City Dental

2.7 i betyg av av 63 omdömen

Läs vad 63 kunder tycker om City Dental

• 2020-03-05

KURT ERIK VIKTOR B skrev om City Dental
    Jag var där i augusti 2019 för ett problem med en kindtand. Fick snabbt tid och lagades direkt. Träffade sedan en väldigt stressad tandhygienist som spred stresskänslor och dålig energi. Lämnade med en inte helt bra känsla. Sex månader sedan återkom problemen med tänderna. Har aldrig upplevt att en lagning behöver lagas igen så kort efter lagningstillfället.

Rekommenderas inte! Läs mer
    DentOn Tandvård
    4.8 / 5 i betyg — 403 omdömen
    fiveYearsBadge
    "För en som haft svårt att lita på tandläkare, så har Natalie överträffat alla förväntningar. Proffsig, hjälpsam och väldigt serviceminded. R"
  • ALI S

2020-02-18

ALI S skrev om City Dental
    En av dom bästa med trevliga petsonal, speciellt tandläkaren Wahid jätte proffsigt ⭐⭐⭐⭐ Läs mer
  • Gila B

2020-01-10

Gila B skrev om City Dental
    varning Värsta tand kliniken jag har varit med om. Oseriösa läkare som är bara ute för att få pengar från patienten då de tjänar pengar på varje patient. . Jag har gått nu ett år hos de för att fixa 2 kronor som har blivit fel gång på gång. De har skadat också en frisk tand som jag har jätte ont på den. fortfarande efter 1 år kronorna är sneda och passar inte i munnen. Jätte ont och obalans i munnen , Chefen Katina har blockerat mitt nr så jag kan inte ringa henne, jag känner mig blåst på tio tusen tals kronor som de vägrar betala tillbaka, Funderar på att ta en advokat och stämma de. Läs mer
    Farsta Tandvårdsteam
    4.8 / 5 i betyg — 326 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra bemötande och en bra upplevelse"
  • 2019-10-22

Rimma F skrev om City Dental
    Efter att jag letat efter en duktig tandläkare så kom jag till City Dental.
    Min tandläkare blev IGOR BUCIORA som visade sig vara en jätte duktig och erfaren tandläkare. Jag vill tacka honom! Han är en av dem få bästa tandläkare som jag träffat.
    Han är jätte noggrann och följer hygienrutiner samt gör sitt jobb med bästa kvalité. Han är ärlig och försöker inte som andra tandläkare lura sina patienter för att de skulle betala mer. Jag är glad och tacksam att jag inte har längre fortsatta problem med tänderna.
    Mitt betyg till honom 10 av 10. Läs mer
  • 2019-10-04

Cecilia N skrev om City Dental
    Vill bara säga att Tandsköterska Lucy Tamrat. på City Dental i Stockholm är en helt otrolig tandsköterska . Tycker alltid att jag fått snabb och bra hjälp på CIty Dental men hon tog verkligen hand om mig som är rädd. Fick mig att känna mig lugn och omhändetagen. Tack snälla för det. Läs mer
    Gylin Dental AB
    4.8 / 5 i betyg — 177 omdömen
    Badge2020
    "Mycket trevliga och kunniga. Tillmötesgå i alla lägen."
  • 2019-09-15

Eva B skrev om City Dental
    Jävla bedragare! Kom till kliniken och ville ha kostnadsförslag på två tandimplantat! En stressad tandläkare gav mig förslag på kostnaden som landade på 75 000 kr!!!!!! Man sa att försäkringskassan betalar inte allt! Något stämmer inte! Fr o m nu går jag till annan tandläkarmottagning! 75 000 kr!!!!!!! My ass! Läs mer
  • Jenny S

2019-08-05

Jenny S skrev om City Dental
    Jag gick dit på en rutinundersäkning.
    Tandläkaren Daniel Dinev påstod att jag hade 12 hår, att det skulle gå på ca 8500 kr med fk pengarna avdragna.

Jag ifrågasatte att jag fått så många hål på något år, han påstod att även de minimala hålen behöver man laga.
    Jag påpekade att jag har tandläkarskräck och inte vill göra onödiga ingrepp.
    Fick en blick som om jag var dum i huvudet.
    Så jag gick därifrån till folktandvården som hittade 1 hål och 7 minihål som hon påpekade att man inte lagar när de är så små.
    Fyllningar krymper med åren så att borra upp minimala hål som hålls efter är bara skadligt.
    SÅ oseriöst av City dental! Läs mer
    Tandea - Barkarby
    4.8 / 5 i betyg — 58 omdömen
    Badge2020
    "Hos Tandea har jag fyllt början på håll, tagit bort tandsten. Samt vad jag intresserad av att forma mina tänder, så en estetiskbehandling gj"
  • Charlotte F

2019-07-11

Charlotte F skrev om City Dental
    Fick en tid akut då en framtand gått av. Kronan var oskadd. Ett provisorium gjordes och sedan sattes det in ett stift. Dock sa tandläkaren att de inte kunde använda kronan, som var endast ett par månader gammal, utan de skulle göra en ny som FK inte ville betala då de redan betalat den. Fick ett nytt provisorium. Då kontaktade jag min tandläkare i Polen eftersom de hade gjort kronan och har tre års garanti. Reste dit och tandläkaren gjorde rent kronan, ett lätt jobb för dom! Sedan när han tog bort provisoriet tandläkaren på City Dental gjort, blev han förskräckt! De hade satt in ett metall stift i framtanden! Det gör man bara i tänder längre in i munnen, i framtänderna använder man vita stift av kolfiber som inte lyser igenom kronan. Nu ska de göra en ny krona och jag måste resa tillbaka! Varför satte inte tandläkaren på City Dental in ett stift av kolfiber och återanvände kronan? Hade gått snabbt och enkelt! Ringde till City Dental och påpekade detta, och de skulle be tandläkaren ringa tillbaka, men det gjorde hon aldrig! Så varning, när det gäller estetisk tandvård, gå inte dit! Läs mer
    Jenny S gillar detta
  • 2019-06-21

Cyrus Nima S skrev om City Dental
    Efter att ha provat på ett antal tandläkarmottagningar i Stockholm måste jag påtala att City Dental har varit absolut bäst både i service och pris.
    Tanke på att jag har krånglat med deras personal gällande tand som aldrig behövdes lagas så tog dem tex inte betalt för undersökningen och istället gav dem råd och tips. Detta har aldrig hänt hos någon tandläkare för mig!
    Nu har jag flera i min omgivning som har varit hos City Dental och dem berättar också om hur nöjda dem är så jag kan verkligen rekommendera dem! Läs mer
  • Yasser L

2019-04-15

Yasser L skrev om City Dental
    Jag har varit där många gånger och insätt att de lurat mig på massvis av pengar. De har påstått att jag varit tvungen at sätta dit en ny krona, dra ut 4 tänder och laga 2. I självaverket behövdes endast EN rotfyllning. Tack godegud att jag gjorde en extra undersökning på en SERIÖS vanlig klinik. FRUKTANSVÄRT. GÅ INTE DIT! Läs mer
    Jenny S gillar detta
  • 2019-03-11

Bo Göran Sverker A skrev om City Dental
    nurali , mikolaj och alla ni andra i reception, assistenter
    gick hos er väldigt lång tid kände mig som hemma.
    fantastiskt ambitiös och kunnig personal
    finns inga bättre.

Med vänlig hälsning Göran Andersson Läs mer
  • AXEL L

2019-01-08

AXEL L skrev om City Dental
    Dåligt bemötande. Det enda som tandhygienisten sa till mig när jag informerade om att jag hade hiv, vilket jag måste göra, var ett "mm..." Det hade kunnat vara sämre, men också betydligt bättre.

Tandläkare Leonardo Rafael Med hade inget bra bemötande och jag hade inte blivit informerad om att undersökningen skulle vara på engelska. Min tandläkarengelska är begränsad. Läs mer
  • Maame K

2018-07-05

Maame K skrev om City Dental
    Leonardo rafael malanokowski hade väldigt dåligt bemötande jag kommer aldrig gå tillbaka till citydental igen. Fy! Läs mer
  • 2018-06-30

Emma B skrev om City Dental
    Värsta jag varit med om! De var riktigt otrevliga och stressade. Sämsta upplevelsen jag varit med om. Dessutom hade de noll förståelse om fobi vilket jag tycker att man borde kunna iaf respektera om man ska jobba inom vården.
    De tittade inte på min hälsoundersökning alls.
    Fyllde i att jag vill prata svenska men ändå fick jag försöka förklara allt på engelska, och tandläkartermer på engelska är inte riktigt min starka sida.
    Riktigt uselt och jag kommer aldrig någonsin sätta min fot där igen.

1an på betyget (hade egentligen velat sätta 0) går till den trevliga killen i receptionen. Läs mer
  • 2018-06-27

berhe h skrev om City Dental
    De har fruktansvärd rutiner som tangerar till lurendrejeri. De påstår att alla måste veta om deras interna rutiner. Jag visste inte att man betalar i efterhand och ingen sa till mig att jag skall gå till kassan. Jag utgick ifrån att de kollar hur mycket man har hos FK och gör avdrag när man registrerar sig. I annat fall brukar patientavgift betalas i förhand. I mitt fall var det grund undersökning som kostade 495 sek och jag hade i kontot 600 sek. Om man har en rutin som avviker från normal då skall man informera. Tandläkaren skrev ut offerter och annat men utgick ifrån att jag är famiiarr med deras betalningsrutiner. Sedan kom det faktura på faktura där de lägger 50 sek trots bestridanden. När man ringer är det oengagerade medarbetare som hanterar. Nej, nej, akta er för det här företaget Läs mer
  • Thomas E

2018-04-03

Thomas E skrev om City Dental
    Varning för grovt oseriösa ockrare! Gick hit med akut tandvärk, fick höra att jag skulle behöva rotfylla samt sätta dit en krona för sammanlagt 19000:-
    Därefter utförde tandläkaren något som skulle ta bort smärtan i väntan på nästa behandling som då skulle vara rotfyllning. Direkt när jag kom hem och bedövningen släppte så var smärtorna värre än någonsin. Fick kasta mig in till folktandvårdens akut som bara skakade på huvudet när dom såg vad som hade gjorts i min tand. Någon krona var ej heller aktuellt fick jag höra. Folktandvården löste problemet med den akuta smärtan samt kommer att få rotfylla min tand. Aldrig aldrig att jag skulle låta city dental göra en rotfyllning eller annat ingrepp på mig. GÅ INTE DIT Läs mer
  • 2018-01-14

Hans B skrev om City Dental
    En oseriöst företag.
    Jag besökte City Dental kl 10.30 en söndag när de öppnade. Ingen satt i väntrummet. En opersonlig receptionist svarade nonchalant ”du kan få en tid kl 12”. Ja, tack svarade jag . Vid 12 hände inget. Det kom telefonbokade patienter som gick direkt in, själv hade jag väntat i 2 1/2 timme i ett tomt väntrum när jag gick fram till den slöe receptionisten .

”Jag har väntat i över 2 timmar , ni är 45 minuter försenade och ni har inte sagt ett ord till mig ” . Jag går härifrån , sa jag .
    Receptionisten var oförskämd och sa att jag inte alls skulle få tid kl 12 utan får vänta på min tid . De hade bara en tandläkare och de som ringer och får tid prioriteras. ”varför gav du mig en tid kl 12 ” frågade jag då . Då svarade han ”om du går till SÖS får du vänta 6 timmar , du har inte väntat så länge ....”

Mycket oförskämt och ansvarslös att ut utnyttja sjukvårdskrisen vi har genom att låta mig vänta ”lika lång tid som hos SÖS”.

Aldrig mer City Dental. Sätter aldrig min fot på det amatörmässiga företaget

Djuren på Bagarmossens djursjukhus får snabbare vård än City Dental kan erbjuda. Läs mer
  • 2017-11-10

Driton skrev om City Dental
    Hej,
    Jag var på undersökning på City Dental hos tandläkaren Ada Kapllani och är väldigt nöjd med både bemötandet samt den professionella behandlingen. Är otroligt nöjd med City Dental i allmänhet och de har många bra samt kompetenta tandläkare som jobbar hos dem. Jag har även varit och säkerställt deras diagnoser på privata kliniker som alltid vill sälja eller vinna över kunder från city dental samt andra större kliniker, så de snackar "dåligt" om kliniken och säger att de ställer fel diagnoser. Jag har själv gått till Folktandvården efter att jag var på en privat klinik, och jag fick samma diagnos av Folktandvården som jag fick av City Dental. Jag litar starkt på City Dental, mycket mer än de diagnoser som privata kliniker ställer.

Tack för en proffsig behandling Ada Kapllani samt City Dental!
    Hälsningar
    Driton
    En väldigt glad och nöjd patient med ett fint smile! Läs mer
  • 2017-10-26

Susanna N skrev om City Dental
    Jag vill verkligen avråda från att gå till City Dental - jag gjorde en undersökning hos tandläkaren Ada Kapllani och hon sa att jag behövde dra ut två tänder och laga tre, vilket skulle kosta över 5000:- Som tur var gick jag till min tidigare tandläkare i Uppsala, han hittade ett litet hål och sa att det hade varit helt felaktigt att laga eller dra ut fler tänder. Det verkar vara deras affärsidé att erbjuda billiga undersökningar och sedan försöka lura på en dyra onödiga behandlingar. GÅ INTE DIT! Läs mer
  • 2017-10-08

Ricardo F skrev om City Dental
    Bara bra att säga om city dental Läs mer
  • Daniel H

2017-10-05

Daniel H skrev om City Dental
    Professionell och trevlig personal Läs mer
  • Ishak K

2017-10-05

Ishak K skrev om City Dental
    Proffessionell service, bra pris - Perfekt för den fattiga studenten! Läs mer

Iris skrev om City Dental
    Jag har varit patient på City Dental i snart 5 år och är jättenöjd. Dom är så trevliga och pratar aldrig skit om andra tandläkare vilket jag förstår är vanligt i den branschen. Allt känns rent och fräscht och man får alltid ett pris på vad det ska kosta innan dom börjar. Det gillar jag. Läs mer
  • Louise S

2017-09-22

Louise S skrev om City Dental
    Var hos en tandhygienist idag som var helt super! Rawda eller liknande hette hon. Nogrann och superduktig. Hade en jätteinflammation kring en visdomstand som läkare dagar innan försökt hjälpa mig med utan lycka. Men efter detta besök fick jag inte bara hjälp med inflammationen utan resten av munnen fixad också. Bara timmar senare och hälften av svullnaden har gått ner. Super! Läs mer

Jakob skrev om City Dental
    Har jättepositiv bild av city dental. Aldrig träffat en sån proffsig tandläkare som Anna. Hon förklarade allt och jag kände mig inte nervös överhuvud taget. Kändes dessutom toppmodernt jämfört med min förra tandläkare. Läs mer

Marja S skrev om City Dental
    Mycket bra service och jättesnäll personal. Tack!! Läs mer
  • 2017-09-15

Sara B skrev om City Dental
    Jag har just kommit därifrån. Proffsigt bemötande och empatisk tandläkare som jag definitivt kommer gå tillbaka till. Läs mer
  • 2017-08-18

Faramarz S skrev om City Dental
    Skulle fixa en gammal fyllning som hade lossnat hos city dental. Efter att fyllningen var klar gjorde det ont när jag bet ihop. Tandläkaren ville att jag skulle återkomma om det inte blev bätre efter ett par månader. Det blev inte bättre så hon tog bort fyllningen och använde ett annat fyllningsmaterial och jag fick återkomma igen om det inte blir bättre.
    Denna gång tog hon bort fyllningen igen och använde samma sort fyllningsmaterial som första gången. Tanden gjorde fortfarande ont när jag bet ihop men hon sa det kommer att ta ett tag innan det blir bra. Ett par månade senare lossnade fyllningen.
    En annan fyllning från förra året lossnade lite senare den också. Jag har nu bokat tid hos en riktig tandläkare på folktanvården.
    City Dental kan kosta minder men i längden kostar det mer. Läs mer
  • Emma R

2017-05-22

Emma R skrev om City Dental
    Har varit hos City Dental tidigare för rutinkoll och hade inget att anmärka på då. Men då hade jag ju inga problem heller... Nu var det en gammal lagning som var "chippad" och enligt tandläkaren behövde bytas ut.
    Kom tillbaka för att göra en ny lagning i slutet på mars. Fick ganska omgående ont i tanden. När jag var hos tandhygienisten tyckte hon att jag skulle avvakta, eftersom "det kan ta en månad innan en ny lagning sätter sig". Efter ytterligare någon vecka hade jag panikont och fick boka en akuttid.
    Då säger tandläkaren att det inte är konstigt alls att jag har ont eftersom nerven ligger så ytligt i den tanden och att hon vid det tidigare besöket sa att det kunde bli problem. Hon visar mig också bilder på tanden från det tidigare tillfället. Saken är bara den att den enda informationen jag fick med mig var att jag skulle höra av mig om det kändes svårt att bita ihop ordenligt (d v s om lagningen fortfarande var för hög). Jag visste inte ens att hon tog bilder under behandlingen! Jag litar på att tandläkaren berättar vad hen gör och ger mig relevant information.
    När jag påpekar det får jag svaret: Vad vill du att jag ska göra då? Jag upplever att du inte är särskilt intresserad här. (!)
    Hon säger också: Även vi tandläkare är människor och kan ha en dålig dag.

Hon filar lite på lagningen. Säger åt mig att komma tillbaka om en vecka om det fortfarande gör ont.

Jag har ingen lust att gå tillbaka till en tandläkare som inte ger mig all information och som dessutom är dryg när jag påtalar det. Förtroendet är i botten.
    Det fortsätter att göra ont och nu går jag i stället till Folktandvården. Tanden är så inflammerad att det enda som går att göra är att rotfylla den. När nerven ligger så ytligt lägger man en isolering mellan nerv och lagning, men det var försent nu. Så nu är jag mitt uppe i en rotfyllningsprocess. I stället för en tusenlapp i kostnad kommer det sluta på 8 000 kr (inkl krona).

Hörde av mig till Citydentals Patientnämnd. De ska höra av sig inom två arbetsdagar. Detta är två veckor sedan .Inget svar. De svarar inte när jag ringer.
    Aldrig mer Citydental. Läs mer
  • Jimmy G

2017-03-21

Jimmy G skrev om City Dental
    Fantastiskt bra ställe med bra priser. Jag som är väldigt tandvårdsrädd känner mig oerhört trygg med min tandläkare. Hon är väldigt lugn och förklarar allt hon gör på ett bra sätt. Efter viss påtryckning gick jag även till hygienisten och blev väldigt glatt överraskad.

Kan rekommendera alla att gå dit.
    Får alltid ett bra bemötande och det är lätt att boka en tid som passar, då de har fantastiska öppettider.

Tack! Läs mer
  • Frank

2016-07-07

Frank skrev om City Dental
    Det värsta tandläkarbesök jag varit med om i hela mitt liv. Gå inte hit!

Tandläkaren är sen 15 minuter. När hon väl kommer pratar hon direkt engelska med mig utan att förklara varför, jag säger att jag pratar svenska, hon fortsätter att prata engelska.

När vi kommer in i rummet säger hennes kollega att han kan tolka. Jag meddelar återigen att jag pratar svenska varvid han säger "Nej, hon pratar inte så bra svenska". "jaha, jag kan prata engelska då, säg det från början" säger jag.

De kollar inte på min hälsodekralation, pratar inte med mig förutom att hälsa och direkt börjar röntga mig.
    De röntgar mig 7-8 gånger för manliga personalen gör fel hela tiden och tandläkaren blir irriterad på honom.
    Hon klickar på röntgen-knappen när han fortfarande står bredvid mig så han måste skynda sig för att komma bort.

Sen ringer hennes telefon och hon bara går iväg och pratar i 2 minuter.

Sen när hon ska undersöka mina tänder visuellt så antecknar manliga personalen fel, klickar fel så hon blir irriterad på honom. Hon säger att hon kan göra det själv och han bara står vid sidan.

Hon ska kolla i min tand en sekund, sen hoppa till datorn och anteckna själv, men det går inte så bra i längden, och hon ber manliga personalen anteckna igen men han gör fel igen.

De förklarar ingenting för mig, skapar en stressig och oebehagligt stämning.

Jag säger att jag känner mig obekväm och vill avbryta (För tänker om de gör såhär mycket misstag i bara undersökningen hur kommer det bli ifall de ska börja laga eventuella fel).

När jag säger att jag vill avbryta säger tandläkaren "NEJ" "NEJ" men det är mer språk-brist,
    hon menar Nej som i "vänta", hon försöker förklara att manliga personalen är tandläkare student (vilket jag fick ej veta när jag kom in i rummet)

Jag säger "okej, jag vill ändå gå härifrån nu" och hon säger åter "Nej" varvid manliga personalen säger till henne "det är faktisk hans rättighet enligt lag att avbryta behandligen när han vill"

Jag har varit med om dålig vård, konstig vård, misstag i vård, men aldrig varit med om det på den här nivån.
    Det är nästan skrattretande att det kan vara såhär dåligt.

Jag går till receptionen för att säga om vad som hänt, personalen bryr sig inte, säger inget.

Det går inte att anmäla dem eller få hjälp av Patientnämnden för de är EJ MEDLEM i privattandläkarnas patientnämnd, och IVO behandlar inte anmälan om ingen skada har skett.

Nu har jag skrivit till verksamhetschefen, uppdaterar ifall jag får svar.

---------
    Uppdaterad: Nån ringde mig och bad om ursäkt för allt som hänt och sa att såhär ska det inte vara, det ska inte gå till på det här sättet och erbjöd mig gratis undersökning men jag sa jag vill/vågar nog inte gå på deras klinik igen. Läs mer
  • Anders M

2016-02-06

Anders M skrev om City Dental
    NEVER EVER AGAIN! They will terrorise you with FALSE information. Läs mer
  • Veronice Z

2016-01-29

Veronice Z skrev om City Dental
    Var här igår. Är supernöjd då de var proffsiga och supertrevliga. Ingen väntetid och betydligt billigare än hos Folktandvården. :) Läs mer
  • 2015-05-17

Maggan S skrev om City Dental
    Varning!!! City Dental utförde en ofullständig rotfyllning på en av mina bakre tänder med infektion och varbildning som följd. Anmälde detta till deras försäkringsbolag och fick tillbaka mina pengar. Aldig mer går jag dit! Gå till Folktandvården istället! Läs mer
    Frank gillar detta

Skulle avråda alla att gå till City Dental,

Philippe Läs mer
  • 2015-04-28

Sale M skrev om City Dental
    Även om man säger till i förväg att man inte vill ha undersökning utan bara få en tand fixad efter deras prislista på nätet så tar de ändå ut "besökkostnad", "kompletterande undersökning" på 350:-
    Det var ingen undersökning jag fick, jag hade en tand med förlorad fyllning.

Otrevlig personal argumenterar med att "även om du inte lagar den nu så får du ändå betala för att du är här
    Rekommenderar INTE City Dental Läs mer
  • 2015-04-19

Martina S skrev om City Dental
    Efter att ha gått hos tandläkarna på City Dental i många år har jag slutligen gett upp: ALLA behandlingar jag fått där har behövt göras om hos annan tandläkare. En rotfyllning som tydligen inte borde ha gjorts alls (!) orsakade en infektion och fick göras om hos specialist; alla lagningar ramlade bort inom några månader och ibland inom några dagar (en av dem gjordes om på City Dental 4 gånger på en månad innan jag gav upp och fick den fixad hos annan tandläkare), men droppen var när jag kom för en ordentlig undersökning och tandläkaren gjorde ett hastjobb för att han blivit försenad med patienten innan. Efter några minuter påstod han att han undersökt och att jag inte hade några hål. Jag hade svårt att tro det och sa att det verkligen kändes som jag hade ett hål i en specifik tand. Assistenten/tandsköterskan blev ganska ovänlig och föste ut mig. En månad senare var jag hos en annan tandläkare för en behandling och han påpekade att jag hade flera hål, varav minst ett riktigt stort och akut. Han lagade det hålet och eftersom jag inte litade alls på den undersökning jag fått hos CIty Dental bokade jag in en ny undersökning en månad senare. Mycket riktigt hade jag flera hål och ett (det jag hade pekat ut för tandläkaren hos City Dental) hade nästan gått igenom hela tanden. Hade jag som tandläkaren på City Dental sagt till mig att "komma tillbaka för ny undersökning om ett år" hade jag förlorat två tänder.
    Jag har tidigare rekommenderat City Dental till många tack vare det vänliga bemötandet och den relativt ärliga faktureringen, men deras egna patientnämnd brydde sig inte om att utreda fallet och relativt ärlig fakturering blir meningslös när man måste göra om alla behandlingar någon annanstans - ofta till ett betydligt högre pris än om man gjort dem där från början. Läs mer
  • Anne S

2015-02-04

Anne S skrev om City Dental
    Jag har bara positivt att säga om City Dental. Har gjort även implantat som jag är supernöjd med! Markus är jättebra och trevlig, och dom i receptionen är också alltid hjälpsamma och proffsiga. Enda tandläkaren där notan alltid är en positiv överraskning: även om det handlar om stora pengar så är priserna betydligt lägre än hos andra. Rekommenderar! Läs mer
  • Linnea I

2015-02-04

Linnea I skrev om City Dental
    Jag är supernöjd med min vistelse på city dental, hade svinont i min visdomstand, kontaktade city dental vid 17 på telefonen och fick prata med en riktigt skön kille Elias som fixade en tid till mig samma dag klockan 18!!
    Fick träffa kanske världens bästa tandläkare, hon var hur grym som helst. Jättefräscha lokaler. Skulle rekommendera alla att gå hit! Läs mer
    Jakob J gillar detta
  • Youmi X

2014-12-10

Youmi X skrev om City Dental
    Hej allesammans tänkte bara gå ut med en varning för Citydental tandläkare som ligger på Drottningatan, det är omöjligt att få kontakt med chefen eller ett svar på varför dom tagit förmycket betalt. Det är ett oseriöst ställe som bara försöker lura av folk på pengar. GÅ INTE DIT!! Läs mer
  • 2014-05-07

Hanna A skrev om City Dental
    Jag var på en helt vanlig undersökning och blev bra mottagen. Fick veta att jag inte hade ett enda hål, så det slutade utan vare sig hål i tänderna eller i plånboken! Trevliga och tydliga överlag, har inget att klaga på. Rekommenderas! Läs mer
  • Jenny V

2014-02-23

Jenny V skrev om City Dental
    I had so much pain in my visdomstand, so I came to city dental as a drop in.
    I was waiting for 40 minutes before the dentist came.
    They took picture of my tooth, and they told me that they could remove my teeth the same day!
    I was so happy,because I had so much pain in my teeth.
    The nurse and the dentist was both very kind, they talk very cool and friendly. It all felt very comfortable.
    The denist also told me before the operation how much it all would costs and I really appreciate that he told me that.
    This place is Ok. its not so cheap like they want you to think, its just the same as all other dentist. Läs mer
  • Tobias H

2013-06-20

Tobias H skrev om City Dental
    Intressant att många verkar ha haft väldigt positiva upplevelser medan lika många har haft väldigt negativa - kan det vara så ojämn personalbas?

Jag har aldrig varit tandläkarrädd, men när jag gick från City Dental var det på darrande ben. Jag fick endast veta förnamnet (Lukas eller Lukasz) på den tandläkare jag skulle till, och när han kom ut för att ropa in mig tog han lite snabbt i hand, mumlade, såg mig knappt i ögonen och behöll munskyddet på. Han svettades och verkade extremt stressad. Allt gick väldigt fort. Han pratade med sköterskan på ett språk jag inte förstår och sa knappt ett ord till mig under hela undersökningen. Min visdomstand, som jag vet växer åt fel håll och som en annan tandläkare något år tidigare bedömt att man kan komma att behöva göra något åt, nämnde han inte ens. När jag frågade om visdomstanden såg han oförstående ut och frågade om jag hade något problem med den - annars är det inget att bry sig om. Att inte ens nämna den, det inger åtminstone inte mig förtroende.

Priset? Det minns jag inte, men vad det än var, var det för högt... Läs mer
  • 2013-04-13

Malin K skrev om City Dental
    Varning!!
    dem lurar er!gå till folktandvården Läs mer
  • 2013-04-13

Peter L skrev om City Dental
    Fick min tand förstörd av city dental, dessutom försökte de mörka misstaget, Nu har jag fått rätt i mitt ärende men har fortfarande inte fått ngn ursäkt el ersättning. Måste nu opereras efter deras misstag. Gå inte dit de ha närmare hundra anmälningar mot sig. Läs mer
  • Wladimir N

2013-02-19

Wladimir N skrev om City Dental
    Har vart hos city dental 2 gånger, bägge gånger var det visdomstanden som spöka, dom drog ut dem utan några problem, det var enkelt att få tid hos dem och så var det inte så dyrt. Kan varmt rekommendera dom. Läs mer
  • 2013-02-05

Maria S skrev om City Dental
    Jag funderar på om de har någon speciell "lurendrejtaktik" emot blonda svenska kvinnor?

Är andra gången jag går dit o känner att deras betalningssystem är rätt skumt.

En liten pyttebit i en lagning hade lossnat. Jag ringde city dental och fick kostnadsförslag på mellan 400-1200 kr. Gick dit. Tog ingen bedövning för det tyckte inte tandläkaren behövdes och jag höll med, han borrade därefter i 1 sekund. Jag menar 1 sekund. Sen fyllde. Allt som var jag därinne i kanske 10 minuter. Kommer ut till kassan, ska betala, 900 kr vill de ha!
    Jag började protestera, vad kan vara billigare att göra än just detta?
    Hon säger att tandundersökning (han tittade på tanden och petade med ett verktyg, tog 30 sekunder?, trodde sånt ingick btw) kostade 325 och lagningen 575. Ok!?

Så man betalar alltså alltid för en tandundersökning innan man de lagar? Jag måste gå in o kolla deras hemsida nu för har tydligen missat den informationen.

Hon sa att hon kunde hämta tandsköterskan som kunde förklara men eftersom jag var sista kund och trött så betalde jag och gick.

Har bokat tid för att kolla visdomstand o få kostnadsförslag om det. Tror jag ska avboka tiden nu. Läst så mycket annat om dem som är negativt nu med. Måste hitta en ny tandläkare bara! usch vad jobbigt! Har väldigt fina tänder så går sällan till tandläkaren. Däremot kan jag rekommendera citydentals rengöring. Jag trodde mina tänder skulle ramla ut men det var den mest effektiva jag fått. Om man nu står ut med att ha lite ont i tänderna 2 dagar efter.

Kollade på deras hemsida!
    Här står det:

490 kr - lagning hörntand! Var precis det han gjorde! 10 minuter var jag inne. Trött jag blir!

Kommer inte rekommendera vidare och inte gå dit igen!

De förlorar 3500 på mig nu som visdomstanden skulle kostat o dra ut! Synd för dem! Läs mer
  • 2012-07-04

Mia H skrev om City Dental
    Jag var på kontroll hos City Dental, och då sa tandläkaren att jag hade flera små hål och jag fick en förteckning över vad det skulle kosta att laga dem. Över 3000 kr exklusive undersökningsavgiften.

Eftersom jag inte kände av några problem alls med tänderna, avvaktade jag att laga något men gjorde senare även en kontroll hos Folktandvården.

De kunde inte hitta några hål över huvud taget, utan sa att allt såg jättebra ut!

Lagar City Dental friska tänder bara för att få mer klirr i kassan? Läs mer
  • 2012-06-19

Anna S skrev om City Dental
    Jag är riktigt nöjd med City Dental! Den oro jag vanligtvis brukar ha när jag ska till tandläkaren var som bortblåst. Jättetrevlig tandläkare och tandsköterska, de fick mig att känna mig lugn trots en aning tandläkarskräck.. Att det var billigt gjorde ju inte saken värre! Så jag är riktigt nöjd, rekommenderas! Läs mer
  • 2012-06-12

Johan S skrev om City Dental
    Trevligt bemötande och kort väntetid. Tandläkaren var proffsig och vänlig. Läs mer

Bästa Tandläkarna nära City Dental:

Annika H Annika H tycker:
“När jag kom till Ivonne så för...” Läs mer
Mijodent AB (707m)

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte