Det började bra men de bytte upp till 10 städare under 2 år. Innan vi bytte var de oerhört slarviga och vägrade att ens städa om eller att ge oss rabatt på dåligt utförda städningar med motiveringen "att vi har redan betalt vår städerska och behöver ha betalt för våra kostnader". Jag är nästan mest förvånad över hur de ser på oss som kund och hur de svarar. Rekommenderas inte.
Läs mer
2019-05-03
Mikael M
svarar Fredrik H
Hej Fredrik.
Vi tackar för feedback. Precis som du skriver så har ni varit nöjda kunder under två år. Under dessa två år har vi INTE fått in en enda synpunkt på vår tjänst från er sida.
Ni har under dessa två år haft en fast städhjälpare under en lång tid. Hon bröt tyvärr handen och ni fick då en ny städhjälpare. Totalt har ni haft 4 fasta städhjälpare under er tid hos oss. Ibland händer olyckor. Ibland byter människor yrke. Vi vet.
Vi försöker alltid jobba med fasta städhjälpare hos kunden men rår ibland inte över att vi behöver skicka vikarie till er. Om du ska ta emot vikarien är frivilligt och tackar du nej tar då självklart inte betalt för avbokningen.
För några veckor sedan valde ni att avsluta tjänsten.
Vi har väldigt flexibla villkor så ni fick avsluta tjänsten direkt. 15 dagar efter städtillfället hörde ni av er för att säga att det var några moment som inte var utförda eller var utförda dåligt. Vi påpekade då att vi inte kan bearbeta er synpunkt då det gått för långt tid från städtillfället till att ni hört av er.
Vi har gemensamt bestämt att du ska komma in med synpunkter inom några dagar för att vi ska ha chansen att kunna jobba seriöst och göra en kontroll. Det kan man inte efter drygt 2 veckor. Ni skulle egentligen redan ha ett nytt städpass. Vi sa därför att vi inte kan erbjuda en ny städning då vi har personalkostnader och vi påpekade att vi inte kan ge kompensation för eftersom vi inte kan kontrollera vår insats och önskar därför att vi lutar oss mot vår överenskommelse.
Ni har bilvit irriterade på vårt svar. Jag förstår er reaktion men tycker inte ert betyg är rättvist då ni bedömer vår insats på ett sista städtillfälle och att ni blivit nekade kompensation.
Vi har dock gjort som överenskommet och försökt förklara detta för er. Har ni tidigare varit missnöjda hade det varit bra med återkoppling. Vi hade självklart då hjälpt er. Vi har aldrig tidigare fått någon feedback och är självklart ledsna för detta.
Ha en underbar dag och tack för er tid hos oss.
2019-05-03
Fredrik H
svarar Mikael M
Hej. Hur vi som kund upplever ert bemötande färgas mycket starkt av de senaste veckornas bemötande. Det är inte konstigt att kundupplevelsens totala betyg bedöms utifrån den sista upplevelsen eller när det kommer en reklamation, som i detta fallet. När jag läser de mail från er kundtjänst till oss så blir jag väldigt förvånad, vad har ni för syn på oss som kund. Att ni inte litar på att vi upplever en reklamation som korrekt och att ni istället då lägger tid på att analysera samtalslistor exakt när vi ringde in och rapporterade felet. Vi klagar vanligtvis inte, och kunde ha gjort det på alla av våra senaste 3-4 städningar. När vi sedan gör det på den senaste med tom bilder/foton så blir vi bara ifrågasätta. Det hade varit så enkelt för er att göra oss till en nöjd kund, exempelvis "Självklart kommer vi två timmar och tvättar om de golv som inte gjordes korrekt".
2019-05-06
Mikael M
svarar Fredrik H
Hej Fredrik.
Jag tackar väldigt mycket för din uppriktighet och att vi fastställt att betyget du satt i princip handlar om den hanteringen av en reklamation i samband med ditt sista städpass och inte städningen generellt hos oss som du faktiskt varit nöjd med.
Enligt överenskommelse med dig så jobbar vi inte generellt med omstädningar och rabatter då vissa moment missats hemma hos kunden.
Vi erbjuder istället att lägga mer krut på städningen vid nästa städtillfälle. Vi har 80 duktiga städhjälpare som har gedigen kunskap samt kompetens inom städhjälp och det är inte ofta missnöjde uppstår. Och även om vi avtalat att vi inte erbjuder rabatter så brukar vi ALLTID gå kunden till mötes OM vi får in feedback inorm en viss bestämd tid. En tidsram som vi bestämt tillsammans.
Som överenskommet har man 48 timmar på sig att reklamera en städning. Ni kom in med en reklamation efter 15 dagar. Vi har då sagt att det inte längre handlar om en omstädning då ni haft städning varannan vecka utan en helt ny städning och att vi inte kan erbjuda er en sådan kostnadsfritt.
Ni tycker denna information är tråkig. Vi förstår detta. Men vi önskar också er förståelse på vår inställning och vill påpeka att vi gjort precis som avtalat samt bestämt. Vi tycker inte det är fel att följa denna överenskommelse.
Självklart litar vi alltid på våra kunder och ifrågasätter inte det du säger. Visst är det säkert så att det kan uppstått vissa småfel/brister vid städtillfället. Annars hade du inte hört av dig.
Däremot önskar vi göra som vi gemensamt bestämt att vi gör när en sådan situation uppstår.
Jag tackar er igen för er tid hos oss. Tack Fredrik.
2019-05-06
Fredrik H
svarar Mikael M
Hej, intressant läsning i hur ni tolkar mitt betyg. Jag skulle säga att upplevelsen/kvalitén av städningen fram till reklamationen på sin höjd var medelmåttig.
2019-05-08
Mikael M
svarar Fredrik H
Hej Fredrik.
Vi tolkar din uppfattning om vår insats under de år som du varit kund och det ni skrivit i era mail till oss där ni skriver att ni varit nöjda. Trots allt har ni varit kunder i flera år och aldrig kommit med kritik på städningen innan er sista reklamation. Jag är inte helt säker på om man är kund hos ett företag så pass länge om man inte är nöjd.
Jag förstår att du är irriterad på att du inte fick som ni velat i ert reklamationsärende som var på er sista städning av de anledningar jag noga försökt beskriva och jag vill ännu en gång påpeka att vi handlat precis som vi kommit överens och sagt att vi ska göra när en sådan situation uppstår.
Jag önskar dig igen en trevlig dag och hoppas på förståelse i frågan.
Läs mer genom att expandera tråden +
gillar detta