Bilterminalen

Johanneslundsvägen 9, 194 61 Upplands väsby — Visa karta

Drömmer du om att köpa ny bil? Eller är du bara sugen på att byta? Vi på Bilterminalen sätter dig som kund i fokus och har siktet inställt på att du ska bli 100% nöjd när du köper bil hos oss.

Vi erbjuder:
- Garanti från 6-24 månader,
- Förmånlig finansiering med Wasa Kredit och Santander Consumer Bank.
- Möjlighet till 0:- i kontantinsats för både företag och privatperson.
- Möjlighet till två veckor gratis trygghetsförsäkring med Trygghansa

Välkomna in till oss på Johanneslundsvägen 9 i Upplands Väsby om du vill veta mer, ta en kopp kaffe eller bara kolla på bilar. Titta gärna här nedanför vad våra tidigare kunder tycker.
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 15 kunder tycker om Bilterminalen

• Annika S skrev om Bilterminalen
    Köpte en Hyundai . Servicen perfekt. Läs mer
  • Roland A skrev om Bilterminalen
    Bra och generöst bemötande träffade två killar som trodde och jobbade för sin verksamhet, kul att yngre försöker ta sig fram, hoppas verkligen att dom når sitt mål. Läs mer
  • Josefine H skrev om Bilterminalen
    Trevlig personal som hjälpte mig att få tag på en himla fin bil (: Läs mer
  • Eva Å skrev om Bilterminalen
    En bil! Blev väl mottagen och bemött! Tog reda på den informationen jag ville ha ang bilen och dess skick. Levererade bilen hem till mig. Stort tack! Läs mer
  • Thobias L skrev om Bilterminalen
    Fick inte det jag ville för min bil i inbyte, dom sa att dom inte skulle sälja den för mer än 50:000kr men sätter ut den för 70:000 Läs mer
  • Lennart S
    Lennart S skrev om Bilterminalen
    Bilterminalen blev en riktigt trevlig överraskning, med seriösa och tillmötesgående försäljare. Jag önskar er all lycka med ert företag!

Varma hälsningar Lennart Läs mer
  • Hiwa K
    Hiwa K skrev om Bilterminalen
    Jag köpte min första bil hos Bilterminalen och det är en av de bästa köpen jag har gjort, jättebra service både efter före och efter köpet! Läs mer
  • Daniel K skrev om Bilterminalen
    Mycket trevliga och seriösa säljare.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Lars Erik F skrev om Bilterminalen
    Köpte en BMW i Maj och var mycket nöjd med både bemötande och trevlig försäljare som tog sig tid med mig. Lasse Läs mer
  • Janne O skrev om Bilterminalen
    Hej!
    I mars i år såg jag en annons på blocket, ringde en av säljarna och han var jätte trevlig, skickade handpenning och blev upphämtad från centralstationen, ca 30 min med trafik till firman enkel resa, (Uppskattades otroligt mycket!)

På plats märkte jag att 2 av däcken saknades lite dubbar på, villet jag förstår ifall dom inte behöver gå ner i pris för det då jag inte hade frågat om vinterdäcken,

Jag blev erbjuden 2 helt nya vinterdäck hemskickade till mig i Norrland, vilket både jag och frugan blev otroligt glada över, När säljaren Shan fick reda på dessutom att det var min frus födelsedag så bjöd han oss på en fulltank, vilket resuleterade i att vi inte behövde tanka på hela vägen, ca 63 mil till Norrland

Nästa bilköp för mig görs defiintivt på Johanneslundsvägen 9, igen! Läs mer
  • Johan S skrev om Bilterminalen
    Trevliga grabbar, smidig affär. Blir kanske till att sälja genom dem också i framtiden Läs mer
  • Robin O skrev om Bilterminalen
    Köpte en BMW e61, roliga grabbar och bra förklarat hur allt funkade för bilköpet så att inget gick fel til. Läs mer
  • Jack Freddy P skrev om Bilterminalen
    Dom uppfyllde det dom lovade! Väntar på det sista ett skäpdrag Läs mer
  • Emil H
    Emil H skrev om Bilterminalen
    Köpte en beg Bmw e61 smidig affär gjordes samma dag jag titta på den.
    Bra service & trevlig personal Läs mer
  • Gustav O skrev om Bilterminalen
    Köpte en 2012 Passat Alltrack hos dem i jan 2018. Trevliga killar. Bra bemötande. Bilen var rekondad och gick bra under provkörning. Komplett servicebok. En vecka efter köp läcker det in rejält med vatten genom panoramataket. De åtgärdar det men det tar ca 4 v och lånebilarna var inte i närheten av samma standard eller av samma typ/storlek som den jag köpt. På den ena lånebilen dog batteriet och på den andra lyste motorlampan konstant. De var inte tankade heller när jag fick dem. Panoramataket har dock fungerat bra sedan de åtgärdat det. Efter 3 månader börjar motorlampan lysa. EGR-ventilen + filter måste bytas. 18.000 kr kostade det men blev 4.000 kr i självrisk för mig. Strax efter det var det dags för service på märkesverkstad. Där upptäcks att sommardäcken var helt slut och snedslitna (något jag såklart borde kollat bättre men tycker dock man kunnat upplysa om det då bilen marknadsfördes med sommar + vinterdäck), 4-hjulsinställningen behöver justeras, bromsskivor och belägg både bak och fra bytas, och reparationsskummet för punktering har gått ut. Allt som allt skulle det kosta ca 23.000 kr utöver själva servicen.
    Möjligt att säljaren visste om att bilen hade brister. Möjligt att han inte gjorde det. Jag har känslan av att de är oerfarna helt enkelt. De har alltid varit trevliga och bra i sitt bemötande så min kritik gäller främst ett överpris på en bil med flertalet brister. Vid nästa köp av beggad bil får det bli en tripp till verkstad för att kolla status innan köp blir aktuellt.
    Med BilTerminalen blir det inga mer affärer. Läs mer
    2018-09-26 Shahin F svarar Gustav O
    Hej Gustav.

Jätte tråkigt att du känner dig missnöjd med ditt bilköp hos oss. Efter att du köpt din Passat påpekade du att det läcker in vatten genom panoramataket, detta är givetvis något som vi ser till att ordna så fort det bara går. Eftersom detta inte tillhör till vanligheten så var det ytterst svårt att hitta en mekaniker som är kunnig inom detta område. Vi var även i kontakt med Volkswagen men dem hade dessvärre ingen tillgänglig tid inom närmaste månaden. Efter crika 4 veckor får vi äntligen tag på en mekaniker som snabbt löser detta. Detta är väldigt tråkigt att du inte påpekar något om lånebilen på plats utan väljer att skriva om detta i din recension.

Du skriver även att du har fått ett flertal fel med din bil efter ditt köp hos oss. Du nämner även att motorlampan börjar lysa och EGR ventilen bör bytas. Du har varken ringt oss eller skickat ett mail angående detta, hur skall vi då kunna erbjuda en så bra service som möjligt om du inte påpekar dessa brister för oss? Väldigt tråkigt att du valde att skriva ett dåligt omdöme innan vi fått chansen att överhuvudtaget hjälpa dig.

Du påpekar även att dina sommardäck var helt slut samt att dina bromsskivor och bromsbelägg var i ett skede där dem bör bytas ut efter 3 månader. Dessa brister du påpekar är slitage och det är något som dessvärre uppkommer efter 3 månader, vilket är normalt. Du fick dessutom ta en titt på alla däck innan du valde att slå till. Jag hoppas att du förstår att vi har gjort allt vi kan för att göra dig så nöjd som möjligt. Men vi kan dessvärre inte göra så mycket mer om du inte påpekar något till oss. Vi hoppas du får ett tryggt bilåkande framöver.
    2018-09-26 Gustav O svarar Shahin F
    Jag har full förståelse för besväret med att få ordning på panoramataket, något jag var tydlig med gentemot er. Ni minns dock dåligt - jag påpekade felen på lånebilarna. Ni bad mig först att ladda det slutkörda batteriet. Jag köpte t.o.m. en laddare men den gjorde ingen nytta. Batteriet var slut. Efter detta lånar ni ut en annan bil till mig. Jag uptäcker att motorlampan lyser och kontaktar er. Ni menar att det inte är någon fara och att jag kan fortsätta använda bilen, vilket mig veterligen är rent trafikfarligt men jag har inget direkt val, jag måste ju ta mig till/från jobbet.

Jag kan heller inte bedöma reparationen av panoramataket. Ni lämnade aldrig kvitto eller rapport med specifikationer för det. Panoramataket läcker inte idag. Det är det enda jag vet. Hur reparationen påverkar bilens värde vet jag dock inte.

Det stämmer att flertalet andra fel uppdagades efter detta med panoramataket. Jag väljer att räkna upp dem på Reco för att ni antingen blåst mig eller kollat bilen bristfälligt innan försäljning. Hittills har jag åtgärdat EGR-ventilen (4.000 kr i självrisk), nya sommardäck (7000 kr) och fyrhjulsinställning (1995 kr). Jag tycker inte att jag på rak arm kan hävda att det är dolda fel som ska hanteras under konsumentköplagen (och har därför inte kontaktat er om just de felen), men fyrhjulsinställningen hade ni kunnat testa innan försäljning tycker jag.

Jag tycker också det är trist att behöva skriva ett negativt omdöme men ni måste förstå att 144.000 kr är mycket pengar för de allra flesta och i det här fallet tycker jag att både ni och potentiella kunder ska ha informationen jag lämnat här. Ni får här också ett gyllene tillfälle att visa på hur ni hanterar en affär som denna.

Jag hoppas ni skiljer på affär och person. Ni har varit trevliga och hjälpsamma hela tiden. Se detta som läropengar. Snittåldern hos er är väldigt låg. Ni har säkert kompetenser som gör att ni kan driva firman men vissa saker kräver helt enkelt många år i branchen (glöm inte bort att det t.ex. var jag som förklarade för er hur Konsumentköplagen fungerar). På samma sätt som jag lärt mig mer om bilar i.o.m. denna olyckliga affär så hoppas jag att ni lärt er saker som gör er till ännu duktigare bilhandlare.

Jag vill dock ställa detta med däck och bromsar tillrätta för där är ni fel ute. Sommardäcken såg ok ut vid försäljning. Möjligt att mönsterdjupet var lite grunt men ingen orsak till att rusa till däckfirman. Det som uppdagades vid servicen i somras var att alla fyra däck slitits väldigt ojämt och det framgick inte när jag köpte bilen. Nej, det orsakades av en bristfällig fyrhjulsinställning. Där har vi alltså ett fel man eventuellt skulle kunna hävda var dolt och som kan falla under konsumentköplagen. Anledningen till att jag inte kontaktade er om det är enkel. Det var semestertider, jag har familj, och vi behövde bilen. Det fanns helt enkelt inte tid för att kontakta er, förklara för er, låta er besiktiga problemet själva och sedan lösa det. Det blev därför en tripp till däckfirma och sedan justerades fyrhjulsinställningen när märkesverkstaden bytte EGR-ventilen.
    Om ni hävdar att det var normalt slitage som slet ut alla bromskivor och bromsok från januari till juni så betyder ju det att de var i bedrövligt skick redan vid köpet. Jag har inte kompetens att avgöra status på bromsar men kan då tycka att 144.000 kr för den bilen kanske skulle ha legat på runt 130.000 kr (Volkswagen tar 14.000 kr för bytet). Bromsarna tycker jag kan falla inom konsumentköplagen så om ni är så välvilliga som ni hävdar får ni gärna byta bromsar på bilen.

Varför jag inte kontaktat er? Situation jag hamnade i sist. Det tog helt enkelt för mycket ork med all kommunikation och lånebilskrångel. Jag är inte mer än människa så jag har istället vänt mig till andra när jag haft råd och har då kunnat få hjälp snabbt och smidigt inom mitt närområde.

Jag påstår inte att ni inte gjort allt för att få mig nöjd. Jag har både via telefon och e-mail påpekat att jag uppmärksammat er ansträngning för just det. Men det här handlar helt enkelt om att ni sålt en bill till mig som kommer kosta mig avservärt mycket mer än vad den genomsnittliga andrahandsbilen gör.
    Läs mer genom att expandera tråden +

Johanneslundsvägen 9, 194 61 Upplands väsby