Alla kategorier Hushållsvaror Stockholms län Stockholm Södermalm Barber & Books Stockholm AB

Barber & Books Stockholm AB

Östgötagatan 21, 116 25 Stockholm — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Barber & Books Stockholm AB

• Göran J
    Göran J skrev om Barber & Books Stockholm AB
    Mina högt ställda förväntningar överträffades med råge! Trevligt bemötande av en extremt kompetent personal. Rekommenderas!
    Cajsa J gillar detta
  • Robert E
    Robert E skrev om Barber & Books Stockholm AB
    Väldigt bra bemötande och trevligt besök, rekommenderas!
    Cajsa J gillar detta
  • Samuel O
    Samuel O skrev om Barber & Books Stockholm AB
    Att kliva in genom dörren till Barber & Books är som att förflytta sig till 40-50-talets New York (gissningsvis, jag har ingen förstahansupplevelse därifrån). Den standardmässiga drop-in-frisörsinredningen (trötta skinnsoffor, damtidningar, pastelltapeter, hårproduktsreklam) lyser med sin frånvaro och är utbytt mot hyllväggar som inrymmer kaffebordsböcker (ja, som Books-delen av namnet antyder finns det en liten bokhandel insprängd), stiligt och stilrent uppställda hår- och rakprodukter och gammeldags frisörstolar. På fikabordet ligger dagstidningar och några utvalda stilmagasin. Självklart finns det blädderex av böckerna som säljs, och den första frågan man får är om man vill ha en kopp kaffe.

Barber & Books är helt klart inte någon vanlig frisersalong, men så kallar de sig också för “Barberaren på söder”, och det är inte bara en tom catchphrase. Här kan man välja mellan, bland annat, en tvåtimmars Old English 7 towel service, Sugar Hill cut throat shave, huvudmassage, mustaschtrim och reguljär klippning, och vill man kan man också få en föreläsning om rakandets konst – med hyvel eller med kniv! – och självklart tips om produkter och verktyg som passar just en själv.
  • Nils v
    Nils v skrev om Barber & Books Stockholm AB
    Ett unikt koncept som andas kvalitet. Jag har ännu ej testat deras rakningar, massager eller klippningar men servicen i butiken håller hög klass och butikens inredning skapar en skön atmosfär. Personalen är oerhört trevlig och tillmötesgående på ett personligt plan. Detta kan bli en Stockholmsklassiker och jag tänker ge bort många rakningsbesök i present framöver.
    Emma K gillar detta

Östgötagatan 21, 116 25 Stockholm