Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Kungsholmen Västermalmskliniken

Västermalmskliniken

Kronobergsgatan 43 - 45, 112 33 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss för traditionell eller estetisk tandvård. Vi blandar lång erfarenhet tillsammans med ny utrustning i våra fräscha lokaler på Fridhemsplan.
Välkommen att höra av dig eller titta förbi för konsultation eller tidsbokning.
Sibeliusgången 22, 16477, KISTA
Akalla Tandläkarpraktik
Filip A:
Alltid bra och serviceminded, har gått där de senaste 10 åren.

Tandläkare nära Västermalmskliniken:

Sveavägen 91, Stockholm
Inget avkall på kvalitet, optimal funktion och estetik. Servicenivån skall vara ... Läs mer ›
Helene K:
Ska nu göra mitt andra tandimplantat hos Svea Tandklinik. Är så nöjd med det första. Proffsigt och jag har inte haft några som helst problem...

Nybrogatan 16, STOCKHOLM
Få kvalitativ och personlig tandvård hos Tandläkare Rolf Cronqwist. Läs mer ›
Ulf B:
25 år med Rolf&Birgit. Behöver jag säga mer. Många skratt med de få riktiga tänder man har kvar. :-)Kul, roligt att återse en tandläkare??? ...

Kungsgatan 18, STOCKHOLM
Vi tar emot bokningar samma dag och hjälper dig både med regelbunden och akut ta... Läs mer ›
Annika H:
När jag kom till Ivonne så försvann min tandläkar rädsla! Ivonne är alltid glad och positiv samt en mkt varm människa. Hon är extremt duktig...

Lästmakargatan 15, Stockholm
Välkommen! Läs mer ›
Magnus H:
Har fått hjälp av Tandläkare Anders Ericson med ett tandimplantat. Mycket professionellt bemötande och verkligen väl utfört arbete!

Läs vad 15 kunder tycker om Västermalmskliniken

• Christian
    Christian skrev om Västermalmskliniken
    En bra behandling, men tyvärr usel information om priserna. Vid telefon sa de att det skulle kosta mellan 600 och 1500 kr för en tandhygienistbehandling. Oavsett hur tydlig jag var att jag ville ha en ENKEL hygienistbehandling landade notan ändå på 1500kr. Känner mig lurad på priset, men behandlingen var bra.
  • Lukasz L
    Lukasz L skrev om Västermalmskliniken
    Nu kan jag inte påstå att jag varit hos så många olika tandläkare så jag direkt kan jämföra, men jag gillar verkligen Västermalmskliniken. Man får ett väldigt personligt bemötande hos dom och det verkar faktiskt som de bryr sig om ens tänder. De är väldigt tydliga med vad de ska göra, de visar, berättar och förklarar röntgenbilderna för en. Lokalerna är väldigt fräscha och moderna.

Västermalmskliniken är nog lite dyrare än andra ställen, men tycker man att man har råd, gå dit ändå. För mig har tandläkare alltid varit en jobbig procedur, men nu ser jag nästan fram emot att gå dit.

Var hos tandhygienisten Marika som blästrade, gjorde rent och polerade tänderna. Hon är otroligt trevlig och professionell. Resultatet blev lysande och det kostade bara runt tusenlappen.

Kan verkligen rekommendera Västermalmskliniken!
    Göran A, Nikke L gillar detta
  • martin o
    martin o skrev om Västermalmskliniken
    Den bästa tandläkare i stan, blev väldigt nöid!
  • Kalle K
    Kalle K skrev om Västermalmskliniken
    Har varit flera gånger hos tandhygienist Marita och tandläkare Marika och alltid fått ett proffesionellt och vänligt bemötande. Hela kliniken med personal är helt underbara. Alltid lika glada och trevliga.Jag rekommenderar verkligen Er till alla jag träffar.
  • Frans I
    Frans I skrev om Västermalmskliniken
    Proffsigt bemötande, kunniga med gott humör. När man väl hamnat i stolen gick det fort, även om jag fick vänta en del innan jag kom in.
  • sebastian B
    sebastian B skrev om Västermalmskliniken
    SKIT SKIT SKIT! Har lagt ner flera tusen där och står fortfarande kvar på samma status som när jag gick dit..
    Tandläkare blev direkt otrevlig när jag klagade.
    Absolut inte prisvärt..
    2009-10-29 Representant för Västermalmsklin svarar sebastian B
    Sebastian har under en kort tid varit patient hos oss och blivit väl omhändertagen av en av tandläkarna. Sebastians bemötande mot tandläkaren efter timmar av behandling var direkt orättvis. Sebastian har blivit bemött på ett trevligt sätt förutom när han skulle betala. Tandläkaren har verkligen debiterat snällt men blev mycket besviken på Sebastians attityd och det har han troligen noterat vilket framkommer i bedömningen! Sebastian har också blivit hjälpt med flera tänder - dvs han står inte på samma status som när han kom! Tyvärr fungerade inte kommunikationen med denna patient! Vi önskar honom och framtida behandlare lycka till!
    ama gillar detta
  • Eduardo A
    Eduardo A skrev om Västermalmskliniken
    Jag är en äldre man som bott i fem olika länder och fått tandvård i minst nio olika länder sammanlagt. Har haft tandproblem sedan jag var liten pojke. För ca 5 år sedan fann jag denna klinik och nu har jag äntligen ordning i min mun samt fått upplysning om hur den ska skötas. Oerhört imponerad av Marika och hennes team vilka jag rekommenderar varmt!
  • S v
    S v skrev om Västermalmskliniken
    Trevligt och bra, särskilt hos Marika. Men har också fått tveksamma behandlingar några gånger, vilket gett mig en del problem. Har gått länge, men funderar på att byta.
  • Lina N
    Lina N skrev om Västermalmskliniken
    Gick akut till deras tandhygienist Marita (som turligt nog kunde klämma in en tid till mig dagen efter jag ringde), och hon var väldigt snäll och trevlig, duktig och väldigt noggrann men samtidigt respektfull och försiktig vilket verkligen uppskattas eftersom jag tycker det är väldigt obehagligt att gå till tandläkare/tandhygienist på grund av mycket dåliga erfarenheter på andra mottagningar sedan tidigare.
    Prisvärt helt klart, speciellt med tandvårdsbidraget ;)
  • Terron M
    Terron M skrev om Västermalmskliniken
    Västermalmskleniken är resultatet av ett grymt gäng som kan sin sak samt att de har passion för sitt yrke.

Alltid varma och trevliga när man besöker er och pratar med er i telefon. Jag fick mina tänder lagade av er och jag är super nöjd. Kommer tillbaka till er och rekommenderar er till alla!
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Västermalmskliniken
    Jag hade inte varit hos tandläkaren på fem år, förmodligen för att det aldrig är särskilt trevligt. Västermalmskliniken blev så hyllad på reco.se att jag var tvungen att gå dit och bra var det.

För den som är rädd för sprutor kan jag meddela att jag inte ens kände när tandläkaren gav mig bedövningen. Vidare slapp jag ilningar och annat obehag under tiden de lagade mina risiga tänder.

Det enda som drar ner betyget är den ospecade fakturan, eftersom jag inte förstår vad det är som kostar hade det varit trevligt med en specifikation med vad allt kostar.

Jag rekommenderar verkligen Västermalmskliniken.
  • Daniel T
    Daniel T skrev om Västermalmskliniken
    Efter att ha läst Västermalmsklinikens rekommendationer på reco, var mina förväntningar riktigt högt ställda. Jag menar hur trevligt kan det vara att gå till tandläkaren? Jo det kan bevisligen vara riktigt trevligt. Kliniken ligger i fräscha ljusa lokaler. Personalen är trevlig och serviceminded. Jag gillar sättet som tandläkaren genom hela behandlingen, berättade om de olika momenten samt med jämna mellanrum kollade av att allt kändes bra. Mitt leende är efter en saltbläster behandling vitare än någonsin. Om det var länge sedan du var hos tandläkaren kan jag verkligen rekommendera Västermalmskliniken.
  • Philip R
    Philip R skrev om Västermalmskliniken
    jag har aldrig sammankopplat ett tandläkarbesök med något trevligt. Efter mitt besök på Västermalmskliniken är min uppfattning för första gången helt förändrad. Tandläkaren jag besökte var den mest pedagogiska jag träffat. Hon förklarade hur min tandprofil bäst kunde benifitera av rätt tandborstning, även varför det kan vara skadligt att göra fel. Jag får alltid fula svarta beläggningar ca ett år efter senaste tandläkarbesök. Det beror tydligen på PH värdet i munnen. Hos samtliga tidigare tandläkare jag besökt har de slipat bort dessa. Slipningen har aldrig blivit perfekt utan svåråtkomliga områden har kvar små fula svarta prickar. Här däremot använde hon precis som i redan skrivna recentioner en liten högtrycks tvätt. Den använde små små saltkorn som blästrade bort alla missfärgningar och beläggningar på några minuter. Helt otroligt nöjd är jag! Kan inte annat än sätta 5 recos jag lägger även till ett pluss. Dvs 5+ blir mitt betyg.
    Håkan R, Daniel T, Emma K gillar detta
  • Johan C
    Johan C skrev om Västermalmskliniken
    Efter att ha läst Emma K's rekommendation, kunde jag inte låta bli att gå hit nu när det var dags att gå till tandläkaren. Och ja, för en som är van att gå till en vanlig Folktandvård, haha WOW vilken skillnad! Den där högtrycks tvätten med saltlösning, ganska festligt faktiskt, och tydligen så har dom någon form av en-timmes "spa" grej för tänderna också, i samband med blekning? Ah iaf, dags att gå till tandläkaren? Vill bli trevligt bemött? Vill veta vad dom gör? Vill känna "service" även fast det handlar om en tandläkare?? Ja gå hit.
    Linus B, Emma K, Ronny M gillar detta
  • Emma K
    Emma K skrev om Västermalmskliniken
    verkligen en tandläkare som kan leverera det lilla extra, eller stora extra som jag upplevde det. Både bemötande och behandling, man känner sig verkligen omhändertagen. Själv hade jag Tandläkare Marika som kändes väldigt kunnig och engagerad, lång ifrån stress och löpande bandet som jag kännt på Folktandvården. Hon gjorde en grundlig analys av hela min mun, inklusive tandkött och slemhinnor och tog sig verkligen tid att förklara allting, inte bara vad man har utan även varför och vad man själv kan göra åt det, och hur man känner igen olika tecken. Hade dessutom olika förslag på hur man kan göra lagningar och behandligar så att det blir lite lättare ekonomiskt vilket alltid är trevligt. På slutet spolades mina tänder med en saltlösning som tog bort varenda missfärgning, helt otroligt. Trodde jag skulle behöva bleka tänderna så mycket kaffe jag häller i mig, men nu sparade jag in några tusenlappar på det. Kan varmt rekommendera Marika och gänget!
    Björn W, Ronny M gillar detta

Kronobergsgatan 43 - 45, 112 33 Stockholm