Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag5 omdömen om Segeltorp
-
skrev om Segeltorp
Köpte ny Kia med 7 års garanti. Inkl vinterhjul. Sedan inne 2 ggr med pyspunka på vänster framhjul. Sägs vara ventilproblem. Nu samma fel på samma hjul, men nu enl Hedins så gäller inte garantin för vinterhjulet. Garantin sägs inte gälla med samma längd som bilen i övrigt och inte lagningen heller. Blev inte upplyst om att få möjlighet till Kiagodkända hjul, som haft 7 års garanti. Nu är felet åtgärdat av en riktig däckverksatd på egen bekostnad. Superdåligt Hedins ! Kia ska även få en upplysning av detta fall.
-
-
skrev om Segeltorp
Mycket oseriösa. Hävdar att ett originaltillbehör monterade av dem som beställdes i samband med att bilen beställdes ny, gör att bilens nybilsgaranti upphävs. Varför säljer märket på min bil originaltillbehör som monteras av Hedin bil i Segeltorp för att sedan hävda att detta ej innefattas av bilens garanti. Bilen är under 2 år gammal.
Rådet jag kan ge er, vänd er inte till Hedin Bil om ni vill åberopa nybilsgaranti på bil eller originaltillbehör monterade av dem. Kontentan blir såldes, köp ingen bil av dem. -
skrev om Segeltorp
Hedins Bil.
Vad kan man säga om Hedins Bil annat än att det är ett företag som inte har en uns kundfokus alls.
Vi var där i vintras för ett bilköp. Vi gick omkring i butiken i 40 minuter utan att en enda säljare tog kontakt med oss, dom satt mest och fikade i grupp.
Nu vart det så att vår bil som vi köpte hos en annan bilhandlare gick sönder och fick bogseras till en serviceverkstad, tyvärr då vart det Hedins bil! Vi vart anvisade en plats att ställa bilen på och pratade med personalen om att dom skulle ta in bilen på en "akut tid", (detta var en torsdag). Vi bad om att få kostnadsförslag på vad det skulle gå på, varpå en något dryg servicekille säger: Det kommer bli dyrt!
Efter 4 dagar var den klar och vi fick besked att den var klar och skulle kosta (första priset). Det lät väldigt dyrt och vi ringde till KIA varpå att dom uttrycker samma sak och ringer upp Hedins Bil.
Därefter får vi ett lägre pris.
Det värsta är dock att när vi ska hämta ut bilen så har vi fått 2 parkeringsbotar, trots att vi beskrev vart bilen stod när vi lämnade in den, och Hedin Bil's personal sa OK till parkeringen.
Dom vägrade dessutom att ens erbjuda någon form att ursäkt pga p-böterna.
Aldrig mera Hedins Bil! -
-
skrev om Segeltorp
Hämtar ny bil för 413000 29 maj. Då talar man om att dragkroken inte är monterad. Det hade varit lämpligt att säga det INNAN jag byter bort den gamla med krok. Nåväl verkstaden "hör av sig" för att bestämma tid för montering enligt säljaren. Efter två veckor mejlar jag eftersom ingen hört av sig. "Det har varit slut på krokar men nu har det kommit in och de hör av sig nästa vecka för att boka tid". Absolut inget hörs från Hedin Bil. Efter 5 veckor från leverans av bilen, utan både dragkrok och kontakt från någon på Hedin bil, så undrar man vad det är för skojarföretag. Så värdelöst dåligt hanterat och det är ju inte löst än.. Undvik Hedin Bil
-
skrev om Segeltorp
SAAB har ett rekommenderat pris för 3D-service på äldre SAAB-ar, men när jag utförde en 3D service i Segeltorp på min Saab 95 konstaterade jag att Hedin Bil inte följer rekommendationen. Priset låg c a 900 kr över det rekommenderade priset som följde i utskicket med mitt Saab-kort i maj (resp aug).. Övriga auktoriserade Saab-verkstäder i Sverige följer det rekommenderade priset. Vid kontakt med ansvarig för eftermarknadsservice fick jag svaret att .Hedin Bil tillämpar fri prissättning och således inte behöver följa rek. priser. Jag har alltid tidigare erhållit rek. pris när Svenska Bil ägde anläggningen. Hedin Bil riskerar att förlora många kunder med sin egen s k fria prissättning. Synd att styra bort kunder från en i övrigt "serviceminded" anläggning. OBS att mitt betyg gäller prissättningen.
-