Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Tyresö Riddermark Bil Riddermark Bil Tyresö

Riddermark Bil Tyresö

Mediavägen 20, 135 48 Tyresö — Visa karta

Hos oss på Riddermark Bil i Tyresö hjälper vi dig som kund med avyttring av bilar samt köp av din nya bil. Våra bilar är till största del tidigare företagsbilar och tjänstebilar med god tillgång till servicehistorik. Dessutom har bilarna oftast endast haft en tidigare ägare.

Vi har varit verksamma sedan 2007. Sedan dess har vi hjälpt våra kunder att hitta sin nya bil och hjälpt en mängd företag att avyttra sina bilar.

Ta gärna kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att snabbt värdera bilen, samt lägga upp en plan för att hjälpa dig med avyttring av dina bilar.
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 306 kunder tycker om Riddermark Bil Tyresö

• John W
    John W skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Jag bytte in en Volvo C30 mot en VW transporter då jag behövde en större vilat transportera motorcyklar i.
    Jag blev mycket bra bemött med både kaffe och glass. Trevlig personal!
    Jag har köpt bil genom riddermark innan och tycker att allt fungerat bra.
    Jag rekommenderar starkt "riddermarks bil". Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar John W
    Hej John!

Kul att du gjorde ett lyckat bilbyte hos oss. Att bjuda våra kunder på glass kändes verkligen uppskattat en sommar som denna.
    Kör försiktigt, både på 4 och 2 hjul, så ses vi i butikerna framöver igen.

Mvh, Riddermark Bil
  • Anders G skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bilen fallet ihop trots att den är testad och gått igenom tester med godkänt.
    En två år gammal bil för 450k ska inte bara falla ihop som ett korthus. Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Anders G
    Hej Anders!

Vi ser att du inte varit i kontakt med din försäljare efter leveransen av din bil.
    Om du har haft otur och något gått sönder eller krävt reparation är det viktigt att vi får reda på det så att vi kan vara till hjälp.

Vi hänvisar dig till din försäljare, eller till butiken där du köpt din bil och hoppas att du får snabb hjälp.

• Anneli P skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte en VW caddy maxi -11 som gått ca 6000 mil för runt 80.000kr. Jag förväntade mig en väl fungerande bil...men så blev det inte...fel på fläkt/ac fungerade bara på läge 4, bromsok gick av, isolering under fötterna på både förar och passagerarsida dyngblöt, stolsvärme som inte fungerade. Allt detta upptäcktes inom ca 1-2 mån efter köp. Riddermark Tyresö där jag köpt bilen stod för kostnaden för att fixa detta efter en del bråk. Några dagar efter vi hämtat bilen från verkstaden så blev det samma fel på fläkten igen, och stolsvärmen...in för lagning igen. Därefter började två motorlampor att lysa...in på verkstad igen och bytte någon avgasvärmereglerare. Fixat och klart. En vecka senare lyser båda lamporna igen och nästa vecka ska bilen in på verkstad igen. Har VERKLIGEN FUNDERAT PÅ REKLAMATION. hoppas att ni på riddermark läser detta. Ni vet med all säkerhet vilken bil det är. Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Anneli P
    Hej Anneli!

Vi beklagar djupt att ni haft sån otur med er bil. Det gläder oss att du fått korrekt hjälp med flera verkstadsbesök och reparationer som bekostats utav oss.
    Vi hoppas att det sista verkstadsbesöket gick bra att och att bilen nu går som den skall.
    Kontakta din försäljare direkt om du har några frågor och funderingar, eller om det skulle uppstå fler problem.

Väl mött, Riddermark Bil
  • Anders M skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Mycket bra och trevligt bemötande vid köp av vår Dodge Ram. Känns som ett tryggt köp. Läs mer
  • Kenny L skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bil dålig bilförsäljare stod att bilen var genom gången men det var den inte fel på bilen han var kaxi mot mej åkte från Skåne hade jag vetat detta hade jag inte köpt bilen. Läs mer
  • Cirecom Ab C skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Mkt smidig affär och gott bemötande. Läs mer
  • Jan L skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bilen har sedan köp rasat ihop. Trots kontakt per telefon och mail, ingen respons Läs mer
  • Krister K skrev om Riddermark Bil Tyresö
    VW caddy bra bil .............👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍 Läs mer
  • Strömbergs Konsult Ab skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bra försäljare och lätt att få kontakt Läs mer
  • Öhman Kompetens Ab skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bra och trevlig säljare. Gjorde sitt allra bästa för att få mig nöjd som kund.
    Att bilarna ska,vara genomgågna stämde inte och därför blir det näst högsta betyg. Läs mer
  • Antonios K skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Vänligt bemötande och proffesionelt och ärligt agerande av personalen. Läs mer
  • Trivselgruppen Region Mitt Ab skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bra pris, vänligt bemötande. Linning personal. Läs mer
  • Lars J skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Jag köpte en ww transporter vart väldigt trevligt bemött av trevlig personal och affären gick väldigt smidigt mvh LJ Läs mer
  • Robert S
    Robert S skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte bil, fel på bil. Undvek och duckade mina försök till återkoppling.. Läs mer
  • Tunasnickarn Ab skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bra kundbemötande.
    Mindre kunnande om själva bilen och dess funktioner. Läs mer
  • Maria B skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpt bil bra bemötande och ordnade allt som dök upp! Läs mer
  • Martin J skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Allt förutom vad ett proffsigt bemöttande innebär.

Ringde och pratade med en Fredrik cirka 30min innan jag var på plats för att komma dit för en specifik bil (restid på 30min från andra sidan staden).
    Väl på plats möttes trevligt av en annan försäljare.
    5-10min senare kommer en bil med andra intressenter överhörde att de påstod att bilen är reserverad och att dom pratat med Fredrik sa dom till den andra försäljaren, efter ett par minuter kommer Fredrik ut som säger när vi ska provköra bilen att den blivit reserverad av den andra kollegen vars namn inte är Fredrik.
    Ja problemet förstår ni själva, dålig koll på hur man hanterar kunder, Fredrik påstod att den andra försäljaren lovat de andra som kom dit att "hålla" bilen, medans jag hörde av de som kom att de hade pratat med FREDRIK.
    Fyfan för oseriösa bilförsäljare.

Rekomenderas inte att man ringer och hör om en bil är kvar, ni får helt enkelt åka dit och hoppas på det bästa, fast det är ju givetvis att åka till någon annan. Läs mer
    2018-08-31 Riddermark Bil svarar Martin J
    Hej Martin!

Vi beklagar djupt att det uppstått ett missförstånd på plats i vår butik. Vi jobbar ständigt med att förbättra kommunikationen internt för att i största mån undvika denna typen av missförstånd, men då vi ofta har många intressenter samtidigt på samma bil händer det tyvärr ibland att bilen hinner säljas till någon annan, trots att man är på plats i butiken.

De andra kunderna som i detta fall köpte bilen hade inte varit i kontakt med Fredrik, utan med vår försäljare Emre. Kunderna du överhört har helt enkelt missförstått vem de pratat med i telefon.
    Givetvis skulle en och samma försäljare aldrig ha dubbla kunder samtidigt på samma bil, och dessutom be dem besöka butiken samtidigt. Det orsakar bara tragik och just precis denna typ av tråkiga kundupplevelser du nu drabbats av.

Att betala en handpenning är som ofta det enda alternativet som finns för de som vill kunna reservera en bil och inte riskera att den säljs till någon annan.
    Man får som kund gärna ringa och fråga om en bil finns kvar innan man bestämmer sig för att åka. Men bilarna säljs alltid till förste betalande kund.

Vi ber åter igen om ursäkt för din upplevelse och har diskuterat detta internt i berörd butik för att försöka förbättra detta ytterligare.

Du är varmt välkommen tillbaka till oss om du har några frågor, eller om du hittat någon annan bil av intresse.

• Jonas B skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Har köpt en Mercedes vito 2012 har bara haft problem med bilen sen köpet visar sig vara smälld på höger sidan som dom inte har sagt något om.
    Då man kör så känns vibrationer i hela bilen har varit på ca 12 verkstäder med bilen sist så lämnade jag bilen till riddermark för att dom skulle ordna detta fick tillbaka bilen efter 4 veckor men vibrerar lika mycket som innan samt att dom har krockat bilen hela inner skärmen är trasig samt kofångare.
    Helt kass av dom har aldrig varit med om så dåligt bemötande helt förjävligt hur dom har gjort med bilen.
    Minus 10 till dessa klåpare Läs mer
  • Oskar E
    Oskar E skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Grymt bemötande från början till färdig affär. Väldigt proffsigt. Kände verkligen att säljare såg efter mina behov och ville hitta den absolut bästa bil för just mig. Läs mer
  • Frepartaktiebolag F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    Trevligt bemötande, proffsigt hanterat och effektivt. Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Frepartaktiebolag F
    Hej!

Stort tack för er recension. Vad kul att ni är nöjda!
    Hör av er direkt om ni har några frågor.

• Ulf E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    Trevlig personal
    Om bilen funkar felfritt framöver så ger jag Riddermark toppbetyg ! Läs mer
  • Abjohanventilation A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    Mycket bra bemötande och service vänliga

Man ringde till och med upp och kontrollerade att bilen var bra.

I de flesta fallen tycker vi att bilen var bättre än utlovat.

det negativa var vissa småsaker

Man hade inte bytt vindrutetorkare som var totalt slut
    Gummi stroppar till kapellet saknades
    En skyltbelysning var trasig

Men tar man det negativa i hop med det positiva kommer man ändå på ett positivt resultat

Jag rekommenderar Riddermarks bil

Johan Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Abjohanventilation A
    Hej Johan!

Stort tack för ärlig och nyttig feedback.
    Vi önskar dig en mycket fin sommar, och varmt välkommen åter!

• Fornuddensbyggab F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    Mycket bra bemötande.
    Allt gick smidigt. Läs mer
  • Lucjan A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    Väldigt trevligt och hjälpsam personal, kan rekommendera dem som bilförsäljare. Jag är säker att jag ska vända mig till de när ska byta bil. Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Lucjan A
    Hej Lucjan!

Stort tack för er recension. Vad kul att ni är nöjda!
    Hör av er direkt om ni har några frågor. Vi ses förhoppningsvis när det är dags att byta bil igen.

Riddermark Bil gillar detta
  • Eldhsskärgårdsbyggnationab E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    Struligt. Fick vänta länge på att bilen skulle bli färdig. Handpenningen på 3000kr fick jag tjata på att få tillbaka! Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Eldhsskärgårdsbyggnationab E
    Hej!

Vi beklagar att du upplevt dålig service hos oss.
    Hör gärna av dig om det finns något vi kan hjälpa till med.

• Anton S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    Trevligt personal ,bra och effektivt service.
    Kom att köpa en bil åkte hem med två ) Läs mer
  • Gvsgroupab G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    ++++++++++
    ++++++++++
    ++++++++++ Läs mer
  • Lars-göran H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    Grymt trevlig och familjära säljare. Läs mer
  • Abhagemarken A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    Annonsen stämde inte med vad bilen var utrustad med

Bilder visade dieselvärmare men den var ur funktion och kupéfläkt var defekt vid provkörning enligt säljaren var det inget fel på bilen

Inget bra bemötande från säljare vid på visande av fel men de fixade iallafall kupéfläkten vid köp men inte värmaren. Dålig återkoppling om när Riddermark skulle lämna bilen till verkstad och när den var klar Läs mer
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Abhagemarken A
    Hej Hagemarken,

Tack för er recension. Vi beklagar djupt att ni upplevt problem mer er bil, och därav även dålig återkoppling.
    Er feedback är väldigt viktig för oss.

Tveka inte på att höra av er om ni har några frågor,
  • Adel F skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Vi köpte en bil hos er.Hela köpet gick snabbt & smidigt . Bra bemötande kan vi väl notera . Varmt rekommenderad. Läs mer
  • Haningeglänsanderentkomman H
    Haningeglänsanderentkomman H skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Den 15 november åkte jag till riddermark i Länna. frågade efter en transportbil och blev skickad till Tyresö.
    Jag kom till Tyresö med dålig humör för att jag hade köpt en bil i juni hos en annan bilsäljare och på fem månader har den varit i bilverkstaden och har inte fått hjälp med det alls.
    Och när jag kom till Riddermark i Tyresö blev jag bemött av Niki Homand. Jag kom dit på dålig humör och Niki gjorde min dag! Jag köpte en bil som jag är nöjd och glad med och tackar bemötandet som jag fick från hela personalen.
    Rekommenderar er till 100% Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Haningeglänsanderentkomman H
    Hej!

Stort tack för att ni tog er tiden att recensera oss. Vad kul att ni är nöjda med er bil och den service ni fått av Niki!
    Tveka inte på att höra av er om ni har några frågor eller funderingar.

Gott nytt 2018 och välkommen åter!

Niki H, Riddermark Bil gillar detta
  • Peter H
    Peter H skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Har nyss gjort en väldigt smidig och trevlig affär med en mycket trevlig och kunnig försäljare som heter Emre där han var tydlig, löste våra små problem med all sin kraft och samtidigt med ett stort leende. Det var alltså bara positivt och vi är ny väldigt nöjda bilköpare. Återkommer nog. Inom kort. Tack Emre och kollegor i Tyresö.
    OBS !!! Se ny rek. Läs mer
  • Roland J
    Roland J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    Fungerade bra och bilen funkar fortfarande Läs mer
    Riddermark Bil gillar detta
  • Framtidsgymnasiet I Sverige A F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    Vi upplevde det bra, fick en bra bemötande av personal.
    Men det va ett litet problem bara. Det var att när vi ringde och gjorde affär med säljaren så sa han att bilarna var hela, men sen när vi tog hem bilarna så kollade vi igenom dom ordentligt så fattades lite handtag i bussen. Det är lite tråkigt att sånt händer. Läs mer
  • Svetsarestockholmab S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    Sämsta bilhandlaren i Stockholm, har köpt 8 bilar och senaste 3 köpen har varit usla, en bil är köpt för 2 mån sedan men pga oljeläckage har bilen tagits tbx på verkstad en vecka edter köpet och sen inte ett ljud från säljaren, när kag ringer är alltid personen i fråga inte på plats, så aldrig mer en bil från Riddermarks. Läs mer
    2017-11-29 Riddermark Bil svarar Svetsarestockholmab S
    Hej!

Vi beklagar den otur ni haft med den senaste bilarna ni köpt. Tyvärr verkar det som om den bil vi har för reparation hos verkstaden vi anlitat har krävt längre tid än avtalat för att åtgärdas.
    Du har kontaktats av ansvarig för att hitta en snabbare och bättre lösning så att ni kan återfå bilen snarast möjligt.
    Vi kan inte annat än beklaga situationen, givetvis är vi måna om att alla våra kunder, och i synnerhet våra stammisar skall vara nöjda med samtliga bilköp.

Återkom gärna så vi vet hur ärendet lösts sig.

Vänliga hälsningar, Riddermark Bil
  • Åkesson&hattwigplåtsla Å skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    Enkelt och bra. Inga krongliga försäljare som vill sälja på en något som man inte vill ha Läs mer
  • Lerici Ab L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    Bra utbud, bra priser och en snabb och modern anläggning
    Ett stort minus var den oproffsiga upptrände från den kvinnliga säljaren som vid första besöket pushade på som tusan för att hon skulle vinna den interna säljtävling !!!! Hon var mer intresserad av att vinna vilket medförde att hon justerade ned priset och andra ”erbjudande” upp till tre gånger innan jag tackade för mig och gick.
    Hon bortsåg alltså från mina bilbehov vilket är katastrofalt i en säljsituation av just bilar
    Vid andra besöket fick jag träffa hennes kollega Emre som var/är oerhörd hjälpsam, lyhörd och lätt att göra affärer med
    Han räddade situationen och slutbetyget Läs mer
    2017-11-15 Riddermark Bil svarar Lerici Ab L
    Hej!

Vi beklagar att du upplevt vår försäljare som icke lyhörd.
    Om du är nöjd med den bil du köpt och med hjälpen du fått av vår manliga försäljare är vi glada. Tack för att du tog dig tiden att recensera oss.

• Johan A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Tyresö
    bra bemötande.trevlig personal.fina bilar.mkt bilar Läs mer
    2017-11-15 Riddermark Bil svarar Johan A
    Hej Johan!
    Stort tack för din recension, kul att du uppskattar ditt besök hos oss.
    Vi hoppas att du är nöjd med nya bilen och önskar dig varmt välkommen åter!

Mvh Riddermark bil
  • Jonas L skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Trevligt och seriöst bemötande. Läs mer
  • Krister E skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Jag blev välkomnad av en trevlig kvinna som serverade kaffe och som sedan visade bilen jag var intresserad av.
    Allt löste sig med stor belåtenhet från min sida, det var en trevlig, gladlynt och inkännande försäljerska. Läs mer
    2017-10-27 Riddermark Bil svarar Krister E
    Hej Krister!

Stort tack för din recension. Vad kul att du uppskattar den service du fått av en av våra kvinnliga försäljare.
    Stort lycka till med bilen, och varmt välkommen åter!

• Cirkus Cirkör Ideell Förening C skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Trevligt bemötande och bra hjälp! Allt gick snabbt och smidigt. Tack så mycket! Läs mer
    2017-10-02 Riddermark Bil svarar Cirkus Cirkör Ideell Förening C
    Hej Cirkör!

Stort tack för er recension. Vad roligt att ni är nöjda med vår service.
    Lycka till med er nya bil och varmt välkomna åter.

• Målabromma Entreprenad skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Väldigt bra och trevligt bemötande ifrån första till sista kontakt. Kan verkligen rekommendera denna bilfirma!! Läs mer
    2017-09-27 Riddermark Bil svarar Målabromma Entreprenad
    Hej!
    Stort tack för att ni tog er tiden att recensera oss. Vi hoppas att er nya arbetsbil ger er många år och trevliga mil!
    Tveka inte på att höra av er om ni har några frågor!

• Rios Bygg Och Anläggningsmätn R skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Dålig informerad säljare. Visste inte hur han skulle svara på frågor angående moms och kvittot vi fick vänta på att han skulle bli åter uppringd under 1 timmes tid. Läs mer
    2017-10-03 Riddermark Bil svarar Rios Bygg Och Anläggningsmätn R
    Hej!
    Tyvärr var inte säljaren bekant med hur ni ville att momsen skulle framgå på köpeavtalet, eftersom ni ville betala hela bilen direkt. Momsreglerna för bilen du köpte säger tyvärr att momsen inte är berättigad att få tillbaka vid kontantköp på den typen av bil.
    Vi har pratat med säljaren och det verkar som att ni i slutändan kom överens om att leasing var det bästa alternativet för ditt ändamål att lyfta momsen.

Eftersom er förfrågan var så pass ovanlig tog det längre tid att försöka hitta en passande betalningslösning.

Vi hoppas att ni trots detta är nöjda med bilen. Tveka inte på att höra av er om ni har några frågor eller funderingar.

• Erik G skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bra bemötande. Intresserad säljare som förstod mina önskemål. En alltigenom trevlig upplevelse. Läs mer
    2017-09-19 Riddermark Bil svarar Erik G
    Hej Erik!

Stort tack för din recension. Vad roligt att du är nöjd med din transportbilsaffär!
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

• Kjell L skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Har fungerat bra, fick ersättning då batteriet i bilen jag köpt helt tog slut, installerade själv. Läs mer
  • Hans L skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Första och förmodligen sista gången jag besöker riddermark bil i Länna.Det står 4 säljare vid disken som verkade mycket upptagna vid datorn.Jag går två varv nere på bv.och sen en trappa upp och tittade på fler bilar.jag var i hallen ca 20 minuter ingen av säljarna frågade om jag ville ha hjälp.
    Ps det är olika priser på bilarna på nätet och i bilhallen.Tur att det finns fler bilföretag.
    Hasse Läs mer
    2017-09-14 Riddermark Bil svarar Hans L
    Hej Hans!

Vad tråkigt att du inte kände dig väl bemött i vår butik. Din kritik är framförd till berörda parter och vi tar givetvis din åsikt på allvar.

Priserna i hall och på nät kan skilja sig i många fall - detta beror på att vi ständigt gör prissänkningar på nätet och inte alltid hinner byta de fysiska prislapparna i hallarna i samma takt. Givetvis är det alltid det lägre priset som gäller.

Ha en fin dag!
    Riddermark Bil
  • Alab F skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Hej jag tenker att fick inte tirlleklit information angående leasing.anars bra Läs mer
    2017-09-14 Riddermark Bil svarar Alab F
    Hej Alab!

Tack för din recension!
    Maila oss eller ring din försäljare om du fortfarande har frågor du inte fått besvarade.

Med vänlig hälsning, Riddermark Bil
  • Carlstad B skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Vi från Karlstad köpte en firmabil. Vi fick ett bra bemötande Läs mer
  • Leffes Å skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpt Caddy.
    Ntacbil m bra garanti å försäkring.
    Vänligt bemötande av säljare i Tyresö.. Läs mer
  • Hardy E skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpt en bil, trevlig personal, vänligt bemötande, bilen har motsvarat mina förväntningar. Läs mer
    2017-09-13 Riddermark Bil svarar Hardy E
    Hej Hardy!
    Tack för din recension, dt gläder oss att du är s¨nöjd.
    Du får gärna maila till feedback@riddermarkbil.se och berättavad vi kunnat göra för att du skulle ge oss 5/5.

Vänliga hälsningar,
    Riddermark Bil