Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Vallentuna Avgassystemet

Avgassystemet

Fågelsångsvägen 22, 186 42 Vallentuna — Visa karta

Välkommen till Avgassystemet & Mekonomen Bilverkstad!

Här får du lite mer än du vanligen får hos en bilverkstad. Vi har under namnet "Lunkans" jobbat med avgassystem sedan 1970-talet, och idag kan vi nog säga att vi är specialister på området. Vi har egen tillverkning, jobbar med flera ledande märken och våra snabba montörer platsbygger system efter dina önskemål.

Utöver vår specialitet, avgassystem, utför vi all typ av reparation och service. Vi gör allt från mindre justeringar, byter bilbatteri och bromsar till avancerad felsökning. Våra mekaniker har koll på de flesta bilmärken och modeller och dokumenterar alltid i serviceprotokoll och servicebok.

När du låter oss serva din bil behåller du även din nybilsgaranti!
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 161 kunder tycker om Avgassystemet

• Mark H
    Mark H skrev om Avgassystemet
    Vänlig och hjälpsamt bemötande, snabb service, rekommenderas. Läs mer
  • Ann Caroline A
    Ann Caroline A skrev om Avgassystemet
    Jag fick snabbt hjälp med problemet en signal från katalysatorn som visade sej vara en kabel som gått av
    Fick också en uppdatering av bränsletillförseln så bilen har aldrig gått så bra
    Jag kommer att vända mej till er i fortsättningen proffsigt bemötande Läs mer
  • Jill F
    Jill F skrev om Avgassystemet
    Väldigt trevlig bemötande och proffsig hantering av min bil. Dom ger alltid bra och tydlig feedback och har hög kompetens! Läs mer
  • Henning K
    Henning K skrev om Avgassystemet
    Mycket bra service. Och jämförelsevis väldigt bra priser. Rekommenderas trots det geografiska läget i Vallentuna. Läs mer
  • Sven H
    Sven H skrev om Avgassystemet
    Avgas system gjorde ett bra jobb. Dock gillar jag inte när mina uppgifter skickas videra till tex Reco utan min godkännande. Och spammar mig med sms. Läs mer
    2018-01-17 Michael F svarar Sven H
    Hej Sven! Tack för informationen. Jag skickar detta vidare till Reco.se så får de makulera dina uppgifter. Ska se över systemet också så att varje enskild kund måste godkänna utskick av förfrågan via reco.se innan det skickas iväg. Tack för att nämnde detta.
  • Rr Tak Teknik Ab R
    Rr Tak Teknik Ab R skrev om Avgassystemet
    Väldigt flexibla och hjälpsamma
    Dom får vårt företags 9 bilar att rulla och fungera!
    Mickes service är super!

Mvh Sebastian RR tak Läs mer
    2018-01-17 Michael F svarar Rr Tak Teknik Ab R
    Tack för ditt fina omdöme Sebastian! va kul att höra :)
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Avgassystemet
    Svängde förbi när det började låta konstigt om avgassystemet.
    Killarna kollade och fixade det snabbt och enkelt medans vi väntade.
    Alltid super trevliga och hjälpsamma. Läs mer
  • Ann W
    Ann W skrev om Avgassystemet
    Bytte bromsgrejer fram. Snabbt, bra och billigare än samma åtgärd på annan verkstad. Läs mer
  • Maria E
    Maria E skrev om Avgassystemet
    Bilen inlämnad för stor service inkl kamremsbyte.
    Bra service, vid återlämnandet fick vi information om skick och status på bilen, samt tips för framtiden.
    Vi är mycket nöjda med service och arbetet. Läs mer
    2018-01-16 Michael F svarar Maria E
    Hej Maria! Tack för ditt fina omdöme. Välkommen åter!
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Avgassystemet
    Lämnade in min cuda för byte avgassystem och kompletera med två till dämpare.bra bemött bra resultat den slutade läcka å vart tystare. Läs mer
  • Lisa L
    Lisa L skrev om Avgassystemet
    Jag fick en service gjord och sen bytte de också en del av avgassystemet vid ett senare tillfälle. Jag fick en väldigt positiv bild av den person som jag fick hjälp av och jag tycker firman i stort känns trevlig, serviceminded och flexibel. Läs mer
    2018-01-16 Michael F svarar Lisa L
    Hej Lisa! Va roligt att höra att du är nöjd med oss. Du är välkommen åter!
  • Anna-maria C
    Anna-maria C skrev om Avgassystemet
    Bra service och bra utfört arbete. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-01-16 Michael F svarar Anna-maria C
    Hej! Tack för rekommendationen Anna-Maria. Det värmer! Tack för denna gång och välkommen åter!
  • Peder M
    Peder M skrev om Avgassystemet
    Mkt bra, som alltid. Har varit kund där aedan 1985 Läs mer
    2018-01-16 Michael F svarar Peder M
    Hej Peder! Kul att höra att du följt med oss så länge. Vi ses! :)
  • Dungrey Invest Aktiebolag D
    Dungrey Invest Aktiebolag D skrev om Avgassystemet
    Jag känner företaget sedan länge. Dom byggde ihop för en äldre förlängd MB 1991 både en ny katalysator (ej original MB) plus nytt förlängd mellanrör med en mellanljuddämpare. Toppresultat av professionella som kan ljuddämpare. Läs mer
  • Sofie L
    Sofie L skrev om Avgassystemet
    Bra service och information, kunnig personal men lite kylig lokal att vänta i. Läs mer
    2018-01-16 Michael F svarar Sofie L
    Hej Sofie! tack för din feedback. Nytt element står på inköpslistan :) Välkommen åter!
  • Hans N
    Hans N skrev om Avgassystemet
    Lämnade in för att bygga nytt avgassystem på bilen. Helheten var bra, gott bemötande.
    Bra pris.

Det jag är missnöjd med är att dom lovade rostfritt material om det sitter på bilen orginal, vilket det gör. Ändå fick jag något kolstol liknande material, som rostar efter viss tid. Dåligt. Läs mer
  • Anders N
    Anders N skrev om Avgassystemet
  • Stephan D
    Stephan D skrev om Avgassystemet
    Alltid bra bemötande och väl utfört arbete.

Rekommenderas! Läs mer
  • Anne L
    Anne L skrev om Avgassystemet
    Super...ringde en em och fick tid dagen efter. Dessutom mycket trevlig personal☺️ Läs mer
    2018-01-16 Michael F svarar Anne L
    Hej Anne! Tack så mycket för din fina kommentar :) välkommen åter!
  • Lars R
    Lars R skrev om Avgassystemet
    Byte av bromsbelägg gjordes. Bra service från personal. De ringde tillbaka till mig fast det ej var deras ordinarie arbetstid. Läs mer
  • Daniel R
    Daniel R skrev om Avgassystemet
    Toppen, funkar hur bra som helst!!! Läs mer
  • Gun E
    Gun E skrev om Avgassystemet
    Jag blev väl omhändertagen och oljebytet gick snabbt. Hämtade bilen redan samma dag😊 Läs mer
  • Jesper S
    Jesper S skrev om Avgassystemet
    Jag hade läckage i avgassystemet, ena verkstaden ville byta ut hela systemet för 35k, fick systemet lagat här för mindre än hälften av det och då inkluderade byte av varenda vätska, lambdarsond samt kontroll av hela bilen. Fri lånebil och färdigt på 24h.

Det är värt den extra biten att åka. Läs mer
    2018-01-10 Michael F svarar Jesper S
    Tack för den fina recensionen Jesper! Det värmer. Utöver att vi är en mekonomen bilverkstad så är våran specialitét just avgassystem. Vi försöker hålla högsta kvalitét till det bästa priset. Kul att det funkade bra i din situation. På återseénde!
  • Mats A
    Mats A skrev om Avgassystemet
    Intresserad o trevlig personal! Min MB SLK 350 har nu grymt avgasljud! Mvh Mats Läs mer
    2018-01-10 Michael F svarar Mats A
    Hej, kul att höra! Det blev riktigt snyggt också måste jag säga :)
  • Maria Margareta D
    Maria Margareta D skrev om Avgassystemet
    Ett mycket bra och prisvärt avgassystem köpte vi med fantastiskt resultat. Tack för hjälprn! Läs mer
    2018-01-10 Michael F svarar Maria Margareta D
    Hej, Tack själv Maria för att du valde just oss av alla verkstäder som finns :) Välkommen åter om du har andra ärenden!
  • Dalibor S
    Dalibor S skrev om Avgassystemet
    Bra bemötande.
    Fick tid snabbt.
    Trevlig personal. Läs mer
  • Nils T
    Nils T skrev om Avgassystemet
    Bra bemötande o bra service på bilen! Läs mer
  • Skoldskjaer Shipping Kommandit S
    Skoldskjaer Shipping Kommandit S skrev om Avgassystemet
    De fixade inte bromsarna bak . Besiktnings nedslag . Ingen förändring sen besiktning ! Jag går inte till de igen . Läs mer
    2018-01-10 Michael F svarar Skoldskjaer Shipping Kommandit S
    Hej, tråkigt att höra. Detta låter inte okej och är inget jag känner igen eller hört talas om. Vill du kontakta oss så kan vi försöka göra rätt för oss om det blivit något fel?
  • John L
    John L skrev om Avgassystemet
    Bra bra Läs mer
    2018-01-10 Michael F svarar John L
    Hej John! Va bra att det blev bra :) bra där!
  • Kaj H
    Kaj H skrev om Avgassystemet
    Det var bra. Trevlig personal. Bra service. Bra pris Läs mer
  • Sven Peter Hjalmar J
    Sven Peter Hjalmar J skrev om Avgassystemet
    Jag har haft bilen inne för montering av motorvärmare. Jag blev mycket bra bemött och jobbet var perfekt utfört. Jag kommer gärna anlita den här verkstaden igen. Mvh Peter jackson Läs mer
  • Jakob W
    Jakob W skrev om Avgassystemet
    Mycket bra och proffsigt bemötande. Nöjd kund. Läs mer
  • Carl J
    Carl J skrev om Avgassystemet
    Snabbt och kunnigt. Specialdelar som monterades snabbare än förväntat. Goda råd på vägen. Bra pris trots specialdelar Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om Avgassystemet
    Fick ett läckage i avgassystemet på min Audi A6 fixat. Fick lämna in bilen dagen efter jag ringde! Då upptäckte man även att en katalysator var trasig. Snabbt fixat till dagen därpå och billigare än jag hade väntat mig. Klart positiv upplevelse! Läs mer
  • Kurt N
    Kurt N skrev om Avgassystemet
    Gott bemötande. Snabb hjälp. Senast ett olje- och filterbyte. Allt fungerade perfekt. Läs mer
  • Vitvaruhjälpen Sthlm Ab V
    Vitvaruhjälpen Sthlm Ab V skrev om Avgassystemet
    Otroligt kunnig och trevlig personal!
    Rekommenderas starkt, snabbt gick det också :) Läs mer
  • Tina L
    Tina L skrev om Avgassystemet
    Mycket trevlig personal och bra service.
    Har absolut inget att klaga på. Läs mer
  • Josef J
    Josef J skrev om Avgassystemet
    Proffsigt bemötande både på telefon och i verkligheten. Bilen lät kanon efter besöket!

Med vänlig hälsning/Josef jeep srt8 Läs mer
    2018-01-10 Michael F svarar Josef J
    Hej Josef! Va roligt att höra. Det blev ett riktigt monster av din bil :) Välkommen åter!
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Avgassystemet
    Finns inget att anmärka på, endast högsta betyg i mottagande och service. Läs mer
  • Ola L
    Ola L skrev om Avgassystemet
    Jag kan inte så jättemycket om bilar men sätter mig in i det jag behöver. Nu hade bilen börjat låta konstigt från avgassystemet. Lämnade in den på Mekonomen i Sumpan där de sade att flexröret var trasigt men att de behövde byta hela mellanröret och att det skulle gå på ungefär 4000 spänn (eller mer om de stötte på problem). Ska sägas att jag har en gammal passat från -98 så den är ju inte värd många pengar egentligen. Tog hem bilen, kollade runt lite. Andra verkstäder skulle ta ca 2200 för att byta mellanrör (även om jag specificerade flexrörsbyte i offertförfrågan). Frågade Avgassystemet och de hade fastpris 1800 för flexrörsbyte. De kunde dessutom göra jobbet på en timme medan jag väntade om jag ville. Trevlig flexibel personal, snabba svar per mail, fick tid samma vecka! Nöjd! Läs mer
    2017-10-21 Michael F svarar Ola L
    Tack för ditt jätte fina och välformulerade omdöme. Det är super kul med sådan bra respons från er kunder och jag är oerhört imponerad att ni orkar engagera er i att recensera oss och även berätta om hur erat möte var hos oss här. Fler och fler väljer att läsa omdömen på internet har vi märkt och då är vi oerhört tacksamma för er kunder som orkar skriva så fina recensioner. Det gör att det blir mer rättvist för kunder att göra en bedömning om ett företag innan dom har besökt platsen dom ska lämna in bilen på etc. Detta skriver jag till alla er som lagt ner tid och energi på att skriva om oss här på reco.se. Vi på Avgassystemet AB tackar er hjärtligt och välkomnar er åter med öppna armar. //Micke (En av personalen på Avgassystemet AB)
  • Lars Bertil W
    Lars Bertil W skrev om Avgassystemet
    Hej ber om ursäkt med ett så sent svar men hade tappat bort er jag var bortrest i ett par veckor när ni skickade länken
    Tackar för allt mycket nöjd trevligt gick fort och var bra pris så mycket nöjd

Mvh lars wellner
    Audi a4 med reg nr azj 452 Läs mer
  • Mark Åke M
    Mark Åke M skrev om Avgassystemet
    Har hjälp mig vid två olika tillfällen med modifiering av avgassystem på en Maserati.
    Allt har fungerat perfekt och dom är professionella och full pott på bemötande.
    Rekommenderas. Läs mer
  • Daniel O
    Daniel O skrev om Avgassystemet
    Trevligt bemötande.
    Super proffsigt utfört.
    En fröjd för ögat!
    Kan varmt Rekomendera dom!
    En otroligt nöjd kund!
    Högsta betyg!
    Daniel Läs mer
  • Jonas Mikael B
    Jonas Mikael B skrev om Avgassystemet
    Snabbt, enkelt och prisvärt.
    Jobbet blev gjort och bilen blev hel. Läs mer
  • Nära Ab N
    Gott bemötande.
    Återkommer gärna.. Läs mer
  • Per-axel S
    Per-axel S skrev om Avgassystemet
    Mycket gott bemötande och snabb service.
    Jag fick hjälp med montage av ett avgasrör
    Som jag tappat i en olyckshändelse. Läs mer
  • Ida Elisabeth M
    Ida Elisabeth M skrev om Avgassystemet
    Mycket bra bemötande och behjälpliga. Jag fick hjälp med avgassystem som hade rostat och lossnat. Fick även hjälp med att hitta bra och prisvärda delar. Det gick snabbt och smidigt. Vi kunde lämna bilen på kvällen då vi hade svårt att komma på dagen, och även hämta på kvällen. Bilen rullar på bra nu. Mycket nöjd. Läs mer
  • Rolf Axel Georg B
    Rolf Axel Georg B skrev om Avgassystemet
    byte av flezrör på en caddy plus litet hjälp efteråt. bra och mkt billigare än hos Vw. Läs mer
  • Lars Håkan B
    Lars Håkan B skrev om Avgassystemet
    Har fått hjälp av Avgassystemet två gånger, första gången för att bygga om avgassystemet på min Dodge Ram, andra gången för att laga en sönderrostad klammer som gjorde att det läckte under bilen. Vid båda tillfällena har jag fått snabb och bra hjälp. Kan verkligen rekommendera dem! Min son har två liknande erfarenheter ska jag också tillägga :) Läs mer

Fågelsångsvägen 22, 186 42 Vallentuna