Fastighetsbyrån Ludvika

Fastighetsbyrån Ludvika

Välkommen till Ludvika - en tillväxtkommun i södra Dalarna perfekt för barnfamiljer med närhet till naturen.

För dig som älskar att vara ute i naturen har du här både skog, sjöar och trevliga parker runt knuten. Dessutom finns här flera för- och grundskolor samt många idrotts- och kulturevanemang att engagera sig i på fritiden.

Fastighetsbyrån har funnits i Ludvika sedan 1967 och värdesätter direkta och personliga kontakter med både köpare och säljare. Dessutom har vi riktigt bra koll på bostadsmarknaden här i området. Undrar du var köparna finns och vad de letar efter, hur mycket din bostad kan vara värd eller letar du efter ditt drömhus?

Kom förbi vårt kontor, vi har svaren!

Läs vad 434 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ludvika 2

2021-07-21
    Mycket bra bemötande. Bra upplägg med bilder och beskrivning. Fullt nöjd med allt.
    2021-07-04
    Mycket bra bemötande. Inget att klaga på snarare tvärtom.
    2021-07-02
    Trevlig mäklare. Lagom på, alltså inte tjatig vilket jag tycker kan bli avskräckande,
    • Rånäsberget
    2021-06-23
    Mäklaren gav underlag för en bra och smidig affär! Toppen betyg.
    2021-06-21
    Mycket bra. Trevlig o lättsam.
    Han levde helt upp till mina förväntningar.
    .Många rosor till Olle. En trevlig kille. Kan sitt jobb.
    • Rånäsberget
    2021-06-21
    Ett ärligt bemötande samt klara raka besked om försäljningens olika faser.Mäklarens kunskap gav oss som säljare ett snabbt resultat vilket vi inte trodde var möjligt.Nu kan vi lungt blicka framåt och tänka på vårt nästa boende istället.
    Ett stort tack Fastighetsbyrån.
    • Stensbo/Perhindersbo
    2021-06-21
    Professionellt och mycket trevligt bemötande!
    2021-06-17
    Mäklaren Mats är mycket proffsig och lyhörd person!
    Rekommenderar honom stark!
  • sålde en tomt med hjälp av
    • Kolviken
    2021-06-14
    Bra mäklare, lyhörd, vänligt och proffsig.
    Jättenöjd med försäljningen.
    • Västansjö
    2021-06-11
    Mäklaren Mats Hansson i mitt tycke, en person som ger ett intryck av stort kunnande och personligt intresse för det arbete han är satt att utföra. Dessutom är han mycket trevlig och personlig i sitt uppförande.
    • Söderbärke - Stora Moren
    2021-06-10
    Vi kan varmt rekommendera Carl Gustén. Trevlig, alltid lätt att nå och bra på att följa upp trots att han hade många objekt ute samtidigt. Det är lätt att förstå att det är många som vill anlita honom!
    Jag sålde ett stort hus från 1800-talet och det märks att han har både kunskap och intresse för äldre hus. Objektsbeskrivningen sålde verkligen in huset, tillsammans med fotografen Carina Heeds fantastiskt fina bilder. Med deras hjälp sålde vi huset för långt över förväntat pris.
    2021-06-07
    Håller på att köpa en bostadsrätt i Ludvika, har bara bra erfarenheter av fastighets byrån i Ludvika. Trevlig och kunnig personal och bra bemötande.
    • Skarviken
    2021-06-07
    Jag blev bemött på ett professionellt sätt...och hantering har hittills varit fullvärdiga
    Köpte lägenhet...
    Fantastiskt bemötande av mäklaren och försäljaren..
    Förväntningarna uppfylldes av mäklaren med bravur....
    Helt enkelt klockrent 😎👊
    2021-06-07
    Jag köpte en villa och den förmedlades av fastighetsbyrån Ludvika. Ypperlig service och jag känner verkligen att jag fick hjälp genom hela processen. Trots att det varit lite speciellt med rådande pandemi så skötte fastihetsbyrån det exemplariskt.
    2021-06-04
    Sålde fastighet. Kunnigt och engagerat bemötande.
    Mina förväntningar överträffades.
  • 2021-05-19
    Riktigt oseriös hjärtlös oprofessionell mäklare Mats Hansson!
    Mår dåligt av hans behandling.
    Har tagit kontakt med honom angående en stuga och förklarat att jag har en summa pengar jag kan spendera på att köpa stugan. Undrade om säljaren var intresserad av mitt bud utan budgivning.
    Jag och mina barn åkte på visning där Mats har sagt framför mina barn att säljaren har accepterat mitt bud att vi kan skriva kontrakt dagen efter.
    Barnen och jag blev minst sagt överlyckliga!
    Jag skrev upp mina uppgifter på uppmaning av mäklaren och vi bestämde tid för att skriva kontrakt dagen efter.
    Cirka två timmar till kontrakt skrivning ringer Mats då har han satt igång budgivning och undrar om jag vill buda mer?
    Chockad som jag blev har jag tackat nej då det gick över mitt budget. Ledsen fick jag gå hem och berätta för mina barn att det blir ingen stuga 😢😢😢
    Riktigt dåligt 👎 saknar ord att man kan göra på det viset
    Stora minus poäng från mig och mina barn till Mats Hansson på fastighetsbyrå i Ludvika
    Hej. Synd att du känner så. Det är alltid säljaren som väljer köparen och till vilket pris. Att säljaren fick ett högre bud är vår skyldighet att framföra sedan är det de som avgör huruvida vi ska handlägga försäljningen. Du är välkommen och kontakta mig så kan jag mer detaljerat redogöra för gången i ärendet. Mats Fastighetsbyrån Ludvika
    • Lernbo
    2021-05-04
    Bästa mäklarbyrån i trakten! Olle som mäklare är en klippa och när han blev sjuk ryckte hans kollega Mats in och gjorde också ett toppenjobb.
    Rekommenderas starkt!
    • Håksberg
    2021-05-04
    Vi sålde vårat hus. Köpte en lägenhet.
    Vi fick den bästa hjälp man kan tänka.
    Mycket trevligt bemötande
    2021-05-04
    Köpte fastighet genom fastighetsbyrån Ludvika.
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Köpte villa.
    Allt gick bra och smidigt.
    • Lernbo
    2021-05-03
    Jätte bra med försäljning och köp
    • Hillänget
    2021-04-06
    Mäklaren som sålde min bostad har gjort ett bra jobb. Funnits tillgänglig för frågor och råd för mig som säljare. Mäklaren levde upp tillgivna förväntningar.
  • köpte en tomt med hjälp av
    • Älgsjöbo
    2021-03-26
    Har köpt två fastigheter av mäklaren de senaste åren och uppskattar det proffsiga och trevliga bemötandet.
    2021-03-26
    Finns inget att klaga på 🙋‍♂️
    2021-03-24
    Mäklaren var duktig och kunnig,trevlig.Jag ska rekommendera honom till andra!
    • Nyhammar
    2021-03-23
    Toppen!
    Vi sålde en sommarstuga. Allt gick smidigt och snabbt. Mäklaren var kunnig och hjälpsam. Rekommenderas varmt!
    2021-03-18
    Sålt villan
    Toppenbemötanden
    Snabbt avslut, allt funkade mycket bra.
    2021-03-18
    Har sålt vår villa
    Ett väldigt trevligt och proffsigt bemötande
    Han lever upp till våra förväntningar med råge
    Allt har fungerat utmärkt och kommer verkligen rekommendera vår mäklare
    • Hammarbacken
    2021-03-15
    Sålt vår villa väldigt snabb och smidig affär från första kontakten till kontraktskrivning. Engagerad, strukturerad mäklare och väldigt bra utförd affär. Vi är supernöjda!
    • Jägarnäs
    2021-03-15
    Snabbt, effektivt och superbra bemötande.

Villa i Ludvika såld snabbt och enkelt.

Mycket bra mäklare tydlig och snabbt agerande. Allt mycket bra hanterat och vi är supernöjda!
    • Skjutbaneområdet
    2021-03-15
    Jag och min sambo har köpt en villa på Prickvägen i Smedjebacken. Mäklaren var Olle Löfberg. Jag har träffat han ett flertal tillfällen på olika visningar av hus. Jag tycker att Olle gav oss ett bra bemötande vi fick gå och kolla i lugn och ro och sedan kunde vi stå och diskutera med Olle när vi hade kollat klart. När vi väl hittade vårat rätta hus tycker jag att Olle har varit exemplarisk. Vi höll kontakten och den dagen när överlämning av bostad skedde var det lite jobbigt situation mellan säljare och köpare. Men det ordnade upp sig. Olle var väldigt noga med att båda parten skulle vara nöjda och det skötte han verkligen exemplarisk. Jag kan inte ha önskat en bättre mäklare.
    2021-03-08
    Jag är väl inte i mål än men mäklaren har ställt upp och huset är sålt, det återstår bara att få ett boende att flytta till i maj.
    Då skulle allt vara till 100% bra. Göran
    • Karlberg
    2021-03-01
    Sålde min villa, bemötande och valet av mäklare utan tvivel den bästa, jag har ägt 6 andra villor genom åren å detta var den mäklaren jag anlitat. Tog sig tid att lyssna/diskutera. Han hade alla visningar själv å inte skickade någon annan, som jag har varit med om förut. Direkt kontakt efter varje visning. Mycket mycket nöjd.
    2021-02-19
    Engagerad och serviceinriktad.
    Affären gick snabbt och smidigt.
    Kan varmt rekommenderas
    • Stenbäcken
    2021-02-18
    Bra bemötande, trevlig avslut ,saknade skumpa i nya huset
    • Berga
    2021-02-10
    Alla mina förväntningar uppfylldes...
    2021-02-04
    Carl Gustén har hjälpt oss att både köpa och sälja en villa.
    Hans bemötande var suveränt, vi har fått så extremt mycket hjälp med både köp och försäljning.

Kan varmt rekommendera både Fastighetsbyrån Ludvika och deras suveräna mäklare Carl Gustén!
    2021-02-01
    Väldigt trevlig mäklare som hjälpte mig sälja min lägenhet snabbt och smidigt.

Mäklaren var tillgänglig för mina frågor och funderingar hela tiden och jag kände mig trygg och lugn med Calle som mäklare! Jag kan verkligen rekommendera honom till säljare som fungerar på vilken mäklare som de ska välja.
    2021-01-20
    Sålt vårt hus på Porsgatan med Calle, supernöjda med allt, blev trevligt bemötta och kände att vi var en del av processen hela vägen!
    2021-01-18
    Köpt hus, mäklaren va superbra och hjälpsam! Stort tack!
    2021-01-11
    Sålt en villa. Mäklaren är mycket hjälpsam ,bra att förklara ,
    trevlig och uppfyllde våra förväntningar.
    Mäklaren anlita en väldigt bra fotograf så husannonsen blev
    lyckad. Vi är väldigt nöjda kunder.
    • Kolpebo
    2021-01-07
    Trevlig mäklare med hög servicenivå.
    • Sunnansjö
    2021-01-04
    Köpt ett fritidshus och allt har hittills gått bra
    • Fredriksberg
    2021-01-04
    Från första början var det strul....mycket om o men ramlade mellan stolar😁🥳
    • Söderbärke
    2020-12-14
    Köpt villa
    Mäklaren var mycket trevlig med en fin framtoning
    Hade inga speciella förväntningar men mäklaren var bra

Allt gick bra och var lärorikt inför ev framtida köp/sälj
    2020-12-09
    Köpte en lägenhet.
    Fungerade klockrent. Ibland fick man vänta på svart lite längre med de är fullt förståeligt när mäklarna har 12 objekt samtidigt!
    Annars klockrent!
    2020-12-07
    Toppen bemötande!!!! Kunde inte bli bättre bemött. Jag kommer att vända mig till Olle nästa gång jag behöver hjälp
    2020-12-03
    Köpt bostadsrätt i Ludvika. Det har fungerat smidigt med allt. Inga konstigheter alls.
    2020-11-25
    Har på kort tid både köpt hus och sålt lgh genom samma mäklare.
    Jag har i båda processerna upplevt mäklaren som både kompetent och professionell. Känt ett bra och genuint engagemang från mäklarens sida samt ett bra stöd i frågor som kanske ligger utanför lekmannens kunnande gällande fastighetsaffärer.