Alla kategorier Städhjälp Stockholms län Stockholm Södermalm Strykfritt AB Städhjälp Stockholm

Strykfritt AB Städhjälp Stockholm

Tullgårdsgatan 10, 116 68 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Strykfritt.se!

Hos oss får du Stockholms mest prisvärda städhjälp. Med fokus på kvalitet och kompetent personal hjälper vi hela 2000 privatkunder med hemstädning i Stockholm. Hos oss får du alltid samma städpersonal som kommer hem till dig och du får alltid ett fast ordinarie pris på uppdraget som dessutom visas i ett tydligt timpris som idag är från 159 kr i timmen.

Vi har miljöcertifierng, kvalitetscertifiering och är självklart fullt försäkrade. Dessutom börjar vi alltid vårt samarbete med en provstädning, där du får chansen att utvärdera vår tjänst.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 45 kunder tycker om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm

• Stina E
    Stina E skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Riktigt besviken, de har förstört hela min soffa då de blivit rivmärken över hela, de skyller på min dammsugare men även om den varit undermålig anser jag att man inte fortsätter om den gör märke första gången... de vägrar ersätta eller ens makulera den städningen. Snacka om besvikelse. Och förlust. Aldrig mer. Läs mer
    2018-06-19 Mikael M svarar Stina E
    Hej Stina och tack för din kommentar.

Vi är självklart ledsna att ditt överdrag har gått sönder. Och ja, vi har erkänt att vi dammsugit din soffa. Däremot beror skadorna på en helt annan sak än du skriver om. Du har som kund hos oss ett val. Att bistå oss med din städutrustning som du själv ansvarar för, istället för att använda vår städutrustning. Du har valt att använda din städutrustning och har markerat det i avtalet.

Då du inte haft en egen dammsugare har vi bett dig köpa in en.

Du har valt att låna en gammal dammsugare av en bekant. Det har senare visat sig att dammsugaren hade ett vasst och därmed defekt munstycke. Utan att märka att dammsugarmunstycket varit vasst har vi använt det munstycke på din soffa. Eftersom vi kommit överens i vårt avtal med dig att du ska kontrollera städutrustningen när vi startar samarbetet utgår vi från att utrustningen är i bra skick när uppdraget ska sätta igång.

Det är tyvärr du som gett oss trasig och defekt städutrustning från start och därav skadan. Det är inte vi som arbetat på ett fel sätt eller gjort något utöver det vanliga.

Du har ju annars varit jättenöjd med städningen. Så vår personal gjorde en bra insats. Självklart är det jättesynd att din soffa gick sönder. Och vi är hemskt ledsna för detta.

Men eftersom vi har en överenskommelse mellan oss som där vi påpekar att gammal och sliten utrustning kan ge skador och även avtalar att OM skadorna uppstår så ansvaret ditt. Och då är det inte helt fel att vi gör som vi kommit överens om.

Därför har vi gjort som vi gjort. Precis som avtalat och överenskommet. Du har själv skrivit att du kan ta ansvar för en reva, men att vi borde upptäckt när det blev fler revor. Nej Stina, vi upptäckte inte det och vi har förklarat varför. Det beror på att när man dammsuger på olika tyger bildas ränder/spår som lätt kan förväxlas med en reva. Så städerskan märkte inte av skadan. Men självklart är hon ledsen för det som hänt.

Vi har valt att publicera bilderna på skadan på vår Facebook profil då vi ej kan publicera bilder här. Hela soffan tycker vi inte är trasig, däremot finns en del rispor som man ser på en av soffans sittkuddar.
  • Sigyn S
    Sigyn S skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Vi har varit väldigt nöjda med strykfritt och har använt deras tjänst i över ett år.
    Det är värt pengarna att få proffshjälp med städningen! Läs mer
  • Sara M skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Har använt Strykfritts städtjänst i snart tre år och är supernöjd! Alltid noggrannt och fint städat, professionellt bemötande och samarbetsvilliga. Snabba på att svara på mejl om man undrar något eller vill ändra upplägg på något sätt. Vi började med städning varannan vecka men var så nöjda att vi bytte till varje, bästa investeringen på länge! Läs mer
  • Ulrich W
    Ulrich W skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Använder Strykfritt i flera år nu. Alltid bra bemötande. Problem löses snabbt. Läs mer
  • Helena B
    Helena B skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Anlitat strykfritt i många år nu. Nöjda!!!
    Samma städerska. Noggrann, punktlig, flexibel.
    Lätt att kommunicera med kontoret. Allt fungerar som man vill att det ska göra! Läs mer
  • Ann O
    Ann O skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Efter drygt 6 år är vi fortfarande supernöjda med Strykfritt och inte minst vår städerska Margareta. Välstädat och snyggt varannan vecka. Rekommenderas varmt!! Läs mer
  • Viktor J
    Viktor J skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Använt mig av Strykfritt i 5 år och är väldigt nöjd. Enkla att ha att göra med, bra villkor och inte minst städning i toppklass! Läs mer
  • Anna L skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Jag har använt strykfritt i flera år och jag är supernöjd. Har städ varannan vecka och det är en fröjd att öppna dörren de dagarna. Rent och doftar gott men också fint piffat! Bra pris och enkel sms eller mailkontakt underlättar men i slutet är det känslan av ett nytt hem varannan vecka som gör mig lycklig. Jag har min person som könner oss men ibland tar jag en extra stöd ifall det finns ngn tillgänglig och det är alltid fint. Jag blev rekommenderad Strykfritt av en avlägsen kontakt och jag har aldrig ångrat mig. Läs mer
  • Therese M
    Therese M skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Vi är jättenöjda med strykfritt. Det var lätt att komma igång och det är skönt att veta att vi alltid har samma städerska som gär ett utmärkt jobb. Jag rekommenderar dem mer än gärna till andra. Läs mer
  • Anna skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Har anlitat Strykfritt i flera år. Bra städning till rimligt pris. Flexibla och lätta att kommunicera med. Läs mer
  • Christina S
    Christina S skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Jag är mkt nöjd med min städning från strykfritt. Städningen blir lika bra varje gång, skulle städerskan vara 5 min sen får jag sms och kontakten med ”kontoret” är snabb och personlig. Har använt strykfritt nu i 4 år och skulle rekommendera dem till alla. Läs mer
  • Richard N skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Jag har varit kund i många år och har alltid fått bra städning till ett rimligt pris. Läs mer
  • Lina A skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Vi väljer alltid Strykfritt när vi behöver hjälp men en storstädning hemma. Har inget att klaga på, noggranna, punktliga och prisvärda! Läs mer
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Vi har varit kunder hos Strykfritt i många år, Bra resultat och alltid bra kommunikation, prisvärt. Före strykfritt hade vi hjälp av en annan firma sämre resultat och högre kostnad Läs mer
  • Elisabet B
    Elisabet B skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Vi har varit kunder hos Strykfritt i ett år och trivs fint! Bra resultat och alltid bra kommunikation. Läs mer
  • Mats U
    Mats U skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Vi har anlitat Strykfritt i många år och det har alltid fungerat smidigt. Första gången kommer arbetsledaren tillsammans med den medarbetare som ska städa, för att gå igenom allting ordentligt. Sedan har man kvar arbetsledaren som kontaktperson på företaget; kommunikationen har alltid funkat jättebra. Eftersom vi varit kunder i många år har vi naturligtvis fått en ny person som städar ett par gånger, men det har varit ungefär 2 år mellan bytena. Alla har varit väldigt trevliga och duktiga på sitt jobb och alla har kunnat antingen bra svenska eller engelska.

Kostnadsstrukturen är enkel att förstå och priseran är väldigt rimliga. Naturligtvis fixar Strykfritt med RUT-bidraget. De stänger några veckor för semester i juli och ett par veckor över själva julhelgerna; för oss har detta passat bra. Om man gärna vill ha städning under semestertiderna så kan de fixa en vikarie.

Man får en lista på vilka städmedel man ska vara hemma, och medarbetaren brukar lämna en lapp om det är något som är slut och behöver fyllas på.

Vi är jättenöjda och har inga planer på att byta städbolag; jag skulle välja samma städbolag igen och kan rekommendera Strykfritt. Läs mer
  • Patrick B
    Patrick B skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Vi har använt Strykfritt som städare i ca 6 år och tycker att det fungera väldigt bra. Dom är alltid punkliga och gör ett bra jobb. Läs mer
  • Mia M skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Jag har provat MÅNGA städfirmor genom åren, all från stora till små. Det är ärligt talat bara strykfritt som jag varit helt nöjd med. Pålitliga, noggranna och seriösa. Läs mer
  • Ann H
    Ann H skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Vi hittade Strykfritt för 2 år sedan och är så väldigt nöjda! Att komma hem till en skinande lägenhet var 14:e dag är en u n d e r b a r känsla som jag hoppas att fler unnar sig. Strykfritt som företag är lätt att ha att göra med, tydlig prissättning, bra kommunikation, och de är väldigt tillmötesgående på alla sätt. Vi har en sån jättebra städerska som vi är supernöjda med.
    Tack Strykfritt, er rekommenderar jag med glädje! Läs mer
  • Mai W
    Mai W skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Har bytt till Strykfritt för några år sen och måste säga att de är någonting extra. Samma städerska, punktlig, noggrann. Lätta att nå, och proffsiga. Något extra, helt enkelt! Läs mer
  • Karolina skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Har anlitat Strykfritt i ca fyra år efter att dessförinnan testat flera företag. Strykfritt är absolut bäst av dessa, alltid bra service, kommunikation och självklart resultat. Läs mer
  • Tord O
    Tord O skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Pålitliga och prisvärda, rekommenderas varmt. Läs mer
  • Vanja V skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Har använt Strykfritts tjänster i många år. Det har alltid varit problemfritt! Personalen har alltid kommit i tid, städat noga och i alla hörn. Kan varmt rekommendera strykfritt för ett renare hem! Läs mer
  • Rikard W skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Har använt Strykfritt i många år. Tycker dom sköter sig utmärkt med snabba svar. Är städpersonalen sjuk eller borta erbjuds alltid en vikarie. Läs mer
  • Marie B skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Jag har använt mig av strykfritt i några år och är extremt nöjd. Vi kommer varje gång hem till ett välstädat hem. Kontakten med strykfritt sköts väldigt professionellt och med snabbt svar. Jag känner att de verkligen bryr sig om mig som kund. Jag brukar rekommendera mina bekanter om företaget. Läs mer
  • Corinne E
    Corinne E skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Med Strykfritt känns det rent och snyggt, en städning med dem känna alltid tryggt. Torka, borsta och smuts avdamma, med Strykfritt blir det hem långt ifrån densamma. Läs mer
  • Pia G
    Pia G skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Vi har använt oss av Strykfritts tjänster i många år och varit väldigt nöjda. Vid de fåtal gånger som det har hänt något har de alltid varit tillmötesgående och snabba på att återkoppla. Läs mer
  • Niklas Z skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Rent och prisvärt. Ordning och reda. Läs mer
  • S S skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Exceptionellt är ordet.
    Strykfritt har varit en marriage- & lifesaver. Tackat vara Strykfritt får vi mer tid till varann och till barnen. Strykfritt rekommenderas på det stärkaste!! Läs mer
  • Karin L skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Strykfritt har städat hos oss i flera år, både när vi bodde i lägenhet och nu när vi flyttat till hus, och vi är helnöjda. Vi bytte till en annan firma en kort tid, bara för att testa en firma som en vän rekommenderade men bytte snabbt tillbaka då Strykfritt var betydligt bättre. Strykfritt är pålitliga, noggranna och servicemedvetna. De håller vad de lovar och städar noggrant. Dessutom är de prisvärda. Vi kommer inte att byta städfirma igen! Läs mer
  • Samuel B
    Samuel B skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Vi har under flera år använt Strykfritt AB och är mycket nöjda. De har varit snabba med att hantera problem och proffessionella på alla sätt och vis. De är transparenta och håller en bra dialog med oss som kunder. Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • Karin P
    Karin P skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Vi har under alla de år som vi varit kunder hos strykfritt varit nöjda. De städare som har varit hos oss genom åren har alla varit trevliga och bra. Förutom städning, så brukar vi få lite skjortor strukna.

Det är snabbt och enkelt att komma i kontakt med kundtjänst om det behövs. Under dessa år har bara en liten parfymflaska gått sönder, som vi blev erbjudna ersättning för genom deras försäkring.

Rekommenderar gärna strykfritt där man får god valuta för pengarna! Läs mer
  • Anna F
    Anna F skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Vi är väldigt nöjda med Strykfritt. Vi har haft dem i över tio år och har under den tiden bara haft två olika städerskor, vilka vi varit så nöjda med. Alltid fläckfritt resultat, punktligt och schysst. Att de dessutom har kvar personal så länge ser jag som en bland många indikationer om en schysst arbetsgivare. Läs mer
  • Lotta V skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Det är väldigt skönt att komma hem till ett nystädat hus. Läs mer
  • Liisa D skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Min upplevelse av Strykfritt är endast positiva! Bra medarbetare, personligt bemötande och alltid snabba med återkoppling på sms eller mejl. Vi har städning varannan vecka och har aldrig utnyttjat några ytterliga tjänster så som fönsterputs eller liknande. Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Noggrann städning. Alltid lika skönt att komma hem till nystädat. Även flexibel i vad som behöver göras. Läs mer
    2017-11-15 Mikael M svarar Maria S
    Tack Maria för den positiva feedbacken! Vi är glada att du upplever vår tjänst som noggrann och flexibel.

Med vänliga hälsningar
    Kundtjänstansvarig
    Mikael Majkut
    Strykfritt AB
  • Jenny O skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Vi har varit kunder och fått hjälp med städning av vårt hus i många år. Det har alltid fungerar bra. Har ingenting arr klaga på. Är mycket nöjda. Läs mer
  • David W skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Hej!
    Jag är mycket nöjd med vår tjej som kommer var 14de dag. Hon är allttid punktlig, jobbar noggrannt, ansvarsfullt och är väldigt trevlig.
    Anna har varit hos oss i ganska många år nu och vi hoppas kunna fortsätta med henne.
    De gånger vi haft vikare har nästan alltid slutat med att något gått fel. Bl.a. har vi haft diskussioner med företaget om ersättning av konstföremål som blivit sönderslagna av en vikare.
    Kontakten med företaget har varit lite upp och ner. Många ny personer kommer och går. Den senaste tiden har det varit många motstridiga och ganska förvirrande email som kommit.
    Det har varit svårt att förstå vad som gäller med priser och villkor. Kankse vore bra om de kunde skriva information som gäller befintliga kunder bara till befintliga kunder och inte till nya osv.
    Jag har fortfarande ingen aning om vilket pris och villkor som gäller för min tjänst. Mycket svårt att tyda!

Vårt fortsatta abbonemang på tjänsten hänger helt och hållet på kontakten med den befintliga städpersonalen. Läs mer
    2017-11-15 Mikael M svarar David W
    Hej David.

Jag vill först och främst tacka dig för det varma orden men också för den kritik du har gett oss. Vi måste säga att vi håller med i allt du tagit upp och du har helt rätt i det du säger angående en del moment som vi kunde hanterat bättre.

Låt mig kort ge en förklaring varför en del saker uppfattats som röriga och otydliga. Strykfritt AB har sedan 2007 hjälp privatpersoner med städhjälp under ett mycket enkelt och tydligt städabonnemang. Vi har alltså under 10 år erbjudit hemstädning minst varannan vecka och minst 4 timmar per gång till samma pris för alla kunder oberoende av dag och tid.

Detta upplägg har varit extremt lätt att förstå.

Under oktober och november i år (2017) har vi varit tvungna att anpassa oss lite mot den allt mer krävande marknaden. Vi har därför infört städpaket för kunderna så att kunderna fritt får välja vad som är viktigt för dem. Prispaketen har varit prissatta från 159 kr i timmen till 179 kr i timmen för din hemstädning. Beroende lite på vilken dag i veckan du har valt och hur flexibelt du velat haft gällande avbokningar har ditt timpris blivit lägre än förut eller lite högre.

Vi såg under hösten 2017 att vi borde jobba mer med personalomsättningen. Du har haft din städerska i flera år. Så något gör vi rätt men vi förstod att att vi måste göra en stor ändring i vårt sätt att tänka och erbjuda både de anställda bättre villkor samtidigt som vi måste anpassa tjänsten till en mer flexibel marknad. Vi tog i höst beslutet att höja lönerna betydligt och vi har idag en av branschens högsta löner med en ingångslön på 130 kr i timmen, som gör oss väldigt attraktiva som arbetsgivare. Vi hoppas därmed kunna behålla den personal vi har så länge som möjligt.

Ibland jobbar vi med vikarier när din ordinarie städerska blir sjuk. Du kan hos oss alltid tacka nej till vikarien om det inte känns 100%. Vi är hemskt ledsna om något gått fel när du använt en vikarie och vi hoppas att alla skadeärenden hanterats korrekt. Om inte så hör av dig.

Gällande våra nya städpaket så har dessa skapats för att ge fler valmöjligheter för kunden. Hjälp vart 4:e vecka. Hjälp 2 eller 3 timmar istället för bara 4 timmar eller mer. Mer avbokningsmöjligheter om man önskar så och vill betala för det.

Ändringarna har varit många om man jämfört med det vi haft förut. Men det är inte så krångligt även nu. Du har två städpaket att välja mellan som befintlig kund. Basic från 169 kr/tim och Premium från 179 kr/tim och priset kan skilja sig några kronor om du bor smått och endast behöver 2-3 timmar hjälp per gång.

Alla priser finns på vår hemsida där vi alltid har uppdaterad information om det olika städpaketen och hur det ser ut samt vad som skiljer dem åt.

Vid frågor får du självklart maila oss. Vi svarar vanligtvis inom några timmar. Ha en bra dag och vi ber ännu en gång om ursäkt för vår organisationsändring som kan verka rörig. Det har inte varit vår mening att skapa osäkerhet. Vi ber därför igen om ursäkt.

Med vänliga hälsningar

Kundtjänstansvarig
    Mikael Majkut
    Strykfritt AB
  • Annette E skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Köper städning var 14:e dag i 4 timmar.
    Får även hjälp med strykning av 5-6 skjortor.
    Är mycket nöjd med Strykfritt.
    Med vänlig hälsning,
    Annette Ekström Läs mer
  • Gunnar L skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Vi har haft hemstädning från Strykfritt i många år och vi är mycket nöjda med kvalitet och noggrannhet från de olika städerskor vi haft. I synnerhet uppskattar vi att ha samma städerska i flera år, så hon lär sig de speciella önskemål som vi har gällande vårt hem. Läs mer
  • Elizabeth S skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Alltid mycket bra bemötande. Vi var världens bästa städhjälp hos oss, tyvärr inte lika bra när hon var sjukskriven. Långa omständliga mailutskick. Läs mer
  • Annika P skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Vi har städning via Strykfritt 2ggr/vecka. Vi har haft samma städerska I flera år och är mycket nöjda både med kontakten med Strykfritt och städningen. Kommunikationen och informationen från Strykfritt är alltid väldigt enkle och tydlig. Läs mer
  • Torbjörn S skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Riktigt bra, haft strykfritt i fem år. Läs mer
  • Linda E skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Strykfritt har för oss fungerat alldeles utmärkt och deras service är fantastisk! Det är en fröjd att komma hem efter att de har varit hos oss! Läs mer
  • Erica H skrev om Strykfritt AB Städhjälp Stockholm
    Jag upplever Strykfritt som ett seriöst företag. Det är lätt att kontakta vid frågor och den hjälp vi har fått vid städning har varit mycket bra under alla år. Vi kommer att fortsätta som kund så länge vi är nöjda. OBS! Jag heter inte Erica som det står i mejlet utan Ewa. Läs mer

Tullgårdsgatan 10, 116 68 Stockholm