Fick ett mycket professionellt bemötande både när jag lämnade in bilen och när jag hämtade ut bilen. Jag är även mycket nöjd med den årliga servicen.
Aros Auto Västerås
Om företaget
Aros Auto i Västerås är auktoriserad återförsäljare av Peugeot, Suzuki och Maxus. Vi startade som en liten bilverkstad i Västerås för över 40 år sedan och har vuxit till två städer med över 60 medarbetare. Med en trygg och familjär känsla erbjuder vi en ny generation bilar och fortsätter ständigt att utvecklas. För att förenkla...
39 omdömen om Aros Auto Västerås
Kul att höra att du är nöjd med upplevelsen Magnus. Välkommen tillbaka! Tack snälla för ditt omdöme, ha en fortsatt fin dag!
Varit kund sedan 2011 då min KIA köptes till mitt företag och som jag sedan köpte ut privat! Jag hade bokad tid för att byta batteri och fick inte igång bilen på morgonen! Ringer till KIA och berättar detta. En ung kille kommer ut och laddar batteriet och startar bilen och sedan åker efter mig till KIAverkstaden! Vilken fantastiskt fin service! Allt löste sig fint!
Härligt att du är nöjd med både bemötandet och genomförandet av servicen. Alltid välkommen tillbaka! Ha en fortsatt fin dag! :)
Var i akut behov av tid för service och gänget på Aros Auto löste det från en dag till en annan. Otroligt välkomnande mottagande och både fin och snabb hjälp (trots att många i personalstyrkan var sjuka den dagen) Jag uppskattar verkligen all hjälp från er, tack så mycket!
Kul att höra Carina! Jag ska hälsa gänget som jobbade då att du är nöjd :) Ha en fortsatt fin dag!
Jag är mycket nöjd kund sedan 2020. Bra service och bra bemötande.
Det var roligt att höra Elena! Tack för förtroendet och omdömet :) Ha en fin dag.
Perfekt genomförd plåtskade åtgärd.
Härligt att du är nöjd och välkommen tillbaka! Tack för att du tog tid och lämnade ett omdöme! Ha nu en fin dag.
Tack för ert fina möte med kunden 😁 alltid så trevliga och hjälpsamma när man har problem som man inte kan lösa själv//Susanne
Vad kul att höra att du är nöjd Susanne, hoppas din bil går som smort nu igen :) Tack för ditt omdöme och välkommen tillbaka! Ha en fin dag!
Jag fick en försäkringsskada fixad , strålkastar spolning, positionsljus och karossdetaljer + lite lack jag fick bra bemötande, snabb service och ett excellent utförande
Kul att du är nöjd med bemötandet! Tack ska du ha för ditt fina omdöme. Ha en härlig dag:)
Köpte bil av Jakob och bytte in min. Allt gick mycket smidigt. Trevligt bemött genom hela processen!
Härligt att höra Rickard! Jakob är riktigt duktig, jag ska hälsa honom från dig. Tack för ditt omdöme! Ha en fin dag :)
Enkelt att hitta lämplig tid för service, snabbt genomförande och trevliga medarbetare!
Tack för det fina omdömet Daniel! Kul att vi bemötte din förväntan! Ha en fortsatt fin dag!
Bra service, smidigt att lösa in nuvarande bil och leverans av ny, trevligt bemötande!
Hej Anders, härligt att höra att det gick smidigt och du är nöjd med bemötandet! Ha en fortsatt fin dag :)
Jag blev väl bemött och helhetsupplevelsen var mycket positiv.
Härligt och kul att höra att du är nöjd! Tack för det fina omdömet och ha en fortsatt bra dag! :)
Superbra arbete med bilen. Inte ett spår av att den varit krockskadad. Noggrant utfört.tog en dag extra för ni var noga och vill lacka på igen för bästa resultat. Trevligt bemötande
Tack snälla för det fina omdömet Jeanette. Så kul att höra att du är nöjd med både arbete och bemötande! Välkommen tillbaka :) Ha en fin dag!
Aros Auto är så himla braiga på alla sätt 🙂 personalen är så proffsiga och glada jämt när man kommer 😎och så hjälpsamma vad det än gäller😍 synd att Kia valde att sluta samarbeta 😢 Ni får 10/10 av mig 😇
Åh så kul att höra Carola! Det ska jag hälsa gänget :) Hoppas du vet att vi fortfarande kan serva din Kia genom Autoexperten: https://arosauto.se/service/kia-service/ Önskar dig en fortsatt trevlig dag! Vänligen, Rebecca
Mycket professionell och trevlig bemötande! Tack.
Vad roligt att höra att du är nöjd! Stort tack för ditt fina omdöme och välkommen tillbaka när du behöver :) Ha en fin dag!
Perfekt!! Bra upplevelse och snabb service
Härligt! Kul att vi bemötte dina förväntningar. Alltid välkommen tillbaka :) Ha en fin dag!
Alltid trevligt bemötande och hjälpsamma 👌🏽
Det blir vi glada att höra! Alltid välkommen tillbaka och tack för det fina betyget Clara :) Ha en fin dag!
Vi är supernöjda med den helrekond som gjordes på vår Kia idag. Bilen har fått sig ett riktigt lyft både in- och utvändigt. För oss var det värdefullt att få bilen genomgången av expertis, eftersom vi själva varken har särskilt mycket tid till eller kunskap om bilunderhåll. Vi kan verkligen rekommendera Luis, som utförde denna förstklassiga rekord.
Kul att höra och tack för det fina omdömet! Luis är riktigt duktig, jag ska hälsa honom från dig :) Välkommen tillbaka när det behövs! Ha en fin dag!
Servade bilen tidigare och fick då ett kostnadsförslag på diverse slitdelar som behövde bytas, bokade tid för efterjobbet som visade sig vara större ingrepp än kostnadsförslaget, men Aros Auto tog på sig att ordna jobbet utan påslag. Ett stort tack till alla inblandade från en mycket tacksam kund!
Vad bra att det ordnade sig Ronny! Vi är glada att vi kunde hjälpa dig och att du är nöjd med både bilen och bemötande. Ha en fin dag!
Varning vi kom överens muntligt på priset på telefon på kontraktet så stod det annat . Rekommenderar ej detta bluff företag
Hej Bojan, Detta låter inte bra och jag beklagar att du känner att det varit otydlig info från vårt håll. Du får gärna berätta mer så kan vi undersöka var det gått fel någonstans och hur vi kan gottgöra dig. Kom gärna in till oss eller maila: forsaljning.vasteras@arosauto.se eller service.vasteras@arosauto.se beroende på vad det gäller. Ha en fin dag! Vänligen Rebecca
Trevlig personal, fint bemötande och ett bra jobb😊👍
Tack för det fina omdömet Maria och kul att höra att du är nöjd med både personalen och jobbet :) Ha en fin dag!
Jätte trevligt personal och bra service Tack 🙏
Vad roligt att du är nöjd med upplevelsen hos oss! Du är alltid välkommen tillbaka :) Ha en fin dag!
Kanon service, bra jobb med lackeringen. Bra pris. Snabba.
Härligt att höra Thomas och tack för att du tog dig tiden och lämnade ett omdöme! Välkommen tillbaka när du behöver :) Fortsatt trevlig dag!
Bra o fint bemötande o bra service. Alltid tydliga svar på mina ställda frågor. Tyvärr skedde min mindre krock tidigt i juli. Dvs i början på verkstadens semestertid. Bla. pga detta tog nästan 2-månader iifrån skadetillfället innan skadan blev reparerad.
Vi blir glada att höra att du är nöjd med bemötandet och servicen, även om vi beklagar att semestertiden gjorde att det drog ut lite på tiden. Skönt att allt ordnade sig och hoppas att bilen nu rullar på fint igen. Tack för det fina omdömet och att du delar med dig av din upplevelse :) Ha en fin dag!
Trevligt bemötande i kundtjänsten, noggrant utförd service
Kul att höra att du är nöjd Kjell-ove! Välkommen tillbaka och ha en fin dag :)
Vanligt bemötande, hjälpsamt folk, trevlig stämning!
Hej Lisbeth, vad kul att höra att höra att du är nöjd! Tack för att du tog dig tiden att lämna en recension :)
Koll AC system , tom på gas , läkte i förarhytten. Kom hit för felsökning och fyllning igen. Sist var det år 2023. Samma problem men då läkte inte i förarhytten. Dålig bemötande av kvinnan vid servisdisken. Det var dokumenterad att det var fyllt 680G R 134A gas 10ml olja. Varför används inte deras dokumentation, som de skrev tidigare? Varför är paket - lösning, - när de vet vilken gas de använde? Varför är hon så arrogant redan på morgonen när hon får logisk fråga… Det finns flera åsikter, hon skulle lära sig vara mer diplomat. Vill inte komma hit i framtiden.
Hej Agnes, För oss är det viktigt att alla ska känna sig respekterade och välkomna efter ett besök hos oss och jobbar hårt för att uppnå det. Så det är väldigt tråkigt att höra att du är missnöjd med bemötandet. Som jag har förstått det så har du varit i kontakt med oss efter detta och fått en ursäkt samt förklaring på dina frågor. Om du skulle ha några fler frågor får du gärna höra av dig till oss på 021-306300 så ska vi göra allt för att du ska få en bättre upplevelse. Ha en fin dag! Mvh Rebecca
Tack för snabb service då jag fick punkteringsvarning så här dagen före midsommar :-)
Härligt Johan! Tack för en fin recension och ha nu en fin midsommar :)
Alltid trevligt bemötande och god service! Nöjd återkommande kund
Tack så härligt att höra, varmt välkommen åter :-)
Köpte en ny Kia 2020. Beställde den med ett tillbehör, en kupevärmare, som skulle monteras innan leveransen. Montaget gjordes och vi var nöjda med kupevärmaren. Hösten 2024 upptäckte vi att det var blött på passagerarsidans golv, både fram och vid baksätet. Dessutom har vattnet spridit sig upp i passagerarstolen. Även rostangrepp i stolens ram samt på golvet. Vid kontroll hos annat företag visade det sig att Aros Auto BORRAT HÅL I GOLVET för att dra fram kabeln till kupevarmaren i kupén från elplinten i motorrummet! Dessutom...
Tråkigt att du inte är nöjd. Vi har jobbat med installationer o reparationer av bilar i över 40år och med Kia över 22år. Vi har aldrig haft en reklamation eller klagomål på denna typ av montering, hålet är borrat i nedre lutande delen av torpedväggen (golvet menar vi är den delen av bottenplattan som sitter rakt under bilen horisontalt) . Teknikern som kontrollerade nu såg inga tecken på att de kommit in något vatten där, däremot såg de tecken på vatten uppifrån rutan vilket inte heller är helt ovanligt ställe för läckage....
Bokade service+ felsökning 3 maj, men fick ingen återkoppling. Ringde dom och fick svar att JAG bara hade bokat felsökning. Testade på nytt samt att jag bifogade bild med mejlet till dom som bevis på hur jag bokade. Fick tid idag 9:e. Fick påminnelse i helgen, igår samt idag i morse. Skulle lämna bilen och jobba där under tiden (som jag visat med bilden jag mejlade) fick höra att jag skulle lämna bilden mellan 07-08. Jag kom dit 07:45. Fick då höra att inget var bokat! Dessutom fick jag inte vänta kvar för det måste man...
Om jag kunde skulle jag ge minus betyg. Så dåligt företag och är ett skämt, de förstörde min bil mer än innan den kom in till dom, sen försökte de blåsa mig på 20000 kr för att en servoslang skulle bytas, men de påstår att hela servo systemet måste bytas. Och de håller på att röra saker i min bil de inte skulle under felsökningen. De skulle göra 1 sak, men de förstörde min bil mer, de dödade mitt batteri och säger att de är sånt som händer. Fast de var inte i närhet av tomt när de fick in bilen, de sätter i handbromsen på...
Trevlig personal, men tyvärr har vi fått ett måndags exemplar av en Kia Niro laddhybrid. Och man leasar ju en bil för att kunna köra den inte låta den står på verkstad. Djupt besviken på Niro laddhybrid som vi skaffat. Tråkigt att betala leasing fakturor då bilen är och har vart en massa på verkstaden.
Jag har bara besökt Västerås-kontoret. Där är det väldigt trevlig personal. Man behöver aldrig vänta mer än ett par dagar på en tid. Sist jag hade bilen inne för byte av bakrutetorkarmotor på nybilsgarantin bad jag dem byta halvljusen eftersom ett av dem var trasigt. När jag hämtade bilen nämnde de inte lamporna, så jag frågade om jag inte skulle betala för dem. Då sa de att "det bjuder vi på". Rekommenderar verkligen den här Kia-handlaren! Uppdatering 2022: Vid service upptäckte man missljud från bakhjulen. Rekommenderade...
Perfekt alltid lika glada och vänliga
Alltid blivit korrekt behandlad och är det något jag inte vet eller om jag inte skulle förstå något tekniskt, så berättar de naturligtvis hur det fungerar. Jobbar själv med försäljning och vet hur viktig kommunikationen är. Det blir så lätt fel annars. Kom alltid ihåg att fråga. Man är inte dum om man frågar och det är enda sättet att få svar. Rekommenderar Aros Auto som alltid ger ett trevligt bemötande...också! :)
Med flera tusen väl utförda reparationer per år och nöjda kunder så kan de nog sin sak.
Anlita INTE Aros Auto AB när bilen skall in på service/reparation. Fick denna dyrköpta erfarenhet hösten 2009. Kom ut en dag och då startade den inte, även om den tände och gick några sekunder vid första startförsöket. Efter att ha sökt på nätet, pratat med bekanta som är mekaniker samt testat med startgas kom jag fram till att det var bränslepumpen som var kaputt. Ringde olika verkstäder som inte hade tid att ta bilen och när jag ringde Aros Auto så hade de tid (jag borde kanske förstått varför, var väl fler som...