Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Bromma Mariehäll Avgassystemet
Rekommenderat företag 2016 - Avgassystemet
Rekommenderat företag 2015 - Avgassystemet

Avgassystemet

Mariehällsvägen 28, 168 65 Bromma — Visa karta

Välkommen till gamla ”Lunkans” - den omtalade bilverkstaden utan tidsbokning. Behöver du laga ditt avgassystem eller köpa ett helt nytt? Vi säljer/monterar avgassystem till fasta, låga priser och ger dig snabb, professionell service. Vi är en bilverkstad som erbjuder lite mer än det vanliga. Utöver service, däckförvaring, bildiagnos och övriga bilreparationer så är vi även specialiserade på avgassystem sedan flera decenier tillbaka. Vi kan erbjuda förmånliga priser och bra kvalitet på både arbete och reservdelar.
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 40 kunder tycker om Avgassystemet

• Anetta W
    Anetta W skrev om Avgassystemet
    Det behövdes bara att byta glödlampor i min bil och de hjälpte mig med detta. När jag fick min bil tillbaka var den helt trasig, dvs hela elsystem i bilen dog. Centrallås, display, radion osv inget fungerade. En av killarna fick kolla på det och svarade att det inte kunde de orsaka. Det är bara som det är fick jag höra. Nästa dag återkom jag och krävde att allt åtgärdas. Ingen hade lust att ens undersöka bilen. Jag fick prata med en av ägarna men han verkade inte bry sig om detta.

Till slut fick jag hjälp i en verkstad i Nacka. Det visade sig att det var kortslutning. Bilen blev skadad men jag har svårt att bevisa att Avgassystemet orsakat detta. Jag kan förstå att sådant kan hända men det känns tråkigt att Avgassystemet hade ingen lust att åtgärda det. Inte ens kolla på bil.

Att reparera bil hos de kan betyda att det kostar mycket mer än man räknar med eftersom de INTE tar ansvar för sitt jobb!
  • Nils Axel A
    Nils Axel A skrev om Avgassystemet
    Bra och snabb service. Trevligt bemötande och lågt pris. Rekommenderas!
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Avgassystemet
    Mycket kompetenta avgasbyggare som hjälpte mig med en speciallösning på ett enkelt sätt till ett bra pris!
  • Eva Susanne A
    Eva Susanne A skrev om Avgassystemet
    Helt ok, ni glömde nån sak men blev åtgärdat sen
  • Johan A
    Johan A skrev om Avgassystemet
    Snabb och bra reparation, mysiga lokaler och trevlig och hjälpsam personal. Har som ägare till gammal bil vid flera tillfällen besökt denna verkstad och återkommer gärna. Fast helst inte så klart. Men...
  • Jonny A
    Jonny A skrev om Avgassystemet
    Bra och snabb service, men tyvärr blev nya rördelen inte rätt fäst och det har jag fått åtgärdat av en firma i dalarna
    2016-10-19 Michael F svarar Jonny A
    Beklagar att det inte satt helt rätt. Det kan tyvärr ibland hända dom bästa. Synd att du inte va kvar i stockholm så vi själva kunde få sona vårt brott. Välkommen åter om det är något annat du behöver hjälp med. //Michael
  • Inger A
    Inger A skrev om Avgassystemet
    Kunnig personal service mainded trevligt bemötande
  • Sonja A
    Sonja A skrev om Avgassystemet
    Bra service och kvalité. Bra bemötande och passform.
  • Elsa A
    Elsa A skrev om Avgassystemet
    Bra o snabbt. Priset klart innan bilen lämnades . Kan tänka mig att komma åter / Elsa
  • Mårten A
    Mårten A skrev om Avgassystemet
    Utmärkt! Snabb hjälp, prisvärt, kunniga!
    2016-10-18 Michael F svarar Mårten A
    Tack för ditt fina betyg! Det värmer
  • Kent A
    Kent A skrev om Avgassystemet
    Jag är mycket nöjd medbemötandet från avgassystemet kan varmt rekommendera dom
    2016-10-18 Michael F svarar Kent A
    Tack så mycket. Vi jobbar ständigt med att hålla ett positivt kundbemötande.
  • Jalil A
    Jalil A skrev om Avgassystemet
    Att allt gick snabbt och proffetionellt
  • Leif A
    Leif A skrev om Avgassystemet
    Utmärkt service med bra bemötande
  • Nenad A
    Nenad A skrev om Avgassystemet
    Mycket proffsigt bemötande och genomfört jobb.
    På precis sama sätt som när jag var där för över 20 år sedan.
  • Sebastian D
    Sebastian D skrev om Avgassystemet
    Gjorde 3000mils service på min skoda superb hos dom. Smidigt och enkelt. Väldigt bra priser.
    2016-03-13 Michael F svarar Sebastian D
    Hej! Tack för ditt fina omdömme! kul att du är nöjd.
  • Anders A
    Anders A skrev om Avgassystemet
    Mycket bra service och ger hela tiden bra rekommendationer på även andra framtida problem.
  • Peter R
    Peter R skrev om Avgassystemet
    Supernöjd!
    Trevligt bemötande,proffsigt arbete!!
  • Slobodan K
    Slobodan K skrev om Avgassystemet
    Mänskligt, respektfullt, proffsigt, snabbt och priset går att diskutera.
  • Wanda W
    Wanda W skrev om Avgassystemet
    Bra och snabbt service. Kom in på dropin och det blev klart efter 20minuter
  • David C
    David C skrev om Avgassystemet
    Jag har använt Avgassystemet 2 gånger - med flera års mellanrum. Både gånger har dem visat respekt för mig som kund, bäde med bemötandet, utfört jobb och rimligt pris. Senaste gången var dem 50% av priset som en annan firma offererade. Bokade några dagar i förväg, allt var på plats och jobbet utfördes på 1 timme (hela avgas paketet!). Brilliant! - och trevligt!
  • Eva C
    Eva C skrev om Avgassystemet
    Mycket trevligt bemötande. Problemet med avgassystemet kunde åtgärdas med en gång. Fick vetskap om de 2 olika sätt som felet kunde avhjälpas på, med prisuppgift på båda. Valde det billigare alternativet. Trevligt kundrum med tidningar, böcker och kaffeautomat, att vänta i tills arbetet var klart. Hit återvänder jag gärna, har redan rekommenderat Avgas-systemet till vänner.
  • Roger F
    Roger F skrev om Avgassystemet
    Super bra,trevlig personal och prisvärt. Kan med varm hand rekommendera dom till andra kunder.
  • Ösgen Y
    Ösgen Y skrev om Avgassystemet
    Jag hade ett trasigt avgasrör inkl. en väldigt rostig ljuddämpare.
    Innan besök på plats mejlade jag över en bild och ställde lite frågor. Jag fick snabbt svar på dessa och valde att åka in för lagning. Bilen är 15 år gammal så jag ville inte ha ett helt nytt avgasrör. Jag köpte delen jag behövde från skroten och åkte in för att få den utbytt av Avgas-Systemet.
    Trots att det var drop-in fick jag hjälp med det samma. De var mycket trevliga och erbjöd oss att slå oss ner i ett väntrum och ta en kopp kaffe så länge. Vid ett tillfälle kom de och meddelade mig att enbart den delen som jag har köpt inte kommer att räcka. De var tvungna att svetsa dit en kort bit rör till för att det skulle fungera. Jag sa att de kunde göra det och återvände till väntrummet. Inom den utlovade timmen var jobbet klart och bilen stod framkörd. Jag hade i.o.f.s. gärna tittat på det som hade gjorts innan de sänkte ner bilen igen, så det var lite synd men men.
    När jag skulle betala för mig fick jag dock en smärre chock. Vi hade på förhand kommit överens om att jag skulle betala 600:- för jobbet men nu när det tillkom lite material från de själva räknade jag med ett par 100:- till. Slutnotan var dock på 1390:-
    Men jobbet blev utfört bra och snabbt samt att personalen var trevliga gör trots det att jag skulle återkomma. :-)
  • Stephan D
    Stephan D skrev om Avgassystemet
    Bra service, bra bemötande och bra priser, vad kan man mer begära?
  • Lennart T
    Lennart T skrev om Avgassystemet
    Snabbt och bra utfört arbete, vänligt bemötande både telefonledes och vid besöket, Avgas-systemet rekommenderas varmt av mig /Lennart
  • Kerstin W
    Kerstin W skrev om Avgassystemet
    Hos Avgas- Systemet blir man alltid vänligt bemött och får proffsig hjälp med de problem man har med bilen.
    2015-01-16 Michael F svarar Kerstin W
    Hej Kerstin!
    Kul att höra och tack för ett bra betyg.

Välkommen åter!
  • Solveig A
    Solveig A skrev om Avgassystemet
    Ja fick ett jätte bra bemötande ett kanon bra jobb utfört på direkten
    2015-01-16 Michael F svarar Solveig A
    Hej Solveig!
    Tack för en bra reco!

Välkommen åter!
  • Markus T
    Markus T skrev om Avgassystemet
    Föredöme bland bilverkstäder, fick snabbt tid, bra bemötande, rimliga kostnader och framförallt var det inga problem att jag kollade på när bytet gjordes.
    2014-12-17 Michael F svarar Markus T
    Hej Marcus!

Tack för ditt inlägg. Jag ska försöka vara mer aktiv med att besvara recos numera. Har varit väldigt dålig på det. Men jag/vi måste tacka dig för ditt fina omdömme och det du skriver är precis vad vår affärsidé handlar om. Snabb service, bra priser och att kunden ska förstå vad man egentligen betalar för. Det är självklart alltid "dyrt" att laga bilen men vi gör så gott vi kan. Det är väldigt lätt för kunden att titta på utfört arbete innan betalning sker hos oss. Du är mer än välkommen tillbaka igen! God jul!

//Michael
  • anna s
    anna s skrev om Avgassystemet
    Bra service och mottagande. Snabbt och smidigt.
  • Anders v
    Anders v skrev om Avgassystemet
    Bra trevligt bemötande. Kan varmt rekommendera denna verkstad. Kommer anlita dom igen om det behövs.
  • Roger J
    Roger J skrev om Avgassystemet
    Alltid ett trevligt och korrekt bemötande. Serviceinriktad personal med en hög kunskapsnivå inom sitt verksamhetsområde, som även delar med sig av sina kunskaper samt föreslår kostnadseffektiva lösningar, när man har frågor eller problem med sitt fordon. Arbeten och reparationer utföres effektivt och med stor noggranhet, vilket gör att man känner sig trygg med att lämna in sitt fordon hos dem.
  • Inger G
    Inger G skrev om Avgassystemet
    Ett fantastiskt företag med en underbar kundtjänst, personalen som utfört arbeten och ett snabbt mottagande att utföra arbetet.
  • Rolle N
    Rolle N skrev om Avgassystemet
    Bemötandet var bra, MEN fick åka tillbaka 3 ggr för att rätta till felen som begicks. Bilen blev även skadad men jag har svårt att bevisa att Avgassystemet orsakat dessa skador.
  • Nicke
    Nicke skrev om Avgassystemet
    blixtsnabb service, jättebra helt enkelt!
  • Blend M
    Blend M skrev om Avgassystemet
    Super grymma gubbar! Jag är en jobbig kund som vill få mina saker igår helst. Grabbarna på Avgassystemt har aldrig nekat mig!
    Ställer alltid upp, gör ett underbart jobb och kommer alltid med grymma ider och tips!
    Alla mina kunder/vänner anlitar de nuförtiden och alla är lika nöjda som mig.
  • Owe N
    Owe N skrev om Avgassystemet
    Alltid vänligt och korrekt - inte inställsamt - bemötande. Dessutom går det snabbt att få sitt problem löst. Upplysningar om konditionen på vissa andra - inte just då föremål för uppmärksamhet - tänkbara kommande åtgärdspunkter, uppskattas också. Förslag till åtgärder m m är också värdefullt för oss som inte har bilunderhåll som profession och daglig verksamhet. Att kunna tala med den som faktiskt har jobbat med bilen och utfört åtgärden, är positivt för mig som kund och ger ett kvalitetsintryck. De törs se sin kund i ansiktet efter genomfört arbete, både före och efter betalningen.
    Den trevliga väntplatsen med kaffe och böcker som lätt krymper en annars tråkig och frustrerande sysslolöshet till ett ögonblick fyllt av dramatik, humor, fakta m m allt efter eget val, förvandlar ett annars ångestfyllt verkstadsbesök till en förnöjsam upplevelse.
  • Sten O
    Sten O skrev om Avgassystemet
    Bra service till vettiga priser och rimliga väntetider vid drop-inbesök. Alltid trevligt att träffa gänget!
  • Tom P
    Tom P skrev om Avgassystemet
    Mycket bra service och trevlig personal. Jag återkommer och kommer att rekommendera till vänner och bekanta.
  • Robert E
    Robert E skrev om Avgassystemet
    Jag rekommenderar gamla Lunkan. Har fixat flera bilar där, avgasrör på en Jeep, detsamma på en Chrysler bl.a. Har alltid fått bra bemötande och hyfsat bra pris. Gillar att de har drop-in.
  • Sara J
    Sara J skrev om Avgassystemet
    Bilen lämnades in för att fixa trasig ljuddämpare och handbroms-vajer. Fel material beställdes hem vilket försenade det hela. Men morgonen efter att vi hämtat ut bilen besiktades denna och vi fick då ombesiktning eftersom de inte fixat handbromsvajern ordentligt. Åkte tillbaks för att få det åtgärdat. Jag ber om kompensation för att de orsakat ombesiktning varpå de som "kompensation" erbjuder 10 % på tillkommande materialkostnader om vi kommer tillbaka. Skulle inte tro det va när ni inte ens kan betala ombesiktningen som ni orsakat!

Mariehällsvägen 28, 168 65 Bromma