Fastighetsbyrån Östersund

Samuel Permans Gata 9, 831 31 Östersund — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån! Vi är Östersunds ledande fastighetsmäklare med flest förmedlande bostäder år efter år. Så går du i säljtankar, tveka inte att höra av dig till oss.

När Storsjön fryser på vinterns lockas östersundsborna till långfärdsskridskoåkning och skideliten samlas på skidstadion. På sommaren är nätterna långa och ljusa och Storsjöyran gör att staden fullkomligt bubblar av liv och rörelse i mitten av juli.

Ja, här i småstaden i fjällen händer alltid något och vi på Fastighetsbyrån är alltid uppdaterade på hur bostadsmarknaden rör sig i allt det roliga. Vi är ett engagerat team av fastighetsmäklare och assistenter som med rak kommunikation, professionalitet och trygghet guidar dig i din bostadsaffär. Här kan du få tag i en mäklare som passar dig, oavsett om du söker någon med lång erfarenhet i Östersund eller en frisk fläkt i en nyutexaminerad mäklare.

Kom förbi vårt trevliga kontor eller kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal om dina bostadsplaner!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 502 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östersund

• Johan Henrik W

2019-12-09

Johan Henrik W skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålde min lägenhet med hjälp av mäklaren Oscar Quicklund. Har både köpt av mäklare, varit på visning och lämnat bud tidigare och fått erfarenhet av diverse, och Oscar överträffade dem alla vad gäller proffsigheten.

Lyhörd och tillmötesgående vid annonsering, snabb återkoppling, proffsig och allting väldigt tydligt från början till slut. Precis som jag ville ha det! Kan varmt rekommendera honom för dig som vill ha någon som gör det där lilla extra. Läs mer
  • 2019-12-09

Christina J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mäklaren var oerhört proffsig samtidigt som jag uppfattade henne som varm, mänsklig, omtänksam och rolig! Läs mer
  • 2019-12-04

Anita R skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har nyligen köpt en liten 2-rumslgh. Trevligt och kunnigt bemötande. Fö Läs mer
  • 2019-12-03

Lars K skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt en lägenhet med hjälp av Kerstin på Fastighetsbyrån och har bara gjort mina bostadsaffärer med dem, för att de är hjälpsamma, ärliga, omtänksamma och smidig när det kommer till köp och sälj av bostad

Mina förväntningar är höga eftersom de är stora inom branschen och dem inträffas varje gång.

Blev en snabb, smidig och lättsam affär för mig vilket jag uppskattar. Läs mer
  • 2019-12-02

Clara M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har sålt bostadsrätt. Blev proffsigt bemött av Katarina och hade bra kontakt under hela processen. Läs mer
  • 2019-11-29

Maria B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt större lgh, fint bemötande av min mäklare som var mkt engagerad, verkligen över föväntan. Snabb och effektiv affär, proffsigt bemötande. Läs mer
  • Eva Margareta A

2019-11-29

Eva Margareta A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Love You all! The people and the Dogs... Läs mer
  • 2019-11-27

Karin S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Positivt, såg möjligheter. Snabb och intensiv
    Aktivitetsplan. Läs mer
  • 2019-11-27

Bengt H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt bostadsrätt. Bra mäklare. Mäklaren levde upp till alla mina förväntningar.
    BRA JOBBAT! Läs mer
  • 2019-11-23

Eva W skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har köpt en bostadsrätt. Mäklaren var väldigt bra och kunnig. Väldigt nöjd med mäklaren och vår nya bostad. Läs mer
  • 2019-11-20

Karl-Otto W skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Lägenhetsköp. Smidigt och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-11-18

Lena O skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    jag har bara positivt att säga om min mäklare utan honom hade jag säkert fått vänta betydligt längre för att få min lägenhet såld. jag sålde en 2:a. Läs mer
  • 2019-11-17

Nicole L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpte en lght (2rok). Bra, allt gick smidigt. Läs mer

Helena M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi hade Katarina Norlander som mäklare när vi sålde vår lägenhet och vi kan inte vara mer nöjda! Glad, trevlig och ambitiös! Dagliga uppdateringar under hela processen, vilket för oss betydde väldigt mycket! Kan varmt rekommendera henne! Läs mer

Stefan S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Wow vilken tjej!
    Har aldrig träffat en hårdare arbetande person. Läs mer

Lars T skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vår mäklare har varit väldigt tillmötesgående, trevlig och tillgänglig.
    Vid en eventuell försäljning tvekar vi inte på att vända oss till vår mäklare för att ta hand försäljningen. Läs mer
  • 2019-11-10

Malin R skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bra bemötande samt levde upp till de förväntningar som jag hade. Hon var toppen.!!!! Jag köpte en bostadsrätt. En bra upplevelse och mäklaren var tillgänglig när behov uppstod. Läs mer
  • 2019-11-06

Magnus J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har köpt ett radhus där jag blev väldigt bra bemött av mäklaren. Läs mer
  • 2019-11-04

Christer W skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har köpt en bostadsrätt i Östersund.
    Mäklaren var otroligt trevlig och behjälplig i ärendet.
    Dessutom hade ha en professionell attityd och ett klart och tydligt genomförande av processen. Läs mer
  • 2019-10-31

Hanna S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket proffsig och kommunikativ mäklare. Vi är så nöjda! Läs mer
  • 2019-10-18

Torbjörn H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt bostadsrätt. Vänligt och korrekt bemötande vid första kontakt. Mäklaren förklade hela processen på ett mycket bra sätt och genomförde sedan försäljningen med stort engagemang. Jag är mycket nöjd med hela affären. Läs mer
  • 2019-10-18

Anders H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpet av en lägenhet har skötts fantastiskt bra av vår mäklare. Det kan inte gjorts bättre och jag har inga som helst klagomål. Läs mer
  • 2019-10-15

Lotta Ö skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har sålt en bostadsrätt (köpte den tidigare av samma mäklarfirma). Mycket nöjd med bemötande och servicen. Allt har gått smidigt och jag har fått bra information hela tiden sedan jag inledde försäljningen. Läs mer
  • 2019-10-11

Samuel F skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    I det stora hela är vi nöjd men vi tyckte att våran mäklares attityd ibland var lite olämplig. Läs mer
  • Sanna S

2019-10-10

Sanna S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Daniel har från första stund varit professionell, informativ, närvarande och stöttande. Även fastighetsbyrån i sig har bra verktyg som "säljcoachen" där man kan vara mer involverad i vad som sker med försäljningen. Alltigenom har samarbetet känts tryggt och väldigt positivt. Läs mer
  • 2019-10-08

Hans Marcus C skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Oscar sålde mitt hus snabbt och enkelt utan öppna visningar vilket jag uppskattade. Tydligt och proffsigt bemötande från första början vilket var helt i linje med mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-10-05

Maria D skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt. Bra bemötande. Kunnig och påläst. Läs mer
  • 2019-10-03

Katarina N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt bostadsrätt. Bra bemötande, mäklaren levde upp till mina förväntningar Läs mer
  • 2019-10-02

Viktoria S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt bostadsrätt.
    Vänligt och professionellt bemötande. Läs mer

Marie N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Trevlig och tydlig. Arbetar snabbt och vi kände oss trygga med vår mäklare. Har aldrig blivit missnöjd med Fastighetsbyrån i Östersund. Seriösa. Läs mer

Camilla L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt 1:a i Östersund.
    + Mycket bra och trevligt bemötande från mäklaren.
    - Saknar lite ”kringinfo” med visning av förråd och liknande samt hänvisning till kontakt i bostadsrättsföreningen, befintliga abonnemang mm. Läs mer

Håkan S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bra har anlitat dom flera ggr och det har varit bra. Läs mer
  • 2019-09-11

Anton L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag och min sambo sålde vår lägenhet via Josefine och det måste jag säga, vilket proffs! Tydlig, lättsam, rak, kunnig och framförallt det vi värderade högst, lätt att få tag på! Hon svarade alltid och kunde hon inte svara så ringde hon upp direkt när hon vart ledig.

Fastighetsbyrån överlag skall ha en stor eloge då jag vid mina besök på deras kontor i Östersund ALLTID blivit grymt bra bemött av ALLA hennes kollegor.

5 "recosolar" är för lite betyg enl. mig. Josefine och fastighetsbyrån Östersund har överträffat alla mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-09-09

Erika L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Tillgänglig, trevlig, tydlig med information och hur köpet går till. Det man förväntar sig. Läs mer
  • 2019-09-04

Sara Å skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    salde min bostadsratt. Min maklare var vanligt bemotande, uppdaterade alla bud och gav snabbt svar pa mina funderingar och fragor. Läs mer
  • 2019-09-02

Peter E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    En engagerad mäklare med distans till uppdrag som ger både andrum och trygghet i fastighetsaffären. Läs mer
  • 2019-08-24

Hanna M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt bostadsrätt
    Lugnt och trevligt och mycket professionellt bemötande
    Priset överträffade våra förväntningar och mäklaren var mycket duktig med återkoppling till mig under hela processen
    Vill varmt rekommendera Daniel Sjöberg på Fastighetsbyrån i Östersund Läs mer
  • 2019-08-21

Dan S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bra jobb som gick fort, precis enligt önskemål. Läs mer
  • 2019-08-18

Sofia S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag sålde min etta och köpte en tvåa. Min mäklare skötte bägge affärerna. Hon var vänlig, påläst och lätt att prata med. Var lätt att få tag på och visade intresse för mig som köpare och säljare. Läs mer
  • 2019-08-17

Fredrik L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi tittade på ett flertal lägenheter och Kristoffer Henriksson som var ansvarig mäklare på flera av dom var lyhörd, gjorde en bra analys för att sedan rekommendera något vi absolut inte hade tänkt oss till en början. Nu i efterhand gjorde han ett lysande jobb då vi köpte just denna lägenhet och är supernöjda. Överlag supertrevlig personal på kontoret. Läs mer
  • 2019-08-11

Erika S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har sålt en bostadsrätt och blev bemött på bästa sätt av Josefin. Efter första mötet med henne som kändes jättebra så hade jag höga förväntningar men dom uppfylldes under försäljningens gång.
    Rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • 2019-08-07

Cecilia S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi är nöjda med bemötandet av samtliga mäklare. Läs mer
  • 2019-08-07

Angelica N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi köpte en lägenhet på Frösön och allt har gått väldigt smidigt. Mäklare Kerstin Bergström har varit väldigt tillmötesgående och tillgänglig vid behov! Har inte behövt så mycket hjälp med saker men vi är i det stora hela mycket nöjd med en trevlig och smidig affär. Läs mer
  • 2019-08-05

Peder S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    De har varit bra allting. Jag hade inga större förväntningar eftersom det var första gången jag var i kontakt med en mäklare. Läs mer
  • 2019-08-05

Tony E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    En väldigt serviceinriktad,tillmötesgående och allmänt proffsig mäklare som hjälpte oss att köpa en bostadsrätt. Läs mer
  • 2019-07-31

Carina S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har sålt en lägenhet. Den blev såld när den låg ute som kommande. Så blev inte så lång kontakt med mäklaren. Men det jobb som hon har gjort är vi nöjda med. Läs mer
  • 2019-07-31

Janne O skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Affären gick så fort att vi fick nästan ingen erfarenhet av mäklaren, men det vi fick var mycket bra och trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-07-26

Dan V skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Trevlig, korrekt lätt att ha att göra med. Läs mer
  • 2019-07-24

Leila S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    En mycket engagerad och professionell Mäklare! Läs mer
  • 2019-07-24

Anna Christina W skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har köpt en bostadsrätt i Östersund.
    Haha jag tror att Ulf Ringdahl upplevde mig som en köpare som inte gjorde som man brukar när det gäller budgivning/köp. Jag gav ett ingångsbud för att sedan önskade bli kontaktad när säljaren ville sälja. Vi hade vårt maxtak och när inte det nåddes så köpte vi lägenheten.
    Ulf känns som mycket erfaren och kompetent.
    Köpet genomfördes i måndags och vi skall ha lite semester innan den rätta flytten genomförs.
    👍☀️🐝 Läs mer

Samuel Permans Gata 9, 831 31 Östersund