Ormsta Byggservice AB

Orrvägen 26, 192 55 Sollentuna — Visa karta

Välkommen till Ormsta Byggservice AB / Montage1!

Vi är en totalentreprenad som utför jobb i Stockholm med omnejd. Att vara en totalentreprenad innebär att du endast behöver ha kontakt med oss när du behöver hjälp att bygga altan, renovera badrummet, helrenovera taket eller andra typer av byggprojekt. Vi på Ormsta Byggservice AB finns där som en trygg partner med kvalitet i varje handling.

Vi kan hjälpa dig med allt från nybyggnation, totalentreprenad och utbyggnad till köksrenovering, badrumsrenovering, takläggning och golvläggning.

Montage1 hr mångårig erfarenhet av inredningssnickeri och bygger ditt kök efter dina önskemål. Vi samarbetar idag med leverantörer som erbjuder högkvalitativa kökslösningar och moderna funktioner. Montage1 gör även inredningar i restauranger, butiker och caféer.

Kontakta oss gärna för en kostnadsfri offert!

Läs vad 24 kunder tycker om Ormsta Byggservice AB

• 2019-10-29

Sara E skrev om Ormsta Byggservice AB
    Renovering av ytskikt kontorslokaler inkl toaletter.

Ormsta utförde ett bra arbete inom den planerade tidsramen. Bra kommunikation mellan hantverkarna-anställda (arbetet utfördes mestadels på arbetstid). Pålitliga och trevliga. Läs mer

Christer H skrev om Ormsta Byggservice AB
    Snabbt och bra snabbt och bra snabbt och bra Läs mer

Nongnit W skrev om Ormsta Byggservice AB
    Vi anlitade Ormsta (Oscar Petersen) som totalentreprenör och samordnare för alla hantverkare som behövs för att göra en badrumsrenovering.
    Samordningen mellan byggarbetare, rörmokare, elektriker och målare fungerade på ett föredömligt sätt (stort A) vilket innebar att jobbet aldrig "stoppades upp". Vidare hanterade samtliga hantverkare "oförutsedda händelser" som alltid inträffar vid renovering av ett gammalt hus på ett mycket bra sätt. Vi uppfattade också att samtliga hantverkare som anlitades via Oscar var mycket seriösa och duktiga yrkesmän.
    På grund av omständigheter som varken vi eller Oscar kunde förutse blev renoveringen mycket mer omfattande än vi tänkt från början. Vi fick dock detaljerad spec på både arbetstimmar och material som inte ingick i grundofferten.
    Mot bakgrund av vad vi skrivit ovan kan vi med nöje rekommendera såväl Ormsta som samtliga övriga hantverkare som anlitats via Oscar.
    Det enda "strulet" vi hade var en del "administrativt krångel" i samband med faktureringen samt att vi fortfarande inte erhållit en del "fotodokumentation" på bilder från renoveringen som vi lovats, samt att några "marginella finjusteringar" av jobbet ännu kvarstår. Läs mer

Linnea E skrev om Ormsta Byggservice AB
    Fint bemötande och god service! Läs mer

Robert M skrev om Ormsta Byggservice AB
    Ombyggnation av yttertaket sköttes på ett utmärkt sätt! Läs mer
  • 2019-10-22

Gertrud F skrev om Ormsta Byggservice AB
    Ormsta Byggservice AB utförde totalrenovering av vårt badrum på ett utmärkt sätt.🤗🤗
    Ett team av kunniga, skickliga och trevliga hantverkare med Oscar Pedersen som ansvarig gjorde att renoveringen helt motsvarade våra förväntningar.
    Tidsplaneringen hölls!👍👍 Läs mer

Sebastian P skrev om Ormsta Byggservice AB
    Vi är jättenöjda med Ormsta byggservice!
    Trevligt bemötande och alltid lyhörda när vi hade kom med byggtekniska frågor Läs mer

Annika U skrev om Ormsta Byggservice AB
    Köpte ett kök bra bemötande snabbt svar Läs mer

Jan L skrev om Ormsta Byggservice AB
    Lite lång ställtid, i övrigt nöjd. Läs mer

Stefan L skrev om Ormsta Byggservice AB
    Fungerade bra. Positivt på alla sätt. Läs mer
  • 2019-05-09

Peter C skrev om Ormsta Byggservice AB
    Trevliga, lyhörda och noggranna. Levererade som vi önskat och även med det lilla extra. Läs mer
  • Stefan R

2019-05-09

Stefan R skrev om Ormsta Byggservice AB
    Tillbyggnad av rum i garage

Den billigaste offerten av de vi tog in. Trevligt bemötande av arbetsledare! Körde igång på utsatt tid, blev klara i stort när de sagt från början.
    Gjorde även några saker som ej fanns i offerten utan att ta extra betalt för det, bland annat mera isolering i golvet för att de tyckte de blev bättre = seriöst!
    Mycket nöjda! Kan absolut rekommendera Ormsta bygg. Läs mer
  • 2019-05-03

Roland S skrev om Ormsta Byggservice AB
    Totalentreprenad för totalrenovering av en 3-rumslägenhet, Rivning av betongväggar samt uppsättning nya flyttade väggar, Nytt kök, Nytt helkaklat dusch utrymme med klinker och värmegolv, Klinkergolv i kök och Hall, Nya parkettgolv, Ny jordad El i hela lägenheten, Sänkning av tak för Spottar i Hall, Kök och Duschutrymme. Målningsarbeten.

Bra bemötande, kontinuerlig redovisning av timmar och kostnader.

Bra underentreprenörer.

Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2019-04-28

Bodil H skrev om Ormsta Byggservice AB
    Renovering av lägenhet, rum, kök och badrum. Mkt bra bemötande, företaget levde upp till alla förväntningar. Skickliga pålitliga och mycket trevliga hantverkare. Läs mer
  • 2019-04-26

Håkan K skrev om Ormsta Byggservice AB
    Utbyggnad av huset i forma av ett förråd

Bra killar att jobba med Läs mer
  • Christian A

2019-04-26

Christian A skrev om Ormsta Byggservice AB
    Haft ett par utmärkta samarbeten med Ormsta, bra killar och ett gott utfört arbete.

Kommer att vända mig till dem igen. Läs mer

Eili F skrev om Ormsta Byggservice AB
    Vårt staket runt terrassen rasade under vintern. Ormsta Bygg gjorde arbeten hos grannen och vid förfrågande lovade de att hjälpa oss med reparationen. Tror att de fick hjälp av någon underleverantör. Det blev ett ganska stort jobb. De blev klara i tid men en mindre detalj ( ventil i huset) skulle de fixa senare. Jag påminde ca 4-5 gånger men de kom aldrig. Jag gav upp trots att jag betalat för ventilen som jag aldrig fick.
    Skruvarna som håller metallhattarna på stolparna är för korta så de lossnar ,så dem får vi nog byta ut. De lossnar hela tiden. Läs mer
    2019-04-25 Oscar P svarar Eili F
    Hej Eili,

Vi ber verkligen om ursäkt för ert missnöje och att det fanns som ni upplever brister i vårt arbete. Detta har vi tyvärr inte fått vetskap om.
    Vi kommer självklart och åtgärdar och kollar vad som behöver justerat när det passar er. Jag kommer kontakta er i dagarna för att boka in en tid som passar er bäst. Hur låter det?

Marlene L skrev om Ormsta Byggservice AB
    Vi använde oss av företagets tjänster i vår bostadsrättsförening i Vallentuna i samband med att vi renoverade våra balkonger. Vi är mycket nöjda - både med genomförandet och slutresultat. Vår kontaktperson från företagets sida var noggrann med att återkoppla under hela processen. Läs mer
  • KRISTOFER S

2019-04-25

KRISTOFER S skrev om Ormsta Byggservice AB
    Bra och pålitlig samarbetspartner Läs mer

M-bygg S skrev om Ormsta Byggservice AB
    Hyr in personal vid behov från Ormsta Byggservice, det fungerar jättebra. Läs mer

Fredrik L skrev om Ormsta Byggservice AB
    Vi har byggt om vår 20-tals villa och Ormsta Bygg har hjälpt oss med hela renoveringen, de ombesörjde all kontakt med andra hantverkare och koordinerade detta på ett väldigt bra och informativt sätt, vill man vara säker på att ombyggnationen görs med rätt känsla och genomföra projektet med en trygg partner är Ormsta det bästa valet. Läs mer

Erik J skrev om Ormsta Byggservice AB
    Byggde nytt badrum, mycket proffsigt utfört, trevligt bemötande och höll väldigt högklass rakt igenom projektet. Läs mer
  • Anette J

2019-04-25

Anette J skrev om Ormsta Byggservice AB
    Håller tider! Budget! Begåvade hantverkare som månar om att det ska bli bra. Vi har enbart gott att säga om Ormsta Byggservice. Jag är dessutom en petnoga kund :-) men är nöjd med helheten och rekommenderar verkligen dem. Jag hade dessutom tagit in 3 olika offerter innan jag bestämde mig. De låg i mitten men gav ett tryggt och stabilt intryck. Läs mer

Eric N skrev om Ormsta Byggservice AB
    Seriös och pålitlig entreprenör. Bra dialog kring förändringar som uppstod och hela tiden professionell och kostnadsmedveten dialog.
    Rekommenderas! Läs mer

Orrvägen 26, 192 55 Sollentuna