Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Larmgatan 28, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Kalmar!

Här hos oss hittar du en av Sveriges absolut äldsta bobutiker, därför är det en självklarhet att vi har massor av kunskap och erfarenhet inom mäklaryrket. Vi är ett sammansvetsat team mäklare och mäklarassistenter som har koll på varje vrå och bostad i Kalmar. Vi täcker hela området runt Simrishamn, Oskarshamn, Laholm och Ölands vackra södra udde.

Med oss som mäklarfirma får du råd och stöd under hela bostadsaffären. Vi brinner verkligen för att du ska bo bra!

Läs vad 288 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

• 2019-12-05

Sanna H skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    När vi sålde vår villa kontaktade vi Alexander. Allt har gått enkelt och smidigt och vi är nöjda och glada för de! Läs mer
  • 2019-12-05

Andreas C skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Duktig mäklare, informerade tydligt angående information runt köpet. Läs mer
  • 2019-11-27

Ida F skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Både säljer eget radhus och köper nytt hus i samma kvarter. Mycket god kontakt och proffsigt omhändertagande av båda affärer. Pedagogiska förklaringar och snabb återkoppling vid frågeställningar. Läs mer
    2019-11-27 Göran W svarar Ida F
    Tack Ida för din rekommendation!
    Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende och tack för förtroendet att sälja ert fina radhus.
  • Ulf A

2019-11-26

Ulf A skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Katrin fick uppdraget att sköta försäljningen av vårt hus i Orrefors. Vi jämförde tre olika mäklare och Katrin gav bäst intryck avs. att lyssna och föreslå en genomtänkt plan för uppdraget. Hon levde mer än väl upp till förväntningarna. Bra presentation av huset, snyggt foto, bra beskrivet. Lyckades få hit "rätt" spekulanter till visningen och vi fick ett bra avslut med köparen direkt. Smidig i alla kontakter. Mycket professionell och trevlig mäklare med ett fungerande nätverk av kollegor på Svensk Fastighetsförmedling. Läs mer
    2019-11-26 Katrin F svarar Ulf A
    Bästa Ulf och Ann, Tusen tack för fina ord, det har varit ett nöje att arbeta med er i försäljningsprocessen och jag känner mig hedrad att fått förmånen att förmedla er fantastiska Villa Simoni. Varma hälsningar Katrin
  • 2019-11-22

Conny O skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Mycket proffsigt och kundvänligt intryck och tog sig tid.
    Hoppades på att förstå mig och det gjorde hon verkligen.
    Mycket god upplevelse. Läs mer
  • 2019-11-20

Anna V skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi sålde en villa på en mindre ort, blev väldigt bra bemött inför och under försäljningen. Tyvärr fullföljdes inte de frågor som Göran sagt skulle ingå efter försäljningen. Läs mer
    2019-11-21 Göran W svarar Anna V
    Hej Anna och tack för att du tog dig tid att svara.
    Jag förstår precis vad du menar och ber om ursäkt för dröjsmålet med värderingen, det är ett fantastiskt spännande och unikt hus ni köpt.
    Jag blir ändå glad att ni är nöjda med försäljningen.
    Mvh Göran
  • 2019-11-19

Anneli L skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Katrin är ett föredöme för Sv Fastgh förm men Håkan och Ingemar Florå i Karlskrona ägnade sig rätt o slätt åt bedrägeri när de sålde min fastighet i Olofström år 2016 det är jag noga med att informera alla om! Med vänlig hälsning Anneli Loväng
    Ring om ni vill veta mer 070-5091312 Läs mer
    2019-11-26 Katrin F svarar Anneli L
    Hej Anneli och Erik, Tusen tack för fint omdöme och ett trevligt samtal. Är övertygad om att Villa Simoni kommer passa er perfekt. Ser fram emot att träffa er igen till våren! Varma hälsningar Katrin
  • 2019-11-19

Erik L skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Trovärdig, trevlig, trygg,kunnig, bra omdöme Läs mer
    2019-11-19 Katrin F svarar Erik L
    Tack Erik för fina ord. Hoppas ni kommer trivas bra på Villa Simoni. //Katrin
  • 2019-11-15

Stefan S skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Okomplicerad och raka svar på frågor. Jag och min fru känner oss trygga i rollen som köpare. Läs mer
    2019-11-15 Emil B svarar Stefan S
    Tack Stefan för omdömet! Och än en gång stort grattis till ert fina hus! Hoppas ni ska trivas.
  • Göran W

2019-11-12

Göran W skrev om Petter Hellström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Petter har med fingertoppskänsla och utvecklat affärsmannaskap sålt vår kära villa och väglett oss genom hela processen. Petter har varit lyhörd för våra tankar, trygg när vi varit nervösa och lämnat genomtänkta förslag på hur försäljningen blir så bra som möjligt.
    Mycket proffsigt genomfört, rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-11-13 Petter H svarar Göran W
    Tack så mycket för det fina omdömet! Det glädjer att höra att ni är nöjda! //Petter
  • 2019-11-08

Carina Å skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har köpt en villa och ska sälja vår nuvarande villa. Läs mer
  • 2019-11-08

Reidar v skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Trevligt bemötande, kunnig med viljan att dela med sig av goda råd och erfarenheter. En person som jag gärna rekommenderar till vänner och affärsbekanta som behöver mäklartjänster. Läs mer
  • 2019-11-07

Emma H skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    När vi skulle köpa bostadsrätt var Katrin rak och tydlig genom hela processen. Dessutom upplevde vi henne som mycket genuin och trevlig. Läs mer
    2019-11-07 Katrin F svarar Emma H
    Tack Emma och Kristoffer! Hoppas ni kommer att trivas i er nya lägenhet och i föreningen Opalen. Ha det fint! //Katrin
  • 2019-11-06

Eveline Monica Viola Lucille N skrev om Ingemar Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Gård med skog.
    Mäklaren bemötte oss korrekt och proffessionellt.
    Förväntningarna på ett bra pris infriades.
    En mäklare som var kunnig och visste hur en gårdsförsäljning går till. Läs mer
  • 2019-11-05

Maths B skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Professionell. Effektiv och kunnig Läs mer
  • 2019-11-04

Hannes Joakim A skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Rak och kompetent, kan bli bättre på kaffet Läs mer
    2019-11-21 Philip A svarar Hannes Joakim A
    Tack för ditt fina omdöme rörande mitt arbete Hannes! Jag tar till mig synpunkterna rörande kaffet till nästa gång vi ses.
  • 2019-11-03

Jörgen G skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpte en bostadsrätt och hade ont om tid.
    Trots mer än fullt upp tog sig Elin ändå tid för att svara på alla mina frågor, visa mig bostaden på kort varsel och var väldigt trevlig, hjälpsam och oerhört kunnig.
    Jag kände mig väldigt trygg hela vägen och mina förväntningar blev verkligen överträffade .
    Rekommenderas varmt. Läs mer
    2019-11-04 Elin T svarar Jörgen G
    Tack snälla Jörgen för den fina rekommendationen! Var kul att få vara med att hitta ert nya boende! /Elin
  • 2019-11-03

Robert M skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Bra och enkelt att prata och boka visning flexibel. Tack! Läs mer
    2019-11-03 Emil B svarar Robert M
    Tack Robert för det fina omdömet! Lycka till med nya stugan. Jag hoppas ni ska trivas.
  • 2019-11-01

Agnes M skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Mycket bra bemötande vid köpet av vår bostad, uppfyllde alla våra förväntningar och mer därtill! Läs mer
    2019-11-01 Göran W svarar Agnes M
    Tack så mycket för de värmande orden, det betyder mycket för mig :)
    Lycka till med ert nya boende!
  • 2019-11-01

Bengt J skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Han har gett felaktiga uppgifter, verkat lagom intresserad.
    Istället har vi haft kontakt med Ängelholms kontoret som har hjälpt oss med allt. Vi ger dom 5 stjärnor för bemötande och kunnande/hjälp.
    Mvh Bengt Johansson Läs mer
    2019-11-21 Philip A svarar Bengt J
    Hej Bengt! Beklagar att uppgifterna inte var riktiga initialt men som jag ser det fick vi bra ordning på det till slut & att vi kunde genomföra affären på distans. Jag skall framföra ert goda omdöme till kontoret i Ängelholm!
  • Mikael S

2019-11-01

Mikael S skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Elin hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt. Otroligt trevligt och proffesionellt bemötand . Fruktansvärt tillgänglig (tidiga morgnar och sena kvällar, svarade alltid på mailen/ telefon. Väldigt kunnig i hur man få fart på en försäljning/budgivning. Vi är supernöjda och kommer rekommendera Elin och svensk fastighetsförmedling Läs mer
    2019-11-04 Elin T svarar Mikael S
    Tack bästa Mikael! Nöjet var helt på min sida! /Elin
  • 2019-10-31

Lourania S skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi köpte en villa! Jätte bra och snält sätt blev vi bemötta av mäklaren. Allt gick bra och lät. Läs mer
    2019-12-04 Alexander M svarar Lourania S
    Hej Lourania, tack för ditt omdöme och det känns bra för mig att ni är nöjda med ert köp av huset.
  • 2019-10-30

Kerstin A skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har sålt en fritidsbostad och mäklaren gjorde ett utmärkt jobb. Läs mer
    2019-12-04 Alexander M svarar Kerstin A
    Tack Kerstin, det blev en bra försäljning får man säga och det gick snabbare också en vad vi räknat med. Nu är det snart dags för de nya att komma in och vi får hoppas att de kommer trivas minst lika bra som ni har gjort där.
  • 2019-10-30

Karin G skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Både sålt bostadsrätt och köpt en bostadsrättsvilla
    Blev bemött på ett bra och professionellt sätt av mäklaren
    Förväntningarna var att mäklaren skulle lyckas sälja min bostad och att vi skulle kunna köpa vår nya bostad smidigt att göra båda affärerna med samma mäklare!

En bra upplevelse kändes som han hade ett genuint intresse av båda affärerna! Även om det tog lång tid innan han hittade en köpare till min gamla bostad! Läs mer
    2019-10-30 Philip A svarar Karin G
    Tack Karin för dubbelt förtroende att hjälpa er med båda affärerna! /Philip
  • 2019-10-29

Jennie L skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpte ett fritidshus. Trevlig och hjälpsam mäklare som snabbt svarade på frågor och ringde upp om han var upptagen när man ringde. Avslutade smidigt affären. Läs mer
    2019-10-29 Emil B svarar Jennie L
    Stort tack Jennie för det fina omdömet! Hoppas ni ska trivas i ert nya härliga fritidshus.
  • 2019-10-24

Stefan S skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpte en lägenhet och han har varit mycket bra! Proffsig, trevlig och gör sitt jobb.

De extra komplicerade frågor som han fick utan att ha svar på återkom han om efter att ha kontaktat före detta vaktmästaren. Jag hade tidigare tittat på en annan lägenhet i samma förening med en annan mäklare från en annan firma och skillnaden var enorm. Läs mer
    2019-10-25 Göran W svarar Stefan S
    Tack för ditt omdöme, Stefan, det värmer!
    Hoppas du kommer trivas i din nya bostad :)
  • 2019-10-22

Jenny B skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vänligt och hjälpsamt bemötande vid visning av villan. Gav ett gott intryck och sken av att ha koll på sin sak. Ringde direkt och kollade upp om han fick en fråga han inte visste svaret på.
    Men skenet kan dessvärre bedra. Vid skrivande av köpekontrakt framkom i samtal med säljarna att vi fått ett par felaktiga uppgifter. Dels gällande dricksvatten och att den brunnen delades med grannfastighet och låg på grannens tomt, utan servitut. Uppgift som inte framkommit tidigare. Dessutom hade vi fått felaktiga svar på våra frågor om badrummen.
    Men annars va det bra och vi är nöjda med vårt köp. Läs mer
    2019-10-22 Göran W svarar Jenny B
    Hej Jenny och tack för ditt omdöme.
    Bra synpunkter som kommer fram, det hjälper mig att utvecklas i mitt arbete.
    Hoppas ni kommer trivas i ert fina hus!
  • Conny H

2019-10-21

Conny H skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Hej
    Har sålt en bostadsrätt med hjälp av Mats Arnesson på svensk fastighetsförmedling. Det gick väldigt smidigt. Jag är mycket nöjd med Mats som mäklare och kan verkligen rekommendera honom. Blev väldigt fint bemött och fick ett stort förtroende för honom med en gång.
    Conny H Läs mer
  • 2019-10-19

Bostadsrättsföreningen F skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Bostadsrätt. Fungerar mycket bra och trevligt bemötande Läs mer
    2019-11-19 Katrin F svarar Bostadsrättsföreningen F
    Tack Furan för fina ord och stort tack för ett bra samarbete.
  • 2019-10-18

Bo Jonny F skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Har sålt vår bostad.
    Blev bemött med stor respekt och engagemang.
    Stora förväntningar på en proffsig marknadsföring av vår fastighet ,vilket uppfylldes till 100 procent?
    Mycket nöjda med hela försäljningsprocessen. Läs mer
    2019-10-18 Philip A svarar Bo Jonny F
    Stort tack för era värmande ord rörande mitt arbete med försäljning! Det har varit jättetrevligt att få samarbeta med er.
  • 2019-10-16

Alexander S skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Elin är trevlig och har ett stort engagemang! Läs mer
    2019-10-21 Elin T svarar Alexander S
    Tack Alexander för den fina rekommendationen! /Elin
  • 2019-10-16

Susanne H skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Bostadsrätt i KALMAR
    Bra o tydlig kontakt från början.
    Finns inget negativt att säga Läs mer
    2019-10-21 Elin T svarar Susanne H
    Tack Susanne för rekommendationen! Och tack för gott samarbete!
  • 2019-10-15

Elisabeth F skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag fick ett trevligt bemötande av Katrin när jag köpte lägenhet. Läs mer
    2019-10-19 Katrin F svarar Elisabeth F
    Tack Elisabeth, Jag är övertygad om att du kommer trivas perfekt på Norrgård. //Katrin

Åsa S skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Fast jag förstått att hon har många kunder och försäljningar samtidigt fick hon mig hela tiden att känna att jag var hennes viktigaste kund. Läs mer
    2019-10-15 Katrin F svarar Åsa S
    Tack Åsa för fint omdöme, det är viktigt för mig att mina kunder känner sig sedda och hörda. Hoppas du ska trivas i din nya bostad och får en härlig start på det nya året 2020.

Louise S skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi sålde en bostadsrätt.
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande, kunnig, positiv och lättillgänglig om man hade några frågor. Vi är jättenöjda! Läs mer
    2019-10-16 Elin T svarar Louise S
    Tack snälla Louise för det fina omdömet! Nöjet var helt på min sida! /Elin
  • Anita A

2019-10-09

Anita A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Fick ett trevligt och proffsigt bemötande av Katrin Franander // Anita Läs mer
  • 2019-10-09

Timo T skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Skön snubbe med fötterna på jorden!
    Svarar och återkopplar per telefon, mejl & sms.

Köpte fritidshus 2019. Läs mer
    2019-10-16 Philip A svarar Timo T
    Tack för ditt omdöme, lycka till med ert nya fritidshus och välkomna till Öland!

Daniel B skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Min mäklare förmedlade ett fritidshus åt mig.
    Då jag hade vissa motsättningar runt hela försäljningen så var mäklaren mycket oumbärlig och konstruktiv!
    På grund av mäklarens vida syn och kämparglöd så gick affären bra! Läs mer
    2019-10-09 Göran W svarar Daniel B
    Tack Daniel för dina fina ord, jag är glad för din skull att det löste sig så bra. Vi hörs!

Liselott K skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag köpte ett torp. Bemötandet från mäklaren var mycket bra. Han är kunnig. Läs mer
    2019-10-07 Emil B svarar Liselott K
    Tack så mycket Liselott för att du rekommenderar mig. Härligt att du är nöjd! Hoppas du ska trivas med din nya bostad!

Jonas T skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Proffsigt, smidigt och enkelt sålde Göran vår villa i Trekanten. Läs mer
    2019-10-07 Göran W svarar Jonas T
    Tack för omdömet, det värmer :)
    Hoppas ni trivs i ert nya boende!
  • 2019-10-07

Magnus S skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Ett fritidshus. han var trevlig! Läs mer
    2019-10-07 Alexander M svarar Magnus S
    Hej Magnus, man kommer långt på att vara trevlig har jag märkt :) Hoppas att ni trivts bra i stugan och att ni spenderat många dagar där i sommar.

Joakim S skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Lugn, trevlig och hjälpsam. Det var dock någon gång som jag tyckte han var seg med återkopplingen. Till slut så blev i alla fall jag nöjd och då har han väl lyckats med sitt uppdrag. Läs mer
    2019-10-07 Göran W svarar Joakim S
    Hej Joakim och tack för ditt omdöme, hoppas du kommer trivas i ditt nya boende!
  • 2019-10-06

Monica Paulina P skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag tycker han var partisk mot säljaren talade inte om att handpenningen var större än normalt för säljaren ville detta skulle man viljat veta innan kontraktsskrivning Läs mer
    2019-10-07 Alexander M svarar Monica Paulina P
    Hej Monica, Det är tråkigt att du känner så. Det är inte ovanligt att handpenningen i vissa affärer kan bli något förhöjd, det är dock sällan vi gör så för att det ska vara en fördel för säljaren. Men jag tar till mig av det och ska jobba på att vara tydligare i det hänseendet.
  • 2019-10-05

Karthikeyan B skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Alexander hjälpte oss till hitta vårt ny hem också sälja vårt lägenhet. Läs mer
    2019-10-07 Alexander M svarar Karthikeyan B
    Hej, Det har varit ett nöje att få hjälpa er med denna resa och jag hoppas att ni är nöjda både med det nya huset ni fått och med försäljningen som vi gjorde.

David P skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Very helpful and knowledgeable agent.
    I would recommend.
    Great English language skills. Läs mer
    2019-10-07 Alexander M svarar David P
    Thanks David, much appreciated!

Gunilla S skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålde en fastighet med villa och tomt. Fick ett bra bemötande och förslag på förberedelser inför visningen. Hade inget att klaga på.

En trevlig och kunnig mäklare Läs mer
    2019-10-07 Göran W svarar Gunilla S
    Tack Gunilla för omdömet, hoppas allt är bra med er.
  • Patrik B

2019-10-05

Patrik B skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpte ett radhus. Fick ett okej bemötande men det märktes att mäklarens intresse låg hos säljarna och inte hos oss som köpare vilket inte kändes professionellt. Läs mer
    2019-10-07 Elin T svarar Patrik B
    Hej Patrik,
    Tack för att du tog dig tid att bedöma mitt arbete. Jag har ambitionen att alltid vara en opartisk mellanhand, förutom när det gäller uppdragsgivarens ekonomiska intressen, att få så bra betalt för sin bostad söm möjligt. Jag hoppas ni trivs i er nya bostad! Hälsningar, Elin

Katarina H skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi sålde en bostadsrätt och var nöjda med den information och hjälp vi fick! Läs mer
    2019-10-05 Elin T svarar Katarina H
    Tack Katarina för att du tog dig tid att rekommendera. /Elin
  • 2019-10-05

Halina N skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    villa i Långasjö,allt från vissningen till genomförandet gick mycket smidigt,trevlig bemötande Läs mer

Sara H skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Helt ok. Även då jag som kund ställde till det så löste han det. Läs mer
    2019-10-07 Göran W svarar Sara H
    Tack Sara för omdömet och lycka till med ert hus.

Larmgatan 28, 392 32 Kalmar