Alla kategorier Bilservice Bilverkstad Stockholm Stockholms innerstad Norrmalm Vasastan Birka Bilverkstad
Birka Bilverkstad

Birka Bilverkstad

Birkagatan 20, 113 39 Stockholm

Birka Bilelektronikverkstad är modern bilverkstad där vi löser alla bekymmer som dagens teknologi ställer på en bilverkstad med diagnosutrustning och kompetens inom bilelektronik.

Vi är inte knutna till något specifikt bilmärke utan vi tar in alla fordon och kan erbjuda samma kompetenta service som en märkesverkstad till ett mer förmånligt pris.
Mån-Tor: 08:30-17:00
Fre: 08:30-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 14 kunder tycker om Birka Bilverkstad

• Hans L
    Hans L skrev om Birka Bilverkstad
    Bra tillgänglighet, analys av problemet samt kostnadseffektiv åtgärd.
  • Hans E
    Hans E skrev om Birka Bilverkstad
    Bra och snabb service och trevligt bemötande!
    /nöjd kund
  • Per A
    Per A skrev om Birka Bilverkstad
    Bra och snabb service. Har under senaste tiden fått hjälp vid ett flertal tillfällen. Svarar direkt och lämnar tyfliga besked om vad som behöver göras. Vid akuta problem har det fixats över dagen.
  • Lena H
    Lena H skrev om Birka Bilverkstad
    Snabb Schysst Service - rekommenderas!!!
  • Knut K
    Knut K skrev om Birka Bilverkstad
    Toppenservice. Alltid trevligt bemötande och inga problem är för stora att lösa. Har en Mini och använder mycket hellre Birka än Bavaria i Sollentuna som är både dyrare, krångligare och tar längre tid. Hurra för Anders. Klas Källström
  • Hans F
    Hans F skrev om Birka Bilverkstad
    Trevligt och bra bemötande. Snabbt och proffsigt. Kan verkligen rekommenderas!
  • Per L
    Per L skrev om Birka Bilverkstad
    Fantastiskt duktiga och trevliga! Löser alltid alla problem snabbt och till bra pris! Har hjälpt mig otaliga gånger. Sveriges bästa verkstad!
  • Ingvar F
    Ingvar F skrev om Birka Bilverkstad
    Birka bilverkstad klarar helt omöjliga elfel, tack
  • Margaretha H
    Margaretha H skrev om Birka Bilverkstad
    Jag tycker att Birka Bilverkstad är toppen De hittar alltid ev. fel och åtgärdar allt de kan och får göra. Ibland måste jag tyvärr lämna bilen på märkesverkstad,eftersom Birka Bilverkstad inte får göra alla reparationer, även om det är hos dem man funnit felet. De tar heller aldrig betalt för något de inte åtgärdat. De söker alltid efter goda poch prisvärda lösningar. Jag är supernöjd med Birka Bilverkstad och jag brukar rekommendera dem till alla, som jag vet letar efter en bra verkstad som kan bilar.
    Cajsa J gillar detta
  • Björn A
    Björn A skrev om Birka Bilverkstad
    Man är alltid välkommen hos dem. Det går fort, klart på utsatt tid och till överenskommet pris. Värdsklass
  • Jakob
    Jakob skrev om Birka Bilverkstad
    Jag läste Nikke Ls rekommendation av Birka Bilverkstad och undrade om de verkligen kunde vara så bra... jag har nu varit där två gånger och de är just så bra som Nikke sa. De är faktiskt den bästa verkstad som jag har stött på -- de är snabba, billiga och duktiga. De är dessutom väldigt trevliga.
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Birka Bilverkstad
    Jättetrevliga mot en okunnig kvinna plus sextio, vilket är ovanligt. Att det dessutom kostade vad dem lovade gav dom fem "pluppar"!
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Birka Bilverkstad
    Det är inte direkt vanligt att jag ger ett företag en femma på reco.se. Men Birka Bilverkstad är verkligen värda betyget.

Så här tänker jag: Jag fick komma snabbt när jag ringde och bokade tid efter ett par negativa besked från bilbesikgningen. Inte direkt, det är de för populära för, men efter ett par dagar. Redan i telefon förhörde de sig noga om vad jag ville ha gjort och vad som stod på besiktningsprotokollet.

När jag lämnade bilen gick vi igenom protokollet tillsammans, och de sade direkt att det ena felet (en märklig oljeläcka som har kommit och gått i några år) kunde bli kostsamt och tidskrävande att åtgärda. Vi bestämde därför att de skulle försöka lokalisera läckan, men inte åtgärda den utan vidare kontakt. Det andra felet, en utsliten spindelled skulle de fixa omgående.

När bilen är klar får jag otroligt klara besked om var oljeläckan sitter, och bra råd om hur jag ändå ska få bilen genom ombesiktningen. De har dessutom fixat ett litet småfel (en klämma som trillat bort) utan extra kostnad och prislappen landar ändå under offerten.

Jag får också klara besked om vad det är som gör att bilen under vissa förhållanden låter som ett lyftande jetplan (utslitet lager, också det tveksamt om man ska fixa på en fransk bil från -98).

Allt som allt. Jag har hittat min bilverkstad. Nu behöver jag inte byta fler gånger.
    Noel H, Jakob, Agnetha L, peter h gillar detta
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Birka Bilverkstad
    I torsdags pajjade min gamla Passat, bromsarna skrek och jag ringde runt bland Stockholms bilverkstäder, givetvis med hjälp av Reco.

De mest omtyckta var inte helt oväntat uppbokade varpå en god vän tipsade om Brika Bilverkstad. De klämde in bilen i sin proppfulla bilverkstad och monterade nya bromsar, efter tre timmar var allt klart, helgen var räddad. Tack Birka Bilverkstad!