Svanströms el & Vvs AB

3.3

41 omdömen om Svanströms el & Vvs AB

Tobias L
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Anlitade dem för ett jour elarbete för byte av jordfelsbrytare. Hon dök upp i tid och var väldigt trevlig och kunnig. De var också billigare än ett annat företag vi jämförde med.

Bright Elteknik AB
4.8/5 i betyg av 188 omdömen 4.8 av 188 omdömen

Professionella killar. Använder alltid Bright ElTeknik slår aldrig fel.

Charbel R Charbel R
Peter A
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Ett rikttigt skojarföretag. Dom överdebiterar för allt.

Divya J
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

VARNING, det kostar 2300kr bara för att en elektriker ska komma hem och kolla läget och skriva offert.

El-Ljus
4.7/5 i betyg av 88 omdömen 4.7 av 88 omdömen

Har under många år använt EL-Ljus till alla renoveringar som tex. spottar i taket, badrumsrenovering, köksrenovering, central damsugare etc.

Nada B
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Hatar utlänningar… 1. Baktalar människor med annat ursprung. 2. Ljuger om människor, ger fast pris sen blir det 80% dyrare för att rörmokarna får bonus för varje extra timme… 3. Finns massa mer som jag har anmält dem för. 4. Deras ägare och medarbetare sitter på dagarna endast på Social media utan att jobba. 5. De gör förtal mot privatpersoner. 6. Rörmokarna får endast lön enligt bonus system där de höjer fasta priserna med 80% dyrare. 7. De är anmälda hos polisen för grovt förtal.

Petar B
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

VARNING, VARNING, VARNING!!! Håll i er nu alla. Detta bolag är skrämmande. Allt började med att vi anlitade detta bolag som i sin fina fasad ska drivas av hederliga och friska personer. Vi har anlitat dem på jobb som dem har debiterat 3 gånger så höga summor. Ett badrum och ett rum bredvid utlägg av vattenburen golvvärme, för gissa hur mycket? 145 000kr, ex moms!! Den vvsaren vi använder idag, tänk er, namnet är Ahmed, ja precis du hör rätt, inget svenskt namn, en bra människa, hederlig vvsare tar samma jobb, med...

SHL El & Nätverksservice
5.0/5 i betyg av 77 omdömen 5.0 av 77 omdömen
BadgeFourYears

Bästa hantverkare som jag träffat på Ekerö. Proffsigt arbete med en hög servicenivå.

DAVID L
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Detta bolag lurar sina kunder! Höga materialpåslag, tar betalt för material som inte ens använts osv... leta vidare så slipper ni förhoppningsvis detta.

Joakim Anders P
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

VARNING!!! Riktiga banditer. De tar ut sjuka materialpåslag och fuskar med timmarna. Dessutom är arbetet uselt utfört.

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Erik Å
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Väldigt höga materialpåslag. Jag fick även en specificerad faktura på material som inte installerats i mitt badrum, denna var jag tvungen att betala. En väldigt trevlig attityd från deras sida blev väldigt otrevlig vid ett ifrågasättande.

Bo Lennart V
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Jag fick en offert för ett planerat arbete helt utan tidspress, där priset för en Garo 3-fas 63A mätartavla var satt 5650:- . Mätaren kostar ca 2200:-. Ett annan företag offererade exakt samma mätare till priset 2240:- . Svanströms el & Vvs AB har alltså över 100% pålägg på materialet vilket saknar andra motiv än övervinst.

Sollentuna El & Automation
4.8/5 i betyg av 218 omdömen 4.8 av 218 omdömen

Trevligt bemötande och proffsigt utfört jobb som infriade förväntningarna.

HELENA H
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Jag studerar till företagssköterska och ska studera en rörmokares arbetsmiljö. På nätet fann jag Svanströms El & VVS och kom i kontakt med Håkan som hade möjlighet och tog sig tid att berätta hur de arbetar med sin arbetsmiljö.Väldigt givande och lärorikt. Stort Tack!/Helena

Edmund Noah Natanael H
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Fyllde i måndags i kontaktformuläret samt skickade förfrågan via email. Ringde upp på onsdagen för att be om svar, varpå receptionisten skulle be att återkomma med svar. Inget svar på hela veckan. Ringer upp på fredagen och de kan inte lämna besked om de ens kan utföra jobbet (ett mindre eljobb = ett par timmar). Hur de är som elektriker har jag ingen aning om, dock rent administrativt visar de prov mindre härdsmälta.

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 182 omdömen 4.8 av 182 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Peter Gunnar Markus A
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Fick utmärk hjälp direkt sent en lördagkväll. Rekommenderas!

Karin Märta Viktoria A
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Vi hade problem med en säkring. Ringde Svanströms som hjälpte oss snabbt och smidigt. Eftersom det var mitt i sommaren erbjöd de sig att komma inom en vecka. Efter några timmar ringde en elektriker ändå upp oss och sa att han kunde komma förbi samma dag. Väl på plats löste han snabbt problemet till något bättre. Vi är jättenöjda!

KNG El Konsult och Installation AB
4.6/5 i betyg av 422 omdömen 4.6 av 422 omdömen

Jag tyckte att de var väldigt proffesionella och väldigt duktiga på sitt arbete! Jag hade höga förväntningar och de levererade med dessa för

Karl Johan Göte R
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Fantastisk firma. Vi har haft problem med avloppet och Joacim från Svanströms tog hand om precis allt. Projektledning av hela arbetet och tydlig information kring hur det går, valmöjligheter och en allmän känsla av att allt kommer att ordna sig. Fantastiskt trevlig kontakt med alla på firman.

Tobian David H
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Supertrevliga. Hjälpte mig lösa mitt problem över telefon. Kommer använda dem igen vid nästa elarbete.

Din Elektriker i Stockholm
4.8/5 i betyg av 258 omdömen 4.8 av 258 omdömen
BadgeFourYears

Professionell, kompetent, pålitlig och service-minded elektriker som jag varmt kan rekommendera. Mitt självklara val.

Emmy Susanne H
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Helt fantastisk service och Håkan var fenomenal, haft kontinerlig kontakt rörande ett problem som inte ens var deras ansvar att stå för. När ingen annan hjälpte till steppade dom helt frivilligt upp och har hjälp, följt upp och varit super trevliga! Helt fantastiskt underbart. Rekommenderar varmt!!!

Andy S
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Alla jag har varit i kontakt med på Svanströms har varit supertrevliga och de har utfört mycket fina jobb. De gjorde verkligen det lilla extra för mig som kund.

Mella El
4.7/5 i betyg av 86 omdömen 4.7 av 86 omdömen

Inkoppling av el i utbyggnad och väldigt nöjd med resultatet, trevlig personal och snyggt och prydligt utfört.

Rasmus P
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Superbra bemötande och väl utförda installationer, rekommenderar varmt!! Härliga youtubeklipp som visar deras vardag

Camilla S
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Fantastisk service och proffsigt bemötande! Fick guidning på telefon och kunde konstatera lösning på problemet. Tack för er hjälp!

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
POOYA K
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Utmärkt!! Rekomenderas med bra betyg.

Michelle C
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Hade precis två helt underbara grabbar från Svanströms här. Hade råckat borra in i en elkabel som de löste hur snabbt som helst. Sen hittade dom dåliga eluttag, som jag inte ens visste var farliga, som behövdes bytas. Så otroligt tacksam att dom säkrat upp hemma! Tack för ett riktigt topp jobb

Elkontakten Sverige AB
4.8/5 i betyg av 361 omdömen 4.8 av 361 omdömen

Kan varmt rekommendera detta bolag. Jag ger dom 🌞🌞🌞🌞🌞 Angelito

Angelito Z Angelito Z
Eva L
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Har fått otroligt proffsig hjälp när vitvara efter vitvara gick sönder. Genomsökning och åtgärdat inom loppet av några timmar. Tryggt och säkert. Har tidigare anlitat andra företag som Svanströms fått städa upp efter. Kommer bara anlita dem i fortsättningen.

Ida L
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Rekommenderas! Vilka stjärnor! Jag mailade dem angående vår trasiga dusch som vi ville ha lagad någongång under veckan vi var på semester. Fyra timmar tog de, FYRA, från att jag skrev mailet tills att duschen var lagad. Sjukt trevliga, snabba, seriösa och tillmötesgående. Vi fick en klippa som hette Per, extra stort tack till han. Känns otroligt tryggt att svanströms kan hjälpa snabbt och proffsigt när en så självklar sak i hemmet som en dusch gått sönder. Fem stjärnor!!!

Rebecca S
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Det gick snabbt att få hjälp, mycket trevlig kille som kom och hjälpte oss med elen. Rimliga priser. Vi kommer att anlita dem igen om vi behöver hjälp med elrep./installationer.

Bo S
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Utmärkt!! Rekomenderas med bra betyg.

Malin
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

De förstörde diskbänken i vårt nybyggda kök och vägrar åtgärda felet trots att de erkänt att det beror på dålig tätning när de installerade diskhon. En sprillans ny ekskiva är svartrandig och fuktskadad. Helt i sin ordning, tycker Svanströms, eftersom de applicerat Bocarol och dödat bakterierna.

David B
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Rekommenderas starkt! Är väldigt tillmötesgående och tillgängliga när man behöver dom. Viktigast av allt så är det en ansvarsfull och seriös firma som, till skillnad från många andra, följer regelverk och lagar. Har haft kontakt och anlitat andra bolag men Svanströms är i branchen!

Jessica A
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Kan varmt rekommendera Svanströms som hjälpt oss med delar av vår badrumsrenovering (både med praktiskt utförande och med goda råd). Efter att tidigare haft att göra med andra hantverkare, som inte var professionella eller behjälpliga, kändes det mycket tryggt att ha att göra med Svanströms. De har hög grad av expertis och kunnande, god erfarenhet och ett proffsigt bemötande. Trevliga och snabba i sin kommunikation.

Hans D
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Otrevliga i telefon,arbetet utfört och fakturan ok. Men otrevligt, välj någon trevligare som är glad och stolt att hjälpa sina kunder

Katrine B
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Kan varmt rekomendera detta företag. Dem kan sin sak! Har alltid fått en offert som har stämt efter utfört arbete, till skillnad till många andra aktörer i branchen. Har anlitat Svanströms vid flera tillfällen och kan bara säga att änglar finns säkert i himeln men även hos Svanströms.

Sandra L
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

VARNING FÖR DETTA FÖRETAG! Arbetet utfördes enligt förväntan, men sen kom fakturan - mycket överbetalt för det lilla arbete de utfört!!! De utförde arbete i flera lägenheter i samma hus, och hade verkligen kryddat allas fakturor, tex. tagit betalt för samma restid (till samma hus) utav var och en av alla beställare. Men inget att göra utan bara betala. MEN sen kom nästa överskning, två år senare, har det nu visat sig att de inte lämnat in ansökan för ROT-avdrag för någon av de berörda i huset, och vi har nu fått krav på...

Jenny A
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Besöket var mycket dåligt förberett trots att vi skickat info, det var en hel del förvirring med saker som glömts i bilen och i slutändan blev detta avsevärt mycket dyrare än estimerat pga att företaget glömt saker, pratade i mobilen under tiden elektrikern jobbade osv.

Rickard D
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Den bilden som finns här på sidan med inkopplad PEM slang till en kran. Det tog montören 4 timmar att få till det. Detta till en kostnad á 800:-/timme. Oacceptabelt.... Att man sen kommer till ett bokat arbete som man redan sett på plats och vet ungefär vad man ska göra utan att ha med sig det man behöver är ännu mer konstigt. Det betyder att jag, ska betala 800:- i timmen för att montören åker till DAHL och shoppar.

Per S
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Fick ett akut fel i vår elcentral som blev överhettad. Försökte ringa 5-6 elektriker i närområdet som inte hade tid. Ringde Svanströms som tydligt informerade om akutpriserna. Efter 1 timme var elektriker på plats och felet avhjälpt. Rekommenderas. Lätt värt det högre priset

Hanh P
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Återkommer med mer information beroende på företagets agerande på mitt uttalande i social media.

Susanne
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Otroligt bra utfört arbete där de kom med förslag som vi själva inte tänkt på och som vart bättre än vi planerat. Höll tidsplan, trevliga och proffsiga. Rekommenderas varmt! Susanne K

Anders
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Varning för Svanströms El & VVS! Helt otroligt, de skickade ut en offert som de (efter att ha varit där) inte vill följa. Nej, nu är priset ett annat (högre)! Telefonbemötandet efter denna incident har varit under all kritik. Låt er inte luras av hemsidan, som ger intrycket av ett seriöst företag.

Hanh P gillar detta
Per L
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Varning Varning för detta företag!!!!! Vi ringde detta företag akut på en söndag efter en mindre elbrand hemma. Tiden mellan samtal och ankomst var ok. Elektrikern var här i ca 15 minuter, lokaliserade felet åt oss och åkte sedan. Nästan 5000kr kostade detta och det kan vi leva med fast det var dyrt. Det som var under all kritik var det bemötande vi fick från företagets kontor efteråt. Personen vi fick prata med var både ovillig att hjälpa till och otrevlig. Vi tilläts inte prata med någon annan på företaget, trots att...

Rickard D och Hanh P gillar detta
Stefan D
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Behövde akut hjälp med en läcka i badrummet och kontaktade Svanströms som jag hittat på webben väldigt sent en vardag. Dem kom snabbt och åtgärdade problemet direkt till överenskommet pris.

Mona C
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Behövde få ett badrumsskåp uppsatt med lampor i,,kontaktade Svanströms,,dom kom snabbt och gjorde ett jättebra jobb, trevliga och kunniga,,blev supernöjd :-)

Lars O
Skrev om Svanströms el & Vvs AB

Varning! De har ett materialpåslag som på vissa saker närmade sig 500% över listpriser. Hitta nån annan!

Hanh P gillar detta