Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Kalmar!

Här hos oss hittar du en av Sveriges absolut äldsta bobutiker, därför är det en självklarhet att vi har massor av kunskap och erfarenhet inom mäklaryrket. Vi är ett sammansvetsat team mäklare och mäklarassistenter som har koll på varje vrå och bostad i Kalmar. Vi täcker hela området runt Simrishamn, Oskarshamn, Laholm och Ölands vackra södra udde.

Med oss som mäklarfirma får du råd och stöd under hela bostadsaffären. Vi brinner verkligen för att du ska bo bra!

Läs vad 693 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar 2

• skrev om Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2022-01-24 Spontant omdöme
    Köpt lgh med snabb affär men tyvärr mycket felaktig information i handlingar. Ex ”rostfria” vitvaror var just vita och inte rostfria, felaktigt telefonnummer till säljare, felaktig information angående avgiftshöjning etc.
    Läs och kolla extra noga själv!
    Snabb god tillgänglighet.
    Hej Kerstin,
    Beklagar verkligen missförståndet med kyl och frys. I den beskrivande texten i objektbeskrivningen refererade jag till den integrerade micron och den integrerade ugnen som var i rostfritt stål, emedan webbannonsens bilder klart visade att det fanns en vit kyl och frys. Oavsett är det jättetråkigt när det blir missförstånd. Här tror jag att det är som du säger. Det är alltid viktigt att kontrollera bostaden och lägenhetsinformationen innan man går till köp. Nu gick saker väldigt snabbt här och lägenheten köptes osedd fyra dagar innan visning. Tyvärr missades då saker på vägen. Det är något jag kommer ta till mig och förbättra i framtiden.

Gällande avgiftshöjningen så gick jag på säljarens uppgifter. Då han haft lägenheten uthyrd så påverkade det sannolikt varför han inte var 100% uppdaterad om något var bristande i informationen.

Oavsett så hoppas jag du trivs i ditt nya boende. Det är en jättefin lägenhet. Tack för din feedback rörande min snabbhet och tillgänglighet. Det uppskattar jag trots att det blev både ris och ros.

Väl mött // Kristian
    Kristian Bergman
  • sålde sitt hus med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Ljungbyholm
    2021-12-28 Verifierad kund
    Ett proffsigt bemötande där Göran Wallgren levde upp till våra förväntningar. Finns inget negativt att säga, bara plus från oss!
  • köpte sitt hus med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Söderåkra
    2021-12-27 Verifierad kund
    Trevligt bemött. Känes som Göran hade ett genuint intresse att det skulle bli bra för alla parter.
  • sålde sin bostad med hjälp av Johannes Stynsberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Borgholm
    2021-12-22 Verifierad kund
    Bra och kompetent mäklare. Trevlig och engagerad , mycket nöjd
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Djurängen
    2021-12-21 Verifierad kund
    Tydlighet hela vägen och löste det vi efterfrågade.
    Vi är supernöjda med Katrin!
    Tack snälla Ala för din feedback. Det betyder jättemycket! Nu håller jag alla tummar och tår för hela familjen och hoppas att ni hittar ett nytt framtida boende som ska passa er efter tillökningen. Katrin Franander
    • Söderåkra
    2021-12-21 Verifierad kund
    Professionellt, lättsamt och tryggt bemötande med mycket kunskap! Kände oss trygga i försäljningen med gott engagemang. Göran är en jordnära mäklare som ser till alla parter!
  • köpte sitt hus med hjälp av Johannes Stynsberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-12-20 Verifierad kund
    Alldeles utmärkt bemötande. Kändes genuint proffsig o CNN h inhandla d så torr förtroende och trygghet. Johannes gick igenom hela köpekontraktet paragraf för paragraf utan stress. Han var noga med att både jag som köpare och även sökaren förstod innebörden av de olika paragraferna.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Mönsterås
    2021-12-20 Verifierad kund
    Vi blev bra bemötta. Hade en del frågor som vi inte fått svar på ännu.
  • sålde sitt hus med hjälp av Johannes Stynsberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-12-20 Verifierad kund
    En fantastisk mäklare på alla sätt
  • köpte sin bostad med hjälp av Johannes Stynsberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Borgholm
    2021-12-20 Verifierad kund
    Trevligt och varm bemötande.
    Ja, Johannes levde väl upp till våra förväntningar.
    Vi hade mycket frågor och fick snabb och tydlig återkoppling.
    • Mönsterås
    2021-12-15 Verifierad kund
    Blev trevligt o sakligt bemött.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Tegelviken
    2021-12-14 Verifierad kund
    Kristian är väl insatt i marknaden, jobbar effektivt och har haft ett bra och empastiskt bemötande av mig som kund.
    Tack Joachim. Önskar er en god jul och gott nytt år! Och lycka till med affärerna och ditt nya företag. Kristian Bergman
  • köpte sitt hus med hjälp av Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    2021-12-12 Verifierad kund
    Trevlig och kunnig, vi fick den service vi förväntade oss.
  • Eva A
    • Ängö
    2021-12-08 Verifierad kund
    Svarar snabbt och återkopplade på direkten
    Kunnig i kontraktskrivningen samt svarade på alla frågor om ekonomin runt köpet
    Samt trevligt bemötande
    Tack snälla ni. Så glad att ni tillslut fick ert fina havsnära boende på Ängö. Kristian Bergman
    • Ängö
    2021-12-08 Verifierad kund
    Brilliant job.
    Kristian is really professional, thorough and does exactly what he says he will do. He explained the process and kept us informed throughout.
    Early for showings, setting up the property perfectly ready to show and closing up after without a hitch.
    Exceeded our expectations in all ways.
    Thanks good Sir for your kind review. I wish you all a merry christmas and a happy new year. Kristian Bergman
    • Torsås
    2021-12-06 Verifierad kund
    Helt utmärkt, nästan som att man känt honom sen tidigare!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Kalmar
    2021-12-06 Verifierad kund
    Katrin skötte den här affären på ett alldeles utmärkt sätt. Lätt att få tag på, snabb återkoppling och avslut. Bästa betyg.
    Tack Björn! Kul att det löste sig så fint för er både med försäljningen av ert hus och köpet av ny bostad genom oss här på Svensk Fastighetsförmedling! Vi ses i början av året igen. Katrin Franander
    • Rinkabyholm
    2021-12-04 Verifierad kund
    Bemötandet var av toppklass. Glad trevlig och förtroendegivande.
    Våra förväntningar var att mäklaren skulle sälja huset på en månad. Göran sålde huset på fem dagar till ett pris vi inte kunde drömma om. Allt sköttes klockrent och snabbt. Inga som helst problem.
    Nästa gång vi säljer så är det givetvis Göran Wallgren som får uppdraget.
  • köpte sitt hus med hjälp av Ellen Mobelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nybro
    • Hagby
    2021-12-03 Verifierad kund
    Trevligt och kompetent bemötande. Jag fick snabbt svar på mina frågor ang. huset.
    • Bremerlyckan
    2021-12-03 Verifierad kund
    Tredje försäljningen tillsammans! Lika nöjda i varje gång...
    Stort tack själv för förtroendet. Hoppas på ett fortsatt fint samarbete. Katrin Franander
    • Torsås
    2021-12-03 Verifierad kund
    Göran Wallgren är en kunnig mäklare som ge bästa rådgivning och hjälper sin kund för att det ska bli så bra som möjligt.

Mvh Anders
    • Kalmar Centralt
    2021-11-29 Verifierad kund
    Katrin är professionell och lyhörd. Jag kan rekommendera henne varmt till andra som går i säljetankar.
    Tack John! Jag hoppas att du ska trivas i din nya bostad i Lund och att av din nya bil. Stort lycka till framöver! Katrin Franander
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Djurängen
    2021-11-23 Verifierad kund
    Det var mycket lättare än jag förväntade mig första köp av min bostadsrätt. Trevlig bemötande och alltid tillgänglig. jag rekommenderar varmt.
    Tack för din fina bedömning. Önskar er alla lycka i framtiden i ert nya boende. Kristian Bergman
    • Blomstermåla
    2021-11-20 Verifierad kund
    Göran har varit mycket lyhörd.
    Vi tycker att vårt hus kom ut senare än vi bestämt till försäljning. Göran har ibland inte återkopplat till oss när han sagt det och vi har pushat på för att han ska göra det han lovat.
    Vi har trots detta haft en bra och rak kommunikation.
    Vill ni ha en erfaren, trevlig och trygg mäklare så är Göran ett bra val.
    2021-11-20 Verifierad kund
    Positivt bemötande, hjälpsam och trevlig.

Hade inga förväntningar då allt gick ganska fort från att vi tittat på intressant objekt till försäljning. Men positivt överlag.

Vi är nöjda och det gick bra. Johannes hjälpte oss med allt som vi undrade över och det är vi tacksamma för.
    2021-11-19 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande på alla vis. Enkel och ärlig som person. Flexibel och anpassade sig enligt våra önskemål. Lite seg ibland på att svara på mail. Vi ser fram emot övertagandet av vårt hus framåt våren då vi avslutar köpet.
    • Blomstermåla
    2021-11-18 Verifierad kund
    Trevlig och duktig på det han gör!
  • köpte sitt hus med hjälp av Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Lindsdal
    2021-11-15 Verifierad kund
    Väldigt Hjälpsam och jätte tydlig från A till Ö...
    Har ni med Kristian att göra då går allt smidigt till!!

Tack Kristian för all hjälp under både köpet av huset och försäljningen av vår lägenhet!

Mvh Amir
    Så glad att ni fick huset och det kommer snart ett litet välkommen-till-Lindsdal brev i mailkorgen :D Kristian Bergman
  • köpte sitt hus med hjälp av Ingemar Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Vassmolösa
    2021-11-12 Verifierad kund
    Ingemar är en kanonmäklare, inte mött någon tidigare med den tekniska kunskap. Dels om huset men också området i sig.
    Alla frågor vi hade fanns det ett tydligt och välmotiverat svar till
    5/5
  • Inger P
    • Värlebo
    2021-11-09 Verifierad kund
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Väldigt resultat- och serviceinriktad. Stor förståelse för min oro och mina problem inför försäljning. Trots funktionsnedsättning, sjukdom och boende 40 mil därifrån så löstes ALLT snabbt och effektivt på rekordtid. Hans Imponerande! effektivitet resulterade i att huset såldes efter första visning - en tidig onsdagsförmiddag en grå novemberdag.

Kan inte annat än att varmt rekommendera Svensk Fastighetsförmedling till att sälja/köpa din fastighet.

Ett varmt och innerligt tack till Göran Wallgren. Vill också gratulera Svensk Fastighetsförmedling till att ha en så enastående mäklare.
    Inger Persson Bergvall, Värlebo
    Tack så mycket, Inger, för de värmande orden!
    Vad roligt att allting löste sig så bra och att ni blev så nöjda!
    Göran Wallgren
  • köpte en tomt med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-11-09 Verifierad kund
    Sådär, svår att få tag på tyvärr
  • köpte sin stuga med hjälp av Johannes Stynsberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Degerhamn
    2021-11-03 Verifierad kund
    Bemötande var lugnt och kändes säkert och tryggt.
    Det var en snabb affär vi fick den hjälp vi behövde.
    Tusen tack för ett fint omdöme! Jag hoppas ni kommer trivas i ert nya hus! Johannes Stynsberg
  • sålde sitt hus med hjälp av Ellen Mobelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nybro
    • Påryd
    Väldigt positivt, utmärkt bemötande
    2021-11-01 Verifierad kund
    Mycket kunnig mäklare. Väl bemött. Trevlig och vänlig! Snabb affär. Respektfull.
    • Hagby
    2021-11-01 Verifierad kund
    Mycket bra mäklare, trevlig och ett professionellt bemötande.
    Kan varmt rekommendera Göran om ni ska sälja er boende.
  • sålde sitt hus med hjälp av Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Krankelösa
    2021-10-31 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande, saklig och kunnig i sitt framställande. Inledande så förklarade vi under vilka premisser vi valde att sälja vår bostad, Kristian lyssnade och lyckades till och med överträffa dem på samtliga punkter. Nära kontakt och alltid steget före, god förmåga att se och läsa av både säljare och köpare för att genomföra en lyckad affär för bägge parter. Rekommenderas!
    • Ljusstaden
    2021-10-31 Verifierad kund
    Kristian är mycket engagerad och lade ner mycket tid på oss, trots att han har flera objekt på gång samtidigt. Vill gärna rekommendera honom till framtida kunder.
  • sålde sin stuga med hjälp av Johannes Stynsberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Degerhamn
    2021-10-29 Verifierad kund
    Trevlig sympatisk o saklig
    Kunnig samarbetsvillig o duktig mäklare
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-10-28 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande, stor erfarenhet, social kompetens
    2021-10-25 Verifierad kund
    Det var väldigt bra med bemötande.
    Tack Emine,
    Ni har verkligen ett hem ni ska vara stolta över. Hoppas att ni ska fortsätta trivas där och utveckla ert boende.
    Katrin Franander
  • köpte sin bostad med hjälp av Håkan Hellström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Öland Mellersta
    2021-10-21 Verifierad kund
    kunnig i allt vad det innebär att köpa och fastigheter
    2021-10-19 Verifierad kund
    Super bra och seriöst bemötande! Göran levde upp till mina förväntningar och kan varmt rekommendera honom.
    • Funkabo
    2021-10-18 Verifierad kund
    Kristian Bergman är driven, ambitiös och dedikerad sitt uppdrag. Han tog sig tid att åka hem till oss en sen eftermiddag för ett första möte. Han har en god servicenivå. Kristian levde upp till våra förväntningar. Han arbetar snabbt och effektivt utan att stressa.
    2021-10-12 Verifierad kund
    Hej mäklare kristian han är perfekt mäklare jag kan rekomenderar till alla som vill sälja sina bostäder han få betyg 10/10
    Verkligen glad att det blev rekordpris i föreningen. Och önskar dig en fin framtid i ditt nya boende. Mvh K Kristian Bergman
    • Nybro
    2021-10-11 Verifierad kund
    Jag blev bra bemött av mäklaren. På vissa frågor kände jag att jag kunde fått bättre svar men det visade sig att mäklaren inte hade fått den informationen av säljaren.
    Jag hade nog inga speciella förväntningar och kan därmed inte skriva om mäklaren levde upp till dessa.
    Upplevelsen är att allt gick jättefort.
    Tack Joanna för ditt omdöme! Är övertygad om att huset kommer passa dig perfekt! Vi ses igen till tillträdet :) /Ellen Ellen Mobelius
    2021-10-08 Verifierad kund
    Blev bemött på ett mänskligt och ödmjukt sätt. Dessutom var han påläst från början.
    • Bergkvara
    2021-10-06 Verifierad kund
    Korrekt, lugn och trevlig! Ger ett seriöst intryck och förtroende.
    2021-10-06 Verifierad kund
    fixade en "privat" förhandsvisning som han skötte bra. Inget att säga om honom.
    • Krankelösa
    2021-10-04 Verifierad kund
    Trevlig mäklare som gjorde ett bra jobb…
    Hur bra får vi se när det är helt fördigt…
    • Berga
    2021-10-04 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande av en kompetent mäklare. Hela upplevelsen har varit trygg och hon gör det enkelt för mig som förstaköpare att förstå hur vi ska gå till väga. 10/10
    Tack Holger för fint omdöme! Hoppas att du ska trivas i din första lya och på Runvägen. Katrin Franander