Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Birka Bilverkstad
Rekommenderat företag 2016 - Birka Bilverkstad

Birka Bilverkstad

Birkagatan 20, 113 39 Stockholm — Visa karta

På Birka Bilelektronikverkstad jobbar vi med avancerad teknik för att lösa problem med elektroniken i din bil. Vi en modern och oberoende verkstad och vi hanterar alla bilmärken med samma kvalitet och kompetens som din märkesverkstad.

Vi är en del av Bosch Car Service vilket gör att vi kan hålla en den höga standard och låga priser vi gör. Alla reservdelar är kvalitetssäkrade av Bosch. Utöver att fixa elektronik som krånglar i bilen kan vi hjälpa dig med alla typer av service och reparationer.

Välkommen till oss på Birka Bilverkstad!
Mån-Tor: 08:30-17:00
Fre: 08:30-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 46 kunder tycker om Birka Bilverkstad

• Renée B
    Renée B skrev om Birka Bilverkstad
    En bra verkstad som alltid hjälper mig snabbt😃
  • Martin A
    Martin A skrev om Birka Bilverkstad
    Som trogen kund konstaterar jag att Birka Bilverkstad alltid levererar hög kvalitet parat med trevligt bemötande och konkurrenskraftiga priser.
  • Alemnesh B
    Alemnesh B skrev om Birka Bilverkstad
    Alltid tillgängliga, snabba, hjälpsamma och proffsiga - vad mer kan man begära? Fem timmar upp!
  • Tadeusz N
    Tadeusz N skrev om Birka Bilverkstad
    Mycket nöjd. kompetent, hjälpsam
  • Magdalena B
    Magdalena B skrev om Birka Bilverkstad
    Fantastisk service, alltid tillmötesgående, väldigt hjälpsamma, kunniga, ärliga och har humana priser. Rekommenderar varmt denna verkstad då jag är alltid nöjd och vet att min bil får bästa tänkbara vård.
  • Karl B
    Karl B skrev om Birka Bilverkstad
    Mkt nöjd, snabba duktiga och kunniga. Bra på att upptäcka fel och fixa dem
  • Nils E
    Nils E skrev om Birka Bilverkstad
    Betyget kan inte bli bättre. Dom hittar alltid felet och löser det på det bästa sättet.
  • Carl A
    Carl A skrev om Birka Bilverkstad
    Alltid hjälpsamma, snabba och prisvärd verkstad, min favorit bland verkstäder
  • Lars B
    Lars B skrev om Birka Bilverkstad
    Lysande service snabbt och enkelt
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Birka Bilverkstad
    Bra och snabb hjälp. Härligt att ha en lokal bilverkstad inpå knuten.
  • Catrine C
    Catrine C skrev om Birka Bilverkstad
    Jättebra och mycket hjälpsamma!
    Jag kan verkligen rekommendera dom!
  • Karenina
    Karenina skrev om Birka Bilverkstad
    Toppenställe! Utmärkt service och trevligt bemötande. Och prisvärt.
  • Claes D
    Claes D skrev om Birka Bilverkstad
    En stammis rekommenderar
    Vänligare, kunnigare och mer prompta bilmeckar har jag inte stött på.
    Claes Dymling
  • Eva B
    Eva B skrev om Birka Bilverkstad
    Alltid bra service och fint bemötande. Är mycket Nöjd!
  • Nils E
    Nils E skrev om Birka Bilverkstad
    Hjälpsamma, kunniga, har bara gott att säga. Nils, stamkund.
  • Eila A
    Eila A skrev om Birka Bilverkstad
    Jag har fått det bästa tä kbara bemötande och snabb hjälp med däcken.
    mvh eila ahola
  • Johan A
    Johan A skrev om Birka Bilverkstad
    Tack för trevligt bemötande och kunnig personal!
  • Lena F
    Lena F skrev om Birka Bilverkstad
    Jag hade problem med de elektroniska funktionerna i min bil. Fick tid snabbt, enkelt komma fram o boka. Positivt och kunnigt bemötande, imponerande effektivt. Ovh väldigt omtänksamt återlämnande av bilen efteråt, med god info om vad som gjorts och vad jag behövde tänka på efteråt. Inte var det dyrt heller. Från A till Ö gjorde de rätt och var bäst.
  • Alexander D
    Alexander D skrev om Birka Bilverkstad
    Riktigt snabb och trevlig service.
    Dom hittar alltid en lucka som passar mig.
    Vad jag skulle kalla en "modern" bilmekaniker, när möjligt kommer dom alltid är tydliga besked och uppskattning av kostnader.
    Fått hjälp med allt från punka till reparationer.
  • Mariusz S
    Mariusz S skrev om Birka Bilverkstad
    Personlig bilservice mitt i stan!
  • Jan E
    Jan E skrev om Birka Bilverkstad
    Personligt mottagande, kunnig personal och hög kvalitet på arbetet.
  • Gunnar A
    Gunnar A skrev om Birka Bilverkstad
    Mycket kunniga och tillmötesgående biltekniker.
  • Per A
    Per A skrev om Birka Bilverkstad
    Trevligt bemötande och bra leverans. Inget att anmärka på.
  • Göran B
    Göran B skrev om Birka Bilverkstad
    Mkt trevligt bemötande, bra service och kvalite på utfört jobb.
  • Anders E
    Anders E skrev om Birka Bilverkstad
    Smidig, kunnig och prisvärd verkstad
  • Anders A
    Anders A skrev om Birka Bilverkstad
    Mycket god service. Alltid snabbt och billigt och utan obehagliga överraskningar!
  • Sture B
    Sture B skrev om Birka Bilverkstad
    Alltid bra jobb. Har anlitat dem i över 20 år. Går aldrig någon annan stans.
  • Per B
    Per B skrev om Birka Bilverkstad
    Serviceorienterat och trevligt bemötande.
  • Eva B
    Eva B skrev om Birka Bilverkstad
    Trevligt benötande, snabbt och bekvämt till en rimlig kostnad.
  • Eva E
    Eva E skrev om Birka Bilverkstad
    Bästa verkstaden i stan. Fixar det man kommit överens om till det pris som man kommit överens om.
  • Christina F
    Christina F skrev om Birka Bilverkstad
    En mycket trevlig, pålitlig och ärlig bilverkstad som fixar allt.
  • Dominika D
    Dominika D skrev om Birka Bilverkstad
    Perfekt service, flexibel och tillmötesgående.
  • Hans L
    Hans L skrev om Birka Bilverkstad
    Bra tillgänglighet, analys av problemet samt kostnadseffektiv åtgärd.
  • Hans E
    Hans E skrev om Birka Bilverkstad
    Bra och snabb service och trevligt bemötande!
    /nöjd kund
  • Per A
    Per A skrev om Birka Bilverkstad
    Bra och snabb service. Har under senaste tiden fått hjälp vid ett flertal tillfällen. Svarar direkt och lämnar tyfliga besked om vad som behöver göras. Vid akuta problem har det fixats över dagen.
  • Lena H
    Lena H skrev om Birka Bilverkstad
    Snabb Schysst Service - rekommenderas!!!
  • Knut K
    Knut K skrev om Birka Bilverkstad
    Toppenservice. Alltid trevligt bemötande och inga problem är för stora att lösa. Har en Mini och använder mycket hellre Birka än Bavaria i Sollentuna som är både dyrare, krångligare och tar längre tid. Hurra för Anders. Klas Källström
  • Hans F
    Hans F skrev om Birka Bilverkstad
    Trevligt och bra bemötande. Snabbt och proffsigt. Kan verkligen rekommenderas!
  • Per L
    Per L skrev om Birka Bilverkstad
    Fantastiskt duktiga och trevliga! Löser alltid alla problem snabbt och till bra pris! Har hjälpt mig otaliga gånger. Sveriges bästa verkstad!
  • Ingvar F
    Ingvar F skrev om Birka Bilverkstad
    Birka bilverkstad klarar helt omöjliga elfel, tack
  • Margaretha H
    Margaretha H skrev om Birka Bilverkstad
    Jag tycker att Birka Bilverkstad är toppen De hittar alltid ev. fel och åtgärdar allt de kan och får göra. Ibland måste jag tyvärr lämna bilen på märkesverkstad,eftersom Birka Bilverkstad inte får göra alla reparationer, även om det är hos dem man funnit felet. De tar heller aldrig betalt för något de inte åtgärdat. De söker alltid efter goda poch prisvärda lösningar. Jag är supernöjd med Birka Bilverkstad och jag brukar rekommendera dem till alla, som jag vet letar efter en bra verkstad som kan bilar.
    Cajsa J gillar detta
  • Björn A
    Björn A skrev om Birka Bilverkstad
    Man är alltid välkommen hos dem. Det går fort, klart på utsatt tid och till överenskommet pris. Värdsklass
  • Jakob
    Jakob skrev om Birka Bilverkstad
    Jag läste Nikke Ls rekommendation av Birka Bilverkstad och undrade om de verkligen kunde vara så bra... jag har nu varit där två gånger och de är just så bra som Nikke sa. De är faktiskt den bästa verkstad som jag har stött på -- de är snabba, billiga och duktiga. De är dessutom väldigt trevliga.
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Birka Bilverkstad
    Jättetrevliga mot en okunnig kvinna plus sextio, vilket är ovanligt. Att det dessutom kostade vad dem lovade gav dom fem "pluppar"!
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Birka Bilverkstad
    Det är inte direkt vanligt att jag ger ett företag en femma på reco.se. Men Birka Bilverkstad är verkligen värda betyget.

Så här tänker jag: Jag fick komma snabbt när jag ringde och bokade tid efter ett par negativa besked från bilbesikgningen. Inte direkt, det är de för populära för, men efter ett par dagar. Redan i telefon förhörde de sig noga om vad jag ville ha gjort och vad som stod på besiktningsprotokollet.

När jag lämnade bilen gick vi igenom protokollet tillsammans, och de sade direkt att det ena felet (en märklig oljeläcka som har kommit och gått i några år) kunde bli kostsamt och tidskrävande att åtgärda. Vi bestämde därför att de skulle försöka lokalisera läckan, men inte åtgärda den utan vidare kontakt. Det andra felet, en utsliten spindelled skulle de fixa omgående.

När bilen är klar får jag otroligt klara besked om var oljeläckan sitter, och bra råd om hur jag ändå ska få bilen genom ombesiktningen. De har dessutom fixat ett litet småfel (en klämma som trillat bort) utan extra kostnad och prislappen landar ändå under offerten.

Jag får också klara besked om vad det är som gör att bilen under vissa förhållanden låter som ett lyftande jetplan (utslitet lager, också det tveksamt om man ska fixa på en fransk bil från -98).

Allt som allt. Jag har hittat min bilverkstad. Nu behöver jag inte byta fler gånger.
    Noel H, Jakob, Agnetha L, peter h gillar detta
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Birka Bilverkstad
    I torsdags pajjade min gamla Passat, bromsarna skrek och jag ringde runt bland Stockholms bilverkstäder, givetvis med hjälp av Reco.

De mest omtyckta var inte helt oväntat uppbokade varpå en god vän tipsade om Brika Bilverkstad. De klämde in bilen i sin proppfulla bilverkstad och monterade nya bromsar, efter tre timmar var allt klart, helgen var räddad. Tack Birka Bilverkstad!

Birkagatan 20, 113 39 Stockholm