Fastighetsbyrån Ludvika

Storgatan 14, 771 30 Ludvika — Visa karta

Välkommen till Ludvika - en tillväxtkommun i södra Dalarna perfekt för barnfamiljer med närhet till naturen.

För dig som älskar att vara ute i naturen har du här både skog, sjöar och trevliga parker runt knuten. Dessutom finns här flera för- och grundskolor samt många idrotts- och kulturevanemang att engagera sig i på fritiden.

Fastighetsbyrån har funnits i Ludvika sedan 1967 och värdesätter direkta och personliga kontakter med både köpare och säljare. Dessutom har vi riktigt bra koll på bostadsmarknaden här i området. Undrar du var köparna finns och vad de letar efter, hur mycket din bostad kan vara värd eller letar du efter ditt drömhus?

Kom förbi vårt kontor, vi har svaren!

Läs vad 348 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ludvika

• 2020-06-03

Ann-sofie W skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Har köpt bostad och har fått engagerad, kunnig och saklig vägledning genom hela processen. De bästa rekommendationer till Ludvika fastighetsbyrå från Ann-Sofie Welander Läs mer
  • 2020-05-25

Matz K skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Köpt fritidshus.
    Proffsigt och ändå personligt bemötande.
    Inga direkts förväntningar.
    Bra återkoppling vid budgivning, mötte upp väl mot våra önskemål gällande köpeavtal och besiktning av fastigheten. Läs mer
  • 2020-05-13

Lars S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    sålt ett fritidshus.mkt bra bemöttande på alla vis rekomenderas varmt.förväntningarna var ju att jag skulle få stugan såld.Men att jag skulle få så bra betalt för den trodde jag inte.Mäklaren gjorde ett superjobb o arrangemang med visningar och telefonsamtal ja helt klart suveränt jobb jag är nöjd på alla planer.Mkt duktig mäklare för o vara så pass ung kommer nog o bli en stor o framgångs rik mäklare om han fortsätter sin karriär inom fastighets försäljningar... Läs mer
  • 2020-05-09

Cornelia S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Hej! Jag tycker att min mäklare var bra Läs mer
  • 2020-05-06

Chatrine P skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Både köpt å sålt bostad å fått hjälp utav Bästa mäklaren Sara !! Läs mer
  • 2020-05-04

Anas S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Jag har köpt ett hus och hela processen gick smidigt. Jättetrevlig mäklare! Läs mer
  • 2020-04-08

Pertti P skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Vi har köpt ett litet hus med stort renoverings behov.
    Proffsigt, trevligt och kunnigt bemötande genom hela affären. Läs mer
  • 2020-04-06

Mocki H skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Vi köpte en villa som vi ska ha som fritidshus i Fredriksberg. Mäklaren och mäklarassistenten var både professionella och trevliga. Helhetsintrycker var mycket positivt. Läs mer
  • 2020-04-05

Dong W skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Excellent, supportive, friendly. Läs mer
  • 2020-04-05

Ida S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Superbra bemötande och hjälpsam med allt som det innebär med frågor och funderingar kring köp av lägenhet. Kunnig och påläst om allt kring lägenheten och föreningen.
    Jag är riktigt nöjd! Läs mer
  • Peter S

2020-04-03

Peter S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Är supernöjd med Mats Hansson på fastighetsbyrån i Ludvika.Professionell mäklare som vi har stort förtroende för.Har skött affären mycket bra.Rekommenderas starkt Läs mer
  • Stefan H

2020-03-25

Stefan H skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Lätt besviken. Tittade tidigare på andra objekt med samma mäklare, jag förklarade då vad jag sökte efter som att det ska vara avskilt o ytterst få grannar o och nån vecka senare kom han med förslag på detta hus som han sa stämde in på vad jag sökte. Jag tyckte allt såg bra ut så jag slog till. Vid kontraktsskrivningen berättade säljarna att flertalet tomter var sålda alldeles nedanför mitt hus och en väg planerades att läggas bara nån meter från min tomt. Detta måste mäklaren ha vetat men undanhöll från mig. Jag kanske skulle ha kollat sånt själv men utifrån vad han visste vad jag var ute efter så trodde jag att det fanns en heder hos mäklare. Mådde riktigt dåligt av detta under lång tid.

När kontraktet var påskrivet sa säljarna att robotgräsklipparen (som stod med i objektbeskrivningen) inte skulle följa med i köpet. Jag tittade då på mäklaren för att se om detta var ok men han nickade bara så jag antog att det var ok att göra så då jag inte så ofta köper hus Och inte kan sånt... fick senare veta av en annan mäklare att det är inte ok så där blev jag blåst. Där borde denna mäklare tydligt gått in o sagt stopp, den ska medfölja då den fanns med i objektsbeskrivningen alternativt att jag kunde ersättas men det gjorde han inte. Blev lurad På flera tusen Kronor där.

Utöver det så undrade säljarna om vi kunde ordna så att vi skrev över huset tidigare än avtalat datum o utifrån den infon jag hade då så svarade jag ja. Någon vecka senare var jag tvungen att backa från det då jag ännu inte hade fått mitt hus sålt så jag meddelade mäklaren att jag måste stå fast vid det skrivna och avtalade datumet. Vilket jag hade rätt till då det är det skrivna avtalet som gäller tills det ändrats.

Ytterligare en tid senare så ringde mäklaren till mig o anklagade mig för kontraktsbrott då jag ändrat mig från det muntliga avtal vi hade vilket var allvarligt sa han. Jag hänvisade till det skrivna men han sa att ett muntligt är lika bindande. När jag då påtalade en annan mäklares ord om att i bostadsaffärer är det alltid det skrivna som gäller så backade han. Tänk om jag inte hade haft den infon, då hade jag rädd för represalier antagligen satt mig själv i en mycket jobbig sits. Fruktansvärt att bli anklagad för kontraktsbrott.

Så sammantaget är jag inte alls nöjd. Läs mer
  • 2020-03-12

Kristina S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Sålt ett fritidshus. Allt funkat snabbt enkelt. Inga problem Läs mer
  • 2020-03-10

Thomas P skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Försäljning av bostadsrätt. Lugn och sansad. Lösningsorienterad. Läs mer
  • 2020-03-06

Charlotta G skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Köpt ett hus i en by. Mäklaren professionell på gränsen till opersonlig. Dock fungerade allt väl under processen. Läs mer
  • 2020-03-04

Annelie L skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Är nöjd trevlig och duktig personal Läs mer
  • 2020-01-22

Therese H skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Vi har köpt hus och är supernöjda. Köpet gick smidigt med snabb och bra återkoppling under hela processen. Läs mer
  • 2020-01-11

Johan H skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Sålt ett hus köpt ett annat och totalt sett en bra upplevelse Läs mer
  • 2020-01-09

Anders D skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Köpt en gård
    Mycket bra bemötande. Trevlig och tillgänglig för frågor. Tog sig tid med kunden Läs mer
  • 2020-01-03

Maria F skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Snabb, smidig affär med fint bemötande! Läs mer
  • Emma N

2019-12-16

Emma N skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Mycket proffesionellt bemötande, vi blev guidade genom hela processen på ett mycket bra sätt. Vi kände oss trygga och nöjda med köpet. Läs mer
  • 2019-12-04

Anders S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Köpt villa. Bra bemötande av mäklaren, alltid nåbar och tillmötesgående och tillgänglig när det behövdes. Läs mer
  • 2019-12-04

Sandra E skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Bara bra har inget negativt att komma med! Läs mer
  • 2019-12-02

Helena A skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Jag har köpt en etage lägenhet. Jag är nöjd med mottagandet av mäklaren. Han var lyhörd för mina behov och önskemål. Han besvarade mina frågor sakligt och med ett stort lugn. Han ingav förtroende till mig som en oerfaren köpare och det kändes tryggt. Jag tycker också att mäklaren kunde informera mig om bostadsområdet, om det var gammal eller nytt ex. Vid den slutgiltiga träffen för försäljningen tycker jag att han gick igenom alla procedurer i försäljningen och även alla händelser i försäljningen på ett bra sätt. Allt har känts välkomnande från första början och det är viktigt när man köper en bostad och inte kommer från orten. Läs mer
    2019-12-02 Representant för Fastighetsbyrån svarar Helena A
    Hej Helena, Vad bra att du är så nöjd, vi strävar hela tiden för att våra kunder ska vara helnöjda från början till slutet av affären. Det känns väldigt bra när vi får veta att vi lyckats med det. Ha det så bra och lycka till med ditt nya boende//Mvh Maria Andersson
  • 2019-11-28

Patricia A skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Sålt bostadsrätt. Blev väldigt trevligt bemött och fick en god service och bollplank kring frågor. Jag hade ett mål att sälja bostadsrätten och mäklaren mötte mitt mål. Positivt i alla dess bemärkelse. Läs mer
  • 2019-11-15

Barbro S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Ett väldigt bra bemötande, men saknade att få lite tips om tillvägagången för försäljningen.

Mäklaren har gett ett fint förtroende.
    Vi har sålt vår villa. Läs mer
  • 2019-11-06

Lars G skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Lugn och trevlig. Följde upp och var bra för både säljare och köpare. Läs mer
    2019-11-06 Representant för Fastighetsbyrån svarar Lars G
    Hej Lars, vad bra att ni är nöjda med mäklaren. Lycka till med ert nya boende! Mvh Maria Andersson
  • 2019-11-06

Nina M skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Köpt en bostadsrätt
    Trevligt och bra bemötande av mäklare, snabbt och smidigt. Läs mer
    2019-11-06 Representant för Fastighetsbyrån svarar Nina M
    Hej Nina, roligt att du tycker att allt gått smidigt, lycka till med din nya bostad! Mvh Maria Andersson
  • Diana G

2019-11-04

Diana G skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Det gick lätt och smidigt att köpa huset och kände att jag fick all den hjälp jag behövde av min mäklare. Jag är mycket nöjd med fastighetsförmedlingen i övrigt med god service och harmoniskt och lugnt bemötande. Läs mer
    2019-11-06 Representant för Fastighetsbyrån svarar Diana G
    Hej Diana, vad roligt att du är nöjd med oss, vi strävar alltid efter att kunderna ska vara nöjda. Ha det så bra! Mvh Maria Andersson

Christer B skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Ett kanonbra bemötande och en snabb försäljning av huset. Allting bara fungerade , enkelt och smidigt. Läs mer

Tobias B skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Jag har köpt sommarhus, blev bemött på bra sätt, mäklare hade varit kunnig och hjälpsam . Läs mer

Anders D skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Ett mycket bra och trevligt bemötande. Bra koll på läget, alltid tillgänglig. Läs mer
  • 2019-10-15

Leif J skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Hej, vi har sålt Hökbacksvägen 17 och köpt Ringvägen 10 i Söderbärke.
    Han är trevlig saklig och har ordning o reda.
    Absolut han uppfyllde våra förväntningar som man har på en mäklare Läs mer
  • 2019-10-09

Terese L skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Rekommenderar starkt, snabb och smidig affär! Läs mer
  • 2019-10-07

Håkan L skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Vi har sålt vårt fritidshus.
    Mäklaren Mats Hansson har skött försäljningen & visningar.
    Information har vi fått löpande under tiden.Affären avklarades på två månader. Vi tackar för trevligt bemötande.
    Birgitta Håkan Ljungberg Läs mer
  • 2019-10-07

Inga M skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Ringvägen 7Fredriksberg
    Fått all hjälp jag ville.
    Trevlig glad positiv mäklare mats hansson Läs mer
  • 2019-10-03

Pär L skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Köpte en villa i Grängesberg, superbra bemötande på visningen och genom hela köpprocessen. Läs mer
  • 2019-10-01

Magnus K skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Jag har fått utmärkt hjälp och stöd av mäklarens representant Erik Hansson. Erik har ordnat allt det praktiska så jag har sluppit besöka Ludvika själv. Mycket nöjd och tacksam!

”Engelbrektsgatan 24A” Läs mer
  • 2019-09-24

Therese H skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Jag tycker Sara på Fastighetsbyrån i Ludvika är ett utmärkt mäklare! Läs mer
  • 2019-09-17

Elionore V skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Jag köpte en bostad med min sambo och blev väldigt bra bemött av mäklaren Olle. Han förstod vad vi letade efter, har svarat på våra frågor, varit lätt tillgänglig. När vi skrev alla papper gick de smidigt & han upplyste oss om alla viktiga saker man ska tänka på osv. Vi upplevde att vi fick bättre bemötande av mäklaren än banken och bra med information så de var över våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-09-16

Marianne G skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Försäljning av bostadsrätt. Mycket bra bemötande och service av mäklaren. Finns ingenting att klaga på. Läs mer
  • 2019-09-13

Elisabeth G skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Så inspirerande mäklare och läty att få tag på Läs mer
  • Ove P

2019-09-02

Ove P skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Har sålt sommarstuga i Ludvika kommun. Vi har blivit bra bemötta, men då vi på grund av andra omständigheter, startade först under semestertid blev försäljningen förskjuten. Vi blev bra assisterade och de hade flera visningar. Försäljningspriset blev högre än vad vi hade räknat med. Läs mer
  • 2019-08-31

Rigmor P skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Vi har sålt vår villa i Rånäsberget.
    Ett vänligt och professionellt bemötande som gav oss ett stort förtroende för den kommande försäljningen.
    Att kunna göra en snabb och problemfri försäjning och en nöjd säljare och köpare
    En mäklare som vi verkligen kan rekommendera till andra som tänker sälja sin bostad. Läs mer
  • 2019-08-27

Carin B skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Har sålt en 3:a i Ludvika. Bemötandet av Sara har varit o är mkt bra, hon visar intresse, hjälpsamhet, kunnighet o är tydlig o klar vad som gäller!! Glad o positiv, tillgänglig! Jag är mkt nöjd! Läs mer
  • 2019-08-23

Lars L skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Mäklaren e bra o hans hjälp Jerry va Kanon !! Läs mer
  • 2019-08-11

Bernt H skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Köpt ett sommarhus, trevligt bemötande från mäklaren och måste understrykas, tillgängligheten, behjälplig genom hela processen på ett föredömligt sätt, stort tack!!! Läs mer
    2019-08-23 Representant för Fastighetsbyrån svarar Bernt H
    Vad roligt att du är nöjd Bernt, tack för gott samarbete! Stort lycka till med fastigheten framöver. Mvh Sara
  • 2019-08-06

Lars L skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Köpt en mindre lantgård. Mäklaren var trevlig i bemötandet och förmedlade frågor snabbt. Helhetsupplevelsen är att det gick smidigt och att fastighetsbyrån i Ludvika gjort ett bra jobb.. Läs mer
    2019-08-23 Representant för Fastighetsbyrån svarar Lars L
    Tack för de snälla orden och gott samarbete! Stort lycka till på er mysiga gård. Mvh Sara
  • 2019-08-05

Peter H skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Bra och lätt att hålla kontakt med. Läs mer
  • 2019-08-02

Caroline W skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Upplevde ett väldigt bra bemötande, man fick svar på sina frågor och mäklaren var tillgänglig och vi kände oss trygga i processen. Det kändes även bra att ha en tredje part när man skulle skriva avtal, allting kändes proffesionellt upplagt och vi som var nya på bostadsmarknaden fick bra information och vägledning. Läs mer

Storgatan 14, 771 30 Ludvika