Alla kategorier Mäklare Jämtland Östersund Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östersund

Fastighetsbyrån Östersund

Samuel Permans Gata 9, 831 31 Östersund — Visa karta

Välkommen till Östersund!

När Storsjön fryser på vinterns lockas östersundsborna till långfärdsskridskoåkning och skideliten samlas på skidanläggningen. På sommaren är nätterna långa och ljusa och Storsjöyran gör att staden fullkomligt bubblar av liv och rörelse i mitten av juli.

Ja, här i småstaden i fjällen händer alltid något och vi på Fastighetsbyrån är alltid uppdaterade på hur bostadsmarknaden rör sig i allt det roliga. Vi är ett engagerat team av fastighetsmäklare och assistenter som med rak kommunikation, professionalitet och trygghet guidar dig i din bostadsaffär. Här kan du få tag i en mäklare som passar dig, oavsett om du söker någon med lång erfarenhet i Östersund eller en frisk fläkt i en nyutexaminerad mäklare.

Kom förbi vårt trevliga kontor eller kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal om dina bostadsplaner!

Läs vad 345 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östersund

• Christer S
    Christer S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Uppdraget som jag gav till mäklaren, har han utfört till belåtenhet. Läs mer
  • Marita J
    Marita J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har både köpt en lägenhet och sålt ett hus via Fastighetsbyrån och jag är mycket nöjd. Mycket bra bemötande av mäklaren. Eftersom jag har varit på många visningar med olika fastighetsbyråer, kan jag säga att jag tycker att beskrivningarna av både min lägenhet och inte minst mitt hus, har varit vad jag förväntat mig av andra men inte alltid fått. Läs mer
  • Nina O
    Nina O skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Engagerad, realistisk, förtroendeingivande Läs mer
  • Linda L
    Linda L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har köpt en lägenhet på två rum. Blev bemött av mäklaren på ett trevligt sätt vilket var mina förväntningar. Läs mer
  • Maud S
    Maud S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Proffsig, kunnig och trevlig mäklare. Hela affären gick på räls, väl värt kostnaden. Läs mer
  • Emma S
    Emma S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt 2rok i centrala Östersund. Mycket bra bemötande, aktiv och informativ mäklare. Läs mer
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt villa. Blivit väldigt bra bemött och det har varit lätt att komma i kontakt med mäklaren! Läs mer
  • Östersunds K
    Östersunds K skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har köpt lägenhet och mäklarkontakten fungerade utmärkt Läs mer
  • Annika H
    Annika H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt lägenhet, köpt hus
    Allt har fungerat superbra!!
    Trevliga mäklare, ordning o reda oh smidigt genomförda affärer! Läs mer
  • Mari H
    Mari H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Sålt bostadsrätt
    Bra bemött
    Hade inga förväntningar
    Bra från början till slu Läs mer
  • Erika M
    Erika M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi har Sålt en 2:a i centrala Östersund. Fick ett jättebra bemötande och engagemang från mäklaren. Lägenheten blev såld innan visning då vi fick jättebra bud från flera köpare direkt när den blev utlagd på Hemnet. Smidig och snabb föesöljning med väldigt proffsig mäklare. Läs mer
  • Tomas M
    Tomas M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket angagerad tydlig och noggrann mäklare som gav ett tryggt intryck. Läs mer
  • Karolina J
    Karolina J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi köpte en lägenhet, hon var proffsig, framåt, hade bra information, glad och trevlig. Ringde upp och återkoppla. Har hjälpt oss mycket bra. Läs mer
  • Britt S
    Britt S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag har sålt mitt och min avlidna mans mysiga Radhus på
    Grundläggargränd.
    Har bara gott att säga om min Mäklare Anton Lundin.
    Fick från början jättebra kontakt och allt blev alltid trevligt
    och proffsigt.
    Lite nervöst inför första besöket men farhågorna försvann
    direkt.
    Hela "resan" blev både intressant och spännande och
    jag blev hela tiden informerad om vad som hänt och nästa Läs mer
  • Ulla N
    Ulla N skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Har köpt och sålt en bostad av två olika mäklare hos er.
    Den jag köpte av var mindre bra det var så illa att vi först drog oss ur. Vi tog kontakt med hans chef och tack vare henne löstes den uppkommna situationen.
    Den som sålde åt mig var bra. Läs mer
  • Linnea S
    Linnea S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Vi hade Sanna som mäklare. Engagerad och driven. Övrig personal jag träffat har oxå varit trevliga. Helnöjd! Läs mer
  • Carina B
    Carina B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Trevligt bemötande, bra information, snabbt genomförd affär. Läs mer
  • Jeanette F
    Jeanette F skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Min andra försäljning genom Fastighetsbyrån. Smidigt, proffsigt. Läs mer
  • Thomas P
    Thomas P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Väldigt proffsigt, men ändå med stort hjärta och familjär stämning. Läs mer
  • Kjell G
    Kjell G skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bra och kunnig personal Annonseringen tydlig och bra Läs mer
  • Jan-Erik S
    Jan-Erik S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    bemötandet var bra,värdet helt ok nöjd med affären Läs mer
  • Magnus K
    Magnus K skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Tydligt, professionellt, serviceinriktat Läs mer
  • Bengt J
    Bengt J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Ett gott bemötande och kunnigt uppträdande.Kan rekommenderas Läs mer
  • Fredrik M
    Fredrik M skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Min upplevelse som var kund var att jag mötte en proffesionell personal, kunnig och seriös.
    Ovanligt hos många andra.

Från första stund till sista förstod jag att jag skulle bli "lurad" att köpa bostaden.

Och med facit i hand är jag mycket nöjd . Läs mer
  • Sofia E
    Sofia E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Min sambo har haft samma mäklare vid en tidigare försäljning så det var självklart för oss att ha samma igen.
    Allt har varit väldigt enkelt och smidigt, både med fotografering och kontakt. Läs mer
  • Björn C
    Björn C skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag tycker att den mäklare jag hade då fastighetsaffären gjordes upp i Östersund! uppträdde proffsigt, var trevlig och tillmötesgående! Affären var väl förberedd och gjordes upp snabbt!

Hälsningar
    Björn Carlsson Läs mer
  • Alexandra J
    Alexandra J skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Väldigt trevlig mäklare!
    Tror dock att hon hade mycket ute vilket gjorde att hon inte kom ihåg allt vi talade om gällande när vi tex kunde ha extravisningar och skriva på kontrakt.

Måste säga att det var en ganska stor miss att ha visning samtidigt som ÖFK hade hemmamatch.

På det stora hela är vi dock nöjda med både pris och personligt bemötande. Läs mer
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Tar fantastiskt mycket betalt för att inte göra någonting mer än att annonsera och organisera en privat visning. Läs mer
  • Jonny L
    Jonny L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Ett vänligt bemötande, ett korrekt svar det är vad jag efterlyser ocg jag hittade det hos er! Läs mer
  • Pål D
    Pål D skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Oengagerad i att svara på frågor. Vi gick tex aldrig se förrådet. Hon visste inte vart det låg.
    Engagerad i budgivning. Tydligt att det var att tillfredställa säljarens (uppdragsgivarens) krav och önskemål innan köparens. Läs mer
  • Martin Ö
    Martin Ö skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Snabb.kunnig och otroligt hjälpsam och trevlig kan lätt rekomendra våran mäklare till andra som ska sälja din fastighet.. Läs mer
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Proffsig, gjorde hela processen så smidig och bra som vi bara kunde hoppas på att den skulle bli. Läs mer
  • Agneta P
    Agneta P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mycket bra! Trevligt bemötande och väldigt engagerad Läs mer
  • Christoffer A
    Christoffer A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Gott bemötande och väldigt bra tillgänglighet. Hade kanske inte alltid svar på våra frågor men tog reda på dem och gav oss svar vid senare tillfälle. Läs mer
  • Nina A
    Nina A skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Trevlig. Bra bemötande. Eftersom jag visste en hel del om fastigheten, behövde jag inte så mycket kontakt. men den kontakten jag hade var allt igenom bra. Läs mer
  • Mats R
    Mats R skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Bra bemötande, snabb och serviceminded. Kändes inte som någon som bara var ute efter sitt arvode. Noggrann på att föra kundjournal. Läs mer
  • Desiree S
    Desiree S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Min mäklare var tydlig, omhändertagande och mycket trevlig och jag upplevde att hon gjorde sitt allra bästa. Hon gav ett seriös intryck och var glad och positiv
    Jag hade dålig erfarenhet innan av en annan mäklare så det var väldigt viktigt för mig att få känna mig omhändertagen och trygg
    Det är ju oftast en av de större affärer man gör när man köper eller säljer fastighet
    Jag är mycket nöjd och skulle med glädje rekommendera henne till andra
    Désirée Stattin Läs mer
  • Anna Å
    Anna Å skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Topp betyg till Kristoffer som skötte försäljningen av vårat hus, kanon bra.

När jag själv gått på visningar och mötts av andra mäklare från fastighetsbyrån är jag dock inte lika nöjd, okunniga och oproffsigt. Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Positiv, kunnig och intresserad/engagerad i försäljningsuppdraget.
    Bra informativ genomgång och stöd under processens gång, efter besiktning och energigenomgång. Läs mer
  • Johan P
    Johan P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Mkt bra. Kunnig och tillmötesgående. 💪👍 Läs mer
  • Helena S
    Helena S skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Lättsam, glad, positiv men ändå verklighetstrogen och relevant. Proffsig! Nöjd med mäklaren i sin helhet. Läs mer
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Fick ingen återkoppling när jag lämnade bud på köp av bostadsrätt. Jag fick själv ringa och fråga om några motbud hade kommit in. Systemet att lämna och få bud via sms fungerade inte hos er men fungerade bra hos andra mäklarbolag. Läs mer
  • Gunnel E
    Gunnel E skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    proffsig och snabb fastighetsaffär av mäklaren. Läs mer
  • Anneli H
    Anneli H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Ett mycket professionellt mottagande och bra kommunikation var nyckeln till framgång. Läs mer
  • Eleonore K
    Eleonore K skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Alltid tillgängliga för frågor o svar, alltid trevligt bemötande trots att jag själv kanske var "lite ur balans"/nervös periodvis för hur det skulle gå.. Andra gången jag har en mäklare från Fastighetsbyrån,Stockholm o Östersund på 1,5 år och tänker aldrig ta någon annan om jag ska sälja. Läs mer
  • Torbjörn H
    Torbjörn H skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    snabbt och proffsigt genomförande. Läs mer
  • Christopher P
    Christopher P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Toppenförsäljning! Väldigt bra, flexibel mäklare med bra kommunikation. Läs mer
  • Angelica B
    Angelica B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Jag är så glad att vi valde Fastighetsbyrån och just den mäklaren vi ville ha i Östersund. Överträffade våra förväntningar genom engagemang, driv och genom att ligga i framkant gällande val av marknadsföringskanaler med mera. Läs mer
  • Johan P
    Johan P skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Låter bra. Skänk ngt år 2017 likaså:)

Mäklaren levde upp till förväntan, enligt kutym på orten drog dock budgivningen ut på tiden på ett sätt som nästan gjorde att vi kunnat dra oss ur, inte mäklarens fel. Men när man ger sig in i en budgivningen borde var och en veta var man har sitt pristak och därför inte behöva dra på sitt beslut över helger och veckor (när budgivarna är desamma över hela perioden). Det bör ligga i säljarens intressen likaså förutom när det "saknas" budgivare som kan vara med och trissa upp priset.

Det blev en aning trassligt utifrån olika parters (inklusive vår) i oförmåga/ovilja/tidsbrist att hålla ett kortare telefonmöte då vi befann oss på olika orter. Utifrån senare god vilja från samtliga parter känns affären på det stora hela som det ska, bra. Tydlighet är alltid bra och förordas! Förbokade telefonmöten bör även dessa gå att få till. Vi är nöjda och fick ett bra bemötande. Läs mer
  • Gustav B
    Gustav B skrev om Fastighetsbyrån Östersund
    Märklarna uppfyllde våra förväntningar, mycket proffsiga och kunniga. Läs mer

Samuel Permans Gata 9, 831 31 Östersund