Fastighetsbyrån Tingsryd

Fastighetsbyrån Tingsryd

Välkommen till Fastighetsbyrån i Tingsryd!

Här i Tingsryd är livet underbart! Allt du behöver finns på bekvämt avstånd och kommunen växer, både med permanentboende och sommargäster. Närheten till naturen och de många sjöarna lockar och vi på Fastighetsbyrån följer utvecklingen på nära håll.

Hos oss träffar du lokala mäklare som kan sina områden väl. Fastighetsbyrån har funnits på orten sedan 1968 och vi har sedan dess haft en stark position och gott rykte. Vårt kontor ligger vid torget i Tingsryd och har bra skyltningsmöjligheter.

Tack vare våra många års erfarenhet, vårt samarbete med banken och vår kunskap om fastighetsförmedling kan vi erbjuda dig en trygg och säker mäklartjänst här i Tingsryd. Vårt mål är förstås att bostadsaffären ska bli så bra som möjligt, både för köpare och säljare.

Kom förbi oss på kontoret, eller kontakta oss per telefon eller mejl. Vi hjälper dig hitta rätt på bostadsmarknaden i Tingsryd!

Läs vad 142 kunder tycker om Fastighetsbyrån Tingsryd 2

• Tingsryd-korpalycke
    2021-12-20 Verifierad kund
    En mäklare (Moa) som bemött oss jättebra och informerat oss om hur allt skulle gå till. Ha uppdaterat oss vid ändringar och kontaktat oss med jämna mellanrum. Vi är jättenöjda med Moa och hur allt skötts.
    2021-12-16 Verifierad kund
    Trevligt bemötande o mycket hjälpsamma !👍
    2021-11-24 Verifierad kund
    Kunnig och trevlig mäklare. Hjälpsam och ger en tid att titta runt. Bästa mäklaren vi träffat på!
    2021-11-09 Verifierad kund
    Mäklaren har ett tillmötesgående, lugnt och vänligt bemötande. Genom att mäklaren bemötte oss positivt och kompetent så levde hon helt klart upp till våra förväntningar. Hon delade vår glädje och besvarade våra frågor inför köpet av huset. Hon delade även säljarens glädje och sorg inför sin försäljning av huset. Vilket ger både oss köpare och säljare en härlig mänsklig och empatisk upplevelse av att vi alla "delade glädje för dubbel glädje & delade sorg för mindre sorg" med varandra.
    2021-10-24 Verifierad kund
    Kunnig och bemötande. Lätt att få kontakt med.
    2021-10-22 Verifierad kund
    Detta är mitt livs första egna försäljning av en fastighet. Vid tidigare husförsäljningar (5 stycken) har jag haft en vid min sida som skött det mesta. Därför har jag behövt en god kontakt med mäklaren. Den kontakten har jag verkligen känt och bemötandet har varit mycket gott.
    2021-09-22 Verifierad kund
    Professionell hantering från första kontakt till kontraktskrivning.
    Mina förväntningar överträffades gällande hur snabbt mitt hus blev sålt via mäklarens försorg.
    2021-09-22 Verifierad kund
    ......................................................................
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Tingsryd
    2021-09-13 Verifierad kund
    Moa hjälpte oss genom vår bostadsaffär på ett utmärkt sätt. Snabbt, effektivt och smidigt.
    2021-09-10 Verifierad kund
    Moa Andersson och Pia Anderzon har på ett utomordentligt och proffsigt sätt hjälpt oss att sälja vår bostadsrätt i Tingsryd. vi är helnöjda. Vi vill varmt rekommendera dem till blivande köpare och säljare. Sigge o Irena
    2021-08-14 Verifierad kund
    Tack till Emmy, Pia och Moa för hjälpen att sälja vårat hus
    2021-07-29 Verifierad kund
    Engagerade mäklare som är måna om både säljare och köpare.
    2021-07-12 Verifierad kund
    • mycket bra!

• att allt skulle gå smidigt och lätt. Vilket det också gjorde.

• trevligt och lättsam tjej. Tillmötesgående.
    2021-06-17 Verifierad kund
    Allt fungerade mycket bra
    Trevilgt bemötande
    • Rävemåla - Yxnanäs
    2021-06-11 Verifierad kund
    Trevligt och proffesionellt bemötande och hantering genom hela processen.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Tingsryd
    2021-06-11 Verifierad kund
    Mäklaren tog kontakt med mig efter att jag tidigare uttryck önskemål om specifik bostad. Köpet gick snabbt, då säljare och köpare snabbt blev överens.
    Mäklare stod för visning och kontraktskrivning och det skötte hon proffsigt.
    2021-06-03 Verifierad kund
    Mycket bra inga problem väldigt proffsigt bra hjälp av mäklaren
    2021-05-22 Verifierad kund
    Köpte ett. Hus det mesta utförde banken överföringar osv kontrakt med mer mycket bra
  • köpte en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Tingsryd
    2021-04-16 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med all hjälp och återkoppling vi fick av Moa, när vi köpte vår tomt.
    Hon är verkligen en engagerad och hjälpsam mäklare.
    Hon var snabb med svaren på våra frågor, och alltid lika vänlig och trevlig.
    Vi hoppas många får chansen att uppleva den fina servicen av Moa, som vi fick.
    Tusen tack Moa, och lycka till i fortsättningen.
    Vänligen,
    Anette Glantz
  • köpte en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Tingsryd
    2021-04-12 Verifierad kund
    Har köpt en tomt.
    Moa var engagerad, gav snabba svar samt var väl förbered inför mötet mellan oss och säljaren.
    Det var en positiv upplevelse
    2021-02-25 Verifierad kund
    Sålt fastighet. Emmy har varit helt perfekt.
    • Tingsryd-korpalycke
    2021-02-23 Verifierad kund
    Jag upplever att jag fick ett bra bemötande och jag är nöjd.
    2021-02-20 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och bra information under hela försäljningsprocessen.
    2021-01-25 Verifierad kund
    Hon var mycket trevligt och tillmötesgående. Allt fungerade smidigt och hela köpet var transparent och tydligt. Tack!
    2020-12-24 Verifierad kund
    Jätte snälla ! Stort kunskap och alla frågar besvarades med hänsyn till kund.
    2020-12-06 Verifierad kund
    Väl bemött, bra samarbete,inget att klaga på👍
    2020-11-29 Verifierad kund
    Vi har precis sålt vår villa/mindre gård.
    Under hela resan fick vi en personlig och professionell kontakt med vår mäklare Emmy som alltid tog sig tid att svara på frågor och funderingar och var lugn, förtroendeingivande och engagerad.

Vår mäklare var inkännande och förstod våra behov och att det var en stor sak för oss att sälja vårt hus, med förberedelse av visning, hur hon kommunicerade med intressenter m m.

Vår mäklare var också mån om en bra kontakt med köparna som bidrog till att affären kändes bra för alla, och att ingen hade blivit stressad in i något. Det var väldigt viktigt för oss.
    2020-11-29 Verifierad kund
    Vi fick ett personligt och samtidigt professionellt bemötande.
    2020-11-27 Verifierad kund
    Jag tycker att mäklaren har gjort sitt jobb på ett utmärkt sätt
    2020-11-25 Verifierad kund
    Vveldigt trevilg og positiv
    Har gjort et utmerkt jobb for meg
    Jag er mycket nögd.
    2020-11-17 Verifierad kund
    Vi köpte en tomt med ett hus på som har väldigt stort renoveringsbehov alternativt rivas. Ett mycket trevligt bemötande av kunnig mäklare, fick svar på allt vi önskade, en allt igenom positiv upplevelse.
    2020-10-30 Verifierad kund
    We bought a summerhome. We live in the Netherlands. We did not have any experience yet with buying a house abroad. Our broker was very friendly and helpfull with any question we had. Also in translating documents, revising document and how we could arrange our insurance and taxes and such.
    2020-10-30 Verifierad kund
    We bought an summerhouse.
    The service was excellent. We were warned that the real estate service in Sweden is poor compared, to the Netherlands. But in this case it was more then could we expected. She was friendly, helpfull, considerate and more the willing to get us going in the Swedish administration.
    2020-10-28 Verifierad kund
    Köpte en liten jordbruksfastighet och blev väldigt nöjd med allt med bemötande mm. Så ha bara goda omdömen att ge
    2020-10-25 Verifierad kund
    Sålt en bostadshus.
    Mycket bra hela vägen.
    2020-10-04 Verifierad kund
    Hurtigt og meget tilfredsstillende salg
    2020-08-20 Verifierad kund
    Proffsig, korrekt och utomordentligt trevlig.
    2020-07-22 Verifierad kund
    köpt hus.
    trevlig,nogran,snabb återkoppling,bra bollplank.

snabbt och smidigt och inga svårigheter med att få kontakt med mäklaren och man hade frågor eller dylikt.
    2020-07-18 Verifierad kund
    Skogsfastighet, bra bemötande på alla sätt, affären gick snabbt och till bra pris.

Med vänlig hälsning, Kjell Johansson
    2020-07-17 Verifierad kund
    Wir haben ein Haus in Schweden verkauft, Es lief alles super wir sind vollstens zufrieden. Unsere Erwartungen wurden erfüllt, Die Maklerin war immer freundlich und für uns da
    2020-07-03 Verifierad kund
    Vi har både köpt och sålt fastighet via samma mäklare. Väldigt bra bemött oavsett vad det handlar om. Grymt tillgänglig!
    2020-06-29 Verifierad kund
    Sålt fritidshus. Mycket nöjd med mäklaren. Var till och med en bättre upplevelse än vad jag hade förväntat.
    2020-06-17 Verifierad kund
    Jag har sålt en sommarstuga.
    Jag träffade mäklaren på plats, gick igenom fastigheten och diskuterade upplägget på ett trevligt och givande sätt.
    Jag förväntade mig att få fastigheten såld till rätt pris och inom rätt tid.
    Detta fungerade utomordentligt, på ett trevligt och kunnigt sätt.
    Jag är jättenöjd med min mäklare Moa
    Tack!!
    2020-06-16 Verifierad kund
    Vi köpte en villa. Vi fick efter förfrågan en förhandsvisning. Tyvärr kom till den överenskomna tiden även en annan familj till samma förhandsvisning, utan att vi blev informerade om detta. På det viset fanns ett större antal personer under "vår" förhandsvisning, som även pratade privat med mäklaren. Delvis hade vi svårigheter att koncentrera oss på det väsentliga och vi kände oss mycket stressade.
    Våra förväntningar var att vi är ensamma med mäklaren under en förhandsvisning. Vi kunde inte veta att man uttryckligt skulle ha sagt att mani vill vara ensamma. Mäklaren hade inte frågat oss.
    2020-06-11 Verifierad kund
    Ett korrekt o proffsig bemötande vid husköp. Mäklaren levde upp till vår förväntningar gällande juridiken och pappers exercisen. Kunde förklara det krångliga på ett bra sätt.
    2020-06-11 Verifierad kund
    Har sålt min bostadsrätt.
    Mycket bra bemött och bra engagemang av mäklaren.
    Mina förväntningar uppfylldes och huset såldes snabbt.

Allt fungerade jättebra.

Tack för det.
    2020-06-10 Verifierad kund
    Jag har köpt ett fritidshus i mina hemtrakter. Vid visningen tycker jag att jag fått svar på vad jag undrade. Dagen efter var det budgivning och det gick som förväntat.Tredje dagen på morgonen skrev vi kontrakt.Mäklaren bjöd på morgonkaffe o macka.Vi gick igenom all information noga och så fick jag skumpa som Grattis. Trevlig gest.Tillträdet en månad senare nogrann genomgång av pappren o sedan överföringen av köpesumman.Detta gick bra fast vi satt ute vid fastigheten som jag köpt.Det gjorde vi för de är i riskgruppen nu för Corona. På det hela taget tycker jag att all gick smidigt. Mycket fint jobbat av mäklaren.
  • Tage Göran S
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Tingsryd
    • Ryd
    2020-05-07 Verifierad kund
    Jag har haft en utmärkt kontakt med Emmy
    vid försäljningen av min villa
    Trots sin unga ålder inger hon ett vant
    och rutinerat agerande.Detta gav mig ett
    Stort förtroende för henne
  • Kurt L
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Tingsryd
    2020-05-07 Verifierad kund
    Sålt fritidshus Linneryd

Vi har fått ett slappt och kvalificerad hantering.
    2020-04-06 Verifierad kund
    Allt är till belåtenhet hitills.GLAD PÅSK.