Alla kategorier Mäklare Jämtland Östersund Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östersund

Fastighetsbyrån Östersund

Samuel Permans Gata 9, 831 31 Östersund — Visa karta

Välkommen till Östersund!

När Storsjön fryser på vinterns lockas östersundsborna till långfärdsskridskoåkning och skideliten samlas på skidanläggningen. På sommaren är nätterna långa och ljusa och Storsjöyran gör att staden fullkomligt bubblar av liv och rörelse i mitten av juli.

Ja, här i småstaden i fjällen händer alltid något och vi på Fastighetsbyrån är alltid uppdaterade på hur bostadsmarknaden rör sig i allt det roliga. Vi är ett engagerat team av fastighetsmäklare och assistenter som med rak kommunikation, professionalitet och trygghet guidar dig i din bostadsaffär. Här kan du få tag i en mäklare som passar dig, oavsett om du söker någon med lång erfarenhet i Östersund eller en frisk fläkt i en nyutexaminerad mäklare.

Kom förbi vårt trevliga kontor eller kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal om dina bostadsplaner!

Läs vad 326 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östersund

• Jan-Erik S
    Jan-Erik S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    bemötandet var bra,värdet helt ok nöjd med affären
  • Magnus K
    Magnus K skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Tydligt, professionellt, serviceinriktat
  • Bengt J
    Bengt J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Ett gott bemötande och kunnigt uppträdande.Kan rekommenderas
  • Fredrik M
    Fredrik M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Min upplevelse som var kund var att jag mötte en proffesionell personal, kunnig och seriös.
    Ovanligt hos många andra.

Från första stund till sista förstod jag att jag skulle bli "lurad" att köpa bostaden.

Och med facit i hand är jag mycket nöjd .
  • Sofia E
    Sofia E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Min sambo har haft samma mäklare vid en tidigare försäljning så det var självklart för oss att ha samma igen.
    Allt har varit väldigt enkelt och smidigt, både med fotografering och kontakt.
  • Björn C
    Björn C skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag tycker att den mäklare jag hade då fastighetsaffären gjordes upp i Östersund! uppträdde proffsigt, var trevlig och tillmötesgående! Affären var väl förberedd och gjordes upp snabbt!

Hälsningar
    Björn Carlsson
  • Alexandra J
    Alexandra J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Väldigt trevlig mäklare!
    Tror dock att hon hade mycket ute vilket gjorde att hon inte kom ihåg allt vi talade om gällande när vi tex kunde ha extravisningar och skriva på kontrakt.

Måste säga att det var en ganska stor miss att ha visning samtidigt som ÖFK hade hemmamatch.

På det stora hela är vi dock nöjda med både pris och personligt bemötande.
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Tar fantastiskt mycket betalt för att inte göra någonting mer än att annonsera och organisera en privat visning.
  • Jonny L
    Jonny L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Ett vänligt bemötande, ett korrekt svar det är vad jag efterlyser ocg jag hittade det hos er!
  • Pål D
    Pål D skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Oengagerad i att svara på frågor. Vi gick tex aldrig se förrådet. Hon visste inte vart det låg.
    Engagerad i budgivning. Tydligt att det var att tillfredställa säljarens (uppdragsgivarens) krav och önskemål innan köparens.
  • Martin Ö
    Martin Ö skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Snabb.kunnig och otroligt hjälpsam och trevlig kan lätt rekomendra våran mäklare till andra som ska sälja din fastighet..
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Proffsig, gjorde hela processen så smidig och bra som vi bara kunde hoppas på att den skulle bli.
  • Agneta P
    Agneta P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket bra! Trevligt bemötande och väldigt engagerad
  • Christoffer A
    Christoffer A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Gott bemötande och väldigt bra tillgänglighet. Hade kanske inte alltid svar på våra frågor men tog reda på dem och gav oss svar vid senare tillfälle.
  • Nina A
    Nina A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Trevlig. Bra bemötande. Eftersom jag visste en hel del om fastigheten, behövde jag inte så mycket kontakt. men den kontakten jag hade var allt igenom bra.
  • Mats R
    Mats R skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bra bemötande, snabb och serviceminded. Kändes inte som någon som bara var ute efter sitt arvode. Noggrann på att föra kundjournal.
  • Desiree S
    Desiree S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Min mäklare var tydlig, omhändertagande och mycket trevlig och jag upplevde att hon gjorde sitt allra bästa. Hon gav ett seriös intryck och var glad och positiv
    Jag hade dålig erfarenhet innan av en annan mäklare så det var väldigt viktigt för mig att få känna mig omhändertagen och trygg
    Det är ju oftast en av de större affärer man gör när man köper eller säljer fastighet
    Jag är mycket nöjd och skulle med glädje rekommendera henne till andra
    Désirée Stattin
  • Anna Å
    Anna Å skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Topp betyg till Kristoffer som skötte försäljningen av vårat hus, kanon bra.

När jag själv gått på visningar och mötts av andra mäklare från fastighetsbyrån är jag dock inte lika nöjd, okunniga och oproffsigt.
  • Jan S
    Jan S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Positiv, kunnig och intresserad/engagerad i försäljningsuppdraget.
    Bra informativ genomgång och stöd under processens gång, efter besiktning och energigenomgång.
  • Johan P
    Johan P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mkt bra. Kunnig och tillmötesgående. 💪👍
  • Helena S
    Helena S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Lättsam, glad, positiv men ändå verklighetstrogen och relevant. Proffsig! Nöjd med mäklaren i sin helhet.
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Fick ingen återkoppling när jag lämnade bud på köp av bostadsrätt. Jag fick själv ringa och fråga om några motbud hade kommit in. Systemet att lämna och få bud via sms fungerade inte hos er men fungerade bra hos andra mäklarbolag.
  • Gunnel E
    Gunnel E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    proffsig och snabb fastighetsaffär av mäklaren.
  • Anneli H
    Anneli H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Ett mycket professionellt mottagande och bra kommunikation var nyckeln till framgång.
  • Eleonore K
    Eleonore K skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Alltid tillgängliga för frågor o svar, alltid trevligt bemötande trots att jag själv kanske var "lite ur balans"/nervös periodvis för hur det skulle gå.. Andra gången jag har en mäklare från Fastighetsbyrån,Stockholm o Östersund på 1,5 år och tänker aldrig ta någon annan om jag ska sälja.
  • Torbjörn H
    Torbjörn H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    snabbt och proffsigt genomförande.
  • Christopher P
    Christopher P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Toppenförsäljning! Väldigt bra, flexibel mäklare med bra kommunikation.
  • Angelica B
    Angelica B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag är så glad att vi valde Fastighetsbyrån och just den mäklaren vi ville ha i Östersund. Överträffade våra förväntningar genom engagemang, driv och genom att ligga i framkant gällande val av marknadsföringskanaler med mera.
  • Johan P
    Johan P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Låter bra. Skänk ngt år 2017 likaså:)

Mäklaren levde upp till förväntan, enligt kutym på orten drog dock budgivningen ut på tiden på ett sätt som nästan gjorde att vi kunnat dra oss ur, inte mäklarens fel. Men när man ger sig in i en budgivningen borde var och en veta var man har sitt pristak och därför inte behöva dra på sitt beslut över helger och veckor (när budgivarna är desamma över hela perioden). Det bör ligga i säljarens intressen likaså förutom när det "saknas" budgivare som kan vara med och trissa upp priset.

Det blev en aning trassligt utifrån olika parters (inklusive vår) i oförmåga/ovilja/tidsbrist att hålla ett kortare telefonmöte då vi befann oss på olika orter. Utifrån senare god vilja från samtliga parter känns affären på det stora hela som det ska, bra. Tydlighet är alltid bra och förordas! Förbokade telefonmöten bör även dessa gå att få till. Vi är nöjda och fick ett bra bemötande.
  • Gustav B
    Gustav B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Märklarna uppfyllde våra förväntningar, mycket proffsiga och kunniga.
  • Torbjörn E
    Torbjörn E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Lättsam, snabb och glad, hela tiden med focus på uppdraget. Överträffade våra förväntningar, toppklass.
  • Rune J
    Rune J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket trevligt bemötande och mycket pedagogiskt upplagda genomgångar.
  • Alf W
    Alf W skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Tänkte anlita Hemverket, men när mäklaren från Fastighetsbyrån kom hem till oss och beskrev tillvägagångssättet så ändrade vi oss. Det verkade så övertygande proffsigt. Vi ångrar oss inte.
  • Lina H
    Lina H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Tillgängliga, kunniga, professionella och bra bemötande
  • Göran A
    Göran A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Allert kunnig social kundvänlig
  • Christina F
    Christina F skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bara positivt. Fick kanonhjälp med försäljningen.
  • Åke E
    Åke E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket bra bemötande, bra service, kort sagt allt har funkat jättebra.
  • Carina J
    Carina J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket nöjd. Professionella mäklare. Kunniga, snabba besked och trevligt bemötande.
  • Lisa B
    Lisa B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Personligt och professionellt bemötande. Kan varmt rekommenderas!
  • Ida H
    Ida H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Kanon! Trevlig, hjälpsam och engagerad.
  • Isabell H
    Isabell H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Min mäklare Emelie var toppen bra hjälp alltid glad positiv är mkt nöjd
  • Anders B
    Anders B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Professionellt och bra bemötande. Snabba besked
  • Lars H
    Lars H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Nöjd med försäljningen! Processen gick smidigt och som jag hade väntat mig.
  • Ingela J
    Ingela J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket bra! Trevligt bemötande, kunnig.
  • Kim S
    Kim S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi såg knappt till mäklaren Kristoffer Henriksson under hela köpesprocessen. Efter att kontraktet var påskrivet var det vi som fick ligga på och kontakta honom för att bestämma tid för nyckelöverlämning osv. Hade mer att göra med hans mäklarassistent och hans kollegor som fick täcka upp för honom. Dessa skötte sig bra men det blir lätt rörigt när det är så många inblandade i affären. Framför allt när säljaren är en smått virrig dam i 80-årsåldern. Skulle vi sälja så skulle vi inte anlita Fastighetsbyrån idag, eller åtminstone inte KH.
  • Mait H
    Mait H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bra bemötande och snabb respons på det jag behövde veta.
  • Runa S
    Runa S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag tycker att mäklaren Kristoffer Henriksson var helt suverän hela tiden jag hade
    kontakt med honom. Kan bara rekommendera honom.
    Runa
    Arna R skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket bra, vänligt, avslappnat
  • Lasse B
    Lasse B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Väl omhändertagen och erhållit all nödvändig information

Samuel Permans Gata 9, 831 31 Östersund