Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Bromma Alvik Alviks Strand Tandläkarna

Alviks Strand Tandläkarna

Gustavslundsvägen 141, 167 51 Bromma — Visa karta

I moderna lokaler i Bromma finner du Alviks Strand Tandläkarna. Vi har en lugnande utsikt över vattnet och alla i familjen är välkomna!

Vi har varit länge i branschen, mottagningen startades 1988, och vi som jobbar här är välutbildade och kunniga i yrket. Idag har vi modern röntgenutrustning, som sänkt strålningen med 90%, och vi utvecklas ständigt genom att hålla oss uppdaterade med ny teknik och nya metoder.

Behandling av barn 3-19 år är gratis och vi är duktiga på att hantera patienter som inte tycker det är så roligt att gå till tandläkaren. Vi jobbar med t.ex. implantat, estetisk tandvård och tandblekning, men även enkel tandvård med tandhygienist.
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 26 kunder tycker om Alviks Strand Tandläkarna

• Magdalena A
    Magdalena A skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Har varit på mitt andra besök hos er och jag är sååå nöjd. Ni är väldigt trevliga. Efter att som barn haft en hårdhänt och opedagogisk tandläkare som gav mig ångest inför varje tandläkarbesök, har jag nu äntligen hamnat rätt. Tack för att ni förklarar allt på ett så bra sätt och för att ni är så mjuka och med händer och instrument. Jag uppskattar det enormt. Så har ni en vacker utsikt genom fönstret ut över vattnet också :)
  • Jenny M
    Jenny M skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    En härlig känsla att bara kliva innanför dörren till mottagningen. Väl omhändertagen. Fick förklarat för mig exakt vad dem gör. De tar bilder före och efter behandlingen för att visa exakt vad som är gjort. Mycket proffsigt.
  • Marianne R
    Marianne R skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Efter att ha letat länge efter rätt tandläkar team har jag nu hamnat rätt. Så proffsiga och hänsynsfulla, precis det som behövs för oss räddhågsna. Dessutom är det en skön och avslappnad atmosfär i fräscha lokaler. Nu går alla i familjen här. Jag rekommenderar varmt Alvikstrands tandläkarna!
    Marianne R
  • Linn A
    Linn A skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Några rader från mig!
    -I dagens läge är det svårt att veta vart man ska vända sig och vem man ska lita på. Hos Alvikstrands tandläkarna har jag aldrig tvivlat på att jag fått bästa vården och inga frågor har känts dumma att fråga.
    Det är ju onekligen en värld den "vanliga människan" inte vet något om, men mina tandläkare har delat med sig, visat och delgett mig information och det gör att jag känt mig trygg.
    Min tidigare "skräck" för tandläkarstolen är som bortblåst.
    Ungt, fräscht och alltid trevlig stämning!
    Skulle rekommendera Alvikstrands tandläkarna utan att tveka.
  • Miroslava R
    Miroslava R skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Ältningen har jag kommit till en riktigt bra och kunnig tandläkare! Bemötande, undersökningen var suverän. Jag kände mig trygg och lugn. Kommer aldrig att gå till någon annan tandläkare!
  • Toide T
    Toide T skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Jag går hos Angelica och är otroligt glad över det. Med en skräck för tandläkare lyckas hon ändå få mig att hålla mig lugn under besöken. En duktig, ärlig och varm tandläkare. Även tandhygienisterna måste nämnas i detta. Ett stort tack skall även dem ha för sina sätt att vara.
    Rekommenderar varmt Alvik Strandtamdläkarna!
  • Lars G
    Lars G skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Alviks Strand Tandläkarna har verkligen hjälpt mig på allra bästa sätt att få ordning på mina tänder. God information till mig före och under behandlingens gång angående vad som skulle göras och hur det gick till skapade trygghet. Professionell personal med ett fantastiskt bemötande.
    Fräscha lokaler i rogivande miljö är ett plus.
    Jag önskar denna mottagning fortsatt framgång i sitt viktiga arbete! Kan verkligen rekommendera er till andra människor.
  • Merja J
    Merja J skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Trevlig och professionell personal. Jag är jättenöjd med mina två kronor som har förändrat hela mitt leende :-). Väldigt personlig service. Jag är jättenöjd!
  • Alexandra E
    Alexandra E skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Inget att klaga på: proffsigt, trevligt, vänligt
  • inger h
    inger h skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    "När ingen annan bryr sig"
    Flertalet tandläkare gör naturligtvis vad man som patient förväntar att de ska göra, dvs utför ett professionellt arbete och bemöter patienten med vänlighet och respekt. Så finns det ett fåtal som gör något utöver detta - till dessa hör tandläkare Angelica vid Alviks Strand Tandläkarna i Bromma. För ett halvår sedan ville jag anmäla en patientskada, vållad av en tidigare vårdgivare ( som hunnit gå i pension). Jag hade stora svårigheter att få tag i rätta blanketter och handlingar som skulle bifogas anmälan till försäkringsbolaget. Medan andra jag var i kontakt med bestämt avrådde mig för att lämna in en skadeanmälan, sa Angelica helt resolut på min förfrågan om hjälp: - Om andra inte hjälper dig så gör jag det! Och tack vare henne fick jag i tid in en anmälan och sitter nu sedan några veckor tillbaka med beskedet från försäkringsbolaget att följderna av mina skador ekonomiskt är ersättningsbara.
    Självklart kommer jag nu att hos Alviks Strand Tandläkarna och deras specialister låta utföra de åtgärder som behövs. Kliniken har topputrustning, en imponerande samling diplom i väntrummet, mycket skickliga tandhygienister och tandsköterskor, samt helt fantastiska tandläkare som verkar genuint intresserade av att hjälpa patienterna. Behandlingar på denna klinik är värda varje krona och lite till! Jag vill rikta ett stort tack till alla på kliniken och i första hand givetvis till Angelica, "som hjälper då ingen annan bryr sig".
  • Sofia C
    Sofia C skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Har aldrig varit med om så otrolig proffsig hjälp!
    Min tandläkarskräck är som bortblåst och detta på endast 2 besök!

Rent, snyggt och trevlig miljö!
    Fick en snabb tid och ett mycket trevligt bemötande!

Det som imponerar mig mest är deras ärlighet!
    Vid ett besök hos en annan tandläkare fick jag veta att jag hade 7 hål, Arash på Alviks stands Tandläkarna sa att detta inte stämde alls, 1 hål hade jag och det lagade han snabbt och smärtfritt!

Som jag skrev i början, tandläkarnskräcken är bortblåst och jag chockade mig själv via att be dem kalla mig för en kontroll rätt snart igen!

Toppbetyg till all personal på Alviks Strand Tandläkarna!
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Jag hittade ett bra erbjudande här på reco som äntligen fick mig att ta tag i det länge uppskjutna tandläkarbesöket. Väl på plats så möttes jag av mycket trevlig och förtroendeingivande personal. Deras bemötande fick mig att slappna av och genomföra behandlingen, inte med ett leende på läpparna kanske, men ändå med så lite obehag som möjligt (att gå till tandläkaren hör inte till min favoritupplevelse). I efterhand kändes det otroligt skönt att ha tagit tag i min tandstatus.

Ska jag hitta något att anmärka på så saknade jag dörrar till rummen. När jag satt och väntade i stolen så hörde jag borren från ett annat rum. Det var lite obehagligt när jag satt och väntade... På fredag ska jag dit för sista besöket för denna gång, då ska jag nog ha med mig hörlurar och lyssna på lite musik istället.

Jag kommer hädanefter gå till tandläkaren mer regelbundet och det kommer med stor sannolikhet bli hos Alviks Strand Tandläkarna.
  • Roger R
    Roger R skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Proffsigt, strulfritt och smärtfritt.
    Kunde inte fått bättre resultat. Angelica Andersson drog ut min trasiga tand, borrade in ett implantat och fixade till det så att det blev lite bättre än det var innan. Säkrare händer finns inte. Dessutom första gången någon lagt bedövning utan att det kändes alls. (Gjordes av en sköterska)
  • Julia P
    Julia P skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Supertrevlig personal och tandläkare, mysig klinik som inte känns så sjukhus-aktig och fint läge vid vattnet! Personligt och varmt bemötande.
  • Jevgenia R
    Jevgenia R skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Mycket duktig och noggrann personal. Jag fick dessutom ett väldigt trevligt bemötande och är helt klart nöjd. Rekommenderas!
  • Jessica T
    Jessica T skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Bytte hit ifrån min gamla tandläkare som jag haft i många år men här trivdes jag som fisken i vattnet efter första besöket! Känner inte mig rädd längre att gå till tandläkaren som jag annars är väldigt nervös inför.. Jag rekommenderar alla att komma hit !!
  • Maria A
    Maria A skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Jag bytte min gamla tandläkare som jag haft i många år. Jag ville ha den bästa när jag skulle göra en stor investering med implantat och porslinskronor nu vågar jag le igen, kronorna blev jättefina och bedövningen kändes inte alls numera går hela familjen här. Rekommenderar Alviks strand tandläkarna varmt till alla
  • Kristina S
    Kristina S skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Trevlig, kompetent, lugn, trevliga och duktiga medarbetare, bara positiva omdömen. Gick dit med extrem tandläkarskräck för några år sen efter rekommendation från en bekant. Nu ser jag fram emot att gå till tandläkaren! Rekommenderas varmt!
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Dags för det årliga besöket hos tandläkaren vilket knappast är trevligt. Blotta tanken är obehaglig.

Efter ett lockande erbjudande om tandläkarundersökning besökte jag efter goda rekommendationer Alviks Strands Tandläkarna. Ev. obehag försvann så snart jag träffat en ödmjuk och lyhörd personal som tog röntgenbilder av över- och underkäken. Tandläkaren var mån om att kommunicera under tiden och konstaterade snabbt att jag behövde mer behandling av tandhygienisten.

Ok, de var kvicka på att skicka på mig lite mer kostnader men det var väl motiverat. Efter ytterligare en trevlig behandling var jag klar och betalade gladeligen.

Alviks Strands Tandläkarna gav ett mycket trevligt bemötande och jag kommer definitivt att gå dit igen.
    Per N gillar detta
  • Fredrik T
    Fredrik T skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Kommen enbart från folktandvården kanske jag blir lyrisk för allt som är annorlunda; Men Arash & CO är synnerligen effektiva och proffsiga. Man får ett värdigt bemötande i fina lokaler. Undersökningen gick smidigt och man hade hela tiden en bra utsikt mot vattnet.
  • lotta S
    proffsiga och service inriktade
    lotta S gillar detta
  • Nina R
    Nina R skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Mycket trevliga, professionella, omtänksamma och personliga! Jag kan absolut rekommendera Alviks Strand Tandläkarna. Numera går hela familjen dit och alla är lika nöjda! :)
    lotta S gillar detta
  • Ulrika K
    Ulrika K skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Jag har absolut ingenting att klaga på! Har länge letat efter en tandläkare att lita på och som förklarar vad som görs etc. (man känner sig ju ofta så maktlös där i stolen).
    Min tandläkare Arash är trevlig och effekiv och kan rekommenderas varmt.
    Kliniken är också mkt fräsch och känns välkomnande och up to date!
  • Margaretha N
    Margaretha N skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Proffsiga ,noggranna, ansvarstagande ,mycket bra på att informera.
  • Anette O
    Anette O skrev om Alviks Strand Tandläkarna
    Professionella, lugna, mycket pedagogiska. Patienten i fokus. Lugn, harmonisk miljö när man väntar. Uppmärksamma.

Gustavslundsvägen 141, 167 51 Bromma