Alla kategorier Mäklare Kalmar Kalmar Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Larmgatan 28, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Kalmar!

Här hos oss hittar du en av Sveriges absolut äldsta bobutiker, därför är det en självklarhet att vi har massor av kunskap och erfarenhet inom mäklaryrket. Vi är ett sammansvetsat team mäklare och mäklarassistenter som har koll på varje vrå och bostad i Kalmar. Vi täcker hela området runt Simrishamn, Oskarshamn, Laholm och Ölands vackra södra udde.

Med oss som mäklarfirma får du råd och stöd under hela bostadsaffären. Vi brinner verkligen för att du ska bo bra!

Läs vad 124 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

• Jonas T skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    - Boholmsvägen 44A
    - Hittills rak och ärlig. Visar intresse och hjälpsam.
    - Mäklaren levde upp till mina förväntningar
    - Många turer men till sist kunde mäklaren få till stånd en affär. Läs mer
    2018-12-11 Emil B svarar Jonas T
    Tack Jonas för det fina omdömet!
  • Rolf A skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt en bostadsrätt i Kalmar ! Blev alltid bra bemöt av mäklaren och det funka väldigt smidigt Läs mer
    2018-12-10 Karin F svarar Rolf A
    Tack Rolf och Lena för fina ord. Jag hoppas ni ska trivas med ert nya boende i Kalmar. //Katrin
  • Stefan K skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har köpt 2-rumslägenhet nedre plan med inglasad altan och en gräsplätt utanför. Bemötande var trevligt och öppet.Förväntningar var att jag skulle få lägenheten och jag fick köpa den och det gick ju bra. Mäklaren var noga när han gick igenom avtalet o hjälpte mig så här långt på bästa sätt tycker jag. Så upplevelsen tycker jag bara är positiv.
    Stefan Karlsson Läs mer
    2018-12-11 Alexander M svarar Stefan K
    Hej Stefan, Tack för rekommendationen och bra att det känns positivt. Nu väntar vi bara in att du kommer få ta över bostaden.
  • Jonny S skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Domaregatan
    Vänlig och kunnig Läs mer
  • Lise-Lotte R skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har sålt en bostadsrätt, en trea. Jag blev väldigt trevligt bemött av Katrin. Jag jobbar i en annan stad och hon har varit mycket tillmötesgående i att försöka möta att jag inte alltid kan vara i Kalmar under dagtid.
    Katrin har svarat på alla frågor jag haft inom rimlig tid. Mina förväntningar var att ha en bra relation till henne, bli proffsigt bemött, och att få svar på frågor hyfsat snabbt. Detta uppfylldes mycket väl. Den mäklare jag haft var både proffsig och lättsam. Jag är jättenöjd och kan varmt rekommendera henne! Läs mer
    2018-12-05 Karin F svarar Lise-Lotte R
    Stort tack för värmande ord Lotta! Önskar er all lycka till med ert nya projekt. //Katrin
  • Kennet K skrev om Ingemar Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Ingemar har jobbat lugnt och metodiskt för att få fram rätt köpare. Läs mer
  • Henning H skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Solgt villa.
    Mægleren venlig og imødekommende og orienterede grundigt om salget.
    Jeg ved ikke rigtigt, hvilke forventninger jeg havde, men mægleren udførte sit arbejde professionelt og personligt, og vi blev med det samme enige om en pris på huset.
    Alt i alt er jeg særdeles tilfreds med forløbet. Läs mer
    2018-11-21 Emil B svarar Henning H
    Stort tack för din rekommendation Henning!
  • Jonas B skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt fastighet snabbt och sakligt till ett bra pris Läs mer
  • Tommy P skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Trevligt och professionellt bemötande med information via telefon mm. Läs mer
    2018-11-19 Karin F svarar Tommy P
    Tack Tommy nöjet var helt på min sida. Lycka till i ditt nya boende.
  • Ali M skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har såld hus
    Jag har blivit bemötts bra
    och mina förväntningar är att ha en bra dialog med mäklaren och jag tycker att har fungerat rätt bra Läs mer
    2018-11-08 Alexander M svarar Ali M
    Tack Ali för din rekommendation. Kul att du upplevt att allt fungerat bra också. Vi kommer ju ha fortsatt kontakt med andra fastigheter också.
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi fick hjälp att sälja vår bostad i Kalmar.
    Mäklaren tog väl hand om oss med både kunskap och mänsklig värme.
    Hennes glöd och engangemang i att affären skulle bli så bra som möjligt märktes verkligen.
    Stort tack för all hjälp. Läs mer
    2018-10-29 Karin F svarar Fredrik E
    Tack Fredrik för värmande ord. Stort lycka till i framtiden. //Katrin
  • Anja E
    Anja E skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi sålde vårt hem på Tackjärnsvägen i Kalmar.
    Vi ska separera och vi har båda känt oss uppmärksammade av mäklaren i denna situation.
    Vi förlitade oss på mäklaren och vi har upplevt omtanke, styrka, tydlighet och ärlighet.
    Mäklaren har visat ett genuint intresse för situationen i nutid men även i framtid.
    Det fanns förväntningar på en lite högre slutsumma men vi är nöjda och vi hade aldrig velat ha någon annan!
    Efter 6 visningar och många förtroliga samtal skrev vi igår kontrakt med köparen.
    Återkommer med det varmaste i framtiden. Läs mer
    2018-10-29 Karin F svarar Anja E
    Stort tack Anja! Det har varit ett nöje att arbeta med dig. Stort lycka till så ses vi i Kalmar framöver. //Katrin
  • Ulf W skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Allt vad som gäller försäljningen av huset är jag mycket
    mycket nöjd med. Läs mer
  • Ulla-Maj A skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt en villa och blev väldigt bra och proffsigt bemött. Förväntningar som vi hade var att få villan såld under detta året och till ett rimligt pris och detta lyckades + att priset blev bättre än väntat. Schemat som lades upp innan stämde till punkt och pricka.
    Därför är vi helt nöjda med vår mäklare och det finns inget att anmärka på. Läs mer
  • Tommy P skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har köpt hus och tycker att Göran har gett och ger ett seriöst intryck med ett trevligt bemötande. Läs mer
  • Mika B skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Trevlig, jordnära och kunnig, på visningen fick vi den tiden vi behövde och Katrin kände av när vi ville fråga något. Väldigt hjälpsam vid hanteringen efter att vi vunnit budgivningen. Ett mycket personligt bemötande, det kommer vi att minnas, tack! Läs mer
    2018-10-24 Karin F svarar Mika B
    Tusen tack Mika och Ida för fina ord! Är övertygad om att ni kommer trivas finfint i er nya bostad. //Katrin
  • Qing Z skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Ni är professionella och servicemedvetna. Tusen tack för bra arbete! Läs mer
    2018-10-25 Elin T svarar Qing Z
    Tack Qing för det fina omdömet! /Emil & Elin
    Elin T gillar detta
  • Anders Y skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köp av bostadsrätt där mäklaren rakt igenom agerat på ett bra sätt. Saklig och korrekt. Läs mer
  • Malin B skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Fint bemötande målinriktad och engagerad ! Läs mer
    2018-10-24 Philip A svarar Malin B
    Tack för ditt omdöme angående mitt arbete med er försäljning Malin!
  • Margit Ing-Marie Harriet E skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har bara positivt att säga. Läs mer
    2018-10-25 Elin T svarar Margit Ing-Marie Harriet E
    Tusen tack! Var ett nöje att få hjälpa dig! /Elin
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Ingemar Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har sålt en skogs och lantbruksfastighet. Jag är mycket nöjd med mäklaren och det bemötande jag fick. Läs mer
  • Björn C skrev om Petter Hellström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Har köpt ett bostadshus
    Mäklaren är fantastisk
    Ärlig, jordnära, proffsig +++
    Helt reko Läs mer
    2018-10-30 Petter H svarar Björn C
    Tack så mycket för det fina omdömet. Hoppas ni kommer trivas fint i ert nya hus! //Petter
  • Jesper E skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    •köpt hus
    •bra bemött
    •de förväntningar jag hade var en smidigt affär, vilket också upplevdes. Läs mer
  • Alexander H skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt bostadsrätt radhus
    Toppen bemött och väldigt trevlig mäklare
    Över förväntan. Jätte bra kontakt och information om allt. Läs mer
    2018-09-24 Elin T svarar Alexander H
    Tack snälla för rekommendationen! /Elin
  • Monica H skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Hej tack för ett trevligt memötande o ett bra jobb som passade oss vi är så nöjd med vår kära Elin kram o tack vi hörs . Läs mer
    2018-09-24 Elin T svarar Monica H
    Tusen tack Monica! Var så kul att få hjälpa er! Kram Elin
    Elin T gillar detta
  • HSB Brf Vega i skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Elin Taube har för vår förenings räkning ombesörjt försäljningen av tre ombyggda lägenheter. Processen har varit mycket professionell och vi har som säljare känt stor trygghet. Information och dialog har fungerat alldeles utmärkt under hela processen. Vi sätter stort värde på att också köpare och spekulanter mötts kunnigt och med hög service. Läs mer
    2018-09-20 Elin T svarar HSB Brf Vega i
    Tack för rekommendationen! Nöjet var helt på min sida! /Elin
    Elin T gillar detta
  • Rose-marie J skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Redan vid första mötet kan konstateras att detta är en kille som verkligen trivs med sitt jobb som mäklare. Philip är ambitiös, intresserad, lyhörd, snabb och återkopplande för att nämna några egenskaper han har bland många övriga. Jag känner mig glad och nöjd med hans arbete vid försäljningen av våran tomt. Läs mer
    2018-09-04 Philip A svarar Rose-marie J
    Härligt med så fina ord Rose-Marie, tack! Glad över att jag kunde hjälpa er med försäljningen utav er tomt.
  • Niklas N skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt en 1½ plans villa i bostadsområde. Jag och min partner blev väl bemötta från första stund. Otroligt informativ och kunnig mäklare som gav oss goda råd, både inför ett eventuellt köp men också hur det är att äga ett hus. Katrin Franander levde upp till samtliga förväntningar och lite till.

Vi är väldigt nöjda och kommer absolut vända oss till Katrin i framtiden både vid värdering och om vi skulle vilja flytta i framtiden. Läs mer
  • Mårten B skrev om Håkan Hellström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Svensk Fastighetsförmedling i Kalmar är mycket professionella i sin mäklarroll och finner lösningar på ett mycket bra sätt om det behövs. Dessutom mycket trevliga. Läs mer
  • Mikael N skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Trevlig sympatisk glad framåt duktig Läs mer
    2018-09-04 Philip A svarar Mikael N
    Tack för ditt fina omdöme Mikael!
  • Emelie R skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Elin hjälpte mig att sälja min lägenhet och även att hitta en ny lägenhet. Hennes engagemang och intresse i sina kunder gör henne till en mäklare som man vill träffa på visning och gör det enkelt både att köpa och sälja lägenhet. Rekommenderar henne varmt och kommer använda mig av henne om jag i framtiden ska sälja min lägenhet! Läs mer
    2018-08-30 Elin T svarar Emelie R
    Tack bästa Emelie! Har varit så kul att få hjälpa dig både sälja och hitta nytt boende! Tack! /Elin
  • Guy O skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Försäljning av bostadsrätt i Kalmar. Fick ett mycket trevligt och proffsigt bemötande av mäklare Elin Taube. Hon har sedan skött sina åligganden till full belåtenhet.
    Försäljningen är inte avslutad men jag är övertygad om att vi får samma goda service hela vägen!
    Anita och Guy Olmin Läs mer
  • Monica G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    KATRIN DU VAR KUNNIG DUKTIG TREVLIG .....JAG ÄR JÄTTENÖJD...KRAM MONICA Läs mer
  • Camilla M skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Katrine är en engagerad mäklare som jobbar snabbt och målinriktat. Vi sålde vår bostadsrätt på 54 kvm som Katrine förmedlade. Hon är kunnig, ödmjuk och förtroendeingivande och jobbar snabbare än vinden. Vi kunde inte fått en bättre mäklare! Läs mer
    2018-08-17 Karin F svarar Camilla M
    Tusen tack Camilla och Alexander, nöjet var helt på min sida!
  • Ellen S skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har köpt en etta i Kalmar. Hade Elin Taube som mäklare. Jag är väldigt nöjd med hur Elin bemötte mig som ny på bostadsmarknaden, tyckte hon förklarade pedagogiskt och förenklade processen att köpa en bostad. Läs mer
  • Åsa L skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt en bostadsrätt. Vi blev bemötta på ett proffsigt och förtroendeingivande sätt utav Elin. Vi är mycket nöjda med Elin som mäklare och den kontakt vi har haft. Läs mer
  • Benny E skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har sålt en Bostadsrätt
    Jag är mycket nöjd med min Mäklare
    Mycket trevlig och kompetent person
    Det är aldrig svårt att jobba med yrkesfolk
    Kan verkligen rekommendera henne Läs mer
    Elin T gillar detta
  • Ulla L skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    En mycket trevlig och trovärdig mäklare. Vi blev väl bemötta hela tiden och upplever så här långt att det är ett väl utfört arbete. Kompetent, vänlig utan att överdriva. Vi köpte ett hus i Mysinge på Öland. Började med en visning sedan fick vi kort därefter en uppföljning/telefon och sedan budgivning som vi upplevde enkel/bra. Hela tiden återkoppling löpande. Läs mer
    2018-07-15 Philip A svarar Ulla L
    Tack för er fina beskrivning över hur ni upplevt mitt agerande & bemötande. Hoppas ni skall bli nöjda med ert nya hus på Öland! /Philip
  • Carina C skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Philip Andersson som sålde denna fastighet (inte Per-Henrik) var mycket bra. Är väldigt nöjd med honom. Läs mer
    2018-07-15 Philip A svarar Carina C
    Tack Carina för ditt omdöme. Glad över att jag kunde bidra till en lyckad affär! /Philip
  • Hans Carl Patrik D skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Perfekt genomfört uppdrag. Hög tillgänglighet och servicegrad. Bra resultat dessutom. Läs mer
    2018-07-11 Philip A svarar Hans Carl Patrik D
    Tack för förtroendet och ditt fina omdöme Patrik! /Philip
  • Torsås Missionsförsamling
    Torsås Missionsförsamling skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Vi har sålt en fastighet som skall användas till fritidsbostad.
    Mäklaren har på allt sätt bistått med sedvanlig saklighet och
    utnyttjat sin erfarenhet och kunskap för att genomföra affären till vår belåtenhet. Läs mer
  • Lars Yngve Christer M skrev om Ingemar Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har såld en gård med bostad och skog.
    Jag har blivit mycket bra bemött av mäklaren.
    Förväntningarna var prismässigt något högre än utfallet, men jag är ändå nöjd med resultatet.
    Det blev 3 köpare och med en bra känsla för köparna. Läs mer
  • Gunnar N
    Gunnar N skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vänligt och bästa professionella bemötande. Och viktigast - utmärkt slutresultat. Johan Läs mer
    2018-06-26 Elin T svarar Gunnar N
    Tack för att ni tog er tid att lämna en rekommendation! Glad sommar! /Elin
  • Therese T skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt ett hus. Blev bemött med snabba svar på mina frågor. Visningen var en extra i efterhand och vi kunde ta det lugnt och mäklaren var bra då vi fick gå i lugn och ro och titta. Emil var alltid trevlig, lugn och mötte oss på ett bra sätt.
    Rekommenderas att välja honom! Läs mer
    2018-06-21 Emil B svarar Therese T
    Tack så mycket Therese. Lycka till med nya huset!
  • Rebecka F skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Emil är trevlig, saklig och effektiv. Han var bra på att förklara och försökte inte sälja in saker vi inte behövde. Läs mer
    2018-06-21 Emil B svarar Rebecka F
    Tack så mycket Rebecka. Lycka till på ön nu!
  • Eva G
    Eva G skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Villa . En mycket proffesionell, tydlig och noggrann mäklare.Förväntningarna större än vi räknat med.
    Utskick av Objekt och kontakt med köpare till försäljning tog mindre än två veckor.En engagerad och aktiv mäklare .
    Snabb och bra återkoppling. Läs mer
    2018-06-20 Emil B svarar Eva G
    Tack Eva! Härligt och höra att ni är nöjda. Ha det gott! /Emil
  • Daniel K skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Ett mycket professionellt och bra bemötande på alla sätt. Läs mer
    2018-06-17 Emil B svarar Daniel K
    Stort tack för de orden Daniel! Hoppas ni ska trivas i ert nya hus.
  • Anette D skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt en friliggande villa.
    På ett professionellt och trevligt sätt.
    Han skötte allt på bästa sätt.
    En mycket trevlig och positiv person.
    Har inget att klaga på alls bedömning blir mer än 5 det skulle finnas högre än 5 då hade han fått det. Läs mer
  • Jaruphan O
    Jaruphan O skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Fantastisk mäklare som hjälpte oss sälja vår lägenhet.

Hon var professionell från första mötet, kunnig, skapade snabbt ett högt förtroende, var realistisk men hade samtidigt höga mål för oss. Alltid nåbar och har en mycket bra återkoppling.

Hon styrde försäljningsprocessen på ett mycket bra sätt och överträffade våra förväntningar på alla plan. Vi kan varmt rekommendera ELIN TAUBE till alla som vill sälja/köpa sin bostad. Läs mer
    2018-05-31 Elin T svarar Jaruphan O
    Tack Jaruphan för att du tog dig tid att lämna en rekommendation! Nöjet var helt mitt! /Elin
    Elin T gillar detta
  • Emelie Berit Elin J skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har precis köpt vår första bostad och därmed även vår första gemensamma bostad. Objektet låg först som Läge+ och redan där började vi ställa frågor, vi var till en början lite rädda att vi skulle uppfattas som tjatiga. Men Elin gav oss en trygg känsla att ställa frågor, även de mest tjatiga eller mindre smarta :) Visningen ledde till vårt första bostadsköp och det fanns såklart moment som var nya för oss men Elin fanns hela tiden där som en trygghet. Våra förväntningar innan var att det skulle kännas som ett stort och nästan tungt steg men vi känner istället att det mest kändes naturligt. Vi är väldigt nöjda med affären och den hjälp vi fått. Elin fick det att kännas personligt fast på ett väldigt professionellt sätt. Läs mer
    2018-05-30 Elin T svarar Emelie Berit Elin J
    Tack bästa ni! Var härligt att få hjälpa er till ert första gemensamma boende! /Elin

Larmgatan 28, 392 32 Kalmar