Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Kalmar!

Här hos oss hittar du en av Sveriges absolut äldsta bobutiker, därför är det en självklarhet att vi har massor av kunskap och erfarenhet inom mäklaryrket. Vi är ett sammansvetsat team mäklare och mäklarassistenter som har koll på varje vrå och bostad i Kalmar. Vi täcker hela området runt Simrishamn, Oskarshamn, Laholm och Ölands vackra södra udde.

Med oss som mäklarfirma får du råd och stöd under hela bostadsaffären. Vi brinner verkligen för att du ska bo bra!

Läs vad 559 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Ellen Mobelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nybro
    2021-05-07
    Eller är trevlig, följer upp, enkel att jobba med och vinner förtroende hos både säljare och köpare.
  • köpte sitt hus med hjälp av Johannes Stynsberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-05-06
    Har köpt Södra Sandby 117, Mörbylånga.
    Bemötandet och service har hela tiden varit perfekt.
  • sålde sitt hus med hjälp av Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-05-04
    Vi sålde en mindre villa med hjälp utav Kristian Bergman. Vi är väldigt nöjda med honom och skulle absolut rekommendera han till andra. Fick en bra magkänsla från start och huset såldes snabbt och för ett väldigt bra slutpris!
  • köpte sitt hus med hjälp av Ellen Mobelius en del av Svensk Fastighetsförmedling Nybro
    • Broakulla
    2021-05-04
    När det var visning på villan vi köpte, så fick man varsin tid vilket var jättebra i dessa tider. Vi blev väldigt bra bemötta av Ellen under den här processen och vi är väldigt nöjda med köpet.
  • köpte sitt hus med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-05-04
    Han var duktig på att förklara hur köpet av hus skulle gå till .Kan rekommendera honnom till andra . Jättelätt att förstå allt kring köpet.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-05-04
    Jag har köpt en bostad, en stor etta vid djurängen som jag tänkt renovera och bo i.

Jag blev bemött jättebra av Katrin Franander. Hon fick en att känna sig välkommen! Super trevlig och väldigt professionell i det hon arbetar med. Hon förklarade vad man behövde veta och gick igenom allt i god takt, hon tog även upp viktiga saker som man behöver tänka på. Topp betyg får hon utav mig!
  • köpte en tomt med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Korpemåla
    Vi har köpt en tomt.
    Göran var vänlig och trevlig och skötte
    sitt jobb på ett bra sätt.
  • sålde sin stuga med hjälp av Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Stensö
    2021-05-04
    "Jag har under våren sålt min kolonistuga på Södra Koloniområdet i Kalmar. Jag har blivit bemött av en mycket tydlig, trevlig och kunnig mäklare. Hela tiden har jag känt mig trygg genom hans kontinuerliga uppdateringar om försäljningen. Kristian har mina varmaste rekommendationer"
  • Dima M
    • Smedby
    2021-05-03
    Kristian är superbra mäklare. Trevlig, kunnig & professionell!

Jag köpte ett hus i Smedby. Jag tycker att Kristian gav ett professionellt och trevligt intryck. Han var snabb med svar och var pedagogisk i sitt förhållande till mig som gick igenom ett fastighetsköp för första gången.

Han coachade mig strålande genom hela processen på ett tryggt och förtroendeingivande sät.

Jag kan rekommendera honom varmt.
  • köpte sitt hus med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-05-03
    Som köpare upplevde vi Mats som mycket erfaren och omtänksam.
  • sålde sin stuga med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-05-03
    Försäljningen gick smidigt med Mats som är engagerad och lätt att ha att göra med. Mycket nöjd!
  • sålde sitt hus med hjälp av Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    2021-05-01
    Philip har hjälpt oss att sälja ett dödsbo!
    Vi har haft ett stort förtroende för hans proffsiga framtoning och han har lyckats
    med försäljningen över förväntan!
    Bengt
    Härligt och höra att jag kunde överträffa era förväntningar. Stort tack för förtroendet och ditt fina omdöme kring mitt arbetssätt! Philip Andersson
    • Smedby
    2021-05-01
    Kristian har förmedlat vår bostad och ansträngt sig för att nå i mål med försäljningen.
    Hej Per. Så glad att vi lyckades lösa en försäljning nu redan sju månader innan inflytt till ert nyproducerade hus. Nu kan ni njuta av sommaren utan tanke på visningsstädning eller om försäljningen ska nå sitt mål. Ett nytt fint hus väntar och köparen av ert hus är minst sagt lyrisk inför tillträde och älskar verkligen ert hus. Glada för er alla att det löste sig som det gjorde. Kristian Bergman
    2021-04-30
    Försäljning av ett dödsbo En mycket kunnig och seriös mäklare. Förklarade och hur hela försäljningen skulle gå till från början till slut.
    Tack för ditt fina omdömde rörande mitt arbete med försäljningen! Philip Andersson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-04-27
    Sålt en bostadsrätt,upplevde ett väldigt proffsigt bemötande .Mäklaren Elin Taube gjorde verkligen sitt yttersta för att försäljningen skulle gå bra,smidigt och tryggt . Rekommenderas
    Tack bästa Åsa för de fina orden. Tack själv för fint samarbete! Vi hörs! /Elin Elin Taube
  • köpte sin stuga med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-04-17
    Vi har köpt ett fritidshus. Seriöst och trevligt bemötande hela vägen frön visning till köp.
    2021-04-14
    sålt en sommarstuga.
    Bra och proffsigt bemötande.
    Känns tryggt.
    2021-04-14
    Katrin har verkligen varit hjälpsam till vårt första köp av lägenhet, tydlig och noggrann var exakt det vi önskade av vår mäklare och det har verkligen fått uppleva. Stort tack!
    Tack själva! Jag är helt övertygad om att ni kommer kommer göra lägenheten superfin med alla era tankar och idéer som ni hade på visningen! Önskar er stort lycka till! Katrin Franander
  • sålde en tomt med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-04-10
    Försäljning av villa samt en fristående tomt. Mycket förtroendeingivande och enkel att ha att göra med.
    Tack Johan. Nu skall vi bara lyckas vidare, men det gör vi tillsammans. Tillsammans är man stark/ Mats Mats Arnesson
  • köpte en tomt med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-04-10
    Jag fick stort förtroende direkt och ett väldigt bra bemötande hela vägen igenom.
  • Lotta B
    • Söderåkra
    2021-04-10
    Hej! Jag har köpt ett hus av Kristian. Jag kände från första stund att han var väldigt lyhörd och tillmötesgående. Det var lätt att få tag i honom...han återkopplade snabbt till mig. Kristian har ett jätte trevligt humör , alltid glad och positiv. Träffat många mäklare,Kristian är helt klart bäst. Jag är säker på att han kommer växa stort i den här branschen. När det blir dags för mig att sälja är det Kristian jag vill ha som min mäklare. Så helt enkelt. HAN ÄR BÄST!/Mvh.Lotta Boström
    Tack bästa Lotta för dina fina ord. Blir alldeles rörd :D Önskar dig all vällycka i framtiden både för dig och ditt fina hus. Kristian Bergman
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Johannes Stynsberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-04-08
    Jag har köpt en bostadsrätt av Johannes som är en väldigt trevlig, duktig och kompetent mäklare!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Björkenäs
    2021-03-30
    Sålt lägenhet.
    Göran har levt upp till alla förväntningar och mer därtill!
    Vi kan verkligen rekommendera Göran.
    Mvh Per Högström
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-03-29
    Köpt en bostadsrätt i Kalmar.
    Mäklaren var lyhörd, inläst på objektet och bekräftade mig som ev köpare.
    Bra information och struktur.
    Jag är mycket nöjd med ”min” mäklarkontakt.
    Tack Anneli för det fina fina omdömet. Hoppas flytten gick smidigt och att allt känns bra i nya lägenheten!/Elin Elin Taube
  • sålde sitt hus med hjälp av Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Ålem
    2021-03-29
    Min erfarenhet av att sälja hus var noll, och jag hade hört skiftade recensioner om mäklarna på byn. Träffade flera, och att valet föll på Göran var det lättaste beslut jag tagit i livet. Pedagogisk, professionell och det var lätt att förstå vad han menade... Rekomenderar!
  • köpte sitt hus med hjälp av Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    2021-03-28
    Philip är mycket tillmötesgående, flexibel och tillgänglig. Han kommunicerar tydligt och är lösningsorienterad.

Vi känner oss helt nöjda i vår inledande köpprocess av ny fastighet.
    Tack för er omdöme! Jag är säker på att ni kommer trivas så bra i Vickleby när väl flyttlasset går. Det är en fantastiskt by att bo & leva kring här på Öland! Philip Andersson
    2021-03-26
    Kristian hjälpte mig att sälja mitt högprofilerade, unika och högst älskade fritidshus på Öland. Kristian är otroligt kunnig, seriös, kreativ och såklart väldigt trevlig 😊. I tät dialog med mig så utformade han en strategi om hur han på bästa sätt kunde skapa förutsättningar för en effektiv och lyckad försäljning. Under hela säljprocessen höll han tät kontakt med mig, så jag upplevde att jag hade precis den insyn och information jag behövde för att sedan (när det blev skarpt läge) kunna fatta rätt beslut. Inget lämnades åt slumpen och alla möjligheter vägdes in. Avslutningsvis så kan jag säga att Kristian inte tog några genvägar utan “walked the extra mile” och lyfte på varenda sten. Det är precis såhär jag önskar bli bemött som kund när jag fattar en av livets kanske svåraste beslut, att sälja ett älskat hus. Tack Kristian.
    Tack för dina snälla ord, maria! Det var helt enkelt ett nöje att arbeta med dig från första dagen. Ha det bäst och hör av dig när du vill sätta nya säljrekord för kommande nyproduktioner. Kristian Bergman
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Lindö
    2021-03-23
    Sålde min bostadsrätt (2a) och Katrin skötte hela processen på ett utmärkt sätt! Mycket personligt bemötande, lyhörd, flexibel och strategisk i försäljningen. Uppfyllde alla förväntningar med råge!
    Stort tack Susanne för ett fint omdöme och roligt samarbete med dig vid försäljningen av din lägenhet. Kommer att sakna grattissms på fel dagar, snacket om husdjur hund, katt eller häst?! och alla emojis :) Vi hörs av! Kram Katrin Franander
    2021-03-23
    Vi har köpt en kolonistuga i Kalmar och fick mycket hjälp av Mats som ställde upp och lät oss få veta att stuga fanns till salu, snabbt och proffsigt. Sedan gick själva köpet bra, vi fick svar på alla våra frågor, ingen stress.
    En mycket trevlig mäklare som vi känner stort förtroende för.
    Sofie o Per Engström
    Tack så mycket. Tycker också att allt blev bra./ Mats Mats Arnesson
    2021-03-15
    Sålt föräldrarhuset.Första mötet med mäklaren var bra.
    Mäklaren missbedömde intresset för huset,kom ej så många på visning,det blev egentligen ingen"vass" budgivning.
    Men jag är nöjd med slutpriset.
    • Blomstermåla
    2021-03-13
    Sålt en gamla och praktfull skola. Jag tycker att Göran var en maklare med fina maner, humoristisk och seriös i sitt yrke. Vilken maklare kan säga att han sjung Mozarts requiem och sålt ett ovanligt stort hus?
    • Blomstermåla
    2021-03-12
    Sålt villa. Blev bemött professionellt och genuint. Jag ville ha en mäklare som tar sin expert roll, som Göran Wallgren också gjorde.
    2021-03-10
    Jag är mycket nöjd med Kristians service. Tacktack
    Tack Zhijian! Så glad att allt löste sig och ni blev nöjda. Behöver ni nånsin någon hjälp i framtiden eller har någon vän eller kollega som behöver stöd så kan ni alltid få hjälp av mig! Kristian Bergman
  • Camilla G
    2021-03-08
    Vi är så nöjda med allt! Stort engagemang och drivkraft. Kunde inte ha haft en bättre mäklare.
    Tack Camilla för dina fina ord! Så glada att ni snart blir Kalmariter igen i ett fint helt nyproducerat hus. Kristian Bergman
  • köpte sitt hus med hjälp av Kristian Bergman en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-03-08
    Jag har köpt en villa. Och jag var väldigt glad när jag köpte den. Jag tycker var väldigt trevlig. Han gör sitt jobb på ett bra sett.
    Tack Haiyam. Jag är säker att ni kommer trivas i ert nya boende. Så glad att ni kunde köpa ett hus precis i närheten av släkt och vänner. Kristian Bergman
    • Bremerlyckan
    2021-03-01
    Allt gick snabbt och smidigt! Jättenöjd!
    Tack för ditt omdöme! Kul att just ni blev köparna! Lycka till med ert nya boende! Katrin Franander
  • Pétur S
    • Bremerlyckan
    2021-02-28
    Det var första gången vi köpte en bostadsrätt så vi har inget att jämföra med men känslan var god från start till slut. Katrin var trevlig, ärlig och proffsig i sitt bemötande. Jag och min sambo är mycket nöjda med den service vi fick.
    Hej, Tack för ert fina omdöme. Hoppas verkligen ni ska trivas och tack för den fina gåvan i samband med kontraktsskrivningen. Katrin Franander
    • Centrala Mönsterås
    2021-02-27
    Trevlig,lugn,metodisk,lättförstålig
    2021-02-26
    Bra bemötande, mkt tillgänglig, arbetar effektivt och inger gott förtroende genom intresse och kunskap om aktuell fastighet.

Levererade över förväntan, bra jobb. Rekommenderas.
  • sålde sitt hus med hjälp av Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Söderåkra
    2021-02-26
    Väldigt behjälplig och bra bemötande och service
    2021-02-25
    Köpte en villa, mycket trevligt bemötande och högt kunnande. Lätt att nå vid frågor, rekommenderas varmt.
    2021-02-25
    Vi köpte villan, vi blev bemöta på jätte trevligt sett. En jätte bra mäklaren.
  • sålde sitt hus med hjälp av Irna Arvill en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-02-25
    Jag har sålt mitt hus där jag bott i drygt 40 år tillsammans med samma hustru Kerstin.
    Irna Arvill har varit mitt stora stöd genom hela processen. Hon är alltid glad, vänlig och proffsig, och ser inga svårigheter utan bara möjligheter i sitt arbete. Hon har återkopplat och uppdaterat mej hela tiden under försäljningsförloppet, och trots att försäljningen är nästan klar, är jag fortfarande välkommen med eventuella frågor som kan dyka upp.
    Det är en ynnest att bli så bra omhändertagen i en av livets största affärer.
    Sam Källström
    Ljungbyholm
    Hej på er, Stort tack för förtroendet och roligt att höra att ni är nöjda. Det var en ära att få sälja ert hus. Irna Arvill
  • Karl-johan P
    2021-02-24
    Med respekt har han tagit hand om vår husförsäljning.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Irna Arvill en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    2021-02-20
    Mycket nöjda med Irna som mäklare. Duktig och intresserad och varit lätt att få kontakt med under processen. Har redan rekommenderat henne till andra och hon kommer få värdera vårt hus när det är klart.
    Hej, Vad roligt att höra, stort tack. Ser fram emot att se ert nya hus. Irna Arvill
  • sålde sitt hus med hjälp av Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    • Hanemåla
    2021-02-19
    Glad, trevlig och väldigt engagerad! En väldigt bra mäklare som vi kände oss trygga med!
    • Malmen
    2021-02-18
    Mkt proffsigt hantering av aktuell försäljning.
    Tack Peter! Nöjet har helt varit på min sida att få hjälpa er med försäljningen. Nu hoppas jag bara att vi ska hitta ert nya drömboende. Vi ses! Katrin Franander
    2021-02-08
    Jag har fått ett väldigt bra bemötande både av Katrin och fastighetsförmedlingen. Katrin har alltid varit kontaktbar och givit relevant information och råd kring både marknaden och försäljningen.

Det ända problemet jag hade var att under en tidigare del av försäljningen, gick Katrin på semester och jag fick känslan av att uppdraget blev tilldelad en annan mäklare som inte riktigt prioriterade min lägenhet. Men detta kan ju också vara att den mäklaren hade mycket annat att stå i samtidigt.
    Tack Tim för ditt omdöme och tack för ett fint samarbete. Ledsen att du upplevde servicen bristfällig vid min semester och vi ska självklart förbättra oss i semestertider. Stort lycka till nu och hoppas du ska trivas i Lund. Katrin Franander
    • Trekanten
    2021-02-03
    Köpt en mindre villa utanför Kalmar. Vi kände oss trygga med Kristian hela vägen, från visning till tillträdet. Tydlig och lättillgänglig.
    • Ljusstaden
    2021-02-01
    Mycket nöjd! Elin är proffsig och engagerad i både säljare och kund.
    Tack Lisa för det fina omdömet! /Elin Elin Taube