Alla kategorier Bilvård Stockholms län Vallentuna Avgassystemet

Avgassystemet

Fågelsångsvägen 22, 186 42 Vallentuna — Visa karta

Välkommen till Avgassystemet & Mekonomen Bilverkstad!

Här får du lite mer än du vanligen får hos en bilverkstad. Vi har under namnet "Lunkans" jobbat med avgassystem sedan 1970-talet, och idag kan vi nog säga att vi är specialister på området. Vi har egen tillverkning, jobbar med flera ledande märken och våra snabba montörer platsbygger system efter dina önskemål.

Utöver vår specialitet, avgassystem, utför vi all typ av reparation och service. Vi gör allt från mindre justeringar, byter bilbatteri och bromsar till avancerad felsökning. Våra mekaniker har koll på de flesta bilmärken och modeller och dokumenterar alltid i serviceprotokoll och servicebok.

När du låter oss serva din bil behåller du även din nybilsgaranti!
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 345 kunder tycker om Avgassystemet

• 2019-08-16

Marius M skrev om Avgassystemet
    Precis efter reparationen döck upp ett annat felkod med sedan fick hjälp med detta så därav bra betyg. Läs mer
  • 2019-08-11

Rafik H skrev om Avgassystemet
    Hej jag bytte avgasrör på min bil och blev bemött på jätte bra sätt mycket bra och effektivt service kommer tillbaka dit igen och kommer gärna rekomendera andra med ..... mvh Rafik Hovsepian Läs mer
  • 2019-08-04

Stefan W skrev om Avgassystemet
    Bra att ha att göra med. Läs mer
  • 2019-07-30

Pwr Telecom Ab P skrev om Avgassystemet
    Montering av sänkningssats på min Passat GTE 2019
    Man blir väl bemött av proffsig och kunnig personal, fick även lånebil undertiden dom utförde arbetet Läs mer
  • 2019-07-29

David B skrev om Avgassystemet
    Jag lämnade in min Mercedes Benz C43 AMG för att modifiera avgassystemet för ett sportigare ljud.

Är riktigt nöjd med ljudet nu, förväntade mig inte alls att det skulle låta så här bra. Så verkligen över förväntan!

Fick även ett trevligt bemötande, noggrannt förklarat vad som skulle utföras samt ett rimligt pris. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Magnus H

2019-07-28

Magnus H skrev om Avgassystemet
    Fick hjälp med att byta katalysator, och lite annat småfix. Fick ett helt okej pris på jobbet. Läs mer
  • Anneli J

2019-07-28

Anneli J skrev om Avgassystemet
    Bra service. Bra information man blev delaktig i olika lösningar. Ville t.ex ha lite mer ”orr” (V8 muller) och det fick jag. Bra jobbat och rimligt i pris. Läs mer
  • 2019-07-28

Anna H skrev om Avgassystemet
    Bra service. Tid och budget stämde. Läs mer
  • 2019-07-28

Karl B skrev om Avgassystemet
    Bytte en trasig fjäder, proffsigt bemötande och fick en offert med tydlig prissättning.
    Bilen blev snabbt klar och lagad men jag blev tvungen att lämna in den igen pga av missljud som uppkom. Krångligt att vara utan bilen i två omgångar men de skötte allting snyggt och jag är nöjd! Läs mer

Eva-tina A skrev om Avgassystemet
    Sommardäck, kvalitativt val, snabb service och prisvärt! Läs mer

Carl T skrev om Avgassystemet
    Riktigt bra! Min Porsche har aldrig mått bättre Läs mer

Andreas T skrev om Avgassystemet
    Köpte slutdämpare till min Porsche Carrera 2 -92
    Hade en danske som lät lite för mycket i min smak.
    Jag bad om en dämpare med ett lite snällare ljud.
    Jag är jätte nöjd med servicen och slut resultatet!

Andreas Läs mer
  • Eva K

2019-07-26

Eva K skrev om Avgassystemet
    Är jätte nöjd med ljudet förutom att den hamnade i LIMP-mode som gjorde att bilen gick in i ett felläge och tappade effekt som verkstaden sedan inte kunde återställa. Annars bra! Läs mer

Bror Johan Fredrik B skrev om Avgassystemet
    Bra jobb. Lätt att gå tid. Tydlighet i vad som skulle göras och priset. Läs mer
  • 2019-07-25

Robert F skrev om Avgassystemet
    Gjorde en stor service.
    Trevligt bemötande och kunnig personal.

Glatt överraskad. Läs mer

Amir V skrev om Avgassystemet
    Toppen ställe!!

Bra och snabba 👍 Läs mer

Bahram A skrev om Avgassystemet
    Bilen blev klar enligt uppsatt tid, fick sms, hämtade bilen och allt gick så bra som det kan gå.
    Fick inte tydlig information om materialet som hade använts i reparationen.
    Rekommenderas varmt! Läs mer

Carina S skrev om Avgassystemet
    Köpte sportavgassystem + montering. Bra bemötande, tydlig information om både pris och tidsåtgång. Vi hade haft lite otur med några andra företag innan vi till slut hittade Avgassystemet och fick bra service och trevligt bemötande. Jag rekommenderar verkligen företaget för den som vill ha ett bättre och sportigare ljud på sin bil. Läs mer

Lars A skrev om Avgassystemet
    Trevligt bemötande av ung personal som tyvärr bytte fel komponenter ( givare) till stora kostnader på min bil så grundfelet återkom. Utförde även andra jobb felfritt men betyget kan med anledning av detta inte bli högt. Läs mer

Ingrid E skrev om Avgassystemet
    Hade problem med att få ihop ett Amerikanskt avgassystem med ett europeiskt (olika dimensioner). Det fixade monteringen på en förmiddag, inga problem! Dessutom blev det inte speciellt dyrt. Trevlig personal. Mycket nöjd! Läs mer
  • Anna Å

2019-07-24

Anna Å skrev om Avgassystemet
    Bra första kontakt via telefon - trevligt, förklarande och tydligt. Snabb tid för service. Inga problem vid utfört arbete och betalning enligt tidigare överenskommet belopp (halva priset jämfört med närliggande märkesverkstad). Perfekt helt enkelt! Kommer definitivt fortsätta åka hit. Läs mer
  • 2019-07-23

Lolou W skrev om Avgassystemet
    Bra och snabb service, arbetet kunde utföras nästan direkt. Läs mer

Britt-marie S skrev om Avgassystemet
    Fantastisk service ärlighet och får kunden att känna sig omhändertagen och lyssnad på. Väldigt tillmötesgående extremt hög flexibilitet.
    Detta är en toppenfirma som verkligen får högsta betyg av mig!! Läs mer

Helena H skrev om Avgassystemet
    Lagning av avgasrör. Väldigt trevligt bemötande, snabbt åtgärdat till ett rimligt pris. Läs mer

Niclas K skrev om Avgassystemet
    Bytte och modigierade avgassystem.
    De hade kunskap om min bil som inte ens biltillverkaren hade.
    Mycket proffsigt bemötande. Läs mer

Karl L skrev om Avgassystemet
    Nytt avgassystem, utmärkt bemött, utmärkt arbete, allt perfekt! Läs mer

Kawa M skrev om Avgassystemet
    Jag besökte avgassystemet AB pga problem på min bil. Jag blev vänligt bemött av en kundmottare som tog snabbt hand om ärendet.

Efter knabbt en halvtimme så var bilen färdiglagad och körklar. Till skillnad från Bavaria så kunde avgassystemet AB åtgärda felet snabbt och billigt. Läs mer
  • 2019-07-21

Bror Y skrev om Avgassystemet
    Enkelt att boka, klara snabbt och bra gjort Läs mer
  • 2019-07-21

Peter J skrev om Avgassystemet
    Mycket bra service rakt igenom! Läs mer
  • 2019-07-20

Parisa M skrev om Avgassystemet
    Byte avgassystem.

Bra bemötande, rätt jobb i rätt tid till ett bra pris. Läs mer

Ann P skrev om Avgassystemet
    Vi upplevde att servicen var väldigt bra och vi är supernöjda. Vi var bara där och drog åt dragremmen men så fort det ska servas eller något annat så kommer vi tillbaks till er! Läs mer

Eugenij T skrev om Avgassystemet
    Trevlig och kvalifiserad personal, ersättningsbilen, man får alltid utmärkt gjort jobb med bilen! Rekommenderar!👍👍 Läs mer

Amir A skrev om Avgassystemet
    Helt ok priset var lite saftigt med tanken på att jag hade med mig ett system som bara skulle byggas om. sedan hade dom missat att montera in lambda sonderna Läs mer
  • Annette P

2019-07-19

Annette P skrev om Avgassystemet
    Byte av kamrem.
    Förväntningar hade jag inga då jag är ny kund, men blev positiv inställda till företaget.
    Bra bemötande, kunskap och snabb service. Läs mer

Christina W skrev om Avgassystemet
    Tog bort min bakre ljuddämpare på min bil, blev bemött bra de gångerna de svarade men de var dåliga på att svara på Mail de gångerna de svarade alls, andra gånger svarade de inte och jag var tvungen att ringa. Förvänta mig att de skulle va bra för de hade bra recensioner, och jobbet de gjorde var riktigt snyggt, men resultatet var inte som ljudfilerna jag skickade från avgassystemet på en likadan bil. Läs mer

Jenny L skrev om Avgassystemet
    Snabbt byte av upphängning av ljuddämpare. Läs mer

Sebastian A skrev om Avgassystemet
    Fick ett trevligt bemötande av personalen på Avgassystemet. Är nöjd. Läs mer

Clas A skrev om Avgassystemet
    Köpte ett rostfritt avgassystem från Milltec till min Porsche. Monterades perfekt. Läs mer

Anders Johan Gunnar F skrev om Avgassystemet
    Blev vänligt bemött i telefonen när jag skulle boka tid och fick svar första samtalet. Inte lång väntetid till verkstaden, det gick lätt allting, prisuppgift, hyrbil. Läs mer

Anders B skrev om Avgassystemet
    Allt gick enligt vad de lovade Läs mer
  • Ulf N

2019-07-17

Ulf N skrev om Avgassystemet
    Trevligt bemötande, snabb service, humana priser. Rekomenderar företaget till alla jag känner. Läs mer

Karl B skrev om Avgassystemet
    Byte av glödlampa i strålkastare. Fick tid dagen efter dagen jag ringde. Gjorde jobbet medan jag väntade. Mycket servicemainded och kunniga. Läs mer

Anne C skrev om Avgassystemet
    Min första kontakt och det gällde lagning av system som andra sa behövde bytas helt.
    Det gick otroligt fort att ge besked att reservdel hittats och göra reparationen. Läs mer

Johan L skrev om Avgassystemet
    Trevligt bemötande både i telefon och på plats samt snabb hjälp vid akut behov! Läs mer

Lars-anders W skrev om Avgassystemet
    Firman gjorde ett utmärkt jobb. Snyggt och propert. Allt montage har gjorts ordentligt. Jag har själv svetsat i rostfritt med MIG, dock inte med TIG som firman använde. Så jag vet alltså hur bra resp dåliga svetsar kan se ut. Läs mer

Carl L skrev om Avgassystemet
    6k mil service. Bra pris, trevligt bemötande och flexibel/service minded personal då jag var tvungen att lämna bilen innan öppning. Läs mer

Dag B skrev om Avgassystemet
    Trevliga och tillmötesgående personal Läs mer

Nils S skrev om Avgassystemet
    Efter rek. Från Subaru, Täby som inte kunde lösa mitt problem vände jag mig till er. Svaret blev att ni inte heller kunde hjälpa mig. Felet på min Subaru Forrester var att motorelektroniklampan lyste. Jag vände mig då till Bil och Motor i Bromma, som raskt löste problemet. En luftslang som läckte. Svagt att inte se det!. Mig kostade det mer än 2000 till ingen nytta Läs mer

Erik H skrev om Avgassystemet
    Jag fick bra service och ett mycket bra prisförslag som stämde väl med slutpriset och det blev klart på utsatt tid. Så jag är mycket nöjd. Läs mer

Hans E skrev om Avgassystemet
    Löste problemet, kom in lägre än budget! Läs mer

Fågelsångsvägen 22, 186 42 Vallentuna