Göran Wallgren
Registrerad mäklare sedan 2017
Aktiv på Reco.se sedan 2017
2019-05 - 2020-04
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
I mina tidigare yrken har jag arbetat mycket både med människor och att göra affärer. Som mäklare får jag utnyttja alla mina erfarenheter på bästa sätt. Det är oerhört stimulerande och gör att jag gärna jobbar alla timmar som krävs för att lyckas.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är mig själv i alla lägen och möter både säljare och köpare med respekt för deras situation. Med en avslappnad attityd och en stor portion humor lotsar jag dig igenom fastighetsaffären så att du känner dig informerad och trygg.

Vad vet vi inte om dig?
Jag har ett stort musikintresse, spelar gitarr trummor och utbildade mig till klassisk sångare på 90-talet. Läs mer

Läs vad 59 Läs vad Göran Wallgren

• Emil K sålde sitt hus med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

2020-01-23

Ålem
    Jag sålt min villa med hjälp av Göran.
    Jag tycker att Göran har varit en väldigt bra mäklare och lätt att ha att göra med. Trevlig och professionell vid första kontakt och såklart även under hela förloppet. Det märks att han brinner för sitt jobb och är väldigt engagerad och återkopplar ofta för frågor och berätta hur läget ser ut med försäljningen.
    Jag är väldigt nöjd att ha haft Göran som mäklare av försäljningen av min f.d villa.
    Mvh Emil Läs mer
    2020-01-23 Göran W svarar Emil K
    Tack Emil för de värmande orden, det var sannerligen roligt att förmedla din fina villa!
    Göran W gillar detta
  • Tomas K sålde sitt hus med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

2020-01-20

Läckeby
    Göran är en mycket bra mäklare. Läs mer
    2020-01-20 Göran W svarar Tomas K
    Tack, Tomas, för förtroendet att förmedla ert hus och hoppas ni kommer trivas i ert nya boende!
    Göran W gillar detta
  • Therese S köpte sitt hus med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

2019-12-19

Berga
    Köpte hus av Göran. Fantastiskt bemötande! Mötte alla våra förväntningar. Skulle starkt rekommendera Göran som mäklare. Läs mer
    2019-12-19 Göran W svarar Therese S
    Tack Therese!
    Det var spännande ett tag, men det löste sig :)

Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende.
    Göran W gillar detta
  • Åse F sålde sitt hus med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

2019-12-18

Berga
    Vi har fått professionell hjälp med att sälja ett hus i Kalmar. Göran ingav redan från början ett förtroende som gjorde att vi valde honom som mäklare. Har även rekommenderat honom till andra. Om vi i framtiden säljer vårt nuvarande hus kommer vi mer än gärna anlita honom igen. Läs mer
    2019-12-19 Göran W svarar Åse F
    Tack så mycket för de fina orden, det var verkligen ett nöje att samarbeta med er genom processen. Hoppas ni får en riktigt god jul och att ni trivs i ert nya hem!
    Göran W gillar detta
  • Ida F sålde sitt hus med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

2019-11-27

Berga
    Både säljer eget radhus och köper nytt hus i samma kvarter. Mycket god kontakt och proffsigt omhändertagande av båda affärer. Pedagogiska förklaringar och snabb återkoppling vid frågeställningar. Läs mer
    2019-11-27 Göran W svarar Ida F
    Tack Ida för din rekommendation!
    Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende och tack för förtroendet att sälja ert fina radhus.
    Göran W gillar detta
  • Anna V sålde sitt hus med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

2019-11-20

Ljungnäs
    Vi sålde en villa på en mindre ort, blev väldigt bra bemött inför och under försäljningen. Tyvärr fullföljdes inte de frågor som Göran sagt skulle ingå efter försäljningen. Läs mer
    2019-11-21 Göran W svarar Anna V
    Hej Anna och tack för att du tog dig tid att svara.
    Jag förstår precis vad du menar och ber om ursäkt för dröjsmålet med värderingen, det är ett fantastiskt spännande och unikt hus ni köpt.
    Jag blir ändå glad att ni är nöjda med försäljningen.
    Mvh Göran
  • Agnes M köpte sitt hus med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

2019-11-01

Hagby
    Mycket bra bemötande vid köpet av vår bostad, uppfyllde alla våra förväntningar och mer därtill! Läs mer
    2019-11-01 Göran W svarar Agnes M
    Tack så mycket för de värmande orden, det betyder mycket för mig :)
    Lycka till med ert nya boende!
    Göran W gillar detta
  • Stefan S köpte sin lägenhet med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

2019-10-24

2:a
    Norrgård
    Köpte en lägenhet och han har varit mycket bra! Proffsig, trevlig och gör sitt jobb.

De extra komplicerade frågor som han fick utan att ha svar på återkom han om efter att ha kontaktat före detta vaktmästaren. Jag hade tidigare tittat på en annan lägenhet i samma förening med en annan mäklare från en annan firma och skillnaden var enorm. Läs mer
    2019-10-25 Göran W svarar Stefan S
    Tack för ditt omdöme, Stefan, det värmer!
    Hoppas du kommer trivas i din nya bostad :)
    Göran W gillar detta
  • Jenny B köpte sitt hus med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

2019-10-22

Läckeby
    Vänligt och hjälpsamt bemötande vid visning av villan. Gav ett gott intryck och sken av att ha koll på sin sak. Ringde direkt och kollade upp om han fick en fråga han inte visste svaret på.
    Men skenet kan dessvärre bedra. Vid skrivande av köpekontrakt framkom i samtal med säljarna att vi fått ett par felaktiga uppgifter. Dels gällande dricksvatten och att den brunnen delades med grannfastighet och låg på grannens tomt, utan servitut. Uppgift som inte framkommit tidigare. Dessutom hade vi fått felaktiga svar på våra frågor om badrummen.
    Men annars va det bra och vi är nöjda med vårt köp. Läs mer
    2019-10-22 Göran W svarar Jenny B
    Hej Jenny och tack för ditt omdöme.
    Bra synpunkter som kommer fram, det hjälper mig att utvecklas i mitt arbete.
    Hoppas ni kommer trivas i ert fina hus!
  • Daniel B sålde sitt hus med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

2019-10-07

Vassmolösa
    Min mäklare förmedlade ett fritidshus åt mig.
    Då jag hade vissa motsättningar runt hela försäljningen så var mäklaren mycket oumbärlig och konstruktiv!
    På grund av mäklarens vida syn och kämparglöd så gick affären bra! Läs mer
    2019-10-09 Göran W svarar Daniel B
    Tack Daniel för dina fina ord, jag är glad för din skull att det löste sig så bra. Vi hörs!

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Göran Wallgren