BBilMotor

BBilMotor

Ring 031-13 14 97 www.bbilmotor.se
4.4

Varmt välkommen till B Bil Motor, vår ambition är din trygghet. På ett modernt sätt tillhandahåller vi dig med din nästa bil. Hos oss kan du förvänta dig att få ett riktigt bra bemötande, innan, under och efter affären. Vi erbjuder dig prisvärda bilar med bra historik till både företagare och privatpersoner. Våra ledord är Enkelhet,...

41 omdömen om BBilMotor

Fredrik D
Skrev om BBilMotor

Varning för detta företaget! Väldigt oseriösa! Vi köpte en bil där sommardäck skulle medfölja då det satt dubbdäck på bilen, personalen lastade in sommardäck utan fälg, sedan fick vi fälgar som vi själva skulle sätta på däcken. Var väl ok. När vi sedan körde bilen till däckverkstaden visade det sig att fälgarna var till en annan bil och passade inte på vår bil, även däcken var fel. När vi ringer till firman säger dom att dom ska kolla, detta upprepas, vid ett tillfälle bad han mig att jag skulle återkomma om vilka fälgar...

5S Bil AB
4.6/5 i betyg av 145 omdömen 4.6 av 145 omdömen

Fick en ren o fin bil, både på insidan o utsidan. Blev även av med de vita fläckarna (oxidation ?) i lacken, samt ett trevligt bemötande.

Zurafete N
Skrev om BBilMotor

Personalen var kunniga och svarade på alla frågor som jag ställde .Mycket bra bemötande , de hade kunskapen med sig .Köpte en bil som var värd 140000:- .Rekomrnderar starkt

Anneli J
Skrev om BBilMotor

Toppen! Trevligt bemötande! Bra service känsla!

Car 4 Sale
4.5/5 i betyg av 309 omdömen 4.5 av 309 omdömen

Mycket smidig affär och bilen var precis så fin som bilderna och säljaren påpekade. Säljaren mötte upp mig på stationen ( en Söndag) och bil

Tommy T
Skrev om BBilMotor

Bra bemötande och smidig affär. Rekommenderas.

Toni A
Skrev om BBilMotor

Är inne på torsdag och tittar på bilar till frugan . Hittar en bil som passar oss . Visar upp inbytet , får rimligt betald . På lördag byter vi nycklar . Enkelt och proffsigt ! // Toni

Sophia J
Skrev om BBilMotor

Bra service bra personal och mycket bra kundservice . Stötte på ett problem men personalen var professionella och löste allt fint och bra . PS så är jag väldigt nöjd med bilen .

Lill F
Skrev om BBilMotor

Gör inte affär med Bbilmotor, dom är väldigt oseriösa. Vi hade en affär på gång men jag backade ur då Uppgifterna i annonsen inte stämde överhuvudtaget varken i text eller bild. De fick mig att lägga en peng för att dom skulle ”hålla” bilen tills jag kom, jag bor långt bort. Men när vi såg bilen var den i ett hemskt skick så ville vi inte ha den, men vi fick inte tillbaka pengen. Jag har varit i kontakt med reklamationsnämnden och dom har gett mig rätt. Det här hände i april och jag fick beslutet ifrån Arn i maj men dom har fortfarande inte betalt tillbaka.

Erika
Skrev om BBilMotor

Supernöjd!! Gott bemötande från försäljaren. Affären gick som på räls. Bra service även när köpet var klart, hjärtligt rekomenderas!

Christer A
Skrev om BBilMotor

Är nöjd med bilen, men skulle önska att detaljerna i beskrivningen av bilen stämde lite mer (acc) = tom Antagligen ett läckage, litet får jag hoppas. Inget reservhjul och domkraft i bilen Tur att jag tittade! För övrigt trevligt bemötande, kanske lite för mycket ( köp bilen) !!men inte riktig koll på utrustningen.

Svar från BBilMotor

Hej Christer ! Vi är glada att du är nöjd med bilen men det var tråkigt och höra att du tyckte så men det var ändå bra att du tittade och sa till och fick reservhjul och domkraft .I allt fler nyare bilar försvinner reservhjulet och ersätts med en lagningssats. Det är kanske logiskt med tanke på hjulets extra vikt och hur sällan de flesta faktiskt får punktering . Med vänlig hälsning, Bbilmotor

Jenny S
Skrev om BBilMotor

Fint bemötande och trevlig personal. Är mycket nöjd med mitt bilköp. Kändes som en trygg och säker affär.

Lida G
Skrev om BBilMotor

Hej jag köpte en bil från bilmotor dom har bästa servic efter köp oxå och dom berye sig ,så mycket om kund och bil efter såld oxå dom är mycket hjälpsam 👍

Ribari D

Hej Jag är mycket nöjda med min nya bil vw Mvh Dindar

Niklas S
Skrev om BBilMotor

Bra bemötande och Vi är otrolig tacksamma för all hjälp som vi fick . Helhetsintrycket är proffesionell bilhandlare inget skumt .

Mikael H
Skrev om BBilMotor

Smidig handläggning . Bra säljare jätte nöjd helt enkelt Kommer tillbaka när det är dags och byta bil .

Ragnar J
Skrev om BBilMotor

Kompetent och förtroendefullt bemötande där jag kände mig mycket väl omhändertagen som kund. Jag är mycket nöjd med min bilaffär.

Tyrone L

*Bra bemötande *Ordning och reda *Håller sitt ord *Bra försäljare *Nöjd kund

Tobias E

Personligt och trevligt bemötande ! Bra pris dessutom

Christian S
Skrev om BBilMotor

Väldigt trevliga, bilen såg väldigt bra ut.

Erik E
Skrev om BBilMotor

Trevlig kille/ägare.. Vi gjorde inbyte Vi har haft några enkla fel med bilen efter som Vi själva åtgärdade. Inga dyra saker. Så Vi är nöjda med allt.

Ali b
Skrev om BBilMotor

Vi pratade först på telefon. Jag ville komma och kolla på en bil. Vi kom fram till bilhandlaren och bilen stod inne i lokalen, blockerad av massa bilar. Säljaren körde ut alla bilar (ca 4-6 bilar) för att vi skulle få provköra just den vi hade kommit för. Vi testade den, och diskuterade pris, han gav oss en bra deal på inbyte av vår gamla bil och pris på den nya. Han berättade även att vi kunde finansiera bilen via dom. Dagen efter kommer vi dit, säljaren vi hade pratat med (ägaren) var inte på plats men efter ett telefonsamtal...

Jan Mikael W
Skrev om BBilMotor

Trevligt bemötande, inga konstigheter. Rekommenderar.

Luljete s
Skrev om BBilMotor

Köpte en Volvo c30. Blev bra bemöt lätt smidig affär.

Sven H
Skrev om BBilMotor

Trevlig och kunnig säljare . Blev positivt överraskad . Enkel och korrekt köp rekomenderas .

Frida R
Skrev om BBilMotor

Vi hade ett bra bil köp och oerhört nöjda . Rekomenderar varmt eran bilfirma till andra.

Gustav O
Skrev om BBilMotor

Bra bemötande och engagerade försäljare. Ett stort visat engagemang även efter bilköpet. rekomenderas

Niklas g

Trevligt bemötande. Lättsamt och smidigt. Supernöjd med köpet

Maria O
Skrev om BBilMotor

Köpte första bilen till dottern och är jätte nöjd och tackar igen för en bra smidig affär och all hjälp.

sari e
Skrev om BBilMotor

Köpte en bil i januari. 2 dagar senare slutar bromsen fungera. De gick med på att laga problemet då och bytte även generatorn eftersom den orsakade resten av problemen. Efter 5 arbetsdagar fick jag bilen tillbaka och allt var någorlunda ok. Dock fick jag aldrig kvittot för delarna jag köpte till bilen de tog i byte. Några veckor senare dör bilen totalt. Bränslepumpen är trasig, den har tydligen läckt länge. En kompis fixade den snabbt och samtidigt informerade mig att service bör göras. Enligt säljaren gjordes service...

Svar från BBilMotor

Hej sari! Tråkigt och höra allt det här när vi ändå hjälpte dig så mycket . Om du kollar i serviceboken så ser du att bilen var servad på Hyundai i Alingsås sist innan du köpte bilen, och däremot så fick vi en bil i inbyte med massa brister som vi aldrig klaga på eftersom det var inbytes objekt som vi tog i befintligt skick och ändå så erbjöd vi xtra garanti som du tackade nej till trots det så gjorde vi vårt bästa och hjälpte dig med lagningen på vår kostnad och däremot så fick du låne bil och även bilen hemlevererad efter...

Toni J
Skrev om BBilMotor

jag är väldig nöjd med bilen och tackar för en bra affär och all hjälp.

Joacim F
Skrev om BBilMotor

Uppgifter stämde inte överhuvudtaget,så bra säljare för han lurade mig eller ja var otrolig dum o lita på han..

Svar från BBilMotor

Hej joacim! Läste kommentaren men tyvärr så känner vi inte igen dig som kund hos oss Det är jätte konstig att vi inte har haft nån kommunikation ifall om du har varit missnöjd över köpet hos oss. Mvh

Malin A
Skrev om BBilMotor

Tack för all hjälp , service Väldig bra bemötande tack igen.

Max L
Skrev om BBilMotor

I don't recommand him at ALL. I have bought a car from him. He was suppose to set NEW winter wheels on the car. First set, he gave me the wrong size, they were to wide. Second set: One of the tyre was broken when they have set it on the rim. It went flat in Gothenburg. After a check up the tyres were 15 years old, illegal and dangerous. Lucky it hasn't happened on the highway since the tyre could have explode anytime. He refused to pay me back for the truck that had to come to get me. And he keep saying that he helped me...

Svar från BBilMotor

Hej Max ! Det är jätte tråkigt och höra att Du är missnöjd . Du byte in din gamla bil mot en Audi A3 och fick pengar emellan och då köpte du audin i befintligt skick och det gällde samma sak för den bilen som vi köpte utav dig . Enligt överenskommelsen så skulle du ha vinterdäck på köpet och då fick du 4 st däck som du själv valde ut och då hjälpte vi dig med däckbytet men då hörde du av dig och berättade om att dem tog i och ville ha andra däck och då köpte vi 4 st andra däck och hjälpte dig med däckbytet igen på vår...

Peter
Skrev om BBilMotor

Bra service, bra bemötande. Mycket nöjd med allt från besöket till genomförande av affären.

Nora
Skrev om BBilMotor

Verkligen en bilfirma att rekommendera! Seriösa och duktiga på sin sak.

Malin A
Skrev om BBilMotor

Tack för bilköpet idag . Blev faktiskt jätte glad när jag fick bilen levererad på samma dag . Mvh Malin Torell

Bella e
Skrev om BBilMotor

Fick väldigt bra hjälp och bra bemötande av försäljaren.

Peter S
Skrev om BBilMotor

Mkt bra hjälp med felen som fanns vid köpet. Rekommenderas👍🏻

johan a
Skrev om BBilMotor

Jätte nöjd. Trevlig säljare samt bra service och priser.

Nikros R
Skrev om BBilMotor

Tack för ett grymt bemötande och en bra affär!

Säm
Skrev om BBilMotor

Väldigt bra bemötande. Det som gjorde oss trygga var att det kollade över våra behov och gav oss flera alternativ. Mycket professionella och kunniga.

Johanna  S
Skrev om BBilMotor

Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Det gick fort och smidigt! Rekommenderas!