Staffan John
Registrerad mäklare sedan 2014
Aktiv på Reco.se sedan 2016
?
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att arbeta som mäklare är att skapa bästa möjliga resultat för mina uppdragsgivare. Riktigt roligt, jag älskar verkligen mitt jobb.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Min målsättning är att alla mina uppdragsgivare ska få en trygg affär och bäst betalt. Genom att gång på gång leverera toppresultat får jag naturligt fler uppdrag via tidigare uppdragsgivare som rekommenderar mig till sina vänner och bekanta. Ett fantastiskt kvitto på väl genomförda affärer.

Vad gör du helst på fritiden?
På fritiden tränar jag gärna, umgås med vänner och laddar för morgondagens visningar! Läs mer

Läs vad 87 kunder tycker om Staffan John

• Joel E skrev om Staffan John en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Staffan John är otroligt passionerad i sitt arbete. Han har otroligt bra kommunikation med både köpare och säljare. Han lyssnar på vad man säger och gör allt för att leva upp till kundens önskemål. Jag ger staffan betyget 10av10 och vill hälsa att dem som vill känna sig trygg med sin försäljning eller köp av bostad bör välja Staffan John! Läs mer
    2018-12-03 Staffan J svarar Joel E
    Hej Joel!
    Tusen tack för ditt fina omdöme! Vilket bra betyg, kul! Det hjälper när man har en så engagerad säljare som du, det blev verkligen toppenbra alltihop!
    Mvh Staffan John
  • Staffan hjälpte oss hela vägen till försäljning och även efter det med deklationen osv Läs mer
    2018-11-07 Staffan J svarar Johnny Christer S
    Tusen tack för den fina rekommendationen! Vi ses på tillträdesdagen!
    Mvh Staffan
  • Mona F skrev om Staffan John en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Sålt en bostadsrätt. Trevlig bemötande han återkopplade ofta snabb Läs mer
    2018-11-07 Staffan J svarar Mona F
    Tack för att jag fick förtroendet att förmedla din fina lägenhet! Kul att det gick så bra. Stort tack för en fina rekommendationen.
  • Anders A skrev om Staffan John en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Bra balanserad personlighet
    Dock var utgångspriset väl lågt Läs mer
    2018-11-07 Staffan J svarar Anders A
    Tack för det fina betyget och grattis till nya bostaden! Vi ses på tillträdet! Mvh Staffan
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Staffan John en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Bra och tydligt stöd under hela försäljningsprocessen av vår bostadsrätt. Läs mer
    2018-10-10 Staffan J svarar Jonas N
    Tack så mycket Jonas för det fina betyget och din beskrivning av försäljningsprocessen. Vi ses på tillträdet!
  • Linn L skrev om Staffan John en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Bostadsrätt. Bra bemötande, svarade snabbt på frågor, kunnig, lugn och proffesionell. Läs mer
    2018-10-10 Staffan J svarar Linn L
    Stort tack Linn för att du tog dig tid att ge mig betyg på mitt arbete! Tack för fina ord. Lycka till och vi ses på tillträdet!
  • Mathias L skrev om Staffan John en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Sålde en trea, och det var bråttom då vi hade köpt hus. Staffan skötte det utmärkt och sålde innan visning!
    Han är ärlig, skruvar aldrig upp förväntningarna för mycket och ger ett lugnt och tryggt intryck.

Toppenmäklare! Läs mer
    2018-10-10 Staffan J svarar Mathias L
    Tack Mathias för det fina betyget! Vad roligt att allt gick som planerat och grattis till ert nya hus! Stort lycka till, vi ses på tillträdesdagen. Mvh Staffan John
  • B skrev om Staffan John en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Staffan var och hängde runt ca 300 lappar runt om Orminges 4 olika föreningar där det stod.
    Just nu har jag flera spekulanter som är intresserade av en etta på 37kvm just i DIN förening.
    Eftersom jag vid det tillfället var i läget att sälja min lägh så var detta passande att han skulle då ha flera stycken som var intresserade, då tänkte jag att detta kanske kunde gå lite snabbare.
    Jag ringde då upp Staffan som kom dagen efter och lovade guld och gröna skogar, han gjorde en värdering av fastigheten och vi skrev ensamrättsavtal.
    En vecka går och han är dålig på att höra av sig så jag får ringa han varje gång och fråga vad som händer.
    Jag frågade vart är alla dom som han påstår var intresserade av just en etta i min förening?
    Han svarar då att han har en som är intresserad och vill komma och kolla.
    Vi bokar in en tid för visning, men hon var inte intresserad för hon snart ska få barn och bostaden var för liten samt att hon inte ville ha lägh som låg på bottenbv. Är inte dessa detaljer inte viktigt att meddela spekulanten innan visning?

Andra veckan!
    Han säger att det finns en som är intresserad som vill komma och titta, han återkommer sedan efter en dag och säger att denna person måste åka iväg till Norrland och inte har tid 10 minuter för att komma och kolla.

Han lägger då förslag om att lägga ut bostaden på hemmnet, tycker givetvis detta är mycket märkligt eftersom han hade sagt att han hade flera stycken som var intresserade!! Menmen jag vill ändå sälja bostaden så vi kommer överens om att lägga ut bostaden med första visning ca tre veckor efter utlägget.

Hör inget från han åter igen under dessa veckor och kontaktar han då och då för att se om någon har skrivit upp sig för kommande visningar, han säger då några dar innan visningen att två personer har skrivit upp sig med sina person nummer att dom vill komma.
    Efter visningen så hade inte en enda person dykt upp.
    Visningen dagen efter kom inte heller en enda person.
    Frågar då vad som händer, varför inte dom som skrivit upp sig inte dykt upp.
    Då svarar han att dom "kanske" fått förhinder?? Då tycker jag ändå att nån av dom två borde hört av sig, mycket märkligt! Tror självklart inte ett dugg på detta!

Staffan tycker då att vi borde sänka utgångspriset från 1,750 000 till under 1.300 000.
    Bara för att locka mer folk säger han samt att det finns en annan bostad som ligger i samma förening som har utgången för 1.5.

Frågar om han driver med mig men han svarar då att bostadsrätterna faller ner snabbare än vad "alla" trott.
    Han menar på att vårt utgångspris ligger helt fel att det är därför det inte kommer någon.
    Han vill då att jag ska gå ner 450 000 för att locka folk!! rena skämtet tycker jag så jag bestämmer för att ha kvar mitt utgångspris som det är då JAG vet att bostäderna inte alls har gått ner i den utsträckningen han påpekar.

Han säger då att då kommer jag inte få den sålt och då kommer jag bara förlora mycket mer senare, den risken tar jag svarar jag! Nu har det gått mer en en månad och jag väljer att avsluta avtalet med denna mäklare......

Samma dag kontaktar jag Jesper Lindgren från Svenska Mäklarhuset som då kommer samma dag och skriver ett nytt avtal med mig. 5 dagar senare innan vi ens har haft första visningen så ringer han och har en som vill komma och titta på bostaden. Samma kväll säljer vi bostaden för 1.750.000, på 5 dagar!!!!!

1 månad har jag nu slösat med denna mäklare som lovade hit och dit utan att något hände - 1500 kr till hemnet.
    5 dagar med en mäklare som är uppväxt i området - 1500 kr men 1.750.000 +..

Grymt besviken på hur Svensk Fastighetsförmedling utbildar sina mäklare, försöka skrämma kunderna att bostäderna går ner mycket mer än räknat bara för att ni inte kan sälja! Läs mer
    2018-09-27 Staffan J svarar B
    Hej B,
    Stort grattis till att din försäljning gick bra till slut. Jag delar inte riktigt din bild av hur vår process tillsammans gått till men jag är tacksam över att du har tagit dig tid att dela med dig av hur du har uppfattat situationen. Jag tar med mig dina synpunkter och tittar på om vi kan se över rutiner om liknande situationer skulle uppstå i framtiden.

Med vänlig hälsning Staffan John
  • Helena N skrev om Staffan John en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Positiv och drivande mäklare.
    Har sålt vår bostadsrätt och fick en bra budgivning trots lågt utgångspris. Läs mer
    2018-10-01 Staffan J svarar Helena N
    Grattis till den fina försäljningen! Vad roligt att jag fick förtroendet att förmedla er fantastiska bostad! Stort lycka till med allt framöver! Mvh Staffan John!
  • Ludwig T skrev om Staffan John en del av Svensk Fastighetsförmedling Nacka
    Staffan gjorde allt man förväntar sig av en mäklare och lite till. Trevligt bemötande varje gång och var mycket flexibel gällande visningar och möten.
    Vi rekommenderar varmt Staffan och svensk fast till folk som vill sälja. Läs mer
    2018-10-01 Staffan J svarar Ludwig T
    Tack Ludwig för den fina rekommendationen! Vad roligt att allt gick så bra med er försäljning och tack för ett fint samarbete!

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Nacka

Staffan John