Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Sollentuna Stockholms Byggbrigad

Stockholms Byggbrigad

Trångsundsvägen 56, 142 62 Trångsund — Visa karta

Stockholms byggbrigad AB bedriver verksamhet inom de tre affärsområdena byggentreprenad,
byggservice och fastighetsutveckling.

Företaget har varit etablerat sedan 2002 och har i huvudsak verkat inom Storstockholmsområdet sedan dess. Idag är vi ett komplett byggföretag och specialister på total- och funktionsentreprenader, där innovativa lösningar kommer till sin rätt.

Vår konkurrenskraft är den breda kompetens och långa erfarenhet som redan finns i företaget.
Vår vision är att vara en stabil och trygg partner för såväl kunder som leverantörer.
Kilowattvägen 9, 13644, HANDEN
Pettersson Tak & Bygg i Haninge
Nils O:
Första kontakten var ett personligt möte. Fick ett stort förtroende för företaget. Blev mycket bra informerad om företaget och dess uppbyggn...

Byggföretag nära Stockholms Byggbrigad:

Kistavägen 17, SOLLENTUNA
Varmt välkomna! Läs mer ›
Jan B:
Snabbt och skickligt bemötande. Korrekt hantverk och felet var åtgärdat på en gång

Disavägen 19, SOLLENTUNA
Tveka inte att höra av er för att få en offert! Läs mer ›
Annette G:
Jag har haft kontakt med företaget vid flera tillfällen, har haft hjälp med att bygga om hela mitt kök, som blev jätte bra, bytt ut gamla fö...

Domherrevägen 11, SOLLENTUNA
Vårt mål är alltid att du som kund ska bli nöjd. Vi har redan idag många nöjda k... Läs mer ›
Katja L:
Vi anlitade Qi Construction för att renovera och stambyta vår gästtoalett och vår tvättstuga. Vi är mycket nöjda, både men utförande, men fr...

Steglitsvägen 55, SOLLENTUNA
Jobben utförs med noggranhet, vilket genererar till en bra kontakt med kund som... Läs mer ›
Johan R:
VI fick hjälp av Potentia Bygg att helrenovera undervåningen i vårt radhus. Övergripande gjordes följande: - Stambyte och ny dragning av a...

Läs vad 13 kunder tycker om Stockholms Byggbrigad

• Ebba H
    Ebba H skrev om Stockholms Byggbrigad
    Vi byggde ut vårt hus med 55 kvm under 2015/2016 med hjälp av SBB. SBB kändes som rätt val redan vid första mötet. Medan de andra firmorna var stressade och vissa inte dök upp i tid, upplevde vi Waldemar som väldigt professionell, han diskuterade våra ritningar och kom med kunnig och värdefull input på ett väldigt förtroendeingivande och trevligt sätt.

Magkänslan visade sig vara helt rätt. Utöver att byggteamet var väldigt kunniga och noggranna så fanns en yrkesstolthet och respektfull ödmjukhet hos alla i teamet, vilket gjorde att vi aldrig drabbades av den stress eller irritation som så många beskriver i samband med att de bygger ut. Trots att vi hade byggteamet omkring oss var och varannan dag under flera månaders tid upplevde vi det aldrig som påfrestande.

Hur trevligt byggteamet var att ha att göra med blev särskilt påtagligt när vi i ett annat syfte anlitade en firma där byggarbetaren klampade rakt in i huset med leriga skor och den lite macho-byggarbetarattityd som inte är helt ovanlig i svensk byggarbetarkultur. Efter bara några timmar längtade vi efter att han skulle gå hem, vilket aldrig var fallet med byggteamet i SBB. Dessutom löstes alltid de problem som dök upp under byggets gång på ett trevligt, proffsigt och föredömligt sätt i samråd med oss.

Och sedan är det de där små detaljerna, som att vi den dagen teamet grävde upp marken där utbyggnaden skulle stå kom på att vi hade planterat ett litet, magert äppelträd just där. När vi kom hem visade det sig att teamet inte bara hade upptäckt trädet och "räddat" det utan också planterat om det längre ner på tomten. Det här är ett typiskt signum för SBB, de överträffade så ofta våra förväntningar. Inte minst när det gäller resultatet. Allt på vår utbyggnad, från grundarbete till ytfinishen, är otroligt proffsigt och välgjort.

Våra varmaste rekommendationer!
  • Karin N
    Karin N skrev om Stockholms Byggbrigad
    Vi har anlitat SBB för en utbyggnad av vårt trähus. Kontakten med SBB har varit seriös och noggrann från början till slut. De byggare och hantverkare som varit här har varit trevliga och mycket kunniga, kommit med ideer när vi bett om det och rekommendationer i det fall önskade lösningar inte varit möjliga eller lämpliga. Vi är mycket nöjda med SBB och kan verkligen rekommendera dem. Slutresultatet blev utmärkt.
  • Åsa W
    Åsa W skrev om Stockholms Byggbrigad
    Vi har fått ett taklyft utfört på vår villa från 40-talet och SBB har hjälpt oss med allt från början till slut. Vi är väldigt nöjda med det arbete som SBB har gjort och uppskattade att Waldemar tog sig tid att svara på våra frågor och funderingar under hela processen. Byggarna på plats var trevliga och professionella, de kom med förslag på lösningar och var väldigt noggranna i sitt arbete. Vi rekommenderar gärna SBB och skulle anlita dem igen.
  • Mikael
    Mikael skrev om Stockholms Byggbrigad
    Vi anlitade SBB för att totalrenovera vår källarvåning, vilket inkluderade allt från att riva väggar, bila bort betongplattan och gräva ut under huset till nya ytskikt (läs mer på www.mickesbyggblogg.blogspot.com). Vi är mycket nöjda med resultatet och det bemötande vi har fått av SBB. Det är kvalitet i deras konstruktion och arbete, vilken de bibehåller när deadline närmar sig och det blir stressigt. De är också noga med att ytskikten blir snygga. Waldemar gör sitt yttersta för att hålla det han lovar, och såg till att både vi och hantverkarna var nöjda. Självklart har det uppstått oenigheter under ett så långt byggprojekt, men de har lösts på ett bra sätt. När vi har kommit överens om hur vi går vidare så var problemet avklarat och nämndes inte igen. Mycket proffsigt!

Vi skulle absolut anlita SBB igen och kan varmt rekommendera dem.
  • Jens
    Jens skrev om Stockholms Byggbrigad
    SBB bygger ut vårt hus med 35 kvm.
    Vi är mycket nöjda med Valdermar och SBB beömtande.
    Från dag ett har vi har haft full koll på bygget och kostnaderna.
    Trots minder oväntande problem mm så har Valdemar och SBB sköt det galant!

Vi kommer absolut använda SBB igen
    bra pris , tydlig offert , proffsig kontakt
    Rekmenderas!
  • Katarina L
    Katarina L skrev om Stockholms Byggbrigad
    Vi anlitade företaget för en utbyggnad av sovrum i Saltsjö-Duvnäs, Nacka. De hade hade hand om hela projektet från gjutning av platta, vägg, tak till inredningsdetaljer i utbyggnaden. Arbetet utfördes med noggrant utformad plan. De kom också med bra uppslag på hur arbetet kunde förbättras under projektets gång. Vi kan varmt rekommendera Stockholms Byggbrigad för denna typ av uppdrag.
  • Johan
    Johan skrev om Stockholms Byggbrigad
    Vi anlitade Stockholms Byggbrigad i Sollentuna för en tillbyggnad med balkong på ca 14 kvm. Vi är oerhört nöjda med engagemang, kvalitet och samarbetsvilja. Arbetet innefattade så väl markarbete, stombygge som snickeri och allt blev väldigt väl och proffsigt utfört.
  • Peter L
    Peter L skrev om Stockholms Byggbrigad
    Nybyggnation Villa Sollentuna, Viby Humlevägen

Anlitade Stockholms Byggbrigad första gången 2008. Visste då inte mycket om dem. Det gällde tillbyggnad av en större kupa på vårt dåvarande radhus i Norrviken. Vi var oerhört nöjda med detta och så småningom när vi kom i nybyggar tankar kontaktade vi dem igen för att skissa på ett nybygge. Huset står nu klart sedan mitten av 2010. Huset är på 200 kvm med 2 badrum på ca 8 kvm vardera. Vi är otroligt nöjda med resultatet. Tomten som vi valde underlättade inte då det var skog och en bit ner i en sluttning. Stockholms byggbrigad symboliserar Flexibilitet, tillgänglighet, trygghet och professionalism.
    Om det blir ett nästa hus för oss anlitar vi definitivt dem igen och jag kan lämna mina bästa rekommendationer!

Peter Lindberg
  • Jeanette J
    Jeanette J skrev om Stockholms Byggbrigad
    Tillbyggnad av garage och övervåning på vårt hus i Nacka 2011 skedde med noggrannhet och stort ansvarstagande. Bygget blev klart på utsatt tid och vi är mycket nöjda. Vi kan varmt rekomendera Stockholms Byggbrigad
  • Tobias H
    Tobias H skrev om Stockholms Byggbrigad
    Tillbyggnad 90kvm
    Byggde ut vårt hus i Sollentuna med 90 kvm, fördelat på 45kvm i markplan och 45kvm källare samt omdränering av befintligt hus. Allt från markarbete, vatten och avlopp, golvvärme i källaren, radiatorer på marklplan till färdiga innerväggar för tapetsering ingick i entreprenaden. Mycket väl utfört arbete på utsatt tid och med väldigt fokus på att göra mig som kund nöjd. Kan lämna min bästa rekommendationer.
  • Catharina A
    Catharina A skrev om Stockholms Byggbrigad
    Stockholms Byggbrigad gjorde en fantastiskt fin kupa åt oss i Norrviken 2009. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera dem. Nästa gång vi behöver bygghjälp kommer vi garanterat vända oss till Stockholms Byggbrigad igen.
  • Dag
    Dag skrev om Stockholms Byggbrigad
    Vi gjorde en större om och tillbyggnad av vårt funkishus i Edsviken i Sollentuna under 2009-2010. Stockholms Byggbrigad var generalentrepenör och fungerade bra. De lyssnar på kunden och det uppskattas. Lite förseningar och annat men det är naturligt i ett så pass stort projekt. På det hela taget gjorde de bra och professionellt jobb.
  • Christian M
    Christian M skrev om Stockholms Byggbrigad
    Byggde ut vårt hus i Edsviken med cirka 130kvm under 2007 samt totalrenoverade drygt 180kvm fördelat på entreplan och övre plan (5 sovrum, 2 duschar/toaletter, kök, vardagsrum samt tvättstuga). Bytte i samband med detta även alla fönster, putsade om fasaden samt ny el, dränering, vatten/avlopp, värmesystem med golvvärme i samtliga rum och mekanisk ventilation. Allt utfördes enligt uppsatt tidsplan och med ett professionellt bemötande och genuint intresse för att få en nöjd kund. Det väl utförda arbetet 2007 resulterade i att vi även anlitade Sthlm byggbrigad när det blev dags att renovera källaren 2010. Renovering på cirka 120kvm med två sovrum, relax med bad/bastu/dusch samt förrådsutrymmen. Även detta utfört med gott resultat och proffsigt bemötande. Vi kommer anlita dom igen vid behov och kan varmt rekommendera Stockholm byggbrigad till andra.

Trångsundsvägen 56, 142 62 Trångsund