Fastighetsbyrån Östersund

Fastighetsbyrån Östersund

Välkommen till Fastighetsbyrån! Vi är Östersunds ledande fastighetsmäklare med flest förmedlande bostäder år efter år. Så går du i säljtankar, tveka inte att höra av dig till oss.

När Storsjön fryser på vinterns lockas östersundsborna till långfärdsskridskoåkning och skideliten samlas på skidstadion. På sommaren är nätterna långa och ljusa och Storsjöyran gör att staden fullkomligt bubblar av liv och rörelse i mitten av juli.

Ja, här i småstaden i fjällen händer alltid något och vi på Fastighetsbyrån är alltid uppdaterade på hur bostadsmarknaden rör sig i allt det roliga. Vi är ett engagerat team av fastighetsmäklare och assistenter som med rak kommunikation, professionalitet och trygghet guidar dig i din bostadsaffär. Här kan du få tag i en mäklare som passar dig, oavsett om du söker någon med lång erfarenhet i Östersund eller en frisk fläkt i en nyutexaminerad mäklare.

Kom förbi vårt trevliga kontor eller kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal om dina bostadsplaner!

Läs vad 683 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östersund 2

2021-05-13
    Vi var på jakt efter en trygg bostadsaffär på distans, detta fann vi via Fastighetsbyrån Östersund.
    Vi har från våran mäklare Josefin D mötts av trevligt, tydligt och god kommunikation genom hela processen av vårat lägenhetsköp. Vi är mycket nöjda.
    2021-05-12
    Jag och min man har köpt mäklartjänst hos Fastighetsbyrån vid försäljning av vår villa. Vi är väldigt nöjda med utförandet av tjänsten. Daniel Olofsson har hjälpt oss på ett proffsigt sätt med hög kompetens. Daniel har under hela processen funnits tillgänglig för frågor och han har återkopplat snabbt. Vi har känt oss trygga i att affären sköts på ett bra och korrekt sätt för alla inblandade parter. Det allra viktigaste för mig personligen är att Daniel har mött mina funderingar och oro kring att göra en så stor affär som en husförsäljning med ödmjukhet och tålamod.Vi kan varmt rekommendera Daniel som mäklare!
    • Marielund
    2021-05-12
    Jag upplever att de har varit proffsiga, trevliga och hjälpt oss riktigt bra. Vi sålde lägenheten innan visning och allt gick väldigt smidigt med säljcoachen som var praktisk och fungerade riktigt bra.

Jag tyckte att de överträffade våra förväntningar, de var lugna, sakliga och det kändes sällan stressigt vilket det kan göra ofta med mäklare annars.

Bra jobbat!
    • Brittsbo
    2021-05-10
    Sålde lägenhet med Fastighetsbyrån och möttes av engagemang och insatt vägledning. Har generellt otroligt låga förväntningar på mäklartexter men tycker i det här fallet det var långt över förväntan, det kändes som att hon tog sig tid att lära känna lägenheten och förmedla det.
    • Centralt
    2021-05-09
    Det överträffade mina förväntningar. Mäklaren Josefin var kanon!
    • Marielund
    2021-05-06
    Vi köpte en lägenhet i Östersund.
    Josefin var mäklaren och hon var lätt att prata och få kontakt med. Allt fungerade bra gick snabbt och lätt.
    2021-05-04
    Min helhetsupplevelse är bra service, bra hjälp, snabb affär och ärlighet.
    • Ope
    2021-05-04
    Försäljning av villa.
    Bemötandet var enligt förväntan
    Jag är nöjd.
    2021-05-03
    Allt med Fastighetsbyrån känns proffsigt, smidigt och seriöst.
    2021-05-03
    Utmärkt bemötande och en engagerad mäklare från första till sista stund.
    Trevlig, påläst, kunnig, mäklare
    2021-04-13
    Bra bemötande överlag och affären gick fort att genomföra så mer än nöjd.
    2021-04-12
    Vi sålde vårt etagelägenhet i Brunflo. Carlos besökte oss och var väldigt trevlig och det märktes på en gång att han var en driven och engagerad kille med höga ambitioner. Han var lätt att få tag på när man hade frågor.
    2021-03-29
    Vi har sålt en bostadsrätt och hade turen att träffa på en jättebra mäklare. Trevlig, glad, vänlig och ett bra bemötande.
    Vi är mycket nöjda.😄
    2021-03-25
    Köpt bostadsrätt, enkelt och tryggt med bra hjälp!
    • Brittsbo
    2021-03-21
    Bra bemötande, snabb handläggning och verkar professionell.
    • Torvalla
    2021-03-19
    Tydligt, lyhört och proffsigt i alla steg i processen med att sälja mitt radhus.
    2021-03-17
    Ordning och reda, lagom på som säljare och ger ett trevligt intryck! Josefin kändes verkligen som någon jag vill rekommendera vidare!
    • Centralt
    2021-03-15
    Jag både sålde och köpte en lägenhet i loppet av en vecka med hjälp av min mäklare Carlos. Aldrig träffat en mer stöttande eller positiv mäklare. Upplevelsen var långt över förväntan och han hanterade mina bristande nerver med bravur. Jag är så nöjd och glad över hur smidigt allt gick. Vi hade kontakt dagligen och jag kände mig så trygg under hela processen.
    • Ope
    2021-03-15
    Kristoffer är en engagerad mäklare som återkopplar snabbt.
    2021-03-13
    Vi har sålt en lägenhet och vi blev väldigt bra bemötta med förståelse och tydlighet! Vi kände att vi var med och bestämde hela tiden och försäljningen gick smidigt och snabbt och vi fick väldigt bra betalt!
    Toppenmäklare på all sätt och vis!
    2021-03-11
    Sålt och köpt lägenheter

utmärkt bemötande

Motsvarade med råge förväntningarna
    2021-03-11
    Försäljning av bostadsrätt. Bra startmöte och senare dialog under försäljningen. Mycket nöjda!
    2021-03-07
    Köpt bostadsrätt
    Blev väl bemött av en glad och positiv mäklare som snabbt förstod vad vi sökte
    och erbjöd oss flera alternativ

Bara en positiv upplevelse!
    2021-03-07
    Vi har köpt ett hus.
    Mäklaren har varit jätte bra, bra bemöte, svarat på alla frågor och riktigt engagerad.
    2021-03-05
    Jag har köpt en tvåa i Östersund. Mäklaren var både proffsig och trevlig. Höll mig väl informerad om processen och hade bra lösningar med anledning av Corona. Inget övrigt att önska!
    • Söder
    2021-03-01
    Köpt en lägenhet,bra och trevlig mäklare. Allt gick smidigt, är supernöjd !
    2021-03-01
    Vi fick hjälp att sälja vår bostad och det gick snabbt och bra. Vi fick även mycket gott bemötande av mäklaren. Alla våra förväntningar uppfylldes. Vi är mycket nöjda.
    2021-02-19
    Det gick bra.Jag sålde en bostadsrätt i Brunflo
    2021-02-19
    *köpt en lägenhet
    *positivt och professionellt
    *Ja allt som man undrade fick man svar på och lite tips på hur man kan t. e.x: renovera.
    *Som jag sa väldigt professionellt
    2021-02-17
    Hej
    Jag köpte en lägenhet. Mäklaren som jag hade gjorde utmärkt jobb. Han var väldigt trevligt och tydligt. Jag har stort tacksamhet till jobbet som mäklaren gjorde.
    2021-02-15
    Vi har sålt en villa i Odenslund på 160 kvm med källare. Kristoffer är en professionell mäklare som alltid lyssnar och tar in informationen vi som säljare vill förmedla. Han gjorde sitt bästa för att vi som säljare skulle få så mycket som möjligt av vår försäljning och la mycket tid och energi på annonsen och även kontakten med köparna. Vi är mycket nöjda med Kristoffers insats och skulle verkligen rekommendera andra att anlita Kristoffer.
    2021-02-14
    Intresserad
    2021-02-14
    Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra
    2021-02-12
    Fantastisk på alla sätt o vis, kompetent driven och lyhörd mäklare som gjorde försäljningen till en trygg och bra upplevelse!
    2021-02-10
    Köpt på litsvägen i Östersund . Mäklaren Engagerad och snabb på att svara på alla frågor .
    Enkelt med fullmakter så man inte behövde träffa någon i dessa covid tider. Tacksam för servicen .
  • Lotta S
    köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Östersund
    2021-02-10
    Köpt lägenhet på Litsvägen 6 .
    Mäklaren kunde ordna att per post och med fullmakter . Perfekt i dessa Corona tider ..
    snyggt o smidigt skött .
    2021-02-08
    Superbra bemötande av mäklare!
  • Lizzie K
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Östersund
    • Torvalla
    2021-02-07
    Jag sålde ett radhus, Torvalla, Östersund. Vi blev trevligt bemötta, han var kunnig o han svarade på alla frågor. Resultatet blev över förväntan. Så vårt samarbete var bra. Vi är helnöjda!
    • Lit
    2021-02-05
    När vi köpte vårt radhus blev vi bemötta med ett lugn, och en beskrivning hur köpet går till. Fick även tips på hur man ska tänka kring renovering osv.
    2021-02-03
    svarade när som och hörde av sig bra
  • Patrik J
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Östersund
    2021-02-01
    Kristoffer på Fastighetsbyrån sålde ett hus åt mig på bästa tänkbara sätt. Fick ett mycket bra bemötande och tidigt förtroende för honom och vad man kan förvänta sig och han var positiv på ett bra sätt och marknadsförde positivt och realistiskt. Försäljningen gick över förväntan och Mäklaren hade en bra dialog, råd och magkänsla och kunde på ett bra sätt guaida mig rätt i sluttampen på försäljningen för bästa resultat.
    • Blomängen/Tegelplan
    2021-01-27
    Mycket kunnig och gav ett gott bemötande +++++
    • Körfältet
    2021-01-24
    1:a

Utmärkt

Att lägenheten skulle bli såld till ett bra pris- Han försökte verkligen och göra det han kunde

Mycket bra
    2021-01-22
    Sålt en 2:a. Mycket engagerad och informerande mäklare. Kommer rekommendera han till vänner och bekanta.
    • Tandsbyn
    2021-01-19
    Köpt hus. Mäklaren var väldigt trevligt och professionell, kunnig och det vi hade frågor om svarade hon på och visste hon inte svaret tog hon reda på det.
    2021-01-15
    Köpte en bostadsrätt trevligt bemötande och hen var noga att informera fick både mail och sms.
    Engagerad kunde gå lite fort ibland kan bli så när man ”kan” det man håller på med men glömmer att den man pratar med kanske hör sitt första största bostadsköp och inte vet vad som ska hända. En erfarenhet som jag tar med mig till ev nästa bostadsköp
    2020-12-27
    Toppenbemötande. Helt nöjd med allting.
    2020-12-23
    Mäklarbyrå med högsta betyg.
    Först köpte vi ett radhus där budgivningen och avslutet gick snabbt.
    Allt gick smidigt utan nåra konstigheter.
    Säkert var både köpare och säljare nöjda.
    Tack till Ulf och Daniel.
    Därefter lämnade vi vår lägenhet till Josefin. Den blev såld på drygt en månad.
    Josefin,en mycket engagerad,trevlig och kunnig mäklare. Vi har tidigare sålt många fastigheter men aldrig haft någon
    så bra som Josefin.
    Tack,Josefin.
    Mycket nöjd kund.
    Bonny Ekman
    2020-12-21
    Jag har köpt en lägenhet.
    Jag blev bemöt på ett bra sätt.
    Jag hade högre förväntningar än de har varit tillgodosedda. Jag ville ha mer info om lägenheten. Mäklaren har försökt att reda ut saker kring mina frågor och svar på mina funderingar, vilket är bra (t.ex. kontakt med säljaren gällande felaktiga saker i lägenheten)
    Min upplevelsen är rätt bra.