Riddermark Bil Tyresö

Mediavägen 20, 135 48 Tyresö — Visa karta

Hos oss på Riddermark Bil i Tyresö hjälper vi dig som kund med avyttring av bilar samt köp av din nya bil. Våra bilar är till största del tidigare företagsbilar och tjänstebilar med god tillgång till servicehistorik. Dessutom har bilarna oftast endast haft en tidigare ägare.

Vi har varit verksamma sedan 2007. Sedan dess har vi hjälpt våra kunder att hitta sin nya bil och hjälpt en mängd företag att avyttra sina bilar.

Ta gärna kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att snabbt värdera bilen, samt lägga upp en plan för att hjälpa dig med avyttring av dina bilar.
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 440 kunder tycker om Riddermark Bil Tyresö

• 2020-05-24

MIKAEL D skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpt beg. transportbil. Min absolut smidigaste bilaffär någonsin.
    Fick bilen hemlevererad en Söndag exakt på minuten som jag blev lovad.All information jag fått om bilen stämde. Mycket proffsigt och trevligt bemötande från både säljare och killen som levererade.Kan verkligen rekommendera Riddermarks bil i Tyresö. Jag hade kontakt med Matilda.👍😁
    /Mikael Läs mer
  • 2020-04-13

Per J skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Xc60
    Bemötandet var ok , men blev aldrig erbjuden att få bilen hemlevererad, men det förstod jag efteråt , blev riktigt blåst, säljaren sa att bilen var felfri och besiktigad av duktig personal på anläggningen utan anmärkning.När jag kom dit var bilen mycket dammig samt att jag såg revor på några ställen, flertal kraftiga dörruppslag , hål i skinnklädseln på flera ställen, vitfärg i bilen på flertal ställen.När jag kom hem och tvättat bilen såg den för jävlig ut i lacken, revor över allt. Läs mer

Rolf G skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Jag köpte en bil
    Jag blev bemött bara bra
    Jag ville bli bemött som en potentiell kund. Jag hade vissa önskemål och det fick jag
    Jag kan varmt rekommendera dom. Läs mer
    2020-03-31 Riddermark Bil svarar Rolf G
    Kul att höra, Rolf!
    Tack för ditt förtroende och din kommentar. Hoppas vi ses snart igen! :-)
    Riddermark Bil gillar detta

Robin C skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte en bil osedd från riddermarks filial i Jämtland. Lyckades pruta på ett redan bra pris och fick bilen levererad till filialen i Slagsta utan kostnad. Hämta bilen smidigt och skrev på alla handlingar som redan var ordnat med,bilen motsvarade mer än väl det beskrivna skicket. Nu letar jag större bil och kan definitivt tänka mig att köpa även denna av Riddermarks bil. Läs mer
    2020-03-25 Riddermark Bil svarar Robin C
    Hej Robin!
    Kul att du är nöjd med bilen du köpt från oss, berätta gärna vad vi kunnat göra annorlunda för att förtjäna fullpott.
    Ha en fin dag! :-)
  • Roger O

2020-03-25

Roger O skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte en bil!

Blev riktigt bra bemöt utav Julia af Ekenstam, och kände mig väl omhändertagen. Det har aldrig varit några problem när jag hörde av mig att det var något med bilen. Hon gav ett bra intryck och jag kommer fortsätta att köpa bilar där och skulle varmt rekommendera henne ☺️ Läs mer
    2020-03-25 Riddermark Bil svarar Roger O
    Hej Roger!
    Kul att du är nöjd med oss, det gläds vi åt.
    Ha en fin dag, kör försiktigt! :-)

Per H skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte en BMW på Showroom.
    Trevligt bemötande och bra affär. Läs mer
    2020-03-25 Riddermark Bil svarar Per H
    Hej Per!
    Vad kul att du är nöjd med din BMW och bemötandet du fick från oss.
    Ha en fin dag, kör försiktigt! :-)
  • 2020-03-24

Robert J skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bra, bemötande samt väldigt lösningsinriktade Läs mer
    2020-03-24 Riddermark Bil svarar Robert J
    Hej Robert!
    Vad roligt att ni är nöjda med bemötandet ni fick av oss, hoppas ni trivs med er nya bil.
    Ha en fin dag! :-)

NORA NAREMAN F skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Är super nöjd med servicen vi fick i samband med vårat bilköp. Säljare (Ali) trevlig & kompetent, väldigt mån om sina kunder!
    Vi är återkommande kunder på riddermark, men Bemötandet & servicen vi fick utav ALI va den bästa vi fått hittills.

Stort tack Ali, vi älskar bilen ! Läs mer
    2020-03-24 Riddermark Bil svarar NORA NAREMAN F
    Hej Nora!
    Kul att höra att ni är nöjda med ert bilköp och servicen ni fick, det gläds vi åt.
    Lycka till med er nya bil, kör försiktigt! :-)

Nils T skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Supernöjd med bilköpet. Mycket bra bemötande och mycket hjälpsamma även efter affären då bland annat batteriet var dåligt och behövde bytas vilket löstes väldigt smidigt. Kommer definitivt tillbaka för fler bilköp i framtiden. Läs mer
    2020-03-24 Riddermark Bil svarar Nils T
    Hej Nils!
    Tack för din recension. Kul att du är nöjd med oss och ditt bilköp, det gläds vi åt :-)
    Ha en fortsatt fin vecka!

Roy K skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Jätte dåligt tar inte ansvar som är fel på sina bilar påstår att man går igenom sina bilar vilket inte stämmer min bil var det plåtskador mm ljuslykta spruckit hur kan sej att man går igenom bilen rena bedrägeri, 😠 Läs mer
    2020-03-24 Riddermark Bil svarar Roy K
    Hej Roy!
    Tråkigt att du inte är nöjd med oss. Kontakta oss gärna på kundserivce@riddermarkbil.se så ska vi kika på om det finns något vi kan hjälpa dig med.

Qp C skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Blev bemöt jätte trevligt av Olle, grym kille Läs mer
    2020-03-23 Riddermark Bil svarar Qp C
    Hej!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med oss och vår service, det gläds vi åt.
    Ha en fin vecka!
  • 2020-03-22

Köpte en bil.
    +Gott bemötande och hjälpsam.
    -Sa att vinterdäck var bra men de såg helt bedrövliga ut.
    -Svarar inte i telefon efter försäljning och ringer inte upp.
    -svårt att lösa problem efter försäljning. Läs mer
    2020-03-24 Riddermark Bil svarar Per M
    Hej Per.
    Tack för din recension. Vad kul att du är nöjd med vår service. Har ni fått hjälp med detta? Annars är ni välkomna att höra av er till oss på kundservice@riddermarkbil.se. Väl mött! :)
  • 2020-03-20

NINA B skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köp av begagnad bil blev en trevlig upplevelse då servicen var utmärkt och allting fungerade mycket smidigt! Läs mer
    2020-03-24 Riddermark Bil svarar NINA B
    Hej Nina!
    Kul att höra att du är nöjd med servicen du fick av oss, det gläds vi åt.
    Lycka till med bilen, kör försiktigt! :-)
  • 2020-03-20

Per S skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Jag köpte en bil Volvo S40. Jag blev bemött med respekt och värme. Jag hade höga förväntningar och de blev infriade. Fin bil och högsta chefen följde med. Bra pris/affär. Kommer ihåg händelsen i gott minne. Läs mer
    2020-03-20 Riddermark Bil svarar Per S
    Hej Per!
    Vad roligt att du är nöjd med bilen och servicen du fick av oss, det gläds vi åt.
    Varmt välkomna åter, trevlig helg! :-)
  • Riad A

2020-03-20

Riad A skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Underbart företag och jag rekomondera hårt det Läs mer
    2020-03-20 Riddermark Bil svarar Riad A
    Hej Riad!
    Kul att höra att du är nöjd med oss, det glädjer oss.
    Trevlig helg!
  • Per V

2020-03-20

Per V skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Jag hittade en BMW på Riddermark bil i Östersund och kontaktade en säljare som hjälpte mig genom processen med distansköp. Jag fick väldigt bra och proffsigt bemötande, alla frågor jag hade besvarades snabbt och bilder skickades omgående på förfrågan.
    Jag var väl lite skeptisk till att köpa bil på detta sätt men där har jag ändrat uppfattning helt. Jag kan varmt rekommendera Riddermark bil.
    Kommer helt klar att återkomma vid nästa köp.
    Martin i Göteborg Läs mer
    2020-03-20 Riddermark Bil svarar Per V
    Hej Per!
    Kul att du är nöjd med ditt bilköp och servicen du fick av oss, det gläds vi åt.
    Tveka inte på att höra av dig vid eventuella frågor eller funderingar :-)
    Trevlig helg!
  • 2020-03-19

Nils T skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte en transportbil av en säljare på telefon har aldrig känt mig så lurad den där Ali är en riktig skojare kommer aldrig rekommendera den firman Läs mer
    2020-03-20 Riddermark Bil svarar Nils T
    Hej Nils!
    Tråkigt att du inte är nöjd, vill du kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika på ditt ärende?
    Väl mött.

Peter E skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bra bemötande samt bra med bil för pengarna. Läs mer
    2020-03-18 Riddermark Bil svarar Peter E
    Hej Peter!
    Vad roligt att du är nöjd med oss, det gläds vi åt.
    Lycka till med bilen, ha en fortsatt fin dag! :-)

Ros-mari B skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Service,snabb och trovärdig.
    Trevligt bemötande och kinkig säljare Läs mer
    2020-03-18 Riddermark Bil svarar Ros-mari B
    Hej Ros-mari.
    Tack för din recension. Vad kul att du är nöjd det gläds vi åt!

Per E skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bemötande bra. Mina förväntningar va att det skulle va ärliga. Men det sket sig rejält det jag hade kommit överens om där de fanns inte på världskartan när jag kom hem. Så jag ska aldrig köpa eller rekommendera ridermark.🤮 Läs mer
    2020-03-24 Riddermark Bil svarar Per E
    Hej Per.
    Tack för din recension. Vad tråkigt att höra att du känner så. Hör gärna av er till oss på kundservice@riddermarkbil.se och berätta mer om detta. Väl mött!
  • 2020-03-14

Per J skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte en Eniro. Mkt trevlig säljare i Tyresö.
    Hade lite strul i efterhand och han tveka inte att hjälpa till. Mycket nöjd! Handlar gärna i Tyresö igen Läs mer
    2020-03-16 Riddermark Bil svarar Per J
    Hej Per.
    Tack för din recension. Vad kul att ni alla är nöjda, det gläds vi åt!
  • 2020-03-14

Roger G skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Transportbils köp.Bra bemötande när jag kom och under affärsuppgörelsen.
    Sen skulle det åtgärdas vissa problem med bilen i Uppsala hos en samarbetspartner, jag skulle få en rekvisition så att jag kunde lämna bilen RPN 954 som ej har skett......
    DETTA ÄR UNDER ALL KRITIK!!
    // Roger 070/5520904 Läs mer
    2020-03-14 Riddermark Bil svarar Roger G
    Hej Roger!
    Vad tråkigt att höra detta gällande er bil... Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika närmre på detta.
  • 2020-03-11

Pär O skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bra bemötande, lite mer påläst önskas Läs mer
    2020-03-11 Riddermark Bil svarar Pär O
    Hej Pär.
    Tack för din recension. Vad kul att du är nöjd med vår service. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta vad vi kunnat göra bättre.
  • 2020-03-10

Rent skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Generellt sett skulle jag dock tyvärr hävda att de flesta stora företag istället är produktorienterade och internt fokuserade. För att vara riktigt framgångsrika måste företag vara kundorienterade och fokuserade på sin marknad. Det gör RIDDERMARK
    Rent A Car Bromma Läs mer
    2020-03-13 Riddermark Bil svarar Rent
    Hej.
    Tusen tack för er recension. Vad kul att ni är nöjda, det gläds vi åt!
    Varmt välkomna åter och ha en trevlig helg :)

Peter T skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Fantastisk bra säljare och nästa bil kommer vi att köpa från er Läs mer
    2020-03-10 Riddermark Bil svarar Peter T
    Hej Peter.
    Tack för din recension. Vad kul att ni är nöjda, det gläds vi åt!
  • Jimmy K

2020-03-09

Jimmy K skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Trevligt bemötande från Adam. Sökte en SUV och fick en Kadjar. Lite missnöjd med bilen, med tanke på er falska reklam (måzte ju vara det) då ni påstår att ni går igenom massa tester. Fick därför lämna bilen på verkstad ganska omgående. Så mina förväntningar uppfylldes inte av er! Ångrade att jag inte v valde en annan bil. :( Läs mer
    2020-03-13 Riddermark Bil svarar Jimmy K
    Hej Jimmy.
    Tack för din recension. Vi beklagar att ni är missnöjda, dessvärre så kan inte jag hitta er i vår databas, kontakta oss gärna på kundserice@riddermarkbil.se och berätta mer.
    Ha en trevlig helg!

Per M skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Trevligt och bra bemötande dock saknas kaffe maskin och övrigt för kunder.
    Bra och snabb service. Läs mer
    2020-03-10 Riddermark Bil svarar Per M
    Hej Per.
    Tack för din recension. Vad kul att ni är nöjda med vår service. Ni är varmt välkomna in för att ta en kaffe :)

Petri M skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte mej en camaro ss cab 2018 vart väl bemött vilket va trevligt mot andra firmor...visste inte så mycket om riddermark bil ...men vart glatt överraskad på positivt sätt då 🙂 kan nog tänka mej o köpa min nästa bil från riddermark Läs mer
    2020-03-10 Riddermark Bil svarar Petri M
    Hej Petri.
    Tack för dina fina ord. Vad kul att du är nöjd, det gläds vi åt!

Per A skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Det känns lite som om jag har blivit lurad då bilen hade många fel som försäljaren måste ha känt till. Samt så frågade jag om denna bilen ingick i de vw bilar som har ett konstruktionsfel på kamkejdan som gör att den går sönder snabbare. Fick svar nej men två veckor efter köpet så lyser motorlampan och verkstan säger att det är det vanliga felet med kamkedjan.
    Ganska dåligt också att man inte kan köpa hela bilen på faktura så jag var tvungen att tjafsa en massa med eran avbetalningsplan för att sedan någon dag efteråt avanmälan den...
    det här var den sämsta köpupplevelsen förben bil jag någonsin har haft. Läs mer
    2020-03-13 Riddermark Bil svarar Per A
    Ha en trevlig helg!

Peter Å skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Tyvärr rasade kopplingen på min bil och jag hade tecknat en ettårig försäkring där det explicit står att det gäller kopplingen bland annat. Vid kontakt med försäkringsbolaget visar det sig att det INTE gällde kopplingen utan bara rörliga delar i kopplingen. I min värld, och då är jag ingenjör och har jobbat inom bilindustrin med konstruktion och design, är alla delar i en koppling rörliga?!? I vilket fall som helst orkade jag inte bråka med försäkringsbolaget - men det gör ju att intrycket av min bilaffär hos Riddermarks bil sjunker rejält. Kan tycka att man bör se över sina affärer med försäkringsbolaget så att man som kund inte känner sig lurad. Hade kunnat spara 3000 kr på tilläggsförsäkringen eftersom den uppenbarligen inte täcker det den utger sig för att täcka.... Läs mer
    2020-03-13 Riddermark Bil svarar Peter Å
    Hej Peter.
    Vi beklagar att du är missnöjd, dessvärre kunde inte jag hitta dig i vår databas. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta mer om detta. Väl mött!
  • 2020-03-08

Richard A skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Vi köpte en bil, och bytte in vår gamla.
    Detta hände 28:e december, vi hade inte med regbevis ( vi skulle egentligen bara titta som det heter, men hittade en bil vi gillade) men säljaren sa att det skulle ordna sig bara jag skickade sms med bild på regbeviset. Vilket jag också gjorde, men tydligen slutade han hos er kanske dagen efter....
    Vilket jag kanske tycker han kunde ha nämt eller åtminstone slutfört sitt uppdrag innan han "försvann"!!!!
    Det som hände var att ägarbyte på vår gamla bil inte gjordes och när ca två veckor gått ringde jag och fick tala med chefen, som var mycket trevlig och tillmötesgående.
    Richard Läs mer
    2020-03-13 Riddermark Bil svarar Richard A
    Hej Richard.
    Tack för din recension. Vi beklagar att ni fick vänta och vi tackar för ert tålamod. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta mer om detta. Väl mött :)
  • 2020-03-04

Petteri S skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte lite begagnad Jeep, allt varit toppen, mycket trevlig och snabb besök hos Riddemark Bil Tyresö. Kan rekommenderas. Läs mer
    2020-03-04 Riddermark Bil svarar Petteri S
    Hej Petteri!
    Vad roligt att du är nöjd med oss, stort lycka till med din bil!
    Varmt välkommen åter :-)
  • 2020-03-02

Paul V skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte en fin V70 som vi är väldigt nöjd med (hittills)
    Fick ett trevligt och professionellt bemötande av personalen och fick ett ok inbyte av våran gamla bil.
    Affären gick snabbt och smidigt.
    Enda minuset med Riddermarks koncept är att både vinter/sommar däck inte ingår i affären. Läs mer
    2020-03-02 Riddermark Bil svarar Paul V
    Hej Paul!
    Vad skönt att höra att du är nöjd med oss, det gläds vi åt.

Gällande hjulen så har vi tidigare sålt bilar med inkluderade hjul. Blickar vi bakåt ca 5 år såg vår verksamhet ut som många andras, de bilar som köptes in hade en extra uppsättning hjul fick hjulen urplockade och packade i påsar vid rekonden, och därefter tillbakaplacerade i bilens baggagelucka eller baksäte, beroende på bilens storlek och förvaringsmöjlighet.
    Vi sålde vid denna tidpunkt knappt 20% av den volym vi säljer idag. Tyvärr mötte vi mycket missnöje av våra kunder då denna hjullösning innebar en hel del problem:
    1. Hjulen var av en specifik typ. D.v.s det som ingick i bilens pris var de hjul som låg i bilen, om de var dubbade eller odubbade, i bra eller i dåligt skick, plåtfälgar, eftermarknadsfälgar eller originalfälgar kunde inte påverkas av oss, men spelade stor roll för våra kunder. Här krävdes det med andra ord tur för att få en nöjd kund, eftersom de hjul som skulle ligga i bilen skulle råka vara av den typ just denna kund ville eller behövde ha.
    2. Hjulen kontrollerades inte korrekt av kunderna. Kunderna som har undersökningsplikt kontrollerade inte hjulen varken vid provkörning eller när man kommit hem för att lyfta ur dem i garaget, trots uppmaning av våra säljare. Detta resulterade i att de kunder som köpt bil med hjul i t.ex. maj, kunde höra av sig i oktober när det var dags att byta hjul – för att de då upptäckt att hjulen inte var av den typ man önskat.
    3. Hjulen orsakade skador i bilens interiör. Nedfällda säten med tung last skadade klädseln. Skador som i många fall inte upptäcktes förrän kunden kommit hem, lastat ur och fällt upp sätena. Logistiken kring att ta ur, lagerföra och förvara så många hjul per dag hade vi varken fysisk plats för, eller kapacitet till.
    4. Hjulen orsakade en otrevlig provkörning. Skrymmande lösa tillbehör i bilens bagageutrymme skapade en otrevlig känsla vid provkörningarna. Att lyfta i och ur hjul vid alla provkörningar hade skapat ett arbetsmiljöproblem för våra säljare på grund av omfattningen och mängden hjul och provkörningar per dag.
    Vi bestämde oss således för att lyssna på våra kunder och ta fram en annan hjulaffärsmodell.

Vi skapade ett samarbete med en av landets största däckverkstadskedjor och speditionsfirmor samt anställde fler personer till vår testverksamhet för att ha möjlighet att:
    1. Ta ut samtliga hjul ur alla bilar.
    2. Frakta hjulen till en däckverkstad som kunde testa, tvätta, fota och förvara hjulen.
    3. Få hjulen skickade till kund direkt från däckverkstaden.

På detta sätt kunde våra kunder välja precis vilka hjul de ville ha, dubbade, odubbade, kvalitet eller budget osv. Vi kunde också lämna garantier på att hjulen var i ett visst skick och erbjuda kunderna gratis däckförvaring och hjulskifte på en däckverkstad nära dem.

Varmt välkommen åter! :-)
  • 2020-03-01

Per I skrev om Riddermark Bil Tyresö
    MB All Terrain

Snabb och bra sevice, trots att det var helg!

Fixade inbyte och leverans av bilen lördag -söndag

Proffsigt Läs mer
    2020-03-02 Riddermark Bil svarar Per I
    Hej Per!
    Vad roligt att du är nöjd och att allt gick smidigt, det glädjer oss att höra :-)
    Ha en fin dag, varmt välkommen åter!
  • 2020-03-01

Per M skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Tyvärr okunnig säljare som inte höll vad han lovade.
    När jag köpte bil. Läs mer
    2020-03-02 Riddermark Bil svarar Per M
    Hej Per!
    Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta mer så ska vi kika på detta.

Rebecka I skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Bytte in min gamla bil och köpte en ny, det var väldigt smidigt. Sen att jag hade otur med att motorlampan började lysa fyra dager efter är en annan grej, men Riddermark hjälpte mig och fick bilen bärgad till verkstan och den blev lagad.

Trevlig personal och jag hade egentligen inga förväntningar då det var första gången jag köpte bil via en bilhandlare. Läs mer
    2020-03-02 Riddermark Bil svarar Rebecka I
    Hej Rebecka.
    Tack för din recension. Vad bra att ni fick problemen åtgärdade och att det gick smidigt.
    Ni är varmt välkomna åter, ha en super fin dag! :)

Paul R skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Trevligt bemötande bra priser enkelt köp Läs mer
    2020-03-02 Riddermark Bil svarar Paul R
    Hej Paul.
    Tack för din recension. Vad kul att du är nöjd med vår service och er affär.
    Varmt välkomna åter och ha en fin dag :)

Per-erik R skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Sålde en bil som ej var genomgången och missljud i växellådan uppstod efter 2 km köpet gick tillbaka och det var i järfälla Läs mer
    2020-03-02 Riddermark Bil svarar Per-erik R
    Hej Per-Erik.
    Tack för din recension. Vad tråkigt att höra om din bil. Vi går alltid igenom våra bilar innan dem går ut till försäljning. Jag kan tyvärr inte hitta dig i vår databas, kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta mer om detta.
    Varmt välkomna :)

Pia L skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Trevligt bemötande
    Hjälpsam och kvick försäljare.
    Nöjd kund! Läs mer
    2020-03-02 Riddermark Bil svarar Pia L
    Hej Pia.
    Tack för din fina recension. Vad kul att du är nöjd med vår service, vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda.
    Varmt välkomna åter och ha en fin dag :)

Robert P skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Katastrof säljaren Ali gör ej det som kommit överens
    Jag bad om en reservation av en bil över natten då vi samtalade på eftermiddagen
    För att kolla hemma med frun i huset
    Dagen efter söker jag kontakt och får veta av en kollega att han sålt samma bil som
    Vi hade reserverat och skyller på chefen.
    Så gör man inte om man är seriös Läs mer
    2020-03-02 Riddermark Bil svarar Robert P
    Hej Robert.
    Tack för din recension. Vad tråkigt att höra om detta, var det så att ni hade lagt handpenning? Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta mer om detta.
    Varmt välkomna! :)
  • Roger S

2020-02-26

Roger S skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Proffsigt allt över förväntningarna Läs mer
    2020-02-28 Riddermark Bil svarar Roger S
    Hej Roger.
    Tack för din recension. Vad kul att ni är nöjda med vår service.

Bra service! Trevlig personal! Läs mer
    2020-02-25 Riddermark Bil svarar Per M
    Hej Per!
    Vad roligt att du har fått god service, det gläds vi åt.
    Ha en fortsatt fin dag, och varmt välkommen åter :-)

Peder A skrev om Riddermark Bil Tyresö
    - Bil Passat 2.0 4w -12
    - flera besök bra bemötande.
    - förväntningar: ren och städad bil 5 av 10, tittat på flera bilar alla har bara swishat igenom skräpigt i samma utrymmen & snabbstädade, motor ska vara ren men så är inte fallet på dom bilar jag kollat på.

- Efter köp dök det upp lite småfel men löste sig efter en månad drygt. Kommer nog att titta på Riddemark bil vid nästa bilköp. Läs mer
    2020-02-25 Riddermark Bil svarar Peder A
    Hej Peder.
    Tack för din recension. Berätta gärna vad vi hade kunnat göra annorlunda för att förtjäna fullpott :-)
    Ha en fortsatt fin dag!

Olof M skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Enkla och smidiga att göra affär med.
    Nu har jag ett garantiärende som jag hoppas kommer skötas minst lika bra. Läs mer
    2020-02-24 Riddermark Bil svarar Olof M
    Hej Olof.
    Tack för din recension. Vad kul att du är nöjd med vår service! Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se ifall du har frågor.
    Ha en fin dag!

Karl-Erik F skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Toyota hybrid
    Öppet bemötande Läs mer
    2020-02-24 Riddermark Bil svarar Karl-Erik F
    Hej Karl-erik.
    Tack för din recension. Vad kul att du är nöjd med vår service.
    Varmt välkomna åter!

Patrick S skrev om Riddermark Bil Tyresö
    köpte en Kia Sportage 2012.
    en kompis som arbetar på däckfirma sa att mina däck var dåliga som satt på.
    Efter samtal med Riddermark så skickade de mig 4 nya fian däck till min bil.
    Den gick även igenom besiktningen utan anmärkning. Läs mer
    2020-02-24 Riddermark Bil svarar Patrick S
    Hej Patrick.
    Tack för din recension. Vad kul att det löste sig. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta vad vi kunnat göra bättre.

Pontus E skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpt 2 bilar på 6 månader. En rs3 sedan och en golf r mk7
    Utmärkt service!

Sebastian har varit bland det bästa jag mött i branschen! Hade problem med avgassystemet och det löste han snabbt och bra. Läs mer
    2020-02-24 Riddermark Bil svarar Pontus E
    Hej Pontus.
    Tack för din recension, vad kul att ni är nöjd med vår service, det gläds vi åt!
  • 2020-02-23

Petter G skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Köpte bil
    Proffsigt enkelt bra trevlig säljare Läs mer
    2020-02-24 Riddermark Bil svarar Petter G
    Hej Petter.
  • Josef M

2020-02-21

Josef M skrev om Riddermark Bil Tyresö
    Mycket trevligt personal bra priser och en hel del bara/snygga bilar!! Läs mer
    2020-02-24 Riddermark Bil svarar Josef M
    Hej Josef.
    Tack för din recension, vad kul att ni är nöjd med vår service!
  • 2020-02-21

Robert C skrev om Riddermark Bil Tyresö
    BMW 330i, 2008. Som många var jag skeptisk till att köpa hos bilhandlare. Riddermark tog delvis sitt ansvar och lät Meca utföra en förbesiktning (efter köp) och bekostade upptäckta brister som hade med trafiksäkerhet att göra (förutom däck, se nedan), bland annat bytte bromsskivor och belägg samt slitagevarnare fram. Läckande ventilkåpa ansåg de inte vara en sådan brist, så det fick jag bekosta själv.

En sak som känns lite sniket är att bilarna de säljer bara kommer med en uppsättning fälgar/däck och så säljer de en uppsättning separat om de fick två uppsättningar vid inbyte.
    Dessutom var de sommardäck, som satt på min bil vid köp, gamla. Det äldsta var ca tio år gammalt med tydliga torrsprickor. Riddermark ansåg inte att det var orimligt och ville inte ersätta däcken vid köp. När jag visade upp däcken på en däckfirma påtalade personalen att vänster framdäck höll på att "separera", dvs släppa från stommen vilket kan få allvarliga konsekvenser när man kör. När jag köpte nya däck slutade bilen att spåra och vibrera, så med stor sannolikhet var däcken så slut att det förstörde köregenskaperna. Läs mer
    2020-02-24 Riddermark Bil svarar Robert C
    Hej Robert.
    Tack för din recension. Vill du kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se och berätta vad vi kunnat göra bättre?
    Väl mött! :)

Mediavägen 20, 135 48 Tyresö