Arenastadens Trafikskola

Råsundavägen 62, 169 57 Solna — Visa karta

Sedan 2010 har Arenastadens Trafikskola sett till att vägarna blir säkrare. Hos oss är det av yttersta vikt att hålla en hög etisk och moralisk standard. Hos oss är alla välkomna. Via en grundläggande människosyn som präglas av ömsesidig respekt ser vi till att vägen mot ditt körkort blir så felfri och enkel som möjligt. Våra värdeord är engagemang, respekt, kundfokus och kvalitet. Vi erbjuder allt från teori, körlektioner, riskettan m.m och vill du läsa teori på ryska så erbjuder vi även det. När det gäller lagar och regler så håller vi oss till Transportstyrelsens, Sveriges Trafikskolors Riksförbund STR föreskrifter och allmänna råd.
Välkommen till Arenastadens Trafikskola
Mån-Tor: 10:00-13:00
14:00-18:00
Fre: 10:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 35 kunder tycker om Arenastadens Trafikskola

• 2019-10-21

Axel skrev om Arenastadens Trafikskola
    Jag fick ett väldigt bra bemötande och ett professionellt coachande till min körning.som ledde till mitt körkort Läs mer
  • 2019-10-11

Jack L skrev om Arenastadens Trafikskola
    Körlektionerna med Farid var väldigt bra och jag kände att jag lärde mig mycket både om trafik och att hantera bilen. Farid var både pedagogisk, tålmodig och vänlig . Jag klarade både teori- och körprovet vid första försök. Läs mer
  • 2019-10-10

Rebecca F skrev om Arenastadens Trafikskola
    Bra och engagerade lärare! Klarade uppkörningen på första försöket. Läs mer
  • irini m

2019-07-31

irini m skrev om Arenastadens Trafikskola
    Jag upplevde skolan som väldigt seriös, noggrann och ärlig. Fantastiska lärare med pedagogiken som krävs för att man ska få djup förståelse. Jag är super nöjd och tog körkortet på första försöket i både teori och körprov ute i Järfälla.

Rekommenderas starkt!
    Min lärare heter Farid men kan varmt rekommendera samtliga körskolelärare. Läs mer
    2019-07-31 Arenastadens Trafikskola svarar irini m
    Stort tack Irini!
    Det var trevligt att lära känna dig och ha dig här som elev. Alltid lika kul när du kom in inför varje lektion.

Hoppas att du njuter av sommaren och vi ses förmodligen ute på vägarna!

Hälsningar från oss alla ifrån Arenastadens Trafikskola.
  • 2019-07-11

Andreas H skrev om Arenastadens Trafikskola
    Fantastisk trafikskola i hjärtat av Solna på Råsundavägen. Personal som verkligen bryr sig om eleven, har nog aldrig känt mig så välkommen och väl omhändertagen tidigare. Ni har varit med från början till slut, samt framgångar som motgångar. Det hade inte gått utan er, stort tack!! Läs mer
  • Eugene

2019-07-05

Eugene skrev om Arenastadens Trafikskola
    Klarade uppkörning på första försöket. Tack Dani för jätte pedagogisk beteende och jätte lärorika trafiklektioner. Skola har fina o nya bilar och ligger nära till allt: motorvägar, landsvägar, villaområde och tätort för stads körning. Det var super grymmt upplevelse tack Arenastadens Trafikskola!! Läs mer
  • 2019-07-03

Emma N skrev om Arenastadens Trafikskola
    Det vs jätte bra, fick mitt körkort ganska snabbt då jag va höggravid och hade tidspress Läs mer
  • Hanna K

2019-06-27

Hanna K skrev om Arenastadens Trafikskola
    Jag hade inga förväntningar alls faktiskt, var väldigt osäker innan. Trafikskolan var fantastisk, superduktiga lärare med massor av kunskap. Världens trevligaste och hjälpsammaste receptionist. Kunde inte vara mer nöjd, hade inte klarat det utan min lärare och skolan. Evigt tacksam. Läs mer
    2019-06-27 Arenastadens Trafikskola svarar Hanna K
    Tack Hanna för dem fina orden, det uppskattar vi verkligen. Och din trafiklärare Farid tackar återigen för den fina nyckelringen han fick efter provet. Ses ute på vägarna! Hälsingar Madeleine
  • Lina S

2019-05-23

Lina S skrev om Arenastadens Trafikskola
    Köpte 5 lektioner och en risketta. Blev bemött på ett bra och trevligt sätt och hade en bra lärare som gav viktiga råd och tips. Undervisningen var alltså toppen, men tyvärr så ställdes många lektioner in och dessutom ställdes riskettan in utan anledning. Med ett tufft schema fungerade det alltså inte Läs mer

Ines J skrev om Arenastadens Trafikskola
    Detta är en trafikskola jag har varit oerhört nöjd med. Den är underbar och har väldigt god service, flexibilitet med bokningar av körlektioner, proffsigheten, ett stort tålamod, bryr sig verkligen om sina elever och ett trevligt bemötande från Madeleine, Farid och Dani. Från första testlektionen med Farid visste jag direkt att via Arenastadens trafikskola skulle jag ta körkortet. De visste exakt vad jag behövde träna på och hur jag ska träna. Med hjälp av er lyckades jag ta körkortet på första försöket! ☺️ Tack världens bästa trafikskola och särskilt tack till bästa trafikläraren Farid! Arenastaden, Ni är underbara och Ni är BÄST! Jag kommer att sakna våra roliga stunder vi har haft tillsammans i körlektionerna och kommer att sakna körlektionerna med er. Jag kan starkt rekommendera er ☺️ Läs mer
    2019-05-24 Arenastadens Trafikskola svarar Ines J
    Tack för fina ord, Ines!
    Dem är vi glada för, men mest glada är vi för att du har körkort. Bra jobbat och tack för att vi fick utbilda dig! Det var ett nöje.
    Ta hand om dig och njut av körkortet.

Vänliga hälsningar /Madeleine
    Arenastadens Trafikskola.

Radion skrev om Arenastadens Trafikskola
    Utmärkt service Sveriges bästa trafikskola Läs mer
    2019-05-21 Arenastadens Trafikskola svarar Radion
    Tack Radion för ett fint omdöme. Vi ses ute på vägarna!

Glad sommar önskar vi på Arenastadens Trafikskola

Andreas skrev om Arenastadens Trafikskola
    Jättebra. De var noggranna, snälla och ärliga, precis vad jag behövde. Läs mer
  • 2019-01-18

Aurora L skrev om Arenastadens Trafikskola
    En bra skola, man får den hjälp man behöver i sin egen takt. Klarade uppkörningen ganska fint, tack vare min handledare Faozi.
    Har kört även med andra ibland och alla är trevliga och duktiga. Läs mer
  • 2018-11-27

Ingi A skrev om Arenastadens Trafikskola
    Jag körde intensivkurs på två och en halv vecka, körde dubblalektiober (80 min X 2) varjedag. Jag fick hjälp av körskolan med allt som behövs såsom planering bokningar av proverna vilket var till stor hjälp. Jag blev jätte bra bemöt av alla i körskolan speciellt min körlärare (Dani) som är pedegsik och erfaren lärare. Jag klarade uppkörningen på första försöket. Läs mer
  • 2018-09-13

Malin T skrev om Arenastadens Trafikskola
    Jag köpte ett paket med ungefär 20 lektioner och med risk ettan och tvåan samt hyrning av bil! Bemötningen var bra! Väldigt trevliga samt att de hjälper än snabbt om man stöter på problem och pushar än så man känner sig peppad! Läs mer
  • 2018-09-12

Julia L skrev om Arenastadens Trafikskola
    Jag började med en Testlektion och det kändes bra så jag bestämde mig för arenastadenstrafilskola. Trevlig personal och kunnig personal som lägger upp en plan. Läs mer
    2018-09-12 Arenastadens Trafikskola svarar Julia L
    Tack Julia!
    Det har varit trevligt att ha dig hos oss och att du trivts. Njut nu utav ditt körkort och ta det lugnt på vägarna.
    Allt gott till dig från oss alla på Arenastadens Trafikskola.

Katarina S skrev om Arenastadens Trafikskola
    Oumbärlig hjälp från Arenastadens trafikskola mot körkortet! Om man som jag inte har möjlighet att mängdträna hemma är denna körskola mycket hjälpsam, tillmötesgående och flexibel. Rekommenderar den varmt till alla som vill ha körkort! Läs mer

Julia H skrev om Arenastadens Trafikskola
    Jag köpte startpaket 2 med 10 lektioner ×2 samt ca 5 extra lektioner.

Personslen har bemött mig väl från första stund och är mycket trevlig och hjälpsam. Körskoleläraren (Dani) är pedagogisk och har gjort körlektionerna både roliga och lärorika. Jag var i från början orolig att jag aldrig skulle klara att ta körkort men Dani har haft tålamod och hjälpt mig hela vägen till mål. Jag har dock upplevt att det har varit något rörigt med tidsbokningen och det har några gånger blivit missförstånd gällande både körlektioner och provtider men jag är på det det stora hela jätte nöjd. Läs mer

Ella B skrev om Arenastadens Trafikskola
    Super nöjd! Bästa trafikskoleläraren Dani och grymma möjligheter för körkort! Otroligt nöjd, tack! Läs mer
  • 2018-06-17

Filip N skrev om Arenastadens Trafikskola
    Jag valde det mellersta paket med 10 lektioner avsett för automatbil. (Värt att notera att jag aldrig kört bil innan jag började med Dani och inget privat under tiden utan enbart dessa 10 lektioner.) Blev välbemött och fick alltid kommentarer om vad som gjordes bra och vad som kunde förbättras eller slipas på, väldigt konstruktiv och bra. Jag hade Dani som lärare som var helt toppen!
    Körkort på ca 2 månader, det som tog tid var en månads väntan till proven men det är ju inget som skolan kunde styra över. Kllarade teorin+uppkörningen på första försöktet tack vare Danis hjälp.

Rekommenderar alla att ta erat körkort hos Arenastadens Trafikskola, framförallt med Dani! Läs mer
  • 2018-06-02

Mihailo J skrev om Arenastadens Trafikskola
    Dyra, men det är definitivt värt det för den kunskapen man får! Läs mer

Anna K skrev om Arenastadens Trafikskola
    Jätte bra trafikskola. Rekommenderas varmt. Trevligt bemötande från receptionen varje gång man var där och otroligt bra körlärare. Är supernöjd med Arenastadens trafikskola och kommer att rekommendera körskolan till alla som vill ta körkort. Tack för stödet och den positiva inställningen. Läs mer

Mattias E skrev om Arenastadens Trafikskola
    Översteg förväntningar på profesionellt bemötande blandat med personligt och positivt socialt angagemang. Gärna fått bättre betyg än bäst. Läs mer
    2018-05-30 Arenastadens Trafikskola svarar Mattias E
    Tack Mattias!
    Kul att du är nöjd med lärarna och våran utbildning, ha en toppen sommar nu.

Ha det gott från oss alla på Arenastadens Trafikskola.

Julia T skrev om Arenastadens Trafikskola
    Har en receptionist utan dess like, superservice, bra och trevligt bemötande. Kunniga lärare, bra upplägg på kursen. Ärliga! Läs mer

Jessica J skrev om Arenastadens Trafikskola
    Jag blev otroligt bra och tryggt bemött redan från mitt första samtal till Arenastadens Trafikskola. Alla mina frågor som jag har ställt under min utbildning har alltid besvarats utförligt och svaren har varit till stor hjälp. Jag har under min utbildning fått hjälp med planering av körlektioner och träning hemma, vilket gjorde mig väl förberedd inför de slutliga proven. Jag valde att betala mina körlektioner allt eftersom då jag inte ville känna någon stress över att ta det då jag har väldigt mycket i skolan. Det här valet diskuterade jag med receptionisten som var förstående och peppande, men informerade mig även om rabatterade paketpris när det fanns. Jag skulle starkt rekommendera Arenastadens Trafikskola för deras bra undervisning, kunnig personal och framförallt roliga lektioner.

Landsvägskörningen var otroligt rolig! Min körkortsutbildning är någonting jag kommer minnas lika mycket som dagen jag tog körkort. Och en stor anledning till varför jag klarade mitt körprov och kunskapsprov på första försöket är mycket tack vare Arenastadens Trafikskola. Jag rekommenderar varmt denna skola till alla mina nära och kära! Läs mer

Tatsiana skrev om Arenastadens Trafikskola
    yrkesverksamma inom sitt område! Läs mer

Filippa S skrev om Arenastadens Trafikskola
    Jag köpte ett paket för att det var billigt. Negativt med skolan var att de tappade bort min bokning vid flera tillfällen och vid en gång bokade om mig utan min vetskap vilket resulterade i att jag var i Solna 7 på morgonen. De var duktiga men ”lurade” i mig flera lektioner. Övrigt super bra bemötande!! Läs mer
    2018-05-22 Arenastadens Trafikskola svarar Filippa S
    Hej Filippa.
    Du köpte ett startpaket från oss. Men vi "lurade" inte på dig flera lektioner än du behövde, vilket resulterade att du klarade din uppkörning på första försöket med oss. Trafikläraren informerade dig i god tid vilka moment du hade kvar utöver det du kört och vad som skulle krävas genom mängdträning hemma med din handledare samt med hjälp av oss. Men vad tråkigt att du kände så. Vi önskar dig i alla fall en trevlig fortsättning.

Jesper A skrev om Arenastadens Trafikskola
    Köpte några lektioner och riskettan samt risktvåan. Bemötande var bra och tydliga instruktioner Läs mer
    2018-05-22 Arenastadens Trafikskola svarar Jesper A
    Tack Jesper!
    Kul att du är nöjd med lärarna och våran utbildning, ha en toppen sommar nu.

Ha det gott från oss alla på Arenastadens Trafikskola.

Kristoffer K skrev om Arenastadens Trafikskola
    Bra skola som visar hur man ska hanterar sig i trafiken. Läs mer
    Arenastadens Trafikskola gillar detta
  • Isak A

2018-05-20

Isak A skrev om Arenastadens Trafikskola
    Köpte paket med tio lektioner.

Bra saker: Ni var trevliga och bra lärare.

Dåliga saker: ni glömde bort att boka in min uppkörning så jag fick vänta längre. Jag hade inte alltid samma lärare. Ni avbokade en lektionstid utan att meddela mig, så jag stod utanför er port klockan 07.00 en morgon utan att någon var där, och ni bad inte ens om ursäkt sen. Jag trodde att ni bara skulle boka in 10 lektioner (dåligt av mig att inte räkna dom) men i slutet visade det sig att jag tydligen hade haft 11 lektioner och då fick jag betala typ 1000 extra för den sista lektionen. En av mina lektioner var dessutom med en dålig ”vikarie” som inte följde planeringen för vad vi skulle träna på, så en lektion var i princip bortkastad.

Efter min sista lektion var jag så besviken på upplevelsen att jag inte ville boka uppkörning genom er, utan gjorde det själv istället. Nu har jag körkort, men känner inte att jag har er att tacka för mycket. Verkligen dålig upplevelse, med tanke på att alla mina kompisar var nöjda med andra körskolor som dom gick i.

Jag skulle inte rekommendera eran skola till någon, tvärt om skulle jag råda dom att hålla sig borta. Läs mer
    2018-05-21 Arenastadens Trafikskola svarar Isak A
    Hej Isak,
    Det var tråkigt att höra att du upplevde oss så. Vi tar till oss av kritiken och ska absolut jobba med oss själva för att uppmuntra och motiverar våra elever framöver. Vi är glada ändå att det gick bra med din uppkörning tillslut :)

Pia Karin T skrev om Arenastadens Trafikskola
    Jag bokade in körlektioner och de såg till att jag skulle klara uppkörning inom utsatt tid. De var stöttande och hjälpsamma. Jag tycker det kändes trevligt att komma dit. Det var ett litet familjeföretag som verkade känna igen alla sina elever.
    /Pia Läs mer

Melina K skrev om Arenastadens Trafikskola
    Jag köpte lektioner inför min uppkörning och lärde mig hur man kör bil, jag blev väl bemött av trevlig personal och lärde mig att köra bil eftersom trafikskolelärarna var lugna och pedagogiska, företaget levde absolut upp till mina förväntningar eftersom det var bra kommunikation och flexibla tjänster. Jag är oerhört tacksam att jag valde denna trafikskola eftersom jag klarade både uppkörningen och teorin på första försöker tack vare dem! Läs mer
  • 2018-05-17

Kevin K skrev om Arenastadens Trafikskola
    Körkort. Dom var väldigt trevliga. Och väldigt lyhörda. Och tillmötesgående. Duktiga på att lära ut. Jag är verkligen supernöjd. Läs mer
  • 2018-05-16

Farid P skrev om Arenastadens Trafikskola
    Besta läraren i Stockhom har de.✌🏻✌🏻✌🏻💪🏻 Läs mer
  • 2018-05-14

Ivan R skrev om Arenastadens Trafikskola
    Bästa trafikskola någonsin !!! Fantastisk bemötande, erfarna lärare. Fick hjälp direkt. Tog körkort på 1 månad!!! STARK REKOMENDERAR !!!!!!! Läs mer
    2018-05-17 Arenastadens Trafikskola svarar Ivan R
    Tack Ivan!

Roligt att du är nöjd med din utbildning och med Dani som lärare. Kör förståndigt nu och sköt om dig.

Ha det gott från oss på Arenastadens Trafikskola.

Råsundavägen 62, 169 57 Solna