Alla kategorier Mäklare Kronoberg Tingsryd Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Tingsryd

Fastighetsbyrån Tingsryd

Skyttegatan 2, 362 30 Tingsryd — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Tingsryd!

Här i Tingsryd är livet underbart! Allt du behöver finns på bekvämt avstånd och kommunen växer, både med permanentboende och sommargäster. Närheten till naturen och de många sjöarna lockar och vi på Fastighetsbyrån följer utvecklingen på nära håll.

Hos oss träffar du lokala mäklare som kan sina områden väl. Fastighetsbyrån har funnits på orten sedan 1968 och vi har sedan dess haft en stark position och gott rykte. Vårt kontor ligger vid torget i Tingsryd och har bra skyltningsmöjligheter.

Tack vare våra många års erfarenhet, vårt samarbete med banken och vår kunskap om fastighetsförmedling kan vi erbjuda dig en trygg och säker mäklartjänst här i Tingsryd. Vårt mål är förstås att bostadsaffären ska bli så bra som möjligt, både för köpare och säljare.

Kom förbi oss på kontoret, eller kontakta oss per telefon eller mejl. Vi hjälper dig hitta rätt på bostadsmarknaden i Tingsryd!

Läs vad 63 kunder tycker om Fastighetsbyrån Tingsryd

• Daniel P skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Vi har både köpt och sålt hus via Emmy på fastighetsbyrån och allt har gått mycket smidigt. Emmy är trevlig, driven och levde upp till våra förväntningar vad gäller tidsramen för affärerna och flexibilitet med tider och kontaktvägar. Läs mer
  • Bengt S skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Skogsfastighet som Jonas Magnusson skötte utmärkt.
    Det som var sämst var väntetiden på Lantmäteriet Läs mer
    2018-11-08 Jonas M svarar Bengt S
    Tack! Jag håller med 😉. Ha det så bra!
  • Christina B skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Mycket trevligt bemötande, kunnig mäklare som gav klara och informativa besked på mina frågor Läs mer
  • Carina S skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Mäklaren hade ett mycket bra bemötande och goda kunskaper om den lokala bostadsmarknaden. Läs mer
  • Ann Margareta Elisabet L skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    mycket trevligt bemötande, snabb i återkoppling, positiv angående möjlig försäljning Läs mer
  • Bengt Göran S skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Trevligt bemötande, kunnigt informativt, levde upp till våra förväntningar. Mycket bra. Läs mer
  • Anita J skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Sålt fastighet. Hade inga förväntningar Moa skötte detta proffsigt. Vi har fått utmärkt hjälp av fastighetsbyrån. Mycket nöjda. Med vänlig hälsning, Anita o Stellan Läs mer
  • Bengt C skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Vi har köpt ett sommarhus i Sandvik vid sjön Viren i Tingsryds kommun. Mäklare Moa Andersson.
    Bra bemötande, korrekt och transparent hantering.

Vi är mycket glada över att ha fått förvärva denna pärla till hus och tomt!! Läs mer
  • Gun Eva Charlotte G skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Sålde en villa juli 2018. Blev väldigt proffsigt och trevligt bemött av mäklaren. Resultatet av försäljningen var över förväntan. Jag upplevde att mäklaren var väldigt flexibel och hjälpsam. Läs mer
  • Leif L skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Jag har köpt en mindre gård där mäklaren hade dålig koll på vad som gällde avseende förvärvstillstånd. Dessutom så frågade jag om uthusets skick innan jag hade möjlighet att se fastigheten, eftersom det var av stor betydelse för mig, och fick till svar att det var i bra skick. Vet inte vilka referensramar mäklaren har men det var i det närmaste i uselt skick! Sammanfattningsvis så tycker jag att det var en mindre bra upplevelse och kommer inte att rekommendera Fastighetsbyrån Tingsryd till någon! Läs mer
  • Fredrik B skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Vi har både sålt och köpt bostad via fastighetsbyrån och vi är jättenöjda. Läs mer
  • Jenny T skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
  • Benny G skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Köpt en villa i Tingsryd. Väldigt trevlig och hjälpsam. Skulle kanske kunna bli lite mer bestämd då det i detta fallet var en ganska besvärlig säljare. Läs mer
  • Lotta Ingrid Marie E skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Håller på att sälja mitt hus
    Jag tycker att mäklaren hade för bråttom med att "binda upp" köparen. Vi hade gärna sett en visning till, eller i alla fall att det hade fått ta lite mer tid.
    Mäklaren hade inte riktigt koll på prisnivån och vi tror att vi hade kunnat få mer betalt. Läs mer
  • Mats P skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Lätta att komma i kontakt med.
    Trevlig personal och bra läge för besök på kontoret. Läs mer
  • Mats Johan I skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Mycket bra genomförd fastighetsafär på ett proffisionellt och mycke kompetent sätt. Tack för all hjälpen med många frågor. :-) Läs mer
  • Ingrid Elisabeth T skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Vi hade en väldigt närvarande och engagerad mäklare som var ett underbart stöd i vår försäljning. Strålande jobb som vi varmt kan rekommendera. Läs mer
  • Barbara B skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    det var allt bra Vi tyckar om vi behöver en hus igenvi vill
    ta samma mäklaren Läs mer
  • Anna Elina G skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Mycket trevligt bemötande, Fastighetsbyrån Tingsryd rekommenderas verkligen! Läs mer
  • Bent H skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    God behandling og tilfredsstillende pris Läs mer
  • Thomas R skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Trevlig o engagerad mäklare som fick ut ett pris som var okay Läs mer
  • Kim Wellner O skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Helt igennem en rigtig god oplevelse,
    fik solgt huset ganske hurtigt og til den vurdering
    som mægler kom med ved første møde Läs mer
  • Göran N skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Moa Fastighet är en mycket saklig duktig och trevlig byrå som jag kan rekommendera med det varmaste Vänliga hälsningar och tack Göran Nilsson Läs mer
  • Thomas G skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Vi köpte hus i Tingsryd kommun.
    Moa gjörde allt perfekt tillfreds för oss. Läs mer
  • Anneli J skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Bra och trevlig personal som verkligen bryr sig om kunden. Läs mer
  • Mikael J skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Sålde ett dödsbo med hjälp av Moa och Fastighetsbyrån Tingsryd. Objektet låg långt ifrån min bostad och jag har ingen lokalkännedom om området. Mao, var jag väldigt beroende av en bra mäklare. Från första mötet (då Moa direkt uppskattade försäljningspriset korrekt) till själva försäljningen skötte hon det hela lugnt, metodiskt och med en god känsla för affären. Faktum är att jag indikerade till Moa att jag kunde tänka mig en försäljning till underpris då ingen vettigt bud hade kommit in efter några månader. Hon lugnade då ner mig och sa att vi skulle vänta då hon hade en god känsla av att fler intressenter skulle dyka upp. Mycket riktigt, jag väntade och två månader senare skrev vi kontrakt för ett pris något över utropspris. Även köparen verkade mycket nöjd!

Så, jag vill uppriktigt varmt rekommendera Moa Andersson och Fastighetsbyrån Tingsryd.

Hoppas jag tryckte rätt på betygsknapparna. Jag menar i varje fall betyg 5 (Utmärkt). Läs mer
  • Marcus G skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Jättenöjd!
    Rekommenderar! Läs mer
  • Pointner G skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Moa är jätte kompetent,seriöst och snäll.det var bästa vad jag har gjort att köpa mitt hus över Moas förmeddling. Läs mer
  • John N skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Bra mäklar och till mötes gående. Läs mer
  • Sabina M skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Super nöjd med allt, kan inte klaga på nåt mvh Sabina o Adde Läs mer
  • Lennart H skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Bra bemötande med en fantastisk kunskap om hus.
    Mycket bra hjälp vid affären. Läs mer
  • Adnan M skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Jävligt att nån tänker på barncancer fonden Läs mer
  • Ida B skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Hej Moa!
    Jag var mycket nöjd med dina tjänster.
    Stor tack
    Ida Läs mer
  • Sofie L skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Jag som kund har alltid fått ett bra bemötande och bra service Läs mer
  • Johan I
    Johan I skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Bra och trevlig visning, fullständig information, enkel och smidig affär.
    Toppbetyg! Läs mer
  • Jörgen O skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Funkade bra vid vår försäljning av sommarbostad. Läs mer
  • Emma L skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Vi fick ett mycket trevligt bemötande. Förklarade allt noggrant och tog väl hand om oss när vi köpte vårt hus. Läs mer
  • Jens H skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Jeg har oplevet en venlig ,imødekommende og professionel behandling i forbindelse med salget af mit hus.
    Firmaet og Moa Andersson har levet opstil mine forhåbninger. Läs mer
  • Birgitta U skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Kan inte annat att säga utan det blev en snabb och bra affär. Moa Andersson var tydlig med infon både för mig som säljare och köparen. Det kändes tryckt att anlita Fastighetsbyrån i Tingsryd Läs mer
  • Gabriele D skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    jag upplevde Moa A. som kompetent och snällt person. Jag kände med trygg och mkt nöjd. Jag rekommendera henne som mäklare. Läs mer
  • Bo J skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    HEJSAN.
    Mycket gott bemötande.Moa skötte försäljningen av min systers hus på ett mycket utmärkt och effektivt sätt.Som kund kan jag bara vara jättenöjd Mvh Bosse Läs mer
  • René H skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Bra kontakt proffsig .Vänlig och trevlig har alltid tid för frågor vilket är ju kanon när man köper hus för första gången...
    Med vänlig hälsning, Renee Hawkins Läs mer
  • Anders O skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Proffsig och ambitiös. Vill göra ett bra jobb.
    Inte så erfaren än. Ärlig för att vara mäklare...

Jag har köpt villa! Läs mer
  • Julia P skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Moa är glad och trevlig. Lätt att ha kontakt med — svarar snabbt, ringer tillbaka etc.
    Tar reda på oklarheter istället för att låtsas som att hon vet. Läs mer
  • Andreas B skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Jag har köpt en villa och fick ett mycket bra bemötande Läs mer
  • Stellan K
    Stellan K skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Moa är bra att göra med och det var inga problem när vi köpte huset... Läs mer
  • Elisabet P skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Ett mycket gott och vänligt bemötande samt respekt över de önskemål vi framförde i samband med den försäljning av vår fastighet i Petterslund, Törnamåla som Moa hade hand om. Enligt mitt tycke (även övriga delägare)ställde Moa i allra grad upp för oss i alla de frågor som uppkom.
    Önskar henne all lycka och framgång i framtiden.M v h
    Elisabeth Läs mer
  • Christopher J skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Sålt en fastighet med Moa som ansvarig mäklare.

Det har fungerat helt OK och försäljningen gick bra. Läs mer
  • Tiina N skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Genom det vänliga och sakkunniga bemötandet kände vi ett stort förtroende att vår fastighetsköp genom Moa Andersson genomfördes korrekt och idag är vi nöjda ägare till en sommarstuga. Läs mer
  • Per-gunnar J skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Vi fick ett sakligt, kunnigt och vänligt bemötande då vi köpte ett fritidshus. Dessutom fick vi snabba svar på frågor och hjälp med våra funderingar under själva köpprocessen. Läs mer

Skyttegatan 2, 362 30 Tingsryd