Strykfritt AB

Strykfritt AB

Strykfritt AB erbjuder Stockholms mest prisvärda städhjälp. Med fokus på kvalitet och miljö samt kompetent personal hjälper vi i dagsläget ca 2000 privatkunder med regelbunden hemstädning i Stockholm. Hos oss får du alltid samma städpersonal som kommer hem till dig och du får alltid ett fast ordinarie pris på uppdraget som dessutom visas i ett tydligt timpris som idag är från 169 kr i timmen.

Tio skäl till varför du ska välja just Strykfritt för städhjälp.

Fast ordinarie pris på städningen från 169 kr/tim
Experter på hemstädning sedan 2005!
Högsta kreditvärdighet hos UC
Avgiftsfria avbokningar
Endast 15 dagars uppsägningstid

Läs vad 95 kunder tycker om Strykfritt AB 2

2021-06-10
    Superbra städ och fönsterputs som jag fick . Alltid snabb och bra återkoppling från kontaktpersonen Maria, Tack! Kommer att anlita de igen framöver. Tack till Maria och personalen Agata som utförde jobbet.
    Hej Ethel. Som ett stort fast "litet" företag gör vi allt för att kunderna ska uppleva att vi ger en mycket bra och personlig service. Närheten till din kontaktperson och till din fasta städhjälpare när du har regelbunden städhjälp är ett viktigt inslag i vårt arbetssätt som skapar trygga och fasta rutiner och en effektiv och nära kommunikation med den person som leder arbetet hos dig. Samma filosofi har vi även vid engångsuppdrag, även om du inte har en fast städhjälpare ( då det är en engångstjänst) får du en egen kontaktperson direkt som hjälper dig med alla frågor och funderingar kring din tjänst. Vi tackar så mycket för din recension och uppskattar tiden du la ner för att ge oss ett ärligt och varmt omdöme som alla har tagit del av.. Mvh Mikael på Kundtjänsten - Strykfritt AB Strykfritt AB
    2021-05-14
    Vår kontakt på Strykfritt kommunicerar tydligt, är enkel att ha med att göra. Strykfritts medarbetare som städar vårt hem är mycket noggrann och omtyckt av oss alla. Kommer alltid i tid och är sällan borta från arbetet. Detta uppskattar vi som helst inte har vikarier, vilket vi har erfarenhet från andra bolag, där det också varit stor omsättning på personal. Vi är mycket nöjda.
    Hej Maria och tusen tack för din tid du lagt ner på en ärlig och rak rekommendation på vår städhjälp. Vårt mål är alltid att vara en av de bästa arbetsgivarna i branschen. Vi satsar mycket på friskvårdsbidrag inom organisationen. Sjävklart är en hög ersättning viktigt för våra anställda men också saker som bra försäkringar, fri kollektivtrafik och bra och nära kommunikation med sina överordnande samt egna kunder som verkligen värdesätter men också bedömer ens insats. Det ger en mycket bra sammanhållning över lag i organisationen men även en stor motivation för den enskilda städhjälparen som återspeglas i en mycket låg personalomsättning i jämförelse med branschen i stort. Trygghet och kontinuitet i vårt samarbete bygger man genom en fast städhjälpare knuten till kunden under hela uppdraget som lär sig kundens behov och kan ta sig till feedback på ett bra och naturligt sätt. Städhjälparen har sina fasta kunder och känner till deras behov väl. De skapar harmoni. Och inte bara för kunden utan städhjälparen trivs också med ett tydligt mål och ett stort eget ansvar. Så har vi jobbat sedan 2005 och har på så sätt lyckats skapa 80 duktiga heltids-städhjälpare som hjälper dig och tusentals andra kunder med deras hemstädning. Mvh Mikael Kundtjänsten - Strykfritt AB Strykfritt AB
  • 2021-05-14
    Bra städat, gör som överenskommet, bra att kommunicera med om ändringar etc
    Hej Martin. Tusen tack för din kommentar. Vi skulle hemskt gärna uppskatta vad vi behöver göra för att få full pott. Återkom om du känner för att ge oss lite mer feedback. Som sagt är kommunikation en viktig del i vårt samarbete så tveka inte att påtala om något inte känns 100% eller skulle kunna förbättras. Beröm är bra med kritik är minst lika viktigt. Mvh Mikael - Kundtjänsten Strykfritt AB Strykfritt AB
    2021-05-14
    Haft Strykfritt i vår förra lägenhet och nu i vårt nya radhus och har alltid varit supernöjda! Kanonbra städning och tillmötesgående kundtjänst. Riktigt bra pris också. Rekommenderas starkt!
  • 2021-04-23
    Har precis haft fönsterputs från styrkfritt, jag är mycket nöjd. Kommer använda dom fler gånger.
    Tusen tack för din recension. Det känns väldigt roligt att kunna hjälpa till och vi är stolta att vi får ett sådant högt betyg! Tack Catharina;-).. Vi hjälper dig och alla andra kunder med allt från regelbundna eller enstaka hemstädningsuppdrag till engångstjänster som fönsterputs och storstädning. Strykfritt AB
  • 2021-01-20
    Väldigt bra kundservice samt städning.
  • 2021-01-17
    Trevlig och duktig personal. Vi är jätte nöjda med dom
    2021-01-17
    Hos mig sköter Strykfritt både städning och tvätten, de tvättar dessutom fönster vid behov. Jag är mycket nöjd med hela upplägget. Jag har en kontaktperson på kontoret som är snabb och tydlig i sin återkoppling Dorota som utför tjänsterna i hemmet passar vår familj perfekt! Hon är punktlig och väldigt effektiv, vi är väldigt nöjda.
  • 2021-01-16
    Har använt mig av Strykfritt i flera år och skrivit nytt avtal pga flytt. Har hemstädning varannan vecka. Blir alltid bra bemött av dem. Vi är också mycket nöjda med den person som utför städning hos oss. Som med alla serviceyrken kan det ju skifta med personalen i fråga. Men vi är helnöjda!
  • 2021-01-16
    Mycket bra och pålitlig städning av villa varannan vecka. Alltid bra och snabb info från företaget. Haft dem i ungefär 12 år.
    2021-01-15
    Bra och snabb service från administratörer och utmärkt städning från trevlig städhjälp.
  • 2021-01-15
    Städning
    Superbra bemötande
    Städningen är på topp!
    2021-01-15
    Mycket nöjd. Ordning och reda och alltid mycket bra resultat.
    Marzena är superproffsig!

//Sara Gillerlöv
    2021-01-15
    Snabb och bra kontakt. Återkoppling inom någon timme.
  • 2021-01-15
    Jag har valt att vara kvar i Strykfritt endast pga av den fantastiska städerskan vi har - Agnes!
    2020-09-20
    Mycket fokus på kvalitet (blir alltid rent) och lätta att kommunicera med och även öppna för feedback! Rimliga priser.
    2020-09-15
    Hemstädning varannan vecka. Första städerskan var jättebra, hennes ersättare har varit okej. När hon hade semester i somras fick vi en vikarie som var toppen och vi fick snabbt och smidigt byta så hon numera ska vara ordinarie.
    Kommunikation med handledare via Mail och sms sköts bra.
    Tusen tack för din rekommendation Elin. Vill bara snabbt svara på ditt inlägg som faktiskt tar upp en sak som är värt att tänka på. Vårt mål är alltid att hålla en mycket hög lägstanivå och en standard som efterföljs av varje städhjälpare. Vårt städteam består av 80 duktiga städhjälpare och med så pass stor personalstyrka är det en utmaning att få alla att prestera lika bra - varje gång. Det är svårt. Du som kund har alltid möjlighet att byta ut din städhjälpare mot någon annan. Vi hjälper dig alltid om du har synpunkter utan att ifrågasätta. Det finns situationer som gör att upplevelse av en städhjälpare inte är 100% på en gång. Det handlar främst om att vi som alla företag ibland måste anställa ny personal. Vi har hårda rekryteringskrav och väljer oftast personer med erfarenhet och kompetens. Men även en mycket duktig städhjälpare kan ha jobbat på en annorlunda sätt än du är van vid hos sin förra arbetsgivare och det tar ett tag att komma in i våra och dina rutiner. Även ett byte till en erfaren städhjälpare som jobbat hos oss ett bra tag kräver en viss inlärning av dina önskemål. Vi vill också påpeka att oberoende hur bra snittstandard vi har generellt är det givet att vi har en del städhjälpare som är helt outstanding. Ett byte av en sådan person till en duktig städhjälpare gör att ditt betyg gällande vår tjänst trots allt kan dras ner. Oberoende hur bra den nya städhjälparen är. Men precis som du skriver gör vi allt för att vara så kundorienterade företag som möjligt och lägger stor vikt för att välja den allra mest passande städhjälparen för dig som det bara går. Strykfritt AB
    2020-09-15
    Företagsstäd utanför kontorstid. Städar vårt kontor varje helg. Bra resultat under många år. Snabb respons om det är något vi påpekar.
    2020-09-15
    Fantastiskt fint bemötande, utmärkt städning.
  • 2020-09-14
    Vi har haft en städning bara men var så nöjda, Ewa som var hos oss var trevlig och härlig människa att ha i sitt hem och hon utförde ett strålande jobb.
    Kontaktpersonen på strykfritt har bemött mig otroligt trevligt och hjälpsamt, med snabba svar och bra lösningar.
    2020-09-12
    Bra service, det lilla extra görs.
  • 2020-09-12
    Köper hemstädning varje vecka. Myckert nöjd med bemötande och med det arbete som utförs
    2020-09-12
    Flyttstädning i min mammas lägenhet. Mycket nöjda med städning och trevlig bemötande. Kontrollerade även detaljer när fönstret inte gick att öppna.
    Stort tack 😊
    2020-09-12
    90% av upplevelsen kommer från personen som städar. Och där är det just nu en fantastiskt duktig person, men vi har också via Strykfritt haft personer som inte varit lika bra och då har upplevelsen varit betydligt sämre. Överlag ett bra och kundorienterat städföretag.
    Tack Lotta för din uppriktighet och nyttig kritik som vi måste ta till oss. Vårt mål är alltid att hålla en mycket hög lägstanivå och en standard som efterföljs av varje städhjälpare. Vårt städteam består av 80 duktiga städhjälpare och med så pass stor personalstyrka är det en utmaning att få alla att prestera lika bra - varje gång. Det är svårt. Du som kund har alltid möjlighet att byta ut din städhjälpare mot någon annan. Vi hjälper dig alltid om du har synpunkter utan att ifrågasätta. Det finns situationer som gör att upplevelse av en städhjälpare inte är 100% på en gång. Det handlar främst om att vi som alla företag ibland måste anställa ny personal. Vi har hårda rekryteringskrav och väljer oftast personer med erfarenhet och kompetens. Men även en mycket duktig städhjälpare kan ha jobbat på en annorlunda sätt än du är van vid hos sin förra arbetsgivare och det tar ett tag att komma in i våra och dina rutiner. Även ett byte till en erfaren städhjälpare som jobbat hos oss ett bra tag kräver en viss inlärning av dina önskemål. Vi vill också påpeka att oberoende hur bra snittstandard vi har generellt är det givet att vi har en del städhjälpare som är helt outstanding. Ett byte av en sådan person till en duktig städhjälpare gör att ditt betyg gällande vår tjänst trots allt kan dras ner. Oberoende hur bra den nya städhjälparen är. Men precis som du skriver gör vi allt för att vara så kundorienterade företag som möjligt och lägger stor vikt för att välja den allra mest passande städhjälparen för dig som det bara går. Om du inte redan har gjort detta så återkom gärna med info till mig personligen via mail på mikael@strykfritt.se så går jag igenom med rätt arbetsledare om vad för brister du upplevde med dina förra städhjälpare. Det är viktigt för oss att ta del av dina synpunkter och hur du känner. Det är det som kommer att ge oss chansen att utvecklas utifrån den feedback vi fått från dig. Och detta vill vi. Tack ännu en gång för din feedback Lotta - Mvh - Mikael Majkut - Kundtjänstansvarig Strykfritt AB Strykfritt AB
    2020-09-10
    Använder Strykfritt för städning varannan vecka och även flyttstädning. Alltid mycket nöjd med resultatet!
  • 2020-09-10
    Bästa städbolaget jag varit med om.
    2020-09-10
    Seriös och bra städfirma och trevligt och proffsigt bemötande.
    2020-09-09
    Jag tycker allt är toppen med Strykfritt
    2020-09-08
    Mkt bra service och förträfflig städning!
  • 2020-09-08
    Bra bemötande, flexibla (viktigt när man har två små barn hemma) och resultatet har varit enastående! Inget annat än gott att säga om Strykfritt.
  • 2020-09-08
    Städning varannan vecka. Alltid välgjort.

Ärliga och uppriktiga.

Företaget har levt upp till mina förväntningar.
  • 2020-09-08
    Vi hade återkommande städning varje måndagsmorgon och vår städerska var alltid punktlig, noggrann och omtänksam. Om det behövdes någon justering av tid, vi hade frågor om faktureringen eller vad som gäller - så fick vi svar i stort sett direkt via mail eller SMS.

Jättebra, helt enkelt!
  • 2019-05-28
    Bra bemötande och alltid väl utfört arbete
  • 2019-05-03
    Det började bra men de bytte upp till 10 städare under 2 år. Innan vi bytte var de oerhört slarviga och vägrade att ens städa om eller att ge oss rabatt på dåligt utförda städningar med motiveringen "att vi har redan betalt vår städerska och behöver ha betalt för våra kostnader". Jag är nästan mest förvånad över hur de ser på oss som kund och hur de svarar. Rekommenderas inte.
    Hej Fredrik. Vi tackar för feedback. Precis som du skriver så har ni varit nöjda kunder under två år. Under dessa två år har vi INTE fått in en enda synpunkt på vår tjänst från er sida. Ni har under dessa två år haft en fast städhjälpare under en lång tid. Hon bröt tyvärr handen och ni fick då en ny städhjälpare. Totalt har ni haft 4 fasta städhjälpare under er tid hos oss. Ibland händer olyckor. Ibland byter människor yrke. Vi vet. Vi försöker alltid jobba med fasta städhjälpare hos kunden men rår ibland inte över att vi behöver skicka vikarie till er. Om du ska ta emot vikarien är frivilligt och tackar du nej tar då självklart inte betalt för avbokningen. För några veckor sedan valde ni att avsluta tjänsten. Vi har väldigt flexibla villkor så ni fick avsluta tjänsten direkt. 15 dagar efter städtillfället hörde ni av er för att säga att det var några moment som inte var utförda eller var utförda dåligt. Vi påpekade då att vi inte kan bearbeta er synpunkt då det gått för långt tid från städtillfället till att ni hört av er. Vi har gemensamt bestämt att du ska komma in med synpunkter inom några dagar för att vi ska ha chansen att kunna jobba seriöst och göra en kontroll. Det kan man inte efter drygt 2 veckor. Ni skulle egentligen redan ha ett nytt städpass. Vi sa därför att vi inte kan erbjuda en ny städning då vi har personalkostnader och vi påpekade att vi inte kan ge kompensation för eftersom vi inte kan kontrollera vår insats och önskar därför att vi lutar oss mot vår överenskommelse. Ni har bilvit irriterade på vårt svar. Jag förstår er reaktion men tycker inte ert betyg är rättvist då ni bedömer vår insats på ett sista städtillfälle och att ni blivit nekade kompensation. Vi har dock gjort som överenskommet och försökt förklara detta för er. Har ni tidigare varit missnöjda hade det varit bra med återkoppling. Vi hade självklart då hjälpt er. Vi har aldrig tidigare fått någon feedback och är självklart ledsna för detta. Ha en underbar dag och tack för er tid hos oss. Strykfritt AB
    Hej. Hur vi som kund upplever ert bemötande färgas mycket starkt av de senaste veckornas bemötande. Det är inte konstigt att kundupplevelsens totala betyg bedöms utifrån den sista upplevelsen eller när det kommer en reklamation, som i detta fallet. När jag läser de mail från er kundtjänst till oss så blir jag väldigt förvånad, vad har ni för syn på oss som kund. Att ni inte litar på att vi upplever en reklamation som korrekt och att ni istället då lägger tid på att analysera samtalslistor exakt när vi ringde in och rapporterade felet. Vi klagar vanligtvis inte, och kunde ha gjort det på alla av våra senaste 3-4 städningar. När vi sedan gör det på den senaste med tom bilder/foton så blir vi bara ifrågasätta. Det hade varit så enkelt för er att göra oss till en nöjd kund, exempelvis "Självklart kommer vi två timmar och tvättar om de golv som inte gjordes korrekt". Fredrik H
    Hej Fredrik. Jag tackar väldigt mycket för din uppriktighet och att vi fastställt att betyget du satt i princip handlar om den hanteringen av en reklamation i samband med ditt sista städpass och inte städningen generellt hos oss som du faktiskt varit nöjd med. Enligt överenskommelse med dig så jobbar vi inte generellt med omstädningar och rabatter då vissa moment missats hemma hos kunden. Vi erbjuder istället att lägga mer krut på städningen vid nästa städtillfälle. Vi har 80 duktiga städhjälpare som har gedigen kunskap samt kompetens inom städhjälp och det är inte ofta missnöjde uppstår. Och även om vi avtalat att vi inte erbjuder rabatter så brukar vi ALLTID gå kunden till mötes OM vi får in feedback inorm en viss bestämd tid. En tidsram som vi bestämt tillsammans. Som överenskommet har man 48 timmar på sig att reklamera en städning. Ni kom in med en reklamation efter 15 dagar. Vi har då sagt att det inte längre handlar om en omstädning då ni haft städning varannan vecka utan en helt ny städning och att vi inte kan erbjuda er en sådan kostnadsfritt. Ni tycker denna information är tråkig. Vi förstår detta. Men vi önskar också er förståelse på vår inställning och vill påpeka att vi gjort precis som avtalat samt bestämt. Vi tycker inte det är fel att följa denna överenskommelse. Självklart litar vi alltid på våra kunder och ifrågasätter inte det du säger. Visst är det säkert så att det kan uppstått vissa småfel/brister vid städtillfället. Annars hade du inte hört av dig. Däremot önskar vi göra som vi gemensamt bestämt att vi gör när en sådan situation uppstår. Jag tackar er igen för er tid hos oss. Tack Fredrik. Strykfritt AB
    Hej, intressant läsning i hur ni tolkar mitt betyg. Jag skulle säga att upplevelsen/kvalitén av städningen fram till reklamationen på sin höjd var medelmåttig. Fredrik H
    Hej Fredrik. Vi tolkar din uppfattning om vår insats under de år som du varit kund och det ni skrivit i era mail till oss där ni skriver att ni varit nöjda. Trots allt har ni varit kunder i flera år och aldrig kommit med kritik på städningen innan er sista reklamation. Jag är inte helt säker på om man är kund hos ett företag så pass länge om man inte är nöjd. Jag förstår att du är irriterad på att du inte fick som ni velat i ert reklamationsärende som var på er sista städning av de anledningar jag noga försökt beskriva och jag vill ännu en gång påpeka att vi handlat precis som vi kommit överens och sagt att vi ska göra när en sådan situation uppstår. Jag önskar dig igen en trevlig dag och hoppas på förståelse i frågan. Strykfritt AB
    Läs mer genom att expandera tråden +
    2018-12-28
    Städning hemma varannan vecka. Mycket väl utfört.
    2018-12-22
    Vi använder tjänsten städning.Vi har använt strykfritt i flera år och har alltid varit nöjda med utförandet. Bäst har varit att vi har haft få byten under alla år, dvs endast haft tre olika städare som alla varit duktiga, trevliga och mycket förtroendeingivande. Det är också en trygghet. Alltid punktligt och vi får bra information vid behov.
    2018-12-22
    mkt trevligt bemötande och personlig service och framförallt fantastisk städning
  • 2018-12-21
    Personligt, och alltid med det lilla extra!
  • 2018-12-21
    Har haft städning i flera år och alltid varit nöjd. När det varit något problem går det alltid att lösa. Lätt att få snabb kontakt med företaget.
  • 2018-12-20
    Dorota vår städare är fantastisk!!!
    2018-12-20
    Har varit varierad kvalitet på städningen beroende på vilken som utfört jobbet. Just nu är det inte särskilt bra, men ok.
    Hej Anna. Vi samtycker i den kritik du framfört och tycker att kvalitetssäkring är väldigt viktigt och kommer göra allt i vår makt för att förbättra din städupplevelse till max. Vi har fall där din ordinarie städmedarbetare slutar och du får en ny fast städmedarbetare. Och vi vet om att det här förekommer vissa inkörningsproblem som inte alltid faller kunden i smaken. Det beror på att vi alla är individer och gör saker på olika sätt. Det kanske inte handlar om att arbetet blir sämre utfört. Utan annorlunda. Detta brukar alltid lösas med dialog. Det som vi också vill framföra är ju längre samarbete du har med din fasta städmedarbetare desto effektivare blir städningen hemma hos dig - och det händer ofta att extramoment som inte alltid finns i städuppdraget utförs ändå. Sker ett byte av städmedarbetare kan dessa extramoment slopas och det kan upplevas negativt. Vi förstår detta. Hur som helst är vi väldigt glada att ha hjälp dig under alla dessa år och det känns viktigt att rätta till det som du upplever som negativt. Hör av dig med dina synpunkter till oss och berätta vad som kan förbättras samt vad som du känner skulle kunna ändras/göras annorlunda så ska vi ta fram en lösning som gör dig nöjd helt enkelt. Självklart kan vi alltid byta en städmedarbetare åt dig och för andra kunder om det av någon anledning inte stämmer i personkemin mellan er och/eller att du tycker att du inte får det städupplevelse du förtjänar. Hör av dig. Vi lyssnar. Strykfritt AB
    2018-12-20
    Vi har anlitat Strykfritt i under många år. Har under de här åren endast bytt städare 3 ggr (vid senaste bytet fick vi tillbaka vår tidigare städare. Vi upplever därför att vi får en bra kontinuitet. Strykfritt är även väldigt snabba att ordna vikare vid sjukdom.
    Alltid trevig bemötande av åväl städare som städledare/kontaktpersoner.
  • 2018-12-19
    Städtjänst - lätta att komma i kontakt med. Mycket bra service
  • Sam
    skrev om Strykfritt AB
    2018-12-19
    Duktiga och noggranna hemstädare.
    Superb kommunikation från företaget.
    Lösningsorienterade.
  • 2018-12-18
    Vi är väldigt nöjda med strykfritt!

Vår städerska är otroligt noggrann och professionell. Om hon behövt vara ledig har vi alltid blivit erbjudna en ersättare för henne.
    Vår kontakt på strykfritt är snabb att svara på mejl/sms.
  • 2018-12-18
    Hemstäd . Snabb återkoppling. Om något gått sönder, problemfritt att få ersättning. Fantastiskt noga och omsorgsfull städning. Hotellkvalite i sovrummen.Bästa 👍👍👍👍👍
    2018-12-18
    Punktliga. Lätta att nå. Blir rent och snyggt. Inget krångel.
  • 2018-12-18
    Utmärkt kommunikation om upplägg. Oerhört noggrant och bra städat helt utifrån våra preferenser.
    2018-11-26
    Super bra service! Älskar den städerskan vi har som alltid kommer i tid och städar så fint! Behövde bara visa runt en gång, från andra gången hon precis vad som behövdes göras. Väldigt trevlig. Bästa städfirman som vi testa! Så himla nöjda.
    Fick även fönsterputs nyligen - det var så fint och professionellt gjort!!!
  • 2018-11-13
    Har haft städhjälp i många år med strykfritt och det har alltid funkat bra.