Spanjorskan

4 135
4.0
Call 08-663 33 55 Share

About company

Hos Spanjorskan hittar du spansk matglädje som får dig att längta till sydligare breddgrader. I vår restaurang kan du äta både lunch och middag eller komma för att dricka ett läskande glas cava eller en öl efter jobbet. Här får du livlig stämning i stil med Madrids bakgator, samtidigt som du känner dofterna av rätter som rotisserad...

4135 omdömen om Spanjorskan

Sedan starten hos Reco 2017

Jan N
Wrote about Spanjorskan

Att vänta över timme på maten och sedan få kall mat och vi pratar här om ganska enkla rätter, tapas!!! Bra vin dock men det är ju inte restaurangens förtjänst ´. Tveksamm till återbesök, de flesta restaurangerna i Stockholm håller en mycket bättre kvalite.

Martin N
Wrote about Spanjorskan

Spanjorskan var fantastisk, både mad og service er helt i toppen

Mikaela M
Wrote about Spanjorskan

Bra service, god mat och stämningsfull miljö!

Ann B
Wrote about Spanjorskan

Varmt välkomnande. Sangrian utöver de vanliga. Maten otroligt god, vinet likaså. Vi hade Lova som hjälpte oss vid vårt bord. Hon var både glad, kunnig och hjälpsam. Godaste Hotshot jag druckit på länge. Gå dit⭐

Per J
Wrote about Spanjorskan

Trevlig personlig och professionellt bemötande!

Charlotte F
Wrote about Spanjorskan

Bemötandet var personligt o jättetrevligt! Vi satt 6 personer vid ett bra bord. Viner o andra drycker var topp! Betyget hade varit 5 men dras ner av maten. Pytte pytte små portioner o inte särskilt bra mat. Verkligen en besvikelse som gör att vi inte kommer gå hit igen.

Elisabet W
Wrote about Spanjorskan

Bemötandet var ok. Dock tråkigt att inte anpassa de delade rätterna till antalet gäster vid bordet. Tapasen var trista, pluman var dock mycket god

Anna Karin B
Wrote about Spanjorskan

Vi hade en trevlig kväll på Spanjorskan. Vi kände oss verkligen välkomna och känslan är lite som att vara på en kvarterskrog. Vi kände oss sedda och både mat och dryck uppfyllde våra önskemål!

Paal G
Wrote about Spanjorskan

Hyggelig personale. Bra kunnskap om vin. Bra utvalg av spanske viner. Så der priser. Overraskende høye priser i Stockholm, for en vinglad eldre mann fra Oslo. Ok tapas.

HANS J
Wrote about Spanjorskan

Trevlig personal, mysig inredning och goda tapas! 👍 Den bubbliga sangrian rekommenderas starkt!

Svante S
Wrote about Spanjorskan

Extremt trevligt bemötande från personalen. Grymma viner och god mat. Det enda som hade kunnat göra det hela bättre hade varit lite mer ”kryddig” mat, deras chorizo var exceptionell och jag hade gärna sett mer mat med den typen av mat.

Malin G
Wrote about Spanjorskan

Bra bemötande, god mat och fantastisk sangria

Anders S
Wrote about Spanjorskan

Nonchalant mottagande, visades inte till bordet. Rar servitris men dåligt utbildad, beställningar blev inte rätt, någon rätt var ljummen. Maten var från ok till väldigt god. Vi var 2 vuxna och två tonåringar, vi åt 8 varianter av tapas samt drinkar. Spanjorskan kommer inte att vara vårt förstaval nästa gång vi skall äta Spanskt/Tapas

Petersson Karl-Gustav P

Trevlig restaurang med bra bemötande. Servitrisen var mycket trevlig och snabb med beställningarna. Vi åt några tapas som var goda sedan beställde vi paella som var god, tyvärr var kycklingen ej genomstekt. Vi påpekade detta och man gjorde sitt bästa för att få fram ny kyckling samt kompenserade oss. Totalt sett en mycket trevlig och god middag.

Kjell Ove I
Wrote about Spanjorskan

Stolari med rottingars var direkt obekväma.. Vi var 3 i sällskapet vab 3 åt 3 Tapas. 1 av 3 rätter var utmärkt(vakansers), en sådär (gambas) o den sista knappt (ostbricka o gris kind)

Fredrik B
Wrote about Spanjorskan

Gott och trevligt. Många ba tapas som för tankarna till Spanska stränder.

Naomi H
Wrote about Spanjorskan

Supergott, trevlig personal och härliga lokaler

Birgitta O
Wrote about Spanjorskan

Mycket trevligt och god mat. Underbart bemötande när vi blev bjudna på ett glas Cava eftersom vi fick vänta en stund på vårt bord.

Charlotta B
Wrote about Spanjorskan

Supertrevlig personal, mat i toppklass, MEN oerhört lång väntetid mellan serveringen av de olika maträtterna. Det drar ner betyget ett hack tyvärr.

Hannele T
Wrote about Spanjorskan

Långsam servering men vi fick ost, charkuterier och drinkarna som kompensation för det. Mycket bra.

Ingrid B
Wrote about Spanjorskan

Goda tapas men tyvärr klarar de inte att hålla tider så vi fick inte efterrätten innan vi var tvungna att avvika. Tilläggas bör att vi när vi anlände var noga med att informera om hur mycket tid vi hade på oss. Ät gärna här - bara inte om ni har tider att passa i samband med besöket.

Urban D
Wrote about Spanjorskan

God mat, härlig miljö och fantastisk personal

Johan L
Wrote about Spanjorskan

Mysigt ställe, trevlig personal, men lite ojämn service. Maten också lite ojämn: en del höjdare, andra mer mediokra (t ex. vårlöken). Hyfsad prisnivå.

Tina H
Wrote about Spanjorskan

Ofokuserad personal. Den bästa var han som jobbade sin första dag. En lång trevlig kille som gjorde sitt bästa för att rädda situationen. Allt tog för lång tid. Vi fick säga till flera gånger om att vi ville beställa dricka och sedan maten. Två rätter glömdes dessutom bort som vi fick påminna om. Synd för maten var god och atmosfären trevlig.

Jennylinn H
Wrote about Spanjorskan

Mycket uppmärksam service och jättegod mat. Minus för att dom stressade oss med att beställa mat så att ”vi skulle hinna”. Men vill ju titta på menys i lugn och ro liksom.

Anna B
Wrote about Spanjorskan

Blev så besviken då maten inte var god. Vi skickade tom ut scampin då den var iskall när den kom in.

Kari F
Wrote about Spanjorskan

Hade bokat bord. Vid ankomst absolut ingen uppmärksamhet. "Hovmästaren" "snackade" med ngn som han kände. Resten av personalen stod m ryggen åt mig. Frågade till sist bartendern som också han försökte få kontakt. Maten dröööööjde, vi fick en helt annan påfyllning av vårt bubbel, fisk utan några tillbehör. Tja, brukar aldrig ge helt dåligt betyg - men det var längesedan servicen var så urusel. Sorry! Hade ändå fått det rekommenderat så förväntningarna införlivades inte.

Bengt Thomas E
Wrote about Spanjorskan

Trevlig service. Bra dryck. Mycket små tapas.

Peter B
Wrote about Spanjorskan

Härlig stämt, bra mat, goda viner och toppen personal!

Sara K
Wrote about Spanjorskan

Nja …. Stressad personal, fick vänta länge på att beställa , på maten .. samt att betala Maten va så där … och ganska dyrt Nej dit för jag inte igen tyvärr

Annelie M
Wrote about Spanjorskan

Bra och trevligt bemötande. Dessvärre kom inte all tapas in som vi beställt, vi väntade en längre tid och fick påminna. Tapasrätter var helt plötsligt slut så vi fick beställa in annat. Kaffet fick vi också påminna om efter att vi väntar lång stund. Tapasrättena var goda, trist med lång väntan.

William E
Wrote about Spanjorskan

Jag och min sambo hade en jätte mysig middag hos er! Underbar service och jätte god mat.

Isabelle R
Wrote about Spanjorskan

Vårt bord var inte färdigt när vi kom, även då det var bokat och säkerställt sen långt tidigare, vi hade sittning kl 20.00-22.30 och vi fick merparten av maten vid 21.50-22.10, sista rätten fick vi in 22.35. Vi hade redan förbokat taxi 22.40 och fick slänga i oss maten. Dessutom var det otroligt ojämn kvalitet på maten, vissa grejer var brända och andra inte ens klara... Jag är besviken.

Peter E
Wrote about Spanjorskan

Bra mat, trevlig personal och väldigt mysigt.👍

Ingrid I
Wrote about Spanjorskan

Trevliga och tillmötesgående, maten var riktigt god. Hit återkommer vi

Kajsa B
Wrote about Spanjorskan

Trevligt ställe, bra och personlig service, supergod mat och väldigt god Sangria. Vi kommer tillbaka

Carin A
Wrote about Spanjorskan

Trevligt bemött av personal, en i sällskapet fyllde år vilket angavs i bokningen och uppmärksammades på plats. Den första frågan vi får innan vi satt oss till bords är om vi vill ha ett varsitt glas bubbel, (en gåva tänker vi två som är där). När notan sedan kommer ska vi betala för båda glasen bubbel, kändes snopet och kände oss lurade. Stämningen där inne var härligt, den bemötte våra förväntningar av den beskrivning som angetts. Däremot var maten ingen wow-effekt.

Bengt David Christian P

Toppenbra mat och trevligt bemötande!

Marcus N
Wrote about Spanjorskan

Maten var inget vidare men servicen var bra!

Per S
Wrote about Spanjorskan

Mysig stämning, bra mat och rimliga priser. Lite slarv i serveringen sänker dock helhetsintrycket lite.

Gilberth N
Wrote about Spanjorskan

Trevligt bemötande och genomgående bra service. Det inglasade uterummet är att rekommendera. Långlunchen tillsammans med en flaska Torre des Canonge är ett svårslaget alternativ på njutning. Top Notch my Spanish Lady!

Mattias G
Wrote about Spanjorskan

Trevligt mottagande, kunnig personal, god mat.

Gun H
Wrote about Spanjorskan

Mycket trevlig restaurang och härligt mottagande av proffsig personal. Utsökt mat. Absolut ett ställe man gärna återvänder till

Ulrika B
Wrote about Spanjorskan

Fantastisk mat & service men tyvärr ganska dyrt!

?

Bra mat Bra meny Bra service Trevlig stämning

Ulrika O
Wrote about Spanjorskan

God mat, härlig atmosfär och underbar personal. Ja, hit kommer jag gå igen :)

Anna S
Wrote about Spanjorskan

Har varit på restaurangen flera gånger och tapasen är alltid god men skulle vara kul om det kom lite nya inslag. Även bra om det finns vin på glas som börjar något lägre än 175kr/glas. Trevlig personal.

Kristina M
Wrote about Spanjorskan

Middag på spanjorskan, mycket trevlig och mysig miljö, trevlig personal och god mat.

Niklas S
Wrote about Spanjorskan

Äntligen öppet för lunch på fredagar

Stefan B
Wrote about Spanjorskan

Spanjorskan var precis så där härligt varmt och Spanskt som vi förväntat oss. Härligt goda tapas och gott Rioja!