Alla kategorier Mäklare Jämtland Östersund Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östersund

Fastighetsbyrån Östersund

Samuel Permans Gata 9, 831 31 Östersund — Visa karta

Välkommen till Östersund!

När Storsjön fryser på vinterns lockas östersundsborna till långfärdsskridskoåkning och skideliten samlas på skidanläggningen. På sommaren är nätterna långa och ljusa och Storsjöyran gör att staden fullkomligt bubblar av liv och rörelse i mitten av juli.

Ja, här i småstaden i fjällen händer alltid något och vi på Fastighetsbyrån är alltid uppdaterade på hur bostadsmarknaden rör sig i allt det roliga. Vi är ett engagerat team av fastighetsmäklare och assistenter som med rak kommunikation, professionalitet och trygghet guidar dig i din bostadsaffär. Här kan du få tag i en mäklare som passar dig, oavsett om du söker någon med lång erfarenhet i Östersund eller en frisk fläkt i en nyutexaminerad mäklare.

Kom förbi vårt trevliga kontor eller kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal om dina bostadsplaner!

Läs vad 419 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östersund

• 2019-04-20

Maja G skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpte en lägenhetet.
    Mäklaren var helt underbara under alla besök! Svarade på alla frågor och man kände sig hörd och respekterad. Läs mer
  • Amanda Marina L

2019-04-08

Amanda Marina L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bra bemötande och enkla att ha att göra med. Jag hade dock uppskattat att gå igenom dokumenten lite bättre innan påskrift, det var lite förvirrande med alla papper som roterade och jag upplevde det som att det var lite bråttom att skriva på. Jag blev även lämnad med säljaren en lång stund medan mäklarna pratade med våra banker, det var lite olustigt att inte få veta vad som hände. Läs mer
  • 2019-04-05

Britta J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag och sambo sålde bostadsrätt. Mycket nöjda med bemötande samt en snabb och effektiv process. Läs mer
  • 2019-04-03

Roland S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Professionellt och seriöst! Lätt att få k.ontak.med. Läs mer
  • 2019-04-03

Nina Å skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Proffsigt bemötande. Snabb i kontakten! Enkel affär.
    Sålt en bostadsrätt Läs mer
  • 2019-03-27

Ann-Christine G skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bara positivt! Mäklaren skötte affären utmärkt Läs mer
  • Emma E

2019-03-26

Emma E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag sålde en 2a på 60kvm i Östersund.

Jag fick ett väldigt bra första möte med min mäklare, jag uppfattade henne som lyhörd och kunnig. Hela processen gick oerhört smidigt och jag är mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-03-21

Adam R skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    God kommunikation och proffsigt bemötande. Läs mer
  • Christel F

2019-03-21

Christel F skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt en bostadsrätt, mycket personligt och professionellt bemötande, Läs mer
  • 2019-03-08

Göran J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Trevlig och kunnig mäklare:tycker dock att arvodet är lite väl högt. Läs mer
  • 2019-03-07

Anders H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har sålt en villa.
    Professionellt, tillmötesgående, offensivt.
    Vi fick ut mer än vad andra mäklare vi kontaktat trodde.
    Mycket nöjd med Fastighetsbyrån. Läs mer

Inga-lill W skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har sålt våran etage 4 för 1 miljon och är nöjd med priset.
    Vi har blivit bra bemött av den mäklare vi haft.
    Eftersom jag aldrig haft kontakt med någon mäklare tidigare hade jag inga förväntningar alls, men jag / vi är mycket nöjd med den mäklare vi haft kontakt med.
    Allt har gott smidigt o bra Läs mer

Sammy B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi är väldigt nöjda över vårat köp Läs mer

Folke E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt bostad
    Proffsigt bemötande
    Rekommenderar gärna mäklaren för andra köpare o säljare Läs mer
  • 2019-03-03

Michail E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Hhkkwkskskjdjddjdjjdjdjkekdjjdjddjdjdjjzjzjzjdjjdjdjdjjdhdhdjdjdjdj Läs mer
  • 2019-03-02

Jennie J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har både sålt och köpt via fastighetsbyrån. Mycket nöjd med båda de mäklare vi varit i kontakt med. Läs mer
  • 2019-02-27

Bertil J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har köpt en bostadsrätt i Östersund och den mäklare jag haft kontakt med är Katarina Norlander.
    Jag vill ge henne och Fastighetsbyrån mina bästa rekommendtioner. Läs mer
  • 2019-02-25

Sara B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt bostad. Mäklaren Kerstin Bergström har varit väldigt duktig, aktiv, informativ och hjälpsam. Bättre mäklare hade vi inte kunnat ha! Läs mer
  • 2019-02-22

Erica S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Önskade större engagemang och driv från mäklaren. Läs mer
  • Sofia H

2019-02-18

Sofia H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bostadsrätt. Bra bemött med mycket hjälp, skulle vända mig dit igen om det skulle behövas Läs mer
  • 2019-02-18

Kristina B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har sålt mitt radhus och är väldigt nöjd med mäklarens service. Gillar också hur smidigt att löpte på från fotografering, visning och försäljning.
    Känns proffsigt. Läs mer
  • 2019-02-15

Evalena V skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Tydlig kommunikation, planering och genomförande av försäljning. Lyhörda, trevliga, vänliga, glada! Läs mer

Suzanne K skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålde områdets i särklass finaste lägenhet. Mäklaren kände till området sedan lång tid tillbaka och hon har sålt många lägenheter här. Hon visar på gott omdöme, en trygg säkerhet och stor erfarenhet med en känsla för hur och när råd ska ges till mig som säljare. Även fotografen ska ha en eloge eftersom han kom snabbt, valde rätt tid på dagen för att få maximalt ljusinsläpp och fina bilder som verkligen gjorde rätt för varan.
    Under försäljningstidens gång; oktober till februari inträffade inte bara jul och nyår. Även prisfall på bostadsrätter och amorteringskrav för köparen tillkom. Från första till sista visning gick fyra spännande och lätt stressande veckor som ändå slutade med att fyra budgivare gav sig in i budgivningen medan två bara avvaktade. Sammanfattningsvis och i jämförelse med Booli förteckning över sålda lägenheter de senaste sex, åtta veckorna är vi mycket nöjda över vad vi fick betalt för vår fina lilla fyra mitt emot Mittuniversitetet. /Suzanne o Martin Läs mer

Joakim E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har sålt min bostadsrätt. Bestämde mig för denna mäklare redan när vi köpte denna bostad. Det var inte denna mäklare som sålde men vi stötte på henne på visningar och noterade att "henne ska vi ha" när vi en gång säljer.
    Jag förväntade mig att hon skulle stå på tå för våra spekulanter så som hon gjorde för oss när vi var i köptagen.
    Väldigt tydlig kommunikation. Inga krusiduller och ett högt tempo. Läs mer

Ulla H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Liten Etta central.
    Professionellt bemötande.
    Noggrann.
    Mycket bra. Läs mer

Sarah V skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Trevlig och effektiv. God lokalkännedom Läs mer

Anders A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag är jätte nöjd med det bemötande som jag fick av mäklaren när jag köpte min bostad. Läs mer

Per M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Det är svårt att göra det bättre. Läs mer
  • 2019-01-29

Lena E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har sålt en 1 rums lägenhet, har blivit väl omhändertagen av våran mäklare. Läs mer
  • 2019-01-18

Anette F skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har alltid fungerat klockrent 👍 Läs mer
  • 2019-01-13

Kerry L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    mycket bra.kommer att rekomendera fastighets byrån i östersund. Läs mer
  • Jenny S

2019-01-05

Jenny S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har både köpt och sålt. Sålde en tvåa och köpte en trea. Jag har alltid blivit bemött på ett positivt, trevligt och professionellt sätt. Upplever att både köp och försäljning gått bra och smidigt till med bra stöd från min mäklare. Läs mer
  • 2018-12-20

Bo A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har köpt en bostadsrätt med hjälp av en oerhört proffsig, trevlig och kunnig mäklare, bemötandet från mäklaren kunde inte ha varit bättre, kan med varm hand rekommendera Fastighetsbyrån Östersund till den/dem som är i behov av en mäklare! Läs mer
  • 2018-12-15

Gunnar E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har sålt vår fina villa där vi bott i 35 år. Dessutom har vi köpt vår drömlägenhet, allt ordnat på ett exemplariskt sätt av vår mäklare Ulf Ringdahl.
    Våra förväntningar har överträffats med råge.
    Allt har skötts på ett proffsigt och personligt sätt.
    Hälsningar
    Anneli o Gunnar (Wågberg/Ekberg) Läs mer
  • 2018-11-28

Andreas L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Proffsigt bemötande, trevlig affär Läs mer
  • 2018-11-28

Sara M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt huset, bra bemötande, kunnig personal som verkligen VILLE hjälpa till att få det sålt. Läs mer

Kristin Jonsson G skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Utmärkt bemötande, uppfattade genast våra önskemål! Läs mer

Sven J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har sålt en lägenhet och er mäklare har gjort et i våra ögon fantastiskt jobb Läs mer

Marie E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag och min man var egentligen inte ute efter ett nytt hus då vi bodde bra i ett nyrenoverat radhus i samma område som det nya huset vi ny köpte. Men då vi såg huset på Hemnet blev vi förälskade och körde all in direkt. Vilket betyder att vi inte själv förberett för att sälja vårt radhus. Därför värdesätter vi jätte mycket att mäklaren hjälpte oss att göra en så snabb affär som det ändå blev, med bra tips och råd inför visning och hela säljprocessen. Från att ha skrivit kontrakt på vårt nya hus den 7 sep så hade vi inom en månad (5 okt) även skrivit kontrakt med nya köpare till vårt radhus trots att vi innan dess inte förberett på något sätt varken med besiktning eller styling inför visning. Det var en otrolig lättnad för oss att få göra en snabb affär då vi köpt något utan att ha kollat av läget inför försäljning. Mäklaren har hela tiden återkommit snabbt till oss när det hänt något i processen och vi har hela tiden känt oss delaktiga i försäljningen och även köpet (då det var samma mäklare vi köpte av som även sålde vårt hus). Vi blev superbra bemötta av mäklaren och vi kan glatt rekommendera Ulf Ringdahl vidare till andra som står i samma situation som vi gjorde. Läs mer
  • 2018-11-12

Johan Ö skrev om Fastighetsbyrån Östersund
  • 2018-11-09

Olena T skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mäklaren har hjälpt på 100% vid köpet av bostad. Utmärkt! Läs mer

Lars Peter B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi köpte ett radhus via Sanna på Fastighetsbyrån. Sanna var verkligen toppen! Hon svarade snabbt på alla frågor och fixade extra visning.
    Vi träffade många mäklare i jakten på boende och Sanna vinner med hästlängder, hon känns jordnära och dessutom ärlig mot alla parter.
    Kul att träffa en sådan som hon i en rätt så ytlig värld Läs mer

Amin M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Hej jag tror att hon bästa mäklare i vardera. Hon är snäll hon är trevligt hon är duktig hon jättebra Läs mer

Camilla L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt köpmangatan 50a
    Mäklaren Daniel var toppen han hörde av sig så fort det hände nåt, kunde man ej svara så skickade han sms,han uppdaterade och kollade av så man kände sig aldrig bortglömd.
    Blev nåt oklart så fixade han det på studs. Läs mer
  • 2018-11-02

Göran S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt lägenhet
    Trevligt bemötande
    Allt har fungerat utmärkt Läs mer
  • 2018-10-22

Irene E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt bostadsrätt.
    Vänligt bemötande av samtliga mäklare som hjälpte till vid visning och vid själva kontraksskrivandet.
    Upplevde att ansvarig mäklare kunde varit lite mer påläst om själva lägenheten, då planritningen i annonsen vad bristfällig. Läs mer
  • 2018-10-21

Jenny N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har köpt en bostadsrätt. På visningen försökte jag göra en grundlig underrsökning både visuellt och med frågor till mäklaren. Några veckor efter vi skrivit avtal så fick jag en fråga från säljaren om jag ville köpa det elfasystem hon med hjälp av snickare satt in i garderoben. Jag blev lite förvånad över frågan eftersom jag utgick från att det ingick i köpet eftersom inget annat sagts mig. Kan varit en gråzonsfråga men här hade jag förväntat mig att mäklaren skulle gått innoch rådgivit vad som är praxis osv. Mäklaren tog säljarens parti och menade att det ingick i min undersökningsplikt att fråga om vad som ingick i köpet. Mäklaren menade också att jag köpte lägenheten i det skick säljarna köpte och då fanns inte elfasystemeri garderoben. Jag tyckte det lät konstigt och då blev jag hänvisad till er kundombudsman. Hos KO sa man att som jag beskrev situationen så ska inredning i garderob normalt sett ingå.
    Mäklaren verkade inte ha någon koll alls på det juridiska. Utan har bollat allt till köpare och säljare att ta reda på genom KO. Inte förtroendefull mäklare över huvudtaget. Jag kommer inte råda någon att anlita henne och Fastighetsbyrån. Jag har träffat några mäklare genom åren som har tagit tillvara både säljarens och köparens intressen men detta var verkligen under all kritik. Tråkigt när man gör en stor affär i livet att få detta bemötande. Kändes absolut inte som att jag som köpare var en kund. Läs mer
  • 2018-10-18

Conny A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt en bostadsrätt, mycket bra service och bemötande. Kan verkligen rekommendera till andra. Läs mer
  • 2018-10-18

Gunnar B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bra kontakt med mäklaren bra material bra uppföljning Läs mer
  • 2018-10-13

Ylva K skrev om Fastighetsbyrån Östersund