Alla kategorier Mäklare Kalmar Kalmar Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Larmgatan 28, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Kalmar!

Här hos oss hittar du en av Sveriges absolut äldsta bobutiker, därför är det en självklarhet att vi har massor av kunskap och erfarenhet inom mäklaryrket. Vi är ett sammansvetsat team mäklare och mäklarassistenter som har koll på varje vrå och bostad i Kalmar. Vi täcker hela området runt Simrishamn, Oskarshamn, Laholm och Ölands vackra södra udde.

Med oss som mäklarfirma får du råd och stöd under hela bostadsaffären. Vi brinner verkligen för att du ska bo bra!

Läs vad 81 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

• Monica G
    Monica G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    KATRIN DU VAR KUNNIG DUKTIG TREVLIG .....JAG ÄR JÄTTENÖJD...KRAM MONICA Läs mer
  • Camilla M
    Camilla M skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Katrine är en engagerad mäklare som jobbar snabbt och målinriktat. Vi sålde vår bostadsrätt på 54 kvm som Katrine förmedlade. Hon är kunnig, ödmjuk och förtroendeingivande och jobbar snabbare än vinden. Vi kunde inte fått en bättre mäklare! Läs mer
  • Ellen S
    Ellen S skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har köpt en etta i Kalmar. Hade Elin Taube som mäklare. Jag är väldigt nöjd med hur Elin bemötte mig som ny på bostadsmarknaden, tyckte hon förklarade pedagogiskt och förenklade processen att köpa en bostad. Läs mer
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt en bostadsrätt. Vi blev bemötta på ett proffsigt och förtroendeingivande sätt utav Elin. Vi är mycket nöjda med Elin som mäklare och den kontakt vi har haft. Läs mer
  • Benny E
    Benny E skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har sålt en Bostadsrätt
    Jag är mycket nöjd med min Mäklare
    Mycket trevlig och kompetent person
    Det är aldrig svårt att jobba med yrkesfolk
    Kan verkligen rekommendera henne Läs mer
  • Torsås Missionsförsamling
    Torsås Missionsförsamling skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har sålt en fastighet som skall användas till fritidsbostad.
    Mäklaren har på allt sätt bistått med sedvanlig saklighet och
    utnyttjat sin erfarenhet och kunskap för att genomföra affären till vår belåtenhet. Läs mer
  • Lars Yngve Christer M
    Lars Yngve Christer M skrev om Ingemar Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har såld en gård med bostad och skog.
    Jag har blivit mycket bra bemött av mäklaren.
    Förväntningarna var prismässigt något högre än utfallet, men jag är ändå nöjd med resultatet.
    Det blev 3 köpare och med en bra känsla för köparna. Läs mer
  • Gunnar N
    Gunnar N skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vänligt och bästa professionella bemötande. Och viktigast - utmärkt slutresultat. Johan Läs mer
    2018-06-26 Elin T svarar Gunnar N
    Tack för att ni tog er tid att lämna en rekommendation! Glad sommar! /Elin
  • Therese T
    Therese T skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt ett hus. Blev bemött med snabba svar på mina frågor. Visningen var en extra i efterhand och vi kunde ta det lugnt och mäklaren var bra då vi fick gå i lugn och ro och titta. Emil var alltid trevlig, lugn och mötte oss på ett bra sätt.
    Rekommenderas att välja honom! Läs mer
    2018-06-21 Emil B svarar Therese T
    Tack så mycket Therese. Lycka till med nya huset!
  • Rebecka F
    Rebecka F skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Emil är trevlig, saklig och effektiv. Han var bra på att förklara och försökte inte sälja in saker vi inte behövde. Läs mer
    2018-06-21 Emil B svarar Rebecka F
    Tack så mycket Rebecka. Lycka till på ön nu!
  • Eva G
    Eva G skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Villa . En mycket proffesionell, tydlig och noggrann mäklare.Förväntningarna större än vi räknat med.
    Utskick av Objekt och kontakt med köpare till försäljning tog mindre än två veckor.En engagerad och aktiv mäklare .
    Snabb och bra återkoppling. Läs mer
    2018-06-20 Emil B svarar Eva G
    Tack Eva! Härligt och höra att ni är nöjda. Ha det gott! /Emil
  • Daniel K
    Daniel K skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Ett mycket professionellt och bra bemötande på alla sätt. Läs mer
    2018-06-17 Emil B svarar Daniel K
    Stort tack för de orden Daniel! Hoppas ni ska trivas i ert nya hus.
  • Anette D
    Anette D skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt en friliggande villa.
    På ett professionellt och trevligt sätt.
    Han skötte allt på bästa sätt.
    En mycket trevlig och positiv person.
    Har inget att klaga på alls bedömning blir mer än 5 det skulle finnas högre än 5 då hade han fått det. Läs mer
  • Jaruphan O
    Jaruphan O skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Fantastisk mäklare som hjälpte oss sälja vår lägenhet.

Hon var professionell från första mötet, kunnig, skapade snabbt ett högt förtroende, var realistisk men hade samtidigt höga mål för oss. Alltid nåbar och har en mycket bra återkoppling.

Hon styrde försäljningsprocessen på ett mycket bra sätt och överträffade våra förväntningar på alla plan. Vi kan varmt rekommendera ELIN TAUBE till alla som vill sälja/köpa sin bostad. Läs mer
    2018-05-31 Elin T svarar Jaruphan O
    Tack Jaruphan för att du tog dig tid att lämna en rekommendation! Nöjet var helt mitt! /Elin
  • Emelie Berit Elin J
    Emelie Berit Elin J skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har precis köpt vår första bostad och därmed även vår första gemensamma bostad. Objektet låg först som Läge+ och redan där började vi ställa frågor, vi var till en början lite rädda att vi skulle uppfattas som tjatiga. Men Elin gav oss en trygg känsla att ställa frågor, även de mest tjatiga eller mindre smarta :) Visningen ledde till vårt första bostadsköp och det fanns såklart moment som var nya för oss men Elin fanns hela tiden där som en trygghet. Våra förväntningar innan var att det skulle kännas som ett stort och nästan tungt steg men vi känner istället att det mest kändes naturligt. Vi är väldigt nöjda med affären och den hjälp vi fått. Elin fick det att kännas personligt fast på ett väldigt professionellt sätt. Läs mer
    2018-05-30 Elin T svarar Emelie Berit Elin J
    Tack bästa ni! Var härligt att få hjälpa er till ert första gemensamma boende! /Elin
  • Mats W
    Mats W skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Tyvärr så finns de för få superlativ för att beskriva detta lägenhetsskifte all heder Elin Läs mer
    2018-05-29 Elin T svarar Mats W
    Tack Mats! Det har varit kul att få hjälpa dig! /Elin
  • Magnus P
    Magnus P skrev om Håkan Hellström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har köpt ett vinterbonat fritidshus och har blivit väldigt trevligt bemötta av Mäklaren. Väldigt tydlig och informativ försäljning.
    Jag kommer själv att anlita Göran Wallgren för till försäljning. Läs mer
  • Isabell P
    Isabell P skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har sålt en bostadsrättsvilla och vi är mycket nöjda med Elin som vår mäklare. Hon har bemött oss på ett professionellt men vardagligt sätt som vi uppskattar. Hon har visat intresse för såväl vår försäljning men också vårt privatliv. Hon delade även med sig av sitt privatliv vilket gav oss en relation som inte endast var baserad på en försäljning. Vi hade en förväntan på en försäljning om 2 milj kr men slutpriset blev 2.250.000 vilket även är rekord för vår förening vilket vi förstås är väldigt nöjda med. Elin anpassade sig även till våra tider när vi skulle träffas och vid samtliga möten har hon varit professionell. Vi är mycket nöjda med Elins prestation och vi skulle absolut rekommendera henne till andra säljare. Läs mer
    2018-05-28 Elin T svarar Isabell P
    Tack snälla Isabell för rekommendationen! Nöjet var helt på min sida! Vi ses! /Elin
    Emelie Berit Elin J, Elin T gillar detta
  • Anna H
    Anna H skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Mycket förtroendeingivande mäklare, flexibel och serviceinriktad. Inga ”sprättiga” fasoner, utan jordnära, ärliga svar och snabb hantering! Läs mer
  • Stephanie L
    Stephanie L skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpte en bostadsrätt där jag tyvärr inte kunde vara med på visningarna men jag fick ist en extravisning. Fick jättebra intryck på visningen, där mäklaren fanns där för att svara på frågor men lät mig titta runt ifred.
    När jag sen valde att gå vidare med budgivning fick jag bra respons och mötet vid kontraktsskrivning var superproffsigt. Väldigt nöjd! Läs mer
  • Fatme F
    Fatme F skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Hej!
    vi ar sålt vårt bostad.
    Mäklaren var mycket trevlig och respektfull.
    Han gör sitt jobb på ett professionellt sätt.
    Våra förväntningar att får det högsta priset vi önskat och blev det rekord pris.
    Vi var väldigt nöjda från första mötet tills vi sålde bostaden. Läs mer
  • Aram A
    Aram A skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag köpte en bostadsrätt av svensk fastighetsförmedling. Mäklaren var mycket serviceinriktad och jag fick all den hjälp jag behövde. Jag rekomenderar svensk fastighetsförmedling till er som ska köpa en ny bostad. Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt ett funkishus i Torsås. Emil är en trevlig och lätt person att göra med och kan bara säga gott om honom på en skala på 10 så är han en 11. Läs mer
    2018-05-01 Emil B svarar Peter S
    Tack Peter! Roligt att ni är nöjda. /Emil
  • Siv-Ping V
    Siv-Ping V skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi köpte ett hus via Alexander. Han var lugn, tålmodig och tydlig. Fick snabba svar från honom på frågor som vi hade eller så tig han reda på det snabbt. Dessutom verkade han även omtänksam. Läs mer
  • Marica Christine B
    Marica Christine B skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har gjort många fastighetsaffärer men denna gången var Mäklaren absolut outstanding . Han tillgodosåg både våra intressen som köpare samt säljarnas intressen . Professionellt och med humor , vågar säga att vi är all väldigt nöjda och kan varmt rekommendera Göran Wallgren för kommande uppdrag .
    Marica Broman Läs mer
  • Ingrid V
    Ingrid V skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt 3-rums lägenhet på Skräddaretorpsvägen 3 A

Jag har fått mycket vänligt bemötande av Elin även av Katrin.
    Mina förväntnigar var naturligtvis att få lägenheten såld.

Är tacksam stt det blev en så snabb affär. Läs mer
  • Josefin J
    Josefin J skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    1.5 hus . Trevligt bemötande och härlig personlighet ! Läs mer
  • Alivresh J
    Alivresh J skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag kännde trygghet från första mötet.
    Göran är proffs på det han gör. Bra bemötande och kan svara på det mesta. Läs mer
  • Monika L
    Monika L skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Ett mycket bra bemötande , jag kände mig "trygg" med honom från första mötet. Han gav mig de råd och stöd jag behövde. Läs mer
  • Åke W
    Åke W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har varje gång bemötts med respekt och kunskap samt vägledning. Vänlighet och trevligt har det varit och när jag rusat iväg så har återförts på spåret på ett väldigt bra sätt. Jag är helnöjd med Ir'ene som min mäklare. Åke Läs mer
    2018-04-07 Irene F svarar Åke W
    Hej och stort tack för de fina orden. Mycket trevligt att göra affär med er. /mvh Irene
  • Anna-Maria E
    Anna-Maria E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har fått ett bra bemötande ang uppdraget och är till fullo nöjd
    Uppdraget tillhörde ju inte det mest lättsålda objektet och inte heller den mest lämpade årstiden för uppdraget Läs mer
    2018-03-26 Irene F svarar Anna-Maria E
    Stort tack för din reco -det uppskattar jag! Mvh Irene
  • Irmgard Irene F
    Irmgard Irene F skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    We bought house with Emil.
    Very professional and beside of his professioanality a very kind and friendly attention.
    We were very content.
    Irma Flohr and Enrique Nunez Läs mer
    2018-04-05 Emil B svarar Irmgard Irene F
    Thank you very much Irma & Enrique! I'm very glad to hear that you are contented.
  • Jane S
    Jane S skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Göran Wallgren har på ett yrkesmässigt plan varit ett stöd för oss, när vi för första gången sålt ett hus. Smidigt och snabbt.
    Hans kapacitet som säljare, skulle troligen öka om ledningen för svenskfast skärpte rutinerna.
    MVH
    Jane och HansG Svensson Läs mer
  • Eva M
    Eva M skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    jag har sålt en villa. jag blev mycket bra bemött av mäklaren och han levde upp till dom förväntingar vi hade. vi är väldigt nöjda. Läs mer
    2018-04-05 Emil B svarar Eva M
    Tack Eva! Vad roligt att ni är nöjda!
  • Jenny A
    Jenny A skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Väldigt trevligt bemötande, proffsig och påläst. Var väldigt behjälplig med att ta reda på alla våra frågor, gav oss mycket tid på visningen och återkopplade snabbt till oss även efter visningen. Läs mer
  • Kennert Inge Lars-Åke P
    Kennert Inge Lars-Åke P skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    helnöjd med det bemötande vi fick av Elin,toppen! Läs mer
    2018-02-28 Elin T svarar Kennert Inge Lars-Åke P
    Tack Kennert för att du tog dig tid att lämna en rekommendation! Nöjet var helt på min sida! /Elin
  • Patric O
    Patric O skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Trevlig och effektiv. Gick noga igenom allt vi behövde veta i samband med försäljningen.
    Lättillgänglig vid eventuella frågor.
    Rekommenderas. Läs mer
    2018-02-28 Elin T svarar Patric O
    Tack för rekommendationen Patric! Tacksam för att jag fick förtroendet och nöjet var helt mitt! Må väl! /Elin
  • Linda F
    Linda F skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Över förväntan! Väldigt bra. Rekommenderar henne varmt. Är oerhört nöjd för första gången med en mäklare! Läs mer
    2018-02-12 Elin T svarar Linda F
    Tack snälla du för rekommendationen! /Elin & Katrin
  • Berit A
    Berit A skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Tydligt, rakt och med trygg serviceinriktning. Så upplevde jag bemötandet. Som äldre pensionär behöver man någon att luta sig mot lite extra, kunna känna tillit helt och fullt. Läs mer
    2018-02-12 Elin T svarar Berit A
    2018-02-12 Elin T svarar Birgitta J
    Tack för förtroendet Birgitta! /Elin
  • Eva E
    Eva E skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Elin var mycket engagerad i min försäljning av lägenheten.Hennes positiva sätt och starka vilja gjorde att jag kände mej trygg.Det var dom svåraste månaderna december-januari.Jag rekomendera henne varmt. Läs mer
    2018-02-12 Elin T svarar Eva E
    Tack bästa Eva för förtroendet, vi var ett bra team! /Elin
  • Ingrid H
    Ingrid H skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Elin är mycket professionell och oerhört vänlig och förstående för en säljares svåra belägenhet. Läs mer
    2018-02-12 Elin T svarar Ingrid H
    Tack snälla Ingrid för rekommendationen! /Elin
  • Inger C
    Inger C skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi fick ett bra bemötande av Elin Taube på Svensk Fastighetsförmedling och tycker att hon utfört uppdraget på ett proffsigt sätt.

Inger Carlsson/Lennart Carlsson Läs mer
    2018-02-12 Elin T svarar Inger C
    Tack Inger och Lennart för förtroendet! Bästa hälsningar, Elin
  • Jacob V
    Jacob V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Fantastisk bra mäklare! Rekommenderar till både säljare och köpare! Läs mer
  • Gunnie N
    Gunnie N skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Hög servicegrad och positivt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Sofia E
    Sofia E skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Mycket professionellt och trevligt bemötande. Han var även påläst och vänlig. Jag är mycket nöjd och kan rekommendera Göran som mäklare. Läs mer
  • Carina P
    Carina P skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Göran har ett professionellt och positivt bemötande i alla kontakter. Huset är sålt och det var min förhoppning så förväntningen är uppfylld. Det som kan förbättras är återkoppling efter visningarna. Det hade varit bra om vi bestämt hur den skulle göras. Det var jag som tog kontakt några timmar efter avslutad visning. Bättre om vi hade kommit överens, som säljare var jag bara nyfiken på hur många som kommit på visningen. Tack annars, bra jobbat! Läs mer
  • Kerstin M
    Kerstin M skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Elin är perfekt som mäklare! Hon har lyssnat på vad vi önskat och har jobbat väldigt snabbt och effektivt, precis efter våra önskemål!
    Elin är glad och pigg och väldigt lätt att tycka om och att känna förtroende för. Hon är mycket påläst och vet vad hon pratar om. Vi vill gärna ha Elin som mäklare om vi ska köpa eller sälja längre fram i tiden. Vi kommer absolut att rekommendera Svensk Fastighetsförmedling och då givetvis Elin till vänner, familj och andra som behöver en mäklare!
    Vi är med andra ord supernöjda :) :)
    Hälsningar från Kerstin och Mikael! Läs mer
    2017-12-18 Elin T svarar Kerstin M
    Tack för det otroligt fina omdömet! Och tack för att jag fick hjälpa er med försäljningen! Önskar er all lycka i det nya boendet! Varma hälsningar, Elin
    Kerstin M, Elin T gillar detta
  • Barbro S
    Barbro S skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Mycket trevlig.
    Förklarade hur försäljningen går till på ett mycket bra och enkelt sätt. Läs mer
    2017-12-18 Elin T svarar Barbro S
    Tack Barbro för omdömet! Bästa hälsningar, Elin
  • Ann-charlotte B
    Ann-charlotte B skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Seriös med humor.
    Fick genast förtroende för honom. Läs mer
    Göran W gillar detta

Larmgatan 28, 392 32 Kalmar