Autoperformante AB

TOMAS T skrev om Autoperformante AB
    Xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx Läs mer
  • 2020-06-04

MATTIAS J skrev om Autoperformante AB
    Varning! Helt oseriösa. Köpte en Seat Leon Linea R för något år sen som drog otroligt mycket olja, som dom säkerligen visste om, tog inte ett dugg ansvar för att försöka lösa problemet, utan dom snackade bara en massa skit, till slut löste försäkringsbolaget in bilen för att det skulle bli för dyrt att laga, gjorde en rejäl förlustaffär medans dom gjorde en bra affär med mitt inbyte samt att jag fick lägga pengar emellan.
    Skulle för allt i världen inte rekommendera att någon att köpa någon bil där. Bilarna ser jättefina ut på ytan, men så är inte fallet. Läs mer
  • 2019-11-12

Lilian S skrev om Autoperformante AB
    VARNING! LURAS PÅ PENGAR!
    Bluff företag!

Vi lämnade in vår bil i utbyte och skulle få tillbaka pengar för den.
    Vi fick bråka med dem i över 3 månader för att få våra pengar, men trots det så saknades det 600kr. Inte nog med att räntan vart högre än avtalat.

1. De ljög om att de håller på att ändra massa system och annat bullshit och lovade oss att skulle få pengarna vecka efter vecka men det kom aldrig fram.
    Vi kollade upp detta, insåg att de har prickar hos kronofogden...kanske därför de känner att de behöver lura folk på bilar för att klara sig.

2.Lovar saker de inte kan hålla, de säger en sak men sen påstår att de inte har hävdat det trots att vi är 2 personer som hörde samma sak.

3. Otrevlig personal, fick alltid leta upp personalen medan de rökte och larvade sig istället för att komma fram och hälsa på kunden som har stått och väntat i 5 minuter. Vet inte om alla är så, men den personen vi hade var definitivt inte lämpad för att ha ett service jobb. Eller jobb inom fordon.

4.Fick bilen smutsig, de berättade om att personalen hade använt den som pendlarbil... Då kan man rengöra den efter sig innan den ska säljas.

5. Efter ägarbytet och bilen vi köpte från dem blev vår får vi reda på att Autoperformante har skickat in ytterligare ägarebyte så de stod på både bilen jag lämnade in i utbyte och den nya bilen vi köpte. Vilket gjorde att vi fick betala 2000 kr extra till försäkringen då vi stod på bägge bilarna ett bra tag innan detta skedde.

6. De krävde med bra däck till bilen vi bytte/lämnar in men fick däck från 2008 med en bil från årsmodell 2016.. 11årGamla däck är inget att rekommendera. De sa att det ingick med bilen, i efterhand säger de att det inte är ett krav... Då kan man inte heller säga att det ingår kan man tycka.

7. Kontrollerar inte bilar som de säljer, de tar in, polerar dem så hårt att det blir repigt och sedan säljer. Därav defekter som de inte känner till men ljuger om att det inte finns med.

8. Erbjöd garanti för 3000, de satte på det på billånet så det blev 3000 dyrare.. Vilket vi ville, förutom att det inte stod något på avtalet/papper om garantin. Så fick köpa bilen för 3000 kr dyrare … utan garanti.

9. köpte bilen för över 200.000 men har defekter som kostar över 10.000 att reparera, så bli inte lurade av deras dyra bilar. Det är fortfarande oseriöst oavsett prisklass.

10. Vi skulle få den nya bilen lackerad då de har misshandlat lacken med deras polering, de berättade om att vi kunde åka upp på en fredag ( Det tar oss 1.5timme att åka) men när vi kom fram säger lackeraren att han inte har pratat med bilfirman och att han har fullt upp hela helgen och skulle återkomma på tisdag.... Långt avstånd och bensin kostar.

11. Säger att de kan erbjuda försäkring till bättre pris, när jag frågade om det bara gällde några månader fram så svarade firman att det var ett fastpris som inte skulle ändras..
    Vad hände? Jo den höjdes med 500kr då det bara var de första månaderna det gällde.

12. Kolla NOGA genom avtalet, han lägger till en massa saker som inte betyder något så det fyller upp men kollar du noggrant så finns inget som ni har avtalat med varandra och kommit överens om med i avtalet.

13. Fick hjälpa till med att bära däcken fram och tillbaka till nya bilen då personalen där gnällde över att det var blött på backen. Då ber man kunden att bära och springa runt..... Inget emot, vill inte ha något serverat men det är inte den optimala servicen eller bra syn på en verkstad.

14. Pratar man med dem så ljuger de bara om vad som har sagts, min man fick ta kontakt med dom då jag tappade tålamodet på telefon och hörde dem förklara läget till min man på telefon. När jag får kontakt med dem dagar senare och refererar till vad de har sagt till min man så påstår de att min man har ljugit för mig och att de inte har sagt något. TROTS att de var på högtalare och att jag hörde allt..

15. Fanns ingen låsmutter till nya bilens däck, så vi skulle behöva åka till Din bil för att få av dem för 2000kr, men enligt firman så finns det men att vi inte hittar.. (3 pålitliga verkstäder har haft bilen inne och sagt att den inte finns).

16. Ringde mig och trodde jag var en annan kund, pratade om defekter på någon mercedes, så kan inte ha varit den enda som har problem med dem.

Listan är LÅNG, ni får göra som ni vill men detta har hänt.
    Jag och min man känner oss lurade och kollade upp att folket som har gett bra recensioner på google är släktingar till de som äger företaget eller folk som jobbar där själva.

De kommer säkerligen ljuga eller komma med svar på tal för att försvara sig, observera att vi inte vill ha några pengar från dem och inte heller vill vi att de rör bilen.

De gångerna vi har tagit kontakt med dem är för information som vi har förstått att de har lurat oss på. Och även där kan de inte erbjuda bra service. Läs mer

Bästa Övriga företagen nära Autoperformante AB:

Car Trade (2.4km)
Dilshod P Dilshod P tycker:
“De är så grymma att sälja bila...” Läs mer