BBilMotor

Rimmaregatan 2, 422 55 Hisings backa — Visa karta

Varmt välkommen till B Bil Motor, vår ambition är din trygghet. På ett modernt sätt tillhandahåller vi dig med din nästa bil. Hos oss kan du förvänta dig att få ett riktigt bra bemötande, innan, under och efter affären. Vi erbjuder dig prisvärda bilar med bra historik till både företagare och privatpersoner. Våra ledord är Enkelhet, tillgänglighet och flexibilitet och vi strävar varje dag efter långsiktiga relationer och nöjda kunder.

Kommer ni långväga? Inga problem, vi möter upp er vid flyget eller tågstationen. genom GE Moneybank och Svea Ekonomi Finans har vi möjlighet att erbjuda er finansiering till er nya bil. Vi kan också teckna nya garantier genom autokoncept som vi kan teckna på upp till 3 år beroende på fordonet. Vi ser fram emot att träffa dig!
Järnstångsvägen 7, 43330, Partille

Försäljare av begagnade bilar nära BBilMotor:

TAGENEVÄGEN 62, Hisings Kärra
Vi på BVV bil erbjuder förmånliga möjligheter till delbetalning. Läs mer ›
Susanne L:
Mycket trevligt bemötande, kunnig personal. Dessutom gott kaffe. Köpte en fin liten bil som fungerar klockrent. Den är allt de lovade. Mycke...

Importgatan 2, Hisings Backa
Car 4 Sale - Köper, säljer, byter och förmedlar bilar! Läs mer ›
Stefan B:
Mycket bra service! Rekommenderar varmt!

Aröds Industriväg 9, HisingsBacka
Vi säljer nya och begagnade bilar och ger gärna tips och råd kring finansierings... Läs mer ›
Tobias B:
Bilen fungerar som förväntat och så jag är nöjd. Bra bemötande.

Ringögatan 38, GÖTEBORG
Välkommen! Läs mer ›
Ingemar F:
Hederligt och omsorgsfullt om såväl säljare som köpare.
Lör: 11:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 40 kunder tycker om BBilMotor

• Zurafete N
    Zurafete N skrev om BBilMotor
    Personalen var kunniga och svarade på alla frågor som jag ställde .Mycket bra bemötande , de hade kunskapen med sig .Köpte en bil som var värd 140000:- .Rekomrnderar starkt Läs mer
  • Anneli J
    Anneli J skrev om BBilMotor
    Toppen! Trevligt bemötande! Bra service känsla! Läs mer
  • Tommy T
    Tommy T skrev om BBilMotor
    Bra bemötande och smidig affär. Rekommenderas. Läs mer
  • Toni A
    Toni A skrev om BBilMotor
    Är inne på torsdag och tittar på bilar till frugan . Hittar en bil som passar oss . Visar upp inbytet , får rimligt betald . På lördag byter vi nycklar .
    Enkelt och proffsigt !
    // Toni Läs mer
  • Sophia J
    Sophia J skrev om BBilMotor
    Bra service bra personal och mycket bra kundservice . Stötte på ett problem men personalen var professionella och löste allt fint och bra . PS så är jag väldigt nöjd med bilen . Läs mer
  • Lill F
    Lill F skrev om BBilMotor
    Gör inte affär med Bbilmotor, dom är väldigt oseriösa.
    Vi hade en affär på gång men jag backade ur då Uppgifterna i annonsen inte stämde överhuvudtaget varken i text eller bild. De fick mig att lägga en peng för att dom skulle ”hålla” bilen tills jag kom, jag bor långt bort. Men när vi såg bilen var den i ett hemskt skick så ville vi inte ha den, men vi fick inte tillbaka pengen. Jag har varit i kontakt med reklamationsnämnden och dom har gett mig rätt. Det här hände i april och jag fick beslutet ifrån Arn i maj men dom har fortfarande inte betalt tillbaka. Läs mer
  • Erika
    Erika skrev om BBilMotor
    Supernöjd!!
    Gott bemötande från försäljaren. Affären gick som på räls. Bra service även när köpet var klart, hjärtligt rekomenderas! Läs mer
  • Christer A
    Christer A skrev om BBilMotor
    Är nöjd med bilen, men skulle önska att detaljerna i beskrivningen av bilen stämde lite mer (acc) = tom
    Antagligen ett läckage, litet får jag hoppas.
    Inget reservhjul och domkraft i bilen
    Tur att jag tittade!
    För övrigt trevligt bemötande, kanske lite för mycket ( köp bilen) !!men inte riktig koll på utrustningen. Läs mer
    2017-09-09 BBil M svarar Christer A
    Hej Christer !
    Vi är glada att du är nöjd med bilen men det var tråkigt och höra att du tyckte så men det var ändå bra att du tittade och sa till och fick reservhjul och domkraft .I allt fler nyare bilar försvinner reservhjulet och ersätts med en lagningssats. Det är kanske logiskt med tanke på hjulets extra vikt och hur sällan de flesta faktiskt får punktering . Med vänlig hälsning, Bbilmotor
  • Jenny S
    Jenny S skrev om BBilMotor
    Fint bemötande och trevlig personal. Är mycket nöjd med mitt bilköp. Kändes som en trygg och säker affär. Läs mer
  • Lida G
    Lida G skrev om BBilMotor
    Hej jag köpte en bil från bilmotor dom har bästa servic efter köp oxå och dom berye sig ,så mycket om kund och bil efter såld oxå dom är mycket hjälpsam 👍 Läs mer
  • Ribari D
    Ribari D skrev om BBilMotor
    Hej
    Jag är mycket nöjda med min nya bil vw
    Dindar Läs mer
  • Niklas S
    Niklas S skrev om BBilMotor
    Bra bemötande och Vi är otrolig tacksamma för all hjälp som vi fick .
    Helhetsintrycket är proffesionell bilhandlare inget skumt . Läs mer
  • Mikael H
    Mikael H skrev om BBilMotor
    Smidig handläggning .
    Bra säljare jätte nöjd helt enkelt
    Kommer tillbaka när det är dags och byta bil . Läs mer
  • Ragnar J
    Ragnar J skrev om BBilMotor
    Kompetent och förtroendefullt bemötande där jag kände mig mycket väl omhändertagen som kund. Jag är mycket nöjd med min bilaffär. Läs mer
  • Tyrone L
    Tobias E skrev om BBilMotor
    Personligt och trevligt bemötande ! Bra pris dessutom Läs mer
  • Christian S
    Christian S skrev om BBilMotor
    Väldigt trevliga, bilen såg väldigt bra ut. Läs mer
  • Erik E
    Erik E skrev om BBilMotor
    Trevlig kille/ägare..

Vi gjorde inbyte

Vi har haft några enkla fel med bilen efter som Vi själva åtgärdade.
    Inga dyra saker.
    Så Vi är nöjda med allt. Läs mer
  • Ali b
    Ali b skrev om BBilMotor
    Vi pratade först på telefon. Jag ville komma och kolla på en bil. Vi kom fram till bilhandlaren och bilen stod inne i lokalen, blockerad av massa bilar. Säljaren körde ut alla bilar (ca 4-6 bilar) för att vi skulle få provköra just den vi hade kommit för. Vi testade den, och diskuterade pris, han gav oss en bra deal på inbyte av vår gamla bil och pris på den nya. Han berättade även att vi kunde finansiera bilen via dom.

Dagen efter kommer vi dit, säljaren vi hade pratat med (ägaren) var inte på plats men efter ett telefonsamtal vänder han och kommer dit för att möta oss och göra affären. De kollar igenom bilen på lift eftersom det var ett missljud från den. De såg till att vi var nöjda med att felsöka ljudet innan de gick vidare. Mycket trevlig personal. De hade en söt liten hund som höll oss sällskap när vi genomförde köpet. Säljaren var lätt att prata med och vi pratade om lite allt möjligt medan vi gjorde affären. Vi fick välja mellan dubbdäck och friktionsdäck som extraset av däck. Sommardäck med alu-fälgar satt på bilen.

Det var en positiv och smidig upplevelse att köpa bil på BBilmotor. Det gick väldigt smidigt att byta in vår bil. De tittade snabbt på den och gav oss ett pris. Läs mer
  • Jan Mikael W
    Jan Mikael W skrev om BBilMotor
    Trevligt bemötande, inga konstigheter. Rekommenderar. Läs mer
  • Luljete s
    Luljete s skrev om BBilMotor
    Köpte en Volvo c30. Blev bra bemöt lätt smidig affär. Läs mer
  • Sven H
    Sven H skrev om BBilMotor
    Trevlig och kunnig säljare . Blev positivt överraskad . Enkel och korrekt köp rekomenderas . Läs mer
  • Frida R
    Frida R skrev om BBilMotor
    Vi hade ett bra bil köp och oerhört nöjda . Rekomenderar varmt eran bilfirma till andra. Läs mer
  • Gustav O
    Gustav O skrev om BBilMotor
    Bra bemötande och engagerade försäljare.
    Ett stort visat engagemang även efter bilköpet. rekomenderas Läs mer
  • Niklas g
    Niklas g skrev om BBilMotor
    Trevligt bemötande. Lättsamt och smidigt. Supernöjd med köpet Läs mer
  • Maria O
    Maria O skrev om BBilMotor
    Köpte första bilen till dottern och är jätte nöjd och tackar igen för en bra smidig affär och all hjälp. Läs mer
  • sari e
    sari e skrev om BBilMotor
    Köpte en bil i januari. 2 dagar senare slutar bromsen fungera. De gick med på att laga problemet då och bytte även generatorn eftersom den orsakade resten av problemen. Efter 5 arbetsdagar fick jag bilen tillbaka och allt var någorlunda ok. Dock fick jag aldrig kvittot för delarna jag köpte till bilen de tog i byte.
    Några veckor senare dör bilen totalt. Bränslepumpen är trasig, den har tydligen läckt länge. En kompis fixade den snabbt och samtidigt informerade mig att service bör göras. Enligt säljaren gjordes service på deras verkstad precis innan köpet. Bullshit! Nya bromsar, klossar, belägg osv samt hela servicekittet!
    I veckan la bilen av totalt. Batteriet som de köpte och monterade läckte vatten och har förstört fastighetscensoren. Bilen bärgas till verkstaden som i sin tur anlitar en specialist som säger att växellådan är sönder.
    Jag ringer till företaget som säger: du fick 1 månads garanti och jag är trött på dina samtal och tjat. Sedan lägger han på. Tur att jag spelade in samtalet. En 5-barns mamma som är beroende av bilen har inte tid för sådana problem egentligen men Ärendet tas vidare till ARN då jag har haft bilen under 4 månader. REKOMMENDERAR VERKLIGEN INTE! Läs mer
    2017-05-19 BBil M svarar sari e
    Hej sari! Tråkigt och höra allt det här när vi ändå hjälpte dig så mycket . Om du kollar i serviceboken så ser du att bilen var servad på Hyundai i Alingsås sist innan du köpte bilen, och däremot så fick vi en bil i inbyte med massa brister som vi aldrig klaga på eftersom det var inbytes objekt som vi tog i befintligt skick och ändå så erbjöd vi xtra garanti som du tackade nej till trots det så gjorde vi vårt bästa och hjälpte dig med lagningen på vår kostnad och däremot så fick du låne bil och även bilen hemlevererad efter reparationen. och då köpte vi nytt batteri och byte generatorn och allting var perfekt. vi tycker att det låter väldigt konstigt att detta har hänt . Man får inte glömma att du köpte en begagnad bil i befintligt skick utan några Xtra garantier som du tackade nej till .
    Vi tycker att detta är tråkigt men som sagt så fick du ändå en månads garanti när du köpte bilen och då gjorde vi vårt bästa och hjälpte dig med reparationen på vår kostnad och nu så kan vi hjälpa dig med reparationen ifall om du kan stå för kostnaden . Med vänlig hälsning, Bbilmotor
    2017-05-20 sari e svarar BBil M
    Visst kan man få låta allt så bra men låt mig lista ut ett par grejer så att andra vet sanningen också:
    - Bilen var aldrig servad i Alingsås trots stämpeln och det kan ni kolla med den verkstaden också. Det ni sa att bilen var nyservad hos er eftersom ni alltid kollar upp alla bilar ni tar in.
    - Bilen ni tog in hade inga brister, var nyservad och nybesiktad. Jag har fortfarande inte fått kvittot för delarna jag betalade för eftersom du inte tycker jag har rätt till det. Enligt er så ni bestämmer när ni lagar bilen och delarna hade ju inte kommit efter flera månader. Det tar inte flera månader för något företag att skicka ett par bromsdelar.
    - Lånebilen jag fick var en gammal bil med massa lampor som lyste och som lät märkligt. Den kördes bara till er när jag hämtade min bil från er efter 5 arbetsdagar så att det var ingen hemleverans. Fick ringa dag efter dag för att höra status på min bil eftersom det ni sa i telefonen alltid dagen innan stämde inte.
    - Även om man tackar nej till extra garanti betyder inte att ni som säljare inte har ett ansvar enligt konsumentköplagen. En kund har alltid 3 års reklamationsrätt och under de första 6 månader är bevisbörjan på er sida när det gäller fel i bilen. Detta gäller alla köp, även begagnade bilar och ni kan inte frigöra er genom att skriva att något säljes i befintligt skick. Detta försökte jag säga innan ni la på när jag ringde.
    - Ni hade inget intresse gällande ärendet och som jag berättade, ärendet tas vidare eftersom ni har full ansvar i detta fall (kontrollera genom konsumentsverket samt märkesverkstad som båda fick fakta om köpet.
    - De att ni fick laga denna bilen från början var ju naturligt eftersom bilen inte gick att köra efter 2 dagar. Ni nämnde flera gånger hur dyrt det var och jag lider med er men samtidigt det var ju inte mitt fel att bilen fick fel efter att ni hade monterad en ny batteri (som nu i sin tur har orsakat nya problem). Bilens bromsar fungerade inte och ändå bad du mig att köra till andra sidan stan med den.
    - Jag ville lösa problemet men du bara skrek och sa att ni har inget ansvar, ni är trötta på mina samtal och tjat (ringt typ 2 gånger bara för att fråga efter kvittot) osv. Men jag kan ge er en sista chans att laga bilen på er bekostnad. Annars är jag tvungen att ta ärendet vidare.
    2017-05-20 BBil M svarar sari e
    Som vi skrev tidigare så var bilen köpt på hyundais begagnade center och då var den nyservad samt nybesiktigad enligt dem och det var inga brister på bilen heller när vi gick igenom hela fordonet och vi gjorde vårt bästa och har hjälpt dig med allt som vi har kunnat .. Du har inte köpt nån ny bil och då kan vi inte erbjuda tre års garanti på en begagnade fordon.
    Bromsarna funkade när du lämnade in bilen på verkstaden och då var det bara batteri lampan som lös och det är kanske bra och påpeka för så som vi har märkt så är du jätte kräsen person och inte hade kört en meter utan fungerande Bromsar . Konstig att ingen annan klagade på våran lånebil . Vi har gjort vårt bästa och tyvärr så kan vi inte erbjuda mer än reparation på din bekostnad .
    2017-05-20 sari e svarar BBil M
    Det är då bara ringa till verkstaden då för att höra vilken service de gjorde, skickar gärna numret om du vill kolla. I det stället som stämpeln är ifrån har de inte servade bilen iaf enligt deras system. Hade den varit gjort, hade jag ju inte behövt göra om oljebytet, filtarna och annat. Det ni sa till mig var att ni tog in den bilen i byte från en privatperson som köpte en annan bil från er, har aldrig hört om nåt annat.
    Och visst var det fel på bromsarna, annars hade jag ju aldrig ringt och ni lagade just generatorn som i denna modell påverkar bromsarna.
    Jag är inte kräsen på något sätt utan vill bara att allt ska fungera utan problem. Jag har aldrig sagt att man ska få 3 års garanti men ni måste kolla vad lagen säger om reklamationsrätt. Det gäller även begagnade bilar och har inget med bilens ålder att göra. Ta gärna tid att kontakta nån kunnig person som kan berätta mer om företagets skyldigheter och köparens rättigheter i dessa fall. Jag ville aldrig bråka men rätt ska vara rätt. Enkelt.
    2017-05-20 BBil M svarar sari e
    Tycker att det är jätte dålig ifall om dem bara har stämplat i boken utan att utföra service .
    Då har ni säkert missförstått det eftersom bilen var servad där när vi fick den och innan ni köpte det.
    Hade vi varit medvetna om några brister så hade vi återgäldat det innan försäljning och inte väntat med det.
    Allt ni har sagt är rätt gällande reklamation men tyvärr inte i det här fallet eftersom ni läste och skrev under köpeavtalet och allting är noterat där enligt överenskommelsen .
    Vi vill ha nöjda kunder och det var därför vi gjorde vårt bästa för du ska vara nöjd som kund men är synd att detta har hänt och eftersom bilarna som vi säljer är begagnade då brukar vi erbjuda garanti för och undervika såna diskutioner men det ville ni inte ha och det kom vi överens om gällande inbytes bilen samt den här bilen som ni köpte .
    Hoppas det löser sig och vårt erbjudande kvarstår ifall ni är intresserade.
    2017-05-20 sari e svarar BBil M
    Som sagt, ni har inte varit hjälpsamma utan er kundbemötande är under all kritik. Du svarade inte till mig alls innan jag skrev allting här. Konsumentverket har granskat avtalet redan och bekräftat att lagen är på min sida så att då kan jag inte göra mer än anmäla fallet till ARN.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Toni J
    Toni J skrev om BBilMotor
    jag är väldig nöjd med bilen och tackar för en bra affär och all hjälp. Läs mer
  • Joacim F
    Joacim F skrev om BBilMotor
    Uppgifter stämde inte överhuvudtaget,så bra säljare för han lurade mig eller ja var otrolig dum o lita på han.. Läs mer
    2017-05-19 BBil M svarar Joacim F
    Hej joacim!
    Läste kommentaren men tyvärr så känner vi inte igen dig som kund hos oss
    Det är jätte konstig att vi inte har haft nån kommunikation ifall om du har varit missnöjd över köpet hos oss.
  • Malin A
    Malin A skrev om BBilMotor
    Tack för all hjälp , service
    Väldig bra bemötande tack igen. Läs mer
  • Max L
    Max L skrev om BBilMotor
    I don't recommand him at ALL.
    I have bought a car from him. He was suppose to set NEW winter wheels on the car. First set, he gave me the wrong size, they were to wide. Second set: One of the tyre was broken when they have set it on the rim. It went flat in Gothenburg. After a check up the tyres were 15 years old, illegal and dangerous. Lucky it hasn't happened on the highway since the tyre could have explode anytime. He refused to pay me back for the truck that had to come to get me. And he keep saying that he helped me enough!!!! And now my car is in a garage because the springs on the suspension are so old that they broke.The car he has, might look good, but you better do a full check after you buy from him. Now I'm on talking with ARN since. And if the police would care, I would have done a report against him.
    " There isn't any problem with the car, it is all good ". You hear that, don't trust.
    To bad i can't rate this company 0/5 Läs mer
    2017-06-23 BBil M svarar Max L
    Hej Max !
    Det är jätte tråkigt och höra att Du är missnöjd . Du byte in din gamla bil mot en Audi A3 och fick pengar emellan och då köpte du audin i befintligt skick och det gällde samma sak för den bilen som vi köpte utav dig .
    Enligt överenskommelsen så skulle du ha vinterdäck på köpet och då fick du 4 st däck som du själv valde ut och då hjälpte vi dig med däckbytet men då hörde du av dig och berättade om att dem tog i och ville ha andra däck och då köpte vi 4 st andra däck och hjälpte dig med däckbytet igen på vår kostnad för andra gången och då hörde du av dig för tredige gången och berättade om att dem däcken var gamla och du hade fått punktering och ville ha andra däck och eftersom vi inte vill ha missnöjda kunder Då köpte vi 4 st nya däck till dig och bad dig komma till oss men eftersom vi hade fullt upp och inte kunde hjälpa dig med däckskiftet då blev du missnöjd .
    Enligt överenskommelsen då var vi ansvariga för och skaffa vinterhjul till din bil men inte för och utföra däckskiftet men ändå så hjälpte vi dig 2 gånger och hade gärna hjälpt dig för 3 gången också ifall om vi hade möjligheten men tycker att det är tråkigt och höra att du är missnöjd men hör gärna av dig och boka tid ifall om du behöver hjälp med däckskiftet . Med vänlig hälsning, Bbilmotor
    sari e gillar detta
  • Peter
    Peter skrev om BBilMotor
    Bra service, bra bemötande. Mycket nöjd med allt från besöket till genomförande av affären. Läs mer
  • Nora
    Nora skrev om BBilMotor
    Verkligen en bilfirma att rekommendera! Seriösa och duktiga på sin sak. Läs mer
  • Malin A
    Malin A skrev om BBilMotor
    Tack för bilköpet idag . Blev faktiskt jätte glad när jag fick bilen levererad på samma dag . Mvh Malin Torell Läs mer
  • Bella e
    Bella e skrev om BBilMotor
    Fick väldigt bra hjälp och bra bemötande av försäljaren. Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om BBilMotor
    Mkt bra hjälp med felen som fanns vid köpet. Rekommenderas👍🏻 Läs mer
  • johan a
    johan a skrev om BBilMotor
    Jätte nöjd. Trevlig säljare samt bra service och priser. Läs mer
  • Nikros R
    Nikros R skrev om BBilMotor
    Tack för ett grymt bemötande och en bra affär! Läs mer
  • Säm
    Säm skrev om BBilMotor
    Väldigt bra bemötande. Det som gjorde oss trygga var att det kollade över våra behov och gav oss flera alternativ. Mycket professionella och kunniga. Läs mer
  • Johanna  S
    Johanna S skrev om BBilMotor
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Det gick fort och smidigt! Rekommenderas! Läs mer

Rimmaregatan 2, 422 55 Hisings backa