Riddermark Bil Tyresö

Mediavägen 20, 135 48 Tyresö — Visa karta

Hos oss på Riddermark Bil i Tyresö hjälper vi dig som kund med avyttring av bilar samt köp av din nya bil. Våra bilar är till största del tidigare företagsbilar och tjänstebilar med god tillgång till servicehistorik. Dessutom har bilarna oftast endast haft en tidigare ägare.

Vi har varit verksamma sedan 2007. Sedan dess har vi hjälpt våra kunder att hitta sin nya bil och hjälpt en mängd företag att avyttra sina bilar.

Ta gärna kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att snabbt värdera bilen, samt lägga upp en plan för att hjälpa dig med avyttring av dina bilar.
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 379 kunder tycker om Riddermark Bil Tyresö

• 2020-01-07

Bjexa Ab skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Massa fel på bilen även om de säger besiktat 50 punkter. Kostade mig ca 10000 att fixa. Läs mer
  • 2020-01-04

Torbjörn V skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte en begagnad bil i september och lämnade in min gamla som inbyte. Snabbt bemötande och trevlig personal. Ett aber dock. När jag värderade min gamla bil på ' Vi köper din bil' så fick jag en uppskattning av värdet på den till ca 27.000:- Riddermarks sa att 'Vi köper din bil' alltid överdriver värdet på begagnade bilar så jag blev i stället erbjuden 16.000:- för min gamla bil. Den jag skulle köpa ville Riddermarks ha 131.000:- för. Eftersom det var en bra bil och kändes gedigen under provkörningen så tänkte jag att om jag får pruta lite så slår jag till. Riddervalls erbjöd mig inte ens att fylla upp tanken som låg på reserv. Nåväl jag köpte bilen för 131.000:- minus 16:000:- dvs 115.000:- Så långt någorlunda väl. När jag ett par dagar senare lät värdera min nyinköpta bil från Riddermarks på 'Vi köper din bil' fann de att min nya bil som Riddermarks hade värderat till131.000:- hade ett uppskattat värde från 'Vi köper din bil' på ca 87.000:-. Således en skillnad på minus 44.000.- från en onlinetjänst som Riddermarks bedömer övervärderar vid förfrågning.

Sammanfattning:
    Min gamla bil var alltså av 'Vi köper din bil' bedömd vara värd 27:00:-.
    Jag fick 16:000:- av Riddermarks för inbyte av sagda bil mot en bil som de själva ville ha 131.000:- för. Ett para dagar senare anser *Vi köper din bil' att min då nyinköpta bil från Riddermarks vara värd 87.000:- från en onlinetjänst som Riddermarks anser övervärderar de bilar som lämnas in för bedömning. Verkar det då inte lite egendomligt att samma onlinetjänst som enligt Riddervalls anses övervärdera min gamla bil med 11.000:- ett par dagar senare värderar den nya bil som jag just köpt för 131.000:- till det 'överdrivna' värdet på hela 87:000:-.

Om Riddermarks gör sådana affärer hela tiden så förstår jag att det går skapligt bra för firman.

Nu är det så att jag är jättenöjd med min nya bil, den går som tåget och jag har inte haft några bekymmer med den. Dock har jag bekymmer med hur Riddermarkas prissätter sina till salu bilar och hur de bedömer inbytesbilarnas värde. Eller övervärderar jag min förmåga att tänka logiskt? Läs mer
  • Beyan S

2019-12-28

Beyan S skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Vi är super nöjda med servicen vi fick utav säljarna Deniz & lawin vi är dessutom jätte nöjda med dem två fina bilarna vi köpte utav Riddermark Bil Tyresö
    Tack för fina service vi fick utav er och det blir fler bilar från er i fortsättningen :) ❤️ Läs mer
  • 2019-12-27

Risto H skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Vi köpte Ford Tourneo Custom,-13,från Riddermark Tyresö.Vi var nöjd av service som vi hade.Allt var lättare för oss än vi tänkte.Tack! Läs mer
    2019-12-30 Riddermark Bil svarar Risto H
    Hej Risto!
    Vad kul att ni är nöjda med er bilaffär, det gläds vi åt.
    Berätta gärna vad vi kunnat göra bättre för att förtjäna full poäng ;-)
    Önskar er ett gott nytt år!
  • 2019-12-23

Philip G skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Slarvig information, känner mig lite lurad på extra tjänster och en för dyr bil. Läs mer
    2019-12-23 Riddermark Bil svarar Philip G
    Hej Philip!
    Tack för din recension. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta vad vi kunnat göra bättre.
  • 2019-12-22

Jalel S skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Jag köpte en volvo cx60.
    Allt var bra , men sjlären lovade mig att få tillbaka 1000 kr för avställning av min inbytta bil. (bil skatten) men jag har inte fått något. Annars allt annat var bra och jag är nöjd , jag stam kund hos Riddarmark. Läs mer

Kjell N skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Jag köpte en bil vw Krafter i somras. Jag fick ett bra bemötande och trots lite strul så löstes allt till det bästa. Jag trivs bra med bilen och den går bra. Jag är nöjd med företaget och dess personal. Läs mer
    2019-12-21 Riddermark Bil svarar Kjell N
    Hej Kjell!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med oss, det gläds vi åt.
    Vad skönt att problemen som uppstod löste sig.
    Önskar dig en fin jul!

Fredrik A skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Lite dålig överensstämmelse mellan produktbeskivning och verklig produkt.
    Annars bra bemötande och inga konstigheter. Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Fredrik A
    Hej Fredrik.

Susanne N skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Jag köpte en begagnad Toyota
    En vänlig och kunnig försäljare hjälpte oss
    Tyckte att förväntningarna uppfylldes så på det stora hela nöjd Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Susanne N
    Hej Susanne.

Jan Börje L skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bra kundmottagande köpte en Peugot partner
    är helt nöjd
    God Jul Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Jan Börje L
    Hej Jan.

Dennis K skrev om Riddermark Bil Tyresö
    jag köpte en fiat Scudo
    Vi vart glatt överraskade över försäljarnas goda bemötande.
    Hade förväntningen av att bli bemött som på de större bilföretagen där man får jaga en säljare.

Jag kan med gott samvete rekommendera ert företag för andra. Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Dennis K
    Hej Dennis.

Mikael B skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Vi köpte en Opel Vivaro begagnad i fint skick med låga mil.

Allt sköttes proffsigt av säljaren och vi kommer troligen att återkomma när det blir dags att byta ut någon av bilarna på företaget.

Med vänlig hälsning,
    Mikael Bäckström
    VD Avio AB Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Mikael B
    Hej Mikael.

Ehsan A skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Hej!
    Jag köpte en bil och efter tre dagar ångrade mig eftersom bilen var stor och passade inte till min lilla familj. Blev tvången att betala 32000 för att kunna bytta den till en annan bil. Den nya bilen som jag fick var trasig och fick går till eran verkstad två gånger tills nu. Behöver gå en gång till eftersom den är inte klart. Fick ingen lånebil ingen hjälp. Om jag inte upptäckt problemet ingen har skulle sagt till mig. Säljaren som jobbar på företaget tänker på sig själva att hur kan den tjäna mer pengar. Inte på kunden. Absolut jag är inte nöjd .
    För mer information ring mig på 0762768080 Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Ehsan A
    Hej Ehsan.
    Vad tråkigt att höra att du fått problem. Vi kan inte hitta dig i vår databas, men du får jättegärna kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika på detta.

Yttermalungs Camping skrev om Riddermark Bil Tyresö
    vi är nöjd men man kunde maila eller ringa tillbaka lite snabbare vi fick ibland fråga fler ggr Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Yttermalungs Camping

Kenneth R skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Finns inte mycket att skriva helt okej bemötande men en besvikelse på att bilen som skulle vara genomgången inte var okej radion ur funktion samt baklyset vänster ur funktion måste dra nyaledningar och skyltbelysning upp-reglat . Jag kommer inte att köpa någon bil mera från detta företag Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Kenneth R
    Hej Kenneth.
    Vad tråkigt att höra om detta. Vi kan inte hitta dig i vår databas, men du får jättegärna kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika på detta.

Björn Ola Rönnberg H skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Smidig snabb trygg affär som gjorde i Veddesta. Bra pris för transportbil. Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Björn Ola Rönnberg H
    Hej Björn.

Angelica J skrev om Riddermark Bil Tyresö
    proffsigt bemötande och smidigt genomförd affär! Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Angelica J
    Hej Angelica.

Midelf P skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpt lätt lastbil som jag är nöjd med Läs mer

Göran A skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Det var med Länna jag hade kontakt.
    Jag köpte en VW Tiguan och lämnade en VW Golf Plus i inbyte.

Jag blev välbesökt men det tog lite tid att få vinterdäcken vilket gjorde att bilen blev stående vid första snön. Vidare ändrades inte ägarbytet på bilen vi lämnade in vilket gjorde att vi fick påminna. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Göran A
    Hej Göran.

Sören P skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Ford transit connect.
    Blev lite problem med återbetalning av bokningspengar och fick vänta länge på mina vinterdäck. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Sören P
    Hej Sören.

Thomas S skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte en begagnad Passat från 2017. Jag blev väl bemött och gjorde affär men tyckte att punkter som godkänts i testprotokollet inte fungerade.

När jag försökte få tag på säljaren visade det sig svårare men efter ett tag fick det sin förklaring. Vederbörande hade slutat och jag hade inte fått svar på frågor och önskemål om kompensation av brister hos bilen.

När jag väl fick tag på en säljare igen så löste vi mina önskemål och för närvarande väntar jag bara på en saknad instruktionsbok.

För att sammanfatta en helt ok upplevelse av mitt bilköp. Läs mer

Oliver J skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte en bil och dem var intresserade av att sälja den till mig så absolut bra. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Oliver J
    Hej Oliver!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med oss, det gläds vi åt. Förklara gärna vad vi hade kunnat göra för att förtjäna fullpott :-)
    Önskar dig en riktigt god jul!
  • Ken  L

2019-12-19

Ken L skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Hampus är trevlig och alltid hjälpsam när man behöver en ny bil. Vi är mycket nöjda med Riddemark i Tyresö. Rekommenderar Hampus som arbetar där. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Ken L
    Hej Ken.

Mika N skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte en gas caddy. Fick bra info om bilen per telefon och köpet gjordes snabbt. Informerade i god tid när jag skulle komma efter bilen, allt skulle vara klart för avhämtning. Vilket var viktigt då jag skulle ta bilen över till Finland. Bilen var klar och motsvarade beskrivningarna. Men efter detta kom problemen. Reg. papprena saknades, de sade att de fanns på huvudkontoret. Körde efter dem, men de saknades även där. Under färden till huvudkontoret, konstaterade jag att fläkten gick endast på full effekt. Försäljaren lovade att ersätta reparationskostanderna på ca 2000 men det har ännu inte syntas till fast det gått ca 3 veckor. Verkar fungera bra tills pengarna är på konto, efter det verkar det inte spela ngn roll. Är nog besviken, hade planer att köpa flera bilar men, tror nog att den här blev det enda exemplaret. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Mika N
    Hej Mika.

Ramiz M skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte Mercedes B klass 2010. Väldigt nöjd, riktigt bra servic. Tack. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Ramiz M
    Hej Ramiz.

Jesper B skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Jo då så att de gick la bra. Bilen rullar och har sig. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Jesper B
    Hej Jesper.

Mattias P skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Jag köpte en elbil obesedd på nätet
    Väldigt bra service och bemötande av säljaren (han har varit bra hela vägen)
    Vid leveransen och efter det har allt gått fel
    Bilen levererades utan laddkabel och med buckla!?!?!
    Sen fick vi inte ordning på betalningar och en hel del annat
    Lång historia kort så är det inte löst ännu!!!!!
    Så sammanfattningen är katastrof Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Mattias P
    Hej Mattias.

Amf.bygg skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Hej!
    vi har köpt en volym skål bil.
    vi blev mycket bra bemötta men vi fick bilen två gånger utan åtgärd av fel.
    Vi är inte nöjda efter bilen är fel lakerad, två gånger.
    jag kommer inte rekommendera riddarmark Tyresö till nån Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Amf.bygg

Ragnar Ö skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Peugeot expert. Fick bilen levererad men inte i överenskommet skick.väntar fortfarande på att få det fixat.. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Ragnar Ö
    Hej Ragnar.

Annica F skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte en bil
    Bra första bemötande
    Kändes inte helt seriöst då ftg inte ägde bilen i fråga
    Blev bra till slut men inte helt nöjd med köpupplevelsen Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Annica F

Hej Joakim.
  • Tonie V

2019-12-19

Tonie V skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Ali, en säljare med rätt tajming och känsla för vad kunden behöver. Mycket nöjd med mitt bilköp hos Riddermark. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Tonie V

jätte bra...………………………………………………………... Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Janne S
    Hej Janne.

Tomas P skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köp av bil. Vid köpet var det vänligt mottagande och proffsiga försäljare. Vid leverans ok men det saknades en del detaljer vilka skulle beställas och sedan skickas.. Detta har ännu ej skett efter snart två månader. Jag har vid ett flertal tillfällen ringt och sms:at till ansvarig försäljare vid tillfället utan respons. . Mycket dåligt. Känns som man ville ha affären avslutad och glömma det man lovar. Försäljare kan namnge s men jag väljer att vänta med det
    Köpet gäller bil med registrering
    LEP 073. Förväntar någon form av respons. Hälsningar Tomas Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Tomas P
    Hej Tomas.
  • Kudratzhan M

2019-12-18

Kudratzhan M skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Mycket bra personalen som jobbar i Riddemark Tyresö. Han heter Polar Deniz och andra personal också bra. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Kudratzhan M

2019-12-18 Riddermark Bil svarar Kubbebyggaren Ab
  • Vladimiras S

2019-12-17

Vladimiras S skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Hade öpt VW Amarok på nättet och helt onödig extra försäkring som täcker samma saker som gällande garanti, fick felaktig information om däck det var odubbade vinterdäck på bilen och säljaren levererade en komplekt dubbade vinterdäck.
    bilen gick sönder om 3 dagar fick lämna den i servicen med bärgning bil och fick vänta på den i 3 veckor, sedan efter en väcka det var problem igen och en till om två veckor.
    Frågade Riddermark Bil Tyresö om ersättning för bärgning och hyresbil ingen svar på en månad. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Vladimiras S
    Hej Vladimiras.

Peter B skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Mycket trevligt bemötande av säljaren. Extremt enkelt att ”göra affär”. Kände dock att säljaren pushade och drev på väl snabbt för att det skulle kännas riktigt bekvämt. Han hade för bråttom och ville ha ett löfte från mig om affär. ”Hotade” med att bilen kunde köpas av någon annan om jag inte bestämde mig snabbt. Känslan efter förhandlingen var inte att jag gjort en bra affär utan snarare tvärtom. Dessutom hade säljaren inte upplyst mig om att bilen som såldes som personbil var registrerad som ”lätt lastbil” och det kostade mig 3000 kr extra för att få den besiktigad och omregistrerad. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Peter B
    Hej Peter.
    Tack för din recension. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta mer om detta.

Jawid S skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Jag köpte en bil av er och är jätte nöjd både med kunds bemötande av bästa bilsäljare Ali och bilen👍. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Jawid S
    Hej Jawid.

Stockholms Nyskapande Måleri skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Jag köpte en bil via telefon och fick den he,levererad på en söndag. otrolig bra och professionell service. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Stockholms Nyskapande Måleri

Dennis A skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Trevlig och tillmötesgående personal. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Dennis A
    Hej Dennis.

Fredrik O skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Vi köpte en begagnad transportbil, som uppfyllde mina förväntningar, dock fanns det nått litet fel på den när den skulle levereras till oss, men detta löste riddermarks innan dom levererade den hem till oss, som följd vart den levererad nån dag försent änn vad som först va sagt, men för vår del gjorde det inte så mycket, nått jag önskatt fått lite mer info om va "trygg" försäkringen som täcknades på bilen vid affären, hade jag fått infon jag fick i senare skede,,, hade jag nog inte täcknat den, då den lät bättre i tal änn i skrift!.. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Fredrik O
    Hej Fredrik.

Per C skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Mycket bra jätte trevligt. det va jätte lätt att köpa bil där
    och trevliga Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Per C
    Hej Per.

Anders Å skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bra service. Mycket trevligt bemötande. Problemet som uppstod var när min bil kördes upp till Östersund, bilen otvättad, dåligt batteri. Er personal hade glömt cigaretttändare och annat skräp i bilen. Dåligt batteri. Så dåligt att er personal i ösd även glömt en mycket dyr batteriladdare i bilen. Östersund var tyvärr dåliga, ni i Tyresö var bra. Det var så lite bränsle i bilen så jag fick tänka i 74.6 liter. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Anders Å
    Hej Anders.

Stefan A skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bra och snabb affär utan krångel. Både objektet såväl som inbytet färdigförhandlat via telefon och sedan bara att komma och skifta bil. Total tid för affären blev, typ, 15 minuter.

Allt bra så långt. Dock ett elände att inte få hjälp med att koppla bort tidigare ägare från MercedesMe appen vilket gör att jag fortfarande inte kan fjärrstyra värmaren i bilen. Dessutom lovade säljaren att fixa detta eftersom appen är spärrad av tidigare ägare - men säljaren har sedan aldrig följt upp eller kontaktat för dialog. Resultat: jag kan fortfarande inte sätta på värmaren på distans :-( Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Stefan A
    Hej Stefan.
    Tack för din recension. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika på detta.

Alexander G skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte bil, men måndakostnaden blev mycket högre än vad säljren sa Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Alexander G
    Hej Alexander.

Bassam E skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Riddermark hävdar att de går igenom sina bilar på mer än 50 punkter. Det är ju fint om de även åtgärdat de brister de finner.
    Så antingen är genomgången av bilarna bristfällig eller så låter de bli att åtgärda felen.
    Har varit i kontakt med dem flera gånger angående defekter på köpt bil, men de sista gångerna har jag inte fått något svar. Det kommer att sluta med att jag får stå för den kostnaden själv. Det är väl en väl utarbetad strategi från Riddermarks bil. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Bassam E
    Hej Bassam.

Amer H skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Värsta servicen, skal absolut aldrig handla ifrån detta foretag igen, sålde mig en livsfarlig bil o sluta svara i telefonen! Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Amer H
    Hej Amer.