Fastighetsbyrån Tjörn

Hamngatan 15, 471 32 Skärhamn — Visa karta

Här på Tjörn, Sveriges sjunde största ö, möts du av en varierande skärgårdsnatur, härliga små samhällen och självklart oss på Fastighetsbyrån.

Vi är ett glatt gäng som verkligen älskar vårt yrke: att förmedla bostäder på Tjörn. Ingen dag är den andra lik. Möten med människor är något som var och en av oss brinner för och vi tycker det är ett privilegie att få följa er i den stora process som en bostadsaffär ändå är.

Oavsett om du vill köpa eller sälja en fastighet här på Tjörn, kom och prata med oss! VI delar gärna med oss av vår erfarenhet och kunskap om bostadsmarknaden och människorna här på ön. Välkommen!

Läs vad 386 kunder tycker om Fastighetsbyrån Tjörn

• 2020-11-20

Anders E skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpte ett sommarhus som förmedlades av Madeleine. Hon har genom hela processen varit kunnig och serviceminded! Läs mer
  • 2020-11-15

Mats B skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har köpt en bostadsrätt.
    Mäklaren var verkligen lyhörd för våra behov och agerade snabbt och effektivt. All administrativ hantering har skötts perfekt och utan dröjsmål. Vi är jättenöjda. Läs mer
  • 2020-11-11

John A skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har köpt ett fritidshus på Lilla Askerön. Allt har fungerat bra med Erik
    John & Marianne Karlstad Läs mer
  • 2020-11-09

Johan U skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Kunnig och intresserad! Mån om att vi som kunder skall ha koll på processen. Läs mer
  • Gunilla A

2020-11-02

Gunilla A skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    sålt mitt fritidshus

Proffsigt, vänligt och lyssnande.
    Så kunnig hjälpsam och snabb.
    Höll mig informerade under hela säljprocessen.
    Hade bytt mäklarbyrå, eftersom vi i den andra mäklarbyrån inte kom någon vart.
    Mina förväntningar var att det skulle bli bättre med en ny mäklare. OCH ja det blev det!!!
    Kunde inte ha blivit bättre.

Med Madeleine Zetterström, som mäklare kan du känna dig trygg. Hon håller dig informerad hela vägen.
    Vid eventuella tveksamheter frågade hon mig om hur jag ville ha det. Hela tiden blev jag uppdaterad på sms. Läs mer

Kerstin H skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har träffat Erik i samband med köp av sommarhus. Jag har varit i kontakt med en hel del mäklare i mitt liv o jag måste säga att Erik är nr 1! Ödmjuk, noggrann, jättefint bemötande!
    Kommer välja er igen när jag ngn i livet behöver en mäklare Läs mer

Jessica H skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Sålt bostad Höggeröd 554 i Kållekärr.
    Jessica var alltid trevlig och hjälpsam.
    Duktig mäklare som jag varmt rekommenderar. Läs mer

Andreas S skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt fritidshus.
    Mycket nöjda med Dans bemötande vid visningen. Han var mycket tillgänglig och gav snabb respons vid budgivningen. Läs mer
  • 2020-10-25

Gunilla A skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Snabb och tydlig återkoppling. Trevlig. Läs mer
  • 2020-10-22

Rebecca J skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Proffsig och snabb försäljning av vårt hus! Läs mer
  • 2020-10-22

Lars Göran J skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Engagerad. Tillmötesgående och påläst. Vi är supernöjda med Madeleines bemötande Läs mer
  • 2020-10-11

Karolina P skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Madeleine har tagit hand om försäljningen av mitt hus på Tjörn i oktober 2020. Hon inger ett starkt förtroende och är den bästa mäklare jag haft efter att ha sålt flera bostäder under mina år. Hon är intresserad, engagerad, kunnig och enormt påläst inför visningarna. Jag kan varmt rekommendera Madeleine till alla som vill sälja sin bostad! Läs mer
  • 2020-10-06

David W skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpare av villa på Klädesholmen. Väldigt nöjda med Dans bemötande. Han tog oss tryggt igenom köpet av vår nya bostad. Läs mer
  • 2020-10-04

Matz L skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köp av en bostadsrätt i Höviksnäs.
    Bra bemötande och god kundoriebtering. Läs mer
  • 2020-10-01

Stefan H skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    × Knarreviksvägen 133
    × Mycket bra. Glad, närvarande, professionell, lyhörd.
    × Lite missbedömning av prissättning, men vi hade säkert vår del i detta.
    × Mycket gott. Kan rekommendera Madeleine på det varmaste. Läs mer
  • 2020-09-29

Birgitta Marianne H skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har sålt Knarreviksvägen 133.
    Madelen har bemött oss på ett alldeles utmärkt sätt. Varit inlyssnande och tillmötesgående. Hon har också hållit oss välinformerade.

Vi förväntade oss att sälja vårt hus för en bra peng. Våra förväntningar och även mäklarens var för höga vilket nog fördröjde processen.
    Sammanfattningsvis är vi dock nöjda med utfallet. Läs mer
  • 2020-09-26

Ingrid Gunilla P skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Allt har varit positivt i mötet med Madeleine. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-09-14

Daniel E skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    - Köpte en sommarstuga
    - Blev bra bemötat
    - Hade inga speciella förväntningar...
    - Allt fungerade kanon Läs mer
  • 2020-08-31

Johan A skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Proffsig och trevlig med ett lugnt och förtroendeingivande sätt att bemöta oss på! Läs mer
  • 2020-08-29

Anna Erika Marlena A skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Enkelt, smidigt och bra information. Läs mer
  • 2020-08-21

Björn Evald F skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    När vi skulle sälja vårat hus var vi lite oroliga hur det skulle kännas att lämna över till en okänd säljare.När vi mötte Jessica
    försvann den känslan.Hon fullständigt tog över allt och vi kände
    det här kommer att gå bra.Det gjorde det med råge Fick till och med hjälp att hitta ett nytt boende ,Vi gav henne fullständig frihet att fixa och ordna det hon ansåg var bäst.Det var det bästa att kunna lita på henne fullt ut.Vi har inte haft det minsta bekymmer med något.Heder åt en sådan säljare.Skall mina vänner sälja kommer vi att be dom anlita henne. Björn o Marianne
    l . Läs mer
  • 2020-08-14

Carola B skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt en lägenhet på Tjörn av Dan Brännehed.
    Snabb och smidig affär. Kan rekommendera Dan på Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2020-08-13

Helena W skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jessica gjorde försäljningen av vårt hus i Halsbäck på Tjörn till en ren fröjd. Hon guidade oss igenom hela processen på ett både proffsigt och sympatiskt sätt. Det är nästan så att vi önskar att vi hade flera hus att sälja bara för att få nöjet att jobba med Jessica! Och det känns som att både vi som sålde och de som köpte vårt hus är lika nöjda! Happy Happy alltså. Tack Jessica! Läs mer
  • 2020-08-12

Håkan E skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Erik visat en mycket trevlig och professionell sida som mäklare. Jag kan o det varmaste rekommendera honom för framtida objekt. Läs mer
  • 2020-08-04

Claes M skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har köpt en tomt på Tjörn
    Madeleine var väldigt tillmötesgående och förstod vad vi var ute efter.
    Hon hade bra och snabb dialog mellan oss och säljaren.
    Hade även ett neutralt sätt att hantera oss gentemot säljaren. Väldig bra tycker jag.

Även om jag var köpare i detta ärende kan varmt rekommendera Madeleine till personer som skall sälja sitt hus/tomt och även som en bra part för en köpare.
    Mvh Claes Malmström Läs mer
  • 2020-07-26

Eva A skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag blev bra bemött av mäklaren. Läs mer
  • 2020-07-22

Niklas T skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Väldigt proffsigt å bra bemötande, har gjort ett riktigt bra jobb. Glad, trevlig å positiv. Jag är helnöjd! Läs mer
  • VICTOR H

2020-07-13

VICTOR H skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi är köpare till ett hus Jessica sålt och vi är såååå nöjda! Nöjd med både service och all hjälp!
    Jessica är en mycket driven kvinna, som verkligen går in för sitt jobb, får sina kunder att känna sig välkomna. Hon svarar alltid och snabbt på mejl/sms/telefon, alltid glad, lätt att prata med. Vi rekommenderar Jessica starkt! Läs mer
  • 2020-07-09

Agneta S skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har sålt ett åretrunthus, numera fritidshus.

Jag har blivit bemött på ett proffsigt sätt.

Över våra förväntningar. Vi fick ett mycket högre pris än vi räknat med.

Dan är lätt att komma i kontakt med, om det har varit något jag funderat på under försäljningsprocessen. Han har varit öppen och
    tillgänglig.

Jag rekommenderar honom gärna till andra som går i säljtankar.

Jag har erfarenhet av tidigare försäljningar med andra aktörer, men där har jag inte varit helt nöjd. Läs mer
  • 2020-07-09

Sven-erik S skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har sålt hus. Vi har blivit bemött på ett proffsigt och korrekt
    Sätt. Jag förväntade mig att han kunde sälja huset till bra köpare
    till ett bra pris. Det blev en snabb försäljning till ett pris över
    utgångsbudet. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-07-01

Håkan S skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Har sålt mitt sommarhus som också är ett året runt hus.
    Madeleine var under hela processen mycket engagerad och jag tycker hon har verkligen bidragit till att huset såldes tidigt till ett bra pris.
    Har rekomenderat henne till en granne som är på väg att sälja sitt hus. Ett mycket attraktivt hus med havsutsikt.

Håkan Läs mer
  • 2020-06-26

LENA R skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi, Lena och Kjell, köpte ett hus i Skärhamn av Jessica.
    Jessica är mycket proffsig. Hon är kunnig, engagerad, hjälpsam, återkopplar snabbt, vänlig, rolig, noggrann, pålitlig,
    skapar bra kontakt mellan säljare och köpare mm mm.
    Så grattis Fastighetsbyrån till en sådan pärla!! Läs mer
  • 2020-06-21

Ingela G skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Fritidshus/villa,
    Positivt trevligt informativt
    Uppfyllde mina förväntningar, priset blev högre än förväntat
    Bra ordning o reda, allting snabbt ordnat (besiktning, visning mm) Läs mer
  • 2020-06-19

Steen N skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Lägenhetsköp, perfekt och proffsig. Läs mer
  • 2020-06-18

Ingrid O skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Sålt villa på Parkgatan 14.Erfaren och har stor kompetens .Har löpande informerat oss via telefon,sms på ett vänligt trevligt sätt,positivt är att han även har humor.Vi är riktigt nöjda kunde inte varit bättre.Midsommar hälsningar från Holger och Ninni Läs mer
  • 2020-06-18

Jan Anders A skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi blev rekommenderade Madeleine som mäklare när vi skulle sälja vårt hus på Tjörn. Vi vågar nog tveklöst påstå att både vi och köparna är mycket nöjda med både resultat, ett allt igenom proffsigt och positivt bemötande samt den goda stämning Madeleine alltid skapat i våra möten. Vi kan varmt rekommendera Madeleine till både den som skall sälja och den som skall köpa ett hus! Läs mer
  • 2020-06-15

Björn S skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Dan har hjälpt oss att sälja vårt fritidshus på Tjörn.
    Det är uppenbart att han kan bostadsmarknaden på Tjörn mycket väl.
    Han är trevlig och lätt att göra med och har verkligen visat oss ett stort och ärligt engagemang i sitt uppdrag och gjorde hela försäljningsprocessen mycket enkel för oss som kunder.

Vi är uppriktigt mycket nöjda med Dan och hans insats och kan verkligen rekommendera honom som ett bästa val av fastighetsmäklare !!! Läs mer
  • 2020-06-13

Jenny Kristina L skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Mycket bra, även om vi hade tur! Läs mer
  • 2020-06-12

Mats B skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Ett mycket proffsigt omhändertagande av Jessica.
    Allt ifrån bokningar av fotograf, energideklaration, besiktning, stylist, annonsering till tydlig information under försäljningens gång.

Mycket bra bilder i annonsen.

Vi kommer att rekommendera Jessica till samtliga nära och kära då de i framtiden ska sälja sin bostad. Läs mer
  • 2020-06-09

Sofi Emilia O skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har sålt en ville med hjälp av Erik. Toppenbra mäklare som hjälpt oss med allt vi kunde önska. Bra kommunikation, företagsam och hjälpsam. Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2020-06-08

Marit W skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Så langt er alt bra, men prosessen er ikke sluttført, litt tidlig å få dette spørsmålet! Läs mer
  • 2020-06-05

Charlotta S skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Fritidshus
    Dan är en mycket kompetent mäklare och har ett rakt och trevligt sätt. Läs mer
  • 2020-06-01

Gunilla L skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpte en fantastiskt villa/sommarhus. Vi har blivit mycket väl och proffesionellt bemötta men ändå känts väldigt personlig. Mäklare har varit kunnig och de hon har kunnat svara på har hon tagit reda på.
    Vi är mycket nöjda med Madeleine Zetterström och skulle varmt rekordets henne. Läs mer
  • 2020-05-25

Sophie E skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har tillsammans med min sambo köpt ett fritidshus av mäklaren Erik Hansson. Vi har fått ett jättefint bemötande och snabb återkoppling på alla våra frågor. Erik tog sig tiden att visa ytterligare fritidshus för oss trots att det inte var inbokat vilket var mycket uppskattat och ledde till en affär. Erik var uppriktig och ärlig mot oss och vi fick inte uppfattningen av att han bara ville sälja utan att han var mån om både säljare och köpare. Vi anlitar gärna Erik när vi själva vill sälja och rekommenderar honom till både kommande säljare och spekulanter! Läs mer
  • 2020-05-24

Magnus S skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    En fantastisk duktig och proffsig mäklare Läs mer
  • 2020-05-19

Jonas S skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Toppklass rakt igenom!
    Gjorde husköpet enkelt, trevlig och kunnig. Alltid tillgänglig och hjälpsam med frågor och funderingar. Läs mer
  • 2020-05-12

Jessica K skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har köpt mark och sålt ett större åretrunthus där Erik varit till god hjälp.

För mig och min man var det viktigt att de nya köparna kändes rätt, att de skulle se vårt hus genom liknande glasögon likt vad vi själva gjort genom året. När vi träffade köparna så hade vi upplevelsen av att både köpare och säljare, och förhoppningsvis Erik själv kände sig nöjd.

Erik har bemött oss ärligt och med respekt. Han har bemött oss på ett bra sätt.

Vi hade nog ganska höga förväntningar på Erik eftersom vi själva tycker så mycket om det hus som vi nu sålt. För oss var det viktigt att vår mäklare också uppriktigt tyckte att vi hade ett fint och bra hus. Det upplever vi att Erik gjorde och förmedlade ut till kund. Läs mer
  • 2020-05-08

Helen E skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Erfaren trygg mäklare som lotsar både säljare och köpare i hamn. Läs mer
  • 2020-04-21

Dick Benny E skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har sålt vårt hus och tycker att Jessica var professionell och trevlig.

Våra förväntningar på mäklare har uppfyllts.

Corona-tider är en speciell period att sälja hus i. Läs mer
  • 2020-04-20

Ingrid Katarina E skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jessica har ansvarat för att sälja vår villa i Bleket på Tjörn. Hon gjorde allt mycket proffsigt och korrekt. Var dessutom bra på att informera oss om hur hon tänkte sig att säljprocessen skulle genomföras. sedan följde hon det hon hade sagt och planerat, hon höll oss hela tiden informerade om läget.
    Vi hade höga förväntningar och dessa infriades.
    Positiv, glad och inte överkäck utan professionell på alla sätt. Läs mer
    Jessica M gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte