City Dental

Drottninggatan 27, 111 51 Stockholm — Visa karta

Krysshammarvägen 10, 17157, SOLNA
Solna Dental Huvudstatandläkarna
li e:
NU är det dags- från 4 RECObollar till 5! Efter 3 år hos Solna Dental vet jag att det inte kan bli bättre! Allt är perfekt- Behandling, Ser...

Tandläkare nära City Dental:

Lästmakargatan 15, Stockholm
Välkommen! Läs mer ›
Magnus H:
Har fått hjälp av Tandläkare Anders Ericson med ett tandimplantat. Mycket professionellt bemötande och verkligen väl utfört arbete!

Kungsgatan 18, STOCKHOLM
Vi tar emot bokningar samma dag och hjälper dig både med regelbunden och akut ta... Läs mer ›
Annika H:
När jag kom till Ivonne så försvann min tandläkar rädsla! Ivonne är alltid glad och positiv samt en mkt varm människa. Hon är extremt duktig...

Birger Jarlsgatan 8, Stockholm
Varmt välkommen till Experia Dental, oavsett vad ditt besök gäller brinner vi fö... Läs mer ›
Liisa L:
Bemötandet har varit både professionellt och mycket trevligt från första kontakten och under hela behandlingsperioden. Jag kan verkligen re...

Nybrogatan 16, STOCKHOLM
Få kvalitativ och personlig tandvård hos Tandläkare Rolf Cronqwist. Läs mer ›
Ulf B:
25 år med Rolf&Birgit. Behöver jag säga mer. Många skratt med de få riktiga tänder man har kvar. :-)Kul, roligt att återse en tandläkare??? ...

Läs vad 48 kunder tycker om City Dental

• Frank
    Frank skrev om City Dental
    Det värsta tandläkarbesök jag varit med om i hela mitt liv. Gå inte hit!

Tandläkaren är sen 15 minuter. När hon väl kommer pratar hon direkt engelska med mig utan att förklara varför, jag säger att jag pratar svenska, hon fortsätter att prata engelska.

När vi kommer in i rummet säger hennes kollega att han kan tolka. Jag meddelar återigen att jag pratar svenska varvid han säger "Nej, hon pratar inte så bra svenska". "jaha, jag kan prata engelska då, säg det från början" säger jag.

De kollar inte på min hälsodekralation, pratar inte med mig förutom att hälsa och direkt börjar röntga mig.
    De röntgar mig 7-8 gånger för manliga personalen gör fel hela tiden och tandläkaren blir irriterad på honom.
    Hon klickar på röntgen-knappen när han fortfarande står bredvid mig så han måste skynda sig för att komma bort.

Sen ringer hennes telefon och hon bara går iväg och pratar i 2 minuter.

Sen när hon ska undersöka mina tänder visuellt så antecknar manliga personalen fel, klickar fel så hon blir irriterad på honom. Hon säger att hon kan göra det själv och han bara står vid sidan.

Hon ska kolla i min tand en sekund, sen hoppa till datorn och anteckna själv, men det går inte så bra i längden, och hon ber manliga personalen anteckna igen men han gör fel igen.

De förklarar ingenting för mig, skapar en stressig och oebehagligt stämning.

Jag säger att jag känner mig obekväm och vill avbryta (För tänker om de gör såhär mycket misstag i bara undersökningen hur kommer det bli ifall de ska börja laga eventuella fel).

När jag säger att jag vill avbryta säger tandläkaren "NEJ" "NEJ" men det är mer språk-brist,
    hon menar Nej som i "vänta", hon försöker förklara att manliga personalen är tandläkare student (vilket jag fick ej veta när jag kom in i rummet)

Jag säger "okej, jag vill ändå gå härifrån nu" och hon säger åter "Nej" varvid manliga personalen säger till henne "det är faktisk hans rättighet enligt lag att avbryta behandligen när han vill"

Jag har varit med om dålig vård, konstig vård, misstag i vård, men aldrig varit med om det på den här nivån.
    Det är nästan skrattretande att det kan vara såhär dåligt.

Jag går till receptionen för att säga om vad som hänt, personalen bryr sig inte, säger inget.

Det går inte att anmäla dem eller få hjälp av Patientnämnden för de är EJ MEDLEM i privattandläkarnas patientnämnd, och IVO behandlar inte anmälan om ingen skada har skett.

Nu har jag skrivit till verksamhetschefen, uppdaterar ifall jag får svar.

---------
    Uppdaterad: Nån ringde mig och bad om ursäkt för allt som hänt och sa att såhär ska det inte vara, det ska inte gå till på det här sättet och erbjöd mig gratis undersökning men jag sa jag vill/vågar nog inte gå på deras klinik igen.
  • Anders M
    Anders M skrev om City Dental
    NEVER EVER AGAIN! They will terrorise you with FALSE information.
  • Veronice Z
    Veronice Z skrev om City Dental
    Var här igår. Är supernöjd då de var proffsiga och supertrevliga. Ingen väntetid och betydligt billigare än hos Folktandvården. :)
  • R
    R skrev om City Dental
    Ett riktigt uruselt företag som verkligen gör ett dåligt utfört arbete.
    Det slutade i mitt fall med många grava fel så att man fick gå till sin vanliga tandläkare för att få rädda sina tänder akut.

I mitt fall så blev hela besöket mycket kostsamt då CityDental förstörde mina tänder så pass stort att man fick rotfylla dom till slut.

Det värsta är att CityDental har NOLL kundvård, intresse eller ärlighet till mig som patient. Allt ska gå snabbt och då kan man verkligen inte ha en viss kvalité.

Min slutnota slutade på nästan 12000 kr och då har jag inte räknat in 3400kr som CityDental tog för besöket.

Min tandläkare på Folktandvården sa att de har struntat att kolla igenom min sjuka tand.

Undervik billiga tandläkare som CityDental.
    Låt Er inte luras av deras prislista eller centrala läge.

Tänk med hjärnan och inte med plånboken..
  • white h
    white h skrev om City Dental
    CITY DENTAL!! All what they do is wrong!!
    Young doctors without experience in order to get some experience and on the other hand the owner pays for them less money.. That's how it works.. And that's why it's cheaper..
    I went their and the result of that extremely bad treatment instead of filling they filled it infected then they said to me we should remove it now because it's infected !!!!
    We are their experiment rats until they learn 
  • Maggan S
    Maggan S skrev om City Dental
    Varning!!! City Dental utförde en ofullständig rotfyllning på en av mina bakre tänder med infektion och varbildning som följd. Anmälde detta till deras försäkringsbolag och fick tillbaka mina pengar. Aldig mer går jag dit! Gå till Folktandvården istället!
  • philippe
    philippe skrev om City Dental
    Skulle avråda alla att gå till City Dental,

Philippe
  • Sale M
    Sale M skrev om City Dental
    Även om man säger till i förväg att man inte vill ha undersökning utan bara få en tand fixad efter deras prislista på nätet så tar de ändå ut "besökkostnad", "kompletterande undersökning" på 350:-
    Det var ingen undersökning jag fick, jag hade en tand med förlorad fyllning.

Otrevlig personal argumenterar med att "även om du inte lagar den nu så får du ändå betala för att du är här
    Rekommenderar INTE City Dental
  • Sale M
    Sale M skrev om City Dental
    Bemötande 0 Bemötande 0 Bemötande 0
  • Martina S
    Martina S skrev om City Dental
    Efter att ha gått hos tandläkarna på City Dental i många år har jag slutligen gett upp: ALLA behandlingar jag fått där har behövt göras om hos annan tandläkare. En rotfyllning som tydligen inte borde ha gjorts alls (!) orsakade en infektion och fick göras om hos specialist; alla lagningar ramlade bort inom några månader och ibland inom några dagar (en av dem gjordes om på City Dental 4 gånger på en månad innan jag gav upp och fick den fixad hos annan tandläkare), men droppen var när jag kom för en ordentlig undersökning och tandläkaren gjorde ett hastjobb för att han blivit försenad med patienten innan. Efter några minuter påstod han att han undersökt och att jag inte hade några hål. Jag hade svårt att tro det och sa att det verkligen kändes som jag hade ett hål i en specifik tand. Assistenten/tandsköterskan blev ganska ovänlig och föste ut mig. En månad senare var jag hos en annan tandläkare för en behandling och han påpekade att jag hade flera hål, varav minst ett riktigt stort och akut. Han lagade det hålet och eftersom jag inte litade alls på den undersökning jag fått hos CIty Dental bokade jag in en ny undersökning en månad senare. Mycket riktigt hade jag flera hål och ett (det jag hade pekat ut för tandläkaren hos City Dental) hade nästan gått igenom hela tanden. Hade jag som tandläkaren på City Dental sagt till mig att "komma tillbaka för ny undersökning om ett år" hade jag förlorat två tänder.
    Jag har tidigare rekommenderat City Dental till många tack vare det vänliga bemötandet och den relativt ärliga faktureringen, men deras egna patientnämnd brydde sig inte om att utreda fallet och relativt ärlig fakturering blir meningslös när man måste göra om alla behandlingar någon annanstans - ofta till ett betydligt högre pris än om man gjort dem där från början.
  • Anne S
    Anne S skrev om City Dental
    Jag har bara positivt att säga om City Dental. Har gjort även implantat som jag är supernöjd med! Markus är jättebra och trevlig, och dom i receptionen är också alltid hjälpsamma och proffsiga. Enda tandläkaren där notan alltid är en positiv överraskning: även om det handlar om stora pengar så är priserna betydligt lägre än hos andra. Rekommenderar!
  • Linnea N
    Linnea N skrev om City Dental
    Jag är supernöjd med min vistelse på city dental, hade svinont i min visdomstand, kontaktade city dental vid 17 på telefonen och fick prata med en riktigt skön kille Elias som fixade en tid till mig samma dag klockan 18!!
    Fick träffa kanske världens bästa tandläkare, hon var hur grym som helst. Jättefräscha lokaler. Skulle rekommendera alla att gå hit!
    Jakob J gillar detta
  • Youmi X
    Youmi X skrev om City Dental
    Hej allesammans tänkte bara gå ut med en varning för Citydental tandläkare som ligger på Drottningatan, det är omöjligt att få kontakt med chefen eller ett svar på varför dom tagit förmycket betalt. Det är ett oseriöst ställe som bara försöker lura av folk på pengar. GÅ INTE DIT!!
  • Hanna A
    Hanna A skrev om City Dental
    Jag var på en helt vanlig undersökning och blev bra mottagen. Fick veta att jag inte hade ett enda hål, så det slutade utan vare sig hål i tänderna eller i plånboken! Trevliga och tydliga överlag, har inget att klaga på. Rekommenderas!
  • Jenny V
    Jenny V skrev om City Dental
    I had so much pain in my visdomstand, so I came to city dental as a drop in.
    I was waiting for 40 minutes before the dentist came.
    They took picture of my tooth, and they told me that they could remove my teeth the same day!
    I was so happy,because I had so much pain in my teeth.
    The nurse and the dentist was both very kind, they talk very cool and friendly. It all felt very comfortable.
    The denist also told me before the operation how much it all would costs and I really appreciate that he told me that.
    This place is Ok. its not so cheap like they want you to think, its just the same as all other dentist.
  • Peter A
    Peter A skrev om City Dental
    Jag har också väldigt bra erfarenhet av Klaudia. Var på CD i fredags, då träffade jag ngn annan som var bra. Men jag hoppas inte Klaudia har slutat bara.
  • Tobias H
    Tobias H skrev om City Dental
    Intressant att många verkar ha haft väldigt positiva upplevelser medan lika många har haft väldigt negativa - kan det vara så ojämn personalbas?

Jag har aldrig varit tandläkarrädd, men när jag gick från City Dental var det på darrande ben. Jag fick endast veta förnamnet (Lukas eller Lukasz) på den tandläkare jag skulle till, och när han kom ut för att ropa in mig tog han lite snabbt i hand, mumlade, såg mig knappt i ögonen och behöll munskyddet på. Han svettades och verkade extremt stressad. Allt gick väldigt fort. Han pratade med sköterskan på ett språk jag inte förstår och sa knappt ett ord till mig under hela undersökningen. Min visdomstand, som jag vet växer åt fel håll och som en annan tandläkare något år tidigare bedömt att man kan komma att behöva göra något åt, nämnde han inte ens. När jag frågade om visdomstanden såg han oförstående ut och frågade om jag hade något problem med den - annars är det inget att bry sig om. Att inte ens nämna den, det inger åtminstone inte mig förtroende.

Priset? Det minns jag inte, men vad det än var, var det för högt...
  • Malts H
    Malts H skrev om City Dental
    Jag är jätte nöjd med min tandläkare Klaudia. Hon var trevlig och grävde i munnen trots att jag är en gammal gubbstrutt med tandsten. :-)
  • Ingrid A
    Ingrid A skrev om City Dental
    Jag är jätte nöjd med behandlingen jag fått på City Dental. Priset är mycket bra och personalen är väldigt rar.
  • Malin K
    Malin K skrev om City Dental
    Varning!!
    dem lurar er!gå till folktandvården
  • Peter L
    Peter L skrev om City Dental
    Fick min tand förstörd av city dental, dessutom försökte de mörka misstaget, Nu har jag fått rätt i mitt ärende men har fortfarande inte fått ngn ursäkt el ersättning. Måste nu opereras efter deras misstag. Gå inte dit de ha närmare hundra anmälningar mot sig.
  • Wladimir N
    Wladimir N skrev om City Dental
    Har vart hos city dental 2 gånger, bägge gånger var det visdomstanden som spöka, dom drog ut dem utan några problem, det var enkelt att få tid hos dem och så var det inte så dyrt. Kan varmt rekommendera dom.
  • kimbajlaja n
    kimbajlaja n skrev om City Dental
    Gå inte dit! Citydental skriver egna recensioner på nätet!
  • P.O A
    P.O A skrev om City Dental
    Var hos City Dental i veckan för ett standardbesök. Jag fick träffa en tändläkare jag aldrig träffat där innan (har gått dit ett par år). Han var en riktigt skön prick. Han drog ett par genialiska skämt om tandtråd. Jag hoppas innerligt att jag får den här mannen som tandläkare nästa gång jag besöker City Dental.
  • Maria S
    Maria S skrev om City Dental
    Jag funderar på om de har någon speciell "lurendrejtaktik" emot blonda svenska kvinnor?

Är andra gången jag går dit o känner att deras betalningssystem är rätt skumt.

En liten pyttebit i en lagning hade lossnat. Jag ringde city dental och fick kostnadsförslag på mellan 400-1200 kr. Gick dit. Tog ingen bedövning för det tyckte inte tandläkaren behövdes och jag höll med, han borrade därefter i 1 sekund. Jag menar 1 sekund. Sen fyllde. Allt som var jag därinne i kanske 10 minuter. Kommer ut till kassan, ska betala, 900 kr vill de ha!
    Jag började protestera, vad kan vara billigare att göra än just detta?
    Hon säger att tandundersökning (han tittade på tanden och petade med ett verktyg, tog 30 sekunder?, trodde sånt ingick btw) kostade 325 och lagningen 575. Ok!?

Så man betalar alltså alltid för en tandundersökning innan man de lagar? Jag måste gå in o kolla deras hemsida nu för har tydligen missat den informationen.

Hon sa att hon kunde hämta tandsköterskan som kunde förklara men eftersom jag var sista kund och trött så betalde jag och gick.

Har bokat tid för att kolla visdomstand o få kostnadsförslag om det. Tror jag ska avboka tiden nu. Läst så mycket annat om dem som är negativt nu med. Måste hitta en ny tandläkare bara! usch vad jobbigt! Har väldigt fina tänder så går sällan till tandläkaren. Däremot kan jag rekommendera citydentals rengöring. Jag trodde mina tänder skulle ramla ut men det var den mest effektiva jag fått. Om man nu står ut med att ha lite ont i tänderna 2 dagar efter.

Kollade på deras hemsida!
    Här står det:

490 kr - lagning hörntand! Var precis det han gjorde! 10 minuter var jag inne. Trött jag blir!

Kommer inte rekommendera vidare och inte gå dit igen!

De förlorar 3500 på mig nu som visdomstanden skulle kostat o dra ut! Synd för dem!
  • Susanne J
    Susanne J skrev om City Dental
    Jag hade känt ilning i en tand under en längre period. Gick till City Dental, det visade sig vara ett hål och de lagade tanden. Tandläkaren var trevlig. Hon pratade engelska men både hon och jag kunde göra oss förstådda ändå. Hon är väl van vid svengelska vid det här laget. Tyckte det var jättebra!
  • Ida L
    Ida L skrev om City Dental
    Idag var jag på City Dental. Besöket kostade mindre än jag räknat med från början. Strålande! Jag är jättenöjd.
  • Ben S
    Ben S skrev om City Dental
    Var hos City Dental för att laga en tand lång bak i munnen. Min tandläkare där lagade den utan problem och billigt.
  • Anni S
    Anni S skrev om City Dental
    Imorse råkade jag bita av en bit av min framtand. Jag ringde runt till olika tandläkare och tillslut ringde jag citydental som hade tid. Jag fick tanden lagad inom ett par timmar och tanden ser ut som den alltid gjort. Evigt tacksam!
  • anna n
    anna n skrev om City Dental
    Fick en akuttid bokad jättesnabbt när jag hade haft problem med mina visdomständer hela fredagen. Fick jättebra hjälp. Ett extra tack till den trevliga receptionisten som lugnade mig när jag kom dit!
  • Mia H
    Mia H skrev om City Dental
    Jag var på kontroll hos City Dental, och då sa tandläkaren att jag hade flera små hål och jag fick en förteckning över vad det skulle kosta att laga dem. Över 3000 kr exklusive undersökningsavgiften.

Eftersom jag inte kände av några problem alls med tänderna, avvaktade jag att laga något men gjorde senare även en kontroll hos Folktandvården.

De kunde inte hitta några hål över huvud taget, utan sa att allt såg jättebra ut!

Lagar City Dental friska tänder bara för att få mer klirr i kassan?
  • Markus A
    Markus A skrev om City Dental
    Jag gillade bemötandet jag fick på City Dental, de överträffade mig. Receptionen kändes inte alls lika tråkig som de brukar på tandläkarmottagningar, denna var lite mer "spejsad". Dessutom riktigt nöjd över att det var billigt.
  • Anna S
    Anna S skrev om City Dental
    Jag är riktigt nöjd med City Dental! Den oro jag vanligtvis brukar ha när jag ska till tandläkaren var som bortblåst. Jättetrevlig tandläkare och tandsköterska, de fick mig att känna mig lugn trots en aning tandläkarskräck.. Att det var billigt gjorde ju inte saken värre! Så jag är riktigt nöjd, rekommenderas!
  • Johan S
    Johan S skrev om City Dental
    Trevligt bemötande och kort väntetid. Tandläkaren var proffsig och vänlig.
  • carl p
    carl p skrev om City Dental
    Ingen vidare upplevelse, var stökigt i väntrummet och det kändes som "löpande band". Vården var ok men fick inget riktigt förtroende för tandläkaren.
  • Ida K
    Ida K skrev om City Dental
    Världens bästa tandläkare finns på denna klinik! Tandläkare Leonard Malanowski. Jag har haft svår tandläkarrädsla sedan barndomen men han är underbar!! Lugn och förklarar allt han gör, och utför ett suveränt jobb! Dessutom har han en helt underbar tandsköterska som får en att känna sig helt avslappnad och lugn. Rekommenderas varmt!
  • Marcus A
    Marcus A skrev om City Dental
    Stressad personal som ibland rentav är lite otrevlig. Hårdhänta tandläkare som tycks jobba på ackord. Enligt vänner kan man få höra att man har nio hål i tänderna, men går man och kontrollerar detta hos en annan tandläkare så kanske man i själva verket hade ett hål.
    Tobias H gillar detta
  • isak a
    isak a skrev om City Dental
    tvivlar på att jag har lust att gå tillbaka även om det är billigt, instrumenten kändes smutsiga, datorn för röntgenbilder verkade inte fungera, dålig kommunikation mellan sköterska och TL samt en alltför käck och nonchalant attityd hos TL... normalt brukar de ju sitta ner och kratsa lite på alla tänder, kolla mellanrummen etc. men inte här inte, jag fick tillochmed be honom kolla ordentligt på plåtarna, och då gick han in till ett annat rum för att datorn inte fungerade.. alltså hade han egentligen inte tittat ordenligt på plåtarna innan ha ville skicka iväg mig. Han hittade ett hål på ovansidan av visdomstanden vilket inte kan ha varit svårt då det var ganska mkt svart karies där, även jag kunde gett den diagnosen hemma framför badrumsspegeln..
  • Klas F
    Klas F skrev om City Dental
    Personerna som svarar i telefon är ju rätt sega och trötta människor men min tandläkare är det inget fel på. Han har tillochmed lärt sig riktigt bra svenska sedan jag var där senast. Idag drog jag ut en visdomstand för att de är helt hopplösa att rengöra och blir ofta inflammerade. Jag fixade även en lagning som sjöng på sista versen. Folk på internet har gnällt på att de gör hastjobb och är inkompetenta. Det är en sida som jag inte upplevt.
    Visdomstanden tog en stund att få ut men det var relativt smärtfritt. När det var över kände jag att mitt blodtryck föll av något skäl och jag började må lite illa. Tandläkaren snappade upp det snabbt och lade mig ner i undersökningsstolen, släckte och öppnade ett fönster. Han sade åt mig att vila en stund och gick ut men kom tillbaka med jämna mellanrum för att kolla till mig.

Jag har gått hos folktandvården i hela mitt liv och det har varit vidrigt ärligt talat. När jag gått dit har det rykt åtminstone en hyra varje gång. Men sista gången jag gick dit hade de inte tid att sätta bedövning när jag skulle fixa ett hål. Då insåg jag att det inte gjorde ondare än alla de gånger jag gått dit tidigare. Det visar sig att inte en enda gång i hela mitt liv har deras bedövningar tagit ordentligt. Visst har kinden och tungan blivit bedövade men inte tänderna. Bedövningen hos City Dental satt precis där den skulle och jag tror ärligt talat att jag inte kommer ha samma ångest inför nästa tandläkarbesök.

Dagens besök: Undersökning + lagning + röntgen + utdragning av visdomstand gick på ungefär 1700 kr och var alltså smärtfritt på mer än ett sätt.

Uppdatering:
    Det tog ungefär en vecka innan smärtan började försvinna. City Dental har ett telefonnummer man ska ringa om man har frågor om sin behandling. Tyvärr är den telefonen bara sporadiskt bemannad. Så det tog ett tag innan jag kom fram. Det var frustrerande nog för att jag skulle vilja sänka betyget ett snäpp. Men när jag väl kom fram fick jag en tid samma dag. När man kommer in på kliniken behandlades man så proffsigt och väl att jag bestämde mig för att inte sänka betyget. Undersökningen var dessutom gratis. De rensade lite extra med nått bakteriedödande guck. Dagen därefter hade smärtan nästintill försvunnit. Jag är fortfarande supernöjd med city dental, men de borde fixa fasta bemanningstider på "fråge-telefonen".
  • Solveig F
    Solveig F skrev om City Dental
    Felbehandling av rotfylld tand längst
    bak i överkäken.Tl slipade ner den nästan
    helt.Satte på en tunnt hölje som föll bort efter ett dygn.Tl gjorde om det och det sprack(fraktur).Då fick jag nog och sökte en annan Tl-klinik som genast
    såg att det var felbehandlat.Fick betala 5000 kr pga felbehandling hos citydental.
  • Henrik W
    Henrik W skrev om City Dental
    Anlände till väntrummet kl. 17:52,
    Anmälde mig och fyllde i blankett
    Hämtades av tandsköterskan 18:02
    Träffade tandläkaren 18:03
    Efter div. snack, röntgades 18:07
    Bedövades, borrade, lagade hål med komposit 18:20
    Betalade 1.050 kr för allt detta 18:21.
    Ute på gatan 18:23.
    Klockan är nu 22:28, bedövningen har släppt och jag beundrar min fina lagning / HW .-)
  • P-O W
    P-O W skrev om City Dental
    Se upp med dom här med runt hörnetgaranti. Inte seriösa!
  • K
    K skrev om City Dental
    gå inte till city dental.jag hade ont i en tand.dom börja med att dra ut tanden bredvid.den tanden jag hade ont i rotfyllde dom.men dom gjorde det inte ordentligt.jag har fortfarande ont i tatanden
  • Alexander F
    Alexander F skrev om City Dental
    Gå aldrig hit. Har fått en bettskena från dem som inte alls passar. Jag har uttryckligen bett om att få en ny bettskena utan någon som helst reaktion, har sedan bett dem att ge mig tillbaka pengarna för att göra en ny bettskena någon annanstans med samma reaktion. Man har ingen som helst rättigheter att få pengarna tillbaka från dem då de inte är anslutna till Privattandläkarna som jag antar ger en någorlunda kvalitetsstämpel då klinikerna blir anslutna till dessa typer av försäkringar. Läs mer om City Dental hos DN: http://bit.ly/4TjC5
    Jonas E gillar detta
  • Peter R
    Peter R skrev om City Dental
    Jag fick höra talas om City Dental ryktesvägen. Och enligt ryktena så skulle det vara superbilligt och superbra. Jag är dock inte helt övertygad. Lite bökigt med språket och otroligt lång väntetid. Men priserna är ju bra.
  • Martin Å
    Martin Å skrev om City Dental
    jag har varit patient där flera gånger.
    Tandläkarna pratar bra Engelska så det är inget problem. Vid behandling utgår man ju ifrån röntgenbilderna ...
    helt suverena priser
  • Martin S
    Martin S skrev om City Dental
    Om man någon gång skulle komma fram i telefonkön så vore det kanske bra...
  • Joakim B
    Joakim B skrev om City Dental
    Att gå till tandläkaren placerar jag i samma kategori som bilverkstan avseende nöje per spenderad krona. Jag har mao alltid haft hyfsat lätt att hålla mig för skratt då jag uppsökt dessa typen av inrättningar. Nyligen besökte jag City Dental efter att jag läst någon artikel om de nya lågpris-tandläkarna. Mitt intryck är överlag väldigt bra. Väldigt duktiga tandläkare (jag vet, ni kanske tvivlar på min bedömningsförmåga här som lekman), väldigt bra priser. De importerar tandläkare från andra länder, så svenska talar de inte, men om man kan leva med det, samt den nedärvda kulturella skeptism som säkert många med mig kan uppleva, så kan jag starkt reca dem. Ända minuset är att jag en gång blev ombedd att vänta en halvtimme i väntrummet innan behandling, vilket jag inte kunde göra, så jag fick återkomma en annan dag.

Drottninggatan 27, 111 51 Stockholm