Alla kategorier Mäklare Jämtland Östersund Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östersund

Fastighetsbyrån Östersund

Samuel Permans Gata 9, 831 31 Östersund — Visa karta

Välkommen till Östersund!

När Storsjön fryser på vinterns lockas östersundsborna till långfärdsskridskoåkning och skideliten samlas på skidanläggningen. På sommaren är nätterna långa och ljusa och Storsjöyran gör att staden fullkomligt bubblar av liv och rörelse i mitten av juli.

Ja, här i småstaden i fjällen händer alltid något och vi på Fastighetsbyrån är alltid uppdaterade på hur bostadsmarknaden rör sig i allt det roliga. Vi är ett engagerat team av fastighetsmäklare och assistenter som med rak kommunikation, professionalitet och trygghet guidar dig i din bostadsaffär. Här kan du få tag i en mäklare som passar dig, oavsett om du söker någon med lång erfarenhet i Östersund eller en frisk fläkt i en nyutexaminerad mäklare.

Kom förbi vårt trevliga kontor eller kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal om dina bostadsplaner!

Läs vad 299 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östersund

• Angelica B
    Angelica B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag är så glad att vi valde Fastighetsbyrån och just den mäklaren vi ville ha i Östersund. Överträffade våra förväntningar genom engagemang, driv och genom att ligga i framkant gällande val av marknadsföringskanaler med mera.
  • Johan P
    Johan P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Låter bra. Skänk ngt år 2017 likaså:)

Mäklaren levde upp till förväntan, enligt kutym på orten drog dock budgivningen ut på tiden på ett sätt som nästan gjorde att vi kunnat dra oss ur, inte mäklarens fel. Men när man ger sig in i en budgivningen borde var och en veta var man har sitt pristak och därför inte behöva dra på sitt beslut över helger och veckor (när budgivarna är desamma över hela perioden). Det bör ligga i säljarens intressen likaså förutom när det "saknas" budgivare som kan vara med och trissa upp priset.

Det blev en aning trassligt utifrån olika parters (inklusive vår) i oförmåga/ovilja/tidsbrist att hålla ett kortare telefonmöte då vi befann oss på olika orter. Utifrån senare god vilja från samtliga parter känns affären på det stora hela som det ska, bra. Tydlighet är alltid bra och förordas! Förbokade telefonmöten bör även dessa gå att få till. Vi är nöjda och fick ett bra bemötande.
  • Gustav B
    Gustav B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Märklarna uppfyllde våra förväntningar, mycket proffsiga och kunniga.
  • Torbjörn E
    Torbjörn E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Lättsam, snabb och glad, hela tiden med focus på uppdraget. Överträffade våra förväntningar, toppklass.
  • Rune J
    Rune J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket trevligt bemötande och mycket pedagogiskt upplagda genomgångar.
  • Alf W
    Alf W skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Tänkte anlita Hemverket, men när mäklaren från Fastighetsbyrån kom hem till oss och beskrev tillvägagångssättet så ändrade vi oss. Det verkade så övertygande proffsigt. Vi ångrar oss inte.
  • Lina H
    Lina H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Tillgängliga, kunniga, professionella och bra bemötande
  • Göran A
    Göran A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Allert kunnig social kundvänlig
  • Christina F
    Christina F skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bara positivt. Fick kanonhjälp med försäljningen.
  • Åke E
    Åke E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket bra bemötande, bra service, kort sagt allt har funkat jättebra.
  • Carina J
    Carina J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket nöjd. Professionella mäklare. Kunniga, snabba besked och trevligt bemötande.
  • Lisa B
    Lisa B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Personligt och professionellt bemötande. Kan varmt rekommenderas!
  • Ida H
    Ida H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Kanon! Trevlig, hjälpsam och engagerad.
  • Isabell H
    Isabell H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Min mäklare Emelie var toppen bra hjälp alltid glad positiv är mkt nöjd
  • Anders B
    Anders B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Professionellt och bra bemötande. Snabba besked
  • Lars H
    Lars H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Nöjd med försäljningen! Processen gick smidigt och som jag hade väntat mig.
  • Ingela J
    Ingela J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket bra! Trevligt bemötande, kunnig.
  • Kim S
    Kim S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi såg knappt till mäklaren Kristoffer Henriksson under hela köpesprocessen. Efter att kontraktet var påskrivet var det vi som fick ligga på och kontakta honom för att bestämma tid för nyckelöverlämning osv. Hade mer att göra med hans mäklarassistent och hans kollegor som fick täcka upp för honom. Dessa skötte sig bra men det blir lätt rörigt när det är så många inblandade i affären. Framför allt när säljaren är en smått virrig dam i 80-årsåldern. Skulle vi sälja så skulle vi inte anlita Fastighetsbyrån idag, eller åtminstone inte KH.
  • Mait H
    Mait H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bra bemötande och snabb respons på det jag behövde veta.
  • Runa S
    Runa S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag tycker att mäklaren Kristoffer Henriksson var helt suverän hela tiden jag hade
    kontakt med honom. Kan bara rekommendera honom.
    Runa
    Arna R skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket bra, vänligt, avslappnat
  • Lasse B
    Lasse B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Väl omhändertagen och erhållit all nödvändig information
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Ett glatt men dåligt bemötande då hon saknade förmåga att läsa det sociala spelet. Vi hade rest i 56 mil enbart för att komma på en visning av huset. Vi fick stanna för att hjälpa till vid en trafikolycka där en bil voltat och vi var först på plats och ringde då mäklaren för att berätta att vi kommer ca 30 min sent. Hon visar tydligt med en besvärande ton att " ja, då får jag väl vänta kvar då" att det var väldigt jobbigt för henne. ( våran bilresa tar normalt ca 8h i dåligt väglag som det nu var).

Det första hon sedan säger när vi kommer fram efter ca 9,5 h resa med trafikolyckan intäknad, är att hon har bråttom. Vi fick titta i ca 30 min innan det var klart.

Sedan så stressade hon med samtal innan vi ens hunnit komma hem dagen efter ( 56 mil tillbaka ) då vi knappt hunnit diskutera.

Jag frågade henne om säljarna var stressade under visningen då budgivningen startat,att vi måste ge svar och bud direkt, men det var de inte sa hon, de förstod att vi måste få tänka på saken.
    Dagen efter ( alltså dagen efter vi kommit hem ) så ringer hon återigen och säger att säljarna är stressade för att ingen skall dra sig ur budgivningen. Jag förklarar att vi kommer att bjuda över det som ligger.

Sen frågar jag henne om säljarna verkligen sagt att de är stressade, då de dagen innan inte varit det. Hon svarar då att " nej det har de väl inte sagt, men jag hörde det på rösten". Min uppfattning är att hon ljög alltså för oss för att stressa fram ett bud.

Helhetsbilden av våran mäklarupplevelse är att den var väldigt dålig. Vi har sålt och köpt flertalet gånger, men detta var bara en stressande och inte rolig upplevelse alls som det skall vara att köpa ett nytt hus.
  • Birgitta P
    Birgitta P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Är totalt sett nöjd med det bemötande jag fått av min mäklare Sanna Tunell. Hon har klart och tydligt , tålmodigt och uppriktigt hjälpt mig genom hela sälj och köp processen , jag är tacksam över att ha fått göra denna rockad så smidig och aldrig känt mig överkörd utan kunnat ringa i stort sett när som helst för att fråga om allt som gällt både försäljning av min lägenhet och köp av läg på annan ort . Jag kan helhjärtat rekommendera henne och önska henne allt gott i framtida yrkesval , oavsett om hon väljer att satsa på karriär som mäklare eller något annat . Vänligen Birgitta Paulsso Ravik
  • Joakim V
    Joakim V skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Gott bemötande, tycker att allt fungerat bra.
  • Katarina J
    Katarina J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vår mäklare hade ett tråkigt bemötande, efter 56 mil enkel resa för att titta på ett objekt är inte det första man vill höra hur stressad mäklaren är att komma ifrån pga annat möte. Vi tittade i 30 minuter, mäklaren sa hejdå endast till min sambo och sprang därefter runt och började släcka för att kunna lämna. Vi åkte därefter 56 mil hem. Huset köpte vi endast efter eget huvud, mäklaren bidrog inte på något vis.
  • Ulrik R
    Ulrik R skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Som köpare tycker jag att mäklaren enbart jobbade för säljaren för att få så mycket betalt som möjligt. Utsugning😡
  • Elsa B
    Elsa B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vänligt och korrekt bemötande. Snabb återkoppling och på utlovad tid.
  • Emelie P
    Emelie P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi är väldigt nöjda med mäklaren och fastighetsbyrån som företag.
  • Anders N
    Anders N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Otroligt bra bemötande! Mäklaren inger förtroende, professionalitet och är lätt att nå.
  • Linda B
    Linda B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Full service av duktiga mäklare!
  • Linda R
    Linda R skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket bra bemötande. Sanna har verkligen bemött mig på ett mycket respektfullt sätt. Hon har hanterat allt väldigt proffsigt, en anledning är att jag redan hade flyttat ner till Stockholm och att nästintill all kommunikation har skett via mejl.
    Hon har också varit väldigt följsam i vårt resonemang med tanke på ålderskillnaden - hon snabb och jag mindre snabb i tanken!
  • Lise-lotte B
    Lise-lotte B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag tyckte att bemötandet var bra helt över lag.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag tycker att fastighetsbyrån var/är ett smidigt och bra företag. Min mäklare sanna var väldigt duktig och kunde sin sak. Inte trams och tjaffs.
  • Emma J
    Emma J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bra mäklare, snabb på att svara på frågor om det mesta, trevlig personal.
  • Göran B
    Göran B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jättebra och Theresia är bäst helt klart på alla vis
  • Turid L
    Turid L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jätte bra bemötande. Ordning och reda.
  • Britt H
    Britt H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    har inget att anmärka på
    möjligt vis tidpunkten på året för försäljningen
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Väldigt bra bemötande. Kändes tryggt hela vägen.
  • Bo N
    Bo N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket bra info. Innan försäljning.
    Trevligt bemötande av mäklare under processen för försäljningen av huset.
    Hjälp med uträkning av husskatten efter försäljning m.m
  • Catharina B
    Catharina B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bra och proffsigt bemötande. Engagerade mäklare. Hon tänkte på allt.
  • Stig H
    Stig H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Snabba besked. Bra service. Trevlig mäklare.
  • Margareta N
    Margareta N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har upplevt ett bra bemötande under hela "processen". En engagerad mäklare som lyssnar ger råd och återkopplar.
  • Ingrid A
    Ingrid A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Utmärkt bra i alla avseenden. Vi är mycket nöjda. MVH Ingrid och Folk
  • Martin K
    Martin K skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag tycker Ulf och hans kollega var pålästa och prfessionella. De tog emot mig väl, hade svar på mina frågor och det de inte kunde svara på såg de till att någon annan (ägaren, besiktningsmannen) hjälpte till med.
    Genomgången vid kontraktsskrivning var också bra. Jag kände att jag var i trygg miljö. Tummen upp!
  • Catharina J
    Catharina J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket trevlig mäklare! Men vi hade önskat att mäklaren visat förråd och tvättstuga. Köparen hörde av sig och ville se detta efter köpet då hon inte fått möjlighet till det under visningen.
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    OK enligt förväntningar inga konstigheter i övrigt
  • Leif S
    Leif S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Helt ok. Har ju svarat en gång på en undersökning från fastigheysbyrån...
  • Leif L
    Leif L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    jag är nöjd med bemötandet. En snabb fastighetsaffär som sköttes på ett bra sätt.

Samuel Permans Gata 9, 831 31 Östersund