Alla kategorier Mäklare Jämtland Östersund Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östersund

Fastighetsbyrån Östersund

Samuel Permans Gata 9, 831 31 Östersund — Visa karta

Välkommen till Östersund!

När Storsjön fryser på vinterns lockas östersundsborna till långfärdsskridskoåkning och skideliten samlas på skidanläggningen. På sommaren är nätterna långa och ljusa och Storsjöyran gör att staden fullkomligt bubblar av liv och rörelse i mitten av juli.

Ja, här i småstaden i fjällen händer alltid något och vi på Fastighetsbyrån är alltid uppdaterade på hur bostadsmarknaden rör sig i allt det roliga. Vi är ett engagerat team av fastighetsmäklare och assistenter som med rak kommunikation, professionalitet och trygghet guidar dig i din bostadsaffär. Här kan du få tag i en mäklare som passar dig, oavsett om du söker någon med lång erfarenhet i Östersund eller en frisk fläkt i en nyutexaminerad mäklare.

Kom förbi vårt trevliga kontor eller kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal om dina bostadsplaner!

Läs vad 380 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östersund

• Johan Ö skrev om Fastighetsbyrån Östersund
  • Olena T skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mäklaren har hjälpt på 100% vid köpet av bostad. Utmärkt! Läs mer
  • Lars Peter B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi köpte ett radhus via Sanna på Fastighetsbyrån. Sanna var verkligen toppen! Hon svarade snabbt på alla frågor och fixade extra visning.
    Vi träffade många mäklare i jakten på boende och Sanna vinner med hästlängder, hon känns jordnära och dessutom ärlig mot alla parter.
    Kul att träffa en sådan som hon i en rätt så ytlig värld Läs mer
  • Amin M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Hej jag tror att hon bästa mäklare i vardera. Hon är snäll hon är trevligt hon är duktig hon jättebra Läs mer
  • Camilla L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt köpmangatan 50a
    Mäklaren Daniel var toppen han hörde av sig så fort det hände nåt, kunde man ej svara så skickade han sms,han uppdaterade och kollade av så man kände sig aldrig bortglömd.
    Blev nåt oklart så fixade han det på studs. Läs mer
  • Göran S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt lägenhet
    Trevligt bemötande
    Allt har fungerat utmärkt Läs mer
  • Irene E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt bostadsrätt.
    Vänligt bemötande av samtliga mäklare som hjälpte till vid visning och vid själva kontraksskrivandet.
    Upplevde att ansvarig mäklare kunde varit lite mer påläst om själva lägenheten, då planritningen i annonsen vad bristfällig. Läs mer
  • Jenny N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har köpt en bostadsrätt. På visningen försökte jag göra en grundlig underrsökning både visuellt och med frågor till mäklaren. Några veckor efter vi skrivit avtal så fick jag en fråga från säljaren om jag ville köpa det elfasystem hon med hjälp av snickare satt in i garderoben. Jag blev lite förvånad över frågan eftersom jag utgick från att det ingick i köpet eftersom inget annat sagts mig. Kan varit en gråzonsfråga men här hade jag förväntat mig att mäklaren skulle gått innoch rådgivit vad som är praxis osv. Mäklaren tog säljarens parti och menade att det ingick i min undersökningsplikt att fråga om vad som ingick i köpet. Mäklaren menade också att jag köpte lägenheten i det skick säljarna köpte och då fanns inte elfasystemeri garderoben. Jag tyckte det lät konstigt och då blev jag hänvisad till er kundombudsman. Hos KO sa man att som jag beskrev situationen så ska inredning i garderob normalt sett ingå.
    Mäklaren verkade inte ha någon koll alls på det juridiska. Utan har bollat allt till köpare och säljare att ta reda på genom KO. Inte förtroendefull mäklare över huvudtaget. Jag kommer inte råda någon att anlita henne och Fastighetsbyrån. Jag har träffat några mäklare genom åren som har tagit tillvara både säljarens och köparens intressen men detta var verkligen under all kritik. Tråkigt när man gör en stor affär i livet att få detta bemötande. Kändes absolut inte som att jag som köpare var en kund. Läs mer
  • Conny A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt en bostadsrätt, mycket bra service och bemötande. Kan verkligen rekommendera till andra. Läs mer
  • Gunnar B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bra kontakt med mäklaren bra material bra uppföljning Läs mer
  • Ylva K skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt bostadsrätt. Bra kontakt med mäklaren. Smidig affär. Läs mer
  • Lars L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har sålt 3:A på Frösön.
    Stabilt som vanligt med Kerstin Bergström som mäklare, Köparen var strulig. Men Kerstin löste det med lugn och proffsighet. Jag själv skulle kanske kunnat varit mer tydlig./Lars Läs mer
  • Helen L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt
    Ointresse
    Höga förväntningar, kände mig lurad i budgivningen, jag hade en vän som fick förklara för henne att hon gjort fel, det diskuterades tom med hennes chef, kände ingen trygghet vid affären, när vi hade bokat möte samtliga parter och vi ringde för att bekräfta tid så visste ingen att vi skulle komma då hon hade semester men inte lämnat över till annan kollega, mäklaren ställde oss i en väldigt obekvämt situation vid kontrakt skrivningen då hon först då tog upp frågan om inflyttningsdatum med alla parter samtidigt och det visar sig att hon sagt till säljarna att köparen var villig till en sak och viseversa som inte alls stämde.
    Obekvämt att behöva tvinga fram ett datum som för mig redan i tro var förhandlat.

Tråkig att få denna känsla när jag trodde att en så stor firma skulle få väldigt bra omdöme efter en sådan affär. Läs mer
  • Lars-Ove L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Allt bra! Bemötande ansvar tilltro kunnighet alla papper Läs mer
  • Lars R skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Allt fungerade enligt mina krav. Läs mer
  • Yvonne T skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt en bostadsrätt centralt i Östersund.

Mycket bra bemötande och bra återkoppling.

Att få fortlöpande info hur processen fortlöper.
    Det levde Sanna upp till på ett mycket bra sätt.

En positiv känsla då allt har skötts på ett mycket smidigt sätt. Läs mer
  • Fredrik S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt bostadsrätt. Allt gick smidigt och jag blev väl bemött Läs mer
  • Cathrin L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har köpt hus. Serviceinriktad och mycket professionell mäklare. Snabb med kontakt. Precis så som jag vil ha det. Läs mer
  • Anette A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har köpt en 3-4a på 89 kvadrat.
    Mäklaren var bra och kunnig.
    Är nöjd. Läs mer
  • Mikaela I skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpte hus. Det enda som var negativt var att mäklaren inte talade sanning. Sa en sak men sedan visade de sig att det inte alls var så. Ta reda på ordentlig fakta innan man börjar lova ut saker och vet om det stämmer. Läs mer
  • Johan J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålde fastighet med fastighetsbyrån. Trevligt bemötande men förväntade mig en proffsigare service. Läs mer
  • Sara A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Personligt bemötande och bra service. Snabba svar och snabbt beslut vid köp av bostadsrätt 1 rok. Tydlig information för en förstagångsköpare, är supernöjda! Läs mer
  • Mirja G skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt hus. Proffsig, varm, personlig, lättillgänglig mäklare.
    Kan varmt rekommenderas. Fick oss att känna trygghet. Läs mer
  • Ulrika H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt en brf på 2 rok. Mäklaren hade ett bra bemötande, var flexibel och uppfyllde våra förväntningar. Hon gjorde sitt jobb BRA! Läs mer
  • Sofia H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Oproffsig, otrevlig, oengagerad. Skulle inte rekommendera Ulf Ringdafl till någon som ska köpa/sälja bostad. Tyvärr! Läs mer
  • Maja N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålde ett radhus/parhus. Mäklaren agerade professionellt och hade ett stort kontaktnät och trots svajig marknad lyckades han få dit intresserade. Vi är allt som allt mycket nöjda med hela vår försäljning. Läs mer
  • Inger S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi sålde vår villa efter 39 år. Vi blev väl bemötta och fick bra information om vad som gäller. Vi köpte även vår nya lägenhet genom samma mäklare. Allt har fungerat på ett bra sätt. Läs mer
  • Marita J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har både köpt och sålt bostad os er. Dessutom har jag redan svarat på en sån här enkät från er. Läs mer
  • Sophie Ö skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi sålde ett radhus/bostadsrätt. Vi är jätte nöjd med de bemötande vi har fått av vår mäklare. Förväntningarna stämde väl överens med vad vi i slutändan fick ut av det hela. Vi fick mer än vad vi hade förväntat oss, allt gick smidigt och med en otroligt angagerad mäklarar som visste precis hur hon skulle marknadsföra vår bostad.

Vi kommer anlita just denna mäklare igen om vi behöver en mäklare i framtiden. Läs mer
  • Märith B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt bostadsrätt i Östersund.

Har tittat på flera objekt som hen sålt och blivit behandlad på samma sätt.
    Oproffsigt, säkert försök till att va trevlig, men inte bra.

Kunde inte svara på de frågor jag hade om bostaden, återkopplade inte heller med svar. Jag fick ringa upp o fick senare svar på en del frågor men inte alla.

Har anlitat Fastighetsbyrån tidigare o kan kanske tänka mig att göra det igen, men absolut inte med den mäklaren. Läs mer
  • Sebastian P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Fick hjälp att sälja lägenheten, trevlig, professionell och tillgänglig mäklare. Läs mer
  • Carl-Johan A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Fastighetsbyrån, Annika Ringdahl gjord ett mycket bra jobb med en hög servicegrad från start till mål! Hade inte kunnat gjort det bättre själv! // K-J Andersson, ägare/Reg fastighetsmäklare Läs mer
  • Sigrid H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har sålt en bostadsrätt. Fick bra svar på alla frågor, känns som att marknadsföringen var riktigt bra. Läs mer
  • Karin N
    Karin N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har anlitat Fastighetsbyrån Östersund, under sommaren isamband med försäljning av mitt tidigare ägt radhus med sjöläge i Brunflo.
    Det blev en lyckad affär för både säljare och köpare som jag ser det. Försäljningen flöt på enligt byråns rutiner för försäljning av denna typ av bostad och jag som säljare fick bra profetionell hjälp av mäklarens ansvarige representant samt övriga personer som ingick i besättningen för affären.
    Alla med ett mycket vänligt bemötande och med stor respekt för mig som säljare och inneboende kunskap och fingerkänsla för vad maxvärdet för kontrakt summan kunde uppbringa, och i slutändan när affären gjordes upp nådde vi som säljare och fastighetsmäklare detta tak med råge. Så himla nöjd med affären från start till slut.
    En riktig 'winn winn', situation.
    Jag gör gärna om denna resa med fler försäljningar av fastigheter tillsammans med Fastighetsbyrån i Östersund.
    Väntar bara på rätt läge.

Tack för ett väl utfört arbete i en prefetion som är oslagbar.
    Vilket starkt toppat lag!

Ser framemot fortsatt samarbete med er.

Bästa lyckönskningar

/Karin Nyqvist Läs mer
  • David L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Trevlig och tillgängliga när man ringer.
    Liten chock när vi gjorde klart med banken Ang. Lån att lagfartsavgiften var så pass dyr. Kunde fått den informationen tidigare. Läs mer
  • Christer S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Uppdraget som jag gav till mäklaren, har han utfört till belåtenhet. Läs mer
  • Marita J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har både köpt en lägenhet och sålt ett hus via Fastighetsbyrån och jag är mycket nöjd. Mycket bra bemötande av mäklaren. Eftersom jag har varit på många visningar med olika fastighetsbyråer, kan jag säga att jag tycker att beskrivningarna av både min lägenhet och inte minst mitt hus, har varit vad jag förväntat mig av andra men inte alltid fått. Läs mer
  • Nina O skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Engagerad, realistisk, förtroendeingivande Läs mer
  • Linda L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har köpt en lägenhet på två rum. Blev bemött av mäklaren på ett trevligt sätt vilket var mina förväntningar. Läs mer
  • Maud S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Proffsig, kunnig och trevlig mäklare. Hela affären gick på räls, väl värt kostnaden. Läs mer
  • Emma S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt 2rok i centrala Östersund. Mycket bra bemötande, aktiv och informativ mäklare. Läs mer
  • Mikael P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt villa. Blivit väldigt bra bemött och det har varit lätt att komma i kontakt med mäklaren! Läs mer
  • Östersunds K skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har köpt lägenhet och mäklarkontakten fungerade utmärkt Läs mer
  • Annika H
    Annika H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt lägenhet, köpt hus
    Allt har fungerat superbra!!
    Trevliga mäklare, ordning o reda oh smidigt genomförda affärer! Läs mer
  • Mari H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt bostadsrätt
    Bra bemött
    Hade inga förväntningar
    Bra från början till slu Läs mer
  • Erika M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har Sålt en 2:a i centrala Östersund. Fick ett jättebra bemötande och engagemang från mäklaren. Lägenheten blev såld innan visning då vi fick jättebra bud från flera köpare direkt när den blev utlagd på Hemnet. Smidig och snabb föesöljning med väldigt proffsig mäklare. Läs mer
  • Tomas M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket angagerad tydlig och noggrann mäklare som gav ett tryggt intryck. Läs mer
  • Karolina J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi köpte en lägenhet, hon var proffsig, framåt, hade bra information, glad och trevlig. Ringde upp och återkoppla. Har hjälpt oss mycket bra. Läs mer
  • Britt S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har sålt mitt och min avlidna mans mysiga Radhus på
    Grundläggargränd.
    Har bara gott att säga om min Mäklare Anton Lundin.
    Fick från början jättebra kontakt och allt blev alltid trevligt
    och proffsigt.
    Lite nervöst inför första besöket men farhågorna försvann
    direkt.
    Hela "resan" blev både intressant och spännande och
    jag blev hela tiden informerad om vad som hänt och nästa Läs mer
  • Ulla N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har köpt och sålt en bostad av två olika mäklare hos er.
    Den jag köpte av var mindre bra det var så illa att vi först drog oss ur. Vi tog kontakt med hans chef och tack vare henne löstes den uppkommna situationen.
    Den som sålde åt mig var bra. Läs mer

Samuel Permans Gata 9, 831 31 Östersund