Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Sigtuna Stockholms Norra Bil

Per Å:
Ni är bäst ännu ,,,,,,,,,,,,,,,,,??,,,,?,,,,,,,,

Försäljare av begagnade bilar nära Stockholms Norra Bil:

Maskingatan 8A, Arlanda Stad
Välkommen till Riddermark Bil, Arlanda. Vi hjälper företagare och privatpersoner... Läs mer ›
André F:
Otroligt trevliga och proffsiga. Snabbt och enkelt att skriva kontrakt och fixa finansiering. Rekommenderar starkt 5/5 toasts

Metallvägen 12, Rosersberg
Välkomna till Arbetsbil! Läs mer ›
Kenneth Jansson Frakt AB:
Med Jakob är det aldrig några problem.

Läs vad 9 kunder tycker om Stockholms Norra Bil

• emma e
    emma e skrev om Stockholms Norra Bil
    Köpte en bil MED BRA HISTORIK i hundratusen kronors klassen för ett par månader sedan. Bilen går som en klocka och affären gick smidigt och lätt till. Fick ett bra och behjälpligt bemötande från säljaren. Är super nöjd, tummen upp!
  • Hans
    Hans skrev om Stockholms Norra Bil
    Köpte en vad jag trodde var en prisvärd bil här. Visade sig att den efter några månader hade ett sällsynt fel på bromspumpen vilket kostade multum att åtgärda. Frågade om ljudet vid provkörningen och fick till svar att "det är ett normalt hybridbilsljud". Efter att Toyota åtgärdat felet så visar det sig med all önskvärd tydlighet att det inte var ett normalt ljud. Dumt av mig att inte undersöka saken innan jag köpte bilen, men hade varit en normal reklamation om det hade varit så att säljaren tagit sitt ansvar.

Hörde av mig till säljaren flera gånger, fick aldrig några svar förrän jag skickade in en annan kompis som låtsades vara intresserad av en bil och jag sedan konfronterade dem med att de svarade honom mailledes men inte mig. De sa att ersättning inte kommer utgå. Självklart kommer ärendet med all korrespondens, köpekontrakt och liknande att skickas till Allmänna reklamationsnämnden. Men för att spara er själva besväret, köp aldrig bilar av denna säljare.

Jag önskar att jag istället lagt de 30000 som reparationen kostade på en annan bil köpt av en reputabel firma, men det är lätt att vara efterklok. Jag hade också varit extremt skeptisk mot de positiva omdömen som postats här ovan.
  • Dennis
    Dennis skrev om Stockholms Norra Bil
    Jag har gjort många bil köpt, både privat och som företagare.
    Ja måste säga att service fungerar utmärkt, och man får vad man har blivit lovat.
    Jag kommer försätta göra affärer på framtiden också hos Stockholms Norra Bil AB.
    Jätte nöjd.
  • Mirzet V
    Mirzet V skrev om Stockholms Norra Bil
    Köpte bil från denna firma. Inga problem och säljaren agerade professionellt och höll det han lovade.
  • Philip A
    Philip A skrev om Stockholms Norra Bil
    Köpte min bmw från denna skojjare i somras och 1 månad efter jag köpt den gick några kablar av till bakluckan. Kontaktade honom och ville att han skulle fixa problemet men icke. Har anmält till arn men där får man inte ut mycket heller samt skit konstiga svar av honom. Köp inte bil därifrån!
  • Malin
    Malin skrev om Stockholms Norra Bil
    Mycket oseriöst företag! Hann köra drygt fem mil med bilen jag köpt innan motorlampan började att lysa – trasig katalysator. Misstänker att felet fanns innan försäljning och att lampan ”släckts”. Gjorde en kontroll på bilbesiktningen och ytterligare fel hittades – fel som säljaren enligt lag var skyldig att åtgärda. Säljaren vägrade ersätta något annat än katalysatorn, som han lovade att laga. Bilen var där i en vecka för reparation och trots att det lät som att bilen skulle till verkstad så hade ”reparationen” utförts av säljarens kompis / kusin på bilfirmans parkering. Reparationen var felaktigt utförd och motorlampan började lysa på nytt efter några få mil. Påtalade detta skriftligt flera gånger men fick inget svar från säljaren. Lämnade bilen till en verkstad och har nu krävt säljaren på ersättning för reparationen men fortfarande utan respons. Försökte på ett tidigt stadium att häva köpet, men det gick säljaren inte med på. Kommer att anmäla till ARN.
  • Esther
    Esther skrev om Stockholms Norra Bil
    Akta er för den här lurendrejaren! Jag lade handpenning på en bil som såldes av en "kusin" till en person i företaget men genom företaget men då jag upptäckte att både kusinen och företaget Stockholms Norra Bil ljugit om bilens skick och tillbehör, om bilskatten mm mm så hävde jag köpet. Företaget och kusinen vägrade betala tillbaka handpenningen trots att man enligt konsumentköplagen har rätt att häva ett köp och återfå handpenningen. Företaget är dessutom ytterst otrevlig och hotfull när man försöker diskutera med dem och kan inte svensk lagstiftning. Det blir Tingsrätten nästa!
  • Rune S
    Rune S skrev om Stockholms Norra Bil
    Bilvit lurad han lovade betala räkning men håller inte sitt ord,, har lagt ut i pengar 22000kr i rep på bilen....
  • Yp Niclas P
    Yp Niclas P skrev om Stockholms Norra Bil
    Kraftig varning,otroligt oseriöst.Se till att få papper på allt!

Har blivit kraftigt lurad,anmäld till Arn

Rymdgatan 97, 195 58 Märsta