Fastighetsbyrån Älmhult

Fastighetsbyrån Älmhult

Välkommen till Älmhult!

Här finner du en ort i växtfas med en rörlig arbetsmarknad och bra företagsklimat. Med närhet till skog och sjöar samt kusten bara en timme bort ligger Älmhult vackert och tillgängligt i södra Småland.

Fastighetsbyrån har haft kontor här sedan sent 80-tal och Älmhult var då, som nu, en spännande marknad att arbeta på som fastighetsmäklare. Att vi funnits här i många år har gett oss ett starkt nätverk i området och mycket erfarenhet av den lokala bostadsmarknaden.

Eftersom varje bostadsaffär är unik och vi vill att varje affär ska bli så lyckad som möjligt för båda parter är vi noga med att alltid utgå från dina specifika behov, förutsättningar och önskemål.

Kontakta oss eller kom förbi på kontoret så svarar vi på dina frågor om boende i Älmhult!

Läs vad 242 kunder tycker om Fastighetsbyrån Älmhult

• 2020-11-27

Bengt D skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Snabbt och utan problem sålde mäklaren min bostadsrätt. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-11-25

Patric E skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Mycket bra och tryggt bemötande.
    Såld en villa som beskrevs och bedömdes på ett realistiskt och bra sätt utan att lämna något åt slumpen.
    Kan verkligen rekommendera denna byrån. Läs mer
  • 2020-11-25

Erica R skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    bra bemötande med nästan varannan daguppdatering av vad händer med vem var på visningar till vårt radhus. Läs mer
  • 2020-11-24

Ulrika E skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Vi har sålt en villa på 173 m3 i Älmhult. Johan ingav förtroende från första stund, han var lugn och saklig och han var rak och ärlig om möjligheterna till att vårt hus skulle vara av intresse för de klienter han redan hade. Vi hade tät kontakt under hela köpprocessen och det var enkelt att nå honom. Vi är jättenöjda med Johans bemötande och vi vill även nämna Åsa Fredh som var här och tog fantastiskt fina bilder som sedan lades ut på Hemmet. Vi är helnöjda! Läs mer
  • 2020-11-16

Torvald S skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Mäklaren har verkligen varit bejälplig på alla sätt och vis med försäljningen av en villa.
    Hjälp med dödning av pantbrev, koll på gåvobrev mm har bara gott att säga om mäklaren, verkligen gett service med allt för att få villan såld. Läs mer
  • 2020-10-11

Sune N skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    En enplansvilla med dubbelgarage belägen på en natur tomt om drygt 1500 kvm.
    Anledningen till försäljningen var att min fru avled i slutet av juni 2018.
    Kort därefter drabbades jag av ett antal sjukdomar som krävde sjukhusvård och till det kom att jag fick corona med vård på en speciell avdelning ino
    m kommunen. Detta påverkade mig starkt och jag överlämnade ansvaret till min son och fastighetsmäklaren
    Allt har utförts på en utmärkt sätt. Jag hade behov att få en snabb försäljning då jag anvisats en servicelägenhet på Almgården. Intresset vr stort och många besökte visningarna.
    De förväntningar jag hade infriades till fullo.
    Ni återstår själva överlämnandet och hoppas på mäklarens hjälp få ett bra avslut med berörda parter inkl banken. Läs mer
  • 2020-10-07

Cameron C skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    efficient, professional and timely Läs mer
  • 2020-09-28

Dennis E skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Sålt villa.
    Fått trevligt bemötande av engagerad och kunnig personal.
    Helt i nivå med mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-09-06

Tim V skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    We bought a house in Älmhult. Everything was fine. Läs mer
  • 2020-08-31

Wolfgang S skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Väldigt professionals och kundvänlig!
    Det bästa!! Läs mer
  • 2020-08-23

Marie S skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Vi har sålt vårt fritidshus. Det gick över förväntan. Hjälpsam och duktig mäklare och noga med information. Bara positivt att säga. Läs mer
  • 2020-07-27

Harish V skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Overall experience with Fastighetsbyrån Älmhult was very good. They were very professional and understood our needs very quickly. The process was very smooth though we were a first time buyer . Johan and Therese helped us a lot.

Special Thanks to Anna with whom we had a lot of visits where she was patient to answer all the questions. Läs mer
  • 2020-07-24

Karin C skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Sålt en villa. Vi har ingen erfarenhet av mäklare men han var tjänstvillig, trevlig och passade alltid tider både vid möte och telefon.
    Han var bra informatör om tillvägagångssätt vid försäljning, tidsplan,försäkring mm
    Fotografen gjorde allt för att bilderna skulle bli bra.
    Vi är nöjda med upplevelsen Läs mer
  • 2020-07-19

Jan F skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Bra och proffsigt bemötande. Lätta att få tag på vid behov. Läs mer
  • Guo C

2020-07-14

Guo C skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Hi,

I am selling the house with support from Fastighetsbyrån Älmhult. Johan and his team have been very helpful during the process by giving my advices and guide through. They have been patient and always gives me the market situation and the feedback from the customers.

It's so great that the sales contract has been signed finally and we are close to the end of the deal these days.

I also wish the buyers will enjoy their new house and life in Paradiset, our most loved places in Swedend.

All the best!

br/charles Läs mer
  • 2020-07-05

Maria W C skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Trevligt och välinformerat. Köpte ett fritidshus vid sjön. Mäklaren var mycket proffsig och påläst. Superbra helt enkelt. Läs mer
  • 2020-06-22

Hannah V skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    The brokers who helped us sell our home were extremely helpful and patient with us. Always very responsive to calls/email/SMS and answered our questions. We were EXTREMELY happy with our experience! Läs mer
    2020-06-25 Representant för Fastighetsbyrån svarar Hannah V
    Thank you so much for your kind words!
  • 2020-06-01

Robert R skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Sålt en bostad där mäklaren var mycket trevlig och behjälplig med allt som hade med försäljningen att göra. Ett extra plus för bemötandet och all hjälp efter försäljningen. Eftersom det är första gången som jag säljer hade jag inga förväntningar och mäklaren gjorde sitt arbete smärtfritt och enkelt - alltid till förfogande och med svar på mina frågor.
    Stort tack till Fasighetsbyrån i Älmhult. För mig ett självklart val!

- Robert Läs mer
  • 2020-05-15

Anders L skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Mitt intryck av min mäklare är att han skött försäljningen utmarkt nar lgnheten en gang ska säljas kommer mina barn att anlita honom Läs mer

Bheemreddy S skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    I have bought a house at kompassgatan almhult. I am very much pleased with the support from Fastighetsbyrån . They exceptionally good at explaing every thing about the project till we stepped into out new home. Läs mer

Olga V skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Jag och min man har köpt ett helt nytt radhus (bostadsrätt). Vi är jätte nöjda med vår mäklare. Johan har svarat på alla våra frågor både på svenska och engelska språk. Vi hade träffats med honom på flera visningar innan vi har valt att köpa denna marklägenheten. På utmärkt sätt blev vi bemött av Johan från förre året. När hade vi frågor vi alltid fick svarar nästan direkt (på alla möjliga sätt: på emejl, meddelande och ring samtal), så oroade vi inte och samtidigt tvekade vi inte att ställa ”dumma” frågor. Vi upplevde också både professionellt och personligt erfarenhet av honom. Jag tycker att Johan är bra mäklare och gör sitt jobb på bästa sätt!
    Mvh Olga Vasileva Läs mer

Ruiyuan Z skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Johan is very helpful and professional! He is always available when I got questions and got back with answers. I very much appreciate Johan as a mäklare! Läs mer

Ajay K skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    I bought a house in Älmhult and overall it was very nice experience. Läs mer
  • 2020-05-07

Emma K skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Sålt vår hus. Mäklaren är fantastisk duktig och proffsig. Och ärlig. Det går att diskutera allt om man har funderingar kring något Läs mer
  • 2020-05-07

Ebba N skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Vi har köpt en bostadsrätt, jag tycker att allt varit jättebra. Bra med information! Läs mer
  • 2020-04-30

Anita L skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Vi har sålt vår villa.
    Mäklaren bemötte oss med värme och proffsighet. Vi fick hela tiden bra information om vad som skulle hända och försäljningen gick väldigt snabbt och bra.
    Vi är mycket nöjda med hela förfarandet av försäljningen. Vi rekommenderar Fastighetsbyrån på det varmaste. Läs mer
  • 2020-04-30

Marie S skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Vi har sålt ett hus. Mäklaren får toppbetyg, varit tydlig o svarat på alla våra frågor!
    Våra förväntningar var att få huset sålt och det lyckades mäklaren på en vecka trots våra farhågor att det skulle ta lång tid!!
    Allt har varit toppen hittills !! Läs mer
  • 2020-04-29

Håkan L skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Vi har sålt vår villa.
    Mäklaren har ställt upp på ett fantastiskt sätt. Trevligt bemötande, proffsigt och noggrant jobb.
    Det gick mycket snabbare att sälja huset än vi hade väntat oss.
    Totala intrycket av försäljningen: toppen! Läs mer
  • 2020-04-20

Mathilda J skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Köpt en bostadsrätt på 51 kvadratmeter. Blev bra bemött av mäklare och fick snabba svar tillbaka. Alltid tillgänglig. Läs mer
  • 2020-04-03

Rohit D skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    -Professional
    -Quick
    -Good platform for your ad
    -Systematic
    -Transparent Läs mer
  • 2020-03-30

Kristina W skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Jag sålde en bostadsrätt. Personalen var mkt kunniga och trevliga och allt löpte snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-03-28

Nivetha P skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    His response was on time. Clarrified all our doubts. Escrow was smooth and perfect. Läs mer
  • 2020-03-05

Per D skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Vi sälde vår fasktighet i Älmhult och har fått fantastiskt bra support under hela försäljning. Från första mötet till nu. Läs mer
  • Karin B

2020-03-04

Karin B skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Sålt villa

Mäklaren karaktäriseras av tydlighet och rakhet från start. För mig innebär det förtroende.
    Lugn, saklig och tillgänglig är också ord jag skulle välja för att beskriva Johan H.

Vi är mycket nöjda med det professionella råd vi fått dels i start kring när vi skulle lägga ut objektet, m också under vägen. Läs mer
  • 2020-02-28

Jan G skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Sålt en villa i Älmhult. Mäklaren har skött sitt arbete på ett mycket bra sätt. Han är trevlig och har under hela processen hållit kontakten med oss. Läs mer
  • 2020-02-05

Torbjörn L skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Fantastik service och informativt bemötande. Både före, under men kanske framförallt efter affären. Har inget mer att önska. Läs mer
  • Christina B

2020-01-17

Christina B skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Sålt ett hus. Till bra pris o utmärkt mäklare o fotograf, Oslipade diamanter. Läs mer
  • 2020-01-12

Lars Göran P skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Håller på att sälja villa
    Super-service
    De gör vad de lovar Läs mer
  • 2019-12-22

Johan P skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Sålt bostadsrätt.
    Trevligt bemött. Uppfyllde alla förväntningar i kontakt och uppföljning. Kändes som att mäklaren var mån om att hålla oss informerade under hela försäljningen. Kanonnöjd! Läs mer
  • 2019-11-24

Bengt S skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Jag har köpt en insatslägenhet av Fastighetsbyrån

Hela processhanteringen är mycket professionell och exakt i varje del. Ingenting har blivit frågetecken utan allt har flutit på som smort.

Mycket angenäm bekantskap av varje medarbetare som jag kommit i kontakt med.

Man kanske skulle kunna ha haft en misstanke att en förmedlare som by far har det största antal försäljningar i Älmhult inte skulle hinna med fullödigt varje affär. En sådan misstanke visade sig vara fullständigt felaktig.

BRA JOBBAT

Bengt Sinner Läs mer
  • 2019-11-20

Ronny H skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Anna and Asa were both excellent with the way they
    handled the whole process. Läs mer
  • 2019-11-10

Malin G skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Sålt en bostadsrätt.
    Smidig, trevlig och kunnig mäklare.
    Jag är supernöjd! Läs mer
  • 2019-11-03

Tomasz M skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    I have just bought one house and sold another. My real estate agent was really professional, but also very friendly. I felt she really took care about us. The agent was very flexible when it comes to time, what was very important for us - working couple. Läs mer
  • 2019-10-21

Thomas A skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Utmärkt genomförande och professionellt hanterande. Läs mer
  • 2019-10-20

Rebecca D skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Köpte ett fritidshus. Bra bemötande av mäklare inför köpet, dock väldigt besviken efter att köpet genomförts. Mäklaren hade fått nycklarna av tidigare ägare och skulle titta till huset innan överlämning för att se att allt var bra. Detta hann inte mäklaren med och när vi kommer till huset är det ostädat och det ligger saker kvar både i huset och ute i trädgården. Vi hittar sopsäckar med skräp både på vinden och i krypgrunden. Detta hade vi gått igenom vid kontraktsskrivning och påpekats att detta måste tas bort. Mäklarens reaktion var i princip att rycka på axlarna och säga att han skulle kontakta säljaren. Dock inget vi hört något mer om. Det kändes som att när objektet var sålt och han fått sina pengar var han ”färdig” med oss... Läs mer
  • 2019-10-19

Leif L skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    De har hjälpt mig att köpa en lägenhet samt att sälja mitt hus de har varit mycket hjälpsamma

Ett stort TACK Läs mer
  • 2019-10-07

Panagiotis K skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    very professional, lived up to all expectations. Läs mer
  • Kenneth F

2019-09-26

Kenneth F skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Dom är helt fantastiska!! 10 av 10 i betyg!! Läs mer
  • 2019-09-20

Tomas W skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Vid köpet av huset så var det lätt att få kontakt med mäklaren och visning av huset gick fint, datum bestämdes utefter hur jag var ledig och kunde komma,, frågor besvarades enklast genom ett sms och sen ringde de upp och frågade vad det gällde,, snabb enkel affär,, blev väl bemött, trevlig personal Läs mer
  • 2019-09-10

Sofie L skrev om Fastighetsbyrån Älmhult
    Jag köpte ett radhus och kände att mäklaren var insatt i objektet. Jag kände mig helt trygg och i goda händer när jag gjorde mitt köp. Fick bra information under köpet som gjorde mig lugn. Läs mer
    Johan H gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte