Fastighetsbyrån Tingsryd

Skyttegatan 2, 362 30 Tingsryd — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Tingsryd!

Här i Tingsryd är livet underbart! Allt du behöver finns på bekvämt avstånd och kommunen växer, både med permanentboende och sommargäster. Närheten till naturen och de många sjöarna lockar och vi på Fastighetsbyrån följer utvecklingen på nära håll.

Hos oss träffar du lokala mäklare som kan sina områden väl. Fastighetsbyrån har funnits på orten sedan 1968 och vi har sedan dess haft en stark position och gott rykte. Vårt kontor ligger vid torget i Tingsryd och har bra skyltningsmöjligheter.

Tack vare våra många års erfarenhet, vårt samarbete med banken och vår kunskap om fastighetsförmedling kan vi erbjuda dig en trygg och säker mäklartjänst här i Tingsryd. Vårt mål är förstås att bostadsaffären ska bli så bra som möjligt, både för köpare och säljare.

Kom förbi oss på kontoret, eller kontakta oss per telefon eller mejl. Vi hjälper dig hitta rätt på bostadsmarknaden i Tingsryd!

Läs vad 84 kunder tycker om Fastighetsbyrån Tingsryd

• 2019-12-05

André M skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    .......................................... Läs mer
  • 2019-11-28

Nina E skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Mycket smidig försäljning av vår bostad. Lyhörd och engagerad mäklare som hjälpte oss på alla sätt. Läs mer
  • 2019-10-11

Christer G skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Sålde en bostadsrätt. Tingsryd har helt underbara mäklare. Trevliga och tillmötesgående. Helt nöjd. Läs mer
  • 2019-09-02

Maria P skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Köpt ett torp med skog. Jättebra bemötande från början till slut. Glatt, professionellt, kunnigt.

Kunde inte fungerat bättre. Läs mer
  • 2019-08-21

Annemette M skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Vi købte et sommerhus i Småland.

Vi fik al den hjælp vi kunne behøve. Läs mer
  • 2019-07-05

Magnus L skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Bra o smidig service till överkomligt pris. Läs mer
  • 2019-06-03

Åsa K skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Sålt en bostadsrätt. Mäklaren var mycket bra och trevlig. Kunde svara på frågor på mycket bra och kunnigt vis. Läs mer
  • 2019-05-29

Anna K skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Sålt en bostadsrätt. Jag blev bemött på allra bästa sätt av en tillmötesgående, kompetent och kunnig mäklare. Lugnt och tålmodigt förklarade hon alla steg, följde upp och återkopplade, besvarade mejl och sms snabbt, ett riktigt proffs som tryggade mig i hela arbetsgången.
    Min upplevelse var mkt god, jag kommer att anlita samma igen om jag hamnar i bostadsförsäljning igen. Läs mer
  • 2019-05-21

Cecilie L skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Glad och trevlig, intresserad för kunden. Snabb feedback på frågor. Läs mer
  • 2019-03-25

Märtha P skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Sålt bostadsrätt.
    Mkt fint bemötande, trevlig, kunnig, pedagogisk.
    Hade höga förväntningar, uppfylldes med råge.

Mycket bra affärsprocess. Läs mer
  • 2019-02-27

Charles Oscar Patrik A skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Utmärkt på alla sätt och vis. Bra bemötande. Läs mer
  • 2019-02-21

Helene Elisabeth T skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    har sålt ett hus, mäklaren var konkret o gav ett stort förtroende.

Hade inga förväntningar, så på det hela så gick allt jättebra. Läs mer
  • 2019-02-14

Johan Ö skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Väldigt trevlig Mäklare, god service och bara glada miner.
    Finns inget att klaga på :D.. Läs mer
  • 2019-01-24

Daniel N skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Ett fint hus . Och alla var så trevliga. Det gick smidigt och snabbt. Verkligen riktiga proffs. Läs mer
  • Evelyn Margareta Bengtsdotter W

2019-01-23

Evelyn Margareta Bengtsdotter W skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    När jag slutligen bestämt mig för att sälja mitt hus som stått tomt i några år, hade jag så dåligt samvete för huset p betvivlade att det kunde bli sålt. Jag vill verkligen att någon skulle bo i det o renovera det.
    Mailade mäklaren som snabbt tog kontakt med mig o jag kände att de inte dömde mig för att huset stått tomt länge utan att de ville hjälpa mig.
    De gjorde allt snabbt o proffsigt. Helt plötsligt var huset ute på försäljning o det blev visning. Jag fick hela tiden reda på vad som hände på sms oavsett vad det gällde. Så jag var uppdaterad hela tiden.
    Det är viktigt då man själv inte har koll på den delen o det kändes skönt att jag kunde jobba i lugn o ro medans de skötte allting.
    Allt som man tycker är krångligt, med banken o skatt nästa år, hjälper de en med. Så man känner att inget kan gå fel!
    Det har varit lugnt o tryggt hela vägen o man känner sig omhändertagen!
    Jag är mycket positiv till hur de hanterat mig o huset !
    Mvh Evelyn Wanner Läs mer
  • 2019-01-23

Marinela N skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Köpt bostad
    Bästa bemötande
    Bra service. Läs mer
  • 2018-12-28

Farhad R skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Jag har köpt ett bostadsrätt och jag tycker att mäklaren var jätte bra och förklarade bra om vad som innehåll i köpet. Läs mer
  • 2018-12-19

Elsy Lena Inga-Lill A skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Allt bra, inget att klaga på. Läs mer
  • 2018-11-23

Sten N skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Köpt Bostad
    Bra bemötande av mäklaren
    Mäklaren gjorde ett snabb o bra jobb
    Bra tycker jag när de gäller helheten. Läs mer
  • 2018-11-18

Dzemal F skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Köpte och sålde vilk............ Läs mer
  • 2018-11-16

Armina F skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Vi har sålt vårat hus. Mäklaren va så positiv och inspirerande, det känndes bra. Det gick hur smidigt som helst. Fler behövs som Emmy Läs mer
  • 2018-11-12

Daniel P skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Vi har både köpt och sålt hus via Emmy på fastighetsbyrån och allt har gått mycket smidigt. Emmy är trevlig, driven och levde upp till våra förväntningar vad gäller tidsramen för affärerna och flexibilitet med tider och kontaktvägar. Läs mer
  • 2018-11-08

Bengt S skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Skogsfastighet som Jonas Magnusson skötte utmärkt.
    Det som var sämst var väntetiden på Lantmäteriet Läs mer
    2018-11-08 Jonas M svarar Bengt S
    Tack! Jag håller med ?. Ha det så bra!
  • 2018-11-03

Christina B skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Mycket trevligt bemötande, kunnig mäklare som gav klara och informativa besked på mina frågor Läs mer
  • 2018-10-31

Carina S skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Mäklaren hade ett mycket bra bemötande och goda kunskaper om den lokala bostadsmarknaden. Läs mer
  • 2018-09-24

Ann Margareta Elisabet L skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    mycket trevligt bemötande, snabb i återkoppling, positiv angående möjlig försäljning Läs mer
  • 2018-09-18

Bengt Göran S skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Trevligt bemötande, kunnigt informativt, levde upp till våra förväntningar. Mycket bra. Läs mer
  • 2018-09-17

Anita J skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Sålt fastighet. Hade inga förväntningar Moa skötte detta proffsigt. Vi har fått utmärkt hjälp av fastighetsbyrån. Mycket nöjda. Med vänlig hälsning, Anita o Stellan Läs mer
  • 2018-09-17

Bengt C skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Vi har köpt ett sommarhus i Sandvik vid sjön Viren i Tingsryds kommun. Mäklare Moa Andersson.
    Bra bemötande, korrekt och transparent hantering.

Vi är mycket glada över att ha fått förvärva denna pärla till hus och tomt!! Läs mer
  • 2018-09-11

Gun Eva Charlotte G skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Sålde en villa juli 2018. Blev väldigt proffsigt och trevligt bemött av mäklaren. Resultatet av försäljningen var över förväntan. Jag upplevde att mäklaren var väldigt flexibel och hjälpsam. Läs mer
  • 2018-07-02

Leif L skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Jag har köpt en mindre gård där mäklaren hade dålig koll på vad som gällde avseende förvärvstillstånd. Dessutom så frågade jag om uthusets skick innan jag hade möjlighet att se fastigheten, eftersom det var av stor betydelse för mig, och fick till svar att det var i bra skick. Vet inte vilka referensramar mäklaren har men det var i det närmaste i uselt skick! Sammanfattningsvis så tycker jag att det var en mindre bra upplevelse och kommer inte att rekommendera Fastighetsbyrån Tingsryd till någon! Läs mer
  • 2018-06-13

Fredrik B skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Vi har både sålt och köpt bostad via fastighetsbyrån och vi är jättenöjda. Läs mer
  • 2018-05-19

Jenny T skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
  • 2018-05-14

Benny G skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Köpt en villa i Tingsryd. Väldigt trevlig och hjälpsam. Skulle kanske kunna bli lite mer bestämd då det i detta fallet var en ganska besvärlig säljare. Läs mer
  • 2018-05-12

Lotta Ingrid Marie E skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Håller på att sälja mitt hus
    Jag tycker att mäklaren hade för bråttom med att "binda upp" köparen. Vi hade gärna sett en visning till, eller i alla fall att det hade fått ta lite mer tid.
    Mäklaren hade inte riktigt koll på prisnivån och vi tror att vi hade kunnat få mer betalt. Läs mer
  • 2018-04-25

Mats P skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Lätta att komma i kontakt med.
    Trevlig personal och bra läge för besök på kontoret. Läs mer
  • 2018-02-26

Mats Johan I skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Mycket bra genomförd fastighetsafär på ett proffisionellt och mycke kompetent sätt. Tack för all hjälpen med många frågor. :-) Läs mer
  • 2018-02-23

Ingrid Elisabeth T skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Vi hade en väldigt närvarande och engagerad mäklare som var ett underbart stöd i vår försäljning. Strålande jobb som vi varmt kan rekommendera. Läs mer
  • 2017-10-24

Barbara B skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    det var allt bra Vi tyckar om vi behöver en hus igenvi vill
    ta samma mäklaren Läs mer
  • 2017-08-18

Anna Elina G skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Mycket trevligt bemötande, Fastighetsbyrån Tingsryd rekommenderas verkligen! Läs mer
  • 2017-05-29

Bent H skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    God behandling og tilfredsstillende pris Läs mer
  • 2015-10-23

Thomas R skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Trevlig o engagerad mäklare som fick ut ett pris som var okay Läs mer
  • 2015-05-05

Kim Wellner O skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Helt igennem en rigtig god oplevelse,
    fik solgt huset ganske hurtigt og til den vurdering
    som mægler kom med ved første møde Läs mer
  • 2014-12-06

Göran N skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Moa Fastighet är en mycket saklig duktig och trevlig byrå som jag kan rekommendera med det varmaste Vänliga hälsningar och tack Göran Nilsson Läs mer

Thomas G skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Vi köpte hus i Tingsryd kommun.
    Moa gjörde allt perfekt tillfreds för oss. Läs mer

Anneli J skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Bra och trevlig personal som verkligen bryr sig om kunden. Läs mer

Mikael J skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Sålde ett dödsbo med hjälp av Moa och Fastighetsbyrån Tingsryd. Objektet låg långt ifrån min bostad och jag har ingen lokalkännedom om området. Mao, var jag väldigt beroende av en bra mäklare. Från första mötet (då Moa direkt uppskattade försäljningspriset korrekt) till själva försäljningen skötte hon det hela lugnt, metodiskt och med en god känsla för affären. Faktum är att jag indikerade till Moa att jag kunde tänka mig en försäljning till underpris då ingen vettigt bud hade kommit in efter några månader. Hon lugnade då ner mig och sa att vi skulle vänta då hon hade en god känsla av att fler intressenter skulle dyka upp. Mycket riktigt, jag väntade och två månader senare skrev vi kontrakt för ett pris något över utropspris. Även köparen verkade mycket nöjd!

Så, jag vill uppriktigt varmt rekommendera Moa Andersson och Fastighetsbyrån Tingsryd.

Hoppas jag tryckte rätt på betygsknapparna. Jag menar i varje fall betyg 5 (Utmärkt). Läs mer

Marcus G skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Jättenöjd!
    Rekommenderar! Läs mer

Pointner G skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Moa är jätte kompetent,seriöst och snäll.det var bästa vad jag har gjort att köpa mitt hus över Moas förmeddling. Läs mer
  • 2014-12-04

John N skrev om Fastighetsbyrån Tingsryd
    Bra mäklar och till mötes gående. Läs mer

Skyttegatan 2, 362 30 Tingsryd