Fastighetsbyrån Östersund

Samuel Permans Gata 9, 831 31 Östersund — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån! Vi är Östersunds ledande fastighetsmäklare med flest förmedlande bostäder år efter år. Så går du i säljtankar, tveka inte att höra av dig till oss.

När Storsjön fryser på vinterns lockas östersundsborna till långfärdsskridskoåkning och skideliten samlas på skidstadion. På sommaren är nätterna långa och ljusa och Storsjöyran gör att staden fullkomligt bubblar av liv och rörelse i mitten av juli.

Ja, här i småstaden i fjällen händer alltid något och vi på Fastighetsbyrån är alltid uppdaterade på hur bostadsmarknaden rör sig i allt det roliga. Vi är ett engagerat team av fastighetsmäklare och assistenter som med rak kommunikation, professionalitet och trygghet guidar dig i din bostadsaffär. Här kan du få tag i en mäklare som passar dig, oavsett om du söker någon med lång erfarenhet i Östersund eller en frisk fläkt i en nyutexaminerad mäklare.

Kom förbi vårt trevliga kontor eller kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal om dina bostadsplaner!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 614 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östersund

• 2020-10-28

Maria L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har fått bra hjälp genom mitt köp av bostad och har blivit bra bemött. Läs mer
  • 2020-10-21

Samuel H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt hus, mäklaren verkade ha bra koll och hade bra bemötande Läs mer
  • 2020-10-19

Gustav L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Lättsam, trygg och lyhörd mäklare som gjorde försäljningsprocessen till ett rent nöje. Läs mer
  • 2020-10-19

Kari A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har köpt ett hus.
    Mäklaren var mycket proffsig och trevlig. Han var också gott påläst om huset. Vi är mycket mycket nöjda :-) Läs mer
  • 2020-10-16

Börje B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt en större villafastighet. Köpt en bostadsrätt.
    Mycket bra. Raka och klara besked.
    Att försäljningen skulle komma till stånd. Resultatet över förväntan. Läs mer
  • 2020-10-14

Andreas A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    * Sålt villa
    * Mycket bra bemött av mäklaren
    * Mäklaren gjorde ett mycket bra jobb
    * Mycket nöjd Läs mer
  • 2020-10-14

Therese H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag frågade mäklaren när jag skulle få nycklarna till min nya lägenhet om allt va ok, och den var flyttstädad och klar. Det skulle den vara sa han. När jag kommer dit så är det allt annat än flyttstädad.🤬
    Jag ringer då upp mäklaren och talar om detta och då hänvisar han mig att ta kontakt med säljaren.... får inget svar av säljaren, men det är tydligen inte mäklarens problem? Kollas sånt inte upp innan!? Helt värdelöst iaf, kommer verkligen inte rekommendera fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2020-10-07

John B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köp av lägenhet. Proffsig hantering o bemötande av mäklaren. Läs mer
  • 2020-10-06

Christina B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt 3:a på Skolgatan bra service och lätt att få kontakt med mäklaren Läs mer

Anna L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Rakt igenom ett mycket bra bemötande och ett stort engagemang av min mäklare även om detta gällde försäljning av en etta! Läs mer

Rune A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi sålde en villa och affären har flutit på utan problem. Hela uppdraget tog en månad från första kontakt till kontrakts skrivning. Vi är supernöjda med hjälpen från Ulf Ringdahl på fastighetsbyrån Östersund. Läs mer

Hans G skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Kanon snabb service bra förarbete och ett proffsigt bemötande.
    Köp av lägenhet. Läs mer

Samuel G skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Han är glad och positiv 👍🏼Han gjorde Jättebra service 👍🏼MVh Samuel Läs mer
  • 2020-10-03

Mikael Per-olov V skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    God service, mäklarens engagemang i försäljningsprocessen en stor fördel. Läs mer
  • 2020-10-01

Marie E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har sålt en bostadsrätt. Det tog lite tid och vi fick ha många visningar. Mäklaren har varit lugn och trevlig hela tiden och uppträtt väldigt proffessionalitet. Han har varit lätt att få kontakt med och har också meddelat mig direkt när något nytt har skett under tiden . Med andra ord så har han motsvarat förväntningarna och jag är jättenöjd.. Läs mer
  • 2020-09-30

Åke A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har köpt villa i krokom.
    Mäklaren var en trevlig person och han uppfyllde mina förväntningar.
    Husaffären gick relativt snabbt Läs mer
  • 2020-09-30

Anna T skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag är supernöjd! Bra bemötande och mycket engagerad. Läs mer
  • 2020-09-28

Katarina N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Ulf har sålt vårt hus och vi kunde inte vara mer nöjda! Han har skött försäljningen på ett utmärkt sätt och vi har hela tiden känt oss trygga och väl informerade! Processen har gått snabbt och smidigt och resultatet blev över förväntan. Fastighetsbyrån och Ulf rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-09-23

Karin Barbro G skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Både lägenhet och villa under året. Mäklaren väldigt bra på allt Läs mer
  • 2020-09-18

Ida N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt och sålt bostad. Ordning och reda. Lättillgänglig. Läs mer
  • 2020-09-16

Bertil P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har sålt ett hus och mäklaren, som har lång erfarenhet, har varit väldigt bra att ha att göra med. Vi är mycket nöjda med honom... Läs mer
  • 2020-09-16

Erik M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Kunnig, intresserad och aktiv.

Gjorde fin säljfolder med bra text och bra bilder. Läs mer
  • 2020-09-06

Ulrika J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt bostadsrätt.
    Mäklaren var trevlig. Dock var processen anpassad för säljaren och jag fick anpassa mig lite väl mycket Läs mer

Pär W skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt en lägenhet i Östersund och har blivit väldigt bra bemött. Förväntningarna var att träffa en proffsig mäklare och min mäklare var både proffsig och ingav ett förtroende.
    Målsättningen var att få över 800000 för lägenheten men fick 975000 vilket var fantastiskt. Läs mer

Benny S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    97.5 m/2 köpt Frösön.....
    Bra.
    Ja.
    Lite lånt ut gångs pris ..... Läs mer

Erik L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bra fart kring affären, inga konstigheter. Tillmötesgående kring extra-visning m.m.

Jag var köpare så slapp dock betala arvodet. Det är nog enda nackdelen med fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2020-09-02

Dennis H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Fantastisk duktig kunnig trevlig Läs mer
  • 2020-08-31

Maria N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vänligt och effektivt bemötande. Personlig kontakt/möte som uppskattas! Läs mer
  • 2020-08-29

Stephanie W skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Fint bemötande, proffsig och flexibel mäklare. Läs mer

Ann-christine D skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har sålt en lägenhet. Mäklaren var kunnig och gav oss den information och råd som vi behövde. Läs mer

Per S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi köpte en 1:a i Östersund och blev mycket bra bemötta och fick en väldigt tydlig guidning genom hela affären. Trevligt och tryggt! Läs mer

Tommy K skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har sålt en bostadsrätt och är väldigt nöjd med hanteringen av försäljningen Läs mer
  • 2020-08-19

Tommy S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Snabbt och enkelt, inga krusiduller in o h ut på en minut. Läs mer
  • 2020-08-15

Joel A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Allt perfekt. Trevlig, kunnig, hjälpsam, allt man vill att en mäklare ska vara Läs mer
  • 2020-08-13

Ulrika B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Båda var bra. Den siste var överraskande kunnig,trots ny som mäklare. Mycket nöjd kund :) Läs mer
  • 2020-08-13

Ulrika K skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt lägenhet. Mäklarjosefine var Påläst, trevligt bemötande, förtroendeingivande.
    Hon löste allt smidigt trots att vi, köpare- säljare var långt från Östersund. Läs mer
  • 2020-08-12

Anne M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi köpte en bostad på Frösön och fick mycket bra information och bemötande av mäklaren. Läs mer
  • 2020-08-11

Tommy L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bemötande, uppföljning och återkoppling i vårt bostadsköp skötes utomordentligt av vår mäklare. Vi är mycket nöjda med hennes insats. Läs mer
  • 2020-08-09

Ann-sofie A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har köpt en fastighet/hus. Anton var superlätt att få en bra kontakt med då han är väldigt utåtriktad. Han var snabb att få kontakt med över telefon för att besvara våra frågor. Förväntningarna var att få bra information om huset och dess skick, få möjlighet att åka dit med snickare som fick gå igenom huset vilket aldrig var några problem. Det var en smidig affär helt enkelt. Läs mer
  • 2020-08-08

Sofia Hjerne S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi sålde vår bostadsrätt med hjälp av er fantastiska mäklare. Jag blev positivt överraskad då jag initialt tyckte det var väldigt jobbigt att få bostaden värderad, ha visningar och allt som hör till. Mäklaren gjorde mig lugn och hon tog verkligen hänsyn till oss och vårat hem och utgick från det. Kunde inte varit nöjdare! Sen att hon fick den såld omedelbart var ju bara ett plus i kanten Läs mer
  • 2020-08-07

Karl-fredrik L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    En bra och tydlig köpprocess.
    Proffsigt bemötande.. Läs mer
  • 2020-08-04

Jörgen H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi köpte lägenhet til vår son ska studera i Östersund, och är nöjda med allt. Läs mer
  • Åsa S

2020-08-01

Åsa S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi sålde vår gård och fick det vi trodde och önskade. Intresset var stort och flera intressenter ville veta innan visning vad vi var villiga att sälja för. Endast en budgivare fick dock vara med, de övriga fick aldrig chansen av någon anledning. Det finns en risk att vi gick miste om pengar eftersom det aldrig blev någon budstrid dem emellan. I min värld borde samtliga som har ställt den frågan få chansen att delta om affären görs klar innan visning. Anledningen till att vi anlitade mäklare var att få stöd i den stora affär som en husförsäljning är, vi tycker inte att vi fick det stöd vi behövde. Vi vet ju inte hur man hanterar det faktum att köpare vill göra klart i förtid men rimligt vore väl att alla intressenter som har ställt den frågan måste få chansen. Läs mer
  • 2020-07-29

Miriam P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi köpte en tomt genom Fastighetsbyrån Östersund där Ulf Ringdahl var ansvarig mäklare.
    Vårt intryck av Ulf är generellt dåligt. Ett av våra tre möten var Ulf väldigt tydligt stressad och ville bara få mötet avklarat. Detta i ett möte som för oss handlar om ett väldigt viktigt köp där vi investerar väldigt mycket pengar.
    När vi skulle ha vårt sista möte där avtal skulle skrivas på och pengarna betalas hade Ulf semester. Han sade att det inte var några problem eftersom han skulle sätta in sin kollega i affären så att hon kunde sköta det istället för honom, och således bokade vi mötet trots att Ulf hade semester. MEN, när vi kom till Fastighetsmäklarna på överenskommen tid så hade Ulf inte satt in sin kollega (Kerstin?) i affären alls, utan vi fick förklara vad som skulle göras.
    Två gånger fick vi fel papper skickade på mail efter mötet och jag fick själv ligga på så att rätt papper skickades.
    Dessutom ringde Ulf till oss några dagar efter det överenskomna och genomförda mötet och frågade om vi kunde flytta fram mötet. Vi förklarade att allt redan var klart och att han helt missat att sätta in sin kollega i ärendet, varpå Ulf inte ens bad om ursäkt.
    Jag kommer inte rekommendera Fastighetsmäklarna Östersund till någon! Läs mer
  • 2020-07-29

Anders J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Glad, positiv, lätt att ha och göra med. Läs mer

Thomas P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bostadsrätt, ny, stor, centralt. Höga förväntningar på mäklaren. De överträffades! Rutinerad, lugn och med otroligt stort driv och tävlingsmänniska. Kunde inte varit bättre! Bästa sv mins 15 försäljningar villor och lägenheter Läs mer

Lena M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har sålt min lägenhet och fått all den hjälp jag behövt. Jag kan rekommendera Fastighetsbyrån och Josefine Dahlsten och skulle jag behöva hjälp i framtiden vänder jag mig till dem med förtroende. Läs mer

Annika S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi kollade runt på ett gäng lägenheter, med olika mäklare. Josefin (som vi senare köpte av) va otroligt positiv, kunnig, och proffsig i sitt bemötande. Det var hon hela vägen vid köp/överlåtande av lägenheten. Kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån i Östersund . Läs mer
  • 2020-07-20

Birgitta L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi är nöjda med Josefins positiva sätt och proffsighet. Läs mer
  • 2020-07-16

Anna-lena F skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sökte 2a, med balkong, helst Frösön, Karslund eller Körfältet.
    Fick flera förslag, fastnade efter visning för Frösön och efter något segdragen budgivning fick jag den.
    Josefin var hjälpsam och positiv under hela processen. Läs mer

Samuel Permans Gata 9, 831 31 Östersund

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte