Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Kalmar!

Här hos oss hittar du en av Sveriges absolut äldsta bobutiker, därför är det en självklarhet att vi har massor av kunskap och erfarenhet inom mäklaryrket. Vi är ett sammansvetsat team mäklare och mäklarassistenter som har koll på varje vrå och bostad i Kalmar. Vi täcker hela området runt Simrishamn, Oskarshamn, Laholm och Ölands vackra södra udde.

Med oss som mäklarfirma får du råd och stöd under hela bostadsaffären. Vi brinner verkligen för att du ska bo bra!

885 omdömen om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Sedan starten hos Reco 2016
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Alva Ryder en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2023-01-20 Verifierad kund
    Alva återkopplade hela tiden vilket jag uppskattade.
    Hade ett bra bemötande ibland lite väl positivt, det är inte bara roligt att sälja sitt barndomshem utan känns även jobbigt.
    Tusen tack Eva för ditt omdöme och feedback. Jag tackar än en gång för förtroendet, att jag fick hjälpa till med försäljningen av ditt barndomshem. Alva Ryder
  • sålde sitt hus med hjälp av Madeleine Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Ljungbyholm
    2023-01-18 Verifierad kund
    Direkt vid första mötet så kände jag att jag fick en bra kontakt med Madeleine. Hon kändes mycket kunnig och jag fick förtroende för henne.
    Jag upplevde att hon gjorde sitt bästa med annonseringen på vårat hus på olika ställen ex Kalmarposten och skyltfönstret i butiken.
    Vi som säljare fick löpande information om hur det gick på visningarna.
    Vi är tre syskon och alla vi är mycket nöjda med Madeleine. Jag kan verkligen rekommendera henne till andra.
    // Helen
    Tusen tack Helen för de fina orden & för du tog dig tiden att skriva ett omdöme! Det betyder mycket för mig. Det har verkligen varit ömsesidigt. Jag önskar er all lycka till framåt Åsa, Pia & Helen! Ta hand om er, Madeleine Jonsson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Alva Ryder en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2023-01-18 Verifierad kund
    En glad och positiv tjej som lyssnade på oss köpares önskemål.
    Tack för dina fina ord Sten, jag hoppas ni kommer trivas i ert nya boende! Alva Ryder
    2023-01-18 Verifierad kund
    Alva är lugn, påläst, tydlig och lyhörd. Hon bemötte oss på ett mycket förtroendeingivande sätt och gav oss all information på de båda visningarna samt vid avtalssigneringen. Bästa tänkbara!
    Stort tack Marie för ditt fina omdöme, det var väldigt kul att få hjälpa er med köpet! Alva Ryder
  • skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2023-01-11 Spontant omdöme
    Jag visade intresse för ett objekt men blev inte behandlad som en seriös kund. Nonchalant beteende och ingen återkoppling som utlovat.
    Hej Jesper!
    Vad tråkigt att läsa det du skriver, det är såklart inte alls så jag vill att du ska uppfatta varken mig eller Svensk Fastighetsförmedling. Jag förstår på det du skriver att du sökt mig på flera sätt, men jag vill att du ska veta att under kontorstid finns det alltid någon på plats 0480-425330 som kan hjälpa dig om jag inte har möjlighet att svara på just ditt samtal just då.

Men du, det kanske inte är försent?!
    Nu vet jag inte i vilket ärende du sökt mig, men huset du är intresserad av kanske ännu inte har blivit sålt??
    Om du ringer mig eller mejlar till goran.wallgren@svenskfast.se, så lovar jag att ge dig samma fina hjälp som vi på Svensk Fastighetsförmedling alltid vill att alla våra kunder ska få.

Hoppas vi hörs snart igen och att vi kan hjälpa dig att hitta ditt nya hem.
    Ha det bra!
    Göran Wallgren
  • köpte sitt hus med hjälp av Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    2023-01-09 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och fin service!
  • köpte en tomt med hjälp av Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    2023-01-09 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och fin service!
    2022-12-27 Verifierad kund
    Jättebra och gullig tjej. Alltid bemött med ett leende och väldigt trevlig! Lätt att prata med och verkar vara super duktig på sitt jobb.
    Tack för dina fina ord Josefine, jag hoppas ni kommer trivas i ert nya boende. Alva Ryder
  • köpte sitt hus med hjälp av Madeleine Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Öland Södra
    2022-12-21 Verifierad kund
    Vi kände oss varmt välkomna på visningen. Mäklaren var kunnig och mycket trevlig.Hela köpet och kontraktskrivningen var proffsigt.
    Allt har fungerat mycket bra.
    MVh.Tomas o Sonja Turesson.
    Tack snälla ni för de fina orden! Jag hoppas ni kommer trivas i ert nya fina hem och med nya omgivningar. All lycka till! Madeleine Jonsson
  • Tobbe S
    • Öland Södra
    2022-12-21 Verifierad kund
    Med Madeleine har vi haft en öppen och ärlig dialog genom försäljningen. Hon stod upp bra för de förväntningar vi hade kommit överens om. Vi har haft många roliga stunder under den här korta tiden som försäljningen tog. Sammanfattningen blir med ledorden humor, alvarsamt och ärlighet.

Jessica och Tobbe
    Tack snälla ni för de fina kommentarerna! Roligt har vi haft. Jag önskar er all lycka till framåt! Madeleine Jonsson
    • Djurängen
    2022-12-12 Verifierad kund
    Alva är snäll,positiv,saklig och professionell. Hon kan sitt jobb och är alltid tillgänglig med att hjälpa till.
    Jag rekommenderar varmt!
    Stort tack Elda för dina fina ord, jag får tacka så mycket för att jag fick förtroendet att sälja din fina bostad. Önskar all lycka till framöver! Alva Ryder
    • Djurängen
    2022-12-10 Verifierad kund
    Jag köpte en lägenhet som Alva förmedlade. Processen blev utdragen för att det tog tid för mig att ordna finansiering. Alva var bra på att hålla kontakt och dialog under denna tid, och var alltid tillgänglig när jag hade frågor. Med Alva så kände jag mig alltid respekterad och lyssnad på. Jag ger Alva högsta betyg 5 av 5!
    Tack för ditt fina omdöme Albin, jag hoppas du kommer att trivas i ditt nya boende och din nya hemstad Kalmar. Alva Ryder
  • köpte sitt hus med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Läckeby
    2022-12-07 Verifierad kund
    Trevlig, tydlig och ödmjuk i sin roll som mäklare. Bemöter en med respekt och förståelse, förklarar och hjälper till med det som man är osäker på och inte riktigt har koll på…Trygg person. Har inget att anmärka på angående kontakten vi haft kring Skyttekullsvägen 10, har känts bra från första mötet till avslut.
    Är väl bara å summera detta i ett grattis till Svensk fastighetsförmedling som har en komplett mäklare i Göran på kontoret.
    Må väl!
    Martin Sparre
  • sålde sitt hus med hjälp av Petter Hellström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2022-12-06 Verifierad kund
    Mäklaren levde verkligen upp till våra förväntningar. Vi blev alltid vänligt och proffsigt bemötta. Mäklaren var alltid lätt att nå.Vi har känt oss trygga från början till slut. Sammanfattningsvis, vi är 100 procent nöjda med Petter Hellström.
    Stort tack för omdömet och att ni tog er tid att skriva dessa rader. En tydlig och bra plan som vi tillsammans väldigt följsamt justerade gav ett fint slutresultat. Teamwork! //Petter Petter Hellström
  • sålde sitt hus med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Läckeby
    2022-12-06 Verifierad kund
    Trevlig och kunnig mäklare och person. Lätt att diskutera med. Har ställt upp med hjälp då vi har långt till Skyttekullsvägen och ibland inte kunnat fixa "småsaker". Känns trygg och inger förtroende.
    2022-12-05 Verifierad kund
    Proffsigt och trevligt bemötande jämfört med en rad andra mäklare. Lagom nivå av humor vilket är ett plus!
    2022-12-05 Verifierad kund
    Göran tog oss igenom vår försäljning på ett utmärkt sätt. Upplevede att han gav ett förtroendeingivande intryck för de spekulanter som visade intresse.
    2022-12-05 Verifierad kund
    Så glad att vi hade Göran so mäklare när vi skulle göra vårt första husköp. Duktig på att förklara hur allt skulle gå till. Mycket trevlig, enkel att få tag på
  • sålde sin stuga med hjälp av Johannes Stynsberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Öland Mellersta
    2022-12-04 Verifierad kund
    Mycket fint bemötande. Jag uppskattar att han höll mig informerad hela tiden om vad som hände. Även om det var lite trögt i början så gav han inte upp och det gav resultat i slutänden.
    En stor eloge till honom.
  • köpte sin bostad med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2022-12-02 Verifierad kund
    Jag blev bemött på ett mycket bra sätt och mäklaren levde upp till mina förväntningar.
    2022-12-02 Verifierad kund
    Dålig information och dålig hantering i samband med problem på fastigheten innan kontraktsskrivning.
    2022-12-01 Verifierad kund
    Tydlig, korrekt, kompetent löser frågor snabbt och smidigt
    • Ljungnäs
    2022-11-17 Verifierad kund
    Mycket trevlig och duktig mäklare!!!
    Vi sålde vårt hus under jätte svåra tider,
    Vår mäklare var alltid där att tipsa, hjälpa och lugna oss. Rekommenderas!
    Bara bäst! Tack!!!
    😃😊🤗
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    2022-11-10 Verifierad kund
    Helt ok! Han har dock lite svårt att förstå att många äldre har svårt att hänga med i den elektroniska världen….
    Tack för ditt omdöme Hanna. Härligt att vi till slut sydde ihop affären. Philip Andersson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2022-11-10 Verifierad kund
    Bra bemötande levt upp till mina förväntningar
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    2022-11-10 Verifierad kund
    Kunnig och tillmötesgående. Lever definitivt upp till de förväntningar jag har på en mäklare.
    Tack för ditt omdöme Anders, välkomna till Öland! Hoppas ni kommer trivas i er nya bostad efter nyåret. Philip Andersson
  • sålde sitt hus med hjälp av Ellen Mobelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nybro
    • Nybro
    2022-11-08 Verifierad kund
    Mycket trevligt och professionellt bemötande. Kändes tryggt att ha Ellen som tog hand om allt på ett jättebra sätt. Affären gick snabbt, precis som jag ville ha det och jag är nöjd med köpare och pris. Rekommenderar verkligen Ellen som mäklare.
    Tack snälla för dom fina orden! Det var fantastiskt kul att både få hjälpa dig att sälja och hitta ditt nya hem. Jag hoppas att du trivs och nu när du har nära till kontoret är du såklart välkommen förbi på en kopp kaffe! /Ellen Ellen Mobelius
    2022-11-07 Verifierad kund
    Trevlig och engagerad mäklare precis som jag förväntade mej.
    Vad kul att höra Stig, jag får tacka än en gång för att jag fick förtroendet att hjälpa till med försäljningen. Alva Ryder
    2022-11-04 Verifierad kund
    Alva är en mycket begåvad mäklare som sätter kunden i centrum. Hon är förstående och pratsam vilket gör det lätt att ringa och ställa frågor. Man har varit väl bemött från första visnings tillfället till påskrivet papper. En mycket god upplevelse från början till start.
    Tack för dina fina ord Simon. Det var väldigt kul att få hjälpa dig med köpet! Alva Ryder
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sarah Johnsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    • Öland Mellersta
    2022-11-04 Verifierad kund
    På bästa sätt.
    Vi hade höga förväntningar det var inte som vi tänkte på grund av räntan och oroligheter ,hon gjorde bra jobb.
    Vi sålde den på kommande, vi hade planer att går med högsta bud som jag skrev i andra rad vi vågade inte vänta och släppa de seriösa kunder.
    Tack så mycket Fadil, så kul att få jobba tillsammans med er. Sarah Johnsson
    • Berga
    2022-11-03 Verifierad kund
    Är nöjd med mäklaren .Hon ställde upp och tog reda på mona frågor och funderingar.
    Hon hade ett bra bemötande både på visningen och när vi träffades på kontoret.
    Tack Annette för ditt fina omdöme, jag hoppas du kommer trivas i det nya boendet. Alva Ryder
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2022-11-03 Verifierad kund
    Jättebra samarbete, hon var saklig o lugn, förklarade allt steg för steg, så jag är supernöjd
    2022-11-01 Verifierad kund
    Trevligt bemötande!
    Bra, kontinuerlig, kontakt!
    Bra information om bostadsmarknaden, ränteläget och förutsättningar för möjlighet till affär.
    Vi valde mellan tre mäklare vi träffade och Johannes var det självklara valet.
    Johannes har nog fått jobba en del för att kunna sälja vårt hus och det ser vi som professionellt.
    • Södercentrum
    2022-10-31 Verifierad kund
    Bra bemötande vid visning och senare tillfällen.
    Väldigt professionell och trevlig.
    Snabb och bra samt affären som hanterades ordentligt och noga.
    Stort tack för dina fina ord Max, jag hoppas du kommer trivas i ditt nya boende och hemstad. Alva Ryder
    • Södercentrum
    2022-10-31 Verifierad kund
    Alltid lyhörd, tillmötesgående och engagerad och redogjort för vad som hänt/inte hänt och hur hon agerat för att hitta ev köpare.

Försäljningen tog lång tid, men det beror på marknaden snarare än på mäklarens insats.

Har absolut inget att anmärka på.
    Stort tack Rose-Marie för ditt omdöme, jag får än en gång tacka för ditt förtroende och ditt engagemang genom hela försäljningen. Önskar all lycka till framöver! Alva Ryder
    • Lindsdal
    2022-10-24 Verifierad kund
    En trevlig o engagerad mäklare som Inger stort förtroende ! Är kunnig o lyhörd för kundens behov o frågor! Kan verkligen rekommenderas!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2022-10-22 Verifierad kund
    Elin Taube var , professionell, vänlig och kunnig.
    Hon levde väl upp till våra förväntningar
  • sålde sitt hus med hjälp av Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Högsby
    2022-10-19 Verifierad kund
    Trevligt bemötande.
    Försäljningen gick väldigt snabbt, vilket jag är mycket tacksam över.
  • sålde sin stuga med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Nynäs
    2022-10-18 Verifierad kund
    kunnig snabb och trevlig
    mer än förväntat
    trodde inte att det kunde gå så fort
  • köpte sitt hus med hjälp av Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Högsby
    2022-10-16 Verifierad kund
    Vi blev alltid trevliga och vänliga behandlade. Alla frågor besvarades efter bästa kunskap och övertygelse. Han var aldrig påträngande men alltid där när man behövde honom. Under presentationen av huset (Asvägen 25) gjorde han en särskild insats och förberedde allt snyggt. Man märker att han gillar sitt jobb, gör det med kärlek och känner att han är i goda händer och omhändertagen.
    • Orrefors
    2022-10-15 Verifierad kund
    Trevlig, vänlig, proffsig
    Bra att lägga huset på kommande
    Tack Gunilla för ditt omdöme, och tack för ett fint samarbete! Hoppas ni haft en fin jul och kommit iordning i ert nya hem! /Ellen Ellen Mobelius
  • köpte sitt hus med hjälp av Ellen Mobelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nybro
    • Orrefors
    2022-10-13 Verifierad kund
    Ellen är en proffsig mäklare som vi fick förtroende för när vi träffade henne första gångan, svar på alla frågor som vi hade.

Rekommenderar henne verkligen till andra köpare.

Lenny & Anna-Karin Rydin
    Tack snälla ni för dom fina orden! Hoppas ni haft en fin jul och att ni trivs i ert nya boende! /Ellen Ellen Mobelius
    • Lindsdal
    2022-10-09 Verifierad kund
    Professionellt bemötande, lugn och saklig. Erfaren.

Uppriktig mäklare utan en massa fuffens. Hade förväntat mig mer pengar dock.
    • Ljusstaden
    2022-10-08 Verifierad kund
    Engagerad, erfaren, lyhörd och sakkunnig i samband under hela försäljningsprocessen. Lyckades nå resultat i en utmanande marknad. Prestige!
    Ett stort tack för de fina orden! Ett tydligt teamwork där vi alla engagerade oss fullt ut i processen gav ett fint resultat. Hoppas ni skall finna stor livskvalitet och stabilitet i er nya hemstad! Lycka till! //Petter Petter Hellström
    2022-10-05 Verifierad kund
    Trevlig pålitlig skickade information om bostaden

Kan absolut rekommendera
    Kristian på fastighets byrån
  • köpte en tomt med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2022-10-03 Verifierad kund
    Proffsig och kunnig mäklare. Rekommenderas
  • sålde sin stuga med hjälp av Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Berga
    2022-10-02 Verifierad kund
    Bra bemötande, lyhörd, flexibel. trevlig och ansvarfull person.
    Tack Amina,
    Glad att ha kunnat hjälpa till. Lycka till i fortsättningen
    Kristian Bergman
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2022-09-30 Verifierad kund
    Bra bemötande! Snabb affär. Gick bra att få tag på.
    Tack för feedback. Lycka till i fortsättningen :) Kristian Bergman
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sarah Johnsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    • Tegelviken
    2022-09-29 Verifierad kund
    Blev trevligt bemött och kändes väldigt lätt att prata med. Sarah var kunnig och engagerad under hela processen. Detta var mitt första köp av bostad och mitt intryck är att allt sköttes fantastisk.
    Tack så mycket, hoppas verkligen du kommer trivas i lägenheten! Sarah Johnsson
  • sålde sitt hus med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Degerhamn
    2022-09-29 Verifierad kund
    Bra bemött av mäklaren, samt en snabb försäljning.