Alla kategorier Mäklare Kalmar Kalmar Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

Larmgatan 28, 392 32 Kalmar — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Kalmar!

Här hos oss hittar du en av Sveriges absolut äldsta bobutiker, därför är det en självklarhet att vi har massor av kunskap och erfarenhet inom mäklaryrket. Vi är ett sammansvetsat team mäklare och mäklarassistenter som har koll på varje vrå och bostad i Kalmar. Vi täcker hela området runt Simrishamn, Oskarshamn, Laholm och Ölands vackra södra udde.

Med oss som mäklarfirma får du råd och stöd under hela bostadsaffären. Vi brinner verkligen för att du ska bo bra!

Läs vad 192 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Kalmar

• 2019-08-21

Anne W skrev om Ingemar Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpte ett litet torp, men kunde inte vara med på ordinarie visning. Mäklaren ställde upp för oss efter förfrågan. Han har svarat snabbt på alla mina "konstiga" frågor. Utmärkt bemötande. Läs mer
  • 2019-08-21

Rosmari B skrev om Ingemar Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har sålt ett mindre hus. Bemötandet av mäklaren har varit mycket bra , hans långa erfarenhet i yrket kändes trygg. Han behandlade min försäljning på ett effektivt och bra sätt. Mäklaren uppfyllde mina förväntningar till fullo. Läs mer
  • 2019-08-20

Mikael A skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt bostad där kontakten har varit professionellt, lätt tillgängligt och svarar alltid adekvat på ställda frågor. Telefonkontakt utanför kontorstid vilket innebär att denna mäklare är flexibel person som då starkt rekommenderas. Läs mer
  • 2019-08-19

Irene B skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt lägenhet tydligt lugnt ingav trygghet Läs mer
  • 2019-08-10

Anders J skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Hejsan,

Vi har sålt en lägenhet och är mycket nöjda med den service vi har fått av Katrin Franander och hennes medarbetare på Svensk Fastighetsförmedling i Kalmar. Vi rekommenderar gärna Katrin till andra som vill köpa eller sälja bostad.
    Vänligen Anders Jonsson Läs mer
  • 2019-08-07

Hilde Christine Ö skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Sålt fritidshus
    Alla förväntningar uppfyllda med råge
    Hela uppdraget har upplevts mycket positivt Läs mer
    2019-08-08 Philip A svarar Hilde Christine Ö
    Tack för ditt fina omdöme Hilde, roligt att kunna överträffa era förväntningar!
  • 2019-08-05

Rickard S skrev om Petter Hellström en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag sålde mitt hus i Kalmar genom Petter som agerat snabbt, effektivt och professionellt. Han föreslog i inledningsfasen ett genomtänkt upplägg som vi diskuterade fram till en gemensam plan för försäljningen.

Kan varmt rekommendera Petter vidare,

Rickard Läs mer
    2019-08-06 Petter H svarar Rickard S
    Stort tack för ditt fina omdöme Rickard! Bra plan, bra teamwork! //Petter
  • 2019-07-15

Sandra Jeannette O skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Elin T! Tack för engagerat bemötande. Jag ville få lägenheten sålt till önskat pris och fick god hjälp av mäklaren för att nå dit.
    Väldigt nöjd! Elin var mycket lyhörd och informativ. Dessutom var hon trevlig på alla sätt och vis. Jag är mycket nöjda och glada över att jag valde svensk fastighetservice i Kalmar. Läs mer
  • 2019-07-15

Benny K skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi kommer aldrig någonsin att anlita svensk fastighets förmedling nån gång i framtiden. och vi har både köpt och sålt fastigheter genom svensk fastighets förmedling. Läs mer
  • 2019-07-13

Zahra S skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Hej!
    Jag har köpt en lägenhet. Jag e jätte njöd av mäklaren o lägenheten o jätte trevlig personal som verkling hjälper. Läs mer
  • 2019-07-10

Louise E skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag och min man har köpt en 1,5-plans villa.

Kontakten med mäklaren har fungerat mycket bra. Han har varit lätt att nå och haft ett trevligt bemötande varje gång vi haft kontakt med honom.

För oss är det viktigt att mäklaren är trevlig, lätt att prata med, kan svara på frågor om bostaden samt att det går att nå honom/henne och så har det varit för oss.

Vi är väldigt nöjda och kan absolut rekommendera Emil Borgemo på Svensk fastighetsförmedling. Läs mer
    2019-07-10 Emil B svarar Louise E
    Stort tack Louise och Simon! Hoppas ni ska trivas i ert nya fina hus.
  • 2019-07-08

Ola M skrev om Ingemar Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har sålt en äldre verkstadsbyggnad med diverse renoveringsbehov. Vi blev väl bemötta och affären sköttes
    på ett proffsigt sätt med många tips och råd om vad man bör göra och tänka på vid en sådan här försäljning. Så vi är jättenöjda på hur affären sköttes från mäklarens sida. Läs mer
  • Nico P

2019-06-30

Nico P skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt fritidshus. Blev professionellt bemött. Mäklaren överträffade mina förväntningar. Super nöjd. Läs mer

Markus N skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Elin hjälpte mig superbra att köpa min första bostad. Gick både fort o smidigt o få till en visning o sedan ett möte med säljaren. Blev trevligt bemött under hela köpet sedan första samtalet. Förväntningarna jag hade levdes upp till utav både Elin själv och hennes assistent Madeleine. Så kortfattat är jag väldigt nöjd! Läs mer
    2019-06-25 Elin T svarar Markus N
    Tack snälla du för rekommendationen! Var kul att få hjälpa till! /Elin & Madde
    Elin T gillar detta
  • 2019-06-24

Viktor A skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Professionell, kunnig och hjälpsam. Kan varmt rekommendera Philip på Svensk Fastighetsförmedling Färjestaden.
    Köpte fritidshus i Mörbylånga våren 2019 efter att ha tittat i många år :) Läs mer
    2019-06-24 Philip A svarar Viktor A
    Tack Viktor för ditt fina omdöme rörande mitt arbete. Välkomna till Öland!

Erik S skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Saklig, pålitlig, trygghetskänska! Hanterat speciella förutsättningar professionellt! Läs mer
    2019-06-24 Göran W svarar Erik S
    Tack så mycket för rekommendationen!
    Det är verkligen roligt när man får lite med lite "speciella" hus :)
    /Göran
  • 2019-06-04

Lars-Peter A skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    En och halplansvilla i originalskick som kommer att renoveras under en period. Läs mer
  • Birgitta K

2019-05-30

Birgitta K skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Göran har på ett utmärkt sätt skött vår försäljning, varit lyhörd för våra behov. För vår del blir det högsta betyg vänligt bemötande både med oss och våra köpare. Vi kommer att rekommendera er till andra vi känner som ska sälja eller köpa. Läs mer
    2019-05-31 Göran W svarar Birgitta K
    Tack Birgitta för din rekommendation.
    Mina kunders uppskattning är värdefull och driver mig att alltid göra mitt bästa!
  • 2019-05-29

Jonas S skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Mycket bra i alla hänseende, kan inte komma på nåt dåligt faktisk😀👍 Läs mer
    2019-05-31 Philip A svarar Jonas S
    Tack för ditt omdöme och recension av mitt arbete Jonas!
  • 2019-05-28

Johan J skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Ett stort tack till Emil som hjälpte oss med vårt husköp.
    En mäklare som förmedla ett lugnt och hjälpsamt bemötande.
    Professionellt arbete genom hela processen och är snabb på att återkoppla vid frågor. Läs mer
    2019-05-28 Emil B svarar Johan J
    Tack Johan för rekommendationen. Hoppas ni ska trivas riktigt bra i ert nya hus!
  • Roger A

2019-05-23

Roger A skrev om Philip Andersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Öland Färjestaden
    Sålt en villa
    Mycket bra bemötande och trevligt
    Proffsigt arbete och bra upplägg
    Bara nöjd Läs mer
    2019-05-24 Philip A svarar Roger A
    Tack för ditt omdöme Roger! Hoppas ni skall trivas i ert nya boende i Färjestaden till sommaren.
  • 2019-05-23

Gun O skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi är mycket nöjda med Elin och hennes sätt att hantera försäljningen av familjens bostad på Vasallgatan i Kalmar.
    Våra behov och förväntningar hanterades och infriades på ett sätt som visar på god erfarenhet. Elin presenterade hela processen från värdering till försäljning, med alla delmoment specificerade.
    Vi kan, mot bakgrund av detta, med varm hand rekommendera Elin till motsvarande uppdrag.

Vänligen
    Fam. Olsson, Nyqvist Läs mer
    2019-05-23 Elin T svarar Gun O
    Tack snälla ni för de fina orden. Var ett nöje att vara en del av processen! Mvh, Elin
  • 2019-05-21

Cecilia N skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt en villa
    Proffsigt bemötande och stor kunskap
    Förväntade mig guidning av försäljning och det fick jag.
    Förväntar mig även lite uppföljning och hjälp efter.

Positiv upplevelse. Läs mer
    2019-05-21 Emil B svarar Cecilia N
    Roligt att höra att du är nöjd! Tack för den fina rekommendationen.
  • 2019-05-19

Obos J skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Ett bra och trevligt bemötande! Leverans enligt vad som avtalats. Läs mer
  • Karin D

2019-05-18

Karin D skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har sålt vårt fritidshus med gäststuga. Mäklarn Emil Borgemo var trevlig och kunnig med korrekt uppträdande.
    Emil Borgemo uppfyllde våra förväntningar. Läs mer
    2019-05-18 Emil B svarar Karin D
    Tack så mycket för rekommendationen Karin. Ha det gott!
  • 2019-05-17

Johnny F skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Lyhörd vad kunden framfört vid köp av sommarstuga samt försäljning. Första etappen med köp sommarstuga avklarad till full belåtenhet. Andra etappen kvar men med denna kreativitet blir det nog inga problem Läs mer
    2019-05-20 Emil B svarar Johnny F
    Tack Johnny för rekommendationen. Hoppas ni ska trivas i nya sommarstugan!
  • Linda T

2019-05-17

Linda T skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Katrin är smart, professionell, har stort kundfokus, är snabb med återkoppling och hade ett stort hjärta var med hela vägen när hon sålde vår bortgångna mammas lägenhet. Läs mer
    2019-05-18 Katrin F svarar Linda T
    Stort tack Linda för fint omdöme. Trevligt att våra vägar korsades igen även om man önskat att det varit under andra omständigheter. Önskar dig en fin sommar! /Katrin
  • Ingrid V

2019-05-16

Ingrid V skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Mitt betyg är utmärkt . Har köpt en bostad på Skräddaretorpsvägen.

Jag blev bra bemött av mäklaren. Jag hade inga särskilda
    förväntningar.

Sammanfattningsvis var det en snabb och bra affär Läs mer
    2019-06-18 Alexander M svarar Ingrid V
    Tack Ingrid för din rekommendation. Det gläder mig att du är nöjd med affären och jag hoppas att du kommer bli nöjd med din nya bostad.
  • 2019-05-12

Inga-Lena A skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Mycket trevlig mäklare mycket bra återkoppling Vi är jättenöjda Läs mer
    2019-05-18 Katrin F svarar Inga-Lena A
    Tack Inga-Lena och Roy, det har varit ett nöje att vara med er i hela denna processen. Hoppas ni kommer trivas fint på Råstenen. //Katrin
  • Bo Ä

2019-05-11

Bo Ä skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har sålt vår hästgård, en uppgift som kräver kunskap, kommunikation och engagemang.
    Mats har tagit sig an detta uppdrag på ett förträffligt sätt och hjälpt oss hela vägen till en lyckad affär. Läs mer
  • 2019-05-10

Kevin L skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har köpt ett radhus, där jag på visningen blev vänligt bemött av mäklaren som beskrev objektet väldigt bra och föreningen.
    Jag tyckte hon gjorde ett bra jobb. Läs mer
    2019-05-10 Katrin F svarar Kevin L
    Tack Kevin! Hoppas ni ska trivas superbra i lägenheten! Stort lycka till!
    //Katrin
  • 2019-05-10

Eva-Lena E skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt en bostadsrätt.
    Bra bemött av mäklaren.
    Mycket nöjd. Läs mer
    2019-05-10 Katrin F svarar Eva-Lena E
    Tack Eva-Lena! Hoppas du och dottern ska trivas i er nya bostad. Lycka till!
    //Katrin
  • 2019-05-05

Åke Bertil Harald G skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Trevligt bemötande och bra kunskap om området. Klar och tydlig information, inget krångel. Läs mer
    2019-05-05 Emil B svarar Åke Bertil Harald G
    Tack för förtroendet att hjälpa er med försäljningen och för den fina rekommendationen!
  • 2019-04-23

Annette F skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har just sålt mitt hus som jag bott väldigt länge i. Under den processen har min mäklare, Alexander Midjich på Svensk Fastighetsförmedling i Kalmar, varit en verklig klippa. Han är professionell, vänlig och pedagogisk. Jag känner trygghet, inte minst genom systemet med att huset varudeklareras vilket är bra för både säljare och köpare. Dessutom vet jag att jag får stöd och hjälp under hela proceduren inte bara det som handlar om att själva budgivningen utan också överlåtelsen och att göra rätt i pappersexercisen. Jag hade höga förväntningar på Svensk Fastighetsförmedling, och Alexander har verkligen infriat dessa.
    Anette Forsberg Läs mer
    2019-04-23 Alexander M svarar Annette F
    Hej Anette, tack för det fina omdömet. Det gläder mig att du är nöjd med mitt arbete under försäljningen. Ett bra resultat blev det ju också :)
  • 2019-04-23

Magnus L skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Emil hade rätt inställning till vårt hus och såg potentialen!
    Han ingav ett mkt seriöst och klokt intryck.
    Han gjorde allt vi förväntade oss och var en toppenmäklare. Läs mer
    2019-04-23 Emil B svarar Magnus L
    Tack Magnus och Carina för den fina rekommendationen och för förtroendet. Önskar er lycka till med flytten och hoppas ni ska trivas på nya stället!
  • Jimmie W

2019-04-19

Jimmie W skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Emil gav ett förtroendeingivande intryck från start. Sen gick allt fort och huset såldes snabbare än man kunde blinka.
    Rekommenderar Emil alla dagar i veckan. Läs mer
    2019-04-21 Emil B svarar Jimmie W
    Härligt att höra att ni är nöjda Jimmie! Lycka till med flytten söder ut nu!
  • 2019-04-16

Fredrik H skrev om Elin Taube en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålde vår bostadsrätt.
    Hela affären kändes väl organiserad och planerad, hon var väldigt lyhörd för våra önskemål samtidigt som vi fick bra vägledning. Läs mer
    2019-04-17 Elin T svarar Fredrik H
    Tack Fredrik för de fina orden! /Elin
  • Kerstin A

2019-04-15

Kerstin A skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Jag har sålt min villa med hjälp av Svensk Fastgihetsförmedling och blivit väl bemött på ett trevligt och lättsamt sätt utan några märkvärdigheter Läs mer
  • Margareta R

2019-04-15

Margareta R skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt Bostadsrätt i Kalmar
    Supermäklare som förstod att vi ville handla snabbt och gjorde allt för att tillmötesgå vår önskan
    Proffsigt samt glatt trevligt och familjärt
    ALLA
    5 + KAN INTE BLI BÄTTRE Läs mer
    2019-04-15 Katrin F svarar Margareta R
    Tusen Tack Margareta! Det var väldigt roligt att hjälpa er. Är övertygad om att ni kommer trivas fint i Kalmar. //Katrin
  • 2019-04-08

Stefan J skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Fritidshus Arbygatan 13, Vassmolösa.
    Mäklaren är mycket profesionell, samt förklarar på ett mycket utförligt och tydligt sätt.
    Bästa betyget till Göran! Läs mer
    2019-04-09 Göran W svarar Stefan J
    Tack för ditt omdöme, hoppas ni kommer trivas i huset!
  • 2019-04-04

Mats A skrev om Mats Arnesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpt bostad på södra området Kalmar. Vänligt och proffsigt bemötande! Läs mer
  • 2019-03-26

Hans Göte Ingemar P skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Har sålt enfamiljshus på landet. Blev mycket bra bemött av mäklaren. Han var mycket noggrann och tydlig och förklarade på ett bra sätt hur allt skulle gå till. Han kom med synpunkter angående tidpunkten för igångsättande med försäljning och visning vilket visade sig vara helt rätt. Försäljningen gick snabbt och bra , över förväntan. Vi är mycket nöjda och kan mycket väl rekommendera honom. Läs mer
    2019-04-21 Emil B svarar Hans Göte Ingemar P
    Tack Ingemar och Joyce!
    Vad roligt att ni är nöjda. Hoppas ni ska trivas i nya lägenheten nu.
  • Carl R

2019-03-23

Carl R skrev om Katrin Franander en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Personlig kontakt med en proffsig mäklare. Hon peppade o fanns alltid där för att hjälpa till eller ge tips. Läs mer
    2019-04-15 Katrin F svarar Carl R
    Tack Lisa och Calle! Det har varit ett nöje att hjälpa er. Hoppas att ni ska trivas superbra i er nya bostad! //Katrin
  • Kerstin A

2019-03-16

Kerstin A skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt en villa,trevligt bemötande,erfaren och kunnig mäklare,mycket nöjd med försäljningen. Läs mer
    2019-03-18 Göran W svarar Kerstin A
    Tack för förtroendet och omdömet, det värmer!
  • 2019-03-12

Per-Olof I skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Sålt vår villa i Vassmolösa. Trevlig mäklare. Så vi är nöjda av både köparen o mäklaren. Läs mer
    2019-03-12 Alexander M svarar Per-Olof I
    Hej Per-Olof, tack för ert omdöme och härligt att höra att ni är nöjda. / Alexander
  • 2019-03-12

Anna L skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Alexander har varit väldigt hjälpsam och tillmötesgående. Läs mer
    2019-03-12 Alexander M svarar Anna L
    Hej Anna, tack för ditt omdöme och kul att du är nöjd med allt.
  • 2019-03-11

Anne-Marie M skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi sålde en fristående villa. Alexander var alltid lugn, vänlig saklig och kunnig. Förväntningarna på priset var från början högre än vi fick men en vattenskada visade sig vara större än befarat så priset fick sänkas. Till slut var alla nöjda med affären och om vi hade ett hus till att sälja skulle vi be Alexander om hjälp igen.
    Anne-Marie och Bo Malmberg Läs mer
    2019-03-12 Alexander M svarar Anne-Marie M
    Hej Anne-Marie och Bo, Tack för de fina orden. Det var tråkigt med vattenskadan som nämnts men resultatet blev ju ändå bra till slut. Ha det gott! Mvh Alexander
  • 2019-03-09

Katarina B skrev om Emil Borgemo en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Köpte hus i Söderåkra.
    Mäklaren var vänlig, tydlig, uppmärksam, mycket trevlig. Öppen och ärlig lyssnade och informerade - påverkade inte vårt beslut på något sätt. Upplevde att han blev lika glad som oss. Fann lösningar för vissa problem vi hade med köpet. Läs mer
    2019-03-09 Emil B svarar Katarina B
    Stort tack för den fina rekommendationen Katarina! Hoppas ni ska trivas i ert nya hus.
  • 2019-03-08

Ramin R skrev om Alexander Midjich en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Ni är bästa, speciellt Mikael, tung är du!!! Läs mer
    2019-03-12 Alexander M svarar Ramin R
    Tack Ramin, det ska bli kul att få komma in och se det "nya" huset sen när det står klart Mvh Alexander
  • 2019-03-07

Mikael F skrev om Göran Wallgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Kalmar
    Vi har sålt ett hus. Blev bra bemötta när vi hade kontakt, men kännde att vi saknade någon form av övergrippande planeringen. När något väl skulle göras skulle det göras dagen efter kontakt. Vilket blir en frustration när huser ska vara stylat och snygg exempelvis före fotograferingen. Det första och sista mötena var de bästa. Hade vi fått bättre info om vad som skulle hända och någon slags planering under resans gång hade varit kanon bra, gärna med överenskomna datum. Läs mer
    2019-03-07 Göran W svarar Mikael F
    Tack Mikael för din återkoppling, det är verkligen användbart i min utveckling som mäklare. Jag tar till mig dina synpunkter och kommer fortsätta jobba på att bli ännu bättre!

Larmgatan 28, 392 32 Kalmar