African Magic Salong

Ölandsgatan 48, 116 63 Stockholm — Visa karta

4.3 i betyg av av 9 omdömen

Välkommen till African Magic Salong!

Vi specialiserar oss på hårförlängningar, hårförtjockningar, dreadlocks utan vax, lace peruker, rakpermanent och flätor på både Europeiskt OCH Afro hår.
Vi arbetar med de bästa löshåren (Remy) som går att få på marknaden idag.
Även lockigt hår. Vi har även produkter till din lacewig.
Vi erbjuder ALLTID kostnadsfri rådgivning.
Mån-Lör: 10:00-19:00
Sön: Stängt

Läs vad 9 kunder tycker om African Magic Salong

• PARHAM N

2020-07-04

PARHAM N skrev om African Magic Salong
    Pratade med Hawa om mitt toviga hår och funderade på dreads. Fick en tid hos Aron och han fixade mitt hår, från en tovig katt till fantastiska fina tighta dreads! Tack för att du orkade stå i så många timmar och vara lika noggrann hela tiden. Jag är sååå nöjd! Personalen är så kunniga och skapar verkligen hantverk av högsta klass. Tack allihopa, Big Love! Läs mer
    O Frisör
    5.0 / 5 i betyg — 74 omdömen
    Badge2020
    "Fredrik är helt klart bästa frisören! Proffsig, kunnig och trevlig!"
  • Therese Gunilla L

2020-06-11

Therese Gunilla L skrev om African Magic Salong
    Så ruskigt besviken o arg på Awa iom hon sa att hårflätningen som inte hann göras klart 3 dagar tidigare ska få min tid FAST jag bokade 10 dagar före + att jag var där & valde ut hår.
    Dessutom försökte hon skylla på att en kollega bokat min tid men det är hon själv som gjort det!
    Enligt hennes fula agerande så bevisas det att jag inte är lika mycket värd 👺👺👺👺👺👺
    Jag har ändå hittat nån som är SÅÅÅÅ MYCKET bättre 🤩🤩🤩 Läs mer
  • 2016-12-07

Alejandro A skrev om African Magic Salong
    Med sydamerikanskbakgrund och hår gick jag till African Magic för att skaffa dreads i en "mohawk"-style. Tyvärr var inte mitt hår lika långt som den bilden jag visade att jag ville eftersträva, de kom med förslaget att återanvända mitt hår de klippte runtom på sidorna för att sedan förlänga de dreadsen de gjorde utav mitt kvarvarande hår. Genialt! Aron var det som hjälpte mig med mina dreads och förlängningen av dom! Väldigt familjär och trevlig stämning rakt igenom de 11 timmar jag sammanlagt spenderade på salongen.

Bara en tidsfråga innan jag slutför min process med en färgning av topparna :) Bless these people! Läs mer
    BangerHead Studio
    4.8 / 5 i betyg — 441 omdömen
    Badge2020
    "Hur ska jag sammanfatta denna kvinna, i hennes stol är jag som gladast! Hon är duktig som få, håret mår bäst och kunden är alltid i fokus. E"
  • 2013-06-04

Mohammed A skrev om African Magic Salong
    Reparerade mina dreads hos Aisha och Awa i fredags och blev så imponerad av deras skicklighet. Halva mina dreads hade ramlat av och resten var på väg mot samma öde när jag kom till salongen. Efter 9 timmar av hårt jobb, underhållning och mycket skratt gick jag hem som en Rasta igen :-). Vill du skaffa dreads så är det här stället du ska gå till :-). Tack tjejer! Ni är bäst :-). Läs mer
  • 2013-01-11

Mina E skrev om African Magic Salong
    Jag skaffade mina dreads nyligen och är jätte nöjd!Om du vill skaffa dreads är det här stället att gå till :) Läs mer
    Kameleonten
    4.4 / 5 i betyg — 329 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Trevlig personal, fin miljö och bra resultat ger en mycket bra kundupplevelse!"
    Teresia A
  • 2011-05-14

Tim skrev om African Magic Salong
    Awa och personal gjorde mina dreads 2005, de var tighta och fina från första gången. Sedan dess går jag dit någon gång per år för att fixa till dem och går alltid därifrån supernöjd!

Tack Awa and crew!

Tim Läs mer
  • 2011-04-29

maryam d skrev om African Magic Salong
    Otroligt bra ställe!
    Har gått hit i 5 år, blir alltid nöjd!
    Bästa stället i stockholm på afrikanskt hår! Läs mer
    Ekman Hair
    4.9 / 5 i betyg — 672 omdömen
    Badge2019
    "Jätteproffsig, lyhörd och väldigt trevlig! :)"
    Alexandra K
  • 2008-12-05

afia h skrev om African Magic Salong
    Hit ska man verkligen gå för att fixa håret, de gäller verkligen allt!
    flätning,hårförlängning rubbet...
    Super nöjd! Läs mer
  • 2008-11-22

Ann skrev om African Magic Salong
    Vill du ha fina Dreads, Dreadlocks eller rasta flätor? kom hit! här är de trevliga och kunniga. Awa är väldigt snäll och tillmötesgående och du är nöjd när du går härifrån. Läs mer
    RawBar
    4.4 / 5 i betyg — 16 omdömen
    Badge2020
    "Fantastisk service och produkter! Jag rekommenderar varmt Paola och RawBar 😊👌"

Bästa Frisörerna nära African Magic Salong:

Sonder (162m)
Vega A Vega A tycker:
“Väldigt avslappnad och trevlig...” Läs mer
Deevi Sthlm (438m)
Strandsalongen (2.7km)