Ögonvision

Ögonvision

Välkommen till Ögonvision!

På Clemenstorget 4 i Lund hittar du Ögonvision. Vi är en butik bestående av både ögonläkare såväl som optiker och ligger i framkant vad det gäller den senaste tekniken inom optik. Vi är utrustade för ögonbottenfoto, OCT och synfältsundersökning. Kvalitet ligger i fokus och vi gör alltid det lilla extra för att våra kunder ska bli nöjda.

Sitter du mycket framför dator, surfplatta eller mobil? Tveka inte att höra av av dig till oss så berättar vi mer om hur du kan underlätta vardagen för dig och dina ögon.

Läs vad 267 kunder tycker om Ögonvision 2

2021-05-07
    Otroligt professionellt. Högt kvalitet av rådgivnings tjänst.
    2021-04-28
    Synundersökning. Proffsigt. Trevligt bemötande. Sedan hjälp med val av nya bågar. Bra och trevligt. Och så nya glasögon som känns jättebra
  • 2021-04-16
    Trevlig personal och bemötande.
    2021-04-10
    Först läkarbesök och sedan till optikern för att prova ut nya glas. Jag blev mycket väl omhändertagen och är väldigt nöjd.
    2021-04-06
    Optikern rekommenderade de åtgärder som behövdes (lite) istället för nya glasögon vilket jag befarade. Trevligt bemötande
    2021-03-30
    Super trevlig personal. Man får jättebra hjälp av väldigt duktiga och snälla personer från personalen
    2021-03-25
    Har varit hos ögonläkaren tidigare, men för första gången hos optiker. Såå trevligt bemötande! Jag är väldigt nöjd med Ögonvision👍
    2021-03-25
    Jag kollade upp min syn och fick en bra förklaring på vad mitt synfel var och vad jag kunde göra för att förbättra den. Trevlig personal men gott humör.
    2021-03-23
    Professionella, utmärkt kundservice och med trevligt bemötande.
    2021-03-20
    Väldigt bra tjänst! Hon var jätte snäll och förklarade allt.
  • Ingrid S
    skrev om Ögonvision
    2021-03-19
    Det var ett mycket bra och proffesionellt bemötande. En mycket engagerad och kunnig optiker. Mitt omdöme är 10 av 10 möjliga!
    2021-03-17
    Jag har varit kund länge, har alltid återkommit p g a god service och stor kunskap. Detta har gjort att många av mina släktingar bl a min mamma, make, svåger och syskonbarn går till Ögonvision.
    2021-03-13
    Personalen var snälla och proffesionellt.
    2021-03-12
    Undersökningen av optiker var optimal. En duktig tjej som klart o tydligt gav rätt information om vad jag skulle fokusera på.

Var sedan hos ögonläkare som gjorde en noggrann undersökning. Hade ibland svårt att förstå vad han menade, men det redde vi ut. Trevligt besök, där både läkaren och jag skrattade tillsammans när jag inte förstod allt.
    2021-03-09
    Jag hade en synundersökning. Jag blev väl bemött och det var tydliga instruktioner
    2021-03-08
    Var inne för linskoll. Vänligt och proffsigt bemötande som alltid
  • Tommy E
    skrev om Ögonvision
    2021-03-08
    Bra bemötande. Skickligt personal. Att ni har en fast ögonläkare på plats är tryggt.
    2021-03-07
    Jag blev bra bemött. Undersökning. Jag har varit kund sen Karl X1 gatan.
    2021-03-07
    Bokade tid,men när jag infann mig på bokad tid var den inte registrerad så jag fick lämna affären. Nytt besök och allt till belåtenhet. När jag skulle betala, var alla finesser pålagda, så köpet blev väl dyrt.
    2021-03-05
    -upplevde optikern som stressad (blandade ihop hö och vä öga i journalföringen vilket konstaterades av ögonläkaren senare)
    - tjänstvilliga med direktkontakt och besök hos ögonläkaren som tog sig god tid att förklara mm

Inga förslag om uppföljning föreslogs. Utgår ifrån att detta var korrekt

Eva Bennet
    2021-03-04
    Bokade en synundersökning för att förnya körkortet. Fick en utmärkt bemötande. Hela synundersökmingen gick snabbt och smidigt.
    2021-03-03
    Jag skickade mitt svar för några dagar sedan.
    2021-03-03
    Otroligt duktigt optiker. Lugn, fin och tog hand om en!
    2021-03-01
    Linskontroll, professionell optiker, bra ögonundersökning. Väldigt tillmötesgående och tillgänglig bokning
    2021-02-28
    Hur bra som helst. Fick hjälp med allt jag behövde sekunden jag gick in i butiken
    2021-02-26
    Kontaktlinsundersökning, trevlig samt kunnig personal!
    2021-02-23
    Synundersökning, det var en gammal kännedom med företaget, jag är faktiskt jätte nöjd med ögonvision nära det gäller tjänster som jag har fått av de, väldigt imponerad
    2021-02-22
    Jag var först hos doktorn har stort förtroende för honom. Sen hos optiker mycket kompetent gjorde mej glad.
    2021-02-22
    Gick på en synundersökning och letade efter ett par glasögon som skulle kunna passa mig. Blev bemött av en väldigt trevlig anställd som var mycket hjälpsam
    2021-02-21
    Jag fick bytta linsleverantör. Personalen som tog emot mig var kunnig, effektiv och snäll. Linserna jag har fått känns bra. Jag är nöjd.
    2021-02-19
    Bra och professionell bemötande!
    2021-02-18
    Besökte ögonläkare samt sen synundersökning
    2021-02-17
    Perfekt bemött. Trevligt. Glatt. Personligt möte. Fint!
    2021-02-16
    Trevligt bemötande bra med både läkare och optiker på samma ställe
    2021-02-15
    Väldigt trevligt bemötande och proffsigt överlag.
    2021-02-09
    Inköp av glasögon hos optiker. Blev fantastiskt fint bemött med god service på alla sätt.
    2021-02-09
    Genom vänner fick jag höra talas om Ögonvision, som har både läkare och optiker.

Blev intresserad då jag framför allt behövde kolla gula fläcken. Även min syn hade förändrats.

Kontaktade dem. Efter undersökning av läkare och därefter optiker kände jag mig mycket nöjd. Jag blev väl omhändertagen och kände mig trygg. Alla var sympatiska och trevliga.

Har redan bokat ny tid! Denna gång hos läkaren!.
    2021-02-07
    Glasögon

Mycket vänligt och professionellt

Ganska höga förväntningar som motsvarades

Mycket nöjd
    2021-01-25
    Jag fick en synundersökning som jag blev mycket nöjd med. Både läkaren och optikern var var skickliga och förtroendeingivande tyckte jag
    2021-01-11
    Blivit undersökt o fått remiss till starr operation. Därefter återbesök för att kontrollera att operationen gått bra
    Trevlig personal och trevligt bemötande.
    2021-01-07
    Synundersökning och köp av progressiva glasögon.
    2021-01-05
    Starroperation
    Utprovat nya glasögon
    2021-01-01
    Utmärkt och snabb service med kompetent personal
    2020-12-31
    — ögonundersökning
    — mycket trevligt, vänligt
    — jag hade inga förväntningar, mer än sakkunskap, och detta kan inte jag bedöma
    2020-12-19
    Glasögon anpassade till särskilda behov pga medfödd katarakt på ett öga. Stort plus att kunna gå till optiker som har legitimerad ögonläkare på plats. Det ger en mycket bättre förståelse för problematiken.
    2020-12-18
    Väldigt bra bemötande och bra kompetens.
    Rekommenderar starkt till alla jag känner.
    2020-12-17
    Köpte nya glasögon.
    Tyckte att all personal var väl unga.
    Men bemötandet var bra framförallt från optikern jag hade
    2020-12-10
    Trevligt bemötande o god service
    2020-12-01
    Synundersökning med tillgång till ögonläkare och snabb remiss till ögonkliniken för behandling. Professionellt och trevligt bemötande.
    2020-11-26
    Utprovning av nya linser. Professionellt och trevligt bemötande. Återkommer gärna.