Är det här ditt företag? Aktivera ditt konto
Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Omdömen totalt
21
Snittbetyg
1.6
Skriv ett omdöme

21 omdömen om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Visar 21 omdömen med 1.6 i snittbetyg
Tamer M
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Jag är mycket besviken på servicen hos Hedin Automotive Segeltorp. Jag köpte min nya Jeep Avenger direkt från dem, och förväntade mig därför en bra och professionell service – särskilt under garantitiden. Jag lämnade in bilen för återkallelsekampanj 58C och två andra problem, men bilen stod hos dem i flera dagar utan att någon ens tittade på den. Ingen ringde tillbaka trots att de lovade det. När jag fick en ny tid hände exakt samma sak igen. Varje gång jag ringde fick jag höra att teknikern är sjuk eller upptagen och... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Aaya Abdulrazzaq Mohammed A
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Jag köpte två bilar från samma säljare. Han heter Casper Hansson En bil Jag köpte april månad och andra bil jag köpte på fredag 14 november. 2025 jag är jättenöjd bra service

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Astrid Birgitta C
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

omöjliga att få tag på via telefon. Haft ett leasingavtal via dom i två år och det har varit strul med precis allting enda sedan vi hämtade ut bilen. Dom säger en sak och ändrar dom sig

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Robin Sinthavi K
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Köpte precis en bil av Casper. Otroligt bra service och proffsigt bemötande! Kommer garanterat att ringa honom nästa gång jag ska köpa bil./ Robin

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Fredrik Gustaf Otto R
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

superproffsigt och enkelt. snabba på respons och enkla att ha att göra med på alla plan. gick väldigt fort vilket kanske har att göra med viss tur då bilen jag sökte fanns som lagerbil.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Albert Erik Olof S
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Dagen jag skulle lämna tillbaka bilen till Hedin Bil i Segeltorp kom överraskningen: Du måste betala 20.000 kr! Va? Tydligen hade jag lämnat in bilen till det andra servicetillfället 26 dagar och 136 mil för sent. Enligt Hedin Bil upphör Kias nybilsgaranti då och bilen tappar 20.000 kr i värde. Det var jättelång väntetid för service, så jag hade ingen ärlig chans, men i min enfald tänkte jag att det knappast kan spela någon roll om service görs lite senare. Serviceintervallen måste väl vara på ett ungefär? Inte kan... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Eva A
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Kan bara instämma med de tidigare missnöjda kunder. Haft en leasingbil från Hedin Segeltorp och tråkigare kundbemötande får från man leta efter. Både vid leverans samt inlämnande av bil 3 år senare från deras säljare R. Svensson och dess platschef C. Jönsson. Kommer aldrig att välja bil från Hedin segeltorp igen. Tröttare personal får man leta efter.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Alexandra L
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Gå ej till deras verkstad. Jag fick köra tillbaka med bilen två gånger för att de inte slutfört arbetet. Båda gångerna fick jag ge namnteckning för nya felsökningsavgifter för att de skulle ta reda på vad de inte gjort ordentligt från början. De lämnade ifrån sig den med felprogramerad display samt en trasig lampa.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mona Birgitta R
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Värdelöst, var intresserad av en bil, hade inbyte. Säljaren frågade om vi ville gå vidare med att värdera vår bil. Det ville vi. Då informerades vi inte om att vi kunde skriva papper på den vi var intresserad av. Efter det hände inget. Säljaren bokade inte in oss för värdering trots konversationer på sms om att vi ville värdera vår bil. Åkte dit igen och mötte en trött säljare, Roger. Jag frågade på plats om han verkligen ville sälja, så uttråkad såg han ut. Vi sa att vi var intresserade av bilen vi sett och han var bara... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Rafael K
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Tråkigt. Varit en lojal kund hos Hedin Bil i många år och köpt flertalet bilar där. Just denna gång lämnade jag in bilen i Segeltorp för ett märkligt (troligen elfel) som gör att min 2 år gamla Ford Transit plötsligt stänger av sig mitt på motorväg och rattlåset slår in. Väldigt allvarligt fel. Detta precis efter att den nyligen blivit servad. Jag är ingen kräsen kund men efter att detta hänt tre gånger under senaste året valde jag att lämna in den för felsökning då jag inte vågar använda den längre. Jag får ändå... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jennie S
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Köp aldrig bil härifrån. Så fort kontraktet är signerat är servicen det sämsta jag upplevt. Först hade de glömt registrera in bilen när jag skulle hämta den så jag fick vänta 2 timmar. Sen glömde de att beställa saker till vår bil men sa att det var beställt. Jag ringde och efterlyste sakerna. De skulle återkomma. Återkom aldrig. Detta hände säkert 10 ggr. Mailade även utan respons. Fick åka dit för att få tag i de. Sen ska de reparera detta genom att göra vad de skulle gjort från början. Noll kompensation. Jag mailade och... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johan R
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Har precis samma upplevelse som flera andra skrivit om här. 20.000kr i straffavgift gällande serviceintervallen (2:a servicen av 3). Detta även fast jag ringt och bokat tid mer än en månad i förväg. Medvetet bokar de in service efter att servicedatum passerat och berättar att det absolut inte kommer bli någon straffavgift när jag hänvisade till avtalet. Kan inte rekommendera varken Hedin eller Kia

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Emma W
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Vi var kund i flera år på verkstaden men blev besviken på hur vi blev bemött och deras dåliga kommunikation. Vi lämnade in bilen och de sa att de skulle ringa om bilen inte var klar samma dag…de ringer aldrig.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mikael G
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

När man leasar ny bil upplyser säljare inte om att det tillkommer 13 sidor kontrakt. Det mailas istället till en. Så de tre sidor långa avtal man lusläser spelar ingen roll när de kan hänvisa till ytterligare andra sidor i (påbyggnads)avtalet. Bla står det om straff-avgift på 20 000kr om serviceintervallen inte sköts exakt som de ska. Med min upplevelse är ju detta lite som att säljarna VILL och HOPPAS att du de facto ska missa serviceintervallen och få straffavgiften i slutet av din leasingperiod. Det är EXTREMT konstigt... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Semun-Nemrud N
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Sämsta bemötandet jag haft någonsin. Ljuger kunderna rakt upp i ansiktet. Kom ända upp till deras Chef som heter Paiman, som även han ljuger om allt. Flertal fel finns på en bil som de ska ha kontrollerat innan de lämnar ut. Men när jag åkt därifrån och upptäckte felen som de inte upptäckt så ber han vända mig till Arn och BYD.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Emma F
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Jag har leasat en Kia genom Hedin bil i Segeltorp mellan 2020 till 2023, och jag måste säga att jag är otroligt missnöjd med hur jag blev behandlad och bemött när jag lämnade tillbaka bilen. När jag och min pappa kom dit för att lämna tillbaka bilen så fick vi träffa en medarbetare J som sa att allt såg bra ut med bilen och fick till och med ”beröm” för att bilen var i så bra skick och att jag dessutom kört mindre än vad jag hade kunnat. Han sa att affären var klar och vi lämnade. En dag senare får jag ett sms från J där... 

1
Inga L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Leif Staffan G
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Köpte ny Kia med 7 års garanti. Inkl vinterhjul. Sedan inne 2 ggr med pyspunka på vänster framhjul. Sägs vara ventilproblem. Nu samma fel på samma hjul, men nu enl Hedins så gäller inte garantin för vinterhjulet. Garantin sägs inte gälla med samma längd som bilen i övrigt och inte lagningen heller. Blev inte upplyst om att få möjlighet till Kiagodkända hjul, som haft 7 års garanti. Nu är felet åtgärdat av en riktig däckverksatd på egen bekostnad. Superdåligt Hedins ! Kia ska även få en upplysning av detta fall.

1
Inga L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lars S
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Mycket oseriösa. Hävdar att ett originaltillbehör monterade av dem som beställdes i samband med att bilen beställdes ny, gör att bilens nybilsgaranti upphävs. Varför säljer märket på min bil originaltillbehör som monteras av Hedin bil i Segeltorp för att sedan hävda att detta ej innefattas av bilens garanti. Bilen är under 2 år gammal. Rådet jag kan ge er, vänd er inte till Hedin Bil om ni vill åberopa nybilsgaranti på bil eller originaltillbehör monterade av dem. Kontentan blir såldes, köp ingen bil av dem.

1
Inga L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kent S
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Hedins Bil. Vad kan man säga om Hedins Bil annat än att det är ett företag som inte har en uns kundfokus alls. Vi var där i vintras för ett bilköp. Vi gick omkring i butiken i 40 minuter utan att en enda säljare tog kontakt med oss, dom satt mest och fikade i grupp. Nu vart det så att vår bil som vi köpte hos en annan bilhandlare gick sönder och fick bogseras till en serviceverkstad, tyvärr då vart det Hedins bil! Vi vart anvisade en plats att ställa bilen på och pratade med personalen om att dom skulle ta in... 

1
Inga L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kjell N
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

Hämtar ny bil för 413000 29 maj. Då talar man om att dragkroken inte är monterad. Det hade varit lämpligt att säga det INNAN jag byter bort den gamla med krok. Nåväl verkstaden "hör av sig" för att bestämma tid för montering enligt säljaren. Efter två veckor mejlar jag eftersom ingen hört av sig. "Det har varit slut på krokar men nu har det kommit in och de hör av sig nästa vecka för att boka tid". Absolut inget hörs från Hedin Bil. Efter 5 veckor från leverans av bilen, utan både dragkrok och kontakt från någon på Hedin... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jan Ö
Skrev om Hedin Stockholm Bil AB - Segeltorp

SAAB har ett rekommenderat pris för 3D-service på äldre SAAB-ar, men när jag utförde en 3D service i Segeltorp på min Saab 95 konstaterade jag att Hedin Bil inte följer rekommendationen. Priset låg c a 900 kr över det rekommenderade priset som följde i utskicket med mitt Saab-kort i maj (resp aug).. Övriga auktoriserade Saab-verkstäder i Sverige följer det rekommenderade priset. Vid kontakt med ansvarig för eftermarknadsservice fick jag svaret att .Hedin Bil tillämpar fri prissättning och således inte behöver följa rek.... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen