Alla kategorier Elektriker Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Svensk Infrastruktur AB

Svensk Infrastruktur AB

Hälsingegatan 30, 113 43 Stockholm — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om Svensk Infrastruktur AB

• Johan A
    Johan A skrev om Svensk Infrastruktur AB
    Usla. Två år efter att de fått över 20tkr betalt för att två letter grävde i max 2h så har de fört över nätet till ett annat bolag i samma koncern och tycker sig därmed ha rätt att chockhöja priserna (oavsett operatörsval) OCH dessutom fakturera en månadskostnad för support på fibernätet, som har rejält med nertid titt som tätt oavsett vilken operatör som sedan valts. Som om det var ett nöje att behöva stå i deras telefonkö hela tiden för att de inte levererar vad man redan betalt stora summor för. Läs mer
  • Erik
    Erik skrev om Svensk Infrastruktur AB
    Efter flera års tjatande på Telia om att få fiber till villan dök plötsligt Svensk infrastruktur upp och erbjöd samma sak, fast bättre eftersom de är helt operatörsoberoende. När man gräver upp ett helt område och lägger ned nya kablar så blir det alltid problem någonstans. Det är inte konstigt. På det stora hela har de levererat en kanontjänst till ett bra pris. Tack! Så här i efterhand är jag glad att det inte blev Telia, eller ännu värre, det kommunala alternativet... Läs mer
  • Björn  J
    Björn J skrev om Svensk Infrastruktur AB
    Håll er borta från svensk infrastruktur. Vi väntade 7 månader på vår installation för att 4 månader efter beräknad driftsättning få ett mail där det står att vi inte kommer få något fiber installerat inom "närmsta tiden" varpå jag erbjuds häva avtalet. Ska tilläggas att jag Kontaktat dem via telefon varje månad utan att kunna få ett svar mer än "det är på gång". Under denna period har vi inte fått någon information. Varje gång jag ringt har de lovat att en projektledare ska återkomma vilket aldrig har hänt. ETT RIKTIGT SKITFÖRETAG ALLTSÅ, välj en annan leverantör för det här företaget är bluff och båg, jag önskar att jag googlat lite innan vi valde dem som leverantör...

/BJ Läs mer
  • John N
    John N skrev om Svensk Infrastruktur AB
    Oseriöst. På avtalet står att 36 månader bredband ska ingå, men det slutade fungera kort därefter och Svensk Infrastruktur vägrar ordna ett fungerande bredband eftersom de menar att det inte står specifikt under "Leverantörens åtaganden" i avtalet. Så tro inte att ni kommer få 36 månaders bredband på köpet bara för att det står i avtalet, för det gäller enligt SI bara om de och deras internetleverantör känner för det. Läs mer
  • per j
    per j skrev om Svensk Infrastruktur AB
    Oseriöst Svensk Infrastruktur!

De gör inte klart, de åtgärdar inte fel, de svarar inte i telefon och man bör inte köra TV via kabeln.

Sex månader efter nedgrävning har de fortfarande inte lagt igen diket på min tomt, trots att jag påpekat det flera gånger och trots att de lovat att åtgärda det med prioritet. (De krävde dessutom foto för de litade inte på mig. Oklart varför jag skulle ringa och ljuga om något sådant.) Nu svarar ingen när jag ringer.

De har heller inte lagt igen hålet ute vid gatan utan där ser det fortfarende bedrövligt ut sex månader efter installationen.

De lyckades även förstöra staketet mot grannens tomt. Det går nu inte att laga. Jag har bett dem 3-4 gånger att komma med förslag på hur det skall lösas. Ännu har jag inte fått svar.

När kabeln skulle installeras kom de i god tid och ritade ut var kabeln skulle gå, dock utan att fråga mig. Vi lyckades dock ändra. Dagen innan grävning meddelade de att de även skulle dra ett dike över hela min tomt till grannens tomt. De tänkte då lägga kabeln i ett knallblått rör över ett litet berg på min tomt, alldeles vid min uteplats. Alltså, inte nedgrävt utan helt synligt!!! Tur att jag var hemma och hann stoppa dem. Vem vill ha en kabel väl synlig på sin tomt?

OBS! När jag ringde om råd för att koppla upp dator, TV och telefoni fick jag en kraftig rekommendation att inte köra TVn via fiber. "Det kommer att bli så dålig kvalitet", sades det.

Jag varnar alla för Svensk Infrastruktur. Läs mer
  • Gustaf V
    Gustaf V skrev om Svensk Infrastruktur AB
    Fel, fel, fel. Gör om gör rätt!
    -Nej, vi gör inget!

Efter möte med deras "säljare" som markerar var det skall grävas lyckas de gräva på fel ställe. (inte så svårt att förstå då det snöade dagen före). Jag ringer deras "kundtjänst" och påtalar detta vilket innebär att de gräver om men FEL ytterligare en gång.

Nu kan man ju tycka att det inte spelar så jätte stor roll var man gräver men det har en väsentlig betydelse om man skall bygga ut huset just där de gräver ner fiberkabeln.

När det sedan påtalas en tredje gång händer inget och rätt var det är ligger en lapp i brevlådan (söndag) om att fiberdosan skall monteras in dagen efter. Jag ringer och frågar hur det skall lösas och får svaret att det går att lösa i efterhand. Jag väntade i drygt en månad på återkopplingen på hur de ville åtgärda felet men då inget händer tröttnar jag och ringer tillbaka ytterligare en gång och får svaret att de inte tänker åtgärda det eftersom de redan installerat dosan och aktiverat fiberanslutningen......

Seriöst? Nja inte enligt min mening.

Varning!

/Patrick Läs mer

Bästa elektrikerna i Stockholm:

Mattias W Mattias W tycker:
“Strålande arbete, punktlig, lä...” Läs mer

Reprovägen 6, 18377, Täby