Fastighetsbyrån Söderhamn

Kungsgatan 14, 826 30 Söderhamn — Visa karta

Välkommen till oss på Fastighetsbyrån i Söderhamn!

Här är vi sju personer som jobbar och tillsammans har vi över 50 års erfarenhet av fastighetsförmedling. I Söderhamn har vi varit aktiva sedan 1971 och vi har genom åren skapat ett starkt kontaktnät och en god lokalkännedom.

Bostadsmarknaden här i Söderhamn är relativt stabil och försäljningen är jämn från år till år. Tack vare vårt samarbete med Swedbank och att vi har en stor organisation i ryggen kan vi erbjuda tjänster som Köpcoach, Steget-före-paketet och Kvalitetssäkrad budgivning. Vårt mål är dock att alltid ge dig en personligt anpassad mäklartjänst och vi engagerar oss i varje affär.

Boka en tid för värdering eller kom gärna förbi och ställ dina frågor om bostäder i Söderhamn!

Läs vad 129 kunder tycker om Fastighetsbyrån Söderhamn

• 2020-05-24

Erika G skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Allt har från start till slut varit proffsigt och ett mkt gott bemötande. Läs mer
  • 2020-05-18

Jan H skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Sålt bostadsrätt. Vi hade höga krav och förväntningar och mäklaren uppfyllde dessa till 110 procent. Läs mer
  • 2020-05-10

Kersti S skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Sålt hus, en försäljning som gick väldigt fort.
    Mäklaren verkade stressad., i övrigt väl bemött.
    Jag fick efterfråga vissa dokument själv på kontoret, som det stod i andra papper att man skulle ha fått av mäklaren. Läs mer
  • 2020-04-16

Tobias A skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Jag har både köpt och sålt villa och lägenhet via fastighetsbyrån i Söderhamn. Jag har alltid fått ett proffsigt bemötande av mäklarna som uppvisar kunnighet och ett stort engagemang. De har definitivt levt upp till mina förväntningar med råge! Samtliga är supertrevliga och lätta att ha och göra med. Jag kan starkt rekommendera fastighetsbyrån i Söderhamn! Läs mer
  • 2020-04-13

Hans B skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Alltid fått ett väldigt vänligt och hjälpsamt bemötande när vi sålde vår "hästgård". Spelade ingen roll om det var kvällar eller helger utan vi fick svar och besked ändå! Läs mer

Leif W skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Sålde ett enfamiljshus i skärgården utanför Söderhamn.
    Objektet var ganska svårsålt p g a en för Söderhamn hög prisnivå.
    Mäklaren bemötte oss väl hela tiden. Vi fick en prisvärdering på 4,8-4,85 mkr. Vi har tidigare fått värderingar på 4,8-5,3 mkr. Presentationen blev bra och antalet nyfikna tittare via Hemnet var extremt stort. Trots detta var det bara tre spekulanter som valde att titta på fastigheten över en tremånadersperiod. Vi fick först ett bud från en spekulant som var 550 tkr under begärt pris. Det höjdes sedan med 100 tkr. Vi var totalt ointresserade att sälja till den prisnivån. Sedan höjde samma spekulant med ytterligare 200 tkr, vilket då var 250 tkr under vårt begärda pris. Vi har nu accepterat denna prisnivå p g a den ekonomiska oro som inträtt i samband med Coronakrisen.
    En överraskning inträffade i samband med kontraktsskrivningen. Kvällen före fick vi ett besked om att budet var förknippat med ett villkor som till viss del gjorde affären osäker. Efter ett antal diskussioner fram och tillbaka har vi nu ett försäljningsavtal där vi är inom en tidsfrist att villkoret ska uppfyllas.
    Mäklaren har i stort hanterat processen bra. Återkopplingen efter respektive visning kunde dock vara bättre. Överraskningen vid kontraktsskrivningen var inte bra. Vi var inte tidigare informerade om att det förelåg villkor.
    Eftersom vi har 4 mäklarvärderingar i intervallet 4,8-5,3 mkr är vi naturligtvis inte helt tillfredsställda med prisutfallet.
    Affären är ännu inte avslutad varför något slutomdöme egentligen inte ännu kan ges. Läs mer

Stig Lennart E skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Inom c:a en månad har vi både sålt villan och köpt en lägenhet genom Fastighetsbyrån Söderhamn .
    Vi hade ju hört att fastighetsbyrån hade ett gott anseende så vi förväntade oss bra hjälp av dem, och de levde helt klart upp till dessa förväntningar
    Allt gick väldigt smidigt och bra med hjälp av duktiga mäklare på fastighetsbyrån.
    Vi har ingenting att anmärka på fastighetsbyrån Söderhamn , vi kan varmt rekommendera dem till eventuella hus/bostads affärer // Stig-L och Inga-L Läs mer

Thomas S skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Vi fick ett bra intryck och nästan allt fungerade perfekt då vi satt på olika orter.
    Man var lyhörd för våra frågor och de arbetade informativt. Läs mer
  • Gunilla Ö

2020-04-01

Gunilla Ö skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Sålt en bostadsrätt och blivit väldigt bra bemött/Gunilla Läs mer
  • 2020-03-10

Ann-charlotte H skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Köpt ett hus. Allt gick bra men 2 h väntan vid överlämning hos mäklaren pga bankstrul var ej skoj Läs mer
  • Erik N

2020-03-09

Erik N skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Återkommer inte när hon säger att hon ska göra det samt känns för oerfaren! Läs mer
  • 2020-03-01

Sara L skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Professionellt bemötande och snabb återkoppling, vi är jättenöjda! Läs mer
  • 2020-01-30

Johan B skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Sålt lägenhet. Mycket proffsig och tillmötesgående, bra service. Läs mer
  • 2020-01-28

Leif Erik B skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Sålt ett kedjehus. Behövde en snabb affär och proffsig hjälp av mäklaren och hon uppfyllde alla våra förväntningar. Läs mer
  • 2020-01-13

Eva-stina L skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    vi köpte ett fritidshus i Söderhamn. Mäklaren tog sig tid och var väldigt flexibel. Kunnig om området och kommunen. Inte så "på" utan lät oss få tid att fundera Läs mer
  • 2020-01-07

Eva H skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Mäklaren var lyhörd för våra önskemål och var alltid tillgänglig för oss. Läs mer
  • 2019-12-09

Jesus Alexander C skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Jag har en bra upplevelse jag köptr mitt första hus . Läs mer
  • 2019-12-08

Josefine E skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Jag har köpt min första bostadsrätt och min mäklare har varit tillmötesgående och hjälpsam från början till slut! Läs mer
  • 2019-12-02

Helge S skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Bra och snabb kommunikation.
    Bra bemötande hela vägen. Läs mer
  • Ramona W

2019-11-29

Ramona W skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Har köpt fastighet/Lägenhet i Vågbro.
    Blev väldigt trevligt bemött av alla mäklare på Fastighetsbyrån Söderhamn.
    Jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • 2019-11-17

Maria O skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Hon var Positiv kunnig och lättillgänglig Läs mer
  • 2019-11-17

Julia S skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Vi har köpt mjölnäsvägen 4 och är jättenöjda med Fastighetsbyrån och Louice!
    Supertrevlig och bra på att förklara så att man förstod.
    Vi kommer att rekomendera Fastighetsbyrån till andra framöver! 👍🏼 Läs mer
  • 2019-11-08

Per O skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Både köpt och sålt bostad.

alltid väl bemött.

De har överträffat mina förväntningar som kund. Läs mer
  • 2019-11-06

Maria T skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Mårdnäsvägen 44, Segersta. Köp. Bra bemött av mäklaren, men...
    Budgivningen pågick utan att mäklaren kontrollerat att budare 2 inte hade täckning från banken. Budare 2 trissade upp priset, vilket gjorde att vi tillslut la oss. Då visade det sej att budare 2 ville villkora sitt bud (priset de la var under förutsättning att de kunde sälja sitt hus) vilket inte säljarna var intresserade av. Turen gick därför tillbaka till oss. Vi kunde stänga affären på något lägre pris än vårat sista bud p g a detta. Tyvärr upplever vi ändå att vi fick lägga ett högre pris p g a mäklarnas slarv. Ansvarig mäkare skyllde på en "praktikant", vilket inte är acceptabelt. Läs mer
  • 2019-11-04

Lars thorbjörn H skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Verkligen lyhörd mot både köpare och säljare, kan verkligen rekommendera Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2019-10-28

Ann Katrine E skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Har sålt en villa och är överlag nöjd med mäklaren Läs mer
  • 2019-10-24

Tommy B skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    För oss är tillgänglighet viktigt och det har infriats flera gånger om.
    Vi har köpt ett fritidshus.
    Vi fick känslan att vi var den enda kunden hon hade vilket kändes bra.

Väldigt personlig kontakt, kändes äkta. Läs mer
  • 2019-10-21

Peter M skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Vi sålde vårt fritidshus genom Fastighetsbyrån. Mäklaren gjorde ett kanonjobb. Vi trodde först att det inte var så stor chans att sälja fritidshus på hösten men hon övertalade oss att försöka vilket gav väldigt gott resultat. Hon har varit en mycket stor tillgång! Läs mer
  • 2019-10-21

Ia B skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Mycket bra mäklare Maja Sköld! Läs mer
  • 2019-10-16

Elin S skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Jag sålde en bostadsrätt. Jag fick snabbt ett trevligt och personligt bemötande och svar på alla mina frågor. Affären gick snabbare än väntat och min mäklare gjorde ett toppen jobb. Läs mer
  • 2019-10-05

Tommy D skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Enkelt, rakt, bekymmersfritt, helt enkelt ett mycket proffsigt bemötande och genomförande av vårt husköp.

Vi är mycket nöjda köpare, av oss får Jessica och hennes team 5/5 stjärnor. Läs mer
  • 2019-09-30

Karin Marianne G skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Sålt en villa
    Väldigt bra bemötande och allt kändes bra Läs mer
  • 2019-09-27

Ewa M skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Mäklaren övervärderade fastigheten för att få hög provision, känner mig lurad. Läs mer
  • 2019-09-27

Annica D skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Köpt bostadsrätt.
    Mina förväntningar var att få information under resans gång från budgivning till slutfört köp. Jag är jättenöjd med min mäklare som har varit tillmötesgående och förenklat processen samt alltid varit tillgänglig för frågor. Även efter köpet erbjudit sig att vara till hjälp vid problem med flyttstädningsbolaget. Läs mer
  • 2019-09-25

Marie D skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Köpt bostad
    Ointresserad av att visa/sälja huset vi va intresserad av Läs mer
  • 2019-09-12

Armida F skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Återkom gärna när affären är klar så ska jag berätta mer. Läs mer
  • 2019-09-09

Glenn N skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Mycket bra bemött proffsig säljare ..Sålde två fastigheter på samma tomt .. Läs mer
  • 2019-09-09

Fredrik L skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Köpt bostad via Fastighetsbyrån i Söderhamn. Gott engagemang och bra återkoppling! Läs mer
  • 2019-09-07

Johnny G skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Sålde min lägenhet, mäklaren skötte sig jättebra med bra kontakt och upplägg av försäljningen. Läs mer
  • 2019-08-14

Fredrik B skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Denna kåk har varit våran
    uti många herrans år,
    denna kåk har varit vår
    och det har nog satt sina spår.
    Denna kåk den har hängt i
    och den har stått i vått och torrt,
    men nu är det slut på det,
    för nu ska fastigheten bort. Läs mer
  • Christer S

2019-07-24

Christer S skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Köpte ett fritidshus av Fastighetsbyrån i Söderhamn.
    Det totala intrycket är att de är engagerade, proffsiga och lyhörda.
    Allt från visning till budgivning till överlåtelse funkade smidigt. Läs mer

Marie A skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Köpt fritidshus. Var lite svårt att få kontakt i början men det gick bättre senare Läs mer

Pia Å skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Toppen mäklare, kunde inte bli bättre. Snabb återkoppling, tydlig, flexibel, mycket bra löpande information när vi släde vår stuga. Mäklaren var mycket professionell, inlyssnande med bra reflektioner på olika lösningar. Väldigt väl insatt i juridiken kring försäljningen. Mycket nöjd säljare. Läs mer

Ellen N skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Köpt villa.

Mycket bra bemött och fick snabba svar när vi funderade på något. Lätt tillgänglig. Läs mer
  • 2019-07-20

Inga-Lill Ö skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Fritidshus åretruntstandard med gäststuga i Långvind, Hudiksvall.
    Trevligt bemött men upplevde sedan lågt engagemang och känsla av att få iväg objektet så fort som möjligt. Efter framförda synpunkter gjorde mäklaren en del förändringar. Därefter nöjd med affären. Läs mer
  • 2019-07-18

Jörgen R skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Att välja Jessica som mäklare var självklart eftersom vi användt henne ett flertal gånger tidigare och för att hon alltid haft hög närvaro genom hela processen. Jessica med team levererade även denna gång med en hög energi och glädje i alla möten. Läs mer
  • 2019-07-11

Bengt-Åke L skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Sålt gammal fiskarstuga på arrendetomt på en Ö ute på havet.

Bra bemötande, sjövan så att hon kunde utföra uppdraget.

Underbart trevliga och kunniga mäklare så att det hela skedde snabbt enligt mina önskemål. Läs mer
  • 2019-07-10

Tomas R skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    -Vi har sålt en vill
    -Super trevlig Jessica
    -blev budgivning och huset gick upp över förväntan
    En mycket bra upplevelse Läs mer
  • Jörgen E

2019-07-08

Jörgen E skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Sålde fritidshus i Söderhamn, och vi är jättenöjda med mäklaren.
    Proffsigt och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-07-08

Stina E skrev om Fastighetsbyrån Söderhamn
    Vår mäklare var proffsig i sin profession, underbar... önskar hen all lycka i framtiden 😊 Läs mer

Kungsgatan 14, 826 30 Söderhamn