Ida Olheim

Ida Olheim

Ida Olheim är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Södertälje

Ida Olheim har varit registrerad mäklare sedan 2011-10. Ida Olheim har varit aktiv på Reco.se sedan 2014-04 och har fått 207 omdömen med ett betyg på 4.8. Ida Olheim har haft 32 försäljningar sen 2023-04 och har tillfrågat 97% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med mitt jobb är all den positiva respons från köpare och säljare som ger mig otroligt mycket energi. Att vinna förtroendet hos en säljare är en otrolig kick och jag blir lika stolt varje gång!

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag vill alltid bli bättre och jag vågar prova nya idéer. Detaljerna är viktiga för att få ett bra slutresultat, där spelar engagemanget en stor roll.

Vad gör du helst på fritiden?
Umgås med familj och vänner. Onsdagskvällarna i baskethallen är också heliga för mig, nästa år vinner vi div 2 igen

207 omdömen om Ida Olheim

Sedan starten hos Reco 2014
Simon H
Sålde sitt hus med hjälp av Ida Olheim en del av Svensk Fastighetsförmedling Södertälje
Södertälje

Bra bemötande och kunnig på sin sak, förtroende ingivande. Direkt efter försäljningen fick vi en känsla av att vi missade några möjliga köpare pågrund av informationsbrist, men sammantaget är vi nöjda med försäljningen. Och vi kände oss hörda i våra önskningar. Jag skulle rekommendera Ida till bekanta.

Svar från Ida Olheim

Tack Simon för ett fint samarbete och förtroende, hoppas ni ska trivas bra i ert nya hus!

Michael A
Köpte sin lägenhet med hjälp av Ida Olheim en del av Svensk Fastighetsförmedling Södertälje
Fogdetorp

Mycket proffsig och dessutom hjälpsam och snäll

Mikael M
Södertälje

Vår upplevelse av Ida är att hon är mycket kunnig, hon hade en tydlig plan för vår försäljning av huset, hanterade försäljningen så både vi som säljare och köpare blev nöjda dessutom var det väldigt trevligt att jobba ihop med Ida. Vi är mycket nöjda med Idas hjälp med försäljningen av vårt hus.

Svar från Ida Olheim

Vad glad jag blir av din fina rekommendation! Stort tack för ert förtroende, det har varit ett nöje att samarbeta med er. Ta hand om er så hörs vi vidare framöver.

Christina M
Södertälje

Proffsigt bemötande. Gedigen kunskap och erfarenhet. Skapar förtroende och trygghet av oss säljare. Vi som säljare satte dock ett högre pris än Ida vilket var klokt visade det sig. Sålde fastigheten för mer av det vi begärt. Upplever Ida som en bra mäklare även för köpare. Trygg och har ett inkännande sätt. Mycket nöjd!

Svar från Ida Olheim

Tack för din rekommendation Kicki, det uppskattar jag mycket! Vilket fint hus ni har och stort tack för ett bra samarbete som resulterade i ett fantastiskt slutresultat. Må så gott så ses vi framöver igen!

Angelica W
Bårstabergen

Jag har bara positiva saker om min upplevelse under mötet. Bra välkomnande när jag klev in genom dörren, mycket trevlig, kunnig och bra på att förklara alla papper och kommande steg i processen. Mycket nöjd!

Lisbeth Marianne E
Pershagen

Arbetat hårt med att fånga de få intressenter som kom på visning i en tuff marknad. Bra kännedom om området. Lätt att kommunicera med och kunnig ang de frågor vi som säljare hade.

Klas Håkan E
Pershagen

Bra jobbat i en tid då marknaden varit svår. Lyckades hålla igång och fånga de få intressenter som fanns under denna tidsperiod. Kunnig på området Pershagen.

Sargon C
Köpte sitt hus med hjälp av Ida Olheim en del av Svensk Fastighetsförmedling Södertälje
Ronna

Artigt o proffsig Det var mer än väntat på Positiv sätt med sättet hon framfört detta Trygghet

Jn A
Södertälje

En väldigt professionell och informativ mäklare. Jätte duktig på sitt jobb, man känner sig trygg och säker i hennes händer.

Per Erik L
Nykvarn

Jag har från första mötet i samband med önskemål och val av HSB-lägenhet samt under resan med förberedelser och senare husförsäljning, fått ett mycket bra intryck av och förtroende för Ida. Räntehöjningar och oro runtomkring i världen har såklart ställt till det för bostadsmarknaden och påverkat intresset och slutpriserna. Trots dessa mörka moln tycker jag att Ida gjort ett jättebra jobb att ragga spekulanter och fixat visningar vilket till slut ledde till en affär där jag är nöjd och förhoppningsvis även de nya ägarna.

Svar från Ida Olheim

Stort tack för din fina rekommendation, det betyder mycket för mig. Ta hand om dig nu så ses vi vid frånträdet.