Fastighetsbyrån Sälen

Fjällvägen 44, 780 67 Sälen — Visa karta

Vi som jobbar här på Fastighetsbyrån i Sälen bor själva i området och har arbetat här i många år, både som fastighetsmäklare och i turistnäringen. Därför har vi bra koll på fastighetsmarknaden, ett starkt och stort kontaktnät samt kan närområdet väl. Oavsett om du är ute efter ett permanentboende eller fritidshus vill vi att din bostadsaffär ska vara trygg och att du ska känna av vårt ärliga engagemang.

Har du funderingar kring bostad eller boende här i Sälen? Kom förbi på vårt kontor eller kontakta oss och ställ dina frågor, vi svarar gärna!

Läs vad 113 kunder tycker om Fastighetsbyrån Sälen

• 2019-10-12

Sven Anders Christer S skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Vi har sålt ett radhus, Solhem 35. Vår mäklare får högsta betyg, noggrann och trevlig. Erhållet pris känns ok. Läs mer
  • 2019-10-09

Anna L skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Köpt fritidshus. Mäklaren Terése var proffsig, effektiv, lätt att få tag på. Jag fick all hjälp jag behövde och det blev en snabb och smidig affär. Läs mer
  • 2019-10-08

Michael N skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Försäljning av lägenhet. Trevligt och professionellt bemötande. Tydlig och adekvat information under processen. Aningen defensiv i råd kring budnivåer och acceptans.

Mäklaren (Terese) levde upp till förväntningarna och jag anlitar henne gärna igen! Läs mer
  • 2019-09-26

Lucia D skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Jag har köpt fritidshus och bor i Stockholm.
    Det var bra med samarbete över gränser, dvs vi kunde hantera köpekontrakt i Stockholm hos samma mäklarkedja, därmed behövde vi inte resa fram och tillbaka. Bra med webbsida för kunden, för att att ha koll på vad som är på gång och vad som händer samt ha åtkomst till prospektet via nätet, dvs mkt bra tjänst. Bra dokumentation med ”journalen”, ger en mkt bra transparens.
    Trevlig mäklare med trevligt bemötande.
    Det enda lilla nackdelen var att man fick bedöma städning inför och med säljaren, vilket är känsligt och hämmar inspektionen.
    Rekommenderar mäklaren. Läs mer

Kerstin F skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Vi har just sålt vårt fritidshus i Kläppen via Fastighetsbyrån i Sälen.
    Redan från första mötet hade vi en jättebra dialog. Vår mäklare Anna har gjort ett fantastiskt jobb. Hon har varit lyhörd och lyssnat på våra önskemål. Vi hade lite synpunkter och hon lyssnade och vi ändrade på lite saker. Det resulterade i en mycket bra affär. Affären gick både snabbt och smidigt.
    Vi kan varmt rekommendera henne och resten av gänget på Fastighetsbyrån i Sälen.
    De har både ett proffsigt bemötande och hjärtat på rätt ställe. Läs mer

Mattias F skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Ett riktigt bra mottagande. Lyssnade in på vad vi ville lyfta fram med vår lägenhet. När vi upplevde att bilderna inte framhävde lägenhetens ”mysighet” så fotade de om så det blev precis som vi upplevde lägenheten.
    Kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån Sälen! Läs mer

Per E skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Köpt en sommarstuga och vi fick väldigt bra hjälp med ritningar för mark plus att vi fick hjälp med servitut m,m då våran väg låg på en annans väg så vi fick väldigt bra hjälp med arbetet med det.
    Sen löste dom kontakten med våran bank i Värmland så vi behövde inte vara någon mellanhand så hjälpen vi fått var super. Läs mer
  • 2019-09-21

Malin E skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Köpte ett fritidshus, har blivit väldigt bra bemött av mäklaren och hon hjälpte oss med alla våra frågor i den mån hon kunde. Läs mer
  • 2019-09-10

Lars R skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Proffsigt bemötande och kunnigt på sitt område. Läs mer
  • 2019-09-09

Linda G skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Personligt och väldigt tryggt i en stor affär! Läs mer
  • 2019-08-14

Anna-Zara B skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Köpt hus, bra bemötande av mäklaren. Läs mer
  • 2019-08-14

Kjetil S skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Kjøpt stuga og veldig fornøyd med maklaren:-) Läs mer
  • 2019-08-03

Kristina L skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Vänligt bemötande och väldigt hjälpsam vid försäljning av tomter. Läs mer
  • 2019-08-02

Christina Margareta H skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Mäklaren kände väl till området och gjorde ett proffsigt intryck trots sin unga ålder.
    Vi har sålt en tomt i Rörbäcksnäs och det har fallit väl ut.
    Vi är mycket nöjda och kan rekommendera Emma på Fastighetsbyrån . Läs mer
  • 2019-08-01

Mathias C skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Smidig affär från start till mål Läs mer
  • 2019-07-31

Åsa Ö skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Köpet av vårt fritidshus gick smidigt på alla sätt! Blev bemötta av intresse och hjälpsamhet. Läs mer
  • 2019-07-30

Frida D skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    bra bemötande, trevlig, kanske lite "seg" när man försökte på tag på hen ibland men annars inget att anmärka på :) Läs mer
  • 2019-07-26

Therese Q skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Mycket bra bemötande. Vi fick all hjälp vi behövde och det var alltigenom en trevlig upplevelse att köpa sommarstuga! Läs mer
  • 2019-07-13

Kerstin H skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Sålt fritidshus.
    Bemötandet var utmärkt. Inget att anmärka på.
    Mäklaren levde upp till våra förväntningar. Försäljningen
    var i "hamn" efter endast ca 2 veckor.
    Har bara gott att säga om mäklaren, som vi kan rekommendera
    om frågan kommer upp vid något tillfälle. Läs mer
  • 2019-07-11

Carina L skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Bostadsrätt
    Har i det stora hela varit positivt och bra.
    Vi hade många frågor i början och fick då visning av en assistent utan kunskap och där hade vi behövt svar Läs mer
  • 2019-06-26

Josefine S skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Köpt fritidshus. Jättegullig och trevlig mäklare. Kompetent och lätt att få tag i, snabb återkoppling. Läs mer
  • 2019-06-26

Jonas H skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Bra bemötande och information.
    Vi har köpt bostadsrätt i sälen.
    Mäklaren skötte alla avtal och bank kontakter, skickade även hem nycklar. Läs mer
  • 2019-06-24

Niklas J skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Snabb åter respons, flexibla visningstider. Läs mer
  • 2019-06-24

Marie Helén S skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    trevlig mäklare som gjorde ett bra arbete, sedan var det inte så lätt att sälja som vi trodde Läs mer
  • 2019-06-09

Christer C skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Köp av fritidshus, bra bemötande, fungerat utmärkt!
    Förväntningarna infriats. Läs mer
  • 2019-06-08

Henrik Mikael N skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Sålt en villa. Bra bemött. Totala upplevelsen god. Läs mer
  • 2019-06-02

Elena W skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Mycket bra hjälp och väldigt snabb försäljning. Läs mer
  • 2019-05-24

Stefan P skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Jag har köpt ett fritidshus och snart sålt en Bostadsrätt.
    Anna Sjögren Anderson har hjälpt oss på ett mycket bra sätt.
    Hade inte så stora förväntningar då vi men blev glatt överraskad och imponerad över Annas engagemang. Läs mer
  • 2019-05-20

Erik B skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    ..........................................🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾 Läs mer
  • 2019-05-17

Karin J skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Trevlig mäklare som var professionell och kände in oss som köpare. Läs mer
  • 2019-05-16

Olle E skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Hej

Köpte en Fritidsstuga i Sälen.Bemötandet jag fick var fantastiskt kort o Gott. Mina förväntningar var att jag skulle få proffsig hjälp. Det fick jag också och tack vare fullmakt fick jag mer hjälp än vad jag trodde jag kunde få från början. KANON ! :) Läs mer
  • 2019-05-13

Jonas E skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Vi anlitade Terése Olsson i Sälen för att sälja vårt hus i Sälenstugan. Det har varit ett bra samarbete med Terése och jag uppskattar att hon är snabb på att ta tag i frågor som uppstått under säljprocessen och att hon också har varit noga med att återkoppla status till oss säljare (3st). Även om inget nytt inkommit. Det enda minus var att vi hoppades att få lite mer betalt för vårt hus än vad vi fick. Läs mer
  • 2019-05-08

Leticia L skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Vi har köpt en lägenhet i Sälen. Fastighetsmäklaren var mycket service minded och alltid svarade på alla våra frågor. Mäklaren stödje oss under hela processen, var tydligt och hjälpsam.
    Vår upplevelse är mycket positiv! Läs mer
  • 2019-05-07

Kai J skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Högt engagemang och intresse för både köpare och säljare. Läs mer
  • 2019-04-23

Rose-marie H skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Jag har sålt mitt hus. Mäklaren var trevlig, tillmötesgående och proffsig. Det böev en snabb affär och jag är helnöjd. Läs mer
  • 2019-04-23

Erik B skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Allt har fungerat mycket bra!
    Trevligt bemötande och bra flexibilitet Läs mer
  • 2019-04-21

Ulla Berit Margreth Å skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Flerfamiljshus Sälen.
    Mäklaren var toppen trevlig och hållit kontakten på ett utmärkt sätt.
    Jag är hel nöjd. Läs mer
  • 2019-04-03

Joakim L skrev om Fastighetsbyrån Sälen
  • 2019-04-03

Mattias N skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Köpt fritidshus
    Utmärkt bemötande Läs mer
  • 2019-04-01

Christina Ö skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Mycket kunnig och lugn mäklare som jobbade dygnet runt. Läs mer
  • 2019-03-29

HANS H skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Jag har under en halvårsperiod under 2018 sålt 11 små bostadsrätter i Sälen. Själv har jag under den här tiden uppehållit mig i Singapore eller Argentina och ibland varit svår att få tag på. Jag är glad att jag hos Fastighetsbyrån i Sälen hittade en mäklare Terese, som var både entusiastik, energisk och som det var ordning och reda med. Jag tog först kontakt med fem andra lokala mäklarbyråer för utvärdering, innan jag slutligen valde Fastighetsbyrån i Sälen. Min utvalda mäklare kunde marknaden och det blev lätt att komma överens om priser, hur försäljningen skulle gå till och hur lägenheterna skulle beskrivas. Alla kontakter med bostadsföreningen och med min bank sköttes perfekt och självständigt. Nu när alla bostadrätter är sålda är jag också imponerad av hur professionellt alla aktiviteter, bud och betalningar redovisats till mig som säljare. Jag är kanske en slarver, men min mäklare är det inte! Ett stort tack!

Hans Läs mer
  • Robert J

2019-03-22

Robert J skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Vi har köpt ett fritidsboende i sälen. Vi hade ingen möjlighet att åka dit för att genomföra affären men mäklaren skötte allt från papper kontrakt och alla kontakter med föreningen mm superbra.
    En mycket proffsig genomförd affär av mäklaren och vi är jättenöjda. Läs mer
  • 2019-03-21

Stig Ulf Håkan N skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Fritidshus i Tandådalen, sålt av Fastighetsbyrån i Sälen , mäklare Terese Olsson.
    Såldes snabbt och effektivt genom bra och professionell marknadsföring och annonsering. Läs mer
  • 2019-03-20

Kristin W skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Jag köpte en lägenhet i Stlten genom dem. Det var svårt att få kontakt med mäklaren. Svarade inte i telefon eller på sms. Rörig och ostrukturerad. Jag som kund fick driva affären.
    Det som höjer betyget är att mäklaren var glad och trevlig när man väl fick tag på henne. Läs mer
  • 2019-03-18

David Georg N skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Mkt responsiva på alla frågor , effektivt och hög kvalitet Läs mer
  • 2019-03-17

Gina Birgitta H skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Sålt villa. Mycket professionell och hjälpsam i sitt bemötande. Trots problem runt försäljning blev det ett bra avslut, då mäklaren gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • 2019-03-13

Birgitta T skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Bara positivt! Köpt i Transtrand. Läs mer
  • 2019-03-13

Nicklas A skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Bra återkoppling
    Snabbt agerade
    Trevligt bemött
    Har både köpt och sålt hus genom fastighetsbyrån Läs mer
  • 2019-03-07

Helena M skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Vi har köpt en liten fin stuga på fjället. Vi fick vad vi önskade, vår mäklare var påläst, kunnig och bemötte oss på allra bästa sätt! Snabb återkoppling vid frågor. Trevlig träff vid tillträde! Tack Marika! Läs mer
  • 2019-03-06

Gunhild N skrev om Fastighetsbyrån Sälen
    Vi köpte två Fritidshus.
    Bemötandet var proffigt och mycket vänligt.
    Mäklaren löste de saker som vi förväntade oss på ett smidigt sätt trots att affären skedde på distans.
    Helt nöjd med mäklaren jobb och kan varmt rekommendera henne. / Gunhild o Bertil Läs mer

Fjällvägen 44, 780 67 Sälen