Acape Laserklinik

Acape Laserklinik

Här på Acape Laser har vi alltid som mål att våra kunder ska bli väl omhändertagna. Därför satsar vi allt på utbildad personal, den bästa utrustningen och trevliga centrala lokaler på Södermalm i Stockholm. Om vi inte tror på en behandlingsmetod, så använder vi den inte. Det är så vi jobbar - med högsta möjliga tillit till våra produkter, maskiner och personal!

Vi erbjuder mycket inom bla laserbehandlingar, kirurgi och hudvård. När det gäller just laser har vi hela 18 års erfarenhet. All vår personal är självfallet certifierade inom hud- och laserterapi.

Hos oss har vi även den välrenommerade Dr Nuria Civill som driver Evidence Clinic i samma lokaler som oss. Hon har många års erfarenhet av bla. Botox och Fillers, V-Softlift (i denna metod utbildar hon andra läkare), Thermage huduppstramning, kemisk peeling, sam Zo skin Healths hudvård.

Kontakta oss för konsultation och tidsbokning, vi tar hand om din hud!

Läs vad 202 kunder tycker om Acape Laserklinik 2

2021-05-03
    Bokade en Laserbehandling, och är jättenöjd med både bemötande och resultatet.
    2021-04-26
    Daniella har alltid varit trevlih
    2021-04-19
    Bra och professionellt bemötande.
    2021-04-13
    Angav i min bokning att jag tidigare varit hos läkare och tittat så att födelsemärket inte var farligt, sa detta även vid första besöket till den som behandlade mig. Fick ingen mer information än så. Tog då bort 3 födelsemärken varav två har kommit tillbaka. Bokade tid för en andra behandling och fick gott bemötande. Tyvärr kom de två födelsemärkena tillbaka igen (ena både större och mörkare). Nu när jag var förbi kliniken pratade jag kort med läkare som hävdar att de alltid brukar rekommendera konsultation först och att man alltid ska behandla med pigmenthämmande krämer, detta informerade behandlaren aldrig mig om heller i något av tillfällena. Fick även veta av läkare att hon aldrig skulle rekommendera behandling med laser så tätt inpå (slutet på okt & mitten på jan). Så varför sa ingen i kliniken det till mig? Blev uppmuntrad till att boka konsultation hos läkare nu istället (av henne själv) men hon var tydlig med att hon inte kommer att behandla mig på ett bra tag och det enda vi skulle göra på en konsultation är att titta på födelsemärket och göra upp en behandlingsplan. Har nu varit hos läkare på Akademi Kliniken som inte alls anser att man ska använda pigmenthämmande krämer eller att det är för kort tid mellan behandlingarna och blev chockad av att jag ens fått den informationen på Acape. Vet inte vem jag ska lyssna på. Men efter utebliven information och att födelsemärkena kommit tillbaka så vet jag inte om jag har något annat val än att ta bort det kirurgiskt.

Just det. Fick reducerat pris på den andra behandlingen i Jan hos Acape precis som det stod på hemsidan, dock på alla tre födelsemärkena trots att det var två av dem som jag behandlade en andra gång. Så betalade en "för mycket" men upptäckte det inte förrän ett par dagar senare och kändes inte värt att gå tillbaka för. Dock borde den som tog betalt ha tänkt på detta.
    Hej, Valentina! Vi ger alltid en skriftlig information hos oss vid behandlingar. Vi ger även informationen muntligt. Vi ser att du fått en skriftlig information som du skrivit under. Vi tycker att den är tydlig, men vi ber om ursäkt om det är något du har uppfattat som är otydligt. I informationen står att man ska fråga innan behandlingen i fall det är något som man undrar över. I informationen står även vad som händer före, under och efter behandling, risker och sidoeffekter, samt råd om hur man tar hand om märkena efteråt. All denna information finns även på vår hemsida. Med vänliga hälsningar Acape Laser Acape Laserklinik
    2021-02-08
    Trevligt tryggt och kompetenta människor
    2021-02-06
    Tog bort sk spindelblodkärl på näsan
    med KTP Laser, och dom försvann på direkten. Kan varmt rekommendera Acape kliniken.

Martin
    2021-02-05
    Jag tog bort två födelsemärken ansiktet. Det gick smidigt och hon som tog hand om mig var väldigt duktig och trevlig.
    2020-12-11
    Mycket trevlig personal, mycket bra bemötande. Tog bort leverfläckar, jättenöjd.
    2020-12-10
    Mycket professionella både i utförandet och bemötandet. Man blir lugn och trygg! Roligt att möta personer som tycker om det de gör och att de så generöst delar med sig av sina kunskaper och ger goda råd. Har du inte besökt dem än så kan jag varmt rekommendera dig att göra det!
    2020-12-09
    Jag kan bara säga att jag är väldigt nöjd.
  • 2020-12-01
    Proffsigt och varmt bemötande. Min hud är numera fantastisk! Bra råd och seriösa rekommendationer. Kan varmt rekommendera!
    2020-11-01
    Proffsigt bemötande och bra resultat! Kan varmt rekommendera!
    2020-10-30
    Proffsiga, ärliga och avkopplade i en
    Tack Louise, att du tog dig tid att skriva så fint om oss! Acape Laserklinik
    2020-09-21
    Trevligt bemötande och mycket proffesionellt behandling.
    Jätte nöjd!
    2020-09-18
    Man mår alltid bra när man varit på Acape. Tryggt och proffsigt.
    2020-08-26
    Väldigt bra bemötande, kunniga, bra resultat. Man kände sig trygg under behandlingengs gång. Finner inget negativt att säga.
    2020-08-05
    Väldigt trevligt bemötande och jättefina lokaler, men jag blev tyvärr inte helt nöjd med själva behandlingen. Tog bort födelsemärken med laser, men de blev tyvärr inte helt borttagna. Jag var på ett läkarbesök i ett annat ärende för ett par veckor sedan och hon reagerade så pass på märkena att hon skrev en remiss till hudläkare för att ta bort dem ordentligt.
    Hej, Rebecka! Vad tråkigt att du inte blev nöjd med behandlingsresultatet! I vår information som vi har på hemsidan, samt i den informationen du fått här, så kan det krävas komplettering av behandlingen. Om du hade kontaktat oss, så hade vi bokat tid för kontroll och därefter en kompletterande behandling. Tyvärr, så vet inte alla läkare hur laserbehandling fungerar och man kan då få denna reaktion eftersom märket delvis syns. Många läkare rekommenderar dock Co2 laserbehandling pga att det är mindre risk för ärr än att skära bort märken. Vi är ledsna att du inte kontaktade oss och fullföljde din behandling. MVH Acape Laser Acape Laserklinik
    2020-06-18
    Grymma!!
    Gick på hårborttagning hos Daniela.
    Är jätte nöjd. Effektiv behandling, professionella och väldigt fräscht.
    Rekommenderar
    2020-06-15
    Jag var där på hårborttagning. Trevligt bemötande och effektiv behandling.
  • JERRY N
    skrev om Acape Laserklinik
    2020-06-05
    Bokade konsultation, fick bekräftelse via sms och anlände 5 min innan. Tomt i lokalen, ingen som kommer när man plingar och ingen svarar på telefon. Inte heller någon besked om inställd tid eller förklaring.

Inte förtroendeingivande, får bli ett annat bolag.
    Hej Jerry! Vi var upptagna i behandlingar och då hör vi inte alltid dörrklockan. Jag var klar med min kund och tittade på klockan 11.13, Du hade tid 11.15. Tråkigt att Du inte väntade på Din tid. Med vänlig hälsning Acape laserklinik Acape Laserklinik
    2020-05-08
    Underbar upplevelse, supernöjd med resultatet!
    2020-03-12
    Det hjälpte inte mig tyvärr.
    Jag hade för mycket attos
    2020-03-12
    Borttagning av bruna fläckar i ansiktet. Blev bemött på bästa sätt. Förväntningarna upplevdes mycket väl. Mycket nöjd
    2020-03-11
    Tog bort två märken i ansiktet.
    Gjorde inte ont, läkte som beskrivet. Nöjd med bemötande och behandling.
    2020-03-11
    Jag blev bemött väldigt bra. Personalen är alltid väldigt trevliga och kunniga. Härlig atmosfär. Rekommenderar Acape varmt.

Jag hade höga förväntningar . Mina förväntningar blev sanna och jag fick ett utmärkt resultat. Väldigt nöjd med min behandling. Jag lär återkomma.
    2020-03-11
    Laserbeh av röda blodkärl. Gjort ddt hos Acape en gång tidigare. Vänlig och kunnig personal. 4000 kändes dyrt för kinderna.
    Man borde få mer info om hur svullen man kan bli efteråt och att det även kan gå upp under ögonen. All info innan är bra, även om jag förra ggn för flera år sedan enbart blev lite svullen och mer röd. På det hela stora nöjd. Ville ju själv genomgå behandlingen.
    2020-03-11
    Proffsiga trevliga, man behöver några gånger me håret försvinner verkligen! Och det känns knappt!! Jag har varit på andra laserbehabdlingar innan som gör rätt ont. Det här är helt underbart!! Trogen kund!
    2020-02-07
    Proffsigt bemötande, fräscht och bra resultat. Allt vad man kan önska sig. Acape levde upp till alla mina förväntningar.
    Borttagning födelsemärke trevlig personal
    2020-02-07
    Trevlig personal och hårborttagningen är både smärtfri och effektiv!! Rekommenderas verkligen!
    2020-02-05
    Superbra bemötande! Trevliga, professionella. Väntar fortfarande på att se slutresultatet av behandlingen då det inte läkt än, men än så länge ser det bra ut (tog bort några födelsemärken)!
    2020-02-05
    Jag har besökt Acape Laserklinik två gånger nu för två olika behandlingar och är oerhört nöjd med både resultat och bemötande. Jag har tagit bort ett antal födelsemärken i ansikte och på kropp, det blir även några besök till då jag har fler födelsemärken jag vill få bort. Jag har dragit mig för att gå på behandling tidigare, men redan efter mitt första besök kände jag mig väl omhändertagen och trygg. Att jag fortsätter besöka kliniken har både med gott resultat att göra och den goda servicen som Stina och hennes kollegor står för!
    2020-02-05
    Borttagen av födelsemärke o vårta
    Bra bemötande o trevlig personal
    Dermapen. Bra effektivt!! Kunnig personal
    2019-12-11
    Lätt att få tid och fräsch klinik. Trevlig personal
    2019-12-09
    Borttagning med laser av födelsemärke.
    Jag blev välkomnande bemött och behandlingen blev bra utförd. Jag återkommer gärna.
    2019-12-09
    De är väldigt duktiga på vad de gör och ger även en trevlig upplevelse på plats , hemtrevligt och bra
    2019-12-06
    Fick en kort kostnadsfri läkarrådgivning inför eventuell behandling. Väldigt smidigt och bra.
    2019-12-06
    Daniela, fantastiska människa! Känner mig alltid oerhört välkommen här. Har gjort KTP laser på ett eldsmärke med fantastiskt resultat. Rekommenderar starkt!
    2019-12-02
    Bokade, efter klinikens inrådan, tid hos deras läkare för en konsultation inför behandling med KTP-laser. Dr Nuria gav efter sin undersökning tydliga svar om vad jag kunde förvänta mig efter en behandling. De goda resultaten uteblev dock helt (=ingen förändring alls) och kliniken nekar nu att de utlovat resultat redan efter en behandling på en minskning av 80-90%.
    Hej, Sophia! Det är väldigt tråkigt att du inte är nöjd, vi strävar såklart efter det som företag att få alla kunder nöjda. Vi har förklarat för dig att vid en konsultation, så ger vi aldrig procentsatser på hur mycket bättre något kan bli av en behandling, då det är väldigt individuellt. Dock har vi sagt att det troligtvis går bort relativt lätt. Detta kanske gav dig felaktiga förväntningar av behandlingen och det ber vi om ursäkt för. Vi har dock erbjudit dig en ny behandling till kraftigt reducerat pris, men det har du avböjt. Hälsningar Acape Laser Acape Laserklinik
    Hej, Det ni skriver stämmer tyvärr inte, jag skrev noggrant ned informationen jag fick under konsultationen. Ngn behandling till ”kraftigt reducerat pris” har heller inte erbjudits, dock har ni nämt ”reducerat pris”. Med vänlig hälsning Sophia Sophia S
    Läs mer genom att expandera tråden +
    2019-11-18
    Jag har tagit bort hudförändringar. Fick kostnadsförslag och jag tycker jag fick mycket för pengarna. Blev trevligt bemött och känner mig bekväm med personen som utförde jobbet. De har levt upp till mina förväntningar. De har centralt belägen lokal och den är ljus och trevlig. Har gått till Acape förut och jag kommer gå dit igen om det behövs.
    2019-11-18
    borttagning av födelsemärken, bara positiv feedback
    2019-11-18
    Blev proffsigt bemött både i reception och behandling. Rekommenderas!!
    2019-11-15
    Fått bra hjälp mot min känsliga hud/rosacea, hjälpsamma och kunniga.
    2019-11-14
    Trevligt bemötande och fint resultat även om det inte är färdigbehandlat (hårborttagning)
    2019-11-13
    Upplevelsen innan behandling och under var väldigt proffsig. Kände mig trygg och blev lyssnad på. Att jag inte sätter högre betyg är för att jag ännu inte ser det tydliga resultatet som jag förväntade mig. Men hoppas det kommer.
  • Susan H
    skrev om Acape Laserklinik
    2019-10-10
    Proffsig personal och fint bemötande.
    2019-10-09
    Snabbt och smidigt. Bra kontakt inför mötet via mailkontakt.
    Blev bemött proffesionellt av personal, vilket var Stina Holst. Gjorde laseroperation av leverfläckar, väntar fortf på slutgiltigt resultat. Upplevelsen vilken var väldigt kort levde ändå upp till förväntningarna.

Däremot skulle företaget kunna vara tydligare med kvittensen och det man betalar för exakt (kanske avbockning i datorn eller på papper). Man vill vara säker på att man betalar rätt belopp i hänvisning till företagets lista av priser som finns på deras hemsida. Fick känslan av att man avrundande uppåt, därför en kvittens eller kvitto via mail hade inte varit helt fel.
    Hej, Edvard! Tack för din recension. Vi kan skicka kvitto via post till dig med specifikation, om du så önskar. Hoppas att du är nöjd med behandlingen när allt är läkt ordentligt. Annars är du välkommen att höra av dig. MVH Acape Laser Acape Laserklinik
    2019-10-07
    Mycket bra erfarenhet av bemötande och behandling.
    2019-10-07
    Jag har gått på hårborttagning med laser hos Acape i flera år nu och är mycket nöjd med deras service.