Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Stockholm Skärholmen Vårberg Bilcenter i Vårberg AB

Bilcenter i Vårberg AB

Fjärdholmsgränd 28, 127 44 Skärholmen — Visa karta

Välkommen till oss på Bilcenter i Vårberg AB!

Letar du efter begagnade bilar? Vi har ett stort billager där du hittar bilar i alla prisklasser och av alla bilmärken. Dessutom hjälper vid dig med finansieringen vid behov då vi är partners med både DNB och Wasa Kredit.

Vi befinner oss i Vårberg, strax söder om Stockholm och i anslutning till både E4:an och Vårbergs tunnelbana. Kom förbi så hjälper vi dig att hitta rätt sorts bil för dina behov och önskemål. Här får du alltid ett extra erbjudande vid köp av bil!
Lör: 10:00-17:00
Sön: 10:00-16:00

Läs vad 61 kunder tycker om Bilcenter i Vårberg AB

• SAIF K

2019-03-30

SAIF K skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Blev inget köp eftersom vi inte riktigt kom överens om priset men ger ett par plus för det varma mottagandet, hälsningar Saif Khan Läs mer
  • REZA S

2019-03-27

REZA S skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Har Köpt en skåpbil från det här stället med brister när det gäller inredning och el och värme.
    De har lovat att fixa alla brister efter köpet så jag kunde komma förbi när jag hade tid,Har åkt två gånger dit utan resultat,
    Och sist när jag var där ,var det en ung kille som sitter i chefens stol och säger att du har inget papper i handen så visar att vi har lovat dig att fixa bilen och när jag frågade varför mättare på bilen sänktes alltså dragits ner när ni köpte bilen enligt serviceboken ,säger han att vi glömde lägga en sista siffran så du kan skriva en till siffra framför det gamla som står i serviceboken,alltså de lurar folk på det här sättet ,men jag är ändå glad och ska tacka den unge killen,i samband med bilköpet har de berättat att de har en annan verkstad som tillverkar sängar och möbel för hotell eller restaurang ,så jag hade en beställningsorder på över 1800,000 kronor som jag hade tänkt lämna till de medan de fixar min bil,men den här killen visade att det går inte lita på de ,så det är bättre att blir lurad på 50000, än 1800,000 kronor.
    Att köpa bill i det här ställe är lika med att blir lurad Läs mer
    2019-03-27 Bilcenter i Vårberg AB svarar REZA S
    Hej,
    Tack för ditt omdöme. Eftersom jag var personen som hjälpte dig så tar jag tillfället att bemöta din recension. När du kom in till firman så begärde du hjälp kostnadsfritt för en inredningsdetalj samt bristfällig värme till benen i en bil som du har köpt från oss för väldigt länge sedan. Eftersom du varken hade köpavtal, reg.nr eller någon dokumentation överhuvudtaget så kunde jag självklart inte hjälpa dig kostnadsfritt, eftersom jag hade ingenting alls att utgå ifrån, vilket du t. om sa att du förstod mycket väl. Därefter förklarade du att du talat med en kollega på firman som muntligen lovat dig att avhjälpa bristerna, och valde att vänta på kollegan som under tillfället var på lunch. Efter ca 10 min ville du inte vänta längre trots att jag sa till dig att han kommer snart tillbaka. Mer än så var det inte. Vi har dessutom inte drop-in till verkstaden, och ej heller hade du ringt och bokat tid eller ens berättat att du ska komma och bokat tid med oss.

Gällande mätarställningen så förstår jag inte varför du nu påstår att mätarställningen sänkts eller att du frågat mig om varför den sänkts. Du visade mig serviceboken, där vid tidigare servicetillfällen så var mätarställningen angiven i km, varav den senaste var angiven i mil, dvs med en siffra lägre. Jag förklarade det för dig och trodde att du förstod det. Det går att kontrollera väldigt enkelt genom att direkt avläsa mätarställningen på instrumentbrädan, och där ser du även att mätarställningen är korrekt angiven oavsett om man skriver det i mil eller km, oavsett om det står i serviceboken eller inte.

Vi arbetar endast med bilar och ej möbler så jag förstår inte vad du menar med möblerna.

Är du fortfarande behov av hjälp så är du varmt välkommen att ringa och boka tid. Du behöver ha reg.nr redo så vi kan hjälpa dig.

2019-03-30 REZA S svarar Bilcenter i Vårberg AB
    För det första har du inte hjälp mig ,du och jag träffades i lokalen och du frågade mig varför jag var där,jag fick springa efter dig för att förklara varför jag var där och du sa om jag hade något papper i handen som bekräftar att ni ska fixa de fel som din chef hade lovat mig.
    Jag sa att det var muntligt avtal och för det bad jag dig att ringa till din chef.
    Du sa att du vill inte störa honom i lunchen.efter 20 minuter bad jag dig igen ,om du kunde höra när han kommer. du ville inte,och när jag frågade om du visste när han kommer ,sa du att du vet inte.så efter det förstod jag att jag inte kommer få hjälp från er därför gick jag.
    För att visa att du ljuger ,när jag köpte bilen och väntade att de ska göra i ordning bilen ,så frågadedin chef mig vad jobbar jag med,så jag sa att jag äger ett Hotel och ska renovera det.
    Då kom han med en katalog och sa att han har en verkstad som tillverkar sängar och möbler för restaurang och hotel och bad mig att åka dit i fittia och titta på inredning som de tillverkare och jag gjorde det.
    Till sist är det lätt att be bekant och släkt
    Skriva bra saker om er och höja era betyg i olika sidor på internet.
    När det gäller mätarställning ,även om jag eller du skriver en siffra till i serviceboken ,fortfarande har bilen gått mindre än fyra år sen när bilen tillhörde någon annan!!!!!
    För mig var det första och sista gången som handlar något från er
    Tack.
    2019-03-30 Bilcenter i Vårberg AB svarar REZA S
    Hej Reza,
    Ifall uppriktighet inte iakttas så fallerar hela principen med bedömningar och det är väldigt orätt att komma med påstående som är direkt felaktiga, missvisande och nedsättande bara för att skada en motpart. Hela situationen grundar sig i att du inte ville vänta på att chefen skulle komma tillbaka från sin lunch, som du säger muntligen lovat dig att åtgärda värmen till benen samt inredningsdetaljen i skåpbilen. Ifall du inte ville vänta, och nu även påstår att vi lurat dig så klickar det fel.

För att tydliggöra allt för en sista gång:

Jag frågade aldrig dig "varför är du här" och ej heller behövde du någon gång springa efter mig. Du kom in till mitt kontor och jag hjälpte dig med dina funderingar precis som man ska bemöta kunder på. Jag har ingen som helst anledning att bemöta dig på det sättet du beskriver. Du skrev själv i första inlägget att jag satt på "chefens stol" när du kom in till mig och talade med mig, så du behövde inte springa efter mig.

Eftersom vi utöver garantin skriver ner allt vi kommer överens med kunden om, såsom tillägg av dragkrok, installation av motorvärmare eller andra åtgärder som vi direkt avtalar med kunden om i avtalet utöver garantin, så behövde jag se avtalet för att kunna gå vidare med ärendet. Det är väldigt viktigt för oss eftersom vi dokumenterar allt arbete vi gör och allt vi avtalar utöver garantin. Du hade inte det i det fallet, och återigen, eftersom du sa att du fått det muntligen lovat utav chefen att få det åtgärdat så valde du själv att vänta på honom. Ja, jag ville inte störa honom eftersom vi har det som policy i företaget att få frid under lunchen. Annars skulle telefonen plinga hela tiden och man kan inte få frid under sin korta lunch.

Du väntade i ca 10 minuter och därefter kom du in till kontoret igen och sa att du inte ville vänta längre och skulle gå, så jag sa till dig att han kommer snart men du ville ändå inte vänta och gick ut, så jag förstår inte varför du skriver att vi lurat dig och/eller inte skulle ha hjälpt dig? Det enda du behövt göra är att antingen komma tillbaka och prata med personen du avtalat med, ringa och boka tid, eller vänta en kort stund tills han kommer från lunch. Mer än så är det inte.

Bolaget bedriver endast bilförsäljning och vi arbetar inte med möbler.

Gällande mätarställningen, du visade mig serviceboken och undrade varför det i den senaste servicetillfället står lägre mätarställning, och trodde därmed att mätarställningen var fel. Jag förklarade för dig att vid de tidigare servicetillfällen så var mätarställningen antecknad i kilometer, varav den senaste i mil. Mätarställningen i bilen är dock angiven i kilometer och är ej mindre än vad som står i serviceboken oavsett om mätarställningen är angiven i kilometer eller mil i serviceboken, så är det korrekt och följer intervallen.

Du sa ingenting om att mätarställningen i bilen visar lägre mil än för fyra år sedan, lägre mil än vid samtliga servicetillfällen. Det är helt orimligt också då bilen skulle knappt kört något alls vid köptillfället, men samtidigt ha fullstämplad servicebok med tydligt angiven mätarställning vid varje tillfälle!? Och ifall mätarställningen mot all förmodan och sannolikhet är felaktig så rekommenderar jag dig att reklamera bilen. Du är välkommen så kan vi reda ut det och hjälpa dig med det.

Bilcenter i Vårberg
    2019-03-30 REZA S svarar Bilcenter i Vårberg AB
    Till sist är det lätt att be bekant och släkt
    Skriva bra saker om er och höja era betyg i olika sidor på internet.
    För mig var det första och sista gången som handlar något från er
    Tack.
    2019-04-01 Bilcenter i Vårberg AB svarar REZA S
    Hej Reza,

För att tydliggöra allt för en sista gång:

Bolaget bedriver endast bilförsäljning och vi arbetar inte med möbler.

Bilcenter i Vårberg
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-02-22

Burkan A skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Jättetrevlig chef och bra priser! Läs mer
  • 2019-02-07

Ahmed M skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Rekommenderar bilcenter, jättenöjd med bilen men det tog lite mkt tid o hitta ställte däröfr minus!!! Läs mer
  • 2019-02-06

Louisa S skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Reserverade en bil två veckor i förväg och allt var enligt förväntningarna, transparent och klart. Läs mer
  • 2019-02-06

Bengt H skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Köpte två transportbilar till mitt nystartade företag och är mer än nöjd. Stort plus till jättetrevliga äldre säljaren/chefen där, vi kommer tillbaka nästa år för ytterligare bilar. Läs mer
  • Tyson A

2019-02-06

Tyson A skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Inte ärliga om bilarna, vill inte stå för sina fel och accepterar aldrig nått. Sämsta bilfirman någonsin riktiga lurendrejare. Läs mer
    2019-02-06 Bilcenter i Vårberg AB svarar Tyson A
    Hej,
    Tack för ditt omdöme. Vi känner inte igen dig, kan du specificera närmare vilken bil du har köpt från oss samt vilket fel det dykt och varför vi inte hjälpt dig? Självfallet hjälper vi alla våra kunder utifrån det som är rättsligen rätt och avtalat. Vi säljer de flesta bilar med 1 års garanti men det finns självklart undantag beroende på kundens önskemål samt vissa äldre bilar som säljs med begränsad garanti. Vi är alltid ärliga om bilarna, har all dokumentation redo och kunden har alltid möjligheten att ta bilen på en provtur flertalet gånger om hen så vill. Mejla oss reg.nr samt felbeskrivning så kan jag kolla närmare på saken.

• 2018-09-11

Jorge skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Jag min fru väldigt nöjd med bil Läs mer
  • 2018-06-08

Patrik L skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Nöjd! Trevlig och smidig säljare att komma överens med Läs mer
  • 2018-05-23

Albert H skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    I bought two trucks and very pleased with the reception Läs mer
  • 2018-05-15

Tommy H skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Köpte inte en Ferrari direkt men nöjd med köpet och mottagandet, riktig trevlig säljare och smidig komma överens med. Läs mer
  • 2018-04-25

Mycket trevlig personal. Läs mer
  • 2018-04-25

Olle B skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Beg. bil.
    Fungerande mycket bra utan ägarbytet som jag fick ringa och påminna om, Läs mer
  • 2018-03-25

Tomas B skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Perfekt ställe att handla en bil i Läs mer
  • 2018-03-22

Mongi M skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Köpte tre bilar till företaget och tycker att köpprocessen gick galant. Säljaren är enkel och bekväm att komma överens med. Läs mer
  • 2018-03-05

Abdul skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Very trustful and helpful salesmen, and good prices, I recommend and will come back Läs mer
  • 2018-02-20

Hasse R skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Uppskattar att de är lyhörda! Kommer definitivt återkomma för framtida köp Läs mer
  • 2018-02-12

Jelea P skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Jättebra affär,bra bil och trevlig personal :) Läs mer
  • 2018-01-16

Mohammed A skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Jätte trevligt bemötande när jag köpte en Volvo Xc90 här om dagen, gick jätte smidigt och snabbt, jätte snälla och arbetssamma chefer. Rekomnderas starkt! Läs mer
  • 2018-01-16

Lars B skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Gick väldigt smidigt att köpa bil och installera extrautrustning för väldigt billig peng (dragkrok + motorvärmare). Stort plus för extra hjälpen till centralen. Läs mer
  • 2017-12-12

Elvida V skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Gjorde mitt första bilköp och är i stort väldigt nöjd. Gick smidigare än vad jag trodde och bilen (Golf-2013) är min nya sötnos nu :) Läs mer
  • Adrio B

2017-12-12

Adrio B skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Väldigt nöjd med bemötandet och köpet, hjälpsamma ifall man vill ha några tillägg (installerade dragkrok + service) till väldigt bra pris i jämförelse med vad det kostar hos andra verkstäder. Läs mer
  • Sima K

2017-12-11

Sima K skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Köpt bil två gånger här och alltid nöjd. Läs mer
  • 2017-12-06

JAMAL M skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Jag har köpt bil från dem tre gånger dem är jätte roliga och super hjälpsam Läs mer
  • 2017-11-19

Lona N skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Jag köpte en bil och det blev en jobbig historia. Bilen gick sönder direkt och hade ett motorfel. Dem tog in den på reparation flertalet gånger men felet kom alltid tillbaka. Bilen stod hos dem för service i flera månader. Dem ville inte ersätta mig. En mindre angenäm upplevelse att handla från dem. Läs mer
  • 2017-11-19

Claesgörantomas O skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Trevliga o bra att ha att göra med Läs mer
  • 2017-11-18

Tuula S skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Köpte Renault Kangoo. Nöjd med köpet. Prisvärd. Mycket trevligt bemötande.

Mvh//Tuula Stenroos Läs mer

Zasada G skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Allt bra snabbt affär och bytte bil Läs mer

Abdulazim T skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    dålig erfarenhet! de lovade mig att bilen är besiktad och när jag åkte hela vägen från Malmö till Stockholm sa de att de inte hade tid att göra besiktningen. två dagar efter att jag köpte bilen stannade den mitt i vägen två gånger och det såg ut som ett elproblem. När jag ringde dem vägrade de att betala för reparationen. När jag gjorde besiktningen i Malmö hade det några problem och när jag ringde dem sa de att jag var tvungen att ta upp bilen till dem för att fixa den. Läs mer

Nanw G skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Vänligt bemötande och jätte bra service och pris Läs mer

Omar I skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Hej,

Jag tycker att Bilcenter i Vårberg är ett ordnad företag som är underbart.
    Jag skulle rekommendera till andra människor att handla hos Bilcenter i Vårberg.

Ismail Omar Läs mer

Larstomas W skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Bra bemötande. Dålig ordning på papprens till bilen. Man hittade varken instruktionsbok, servicebok eller besiktningspappet som man sa att man hade. Läs mer
  • Eleonora G

Eleonora G skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Vänligt bemötande och jätte god service. Fick hjälp med min bil samma dag som jag ringde. Vill verkligen rekommendera dom till andra som har problem med sin bil. Trevliga o verkligen service inriktad personal. Tack ännu en gång för hjälp med min bil o kommer åter. Läs mer

Susanne O skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Köpt en bil. Trevligt bemötande. Hjälpsamma vad gäller saker som jag ej var nöjd med. Ställde upp och arbetade över för stt laga ett fel på bilen. Läs mer
  • Harald B

Harald B skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Personalens smidiga och tillmötesgående bemötande fann jag imponerande.
    Det enda negativa var, att man informerade att kamremsbyte var gjord, men vid service nyss framkom att bytet skulle ha gjords redan 2011.
    Men i stora hela var jag nöjd med företagets erbjudande och kontakter. Läs mer

Elpatv&bredbandab E skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    På gränsen till oseriösa. Lång tid att få tillbaka deposition. Läs mer

Ali N skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    En av de mest seriösa bilförsäljningarna i Stockholm med bra priser. Läs mer

Manka E skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Efter en vecka hittade fel i bilen och dom vill inte fixa den. Läs mer

Nida C skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Bra tycker jag . Får se bilen är hos verkstan så inte koll än. Läs mer

Berntarne P skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    När vi skulle hämta bilen var den ej klar ej besiktad trots att det var en vecka sedan beställningen gjordes och vi hade inbetald 10procent av köpesumman i förskott. Mottagandet vi fick vid ankomsten var mycket dålig ingen visste något
    En kurs i kundmottagning skulle ej skada Läs mer
  • Agneta E

Agneta E skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Köpt bil, bra bemötande och bra bil. Priset var också bra! Men vinterdäcken som skulle följa med var kass. Läs mer

Lars L skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Bra service och trevlig personal Läs mer
  • 2017-11-16

Åke S skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Helt okej bemötande. Bilen var dock ingen höjdare, men köper man en 11 år gammal bil så är det lite av ett lotteri. Läs mer

Selim A skrev om Bilcenter i Vårberg AB
  • Tomris M

2017-11-15

Tomris M skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Bil firman var väldigt service inriktat och de får högsta betyg av mig. Läs mer

Samuel A skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Säljaren var mycket bra. Jag fick kolla och testa bilen på vägarna i närheten.
    Dessutom fick bilens står i lokalen en tid, vad bra service! Läs mer

Zbigniew N skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Köpte en bil. Jag är nöjd jag rekommenderar till alla kunder Läs mer

Shabina C skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Fick bra hjälp när jag ville välja bilen. De Hjälpte i finansiering också. Ärliga och hjälpsamma. Läs mer

Verifierad kundrelation
    Turhan A skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Lurade mig...inget ärlig,.enget servis .. Läs mer

Omar J skrev om Bilcenter i Vårberg AB
    Det var snabbt och enkelt att gör affärer med bilcenter jag rekommenderar starkt till dom som vill köpa bil. Läs mer

Fjärdholmsgränd 28, 127 44 Skärholmen