Ida Olheim
Registrerad mäklare sedan 2011
Aktiv på Reco.se sedan 2014
2019-06 - 2020-05
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med mitt jobb är all den positiva respons från köpare och säljare som ger mig otroligt mycket energi. Att vinna förtroendet hos en säljare är en otrolig kick och jag blir lika stolt varje gång!

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag vill alltid bli bättre och jag vågar prova nya idéer. Detaljerna är viktiga för att få ett bra slutresultat, där spelar engagemanget en stor roll.

Vad gör du helst på fritiden?
Umgås med familj och vänner. Onsdagskvällarna i baskethallen är också heliga för mig, nästa år vinner vi div 2 igen Läs mer

Läs vad 96 Läs vad Ida Olheim

• Rasmus O köpte sitt hus med hjälp av Ida Olheim en del av Svensk Fastighetsförmedling Södertälje

2020-05-04

Södertälje
    Vi köpte vår första bostad via Ida och jag upplevde att hon snabbt förstod våra önskemål och prioriteringar som köpare samtidigt som hon på ett tydligt och proffsigt sätt representerade säljaren. Hennes bemötande var varmt och personligt vilket jag uppskattade, inte det minsta stelt.

Jag ger Ida mina varmaste rekommendationer! Läs mer
    2020-05-04 Ida O svarar Rasmus O
    Kul Rasmus att ni är nöjda med mitt jobb! Hoppas ni ska trivas nu och fortsätt gärna att rekommendera mig till fler som ni känner, det betyder mycket för mig=)
  • Sofia R köpte sitt hus med hjälp av Ida Olheim en del av Svensk Fastighetsförmedling Södertälje

2020-05-03

Södertälje
    Jag och min sambo köpte vår första bostad via Ida. Proffsigt bemötande hela vägen gjorde att vi kände oss väldigt trygga med bostadsaffärer. Kan varmt rekommendera Ida! Läs mer
    2020-05-04 Ida O svarar Sofia R
    Tack Sofia och välkommen till Pershagen!=)
  • Helena N sålde sitt hus med hjälp av Ida Olheim en del av Svensk Fastighetsförmedling Södertälje

2020-04-27

Södertälje
    Jag har under de senaste veckorna haft kontakt med Ida både i egenskap av köpare och säljare, och hon har överträffat mina förväntningar. Ida har hanterat både processen, som nu ser annorlunda ut än under normala tider, på ett proffsigt, effektivt, omtänksamt och kommunikativt sätt.

Jag kommer definitivt anlita Ida igen om det skulle bli aktuellt med en försäljning och rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2020-04-27 Ida O svarar Helena N
    Tusen tack Helena för din fina rekommendation! Kul att jag fick överträffa dina förväntningar=)
  • Marie E sålde sitt hus med hjälp av Ida Olheim en del av Svensk Fastighetsförmedling Södertälje

2020-04-25

Södertälje
    Vid försäljning av bostad, bemöttes jag med respekt och med kompetens. Önskemål om snabbt förfarande från min sida, möttes och uppfylldes. Mina allra bästa rekommendationer. Läs mer
    2020-04-27 Ida O svarar Marie E
    Tack för samarbetet och stort tack för förtroendet Marie! Ta hand om dig nu så ses vi när det blir dags för tillträde i sommar!
  • Patrik B sålde sin lägenhet med hjälp av Ida Olheim en del av Svensk Fastighetsförmedling Södertälje

2020-03-07

2:a
    Södertälje
    Tydlig. Snabb. Positiv med bra feedback.
    Jätenöjda Läs mer
    2020-03-09 Ida O svarar Patrik B
    Tack för förtroendet! Vi ses på tillträdet!
  • Angelica L köpte sitt hus med hjälp av Ida Olheim en del av Svensk Fastighetsförmedling Södertälje

2020-03-01

Mariefred
    Mycket påläst och tillgängligt mäklare! Läs mer
    2020-03-02 Ida O svarar Angelica L
    Stort tack! Hoppas ni ska trivas=)
  • Maja T sålde sitt hus med hjälp av Ida Olheim en del av Svensk Fastighetsförmedling Södertälje

2020-02-28

Ronna
    Sålt ett radhus.
    Affärsmässigt bemötande.
    Huset sålde sig självt. Ingen visning behövdes.
    Tycker mäklaren kunde ha argumenterat för hur samfällighets kostnaden skulle fördelas mellan köpare och säljare. Nu får säljaren stå för helas samfällighetskostnaden själv. Läs mer
    2020-03-05 Ida O svarar Maja T
    Tack för din rekommendation! Jag håller med dig, hoppas du ändå är nöjd med slutpriset som blev 150 000 kr mer efter långa förhandlingar=). Nu återstår bara tillträdet till sommaren, vill du ha rekommendationer på städföretag så har vi det också. Ta hand om er!
  • Susanne L sålde sin lägenhet med hjälp av Ida Olheim en del av Svensk Fastighetsförmedling Södertälje

2020-02-04

2:a
    Centralt
    Okej bemötande, men hade uppskattat ett högre engagemang vid kundkontakt. Läs mer
  • Kurt S
    Kurt S köpte en tomt med hjälp av Ida Olheim en del av Svensk Fastighetsförmedling Södertälje

2020-01-22

Hölö
    Ida är en seriös och pålitlig mäklare som har koll på läget! Läs mer
    2020-01-29 Ida O svarar Kurt S
    Stort tack för din rekommendation Kurt!
  • Karin F sålde sitt hus med hjälp av Ida Olheim en del av Svensk Fastighetsförmedling Södertälje

2019-12-13

Lerhaga
    Vi var nyskilda inte bästa vänner och kommunicerade endast via sms. Vi sålde ett hus. Detta var en ny situation för mäklaren. Vid ett tillfälle fick jag ingen återkoppling efter en visningen, mäklaren var inte van vid två säljare om samma hus. Försäljningen drog ut på tiden, det dök upp en anonym budgivare som ställde villkor, en märklig situation som rörde till det för både budgivare och säljare.
    Jag tror dock att Ida har blivit en erfarenhet rikare och går stärkt framåt. Läs mer
    2019-12-19 Ida O svarar Karin F
    Hej Karin! Tack för din feedback. Hoppas du får en god jul!

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Södertälje

Anna Hellerqvist