Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Vallentuna Avgassystemet

Avgassystemet

Fågelsångsvägen 22, 186 42 Vallentuna — Visa karta

Välkommen till din AD Bilverkstad i Vallentuna!

Här får du lite mer än du vanligen får hos en bilverkstad. Vi har under namnet "Lunkans" jobbat med avgassystem sedan 1970-talet, och idag kan vi nog säga att vi är specialister på området. Vi har egen tillverkning, jobbar med flera ledande märken och våra snabba montörer platsbygger system efter dina önskemål.

Utöver vår specialitet, avgassystem, utför vi all typ av reparation och service. Vi gör allt från mindre justeringar, byter bilbatteri och bromsar till avancerad felsökning. Våra mekaniker har koll på de flesta bilmärken och modeller och dokumenterar alltid i serviceprotokoll och servicebok.

När du låter oss serva din bil får du dessutom 2 års assistansförsäkring utan extra kostnad!
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 69 kunder tycker om Avgassystemet

• Mikael M
    Mikael M skrev om Avgassystemet
    Smidig tidsbokning.
    Bra och snabbt genomfört byte av avgassystemet.
    Bara en sak kvar: att det ska hålla bilen ut utan problem!
  • Hans J
    Hans J skrev om Avgassystemet
    Snabbt åtgärdade och till bra priser.
  • Anna W
    Anna W skrev om Avgassystemet
    Allt gick smidigt och bra. Trevlig person
  • Jan-olov S
    Jan-olov S skrev om Avgassystemet
    Snabbt och proffsigt utfört jobb och bra bemötande.
  • Agneta R
    Agneta R skrev om Avgassystemet
    Det gick bra att hämta och lämna bilen i Sundbyberg. Trevligt bemötande!
  • Intsec
    Intsec skrev om Avgassystemet
    Proffsiga, snabba, superbra service och kostnadseffektiva. Super nöjd kund!
  • Lars T
    Lars T skrev om Avgassystemet
    Bra service och vettiga priser. Rekommenderas!
  • Md I
    Md I skrev om Avgassystemet
    Väldigt bra verkstad, snabbt och smidigt
  • Camilla H
    Camilla H skrev om Avgassystemet
    Var på bra ställe Mariehällsvägen . Var smidiga att ha att göra med.
  • Afrouz R
    Afrouz R skrev om Avgassystemet
    jättenöjd. Trevliga killar inhallen.
  • Lars F
    Lars F skrev om Avgassystemet
    Bra service till ett rimligt pris.
  • Bo S
    Bo S skrev om Avgassystemet
    Ni var bra. Snabb service till ett rimligt pris. Sedan var ni mycket hjälpsamma. Jag skulle inte tveka att anlita er igen.
  • Lars L
    Lars L skrev om Avgassystemet
    Resultatet blev bättre än förväntat
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Avgassystemet
    Har vart i kontakt med grabbarna på Avgassystemet ett antal gånger, har vart nöjd alla gånger förutom den sista.

Varför: Jo lämnade in bilen för byte av avgassystem på min bil och det bytet skedde utan större problem (tycker röret sitter något snett). Där skon klämmer mest är då för att jag även bad dom kika på varför min fönsterhiss kan haka upp sig till och från. Dom kunde ej hitta något fel men ändå valde dom att debitera mig nästan ett tusen svenska riksdaler för "jobbet". Då dom ska ha "putsat" lite kontakter och "fått det att lira" men nej det gjorde det icke. Kanske inte mer än rätt att gå till väga så men i min mening tycker jag allafall att dom kunde gett mig ett svar svart på vitt vad som är fel eller att inte debitera alls för det "jobbet". Nu står jag och vet fortfarande inte vad som är fel och fick pynta tusen spänn. Heller finns inga lånebilar. Där av endast 2/5 denna gång.
  • Olof M
    Olof M skrev om Avgassystemet
    Jag heter Thomas ;-)
    Mycket bra service, bemötande och utfört jobb. Mycket nöjd!
    Thomas
  • Håkan M
    Håkan M skrev om Avgassystemet
    Mycket bra service till vettiga priser.
  • Jan J
    Jan J skrev om Avgassystemet
    Jag behövde fixa kärvande bromsar bak. Fick tid väligt fort och fast pris. De fixade jobbet och bilen gick sedan igenom besiktningen. Jag är nöjd.
  • Annelie S
    Annelie S skrev om Avgassystemet
    Snabb service trevligt kundbemötande
  • Antonio S
    Antonio S skrev om Avgassystemet
    Trevligt bemötande och proffsigt utförda jobb.
  • Lisbeth H
    Lisbeth H skrev om Avgassystemet
    Avgassystemet är BÄST!!
    Det är en fröjd att köra bilen efter
    ett besök hos Avgassystemet🍀☘👍
    Absolut ett flretag jag vill rekommendera🌷✊️
    2017-03-10 Michael F svarar Lisbeth H
    Tack för ditt fina omdöme! // Avgassystemet
  • Sollentuna Energi Aktiebolag
    Sollentuna Energi Aktiebolag skrev om Avgassystemet
    Mycket bra på alla sätt bra service
    2017-03-10 Michael F svarar Sollentuna Energi Aktiebolag
    Tack, vi försöker så gott vi kan :) // Avgassystemet
  • Mario A
    Mario A skrev om Avgassystemet
    Väldigt bra mottagande och service, fick snabbt hjälp att lösa problemet med bilen.
    2017-03-10 Michael F svarar Mario A
    Tack för det fina betyget! Vi försöker alltid lösa problemen så snabbt som möjligt. Kul att det löste sig för dig också! // Avgassystemet
  • Martin C
    Martin C skrev om Avgassystemet
    Enorm trevlig kundbemötande!!!! Riktig bra svetsare! Slutdämparn, som lossnade på min Colt CZT, är monterad bättre än från fabrik! Priset var väldigt rättvist! Enda nackdelen är att de har flyttat dubbelt så långt ifrån mig! Duger bara det bästa så får man bita i det sura äpplet och pendla från Södertälje till Vallentuna!
    2017-03-10 Michael F svarar Martin C
    Vi kanske är mer kräsna på utseendet än vad fabriken är :) Kvalitét syns i detaljerna brukar vi säga . // Avgassystemet
  • Nils C
    Nils C skrev om Avgassystemet
    Snabb och enkelt. Dessutom rätt pris.
    2017-03-10 Michael F svarar Nils C
    Härligt, vi jobbar alltid för att kunna erbjuda så bra priser som möjligt. Det är svårt att möta kunders plånbok ibland men vi gör allt vi kan. Det kan jag lova! :) // Avgassystemet
  • Markus L
    Markus L skrev om Avgassystemet
    Imponerande avgassystem som byggdes åt min Audi S5. Tack för en bra service och gott slutresultat!
    2017-03-10 Michael F svarar Markus L
    Tack för att du valde oss! Alltid roligt att få bygga avgassystem på lite sportigare bilar :) // Avgassystemet
  • Karin G
    Karin G skrev om Avgassystemet
    Mycket bra service och professionell personal. Känns alltid tryggt att lämna bilen hos avgassystemet. Synd att ni flyttar från Mariehäll.
    2017-03-10 Michael F svarar Karin G
    Tack Karin! Vi tyckte också det va synd att de skulle bygga bostäder, men tur i oturen så är faktiskt nya lokalen bättre för vårt ändamål :) Vi har även lånebil nu för dom som bor längre bort. // Avgassystemet
  • Björn Å
    Björn Å skrev om Avgassystemet
    Bra och snabb service till ett bra pris. Synd att dom flyttat ut från Stockholm.
    2017-03-10 Michael F svarar Björn Å
    Tack Björn! Som jag skrev till Karin G också så har vi även lånebil nu i nya lokalen så hoppas adressen inte skrämmer iväg dig :) // Avgassystemet
  • Sten D
    Sten D skrev om Avgassystemet
    Bra och proffsigt bemötande. Jag har inget att klaga på utan fick snabb hjälp och allt har fungerar utmärkt sedan dess.
    2017-03-10 Michael F svarar Sten D
    Tack för det fina betyget Sten!
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Avgassystemet
    Solklart bästa verkstaden jag varit på. Dom flesta gör annars skit jobb men dom här går igenom bilen noggrant under service och reparationer så man får allt fixat på en och samma gång! Det är så man vill ha det som bilägare! Tack för allt ni ställt upp med! Ses snart igen!
    Fredrik L gillar detta
  • Anetta W
    Anetta W skrev om Avgassystemet
    Det behövdes bara att byta glödlampor i min bil och de hjälpte mig med detta. När jag fick min bil tillbaka var den helt trasig, dvs hela elsystem i bilen dog. Centrallås, display, radion osv inget fungerade. En av killarna fick kolla på det och svarade att det inte kunde de orsaka. Det är bara som det är fick jag höra. Nästa dag återkom jag och krävde att allt åtgärdas. Ingen hade lust att ens undersöka bilen. Jag fick prata med en av ägarna men han verkade inte bry sig om detta.

Till slut fick jag hjälp i en verkstad i Nacka. Det visade sig att det var kortslutning. Bilen blev skadad men jag har svårt att bevisa att Avgassystemet orsakat detta. Jag kan förstå att sådant kan hända men det känns tråkigt att Avgassystemet hade ingen lust att åtgärda det. Inte ens kolla på bil.

Att reparera bil hos de kan betyda att det kostar mycket mer än man räknar med eftersom de INTE tar ansvar för sitt jobb!
  • Nils Axel A
    Nils Axel A skrev om Avgassystemet
    Bra och snabb service. Trevligt bemötande och lågt pris. Rekommenderas!
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Avgassystemet
    Mycket kompetenta avgasbyggare som hjälpte mig med en speciallösning på ett enkelt sätt till ett bra pris!
  • Eva Susanne A
    Eva Susanne A skrev om Avgassystemet
    Helt ok, ni glömde nån sak men blev åtgärdat sen
  • Johan A
    Johan A skrev om Avgassystemet
    Snabb och bra reparation, mysiga lokaler och trevlig och hjälpsam personal. Har som ägare till gammal bil vid flera tillfällen besökt denna verkstad och återkommer gärna. Fast helst inte så klart. Men...
  • Jonny A
    Jonny A skrev om Avgassystemet
    Bra och snabb service, men tyvärr blev nya rördelen inte rätt fäst och det har jag fått åtgärdat av en firma i dalarna
    2016-10-19 Michael F svarar Jonny A
    Beklagar att det inte satt helt rätt. Det kan tyvärr ibland hända dom bästa. Synd att du inte va kvar i stockholm så vi själva kunde få sona vårt brott. Välkommen åter om det är något annat du behöver hjälp med. //Michael
  • Inger A
    Inger A skrev om Avgassystemet
    Kunnig personal service mainded trevligt bemötande
  • Sonja A
    Sonja A skrev om Avgassystemet
    Bra service och kvalité. Bra bemötande och passform.
  • Elsa A
    Elsa A skrev om Avgassystemet
    Bra o snabbt. Priset klart innan bilen lämnades . Kan tänka mig att komma åter / Elsa
  • Mårten A
    Mårten A skrev om Avgassystemet
    Utmärkt! Snabb hjälp, prisvärt, kunniga!
    2016-10-18 Michael F svarar Mårten A
    Tack för ditt fina betyg! Det värmer
  • Kent A
    Kent A skrev om Avgassystemet
    Jag är mycket nöjd medbemötandet från avgassystemet kan varmt rekommendera dom
    2016-10-18 Michael F svarar Kent A
    Tack så mycket. Vi jobbar ständigt med att hålla ett positivt kundbemötande.
  • Jalil A
    Jalil A skrev om Avgassystemet
    Att allt gick snabbt och proffetionellt
  • Leif A
    Leif A skrev om Avgassystemet
    Utmärkt service med bra bemötande
  • Nenad A
    Nenad A skrev om Avgassystemet
    Mycket proffsigt bemötande och genomfört jobb.
    På precis sama sätt som när jag var där för över 20 år sedan.
  • Sebastian D
    Sebastian D skrev om Avgassystemet
    Gjorde 3000mils service på min skoda superb hos dom. Smidigt och enkelt. Väldigt bra priser.
    2016-03-13 Michael F svarar Sebastian D
    Hej! Tack för ditt fina omdömme! kul att du är nöjd.
  • Anders A
    Anders A skrev om Avgassystemet
    Mycket bra service och ger hela tiden bra rekommendationer på även andra framtida problem.
  • Peter R
    Peter R skrev om Avgassystemet
    Supernöjd!
    Trevligt bemötande,proffsigt arbete!!
  • Slobodan K
    Slobodan K skrev om Avgassystemet
    Mänskligt, respektfullt, proffsigt, snabbt och priset går att diskutera.
  • Wanda W
    Wanda W skrev om Avgassystemet
    Bra och snabbt service. Kom in på dropin och det blev klart efter 20minuter
  • David C
    David C skrev om Avgassystemet
    Jag har använt Avgassystemet 2 gånger - med flera års mellanrum. Både gånger har dem visat respekt för mig som kund, bäde med bemötandet, utfört jobb och rimligt pris. Senaste gången var dem 50% av priset som en annan firma offererade. Bokade några dagar i förväg, allt var på plats och jobbet utfördes på 1 timme (hela avgas paketet!). Brilliant! - och trevligt!
  • Eva C
    Eva C skrev om Avgassystemet
    Mycket trevligt bemötande. Problemet med avgassystemet kunde åtgärdas med en gång. Fick vetskap om de 2 olika sätt som felet kunde avhjälpas på, med prisuppgift på båda. Valde det billigare alternativet. Trevligt kundrum med tidningar, böcker och kaffeautomat, att vänta i tills arbetet var klart. Hit återvänder jag gärna, har redan rekommenderat Avgas-systemet till vänner.

Fågelsångsvägen 22, 186 42 Vallentuna