Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Tjörn Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Tjörn

Fastighetsbyrån Tjörn

Hamngatan 15, 471 32 Skärhamn — Visa karta

Här på Tjörn, Sveriges sjunde största ö, möts du av en varierande skärgårdsnatur, härliga små samhällen och självklart oss på Fastighetsbyrån.

Vi är ett glatt gäng som verkligen älskar vårt yrke: att förmedla bostäder på Tjörn. Ingen dag är den andra lik. Möten med människor är något som var och en av oss brinner för och vi tycker det är ett privilegie att få följa er i den stora process som en bostadsaffär ändå är.

Oavsett om du vill köpa eller sälja en fastighet här på Tjörn, kom och prata med oss! VI delar gärna med oss av vår erfarenhet och kunskap om bostadsmarknaden och människorna här på ön. Välkommen!

Läs vad 209 kunder tycker om Fastighetsbyrån Tjörn

• 2019-01-16

Åsa M skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Bra info vid visningen. Engagerad, bra kommunikation, höll mej underrättad under budgivningen, men stressade inte på jag fick tid att tänka. Ingav förtroende. Läs mer
  • 2018-12-20

David M skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpte ett gammalt hus från 1771 på Tjörn.
    Hon var dundertrevlig och hjälpsam hela vägen - från bokning av visning till pengarna var överflyttade.
    Hon hade svar på alla frågor som ställdes och upplevdes av oss som mycket kunnig.
    Både jag och min sambo är dundernöjda! Läs mer
  • 2018-12-19

Pia Elisabet L skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Lugnt och klart besked , urtrevlig tjej. Läs mer
  • 2018-12-16

Ulf Wilhelm Ö skrev om Fastighetsbyrån Tjörn
    Toppenmäklare Madeleine med team! Proffsigt och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-12-14

Benny A skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Kunnig o framför allt väldigt trevlig
    Hoppas att många får henne som mäklare 😁 Läs mer
  • Linda O

2018-12-07

Linda O skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Har sålt en villa i Kållekärr och hade Erik som mäklare.
    Erik gör ett fantastisk jobb då han verkligen bryr sig om sina kunder. Lika mycket som han lyssnar på vad vi har för förväntningar på försäljningen kommer han också ödmjukt in med egna tips och idéer.
    För mig är Erik ett solklart val om jag någon gång igen ska köpa eller sälja någon bostad. Läs mer
  • Patrick L

2018-12-07

Patrick L skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Har köpt ett radhus i Stenungsund med Madeleine som mäklare. Madeleine ger ett bra intryck som mäklare och har enligt min mening skött det hela mycket bra på alla sätt. Skulle varmt rekommendera henne till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2018-12-05

Gunnar Ingemar J skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi sålde ett hus i Höviksnäs på Tjörn med Fastighetsbyråns mäklare Madeleine Zetterström som huvudansvarig. Madeleine visade engagemang, kunskap och noggrannhet i detaljer genom hela processen. Resultatet blev fantastiskt bra Läs mer
  • 2018-12-03

Hasse M skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Försäljning av sommarstuga.
    Mycket trevligt bemötande från start.
    Erik mottog våra önskemål om förväntat försäljningspris men argumenterade för lämpligt utgångspris för att uppnå målet. Även försäljningstidpunkt rekommenderades av mäklaren.
    Helheten blev slutligen en succé. Läs mer
  • 2018-11-29

Görel M skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag sålde en sommarstuga.
    Erik var mycket kompetent, lyhörd och tillmötesgående. Uppnå rätt försäljningspris och där satte Erik både rätt utgångspris samt det slutliga priset närapå exakt. Läs mer
  • 2018-11-29

Daniel K skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Villa på landet.
    Vi har blivit bra bemötta, vi visste att Christine var relativt ny i yrket men genom hela processen var hon mkt strukturerad och noga med att kolla upp frågetecken med en snabb respons tillbaka till oss. Bra tempo i hela processen utan att kännas forcerad. Läs mer
  • 2018-11-24

Robert G skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har köpt en sommarstuga genom Christine i Knöde i Klövedal på Tjörn som ska göras om och delvis hunnit göras om till ett året runt boende.

Christine har varit helt överlägsen bland alla mäklare jag träffat som har haft visning jag har varit på i positiva sidor.

Det går inte att sätta högre än högsta betyg och inte vad jag vet ändra i efterhand redigare genom att skriva till text till en tidigare skriven kortare text med högsta betyg vilket jag aldrig haft dem minsta fundering på att sätta något lägre, därför har jag tyvärr med mycket i huvudet med flytt m.m. dröjt drygt en månad längre än vad mitt samvete säger att jag borde tagit tag i och gjort det med både att både skriva omdöme och sätta betyg på den här sidan om Christine.

En äldre vän till mig som följde med på första visningen, som har en mycket negativ syn på mäklare generellt, nämnde att hon verkar väldigt ärlig vilket var intrycket jag fick innan han hade hunnit nämna det.

Christine gjorde visningen och allt annat väldigt utförligt, kompetent, ärligt, tryggt och bra. Det var en "brist" angående att även taket och inte bara golvet hade en liten lätt lutning, som det var en bekant väldigt kunnig om sådant som innan han själv hade kollat på det varnade för att det kan bli väldigt dyrt, men behöver ej vara något nämnvärt problem alls.

En del av uttalandet han gjorde när han inte långt efter första visningen själv kollade på det ungefär att om det stått sig så länge så lär det fortsätta stå sig väldigt länge var ungefär vad Christine också uttalade sig angående den lilla lutningen på taket.

Alltså var inte den lilla lutningen av taket som det lätt blir efter sättning på plintgrund som det stått på så länge något nämnvärt problem egentligen.

Christine var väldigt tillmötesgående att hålla en god bra kontakt från innan visningen, efter visningen, under prisförhandlingen, som inte var någon hetsig 2 dygns internetbudgivning utan kunde skötas med god tid över telefon med utrymme för extra visning där min morbror kunde vara med och det blev tid att gå igenom viktiga saker så att både jag och min morbror kunde komma fram till att det kunde vara ett väldigt lämpligt köp om inte slutpriset blev för högt vilket det ej blev och kunde förhandlas fram på ett mycket bra sett.

Kontakten hölls även mycket bra för det övriga när köpet var bestämt, även när det skulle slutföras, när det var helt slutfört och efter det. Det slutfördes även på ett mycket bra sätt och Christine har haft ett otroligt stort tålamod för mina långa sms under telefonkontakten som förmodligen nästan alla andra mäklare ej skulle i närheten av att ha. Även otroligt stort tålamod med väldigt mycket annat.

Jag är otroligt nöjd med köpet och hade extrem tur med bland mycket annat viktigt kring det att jag fick Christine Rydell Ivarsson som mäklare, som jag ej personligen kunde fått någon bättre mäklare.

Jag vill henne ett stort tack och önskar henne stort lycka till i framtida fortsatt karriär och annat.

/Robert Gustavsson Läs mer
  • 2018-11-23

Britt-Marie Irene T skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag sålde min sommarstuga efter 27 år. Det var ett proffsigt bemötande och kändes tryggt. Fick ett stort förtroende med en gång.

Mina förväntningar var att jag skulle få sålt det nu i höst. Christine gjorde ett fantastiskt arbete så jag litade på henne.

Christine Rydell Ivarsson var ett jättebra stöd för mig. Var lugn och förklarade mycket bra! Upplägget var bra. Jag kan varmt rekommendera henne, en mycket bra mäklare.

Britt-Marie Thörn Läs mer
  • 2018-11-13

Rikard Bengt O skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Dan är lyssnande och tar till sig åsikter från köpare. Har goda kunskaper om objektet och tillför mycket av det som inte går att skriva enkelt i broschyrer. Har rätt avvägning mellan intresse för sin klient och för köpare. Ger tid för alla parter. Läs mer
  • Ola W

2018-11-07

Ola W skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Proffsig kommunikation och utmärkta kunskaper om objektet och platsen- ett hus på Härön. Alla förväntningar infriade och mer därtill- bästa mäklaren någonsin-och då har jag träffat ett stort antal! Mkt trevligt bemötande och insiktsfull hantering av en sannolikt mkt utmanande säljprocess med flera säljare av huset. Rekommenderar Fastighetsbyrån och särskilt Christine alla gånger alla dagar! Läs mer
  • 2018-11-07

Mathias A skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpte ett fritidshus och Dan hade från första till sista interaktionen en stor förmåga att förstå mina önskemål och behov, och gjorde précis vad han behövde för att tillgodose detta! Läs mer
  • 2018-11-01

Sandra J skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag kan mycket varmt rekommendera Madeleine Zetterström som har sålt ett hus åt oss på Tjörn. Hon har redan från första mötet i säljprocessen gett oss ett proffessionellt och förtroende ingivande intryck. Hon har i sitt möte med oss alltid var mycket vänlig, seriös, målinriktad och följt upp varje ny händelse exemplariskt! Läs mer
  • 2018-10-30

Gunnar J skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi sålde ett hus i Höviksnäs, Tjörn med Fastighetsbyråns mäklare Madeleine Zetterström som huvudansvarig. Madeleine visade engagemang, kunskap och noggrannhet i detaljer genom hela processen. Resultatet blev fantastiskt bra. Läs mer
  • 2018-10-29

Marie N skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Trevligt och utmärkt bemötande, proffisionell och kunnig. Erik Hansson mötte mer än väl upp till våra förväntningar. Läs mer
  • Vk K

2018-10-26

Vk K skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Mäklaren var jättebra dock så saknas han på Mäklarkoll.se grym annars! Läs mer
  • 2018-10-26

Anna S skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har köpt ett fritidshus genom Christine Rydell Ivarsson.

Jag uppfattade Christin som transparent, ärlig, vänlig och kompetent på det hon gör.
    Transparent - hon förmedlade informationen mellan mig som köpare och säljaren på ett bra och tydligt sätt.
    Ärlig - Jag kände inte att Christin vid något tillfälle försökte sko sig på affären eller använda oärliga metoder för att driva igenom affären. Jag uppfattade att hon hela tiden hade båda parters (köpare och säljare) intressen i åtanke.
    Vänlig - Alltid vänlig och trevlig att prata med. Jag kände aldrig att jag ringde och störde utan hon tog sig alltid tid för mina frågor.
    Kompetent - Mycket duktig och tydlig avseende de kontraktuella delarna i affären.

Totalt var min upplevelse av köpet mycket bra. Läs mer
  • Alexander T

2018-10-26

Alexander T skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt ett fritidshus På Risö Tjörns kommun genom Christine.
    Har efter ganska mycket erfarenheter vad det gäller mäklare inte speciellt stora förväntningar av dessa.
    Känns ofta "nästan" jämt som om Mäklaren endast ser efter säljarens intressen och ej lyssnar speciellt mycket på köparen.
    Och visst alltid jätte trevliga men som känns väldigt påklistrad.
    Christine däremot har vi och familjen vi köpte huset med haft stort förtroende för sedan första gången vi sågs.
    Inte bara säger något man vill höra eller som låter bra, så trött på alla snickar Mäklare som står och förklarar och lovar guld och gröna skogar får en dränering att låta som att byta en glödlampa tex (jobbar själv som snickare).
    Nä om Christine inte visste tog hon reda på det följde även upp om man var nöjd med svaret mm.
    Känns väldigt genuin och jordnära och lätt att prata och skötte affär samt allt runt omkring väldigt proffsigt och rutinerat.
    Kan gladeligen rekommendera Christine som mäklare.
    Slutligen ett stort tack från oss Alexander Kristina Anna och Stefan Läs mer
  • 2018-10-26

Kristina L skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Christine var ett fint stöd under hela försäljningen verkade ärlig och en go tjej . Passade mig perfekt ! // Stina Läs mer
  • 2018-10-22

Anne-Jeanette K skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Ett utomordentligt proffsigt jobb, tydlig information,förståeliga förklaringar, snabba återkopplingar. Läs mer
  • 2018-10-21

Karin E skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Trovärdig, flexibel och trevlig.
    Påläst och snabb återkoppling på de fakta hon inte hade. Tog sig verkligen tid vid de två visningar vi var på. Bra kommunikation genom hela köpprocessen. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-10-16

Hanna B skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Trevlig och kunnig mäklare som svarar snabbt på frågor. Proffsig. Läs mer
  • Mikael R

2018-10-10

Mikael R skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har sålt mitt fritidshus på Tjörn och upplevelsen som jag fick av Madeleine som min mäklare var att hon är väldigt seriös och ärlig.
    Mina förväntningar på försäljningen var väldigt höga och allt blev mycket bättre än jag hade hoppats på, smidigt och snabbt avslut dessutom högre pris än förväntat. Läs mer
  • 2018-10-10

Laila A skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Trevlig och proffsig i sitt jobb som mäklare! Läs mer
  • 2018-10-09

Inger H skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har sålt vårt hus och är mycket nöjda med hur Erik skött allting! Han är alltid lika glad och trevlig. Läs mer
  • Daniel N

2018-09-28

Daniel N skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Genuin och trevlig mäklare, rekommenderas! Läs mer
  • 2018-09-27

Antje O skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har sålt min lägenhet på Tjörn och fick ett trevligt och affärsmässigt bemötande. Erik uppfyllde alla förväntningar jag hade men utmärkte sig mest i att kunna få till att få rätt pris för min bostad på ett proffsigt sätt.
    Jag upplevde att det fungerade på ett smidigt sätt att sälja min lägenhet via Erik och skulle rekommendera honom varmast att anlita för en bostadsaffär. Läs mer
  • 2018-09-17

Jenny Harriet Margareta P skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi sålde vår villa med hjälp av Madeleine. Madeleine är mycket noggrann, kunnig och ambitiös. Hon är professionell, smidig och effektiv. Vi var väldigt nöjda med henne som mäklare. Läs mer
  • Daniel J

2018-09-17

Daniel J skrev om Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har köpt sommarbostad på en ö utanför Tjörn.
    Bra och flexibla gällande visning då vi missade ordinarie visningsdagen.
    Tillmötesgående vid kontraktsskrivning då datumet ändrades flertalet gånger.
    Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2018-09-15

Carina, Gary K skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Mycket trevlig och lyhörd för kundens önskemål har sålt en villa i Ucklum. Mina förväntningar uppfylldes med råge. Hon beskrev vårat hus mycket positivt och var väldigt lyhörd för våra önskemål när vi berättade vad vårat hus har betytt för oss, vi har bott där i 28 år och byggt det från grunden. 🌻🌞 Läs mer
  • 2018-09-11

Inez P skrev om Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt hus.
    Dålig kommunikation, mäklaren missuppfattade så mycket som fick rikitgt jobbiga konsekvenser för oss:(
    Allmänt svalt bemötande. Läs mer
    2018-09-12 Representant för Fastighetsbyrån svarar Inez P
    Så tråkigt att ni haft en negativ upplevelse :/ Jag hoppas att vi kan ändra på detta i slutspurten av affären! Med vänliga hälsningar Jennie Tapper, säljkoordinator.
  • 2018-09-10

Marie O skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Engagerad. Vänligt bemötande och effektiv Läs mer
  • 2018-09-10

Magdalena R skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt ett radhus. Gick väldigt smidigt. Väldig kunnig och proffsig mäklare! Läs mer
  • 2018-08-23

Kenneth L skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Sålt ett parhus i ucklum.
    Madeleine uppfattades av mig som en mycket Trevlig och energisk tjej.
    Mäklaren levde upp till det jag väntade mig. I helhet var allt från början till slut riktigt bra. Läs mer
  • 2018-08-10

Jeanette E skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Hur bra som helst. Alltid tillgänglig och svarar på alla frågor snabbt. Vi är 120% nöjda Läs mer
  • Stina H

2018-08-09

Stina H skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har köpt ett fritidshus på Tjörn och vår mäklare som förmedlade affären var professionell genom hela affären. Det kändes som om hon företrädde både köpare och säljare genom sitt sätt att vara, varm och trevlig. Vår mäklare uppfyllde mer än väl våra förväntningar och om det skulle bli aktuellt kommer vi att vända oss till samma kontor igen. Läs mer
  • 2018-08-09

Ulrika L skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    jag köpte ett hus.. Christine hade ett mycket trevligt bemötande och bra upplägg på visningen.
    även under hela processen med budgivning och sedan köp... vad jag själv skulle behövt var kanske mer hjälp i vad jag skulle frågat de tidigare ägarna vart vattenbrunnen exakt låg m.m. och vad skulle vi mer gått igenom vid huset efteråt .. det visste inte de heller så bra.. Första egna huset jag köpt.. men jag trivs så bra ett helt underbart hus passar mig perfekt ..njuter varje dag. jag är så nöjd. Läs mer
  • 2018-08-09

Ann-christine F skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Christine har sålt vårt hus för oss på ett mycket proffesionelt sätt. Hon har lyssnat på våra önskemål och drivit affären den vägen både vad gäller prisläge, visningar och tillträde. Hon förmedlar ett lugn och skapar ett förtroende för både köpare och säljare. Hon vidarebefordrade frågor och svar mellan våra köpare och oss utan dröjsmål, även sena kvällar. Förutom ett proffesionelt bemötande lyckades hon också skapa ett personligt förhållande och vi önskar henne verkligen lycka till i sin fortsatta karriär. Läs mer
  • Erik H

2018-08-06

Erik H skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Lugn, proffessionell och påläst. Är jättenöjd med bemötande, arbete och resultat och kan varmt rekommendera att anlita Madeleine... Läs mer
  • 2018-08-04

Emelie S skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    En moteverad å driven person som ser till säljarens bästa Läs mer
  • 2018-07-25

Anna-lena B skrev om Fastighetsbyrån Tjörn
    Mycket trevlig, kunnig och engagerad mäklare som jag varmt rekommenderar. Läs mer
  • 2018-07-02

Roland F skrev om Fastighetsbyrån Tjörn
    Bra bemötande engagerad mäklare stylist och fotograf som gjorde ett mycket bra arbete . Läs mer
  • 2018-06-30

Berit M skrev om Fastighetsbyrån Tjörn
    Mycket bra mäklare som vi fick bra förtroende för med en gång. Saklig, kunnig, lugn o med mycket bra
    återkoppling hela tiden. Kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån på Tjörn. Läs mer
  • 2018-06-25

Bodil J skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi är mycket nöjda med den hjälp vi har fått i samband med försäljningen av vårt fritidshus. Ett professionellt bemötande och god rådgivning hela vägen fram till avslut. Vi uppskattar Dans förmåga att förmedla realistiska förväntningar och att göra det enkelt för oss. Ett stort plus för god lokalkännedom Läs mer
  • 2018-06-11

Ulf N skrev om Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt semesterhus på Tjörn.
    Det mesta fungerade bra och fick bra bemötande förutom att vi blev lite överraskade av att när vi vunnit budgivningen och blivit gratulerade till det så får vi höra att det inte säkert att vi får köpa huset om någon lägger ett högre bud innan vi betalt handpenninen på en utsatt dag.
    Annars bra bemötande. Läs mer
  • Bengt-göran G

2018-05-28

Bengt-göran G skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Det fungerade bra så länge Erik fanns kvar på byrån. Tyvärr så slutade han innan vårt tillträde. Så de kändes lite snopet. Vill dock säga att kollegan som tog över skötte sig bra.

Köpt fritidshus Kode

Mvh Bengt-Göran Läs mer