Fastighetsbyrån Östersund

Samuel Permans Gata 9, 831 31 Östersund — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån! Vi är Östersunds ledande fastighetsmäklare med flest förmedlande bostäder år efter år. Så går du i säljtankar, tveka inte att höra av dig till oss.

När Storsjön fryser på vinterns lockas östersundsborna till långfärdsskridskoåkning och skideliten samlas på skidstadion. På sommaren är nätterna långa och ljusa och Storsjöyran gör att staden fullkomligt bubblar av liv och rörelse i mitten av juli.

Ja, här i småstaden i fjällen händer alltid något och vi på Fastighetsbyrån är alltid uppdaterade på hur bostadsmarknaden rör sig i allt det roliga. Vi är ett engagerat team av fastighetsmäklare och assistenter som med rak kommunikation, professionalitet och trygghet guidar dig i din bostadsaffär. Här kan du få tag i en mäklare som passar dig, oavsett om du söker någon med lång erfarenhet i Östersund eller en frisk fläkt i en nyutexaminerad mäklare.

Kom förbi vårt trevliga kontor eller kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal om dina bostadsplaner!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 558 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östersund

Christina W skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har sålt 1 bostadsrätt och 1 fastighet, samt köpt 1 bostadsrätt genom Swedbanks fastighetsbyrå. Allt har varit till belåtenhet. Läs mer

Kjell D skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har sålt ett småhus och mäklaren har varit väldigt hjälpsam och vi har kontinuerligt blivit informerade om vad som händer Läs mer

Titti H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Allt har fungerat bra Katarina har alltid återkommit enligt ök.
    Vid frågor har hon kollat och gett snabba svar. Läs mer

Mikael E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Proffsigt från början till slut
    Engagerade och inlyssnande Läs mer

Kristina J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt ett hus. Mäklaren var trevlig och tillmötesgående och lätt att få kontakt med.
    Skönt med ett proffsigt bemötande.
    Helt enkelt toppen! Läs mer
  • 2020-07-02

Tobias F skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Josefin jobbade snabbt och effektivt med att få min bostadsrätt såld. Väldigt trevlig och kompetent fastighetsmäklare. Läs mer
  • 2020-06-19

Helena P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bostadsrätt Frösön. Dåligt uppdaterad med info från mäklaren gällande det mesta trots efterfrågan. Men snabb affär.
    Hade förväntat mig mer info och kontakt med mäklaren. Läs mer
  • 2020-06-19

Lena J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har sålt en 3a. Mäklaren var mycket trevlig och det var avgörande i valet av byrå. Läs mer
  • 2020-06-15

Malin S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har sålt min bostadsrätt. Mäklaren var otroligt trevlig och professionell. Han var alltid kontaktbar och verkade nästan jobba jämt! Fick fantastisk bra hjälp och är mer än nöjd! Läs mer
  • 2020-06-11

Tage J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Såld en lägenhet!

Hela processen gick som tåget från början till slutet. Läs mer
  • 2020-06-11

Reidun S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt lägenhet, 3 rum o kök, 85 kvm
    Mycket bra bemötande av mäklaren, snabb o nogrann
    Ja, våra förväntningar levdes upp till fullo
    Jättenöjd! Läs mer
  • 2020-06-07

Erik Torbjörn S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Nöjd över att få en så rappt jobbande och trevlig mäklare; det blev en smidig försäljning av min tvåa! Läs mer
  • 2020-06-06

Maria E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jättebra och smidig affär. Allt har känts bra. Läs mer
  • 2020-06-06

Christer E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har köpt en lägenhet. Allt har gått smidigt och utan problem. Läs mer
  • 2020-06-05

Carina T skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt en villa med en mäklare som har engagerat sig i att det ska bli så bra för både köpare och säljare. Läs mer
  • 2020-06-05

Peter M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpte lägenhet. Trevlig mäklare. Läs mer
  • 2020-06-04

Rakel Stenqvist S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har sålt våran bostadsrätt. Vi har haft en bra mäklare som varit klar och tydlig. Jag tycker att hon levde upp till min förväntningar ett bra tålamod och mycket fint bemötande. Läs mer
  • 2020-06-04

Marie S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har sålt ett hus och fick väldigt bra hjälp av vår mäklare. Trevligt bemötande och lyssnade och tog till sig på alla våra funderingar. Läs mer
  • 2020-06-02

Angela M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Genuin, engagemang, äkta och brinner för att göra en helhet för både köpare och säljare.
    Bästa mäklaren jag haft! Läs mer
  • 2020-06-02

Tore Å skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Engagerad mäklare som är flexibel men samtidigt tydligt i sitt sätt och agerande. Förtroendeingivande. Läs mer
  • Alexander L

2020-05-21

Alexander L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi sålde vårt radhus. Vi köpte även radhuset genom fastighetsbyrån för 5år sedan.
    Ända sedan vi värderade huset för 1år sedan har vi blivit jätte bra bemötta. De har varit jätte hjälpsamma och genuint intresserade av att hjälp oss.
    Allt har gått över förväntan med allt. Super bra att göra listor och tips längs vägen Läs mer
  • 2020-05-14

Cristian E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Helt fantastiskt bemötande och mycket kunnande i mäklare!
    Hade svar på våra frågor, löste ev problem som uppstod. Läs mer
  • 2020-05-13

Veronica S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt ett radhus 85 kvadrat. Blev bemött på ett mycket varmt och trevligt sätt av mäklaren.
    Då mäklaren som skulle sälja radhuset blev sjuk tog en annan på mäklarbyrån över men det blev superbra det med. Båda var mkt trevliga, intresserade och engagerade. Förväntningarna uppfylldes. Läs mer
  • 2020-05-13

Susanne N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har köpt en bostadsrätt för första gången och är mycket nöjd med den mäklaren jag haft kontakt med. Hon har visat stor proffessionalitet och engagemang hela vägen så att jag har kunnat känna mig trygg i affären. Jag vet var jag kommer att vända mig nästa gång jag ska göra en bostadsaffär! Läs mer
  • 2020-05-11

Elina Fanny Wiveca E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har köpt en villa!
    Suveränt! Hjälpsam, professionell, bra på att hålla en uppdaterad om läget!
    Alla!
    Mer än nöjd! Läs mer
  • 2020-04-17

Anna Carin A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi sålde en villa! Vår mäklare var trevlig, engagerad, kunnig och sammantaget väldigt bra att ha att göra med. Vår förväntning var att vi skulle få ett högre pris än utgångspriset och det fick vi! Vår mäklare jobbade både dag och kväll och fanns alltid tillgänglig för både köpare och oss säljare, så han överträffade egentligen våra förväntningar

Sammanfattningsvis kan man säga att vi är supernöjda! Läs mer
  • 2020-04-12

Lennart L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag är mycket nöjd med min mäklare Kristoffer Henriksson, Fastighetsbyrån Östersund?, han har överträffat mina höga krav och högt ställda förväntningar!
    Jag kan varmt rekommendera Kristoffer Henriksson och Fastighetsbyrån Östersund. Läs mer
  • 2020-04-08

Sirpa E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag sålde en trea, högts upp, gavel lägenhet med mycket vackert utsikt över Storsjön/ Brunflo viken. Bostadsföreningen sköter väl fastigheterna och området året runt.
    Jag är nöjd i nästan med allt vad gäller försäljningen- slutpriset blev Inte riktigt som jag hade tänkt mig- men så är det. Det får man räkna med att priserna går upp och de går ner beroende på efterfrågan och utbud.
    Mäklaren: Bra bemötande, bra service, bra information, snabba och effektiva digitala lösningar samt svar, bra objekt beskrivning, kontinuerlig information via email/ länken/ fastighetsbyrån i Östersund .
    Allting har gått bra. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-04-06

Margareta S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Allt fungerade klockrent!
    Mycket bra bemötande. Läs mer
  • 2020-04-06

Desirée L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Daniel höll en bra och löpande kontakt med mig. Kände mig helt trygg med honom som mäklare och jag är säker på att han gjort allt han kunde för att allt skulle bli bra. Läs mer
  • 2020-03-27

Joakim P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Stort engagemang, hög grad av flexibilitet och individuell anpassning av försäljningsuppdrag. Vi är supernöjda med affären! Läs mer
  • 2020-03-25

Pontus Ö skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Rakt igenom bra kommunikation, trevligt bemötande. Gick smidigt och effektivt hela vägen! Läs mer
  • 2020-03-18

Natalie N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt hus med en oerhört trevlig och lättsam mäklare som informerade grundligt om allt. Blev väl bemött hela tiden, och han levde upp till alla förväntningar.

Något som hade kunnat vara jobbigt blev en trevlig och trygg upplevelse. Läs mer
  • 2020-03-16

Anniken Karell H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket tillgänglig och flexibel samt ger ett kompetent och förtroendeingivande intryck. Läs mer
  • 2020-03-14

Eva-lena V skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har sålt en lägenhet nyligen och anlitade Fastighetsbyrån till detta.
    Vi har blivit proffsigt bemötta av mäklaren, precis som vi förväntat oss.
    Jag har köpt och sålt bostäder tidigare med samma mäklarfirma och varit nöjd, därav valet även denna gång. Läs mer
  • 2020-03-13

Anders H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt hus för 1.100000 kr.
    Nöjd med mäklaren! Läs mer
  • 2020-03-11

Mats H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har sålt vårlägenhet. Proffsig mäklare. Kunnig på allt och genomförde alla möten, marknadsföring mm på ett tillförlitligt sätt. Värt varje krona! Läs mer
  • 2020-03-09

Lena Sundman H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har sålt både ett hus (för några år sedan) och nu en lght. Vi har fått ett proffsigt bemötande och vi har känt oss trygga med deras kunskap. Om vi hamnar i en säljsituation igen i livet, kommer vi att anlita fastighetsbyrån igen, utan tvekan Läs mer
  • 2020-03-05

Katrin W skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt en villa och det gick väldigt fort och bra .Mötetmed mäklaren upplevde jag som bra och lättsamt ,inga konstigheter.
    Min upplevelse var bara positiv . Hade inga särskilda förväntningar annat än att huset skulle säljas till bra pris och fort! Läs mer
  • 2020-03-03

Liselotte Elsa R skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Hej!
    Vi sålde vårt hus i centrala Östersund 2019 och vi kan varmt rekommendera Anton Lundin som mäklare. Han är kunnig, tydlig, lyhörd och omtänksam. Detta gjorde processen smidig och att vi kände oss väl förberedda på alla olika steg. Läs mer
  • 2020-03-03

Caroline E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Trevligt bemötande, flexibel, informativ, saklig Läs mer
  • 2020-03-02

Marie H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag sålde en bostadsrätt. Min mäklare hade från början en driven utstrålning som jag gillade. Detta intryck höll i sig genom en mkt snabb försäljning.
    Hon höll i trådarna även utanför arbetstid och jag skulle säga att hon lever med sitt jobb.Jag är mkt nöjd ochtycker att jag valde rätt person för jobbet! Klar eloge till Josefin😃 Läs mer
  • 2020-02-29

Emma E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Fick hjälp med att sälja vår lägenhet och det var proffsigt och enkelt hela vägen med våra duktiga mäklare! Läs mer
  • 2020-02-27

Jan-erik N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har sålt hus efter en långdragen process där köpekontrakt var på gång två ggr och sedan fick mäklaren inte förlängning av sin provanställning. Efter nystart med en erfaren mäklare vid byrån har vi nu kunnat sälja huset med tillfredsställande resultat! Läs mer
  • 2020-02-12

Siv S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt en lägenhet.
    Jättebra bemötande och information av mäklaren.
    Mäklaren motsvarade mina förväntningar mycket väl. En toppen mäklare! Läs mer
  • 2020-02-05

Lena D skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Super trevlig mäklare , dock var skurhink med innehåll framme vid visning. Men det spelade ingen roll för mej. Men något att tänka på. Läs mer
  • 2020-02-03

Titti B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Köpt en lägenhet och allt har gått mycket bra. Läs mer
  • 2020-01-29

Petra S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har precis sålt våran lägenhet. Gick snabbt och smidigt! Väldigt bra mäklare. Läs mer
  • 2020-01-25

Filip K skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Josefin Dahlsten har varit fantastisk i alla ledd. Hon hjälpte mig sälja min bostadsrätt i centrala Östersund. Hon har sedan start kommunicerat och hållit dialogen levande under alla steg i försäljningsprocessen. Även varit behjälplig och vägledande kring både upplägget kring fotografering/styling, under visningsperioden och samtidigt ett mycket bra bollplank vid budgivning etc.

Mina förväntningar var högt ställda då jag själv verkar inom liknande bransch och vet hur mycket en bra mäklare kan göra skillnad, men med det sagt så levde Josefin inte bara upp till dem utan även slog dem med hästlängder.

Om ni vill ha en driven mäklare i Östersund, kontakta Josefin. Ni kommer bli nöjda. Läs mer
  • 2020-01-20

Elisabet S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt lägenhet. Eva-Lena är en kunnig och trevlig mäklare. Läs mer

Samuel Permans Gata 9, 831 31 Östersund