Fastighetsbyrån Tjörn

Fastighetsbyrån Tjörn

Här på Tjörn, Sveriges sjunde största ö, möts du av en varierande skärgårdsnatur, härliga små samhällen och självklart oss på Fastighetsbyrån.

Vi är ett glatt gäng som verkligen älskar vårt yrke: att förmedla bostäder på Tjörn. Ingen dag är den andra lik. Möten med människor är något som var och en av oss brinner för och vi tycker det är ett privilegie att få följa er i den stora process som en bostadsaffär ändå är.

Oavsett om du vill köpa eller sälja en fastighet här på Tjörn, kom och prata med oss! VI delar gärna med oss av vår erfarenhet och kunskap om bostadsmarknaden och människorna här på ön. Välkommen!

Läs vad 449 kunder tycker om Fastighetsbyrån Tjörn 2

• sålde sitt hus med hjälp av Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2021-06-23
    Proffsigt och väl bemött , ansvarstagande även under obekväma arbetstider .
    Uppdateringar ang. försäljningen har skett löpande .
    Rekommenderas varmt !
    Marie J
  • sålde sitt hus med hjälp av Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2021-06-20
    Dan Brännehed är en fantastisk naturbegåvning som bemötte mig och mina syskon med respekt, omtanke och hänsyn.
    Förväntningarna överträffades vida av en mäklare som också var medlare i en syskonkonflikt.
    En sådan mäklare kan man aldrig få igen!
    Dan Brännehed är en på miljonen!
    Ylva Löfving
    Tack snälla Ylva för fina ord! Dan Brännehed
  • köpte sitt hus med hjälp av Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    • Rönnäng
    2021-06-16
    Jessica var helt fantastisk! Otroligt snabb med alla kommunikationer och hjälpsam och bra med svar på alla våra frågor. Hon gjorde också hela processen trevlig! Tack Jessica!
    Tack snälla. Jätteroligt att träffas och stort grattis till huset! Synd att vi inte ses vid tillträdet, men jag kikar förbi er någon dag när jag är tillbaks från min semester. Hoppas hemresan gick bra! Jessica Mårtensson
  • köpte en tomt med hjälp av Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    • Rönnäng
    2021-06-15
    Trevligt och engagerande bemötande. Tydlig, noggran och lättsam. Tack!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2021-06-11
    Jag är riktigt nöjd med Eriks bemötande. Informationen var tydlig, han tog sig tid att svara och träffas. Erik är grundlig i sitt arbete.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2021-06-10
    Jättetrevlig och bemötande! Väldigt hjälpsam då det är mitt första bostadsköp!
    Mina förväntningar var inte så höga då jag inte visste hur mycket en mäklare ska hjälpa till med, men blev mycket positivt överraskad över den kontakt vi har haft och allt han har hjälpt till med!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2021-06-10
    Är väldigt nöjd med Jessica på alla sätt.
    Tack Jörgen och varmt välkomna till Tjörn! Tror ni kommer trivas hur bra som helst. Jessica Mårtensson
  • köpte sitt hus med hjälp av Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2021-06-09
    professionell
    tillgänglig
    2021-06-07
    Proffsigt bemötande och hjälp i samband med husköp.
    2021-06-07
    Sålt fritidshus på Tjörn. M. kunnig om lokalområdet, engagerad & entusiastisk, och försäljningen fungerade utmärkt i det praktiska och med gott resultat.
    Vi är mycket nöjda med försäljningen som helhet.
    2021-06-07
    Vi köpte en sommarstuga, Hultet 34. Vi var mycket nöjda med hela processen från visning till köp.
  • sålde sitt hus med hjälp av Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    • Ödsmål
    2021-06-07
    Helt fantastisk person och mäklare. Han sålde mitt hus i ödsmål och har även vid tidigare affärer använt mig av Dan. Kan varmt rekommendera honom till alla.
    2021-06-07
    Vi sålde vår fastighet Krommeröd 45.
    Vi är mycket nöjda med Madeleine Zetterström som mäklare. Vi upplevde henne som mycket proffsig och informativ.
    Hela processen gick snabbt och vi fick mer betalt än vi förväntat oss. Så vi är mycket nöjda med Fastighetsbyrån och Madeleine som mäklare. / Marie o Per-Olof Höglund
    2021-06-06
    Jessica var mycket tillmötesgående och inlyssnande. Hon svarade snabbt på kontakter och vi fick nödvändig information.
    Tack! Skönt att det mesta löser sig även om det inte blir riktigt så som man tänkt sig från början. Ta hand om er så ses vi säkert i Skärhamn i sommar! Jessica Mårtensson
    2021-06-04
    Proffsig, trevligt bemötande,bra på återkoppling
    • Fagerfjäll
    2021-06-04
    Jag och min sambo har köpt ett hus genom Jessica och vi hade innan dess varit på några visningar för henne. Jessica är en person som man lätt fattar förtroende för och hon känns öppen, varm och ärlig.
    Man känner sig alltid otroligt välkommen när man träffar henne och hon inger ett proffsigt bemötande.
    För mig är ett personligt bemötande otroligt viktigt och det känner jag verkligen att jag får av Jessica.
    Men tack så hemskt mycket! Ni är otroligt trevliga att ha med att göra också, bägge två - öppna, ärliga och härliga! Jessica Mårtensson
    2021-06-02
    Ödmjuk och proffsig!
    Bostaden såldes redan innan visning och fotografering .
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    • Stenungsund - Tätort
    2021-06-01
    Sålt min bostadsrätt och Dan är en fantastiskt bra mäklare! Väldigt trevlig, rolig och man får all hjälp man behöver. Alltid bra återkoppling och allt har gått smidigt och enkelt. Kommer rekommendera Dan till andra helt klart! / Emma Gatenberg
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    • Stenungsund - Tätort
    2021-06-01
    Köpt en bostadsrätt och vi har fått så god och bra hjälp av Dan och får fortfarande!
    2021-06-01
    Erik är kunnig, drivande och väldigt trevlig och social. Man får förtroende direkt.
    2021-05-31
    Erik har stött oss på ett utmärkt sätt genom försäljningsprocessen. Närvarande, mottaglig för ideer, konstruktiv!

Rekommenderas!!!
    2021-05-31
    Sålt.
    Lyhörd, flexibel och trevlig.
    Allt bra utom slutavräkningen som borde redovisats brutto med alla poster.
  • Jelena M
    skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2021-05-25
    Vi har varit på ett otal visningar under det senaste året och träffat både mer och mindre engagerade mäklare. När vi träffade Jessica första gången på Lilla Askerön så klickade vi direkt! Intresserad, engagerad, kunnig, hjälpsam och otroligt trevlig och lätt att prata med. Som tur var så tittade vi på vårt drömhus dessutom så det var winwin! Vi fick huset till vår stora lycka och Jessica ordnade allt på bästa sätt. Rekommenderas varmt!
    Tack snälla Jelena för ditt fina omdöme. Bara 28 dagar kvar nu, ifall du tappat räkningen ;-) Jessica Mårtensson
    2021-05-23
    Vi sålde vårt sommarhus,
    Fantastisk fint bemötande från en mycket kunnig mäklare! Allt ordnades på bästa sätt! Och försäljningen gick väldigt smidigt och med ett resultat över förväntan! Mycket nöjda är vi. Kan varmt rekommendera Erik till alla som ska köpa och sälja!
    2021-05-20
    Vi sålde en sommarbostad som samägdes av 5 syskon. Trots mycket stark konflikt inom familjen lyckades Erik och hans kollega Dan få till en mycket lyckad försäljning.
    2021-05-20
    Vi har ”fått” det lilla drömhuset som vi önskat i många år på Tjörn. Sättet som buden, visningarna genomfördes var charmigt och informativt, korrekt på alla sätt.
    Vi förväntade oss en affärsmässig rutin deal men fick en mycket personlig och varmt mottagande på alla sätt.

Det är bara att böja på huvudet för vår del i ett djupt tack för ett så fint genomförande. Madeleine är en pärla!
    2021-05-08
    Madeleine hjälpte oss att hitta vår drömbostad på Tjörn. Hon förstod direkt vad vi var ute efter och hörde av sig till oss med helt rätt objekt.
    Alltid trevligt, professionell och lösningsorienterad. Det kändes hur tryggt som helst hela vägen.
  • köpte en tomt med hjälp av Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2021-05-05
    Snabb, proffsig återkoppling. Levde upp till mina förväntningar. /Martin
    2021-05-05
    Nöjd på alla vis med vår försäljning av fritidshus. Trevlig, professionell, lättillgänglig och tydlig i hela processen.
    • Dyrön
    2021-05-04
    Vi köpte ett hus på Dyrön och upplevde Dan som lugn, kunnig, flexibel och tydlig i kommunikationen. Det kändes väldigt tryggt genom hela processen!
  • ANNA L
    skrev om Fastighetsbyrån Tjörn
    2021-04-17
    Madeleine. Tusen tack du är vår räddande ängel. Ställde upp i vår nödsituation med empati och hjälpsamhet. /Mamma i bilen
  • TOMMY H
    skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2021-04-15
    Vi Varit på flera visningar för Jessica, och andra mäklare på Fastighetsbyrån oxå, efter lång tids sökande och budgivande, så till slut hittade hon vårt drömhus. Jessica är trevlig,kunnig och om hon inte vet tar hon reda på det snabbt. Kan inte annat än säga. Fastighetsbyrån Tjörn, bättre än så blir det inte.
    Så roligt att ni (äntligen) hittat ert drömhus - övertygad om att det kommer passa er hur bra som helst. Men tja.. fortsätt gärna gå på visningar, vi kommer nog sakna er lite annars är jag rädd! Jessica Mårtensson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2021-04-14
    Erik hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt. Vi är mycket nöjda med hans bemötande och hans sätt att arbeta på!
  • sålde sitt hus med hjälp av Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    • Fagerfjäll
    2021-04-13
    Har sålt ett åretrunthus. Jessica var väldigt informativ och engagerad.
    Tack för fint samarbete! Roligt att få hjälpa till. Jessica Mårtensson
    2021-04-12
    Erik gjorde ett jättebra intryck. Han var påläst och kunnig.
    Erik var punktlig och höll alltid det han lovade.
    Det kändes verkligen tryggt att köpa hus via Erik.
    Tack! Värmer att läsa de fina orden och jag vill passa på att önska dig varmt välkommen till Skärhamn. Här kommer du trivas :) Erik Hansson
    2021-04-07
    Vi har köpt ett fritidshus. Madeleine gav oss värdefulla tips som hade stor betydelse för köpet.

Madeleine svarade alltid snabbt, både på mejl och sms. Vid mer specifika frågor tog hon reda på fakta och återkopplade inom en väldigt kort tid. Det kändes tryggt hela vägen.

Utöver de mer praktiska synpunkterna har Madeleine ett väldigt trevligt och glatt bemötande.

Madeleine överträffade våra förväntningar på en mäklare!
    Tack snälla! Glad över att jag fick vara med och förmedla köpet av ert underbara lilla hus. Jag ser verkligen fram emot att få komma och titta när ni satt er prägel. Ska bli så spännande. Lycka till nu, med allt! Madeleine Zetterström
    2021-04-06
    Vi har sålt ett gammalt torp. Madeleine har varit mycket positiv och hjälpsam hela tiden. Hon fick ett enormt arbete på grund av många intressenter, och tycks ha klarat det med glans.

Vi är tacksamma för hennes fina arbete,

Yvonne & Håkan Östman
    Tusen tack för ert fina omdöme samt förtroendet inför försäljningen. Det var väldigt speciellt att få presentera ett så otroligt fint torp. Madeleine Zetterström
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2021-04-05
    Har sålt en bostadsrätt på klemens väg.
    Blev mycket väl bemött av Madeleine, som gjorde ett utmärkt jobb.
    Kommer att rekommendera Madeleine till andra.
    Tack för de fina orden. Hoppas att ni kommer trivas i ert nya boende, samlade med barnbarnen :) Ha en fin sommar! Madeleine Zetterström
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2021-04-03
    Professionell, bra och glatt bemötande, positiv, kunnig och duktig med klienterna.
    Tack snälla! Lycka till med flytten så hörs vi snart igen. Jessica Mårtensson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2021-03-18
    Ett mycket gott bemötande av Dan Brännehed. Inlyssnande, erfaren och positiv med en stor portion humor. Det kändes tydligt att Dan var med oss i vår process och gav oss stöd.
    Vi ger honom de allra bästa rekommendationer!
    Tack Angeli för fina vitsord och en trevlig försäljning// Dan Dan Brännehed
    2021-03-16
    Jag är sååå nöjd. Bästa mäklaren!
    Hon var jätte hjälpsam och meddelade och höll mig ajour om allt. När fotografen var här hjälpte hon till och ” styilade” so ett ex.

Jättetrevlig , jag känner ett stort förtroende för henne. Rekommenderas!
    Fantastiskt fina ord, tack. Väldigt glad över att jag fick hjälpa just dig. Men än är inte uppdraget färdig, nu fortsätter sökandet efter något nytt till dig :) Madeleine Zetterström
    2021-03-16
    Vi sålde vår villa med Eriks hjälp och på det stora hela gick affären helt okej. Proffsigt bemötande, men ibland skulle kontakten ha kunnat vara tätare och tydligare. Överlag är vi nöjda!
    Hej Simone, jag uppskattar verkligen din konstruktiva kritik och förstår vad du menar. En aktiv och tydlig kontakt mellan säljare och mäklare är a och o. Ska tänka på detta i framtiden. Tack omdömet så ses vi på tillträdet om en månad :) Erik Hansson
    2021-03-08
    Ger ett gott och proffsigt intryck, fick genast förtroende för Madeleine! Lagom "personlig"
    Tack snälla, Lena! Hoppas att huset blev godkänt av hela familjen och att ni hittar en bra lösning för inhägnad så "vovven" kan springa fritt i trädgården. /Madeleine Madeleine Zetterström
    2021-03-08
    Vi har bara gott att säga om Madeleine.
    Hon har varit proffsig, hållt oss underrättade och uppträtt på ett seriöst och förtroende givande sätt.

Anders o Lena Fredriksson
    Tusen tack för de fina orden. Hoppas ni kommer trivas på Tjörn och njuta av de sevärdheter som erbjuds. Madeleine Zetterström
    2021-03-04
    Trevlig, kompetent, bra! Mycket trevligt bemötande med 😃
    Tack snälla. Hoppas ni trivs i ert nya hus! Jessica Mårtensson
    2021-03-02
    Anlitade Madeleine för att sälja sommarhuset.
    Väldig hjälpsam , engagerad och duktig mäklare.
    Hörde alltid av sig och tog reda på saker på egen hand.

Rekommenderar henne starkt
    Tack snälla! Glad att jag fick äran att hjälpa er. Stort lycka till med era planer framöver. Madeleine Zetterström
    2021-02-19
    Vår magkänsla sa att Jessica skulle vara den perfekta mäklaren för oss, när vi sålde vår lägenhet.
    Magkänslan var rätt och vi är mer än nöjda med vårt val.
    Förutom att Jessica inger ett stort förtroende med sin erfarenhet och noggrannhet så är hon dessutom en fantastiskt trevlig person.
    Hon har det där lilla extra och vi kan varmt rekommendera henne till alla som ska sälja eller köpa bostad.
    Tusen tack för ert fina omdöme. Glad att det känns bra och att jag fått hjälpa till! 🤗 Jessica Mårtensson
    2021-02-16
    Vi har köpt ett sommarhus i Pilane på Tjörn. Vi har fått ett mycket bra bemötande av Dan, både då vi träffats och på telefon och mail. Han svarar alltid bra och snabbt.
    Jag kan varmt rekommendera Dan för alla som behöver hjälp av en duktig, trevlig och kunnig mäklare.
    2021-02-11
    Hej,
    Vi har nyligen köpt ett hus i Skärhamn. På visning träffade vi Eric.
    Han var trevlig, hjälpsam, fått snabbt svar på våra frågor.
    Och han är pigg hela tiden, hur orkar man det:))?
    Tekniskt sett var det en trevlig upplevelse.
    Hälsningar, Cristina
    Jag hoppas ni trivs superbra i ert nya hus och i Skärhamn. Det var en trevlig upplevelse att göra affär med er också. Trevliga kunder blir man pigg av :) Erik Hansson
    2021-02-09
    Vi har med Madeleines hjälp sålt ett fritidshus och är jättenöjda med hjälpen som vi fick. Vi fick ett väldigt trevligt bemötande från första början. Madeleine är strukturerad och har ordning och reda och är otroligt bra på täta återkopplingar samt gav bra råd genom hela processen. Vi kan varmt rekommendera henne.
    Tusen tack för de fina orden. Ser fram emot att få hjälpa er att hitta er kommande husdröm. Madeleine Zetterström