Svensk Infrastruktur AB

Svensk Infrastruktur AB

Ring 4675-77 08 218
Omdömen totalt
7
Snittbetyg
1.6
Skriv ett omdöme

7 omdömen om Svensk Infrastruktur AB

Visar 7 omdömen med 1.6 i snittbetyg
Kristoffer B
Skrev om Svensk Infrastruktur AB

Företaget installerar fiber i föreningen som ska vara gratis två år, har sendan gått över utan mitt medgivande till ett avtal som ej är kostnadsfritt. Jag bor inte kvar på adressen vid övergången, fakturorna skickas av Bredband2 till min gamla adress. Bredband2 tar då betalt men avtalen ligger hos Svenskinfrastruktur. Bredband2 får inte lämna ut några avtal men dom får alltså ta betalt och driva min betalningar till inkasso. Bolagen slår tillsammans ut konsumenten.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johan A
Skrev om Svensk Infrastruktur AB

Usla. Två år efter att de fått över 20tkr betalt för att två letter grävde i max 2h så har de fört över nätet till ett annat bolag i samma koncern och tycker sig därmed ha rätt att chockhöja priserna (oavsett operatörsval) OCH dessutom fakturera en månadskostnad för support på fibernätet, som har rejält med nertid titt som tätt oavsett vilken operatör som sedan valts. Som om det var ett nöje att behöva stå i deras telefonkö hela tiden för att de inte levererar vad man redan betalt stora summor för.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Erik
Skrev om Svensk Infrastruktur AB

Efter flera års tjatande på Telia om att få fiber till villan dök plötsligt Svensk infrastruktur upp och erbjöd samma sak, fast bättre eftersom de är helt operatörsoberoende. När man gräver upp ett helt område och lägger ned nya kablar så blir det alltid problem någonstans. Det är inte konstigt. På det stora hela har de levererat en kanontjänst till ett bra pris. Tack! Så här i efterhand är jag glad att det inte blev Telia, eller ännu värre, det kommunala alternativet...

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Björn  J
Skrev om Svensk Infrastruktur AB

Håll er borta från svensk infrastruktur. Vi väntade 7 månader på vår installation för att 4 månader efter beräknad driftsättning få ett mail där det står att vi inte kommer få något fiber installerat inom "närmsta tiden" varpå jag erbjuds häva avtalet. Ska tilläggas att jag Kontaktat dem via telefon varje månad utan att kunna få ett svar mer än "det är på gång". Under denna period har vi inte fått någon information. Varje gång jag ringt har de lovat att en projektledare ska återkomma vilket aldrig har hänt. ETT RIKTIGT SKITFÖRETAG... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
John N
Skrev om Svensk Infrastruktur AB

Oseriöst. På avtalet står att 36 månader bredband ska ingå, men det slutade fungera kort därefter och Svensk Infrastruktur vägrar ordna ett fungerande bredband eftersom de menar att det inte står specifikt under "Leverantörens åtaganden" i avtalet. Så tro inte att ni kommer få 36 månaders bredband på köpet bara för att det står i avtalet, för det gäller enligt SI bara om de och deras internetleverantör känner för det.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
per j
Skrev om Svensk Infrastruktur AB

Oseriöst Svensk Infrastruktur! De gör inte klart, de åtgärdar inte fel, de svarar inte i telefon och man bör inte köra TV via kabeln. Sex månader efter nedgrävning har de fortfarande inte lagt igen diket på min tomt, trots att jag påpekat det flera gånger och trots att de lovat att åtgärda det med prioritet. (De krävde dessutom foto för de litade inte på mig. Oklart varför jag skulle ringa och ljuga om något sådant.) Nu svarar ingen när jag ringer. De har heller inte lagt igen hålet ute vid gatan utan där ser det... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Gustaf V
Skrev om Svensk Infrastruktur AB

Fel, fel, fel. Gör om gör rätt! -Nej, vi gör inget! Efter möte med deras "säljare" som markerar var det skall grävas lyckas de gräva på fel ställe. (inte så svårt att förstå då det snöade dagen före). Jag ringer deras "kundtjänst" och påtalar detta vilket innebär att de gräver om men FEL ytterligare en gång. Nu kan man ju tycka att det inte spelar så jätte stor roll var man gräver men det har en väsentlig betydelse om man skall bygga ut huset just där de gräver ner fiberkabeln. När det sedan påtalas en tredje... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen