Alla kategorier Mäklare Kalmar Kalmar Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Larmgatan 28, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Kalmar!

Här hos oss hittar du en av Sveriges absolut äldsta bobutiker, därför är det en självklarhet att vi har massor av kunskap och erfarenhet inom mäklaryrket. Vi är ett sammansvetsat team mäklare och mäklarassistenter som har koll på varje vrå och bostad i Kalmar. Vi täcker hela området runt Simrishamn, Oskarshamn, Laholm och Ölands vackra södra udde.

Med oss som mäklarfirma får du råd och stöd under hela bostadsaffären. Vi brinner verkligen för att du ska bo bra!

Läs vad 138 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

• 2019-02-15

Denis O skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Hej,

Jag har köpt en lägenhet till min dotter på Klockhus gatan i Kalmar.
    Fantastisk bra bemötande.
    Över förväntningar. Läs mer
    2019-02-15 Katrin F svarar Denis O
    Tusen tack! Hoppas Mayram trivas i sin nya bostad. //Katrin
  • Magnus G

2019-02-13

Magnus G skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt en enplansvilla med hjälp av Mats Arnesson på svensk fastighetsförmedling.
    Mycket Kompitent och trevligt bemötande av mäklaren.
    Bra medling mellan köpare och säljare.
    Rekomenderas varmt! Läs mer
  • Aldijana M

2019-02-13

Aldijana M skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi köpte en villa av svensk fast och sålde i samband med köpet våran bostadsrätt via svensk fast. Smidigt och vi ör mycket nöjda Läs mer
    2019-02-13 Elin T svarar Aldijana M
    Tack snälla för den fina rekommendationen! Så kul att få vara med er hela vägen! Tack! /Elin
  • 2019-02-05

Eva M skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har sålt vårt hus som vi bott i länge. Ett stort steg.
    Vår mäklare Göran Wallgren motsvarar alla våra förväntningar. Proffsig, pedagogisk, lätt att nå, snabb med svar.
    Förmedlade en toppenfotograf, bra marknadsföring.
    Bra slutmöte igår då vi mötte dem som köpte vår kära boplats sedan 80-talet.
    Tack!
    Tomas o Eva Malmstedt Läs mer
    2019-02-06 Göran W svarar Eva M
    Tack för omdömet.
    Det var ett sant nöje att samarbeta med så engagerade säljare!
  • 2019-02-01

Johan T skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Kanon från start till mål. Finns inget att ändra på. Läs mer
    2019-02-04 Katrin F svarar Johan T
    Tusen tack Johan! Det har varit otroligt roligt att arbeta tillsammans med er i denna processen och jag önskar er stort lycka till i ert nya boende. //Katrin
  • 2019-02-01

Agneta H skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Sålt en bostadsrätt. Fått God information som gjort att jag känt mig trygg i att sälja mitt hus.Mäklaren var inlyssnande och respektfull. Läs mer
    2019-02-01 Philip A svarar Agneta H
    Tack Agneta för ditt omdöme. Jag hoppas du skall trivas i din nya stad även om du nu lämnar Öland.
  • 2019-01-29

Lennart N skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Försäljning av bostadsrätt.

Engagemang med bra och pedagogiskt upplägg genom hela processen. Tydligt och klart presenterat. Mycket bra. Läs mer
    2019-02-05 Katrin F svarar Lennart N
    Tack både Lennart och Henrik för förtroendet. //Katrin
  • 2019-01-27

Henrik N skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi sålde vårt radhus i Kalmar och fick äran att få Elin Taube som vår mäklare.

En mäklare med ett stort engagemang och driv. Samtidigt som vi sålde vårt radhus var vi på semester i Sri Lanka, Elin löste allt åt oss under tiden.

Tack än en gång Elin! Läs mer
    2019-01-28 Elin T svarar Henrik N
    Tusen tack Henrik och Andrea för det fina omdömet och möjligheten att samarbeta med er! Nöjet var helt på min sida! /Elin
  • 2019-01-24

Anna B skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Är mycket imponerad av hur Katrin skötte försäljningen av min bostadsrätt. Hon var snabb, smidig och proffsig. Lätt att kommunicera med. Svarade utan dröjsmål när jag sökte henne, och utstrålade en lyhördhet för hur jag ville bli bemött. Kände mig mycket trygg under hela processen. Upplevde att hon verkligen ansträngde sig till det yttersta för jag skulle bli nöjd med affären. Från värdering till försäljning har allt varit över förväntan. Kan varmt rekommendera henne! Läs mer
    2019-02-05 Katrin F svarar Anna B
    Tusen tack Anna, det var en fröjd att få förmedla din fina bostad. Önskar dig stort lycka till med ditt nya boende i Skåne. //Katrin
  • 2019-01-20

Stefan W skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt en naturskön villa på landet. Vår mäklare Göran Wallgren, har gjort ett lysande arbete och vi är väldigt nöjda med hur vår fastighetsaffär har skötts från början till slut. All information under resans gång har vi med glädje tagit emot.
    Försäljningen gick över våra förväntningar.
    En nöjd kund. Läs mer
    2019-01-21 Göran W svarar Stefan W
    Tack för förtroendet och det fina omdömet, det har varit roligt att samarbeta med er. Lycka till på västkusten!
  • 2019-01-20

Anders K skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt fastighet Ådalsvägen 12. Mycket bra bemötande från första besöket Förklarade mycket tydligt hur det går till vid husförsäljning. Vi förväntade oss en smidig o bra försäljning , och det blev mycket bra. Bra telefonkontakt och mycket bra mäklare. Läs mer
    2019-01-21 Göran W svarar Anders K
    Tack för ditt omdöme, det kändes att det blev en smidig affär!
  • 2019-01-19

Fredrik H skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Hjälpte oss köpa drömhuset, kändes tryggt och tydligt hela vägen. Läs mer
    2019-01-19 Göran W svarar Fredrik H
    Tack för att du tog dig tid, det betyder mycket för mig. Lycka till i nya huset!
  • Stefan S

2019-01-12

Stefan S skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi sålde vår villa på Lassevägen i Lindsdal och har haft en väldigt lång förberedelsetid då det är ca 1,5 år sedan vi skrev på kontraktet. Vi har hela tiden blivit väl bemötta av Emil som alltid haft svar på de frågor jag ställt. Frågorna har nog haft varierad svårighet men Emil har alltid svarat på ett bra sätt.
    Inför försäljningen hade jag höga förväntningar på vad vi skulle få för huset, Emil försökte hålla de nere så gott han kunde. Till slut landade vi ganska nära mina förväntningar och om jag får gissa lite över Emils.
    Som sagt har kommunikationen fungerat väldigt bra både via Mail, sms och telefon där svar kommit snabbt och tydligt.
    Vi är nöjda med vårt val av mäklare. Läs mer
    2019-01-13 Emil B svarar Stefan S
    Stort tack Stefan för den rekommendationen. Hoppas ni ska trivas uppe i Stockholm nu!
  • Camilla H

2019-01-09

Camilla H skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Ang. Laduryd 107.
    Saklig och proffsig mäklare. Högsta betyg till dig Emil.
    Hälsningar Bröderna Johansson Läs mer
    2019-01-09 Emil B svarar Camilla H
    Stort tack till er för det fina omdömet!
  • 2018-12-11

Jonas T skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    - Boholmsvägen 44A
    - Hittills rak och ärlig. Visar intresse och hjälpsam.
    - Mäklaren levde upp till mina förväntningar
    - Många turer men till sist kunde mäklaren få till stånd en affär. Läs mer
    2018-12-11 Emil B svarar Jonas T
    Tack Jonas för det fina omdömet!
  • 2018-12-09

Rolf A skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt en bostadsrätt i Kalmar ! Blev alltid bra bemöt av mäklaren och det funka väldigt smidigt Läs mer
    2018-12-10 Katrin F svarar Rolf A
    Tack Rolf och Lena för fina ord. Jag hoppas ni ska trivas med ert nya boende i Kalmar. //Katrin
  • 2018-12-06

Stefan K skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har köpt 2-rumslägenhet nedre plan med inglasad altan och en gräsplätt utanför. Bemötande var trevligt och öppet.Förväntningar var att jag skulle få lägenheten och jag fick köpa den och det gick ju bra. Mäklaren var noga när han gick igenom avtalet o hjälpte mig så här långt på bästa sätt tycker jag. Så upplevelsen tycker jag bara är positiv.
    Stefan Karlsson Läs mer
    2018-12-11 Alexander M svarar Stefan K
    Hej Stefan, Tack för rekommendationen och bra att det känns positivt. Nu väntar vi bara in att du kommer få ta över bostaden.
  • 2018-12-05

Jonny S skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Domaregatan
    Vänlig och kunnig Läs mer
  • 2018-12-03

Lise-Lotte R skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har sålt en bostadsrätt, en trea. Jag blev väldigt trevligt bemött av Katrin. Jag jobbar i en annan stad och hon har varit mycket tillmötesgående i att försöka möta att jag inte alltid kan vara i Kalmar under dagtid.
    Katrin har svarat på alla frågor jag haft inom rimlig tid. Mina förväntningar var att ha en bra relation till henne, bli proffsigt bemött, och att få svar på frågor hyfsat snabbt. Detta uppfylldes mycket väl. Den mäklare jag haft var både proffsig och lättsam. Jag är jättenöjd och kan varmt rekommendera henne! Läs mer
    2018-12-05 Katrin F svarar Lise-Lotte R
    Stort tack för värmande ord Lotta! Önskar er all lycka till med ert nya projekt. //Katrin
  • 2018-11-30

Kennet K skrev om Ingemar Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Ingemar har jobbat lugnt och metodiskt för att få fram rätt köpare. Läs mer
  • 2018-11-21

Henning H skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Solgt villa.
    Mægleren venlig og imødekommende og orienterede grundigt om salget.
    Jeg ved ikke rigtigt, hvilke forventninger jeg havde, men mægleren udførte sit arbejde professionelt og personligt, og vi blev med det samme enige om en pris på huset.
    Alt i alt er jeg særdeles tilfreds med forløbet. Läs mer
    2018-11-21 Emil B svarar Henning H
    Stort tack för din rekommendation Henning!
  • 2018-11-17

Jonas B skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt fastighet snabbt och sakligt till ett bra pris Läs mer
    2019-01-19 Göran W svarar Jonas B
    Tack för omdömet, det var ett nöje att samarbeta med er!
  • 2018-11-17

Tommy P skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Trevligt och professionellt bemötande med information via telefon mm. Läs mer
    2018-11-19 Katrin F svarar Tommy P
    Tack Tommy nöjet var helt på min sida. Lycka till i ditt nya boende.
  • 2018-11-08

Ali M skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har såld hus
    Jag har blivit bemötts bra
    och mina förväntningar är att ha en bra dialog med mäklaren och jag tycker att har fungerat rätt bra Läs mer
    2018-11-08 Alexander M svarar Ali M
    Tack Ali för din rekommendation. Kul att du upplevt att allt fungerat bra också. Vi kommer ju ha fortsatt kontakt med andra fastigheter också.
  • Fredrik E

2018-10-28

Fredrik E skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi fick hjälp att sälja vår bostad i Kalmar.
    Mäklaren tog väl hand om oss med både kunskap och mänsklig värme.
    Hennes glöd och engangemang i att affären skulle bli så bra som möjligt märktes verkligen.
    Stort tack för all hjälp. Läs mer
    2018-10-29 Katrin F svarar Fredrik E
    Tack Fredrik för värmande ord. Stort lycka till i framtiden. //Katrin
  • Anja E

2018-10-28

Anja E skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi sålde vårt hem på Tackjärnsvägen i Kalmar.
    Vi ska separera och vi har båda känt oss uppmärksammade av mäklaren i denna situation.
    Vi förlitade oss på mäklaren och vi har upplevt omtanke, styrka, tydlighet och ärlighet.
    Mäklaren har visat ett genuint intresse för situationen i nutid men även i framtid.
    Det fanns förväntningar på en lite högre slutsumma men vi är nöjda och vi hade aldrig velat ha någon annan!
    Efter 6 visningar och många förtroliga samtal skrev vi igår kontrakt med köparen.
    Återkommer med det varmaste i framtiden. Läs mer
    2018-10-29 Katrin F svarar Anja E
    Stort tack Anja! Det har varit ett nöje att arbeta med dig. Stort lycka till så ses vi i Kalmar framöver. //Katrin
  • 2018-10-25

Ulf W skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Allt vad som gäller försäljningen av huset är jag mycket
    mycket nöjd med. Läs mer
    2019-01-19 Göran W svarar Ulf W
    Tack för återkopplingen Ulf, det var ett mysigt hus att förmedla.
  • 2018-10-25

Ulla-Maj A skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt en villa och blev väldigt bra och proffsigt bemött. Förväntningar som vi hade var att få villan såld under detta året och till ett rimligt pris och detta lyckades + att priset blev bättre än väntat. Schemat som lades upp innan stämde till punkt och pricka.
    Därför är vi helt nöjda med vår mäklare och det finns inget att anmärka på. Läs mer
    2019-01-19 Göran W svarar Ulla-Maj A
    Tack Ulla-Maj för förtroendet, det var lätt att samarbeta med er!
  • 2018-10-24

Tommy P skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har köpt hus och tycker att Göran har gett och ger ett seriöst intryck med ett trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-10-24

Mika B skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Trevlig, jordnära och kunnig, på visningen fick vi den tiden vi behövde och Katrin kände av när vi ville fråga något. Väldigt hjälpsam vid hanteringen efter att vi vunnit budgivningen. Ett mycket personligt bemötande, det kommer vi att minnas, tack! Läs mer
    2018-10-24 Katrin F svarar Mika B
    Tusen tack Mika och Ida för fina ord! Är övertygad om att ni kommer trivas finfint i er nya bostad. //Katrin

Qing Z skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Ni är professionella och servicemedvetna. Tusen tack för bra arbete! Läs mer
    2018-10-25 Elin T svarar Qing Z
    Tack Qing för det fina omdömet! /Emil & Elin
  • 2018-10-23

Anders Y skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köp av bostadsrätt där mäklaren rakt igenom agerat på ett bra sätt. Saklig och korrekt. Läs mer
  • 2018-10-23

Malin B skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Fint bemötande målinriktad och engagerad ! Läs mer
    2018-10-24 Philip A svarar Malin B
    Tack för ditt omdöme angående mitt arbete med er försäljning Malin!
  • 2018-10-22

Margit Ing-Marie Harriet E skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har bara positivt att säga. Läs mer
    2018-10-25 Elin T svarar Margit Ing-Marie Harriet E
    Tusen tack! Var ett nöje att få hjälpa dig! /Elin
  • Patrik L

2018-10-20

Patrik L skrev om Ingemar Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har sålt en skogs och lantbruksfastighet. Jag är mycket nöjd med mäklaren och det bemötande jag fick. Läs mer
  • 2018-10-01

Björn C skrev om Petter Hellström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Har köpt ett bostadshus
    Mäklaren är fantastisk
    Ärlig, jordnära, proffsig +++
    Helt reko Läs mer
    2018-10-30 Petter H svarar Björn C
    Tack så mycket för det fina omdömet. Hoppas ni kommer trivas fint i ert nya hus! //Petter
  • 2018-09-27

Jesper E skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    •köpt hus
    •bra bemött
    •de förväntningar jag hade var en smidigt affär, vilket också upplevdes. Läs mer
  • 2018-09-22

Alexander H skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt bostadsrätt radhus
    Toppen bemött och väldigt trevlig mäklare
    Över förväntan. Jätte bra kontakt och information om allt. Läs mer
    2018-09-24 Elin T svarar Alexander H
    Tack snälla för rekommendationen! /Elin
  • 2018-09-22

Monica H skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Hej tack för ett trevligt memötande o ett bra jobb som passade oss vi är så nöjd med vår kära Elin kram o tack vi hörs . Läs mer
    2018-09-24 Elin T svarar Monica H
    Tusen tack Monica! Var så kul att få hjälpa er! Kram Elin
  • 2018-09-19

HSB Brf Vega i skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Elin Taube har för vår förenings räkning ombesörjt försäljningen av tre ombyggda lägenheter. Processen har varit mycket professionell och vi har som säljare känt stor trygghet. Information och dialog har fungerat alldeles utmärkt under hela processen. Vi sätter stort värde på att också köpare och spekulanter mötts kunnigt och med hög service. Läs mer
    2018-09-20 Elin T svarar HSB Brf Vega i
    Tack för rekommendationen! Nöjet var helt på min sida! /Elin
  • 2018-09-04

Rose-marie J skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Redan vid första mötet kan konstateras att detta är en kille som verkligen trivs med sitt jobb som mäklare. Philip är ambitiös, intresserad, lyhörd, snabb och återkopplande för att nämna några egenskaper han har bland många övriga. Jag känner mig glad och nöjd med hans arbete vid försäljningen av våran tomt. Läs mer
    2018-09-04 Philip A svarar Rose-marie J
    Härligt med så fina ord Rose-Marie, tack! Glad över att jag kunde hjälpa er med försäljningen utav er tomt.
  • 2018-08-31

Niklas N skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt en 1½ plans villa i bostadsområde. Jag och min partner blev väl bemötta från första stund. Otroligt informativ och kunnig mäklare som gav oss goda råd, både inför ett eventuellt köp men också hur det är att äga ett hus. Katrin Franander levde upp till samtliga förväntningar och lite till.

Vi är väldigt nöjda och kommer absolut vända oss till Katrin i framtiden både vid värdering och om vi skulle vilja flytta i framtiden. Läs mer
  • 2018-08-30

Mårten B skrev om Håkan Hellström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Svensk Fastighetsförmedling i Kalmar är mycket professionella i sin mäklarroll och finner lösningar på ett mycket bra sätt om det behövs. Dessutom mycket trevliga. Läs mer
  • 2018-08-30

Mikael N skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Trevlig sympatisk glad framåt duktig Läs mer
    2018-09-04 Philip A svarar Mikael N
    Tack för ditt fina omdöme Mikael!
  • 2018-08-25

Emelie R skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Elin hjälpte mig att sälja min lägenhet och även att hitta en ny lägenhet. Hennes engagemang och intresse i sina kunder gör henne till en mäklare som man vill träffa på visning och gör det enkelt både att köpa och sälja lägenhet. Rekommenderar henne varmt och kommer använda mig av henne om jag i framtiden ska sälja min lägenhet! Läs mer
    2018-08-30 Elin T svarar Emelie R
    Tack bästa Emelie! Har varit så kul att få hjälpa dig både sälja och hitta nytt boende! Tack! /Elin
  • 2018-08-17

Guy O skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Försäljning av bostadsrätt i Kalmar. Fick ett mycket trevligt och proffsigt bemötande av mäklare Elin Taube. Hon har sedan skött sina åligganden till full belåtenhet.
    Försäljningen är inte avslutad men jag är övertygad om att vi får samma goda service hela vägen!
    Anita och Guy Olmin Läs mer
  • 2018-08-08

Monica G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    KATRIN DU VAR KUNNIG DUKTIG TREVLIG .....JAG ÄR JÄTTENÖJD...KRAM MONICA Läs mer
  • 2018-08-06

Camilla M skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Katrine är en engagerad mäklare som jobbar snabbt och målinriktat. Vi sålde vår bostadsrätt på 54 kvm som Katrine förmedlade. Hon är kunnig, ödmjuk och förtroendeingivande och jobbar snabbare än vinden. Vi kunde inte fått en bättre mäklare! Läs mer
    2018-08-17 Katrin F svarar Camilla M
    Tusen tack Camilla och Alexander, nöjet var helt på min sida!
  • 2018-08-04

Ellen S skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har köpt en etta i Kalmar. Hade Elin Taube som mäklare. Jag är väldigt nöjd med hur Elin bemötte mig som ny på bostadsmarknaden, tyckte hon förklarade pedagogiskt och förenklade processen att köpa en bostad. Läs mer
  • 2018-07-31

Åsa L skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt en bostadsrätt. Vi blev bemötta på ett proffsigt och förtroendeingivande sätt utav Elin. Vi är mycket nöjda med Elin som mäklare och den kontakt vi har haft. Läs mer

Larmgatan 28, 392 32 Kalmar