Fastighetsbyrån Ludvika

Storgatan 14, 771 30 Ludvika — Visa karta

Välkommen till Ludvika - en tillväxtkommun i södra Dalarna perfekt för barnfamiljer med närhet till naturen.

För dig som älskar att vara ute i naturen har du här både skog, sjöar och trevliga parker runt knuten. Dessutom finns här flera för- och grundskolor samt många idrotts- och kulturevanemang att engagera sig i på fritiden.

Fastighetsbyrån har funnits i Ludvika sedan 1967 och värdesätter direkta och personliga kontakter med både köpare och säljare. Dessutom har vi riktigt bra koll på bostadsmarknaden här i området. Undrar du var köparna finns och vad de letar efter, hur mycket din bostad kan vara värd eller letar du efter ditt drömhus?

Kom förbi vårt kontor, vi har svaren!

Läs vad 374 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ludvika

• 2020-09-21

Lovisa P skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Bra bemötande, engagerade, vänliga Läs mer
  • 2020-09-21

Åsa D skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Mäklaren har varit professionell, tillmötesgående och väldigt tydlig i all kommunikation vi haft. Mycket bra! Läs mer
  • 2020-09-18

Jan D skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Olle hanterade uppdraget på ett utmärkt och förtroendeingivande sätt.

Kompement och med en proffsig attityd.

Kommer att rekommendera honom när tillfälle ges. Läs mer
  • 2020-09-06

Alberto G skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Sommarhus
    Bra information, lätt att prata. Kontakt och information kändes trovärdigt.
    Man fick intrycket att mäklaren försökte ge både säljaren och köparen rätt och rättvist.
    Win-win upplevelse Läs mer
  • 2020-09-04

Anna-carin L skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Sara sålde vårt fritidshus. Vi upplevde henne som glad, trevlig och påläst.
    Hon uppfyllde alla förväntningar vi hade och vi kan varmt rekommendera henne till andra. Läs mer
  • 2020-09-04

Anders L skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Vi har sålt vår fritidsbostad.
    Mäklaren var engagerad och kunnig och visade upp en professionell sida.
    Förväntningarna vi hade levdes upp med råge.
    Det bästa av allt var återkopplingen vi hela tiden fick under hela processen.

Sammanfattningsvis en bra upplevelse Läs mer
  • 2020-08-31

Helen H skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Sommarhus. Bemötandet var bra.
    Förväntningar på köpet blev ej som det var tänkt men mäklaren har hanterat det på ett proffesionellt sätt Läs mer
  • Andreas S

2020-08-31

Andreas S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Otroligt bra bemötande i försäljningen av vårt hus. Carl var närvarande i allt och tillgänglig när som för våra frågor vilka än de var. Infriade alla förväntningar med råge.

Vi skulle 10 gånger av 10 rekommendera att använda Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2020-08-30

Peter Jan Roland L skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Dåligt bemötande som spekulant och ingen uppföljning från mäklaren under budgivningen. Trots att man var del av budgivningen fick man inte höra att den var avslutad eller om man ville fortsätta, helt plötsligt var den bara såld, mitt i budgivingen. Läs mer
  • 2020-08-29

Fanny L skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Jag har sålt en etta i centrala ludvika. Är hur nöjd som helst med den mäklare som jag har anlitat. Allt har fungerat bra och jag har känt mig trygg och lugn genom hela processen! Kan absolut rekommendera fastighetsbyrån och min mäklare som är otroligt professionell och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-08-22

Johan H skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Köpt ett hus och sålt mitt existerande!

Mycket bra service!!!!! Läs mer
  • 2020-08-21

HANS I skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Efter elva fastighetsaffärer under mer än 30 års tid har jag träffat på många mäklare.
    Sämst erfarenhet har jag av denna byrå, enbart som spekulant.
    Det är ju som spekulant man tyvärr inte kan välja mäklare.
    Har man en gång kritiserat okunnighet eller lat agenda så får man sen inte ens vettig
    respons på en intresseanmälan. Man tvingas kontakta ägaren, som då bara sällan klarar
    att engagera sig i problemet.
    Man inser att det är olyckligt att denna nästan monopoliserade mäklare ska husera i de
    områden där man söker en fastighet.
    Det är till skillnad mot vad alla oerfarna tror, inte nödvändigt att anlita en mäklare och en
    sådan kan lika gärna leda till en rejäl miss i nettoresultatet som säljare, då mäklaren med
    sin diktatoriska självsäkerhet sorterar bort en del spekulanter utan att ens informera säljaren,
    eller far med osanna uppgifter om vissa spekulanter.
    Som köpare är man hänvisad till privata marknaden eller nischmäklare med alltför få objekt
    om man vill slippa monopolmäklarnas olater.
    Dock är det bra med en mäklare, oavsett vem, för de som saknar erfarenhet och kunskaper eller
    helt enkelt av andra orsaker är förhindrade att genomföra en affär på egen hand med hjälp av banken.
    Mäklaryrket är oerhört lukrativt för de obegåvade och det finns utrymme för fusk på grund av dåliga
    gamla regler hos kontrollinstansen. inte minst vägran att ompröva ett beslut som grundat sig på
    mäklares lögner.
    Det finns fall där bevisningen kommit fram efter beslutet.
    Dessutom får anmälare inte läsa mäklarens svar (med ev lögner) innan nämnden tagit sitt beslut.
    Givetvis ohållbart.
    Därmed inte sagt att alla utnyttjar mer än saftiga arvoden för enkelt arbete.
    Vissa, mer seriösa och kunniga, lämnar de stora kedjorna och öppnar byråer med skäliga arvoden
    samt engagerar sig på ett mycket mer seriöst vis. Läs mer
    Peter Jan Roland L gillar detta
  • 2020-08-13

Camilla H skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Lugn trygg och förtroendeingivande mäklare Läs mer
  • 2020-07-13

Anne N skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Köpt ett fritidshus.
    Trevligt bemötande, kunnig. Läs mer
  • 2020-07-10

Inger E skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Sålde en fastighet som jag ärvt och funderat länge på att sälja.
    Uppskattade det positiva bemötandet av mäklaren och att det var väldigt lätt att få kontakt med henne och svar på mina frågor. Bra kommunikation och allt gick smidigt och bra. Läs mer
  • Pär J

2020-07-09

Pär J skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Professionellt och trevligt bemötande gjorde att köp av hus gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-07-08

Inga-lill S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Olle Löfberg svarade med råge upp till mina förväntningar. Lättillgänglig och gav snabba svar på alla frågor. Proffsig. Engagerad. Omtänksam och med ett stort lugn.
    Otroligt nöjd att få denna hjälp vid vår första husförsäljning. Läs mer
  • 2020-07-08

Åse H skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Sara Nordqvist var engagerad och trevlig när vi köpte sommartorp Läs mer
  • 2020-07-07

Ulrika M skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Köpt mindre bostad
    Blev bra bemött av mäklaren Läs mer
  • 2020-07-07

Olle W skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Lugnt och vänligt bemötande. Lätt att prata med
    Professionell i sakfrågor
    Trygg i en, för oss, ny situation Läs mer
  • 2020-07-02

Per Olof E skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Jag har köpt en lägenhet.
    Jag har sålt mitt hus
    Bra bemöttande Läs mer
  • 2020-06-29

Joakim N skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Supersmidig säljning av vår lägenhet och till ett bra pris. Läs mer
  • 2020-06-27

Dan-erik A skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Jag/vi har både köpt och sålt bostad genom samma mäklare (Mårdstigen 4 Ludvika, Stimmerbovägen 63 Stimmerbo) Jag är mer än nöjd eftersom ’vår’ mäklare alltid har visat ett trevligt/lyhört/vänligt samt förtroende ingivande bemötande vid våra kontakttillfällen.
    Dessutom hade mäklaren i allafall på mig en egenskap att kunna vända ’negativa tankar’ typ: osäljbart, vi får ingenting för det etc etc.. till något positivt istället, ja ni förstår säkert vad jag menar.
    Jag vill gärna anlita samma mäklare till ev framtida bostads-sälj/köp. Läs mer
  • 2020-06-23

Jannica L skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Jag köpte mitt drömställe på Finngårdsvägen 58. Har varit tryggt att haft Carl som mäklare och alltid fått ett proffsigt och fint bemötande!
    Super nöjd! Läs mer
  • 2020-06-22

Rami A skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Vi fick all hjälp med att köpa vårt fritidshus och det gick smidigt. Läs mer
  • 2020-06-05

Lars-göran K skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Sålt en bostadsrätt.
    Väldigt bra bemötande av mäklare
    Allt fungerade enligt våra önskemål och förväntningar. Läs mer
  • 2020-06-03

Ann-sofie W skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Har köpt bostad och har fått engagerad, kunnig och saklig vägledning genom hela processen. De bästa rekommendationer till Ludvika fastighetsbyrå från Ann-Sofie Welander Läs mer
  • 2020-05-25

Matz K skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Köpt fritidshus.
    Proffsigt och ändå personligt bemötande.
    Inga direkts förväntningar.
    Bra återkoppling vid budgivning, mötte upp väl mot våra önskemål gällande köpeavtal och besiktning av fastigheten. Läs mer
  • 2020-05-13

Lars S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    sålt ett fritidshus.mkt bra bemöttande på alla vis rekomenderas varmt.förväntningarna var ju att jag skulle få stugan såld.Men att jag skulle få så bra betalt för den trodde jag inte.Mäklaren gjorde ett superjobb o arrangemang med visningar och telefonsamtal ja helt klart suveränt jobb jag är nöjd på alla planer.Mkt duktig mäklare för o vara så pass ung kommer nog o bli en stor o framgångs rik mäklare om han fortsätter sin karriär inom fastighets försäljningar... Läs mer
  • 2020-05-09

Cornelia S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Hej! Jag tycker att min mäklare var bra Läs mer
  • 2020-05-06

Chatrine P skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Både köpt å sålt bostad å fått hjälp utav Bästa mäklaren Sara !! Läs mer
  • 2020-05-04

Anas S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Jag har köpt ett hus och hela processen gick smidigt. Jättetrevlig mäklare! Läs mer
  • 2020-04-08

Pertti P skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Vi har köpt ett litet hus med stort renoverings behov.
    Proffsigt, trevligt och kunnigt bemötande genom hela affären. Läs mer
  • 2020-04-06

Mocki H skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Vi köpte en villa som vi ska ha som fritidshus i Fredriksberg. Mäklaren och mäklarassistenten var både professionella och trevliga. Helhetsintrycker var mycket positivt. Läs mer
  • 2020-04-05

Dong W skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Excellent, supportive, friendly. Läs mer
  • 2020-04-05

Ida S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Superbra bemötande och hjälpsam med allt som det innebär med frågor och funderingar kring köp av lägenhet. Kunnig och påläst om allt kring lägenheten och föreningen.
    Jag är riktigt nöjd! Läs mer
  • Peter S

2020-04-03

Peter S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Är supernöjd med Mats Hansson på fastighetsbyrån i Ludvika.Professionell mäklare som vi har stort förtroende för.Har skött affären mycket bra.Rekommenderas starkt Läs mer
  • Stefan H

2020-03-25

Stefan H skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Lätt besviken. Tittade tidigare på andra objekt med samma mäklare, jag förklarade då vad jag sökte efter som att det ska vara avskilt o ytterst få grannar o och nån vecka senare kom han med förslag på detta hus som han sa stämde in på vad jag sökte. Jag tyckte allt såg bra ut så jag slog till. Vid kontraktsskrivningen berättade säljarna att flertalet tomter var sålda alldeles nedanför mitt hus och en väg planerades att läggas bara nån meter från min tomt. Detta måste mäklaren ha vetat men undanhöll från mig. Jag kanske skulle ha kollat sånt själv men utifrån vad han visste vad jag var ute efter så trodde jag att det fanns en heder hos mäklare. Mådde riktigt dåligt av detta under lång tid.

När kontraktet var påskrivet sa säljarna att robotgräsklipparen (som stod med i objektbeskrivningen) inte skulle följa med i köpet. Jag tittade då på mäklaren för att se om detta var ok men han nickade bara så jag antog att det var ok att göra så då jag inte så ofta köper hus Och inte kan sånt... fick senare veta av en annan mäklare att det är inte ok så där blev jag blåst. Där borde denna mäklare tydligt gått in o sagt stopp, den ska medfölja då den fanns med i objektsbeskrivningen alternativt att jag kunde ersättas men det gjorde han inte. Blev lurad På flera tusen Kronor där.

Utöver det så undrade säljarna om vi kunde ordna så att vi skrev över huset tidigare än avtalat datum o utifrån den infon jag hade då så svarade jag ja. Någon vecka senare var jag tvungen att backa från det då jag ännu inte hade fått mitt hus sålt så jag meddelade mäklaren att jag måste stå fast vid det skrivna och avtalade datumet. Vilket jag hade rätt till då det är det skrivna avtalet som gäller tills det ändrats.

Ytterligare en tid senare så ringde mäklaren till mig o anklagade mig för kontraktsbrott då jag ändrat mig från det muntliga avtal vi hade vilket var allvarligt sa han. Jag hänvisade till det skrivna men han sa att ett muntligt är lika bindande. När jag då påtalade en annan mäklares ord om att i bostadsaffärer är det alltid det skrivna som gäller så backade han. Tänk om jag inte hade haft den infon, då hade jag rädd för represalier antagligen satt mig själv i en mycket jobbig sits. Fruktansvärt att bli anklagad för kontraktsbrott.

Så sammantaget är jag inte alls nöjd. Läs mer
  • 2020-03-12

Kristina S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Sålt ett fritidshus. Allt funkat snabbt enkelt. Inga problem Läs mer
  • 2020-03-10

Thomas P skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Försäljning av bostadsrätt. Lugn och sansad. Lösningsorienterad. Läs mer
  • 2020-03-06

Charlotta G skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Köpt ett hus i en by. Mäklaren professionell på gränsen till opersonlig. Dock fungerade allt väl under processen. Läs mer
  • 2020-03-04

Annelie L skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Är nöjd trevlig och duktig personal Läs mer
  • 2020-01-22

Therese H skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Vi har köpt hus och är supernöjda. Köpet gick smidigt med snabb och bra återkoppling under hela processen. Läs mer
  • 2020-01-11

Johan H skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Sålt ett hus köpt ett annat och totalt sett en bra upplevelse Läs mer
  • 2020-01-09

Anders D skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Köpt en gård
    Mycket bra bemötande. Trevlig och tillgänglig för frågor. Tog sig tid med kunden Läs mer
  • 2020-01-03

Maria F skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Snabb, smidig affär med fint bemötande! Läs mer
  • Emma N

2019-12-16

Emma N skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Mycket proffesionellt bemötande, vi blev guidade genom hela processen på ett mycket bra sätt. Vi kände oss trygga och nöjda med köpet. Läs mer
  • 2019-12-04

Anders S skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Köpt villa. Bra bemötande av mäklaren, alltid nåbar och tillmötesgående och tillgänglig när det behövdes. Läs mer
  • 2019-12-04

Sandra E skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Bara bra har inget negativt att komma med! Läs mer
  • 2019-12-02

Helena A skrev om Fastighetsbyrån Ludvika
    Jag har köpt en etage lägenhet. Jag är nöjd med mottagandet av mäklaren. Han var lyhörd för mina behov och önskemål. Han besvarade mina frågor sakligt och med ett stort lugn. Han ingav förtroende till mig som en oerfaren köpare och det kändes tryggt. Jag tycker också att mäklaren kunde informera mig om bostadsområdet, om det var gammal eller nytt ex. Vid den slutgiltiga träffen för försäljningen tycker jag att han gick igenom alla procedurer i försäljningen och även alla händelser i försäljningen på ett bra sätt. Allt har känts välkomnande från första början och det är viktigt när man köper en bostad och inte kommer från orten. Läs mer
    2019-12-02 Representant för Fastighetsbyrån svarar Helena A
    Hej Helena, Vad bra att du är så nöjd, vi strävar hela tiden för att våra kunder ska vara helnöjda från början till slutet av affären. Det känns väldigt bra när vi får veta att vi lyckats med det. Ha det så bra och lycka till med ditt nya boende//Mvh Maria Andersson

Storgatan 14, 771 30 Ludvika