Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Larmgatan 28, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Kalmar!

Här hos oss hittar du en av Sveriges absolut äldsta bobutiker, därför är det en självklarhet att vi har massor av kunskap och erfarenhet inom mäklaryrket. Vi är ett sammansvetsat team mäklare och mäklarassistenter som har koll på varje vrå och bostad i Kalmar. Vi täcker hela området runt Simrishamn, Oskarshamn, Laholm och Ölands vackra södra udde.

Med oss som mäklarfirma får du råd och stöd under hela bostadsaffären. Vi brinner verkligen för att du ska bo bra!

Läs vad 448 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

• 2020-10-24

Jennie O skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Tips om rätt lägenhet som var perfekt för mig! Läs mer
  • 2020-10-24

Helen Ö skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Under en tuff period i livet hjälpte Katrin oss att sälja vår lägenhet och hon gjorde allt över förväntan. Hon gav vår upplevelse en guldkant med sitt sinne för detaljer och sin goda service. Läs mer
  • 2020-10-22

Liselott R skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt en villa, betyget på bemötande, snabbhet, tips och råd blir 5/5 möjliga. Mycket nöjd Läs mer
    2020-10-22 Göran W svarar Liselott R
    Tack Liselott för det fina omdömet. Det känns bra att ha kunnat hjälpa er, det var verkligen ett mysigt hus!
  • Maria P

2020-10-19

Maria P skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt bostadsrätt. Hon var mycket tillmötesgående, trevlig, snabb och effektiv. Mycket smidig affär. Anlitar gärna henne vid ytterligare köp eller försäljning.

Mycket nöjd kund. :) Läs mer
  • Kerstin H

2020-10-15

Kerstin H skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Mats lotsade oss genom försäljningen av vår Fastighet, ett flerfamiljshus på ett utmärkt sätt. Vi var helt nöjda på alla plan. Vi möttes av stort kunnande och stort engagemang.
    Pelle o Kerstin Läs mer
  • 2020-10-15

Marianne S skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt en kolonistuga
    Vänlig och tillmötesgående mäklare Läs mer

Mari P skrev om Madeleine Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har köpt en bostadsrätt, Madeleine är rak, trevlig, glad, positiv ser inga problem i något. Läs mer
    2020-10-14 Madeleine J svarar Mari P
    Tack Mari för dessa ord! Jag hoppas dottern kommer trivas och det är jag säker på. Sköt om er! /Madeleine

Kerstin J skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har sålt min mammas lägenhet efter hennes bortgång. Det var enkelt och trevligt att ha Mats som mäklare. Eftersom försäljning skulle ske i starten av pandemin så hade vi diskussioner och anpassade försäljningen efter det. Hela försäljningen gick fort eftersom vi hade kunder som ville se lägenheten innan visning och som var intresserade. Mats anpassade också kontraktsskrivningen så att de som köpte också kände sig trygga. Det finns inget att klaga, på Mats är en mycket bra mäklare som man får förtroende för. Läs mer
  • 2020-10-14

Anita Berit Margareta J skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Mats har sålt en tomt i Läckeby.Jag hag har blivit trevligt och korrekt bemött och försäljningen gick snabbt och smärtfritt. Läs mer
  • 2020-10-13

Marianne A skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Kan varmt rekommendera Mats Arnesson.En mycket bra mäklare,tillmötesgående,trevlig.Kände att han la mycket kraft på att jag skulle bli nöjd med försäljningen av min stuga Läs mer

Anders E skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Tryggt
    Sålde villa och det gick fort och bra. Läs mer

Razika R skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag ville ha en snabb och smidig affär när jag köpte huset.
    Mats var lyhörd. Läs mer

Mikaela A skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt och sålt bostad med hjälp av Svensk fastighetsförmedling.
    Kompetenta mäklare med bra bemötande. Läs mer
  • 2020-10-07

Kenneth M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har köpt fastighet och tycker att jag blivit bra bemött av maklaren hittills. Har ännu inte genomfört överlämningen av fastigheten. Läs mer
  • 2020-10-06

Linn H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpte ett hus av Alexander. Han löste en tidigare visning väldigt fort då vi inte kunde gå på den ordinarie. Han skötte försäljningen bra i övrigt. Läs mer
  • 2020-10-04

Liselott N skrev om Håkan Hellström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vid försäljningen av vår villa valde vi Håkan Hellström som mäklare och han gjorde, som väntat, ett gott jobb Läs mer
  • 2020-10-04

Virbo Invest A skrev om Håkan Hellström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Bra erfaren mäklare som man kan lita på, en seriös firma som funnits länge. Läs mer
  • 2020-09-30

Linus A skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt hus.
    Gick hur smidigt som helst. Läs mer
    2020-10-02 Göran W svarar Linus A
    Tack Linus för din rekommendation, det var trevligt att träffas igen!
  • 2020-09-26

Karina P skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt bostad.
    Trevlig och mycket kunnig
    Ja, fick den info som förväntades.
    Kan rekommenderas! Läs mer
    2020-10-06 Katrin F svarar Karina P
    Tack Karina, Lindö är fint och jag hoppas Marcus ska trivas i lägenheten.
  • 2020-09-24

Margareta D skrev om Madeleine Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Bra, lätt att få kontakt med. Tydlig och serviceinriktad. Läs mer
    2020-09-25 Madeleine J svarar Margareta D
    Tack snälla ni för de fina orden och för förtroendet att få hjälpa er! Önskar en fin helg, Vänliga hälsningar Madeleine
  • 2020-09-24

Linda S skrev om Petter Hellström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Det var mer min sambo som skötte den kontakten. Men bad om lite bilder etc som kom så fint så ! Läs mer
    2020-09-28 Petter H svarar Linda S
    Tack för omdömet! Jag hoppas att ni kan njuta av bildmaterialet till det är dags att flytta in! //Petter
  • 2020-09-22

Johan J skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Mycket professionell mäklare som inger förtroende. Katrin har hjälpt oss sälja vår bostadsrätt. Läs mer
    2020-09-23 Katrin F svarar Johan J
    Tack Johan och Terese. Det har varit roligt att få följa er resa och nu ska ni förverkliga er dröm med att bygga nytt! Stort lycka till!
  • Veronica T

2020-09-22

Veronica T skrev om Petter Hellström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Från första mötet till genomförd försäljning ett mycket gott, lugnt och sakligt bemötande. Bra drivkraft och samtidigt en väl balanserad dialig med utrymme för eftertanke för både säljare och köpare när så behövdes. Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2020-09-22 Petter H svarar Veronica T
    Ett stort tack för ert omdöme och era fina ord! Det var ett härligt samarbete från dag ett! //Petter
  • 2020-09-19

Anders A skrev om Petter Hellström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Effektiv & Professionell. All kommunikation gick med vändande post. Läs mer
    2020-09-19 Petter H svarar Anders A
    Tack för omdömet! Det gick ju fint att göra affär tvärs över Atlanten! Fortsatt lycka till over there! //Petter
  • 2020-09-13

Pontus S skrev om Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi fick hjälp av Kristian att sälja vårt parhus i ljusstaden och är oerhört nöjda med hans bemötande och engagemang. Under hela processen kände vi oss väldigt trygga, eftersom han var noga med att ständigt uppdatera oss om läget och gång på gång bevisade att han gjorde sitt yttersta för att göra ett bra arbete. Han gjorde helt enkelt det där lilla extra som man som säljare värdesätter högt. Läs mer

Jasmine K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag och min sambo har köpt hus. Är så nöjd med mäklaren som vi hade. Allt var som förväntat. Mäklaren var trevlig, social och insatt i ämnet. Läs mer
  • 2020-09-04

Dan H skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Trevlig, hjälpsam, och rider inte på några höga hästar Läs mer
    2020-09-04 Philip A svarar Dan H
    Många tack Dan, alltid lika trevligt att träffa både dig & din familj på visningar. Extra kul att få förmedla ett hus till er också!

Per R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har köpt en liten gård i Gullabo.
    Mäklaren var tydlig o lätt att förstå.
    Vi hade högsta budet länge då började han ringa runt till de övriga.Han kunde lagt ett sms.Det gillade vi inte.Det kändes ganska ovisst när det var så långt mellan buden,vi var beredda att hoppa av flera gånger. Läs mer
  • 2020-09-03

David F skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Har både sålt 102m3 och köpt 176m3 bostadsrätt i en dubbelförmedling av Katrin.

Väl bemött med positiv och entusiastisk inställning till vår försäljning samt förmedling av objektet vi valde att köpa.

Hade höga förväntningar på Katrin efter tidigare erfarenhet av hennes hjälp vid försäljning samt engagemang för att hitta vårt framtida boende efter våra önskemål.

Enkelt, okomplicerat, snabbt och välinformerat Läs mer
    2020-09-09 Katrin F svarar David F
    Tusen tack David och Camilla! Det har varit jätteroligt att få förtroendet att arbeta med er igen i denna försäljningen och att också hittat ert nya boende där jag hoppas att ni kommer att trivas i många år framöver med er stora fantastiska familj! Kramar från Katrin
  • 2020-09-02

Habiba S skrev om Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har sålt vårt lägenhet och vi har blivit bemött på väldigt bra sätt.Kristian Bergman är en oerhört professionell och engagerad mäklare.Han skapar förtroende och är mån om sina klienter. Vi är jättenöjda med hela försäljningsprocessen och det slutgiltiga priset. Kan verkligen rekommendera honom till alla som vill ha en duktig och trevlig mäklare. Läs mer
    2020-09-07 Kristian B svarar Habiba S
    Tack Habiba. Dina ord värmer och jag är glad att vi kunde hjälpa dig med en helhetslösning. Hälsa familjen <3
  • 2020-09-02

Ulf G skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Bra service, bra bemötande på vår försäljning av Malmbrogatan 2c Läs mer
    2020-09-09 Katrin F svarar Ulf G
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Det har varit jätteroligt att att hjälpa dig med försäljningen av din bostad. Allt gott! //Katrin
  • 2020-08-31

Roger B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi köpte ett hus genom Alexander som bemötte oss med både kunskap samt ett fint bemötande. Läs mer
    2020-09-02 Alexander M svarar Roger B
    Tack Roger för rekommendationen, det känns alltid bra att veta att allt känts bra för er också.
  • 2020-08-31

Sivert P skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt villa i Kalmar.
    Vi har haft bra kontakt en längre tid.
    Vi ville flytta först och sälja vårt hus efter flytten utan att jäkta.
    Det har fungerat mycket bra
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2020-09-07 Göran W svarar Sivert P
    Tack så mycket för rekommendationen, det värmer! Hoppas ni mår bra i lägenheten.
  • 2020-08-26

Marie G skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Katrin sålde min bostad, det blev en snabb affär och jag blev mycket nöjd. Hon var väldigt tillgänglig och hade snabba svar när jag hade frågor. Kan varmt rekommendera Katrin om du går i säljtankar. Läs mer
    2020-08-31 Katrin F svarar Marie G
    Tusen Tack fina Marie för dina värmande ord. Det var en fröjd att få hjälpa dig med försäljningen! Önskar dig all lycka med den spännande tiden du/ni har framför er! Stor kram //Katrin
  • 2020-08-24

Daniel T skrev om Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Trevlig mäklare som går att nå dagens alla timmar vilket uppskattas. Läs mer
    2020-09-07 Kristian B svarar Daniel T
    Tack Daniel. I do my best :) Hoppas ni kommer ha det bra i ert nya boende - såg på FB. Det såg jättefint ut!
  • 2020-08-22

Louise S skrev om Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi sålde en stuga på Södra koloniområdet. Vi önskade en snabb försäljning och Kristian skötte försäljningen effektivt, var hela tiden tillgänglig för frågor och gav återkoppling kontinuerligt. Dessutom lyckades han nå det slutpris som han satte som sannolikt att vi kunde få för stugan. Vi är mycket nöjda.
    /Louise och Per Stephani Läs mer
    2020-09-07 Kristian B svarar Louise S
    Tack Louise. Oehört fin stuga ni hade och så glad att jag kunde hjälpa er med ett steg tillbaka till villalivet igen som ni eftersökte :) Behöver ni hjälp med försäljning i framtiden så finns jag till ert förfogande. MvH K
  • 2020-08-20

Jonas B skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Han sa att han hade ringt och pratat med mig när jag hadde frågor om objektet. Vilket han aldrig hade gjort. Sedan så låvade han att ringa upp mig vid ett annat datum vilket han aldrig gjorde. Annars gorde han inget som jag kan märka negativt på. Läs mer
    2020-08-21 Göran W svarar Jonas B
    Tack för att du tog dig tid att svara!
    Bra återkoppling, det hjälper mig att utvecklas i mitt yrke, jag ska bli bättre på att hålla koll på kommunikationen även vid sådana här tillfällen när det är många intressenter att hålla informerade.
    Hoppas du kommer trivas i ditt fina hus vid ån!
  • 2020-08-17

Ulf E skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålde en lägenhet på Norrgårdsgatan. Katrin levde verkligen upp till mina förväntningar från det att vi tog kontakt till att hela säljprocessen var klar. Under hela processen höll hon mig uppdaterad om händelsen och utvecklingen.
    Jag kan varmt rekommendera Katrin till andra som vill sälja: Här får ni en mäklare med entusiasm, säkerhet, vilja och kunskap.
    Ett extra plus då jag inte är från Kalmar, så erbjöd sig Katrin själv att hjälpa till med att får bort vårt möblemang, hjälpa till med att få kontakt med flyttstäd, vilket är ovärderligt för oss.
    Jag kan återigen ge henne de bästa rekommendationer. Och jag står gärna som referens.
    Ulf Engström Läs mer
    2020-08-31 Katrin F svarar Ulf E
    Mitt varmaste tack för dessa fina ord. Nöjet var helt på min sida. Önskar er en fin höst och all lycka till i Sunne. //Katrin
  • 2020-08-15

Yvonne L skrev om Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt sommarstuga med snabba ryck. Blev bra bemött av Kristian och han tog reda på svaren på våra frågor omgående. Affären gick fort så vi hann knappt känna efter men Kristian var helt suverän med information löpande. Kristian var noggran vid genomgång av alla dokument. Vi är jättenöjda med affären. Läs mer
    2020-09-07 Kristian B svarar Yvonne L
    Tack Yvonne. Dina ord värmde. Så glad för att ni fick en sommarstuga ett stenkast från havet! Önskar er många fina minnen framöver! Mvh //Kristian Bergman, Svensk Fast
  • 2020-08-13

Kennet S skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har sålt en stuga i Kalmar, Revsudden och blivit bemötta på ett proffsigt och trevligt sätt av Göran. Han har haft full koll hela tiden och varit mottaglig för våra synpunkter och önskemål.
    Vi har träffat flera olika mäklare, både i som köpare och som säljare, och Göran är klart i topp.
    Ps Superfotograf Jean-Pierre får vi inte glömma! Läs mer
    2020-08-17 Göran W svarar Kennet S
    Tack Kennet för de värmande orden och för att jag fick vara med och hjälpa er med den här försäljningen, det är verkligen ett unikt ställe som köparna får njuta av.
    Fotografen och jag bugar ödmjukt och tackar :)
  • 2020-08-12

Astrid B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har sålt ett torp. Mäklaren Alexander Midjich arbetade energiskt både för köpare och säljare och vi kände oss väl bemötta. Mäklaren levde upp till våra förväntningar mer än väl och underrättade oss ständigt om skeendet, Läs mer
    2020-08-20 Alexander M svarar Astrid B
    Hej Astrid,
    Tack för er rekommendation, det gläder mig att ni känner er nöjda över det arbete som vi la ner. Det tog lite tid men när vi väl fick en köpare så gick allt helt plötsligt väldigt snabbt.
  • 2020-08-12

Linus K skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Tydlig, snabb i återkopplingar och mycket professionell. Vi är väldigt nöjda med vårt val av mäklare. Läs mer
    2020-09-04 Philip A svarar Linus K
    Tack för ditt omdöme Linus! Det har varit jätteroligt att hjälpa er vidare så här långt mot ert nya boende.
  • 2020-08-11

Jenny Anne J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har köpt sommar stuga och fick all och tydlig information från Emil . Emil kända lugn påläst på området. Vi trivdes med samtliga på Kalmar fastighetsbyrå . Så mycket så vi köpte fredags fika till hela gänget .. Läs mer
    2020-08-12 Emil B svarar Jenny Anne J
    Stort tack Jenny för både rekommendation och fika. Hoppas ni ska trivas i ert nya fritidshus.
  • 2020-08-05

Bengt K skrev om Madeleine Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Har sålt en bostadsrätt i Kalmar, utmärkt bemötande av Madeleine Jonsson. Affären blev bättre än väntad.Madeleine gjorde ett mycket bra jobb. Läs mer
    2020-08-11 Madeleine J svarar Bengt K
    Tack Bengt för förtroendet och för de fina orden. Det blev en lyckad affär. Ta hand om dig och njut av sommarens sista veckor. /Madeleine
  • 2020-08-02

Malin J skrev om Madeleine Jonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har en sålt en enrummare. Jag fick mycket bra bemötande av mäklaren och hon stylade lägenheten mycket bra, snyggt. Jag hade hoppats på att få mer pengar för lägenheten när den såldes. Det var inte så många som kom på visning. Läs mer
    2020-08-03 Madeleine J svarar Malin J
    Tack Malin för fina ord. Jag förstår er och hoppas att det kommer bli bra iaf. Ta hand om er och fortsatt fin sommar!
  • 2020-07-27

Karin A skrev om Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Hej!
    Köpt kolonistuga.
    Väldigt trevligt bemötande.
    Bra visning.
    Visat tålamod.
    Snabb återkoppling efter och i samband m köpet.
    Lite missuppfattning mellan mäklare å säljare i vad de menade m ”Allt ingår”! Vi får se om det blir ngr bekymmer pga det. Dokumenterat det tydligare vid kontraktsskrivning?
    Otydligheter vad som skulle stå på Meddelande i samb m handpenning. Otydligt skrivet i dokumentet. Gick inte att lista ut utan förkunskap!
    Sammanfattning: lugn, trevlig. Mer ”petighet” m detaljerna för att framöver undvika problem är nog bra. Lite ny på jobbet? Läs mer
    2020-09-07 Kristian B svarar Karin A
    Hej Karin,
    Tack för återkoppling och feedback Karin. Jag tog verkligen till mig dina ord, så nästa objekt som såldes möblerat och där infon jag fick från säljaren var "99% av allt du ser ingår", så bad jag istället om en utförlig beskrivning om vad som "inte ingick", så liknande missuppfattningar aldrig ska upprepas. Gällande ny på jobbet. Ja, faktum är att detta var min första kontraktskrivning nånsin som mäklare. Glad att du och säljaren kommer bra överens och att allt löste sig tillslut. Önskar dig en glad fortsättning i en av kolonins allra finaste stugor. Mvh // K
  • 2020-07-25

Andreas Nils Ivar S skrev om Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålde ett fritidshus.
    Mycket bra bemötande av mäklaren.
    Alla mina förväntningar levde han upp till är super nöjd på alla plan! Läs mer
    2020-07-25 Kristian B svarar Andreas Nils Ivar S
    Tack för detta Andreas. Var ett nöje att arbeta med er :) och glad att ni blev nöjda. Mvh Kristian Bergman, Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
  • 2020-07-24

Monica O skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Har köpt en villafastighet. Kontakt med mäklaren under hela tiden från beställning av visningstid till budgivning.
    Fick svar på mina frågor.
    Bra genomgång vid kontraktskrivning.
    Inget att anmärka på. Läs mer
    2020-08-03 Göran W svarar Monica O
    Tack för rekommendationen!
    Välkommen tillbaka till gamla hemorten och jag hoppas du kommer trivas i det fina huset :)
  • 2020-07-22

Daniel J skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpte ett fritidshus där budgivning drog igång innan visning. Han skötte detta mycket professionellt och bra. Mycket bra bemötande men då han hade fler visningar, det snart var semester samt att säljaren inte kunde delta vid kontraktsskrivningen kändes det som det gick lite fort på slutet Läs mer
    2020-07-23 Göran W svarar Daniel J
    Tack för de värmande orden, det var en väldigt speciell försäljning. Hoppas ni får många fina somrar i Sandvik!
  • 2020-07-21

Robert N skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Katrin har sålt min bostadsrätt. Jag är jättenöjd med hennes insats. Hon är engagerad, lyhörd och jag känner att jag har kunnat vara med och påverka processen i allt väsentligt. Läs mer
    2020-07-31 Katrin F svarar Robert N
    Tusen tack Robert! Nöjet har helt varit på vår sida att få hjälpa dig med försäljningen av din lägenhet! //Katrin & Elin

Larmgatan 28, 392 32 Kalmar