Fastighetsbyrån Tingsryd

Fastighetsbyrån Tingsryd

Välkommen till Fastighetsbyrån i Tingsryd!

Här i Tingsryd är livet underbart! Allt du behöver finns på bekvämt avstånd och kommunen växer, både med permanentboende och sommargäster. Närheten till naturen och de många sjöarna lockar och vi på Fastighetsbyrån följer utvecklingen på nära håll.

Hos oss träffar du lokala mäklare som kan sina områden väl. Fastighetsbyrån har funnits på orten sedan 1968 och vi har sedan dess haft en stark position och gott rykte. Vårt kontor ligger vid torget i Tingsryd och har bra skyltningsmöjligheter.

Tack vare våra många års erfarenhet, vårt samarbete med banken och vår kunskap om fastighetsförmedling kan vi erbjuda dig en trygg och säker mäklartjänst här i Tingsryd. Vårt mål är förstås att bostadsaffären ska bli så bra som möjligt, både för köpare och säljare.

Kom förbi oss på kontoret, eller kontakta oss per telefon eller mejl. Vi hjälper dig hitta rätt på bostadsmarknaden i Tingsryd!

156 omdömen om Fastighetsbyrån Tingsryd

Sedan starten hos Reco 2013
    2023-01-02 Verifierad kund
    Mäklare har varit bra o trevlig fixar allt
    2022-12-03 Verifierad kund
    Emmy var jätte bra och svarade på alla våra frågor vi hade. Det var vårt första husköp och vi hade väldigt många frågor som säkert var självklara för Emmy. Men hon tog sig tid och svarade på alla på ett bra sätt.
    2022-10-21 Verifierad kund
    Väl bemött! Blev informerad under hela affären. Mycket bra!
    2022-10-19 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande av mäklaren. Stor kunnighet och väldigt tillgänglig. Hjälpsam och förtroendeingivande. Har inte upplevt några negativa situationer eller svar som inte varit tillfredsställande. Kan varmt rekommendera att göra affärer genom Fastighetsbyrån och i synnerhet med Emmy som mäklare.
    2022-10-19 Verifierad kund
    Väl bemötta och bra återkoppling.
    2022-09-07 Verifierad kund
    Mäklerskan är väldigt tillmötesgående och proffesionell både avseende visning och förhandling med säljare. Resulterade i ett bra avslut för både säljare och köpare.
    • Tingsryd - Centralt
    2022-08-31 Verifierad kund
    Mäklare Anna Karlsson på Fastighetsbyrån i Tingsryd är precis den mäklare man önskar sig vid en försäljning av sin villa. Kunnig, ett underbart bemötande, positiv, hjälpsam på alla sätt, Anna är den bästa mäklare man kan tänka sig. Är så tacksam att jag fick just Anna Karlsson. Kan verkligen rekommendera Anna Karlsson till alla som vill ha en engagerande mäklare. Mvh.Kerstin Freij
    2022-08-18 Verifierad kund
    Mäklaren var kunnig. Omtänksam. Hade en mjukhet som passa mig.
    2022-06-21 Verifierad kund
    Allt har fungerat bra. Det motsvarade förväntningarna vi hade. Bostadsaffären gick smidigt.
    2022-06-13 Verifierad kund
    Tycker att vi fått allt förklarat riktigt bra! Hon var mycket noggrann och förklara för oss då det var vår första bostad, och alltid svarat på frågor vi haft. Vi har kännt oss riktigt trygga från start till slut 👍
    2022-05-29 Verifierad kund
    Egare tycker att han äger hela världen svårt att ta kontakt med honom han är inte värd de pengarna på grund att han svarar inte i telefon han brukar lova att ringa tillbaka men han jör inte
    • Tingsryd - Centralt
    2022-05-24 Verifierad kund
    Da wir das erreicht haben, was wir wollten, sind wir sehr zufrieden. Nach anfänglichen Schwierigkeiten hat alles gut geklappt. Da wir die schwedische Sprache noch nicht so richtig beherrschen sind wir anstelle des Telefones auf die E-Mail angewiesen. Hier könnte der Kontakt etwas schneller und konkreter sein. Ich frage konkret, bekomme aber keine konkreten Antworten. Ansonsten hoffen wir, daß die Übergabe reibungslos funktioniert.
    Vielen Dank an den Makler. Wir freuen uns sehr.
    2022-03-17 Verifierad kund
    Trevligt snäll ..nojd i helheten
    2022-02-20 Verifierad kund
    Blev bra bemött.
    Mäklaren levde upp till dom förväntningar vi hade, god service, kunskap, råd och tillgänglighet.
    Jag är mycket nöjd från första till sista kontakt.
    • Tingsryd-korpalycke
    2021-12-20 Verifierad kund
    En mäklare (Moa) som bemött oss jättebra och informerat oss om hur allt skulle gå till. Ha uppdaterat oss vid ändringar och kontaktat oss med jämna mellanrum. Vi är jättenöjda med Moa och hur allt skötts.
    2021-12-16 Verifierad kund
    Trevligt bemötande o mycket hjälpsamma !👍
    2021-11-24 Verifierad kund
    Kunnig och trevlig mäklare. Hjälpsam och ger en tid att titta runt. Bästa mäklaren vi träffat på!
    2021-11-09 Verifierad kund
    Mäklaren har ett tillmötesgående, lugnt och vänligt bemötande. Genom att mäklaren bemötte oss positivt och kompetent så levde hon helt klart upp till våra förväntningar. Hon delade vår glädje och besvarade våra frågor inför köpet av huset. Hon delade även säljarens glädje och sorg inför sin försäljning av huset. Vilket ger både oss köpare och säljare en härlig mänsklig och empatisk upplevelse av att vi alla "delade glädje för dubbel glädje & delade sorg för mindre sorg" med varandra.
    2021-10-24 Verifierad kund
    Kunnig och bemötande. Lätt att få kontakt med.
    2021-10-22 Verifierad kund
    Detta är mitt livs första egna försäljning av en fastighet. Vid tidigare husförsäljningar (5 stycken) har jag haft en vid min sida som skött det mesta. Därför har jag behövt en god kontakt med mäklaren. Den kontakten har jag verkligen känt och bemötandet har varit mycket gott.
    2021-09-22 Verifierad kund
    Professionell hantering från första kontakt till kontraktskrivning.
    Mina förväntningar överträffades gällande hur snabbt mitt hus blev sålt via mäklarens försorg.
    2021-09-22 Verifierad kund
    ......................................................................
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Tingsryd
    2021-09-13 Verifierad kund
    Moa hjälpte oss genom vår bostadsaffär på ett utmärkt sätt. Snabbt, effektivt och smidigt.
    2021-09-10 Verifierad kund
    Moa Andersson och Pia Anderzon har på ett utomordentligt och proffsigt sätt hjälpt oss att sälja vår bostadsrätt i Tingsryd. vi är helnöjda. Vi vill varmt rekommendera dem till blivande köpare och säljare. Sigge o Irena
    2021-08-14 Verifierad kund
    Tack till Emmy, Pia och Moa för hjälpen att sälja vårat hus
    2021-07-29 Verifierad kund
    Engagerade mäklare som är måna om både säljare och köpare.
    2021-07-12 Verifierad kund
    • mycket bra!

• att allt skulle gå smidigt och lätt. Vilket det också gjorde.

• trevligt och lättsam tjej. Tillmötesgående.
    2021-06-17 Verifierad kund
    Allt fungerade mycket bra
    Trevilgt bemötande
    • Rävemåla - Yxnanäs
    2021-06-11 Verifierad kund
    Trevligt och proffesionellt bemötande och hantering genom hela processen.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Tingsryd
    2021-06-11 Verifierad kund
    Mäklaren tog kontakt med mig efter att jag tidigare uttryck önskemål om specifik bostad. Köpet gick snabbt, då säljare och köpare snabbt blev överens.
    Mäklare stod för visning och kontraktskrivning och det skötte hon proffsigt.
    2021-06-03 Verifierad kund
    Mycket bra inga problem väldigt proffsigt bra hjälp av mäklaren
    2021-05-22 Verifierad kund
    Köpte ett. Hus det mesta utförde banken överföringar osv kontrakt med mer mycket bra
  • köpte en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Tingsryd
    2021-04-16 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med all hjälp och återkoppling vi fick av Moa, när vi köpte vår tomt.
    Hon är verkligen en engagerad och hjälpsam mäklare.
    Hon var snabb med svaren på våra frågor, och alltid lika vänlig och trevlig.
    Vi hoppas många får chansen att uppleva den fina servicen av Moa, som vi fick.
    Tusen tack Moa, och lycka till i fortsättningen.
    Vänligen,
    Anette Glantz
  • köpte en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Tingsryd
    2021-04-12 Verifierad kund
    Har köpt en tomt.
    Moa var engagerad, gav snabba svar samt var väl förbered inför mötet mellan oss och säljaren.
    Det var en positiv upplevelse
    2021-02-25 Verifierad kund
    Sålt fastighet. Emmy har varit helt perfekt.
    • Tingsryd-korpalycke
    2021-02-23 Verifierad kund
    Jag upplever att jag fick ett bra bemötande och jag är nöjd.
    2021-02-20 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och bra information under hela försäljningsprocessen.
    2021-01-25 Verifierad kund
    Hon var mycket trevligt och tillmötesgående. Allt fungerade smidigt och hela köpet var transparent och tydligt. Tack!
    2020-12-24 Verifierad kund
    Jätte snälla ! Stort kunskap och alla frågar besvarades med hänsyn till kund.
    2020-12-06 Verifierad kund
    Väl bemött, bra samarbete,inget att klaga på👍
    2020-11-29 Verifierad kund
    Vi har precis sålt vår villa/mindre gård.
    Under hela resan fick vi en personlig och professionell kontakt med vår mäklare Emmy som alltid tog sig tid att svara på frågor och funderingar och var lugn, förtroendeingivande och engagerad.

Vår mäklare var inkännande och förstod våra behov och att det var en stor sak för oss att sälja vårt hus, med förberedelse av visning, hur hon kommunicerade med intressenter m m.

Vår mäklare var också mån om en bra kontakt med köparna som bidrog till att affären kändes bra för alla, och att ingen hade blivit stressad in i något. Det var väldigt viktigt för oss.
    2020-11-29 Verifierad kund
    Vi fick ett personligt och samtidigt professionellt bemötande.
    2020-11-27 Verifierad kund
    Jag tycker att mäklaren har gjort sitt jobb på ett utmärkt sätt
    2020-11-25 Verifierad kund
    Vveldigt trevilg og positiv
    Har gjort et utmerkt jobb for meg
    Jag er mycket nögd.
    2020-11-17 Verifierad kund
    Vi köpte en tomt med ett hus på som har väldigt stort renoveringsbehov alternativt rivas. Ett mycket trevligt bemötande av kunnig mäklare, fick svar på allt vi önskade, en allt igenom positiv upplevelse.
    2020-10-30 Verifierad kund
    We bought a summerhome. We live in the Netherlands. We did not have any experience yet with buying a house abroad. Our broker was very friendly and helpfull with any question we had. Also in translating documents, revising document and how we could arrange our insurance and taxes and such.
    2020-10-30 Verifierad kund
    We bought an summerhouse.
    The service was excellent. We were warned that the real estate service in Sweden is poor compared, to the Netherlands. But in this case it was more then could we expected. She was friendly, helpfull, considerate and more the willing to get us going in the Swedish administration.
    2020-10-28 Verifierad kund
    Köpte en liten jordbruksfastighet och blev väldigt nöjd med allt med bemötande mm. Så ha bara goda omdömen att ge
    2020-10-25 Verifierad kund
    Sålt en bostadshus.
    Mycket bra hela vägen.
    2020-10-04 Verifierad kund
    Hurtigt og meget tilfredsstillende salg