Fastighetsbyrån Lilla Edet

Fastighetsbyrån Lilla Edet

Välkommen till Lilla Edet, ett mindre samhälle i närheten av Trollhättan. Här hittar du skog, sjö och landsbygd men även bra kommunikationer till Göteborg med pendeltåg. Vi på Fastighetsbyrån har kontor på Göteborgsvägen 51, och om du söker bostad här i området är det oss du ska kontakta.

Vi har koll på köpare, säljare, lägenheter och villor. Självklart anpassar vi oss efter dina önskemål och behov. Vi är alltid engagerade i varje affär, och ser våra kunder som unika. Oss kan du fråga om vad som helst, vi har koll på mäklarbranschen. Varmt välkommen!

Läs vad 61 kunder tycker om Fastighetsbyrån Lilla Edet 2

• sålde sitt hus med hjälp av Niclas Grönvall en del av Fastighetsbyrån Lilla Edet
    • Låcktorp
    2021-05-12
    Utmärkt skött hela vägen och bra betalt dessutom. Långt över förväntan. Kanonjobb! Kan varmt rekommendera Niclas som mäklare.
  • Kjell Johan S
    sålde sitt hus med hjälp av Bettina Walter en del av Fastighetsbyrån Lilla Edet
    2021-05-03
    Bettina Walter har sålt vår fastighet Västra Röd 105 i Västerlanda. Hon har skött affären på utmärkt sätt, är trevlig på ett otvunget sätt har en stor empatisk förmåga vilket underlättar i kontakt med köpare och säljare. Vi kan på det varmaste rekommendera henne för era fastighetsaffärer.
  • köpte sitt hus med hjälp av Niclas Grönvall en del av Fastighetsbyrån Lilla Edet
    • Prässebo
    2021-04-12
    Jag tycker Niclas Grönvall är en bra mäklare som har koll på vad han gör. Jag köpte nyligen ett hus på 56kvm och jag fick reda på vad som jag kunde förvänta mig av huset. Och han tog också upp en del punkter som var i allmänheten bra att känna till. Han tog mina frågor seriöst och svarade de flesta med ''öppen famn''. Hela köpet gick smidigt ifrån visning till tillträdet och svarade på frågor inom dagen och hjälpte till under hela processen. Tack Niclas!
    2021-04-03
    Trevlig men väldigt svår att få kontakt med...
  • Linda D
    sålde sin lägenhet med hjälp av Bettina Walter en del av Fastighetsbyrån Lilla Edet
    2021-03-18
    Jag sålde min lägenhet med Bettina på Fastighetsbyrån och allt har gått bättre än förväntat.Det är jobbigt att ha visningar av lägenhet med både katt och hund.helst vintertid.
    Smidig och enkel kontakt.
    Mycket proffsigt.
    Från det att vi bestämde att sälja så har Bettina skött allt,med bravur.
    Visningarna har vart enkla !
    Och papperskrivningen gick smidigt till.
  • Anki N
    köpte sitt hus med hjälp av Bettina Walter en del av Fastighetsbyrån Lilla Edet
    2021-02-17
    Köpt ett enplanshus på landet. Bettina Walter har varit mycket proffsig, tillgänglig, trygg, trevlig och omtänksam. Högsta betyg från oss.
    2021-02-16
    Niclas har en lokalkännedom som gjorde att vi fick en känsla av att han hade en bra och träffsäker koll på marknadsläget på orten. Han har varit flexibel i sitt bemötande och följt upp problem som uppstått längs vägen.
    • Västersjön
    2021-02-06
    Väldigt professionell, trevlig och lätt att ha att göra med!
    2020-12-25
    Niclas har sålt min villa.
    Niclas har stor kunskap, och ett ärligt bemötande mot både köpare och säljare vilket gör att det känns tryggt för alla parter.

Jag är nöjd med det jobb Niclas gjort för att sälja mitt hus
    2020-12-21
    mycket trevlig, sympatisk, med ett leende i ansiktet, han kan ge råd, förklara, stödja en man på rätt plats. Får det finnas fler ledare som Niclas. Jag rekommenderar det för framtiden. Jag träffade fyra mäklare och Niclas var överlag 100%. viktigast av allt ärligt. hälsningar families Lukasiewicz
  • köpte sitt hus med hjälp av Bettina Walter en del av Fastighetsbyrån Lilla Edet
    2020-12-16
    Vi köpte ett funkishus från 1935. Från dag ett har våran mäklare varit oss tillmötesgående, flexibel och hjälpsam.
    2020-12-12
    Han var lite slarvigt på början,Han har inte varit någa med visa saker! (Tex:Han betalade inte i tid handpenningen,det vill jag säga att han är slarvig)
  • sålde sitt hus med hjälp av Bettina Walter en del av Fastighetsbyrån Lilla Edet
    2020-12-06
    Bettina Walter har varit saklig och väldigt trevlig utan att spela teater, mycket proffesionell i sak.
    Försäljning av fritidshus med en fantastisk uppåtpekande försäljningskurva, kunde inte förvänta sig detta, oavsett är Bettina trevlig som person och är väldigt lugn städad och vet hur man beter sig i möblerat rum.
    2020-11-10
    Mycket bra på allt möjligt som man behöver veta om hus försäljning
    • Törresröd
    2020-11-04
    Jag köpte ett fritidshus. Det har varit mycket krångel med fastigheten och jag känner inte att jag fått stödet av Niclas som jag hade trott. Men jag kan också ha en för positiv bild av mäklare i grunden. Jag har upplevt att jag har fått jaga honom för att få svar, och jag känner inte att han har varit på min sida i den här affären. Jag har svårt att säga om något har gått fel i detta köp, och jag vet inte om det är hos säljaren eller mäklaren som det har brustit, men jag går iallafall med en känsla av att vara lurad. Jag känner att jag inte litar på Niclas.
    Jag kan så klart vara färgad i detta fallet av att jag är missnöjd med köpet men att Niclas inte har gjort något egentligt fel. Men det är iallafall känslan jag går med.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Niclas Grönvall en del av Fastighetsbyrån Lilla Edet
    2020-10-28
    Jag har köpt en bostadsrätt. Jag blev bra bemött och då det uppstod problem med städningen så löste han detta på ett bra sätt.
    • Götaslätten
    2020-10-28
    Jag är mycket nöjd med Bettinas arbete med försäljningen av min fastighet.Skulle absolut rekommendera henne till andra.
    Med vänlig hälsning, Niklas
    2020-10-27
    Vi har sålt vårt hus med hjälp av mäklare Niclas Grönvall.
    Det blev en snabb och smidig affär och Niclas motsvarade alla våra förväntningar.
    • Götaslätten
    2020-10-26
    Sålde vårt hus med hjälp av Bettina och det kändes bra och vi fick ett bra bemötande bra återkoppling och det kändes tryggt. Kan varmt rekommendera att anlita Bettina till sin mäklare.
    2020-10-22
    Jag har med Niclas hjälp sålt en fastighet.
    Jag blev bemött med en värme, personlighet och känsla av att vi var ett säljande team.
    Snabb återkoppling var inte Niclas starkaste sida men då jag ringde upp honom fick jag alltid ett trevligt bemötande och svar på mina frågor.
  • Aso N
    2020-10-22
    jag såld min bostad via Niclas
    väldigt trevlig bemötande
    kunnig mäklare
    starkt rekommenderat .
    • Göta Och Ryrsjön
    2020-10-21
    Vi sålde en villa på 170m2
    Första mötet fick vi till snabbt, även fotograferingen. Lätt att komma i kontakt med Niclas som är tillmötesgående

Försäljningen gick fort. Priset långt över förväntat.
    Kort sagt , snabbt, enkelt och lyckat
    • Lödöse
    2020-10-21
    + Bra bemötande och sakkunnig.
    - Väldigt svårt att få tag på, både via telefon och email.
    2020-07-19
    Vi har köpt en villa. Vår mäklare var väldigt engagerad och hjälpsam under hela processen.
    Mäklaren levde upp till förväntningarna.
    Vår upplevelse var väldigt bra överlag.
    2020-07-03
    Har stort förtroende för mäklaren som var mycket service inriktad mot oss. Stort kontaktnät vilket resulterade i en snabb och lyckad försäljning. Stort tack till mäklare och kollega.
    2020-06-09
    Vi har sålt en villa. Vi träffades ett år innan försäljning och gick igenom vad som behövde åtgärdas för att lättare sälja, bland annat måla om vardagsrum och röja i trädgården. Ett proffsigt bemötande, även om villan var mer svårsåld än vad vi förväntat oss, och vi valde att gå ned något i pris. Bra information efter varje visning om intresset bland de som tittade på huset.
    2020-06-08
    Bra och proffsig mäklare med full koll på området.
    2020-05-09
    Har sålt en villa och allt gick så smidigt och bra genom hela processen. Kan starkt rekommendera mäklaren och Fastighetsbyrån Lilla Edet.
    2020-03-09
    Köpte en fastighet med avstyckningsärende. Mäklaren hade inte koll på vad det innebar i tid och skötte kommunikationen dåligt.

Hade även felaktig information om stora saker som värme och avloppsanläggning.

Jag fick ta reda på många saker själv som mäklaren egentligen borde haft koll på.

Mäklaren låg även på och tryckte på att vi behövde sälja vår fastighet snabbt trots att det var dålig tid för försäljning vilket gjorde att det var ett svalt intresse för vår fastighet.
    Tråkigt att höra att du upplevde vår insats som dålig. Avstyckningsärenden kan vara komplexa och tar tid ibland. Att du behövde sälja din egen fastighet var en del i vår överenskommelse när vi skrev köpekontraktet i början av juni 2019. I kontraktet avtalade vi att ni hade på er tom 30 november 2019 att få sålt er bostad, dvs nästan 6 månader (försäljningsklausul). Då ni anlitade en annan mäklarfirma för er egen försäljning, tycker jag att ni borde vara kritiska mot dem om ni tycker att er egen försäljning gick dåligt...;-). Niclas Grönvall
  • Rayan D
  • Madeleine L
    köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Lilla Edet
    2019-11-24
    Vi har köpt en villa.
    Mycket bra bemötande av mäklaren.
    Vi berättade om våra förväntningar och mäklaren uppfyllde dem.
    Vi har bara positiva saker att säga om mäklaren och hur han hjälpte oss genom affären.
    2019-10-28
    Jag har sålt ett hus. Mäklaren var mycket trevlig och entusiastisk. Glad och lättsam att prata med och positiv. Höll bra kontakt och lätt att få tag på. Hade väl inte några direkta förväntningar men blev glatt överraskad att allt gick så fort och smidigt och att man dessutom fick de fina korten som låg ute på Hemnet i en pärm. Skulle inte tveka att anlita denne mäklare igen eller att rekommendera honom.
    2019-09-13
    Våran erfarenhet av mäklaren var inte alls bra då vi inte fick den återkoppling och information som vi önskade kring processen. Vi fick dessutom reda på under försäljningen i kontakt med en annan mäklare att vårat hus uppenbarligen blivit övervärderat och fick sälja till ett pris 500.000 under vad mäklaren ursprungligen värderat till. Det kändes som en oseriös värdering och hantering av våran mäklare.
    Utöver det upplevde vi också att information som han kom med kring antal intressenter inte stämde och kände inte förtroende för honom.
    Jag förstår om du känner dig besviken på att uppsatt försäljningsmål inte nåddes. Efter en ovanligt bra vår och sommar 2019, så var det dock svårt att förutspå att marknaden skulle vika så som den gjorde under hösten 2019. En marknadsvärdering av en fastighet är en ögonblicksbild av värdet vid just den tidpunkten och kan ändras över en natt. I efterhand kan det vara lätt att vara efterklok och tänkt att man borde ha satt ett lägre utgångspris från början. Jag hoppas dock att ni trivs i ert nya boende och önskar er lycka till i framtiden! Fastighetsbyrån Lilla Edet
  • Annika B
    2019-06-27
    Jag har sålt ett gammalt hus som initialt renoverades av en yrkesman i nära samråd med mig, sedan har jag i 10 år gjort reparationer, förbättringar, underhåll och förvaltat min pärla på egen hand, det upplevde jag att mäklaren förstod och tog fasta på, det var mycket viktigt för mig. Jag fick i slutänden ett bättre pris än förväntat, det är ju glädjande. Jag har blivit bemött på ett vänligt och proffsigt sätt av mäklaren.
  • Andreas U
    2019-05-11
    Har sålt ett fritidshus.
    Mycke vänligt och proffsigt bemötande av alla i personalen.
    • Tunge
    2019-05-09
    Köpt en bostad. Blev trevligt och bra bemött av mäklaren som var väldigt hjälpsam.
    2019-01-27
    Jag har köpt hus och var bemött av mäklaren på vänligt och trevligt sätt. Alla frågor som jag ställde var viktiga och han förklarade tydlig allt. Jag är jättenöjd och glad att jag valde Fastighetsbyrå och rekommenderar för alla!
    2018-11-27
    2018-11-25
    Utmärlt Bra hjälp av Lilla Edets fastighets mäklare
    • Lödöse
    2018-11-15
    Mycket bra lösning av problemen
    2018-11-15
    dålig återkoppling.
    Delgav ingen info, man fick hela tiden ringa och be om status.
    Svår att få tag på.

Plus var att fastigheten såldes till önskat pris.

Trevlig och lättsam.
    2018-11-03
    Mycket bra. Mycket bra. Vi har inget att klaga på.
  • Josefina H
    köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Lilla Edet
    2018-11-01
    Köpt bostad

Väldigt trevlig mäklare men usel på att svara i telefon.
    2018-10-27
    Kunnig i området ,,,,,,,,,,,,,, , ,,,,,,,,,
    2018-10-27
    Köpte en enplansvilla, varpå mäklaren förklarade och visade tydligt vilka smärre brister som fanns på bostaden. Under visningen så fick jag och mina bekanta svar på många av de frågorna vi hade och var mycket nöjda med resultatet. Även efter visningen så har mäklaren funnits tillgänglig för att hjälpa mig under vägen från köp till inflyttning. Mvh, mycket nöjd köpare.
    2018-10-17
    Mycket bra handläggning , snabbt och effektivt
    2018-10-04
    Vi har både sålt och köpt genom Fastighetsbyrån i Lilla Edet och har blivit mycket bra bemötta vid samtliga tillfällen.
    Vi har köpt två bostadshus och sålt två bostadshus tillsammans och kommer aldrig byta mäklare!
    2018-10-04
    Bemötandet positivt, mäklaren kunnig
    2018-07-01
    Sålt vår villa, mäklaren varit mycket hjälpsam och trevlig, känts tryggt, han har varit seriös och kunnig. Kan varmt rekommendera fastighetsbyrån till andra köpare/säljare. Med vänlig hälsning, Laila