Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Tjörn Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Tjörn

Fastighetsbyrån Tjörn

Hamngatan 15, 471 32 Skärhamn — Visa karta

Här på Tjörn, Sveriges sjunde största ö, möts du av en varierande skärgårdsnatur, härliga små samhällen och självklart oss på Fastighetsbyrån.

Vi är ett glatt gäng som verkligen älskar vårt yrke: att förmedla bostäder på Tjörn. Ingen dag är den andra lik. Möten med människor är något som var och en av oss brinner för och vi tycker det är ett privilegie att få följa er i den stora process som en bostadsaffär ändå är.

Oavsett om du vill köpa eller sälja en fastighet här på Tjörn, kom och prata med oss! VI delar gärna med oss av vår erfarenhet och kunskap om bostadsmarknaden och människorna här på ön. Välkommen!

Läs vad 105 kunder tycker om Fastighetsbyrån Tjörn

• Klas P
    Klas P skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Trevlig, professionell, nogrann och seriös
  • Gerd N
    Gerd N skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Toppenbemötande!
    Trevlig!
    Kunnig!
    Kunde inte varit bättre!
  • Kjell H
    Kjell H skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Bra bemötande och återkommande kontakt med säljare
  • Eva D
    Eva D skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Tack Louise för ett fantastiskt bra jobb! Bra planerat, genomfört och alltid ett härligt bemötande! Dig vill jag varmt rekommendera.
  • Nina K
    Nina K skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jeg er veldig godt fornøyd med Dan Brännehed. Han har vært vennlig, profesjonell, høflig, kompetent og jeg har full tillit til han.

Jeg har hatt en del korrespondanse med han, har møtt han på visning og besiktning og skal snart overta huset. Siden jeg kommer fra Norge, har det vært nødvendig å få litt ekstra hjelp til å forstå hvordan husoverdragelse skjer i Sverige. Dette har han løst på en utmerket måte.
    Jeg gir han mine aller beste rekommendasjoner.

(det må være en feil med nettsiden. Jeg får ikke angitt betyg på spørsmål 2 nedenfor. Mitt betyg er 5, det vil si utmerkt)
  • Lena M
    Lena M skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Mycket trevlig visade huset extra för oss fick ett mycket bra och seriöst intryck
  • Christina J
    Christina J skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag fick ett väldigt gott förtroende för Dan Brännehed redan vid första samtalet. Han är väldigt kunnig, trevlig och fanns till hands under hela försäljningen utav min fars hus på Tjörn. Jag kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån Tjörn och Dan Brännehed.
    Tina J Kvarnström
  • Josefin O
    Josefin O skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Väldigt informativ, kunnig, saklig, tydlig och trygg att prata med och få hjälp av.
  • Johanna W
    Johanna W skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har bara positivt att säga om Louise som har gett oss ett proffesionellt bemötande. Kunnig och trevlig mäklare som varmt rekommenderas.
  • Kajsa A
    Kajsa A skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi är jättenöjda med Louises arbete i samband med försäljningen av vårt fritidshus. Under hela processen upplevde vi henne tydlig, rak och kunnig. Mån om att gör försäljningen så smidig som möjlig för oss.
  • Mariann P
    Mariann P skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Han är seriös och snabb på att återkoppla.
  • Inger D
    Inger D skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi fick ett proffsigt och trevligt bemötande, vi är mycket nöjda
  • Johanna W
    Johanna W skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har fått ett proffsigt och trevligt bemötande av Louise som vi varmt kan rekommendera.
  • Monika J
    Monika J skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Mycket trevlig, proffsig och bra att samarbeta med. Har gett oss bra information och stöd under hela förloppet.
    Monika och Carl-Inge J
  • Mats A
    Mats A skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Korrekt, kunnigt och positivt.
  • Martin T
    Martin T skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Hej!
    Trevlig och enkel att ha att göra med. Proffsig i genomgången av husköpet.
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Väldigt trevlig och seriös!
  • Fredric C
    Fredric C skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Louise är naturligt trevlig och framåt och inte för mycket "säljare". Är kompetent och trygg.
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Mycket trevligt och professionellt bemötande!
  • Jakob T
    Jakob T skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jättetrevligt bemötande, lagom informativ och inte för på. Väldigt tydlig och hjälpsam och det har aldrig varit några problem.
  • Siv J
    Siv J skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Super nöjd med Dan Brännehed som mäklare kommer varmt rekommendera honom till någon annan. Otroligt bra lyssnare och service minder. Alltid positiv och tillmötesgående inga problem utan med en inställning om att allt går att lösa.
  • Marianne K
    Marianne K skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Mycket nöjd med Dan som mäklare. Han har varit aktiv och visat på god mäklar kunskap. Vi kan varmt rekommendera honom till andra som är i en köp eller sälj situation. Hälsningar Marianne och Knut Jäderholm Kjaerstad.
  • Walter G
    Walter G skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    profsigt,trevligt och väl genomfört
  • Ulla-karin C
    Ulla-karin C skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Louise är trevlig och ger ett professionellt intryck. Har löpande hållit mig uppdaterad under hela processen.
  • Valåsdalen Invest Ab
    Valåsdalen Invest Ab skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Proffsig och trevlig, bra förberedd ovh påläst vad gällde objektet
  • Anette H
    Anette H skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jättetrevligt och proffsigt bemötande. Hade jag sålt ett hus idag hade jag anlitat Louise utan att tveka.
  • Charlotta L
    Charlotta L skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag kan varmt rekommendera Louise Andersson som mäklare. Hon är erfaren, proffsig, snabb på återkoppling och har varit en bra rådgivare åt oss under hela processen.
  • Johan L
    Johan L skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag tycker Louise är proffessionell och kunnig.
    Hon har ett mycket trevligt sätt och är lätt att samarbeta med.
  • Max N
    Max N skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi fick ett utmärkt bemötande med stor kunnighet och en vilja att göra ett så bra arbete som möjligt för oss. Hon har mycket väl levt upp till de förväntningar som vi kan ställa på en mäklare och skött sina åtaganden mycket bra.
  • Jan-åke L
    Jan-åke L skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Bra information och tillgänglighet. Fick svar på alla frågor. Bra bemötande.
  • Ola M
    Ola M skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Mycket trevlig och påläst mäklare som vi kan varmt rekommendera till andra spekulanter.
  • Pontus M
    Pontus M skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    En enbart positiv erfarenhet. Louise är förtroendegivande och bra att ha att göra med.
  • Mikael K
    Mikael K skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Mycket duktig och påläst mäklare. Intresserad och dedikerad sin uppgift. Följer upp och har kontakt även efter affären är uppgjord. Kommer med förslag vid försäljningen av befintlig fastighet samt även vid köpet av den nya fastigheten.
    Har full kontroll på sin uppgift.
    En mycket stor tillgång för Fastighetsbyrån.
  • Lena K
    Lena K skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi valde Louise Andersson då vi fick förtroende för henne i samband med vårt första möte. Under vårt samarbete som sedan följde, befästes den känslan. Några nyckelord sim beskriver Louises styrka i uppdraget. Tydlighet, förtroendeskapande, kunnig, ärlig, gav oss utrymme i processen på ett balanserat sätt. Gav det där lilla extra i samband med fotograferingen. I samband med visningen upplevde vi att Louise var behagligt avslappnad och personlig samtidigt mycket proffesionell i sin hållning. Vi är mycket nöjda med Louises insats, genom hela processen. //Lena och Mikael Karlstedt
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Lugn och informativ. Gick igenom allt noggrant. Tillgänglig och tog fram svar på frågor.
  • Jessica H
    Jessica H skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Louise var mycket duktig och professionell i sitt mäklaruppdrag. Lätt att prata med och sökte upp information hon inte hade.
  • Elvira J
    Elvira J skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Väldigt erfaren, duktig och positiv. Supernöjda!
  • Maria K
    Maria K skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Louise är fantastisk och en mycket kompetent mäklare.
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Louise var trevlig att prata med, satte ihop en bra annons, och utförde vad jag kan bedöma visningar och handläggning av budgivning och köpare kontrakt bra.
    Betyget är baserat på att 'marknadsvärdet' på fastigheten av Louise sattes till 3,6 milj +/-100 000 kr (felmarginal på 2,8%), men det fanns 13 budgivare och slutpris blev 6,1 milj. Bra, men i och med att mäklararvodet var enligt trappmodell (10% provision över marknadsvärde) blev det 335 000 kr istället för dom 85 000 'marknadsvärdet' skulle gett. Att en mäklare kan undervärdera en fastighet med 69% och därigenom få 400% mer i provision, tycker jag känns obehagligt och jag kommer att gå vidare till Fastighetsmäklarnas Reklamationsnämnd. I vilken annan bransch belönas man ju mer fel man har! Vad som kan vara bra att veta: i Fastighetsbyråns Offert står att hemnet ingår, men det betyder inte att säljaren inte måste betala annonsen. I Annonsen sattes utgångsvärdet till 3,45 milj, en ändring på 105 000 kr som ger mäklaren en extra 10 500 kr vilket man (som jag) kanske inte tänker på. (Louise betalade tillbaka denna summa). Också intressant är att enligt Louise är mäklares 'definition' av 'marknadsvärdet' det pris där 3dje budgivaren ger upp. Jag föreslog därför att vi skulle använda det riktvärdet och ändra provisionen från 335 000 till 205 000, men har inte fått något svar.
  • Elisabeth O
    Elisabeth O skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Mycket nöjd med Dan B som mäklare och hans insatser under hela försöljningsprocessen. Han har lång erfarehet o kunskap samt förmedlade ett lugn inför försäljningen o planeringen. Också viktigt att ha förståelse för säljarens livssituation o den emotionella sidan av en försöljning av ett älskat hus med fantastiskt läge.Hitta rätt köpare är en konst förenat med visst mått av tur. Är mycket nöjd att lämna över hus o tomt till rätt köpare.
  • Eva K
    Eva K skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Erfaren och duktig Har inget att klaga på
  • Martina W
    Martina W skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Dan är en mästerlig mäklare. Proffsig, klok, inkännande. Tack!
  • Martin N
    Martin N skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Bra och trevligt bemötande, men siktet var för högt ställt från början
  • Hans N
    Hans N skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Mycket vänligt bemötande, Omtänksam. Professionell. En tillgång för både säljare och köpare. Man kände sig väl omhändertagen. Var bra på att ge löpande information. Av många tiotals mäklare jag mött genom åren är detta den bästa
  • Lars J
    Lars J skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Trevlig och proffsig.
    Bra bemötande även när man krånglar.
  • Lena P
    Lena P skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi blev själva rekommenderade Fastighetsbyrån.
    Jag kan varmt rekommendera Louise A. Hon är kunnig, drivande, håller högt informationflöde och är framför allt lyhörd. Vi fick exakt de köpare vi allra helst önskat oss.
  • Anna K
    Anna K skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Louise Andersson har under våren hjälpt oss sälja våra fritidshus. Redan från första stund på tomt kände jag att hon var rätt mäklare för oss.
    Louise är trevlig, tydlig, kunnig, lyhörd, informativ och var dagligen i kontakt med oss. Jag kände mig väldigt trygg med försäljningen. Jag kan varmt rekommendera Louise !
  • Nicklas G
    Nicklas G skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Super bra mäklare, 5/5 toasters
  • Rosita M
    Rosita M skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Tydlig och bra information till oss som köper hus för första gången. Var alltid kontaktbar.
  • Kjell O
    Kjell O skrev om Louise Andersson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Engagerad, trovärdig god lokalkännedom.

Hamngatan 15, 471 32 Skärhamn