Fastighetsbyrån Tjörn

Hamngatan 15, 471 32 Skärhamn — Visa karta

Här på Tjörn, Sveriges sjunde största ö, möts du av en varierande skärgårdsnatur, härliga små samhällen och självklart oss på Fastighetsbyrån.

Vi är ett glatt gäng som verkligen älskar vårt yrke: att förmedla bostäder på Tjörn. Ingen dag är den andra lik. Möten med människor är något som var och en av oss brinner för och vi tycker det är ett privilegie att få följa er i den stora process som en bostadsaffär ändå är.

Oavsett om du vill köpa eller sälja en fastighet här på Tjörn, kom och prata med oss! VI delar gärna med oss av vår erfarenhet och kunskap om bostadsmarknaden och människorna här på ön. Välkommen!

Läs vad 307 kunder tycker om Fastighetsbyrån Tjörn

• 2020-02-13

Anna-karin E skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Dan Brännehed var en engagerad, kunnig och empatisk mäklare när jag sålde min fastighet på Tjörn och motsvarade med råge mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-02-12

Christine S skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har just sålt mitt hus då min make helt plötsligt avlidit. Fastighetsbyrån Tjörn var det klart enda alternativet. Erik Hansson hjälpte mig igenom allt som berörde både fastigheten och dödsbohanteringen. Han har varit en ovärderlig hjälp och har alltid varit positiv och engagerad. Jag kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-02-10

Karl Erik K skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Bra och kunnigt bemötande, återkopplade hela tiden under försäljningen. Lätt att få tag i via telefon. Mycket trevlig och okomplicerad. Supernöjda👍 Läs mer
  • 2020-02-08

Thomas H skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt ett stort fritidshus på Tjörn. Mäklaren har uppträtt mycket professionellt och trevligt. Mycket påläst och har hjälpt till med mycket av det som vi trodde att vi själva skulle behöva hantera. Allt gick mycket smidigt pga hans gedigna förarbete inför varje möta, allt ifrån visning och kontraktskrivande till övertagande. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • ERIC S

2020-02-07

ERIC S skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Tjacka kåk av Jessica helt smärtfritt kan liknas vid att börja matchen med o leda med 2-0 !
    Empatisk och ett glatt humör whats not to like lixom?

/Sandman Läs mer
  • 2020-02-05

Svea P skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vårt första hus köp som Madeleine hjälpte oss med.
    Allt gick smidigt och vi kände oss väl bemötta. Kändes som vi som köpare och de som sålde var överens och tillfreds.
    God stämning och proffsigt. Läs mer
  • 2020-01-23

Lena P skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Bra trevligt och kompetent bemötande. Läs mer
  • 2020-01-22

Laszlo P skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Erik förmedlade en försäljning av en tomt. Vi fick ett genuint intresserat bemötande, kryddat med bred kompetens kring dokument / lagar / värdering och fokus på det som var relevant för just denna försäljning. Tid avsattes för att förklara för oss hur allting hängde ihop. Han är dessutom en väldigt trevlig kille, okomplicerad, och en ypperlig kommunikatör. Just de precis lagom frekventa uppdateringarna uppskattade vi mycket, och det som planerades hände också mycket riktig även i verkligheten med träffsäker timing. Detta är en mäklare som jag gärna skulle anlita igen utan förbehåll, baserat på hur denna affär genomfördes. Toppen! Läs mer
  • 2020-01-21

Karl Kristoffer S skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jessica gav från första stund ett väldigt professionellt intryck, något som visade sig stämma bra. Träffade ett par olika mäklare men Jessica gav bäst vibbar, varav vi valde henne vid försäljningen av vår villa. Något vi inte behövde ångra.

Enkelt och smidigt, från första möte till kontrakt va påskrivet. Tack för hjälpen! Läs mer
  • 2020-01-12

Andreas K skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    En bra, kunnig och seriös mäklare!
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-12-31

CATRIN J skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jessica skötte försäljningen av vårt hus. Hon är glad, positiv och jobbar hårt för att göra alla parter nöjda! En grym mäklare som vi gärna anlitar igen!
    /Catrin Läs mer
  • Maggie L

2019-12-11

Maggie L skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jessica har varit en mycket duktig mäklare. Hon gjorde ett mycket gott jobb med att sälja vårt hus på Tjörn. Vi hade en bra kommunikation under hela processen. Allt sköttes mycket proffsigt. Jessica har varit tillmötesgående i våra önskningar. Läs mer
  • 2019-12-10

Ann L skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har köpt en lägenhet på Rönnängs Brygga 8B
    Erik Hansson har som mäklare på ett utmärkt sätt guidat mig genom hela processen. Erik är oerhört engagerad och kunnig. Kompetent.
    Jag hade förväntningar av köpet att det skulle rutinmässigt löpa på. Jag blev väldigt positivt överraskad av Eriks personliga engagemang som avspeglade sig genom budgivning fram till dess att överlåtelsen av lägenheten var klar.

MVH, Ann Larsson Läs mer
  • 2019-12-05

Stefan J skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Försäljning av bostadsrätt.
    Erik skötte försäljningen mycket professionellt och snabbt.
    Jag fick även bra råd inför och efter försäljningen. Läs mer
  • 2019-11-24

Lena M skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Sålt hus på Tjörn Madelen uppfattade jag som mycket kunnig glad och positiv kan varmt rekommendera henne Läs mer
  • 2019-11-21

NINA L skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag kan verkligen rekommendera Jessica. Med hennes energi och vilja kan jag garantera att ni inte kommer bli besvikna om ni låter henne sälja er bostad. Läs mer
  • 2019-11-17

Carl Erik Jörgen J skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Ingav högt förtroende och var tydlig och rak i kommunikationen. Väldigt bra bemötande! Läs mer
  • 2019-11-16

Barbro Ingrid Maria H skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Har sålt en bostadsrätt i Skärhamn. Mycket positivt bemötande. Stor vänlighet, förståelse och inkännande för mina frågor och behov. Snabba svar vid kontakt. Madeleine är mycket kunnig och mån om sin yrkesskicklighet. Grattis till en duktig tjej på rätt plats. Läs mer
  • 2019-11-14

Jan Erik V skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Madeleine har i alle deler opptrådt profesjonelt og gjort sitt beste for å oppfylle våre ønsker. Går salget av vår Stugan endelig igjennom , kan vi bare anbefale hennes tjenester til nye kunder. Läs mer
  • 2019-11-12

Olof Ingemar O skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Sålt fritidshus på Lilla Askerön.

Hon är proffissionell,vänlig och positiv.
    Lätt att samarbeta med och trovärdig.

Våra förväntningar om försäljning innan årets slut uppfylldes, till det förväntade priset.

Enkelt och respektfullt bemötande. Jobbade intensivt och presentationen av objektet stämde med verkligheten.

Vi rekommenderar henne gärna. Läs mer
  • Ingrid S

2019-11-11

Ingrid S skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Erik har en fingertoppskänsla och vet hur han ska hantera och ta hand om både säljaren och köparen i en fastighetsaffär. Sålde en bostadsrätt via Erik och trots att det gick trögt ett tag och hoppet om att få den såld dalade så var Erik alltid stöttande och hejade på och var en stor stöttepelare. Tack för denna väl genomförda affären! Läs mer
  • 2019-11-06

Ulrika I skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Ett bra och ärligt kund bemötande och dessutom väldigt trevlig🤗 Läs mer
  • 2019-11-05

Rebecka R skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi köpte en villa som Dan förmedlade och hela processen har gått så himla bra!
    På mindre än 2 månader skrev vi papper och flyttade in i huset!
    Dan som person är super trevlig, tydlig och lättsam. Vid oklara ord för nyblivna husägare har han pedagogiskt förklarat och gjort att vi har förstått allt.
    Jag och min sambo rekommenderar Dan alla dagar i veckan! Läs mer
  • 2019-11-03

Olof Jakob T skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Fantastiskt nöjd över att fått hjälp av Jessica Mårtensson med försäljning av fastighet på Tjörn. Hon har agerat till 100% förnöjelse för oss på alla sätt. Ge henne chansen. Ni kommer inte ångra er! Läs mer
  • 2019-10-28

Rolf Jörgen B skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Erik Hansson har sålt mitt fritidshus på Tjörn snabbt, elegant och föredömligt i alla avseenden. Kontakterna med honom har varit väldigt goda helt igenom. Jag ger honom de bästa rekommendationer!

Rolf Bondeson
    0733-646053 Läs mer
  • 2019-10-27

Eric T skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt en villa på landet.

Jag som köpare upplevde ett mycket bra bemötande från mäklaren. Det har känns mycket tryggt genom hela affären. Att mäklaren dessutom har den lokala förankringen och vet hur saker och ting fungerar i kommunen var också viktigt för mig som är ny på orten. Läs mer
  • 2019-10-21

Thomas N skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Sålt en lägenhet i Skärhamn. Väldigt nöjd med Jessica och hennes insats! Läs mer
  • 2019-10-14

Gerry E skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Inför försäljningen av vår Villa anlitade vi Dan Brännehed, med över 40 års erfarenhet agerade han mycket professionellt och förtroendeingivande samt lotsade oss smidigt fram till en kontraktsskrivning.

Jag tycker vi fick ett mycket bra bemötande och han uppfyllde verkligen förväntningarna.

Rekommenderas.

//Gerry Läs mer
  • 2019-10-10

Jan B skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har sålt en villa/sommarhus.
    Från första kontakten har Dan visat stort intresse och hållit oss underrättade under försäljningsprocesserna gång.
    Våra förväntningar är väl uppfyllda och Dan är kunnig och jobbar proffsigt från första kontakten till slutförandet av försäljningen.
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-10-07

Elisabeth W skrev om Fastighetsbyrån Tjörn
    En mycket trevlig kvinna.
    Återkopplade alltid lättsam o lyhörd.
    Kunnig och vänlig det hon inte viste . Tog hon reda på och hörde av sig , omtänksam och positiv och glad. Läs mer
  • 2019-10-04

Stig Olof Oskar H skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Sålt fritidshus
    Madeleine är proffsig, vänlig, noggrann, snabb, tillgänglig, mao en otroligt bra mäklare, den bästa vi haft! Läs mer
  • 2019-10-02

Robert W skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Är mycket nöjd med Jessica som mäklare. Fick ett trevligt bemötande, bra återkoppling och hela försäljningen flöt på väldigt bra. Läs mer
  • 2019-10-02

Oscar Daniel L skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Snabb och tydlig information och kommunikation. Smidig försäljning. Läs mer
  • 2019-09-17

Ruth Gisela W skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag sålde min sommarstuga på Tjörn. Jag intervjuade flera mäklare innan jag valde Jessica Mårtensson. Jag valde henne eftersom hon visade ett professionellt bemötande med stort engagemang. Jag hade höga förväntningar på mäklaren och Jessica överträffade dessa. Hon var tillmötesgående och saklig. Hon hade god kunskap om marknadsläget och kunde ge goda råd. Hon var snabb med att informera mig som säljare om förändringar i säljprocessen. Hon var tydlig och effektiv. Hon genomförde kontraktsskrivningen på ett professionell sätt där både säljare och kund bemöttes med det utrymme och de förklaringar de behövde. Läs mer
  • 2019-09-11

Anneli B skrev om Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån på Tjörn, som på rekordtid ( typ 2 veckor) hjälpte oss med både köp och försäljning. Jessica och Erik tog sig än våra offensiva planer på ett mycket positivt och konstruktivt sätt. Resultat blev långt över förväntan.
    Christer och Anneli Läs mer
  • 2019-09-10

Tommy S skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har köpt fritidshus på Åstol, Tjörns kommun. VI blev proffsigt bemötta och kände oss trygga med deras ärlighet och kunnande. Läs mer
  • Fredrik K

2019-09-09

Fredrik K skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag vill starkt rekommendera Jessica som jag upplevde som extremt duktig och engagerad mäklare. Jag valde ut tre mäklarfirmor och valde då Jessica vilket jag verkligen inte ångrar. Hon har varit engagerad och hjälpsam från start till mål och hela tiden uppdaterat mig löpande om vad som hänt under processen. Jessica kan området och hela Tjörn väldigt väl. Hon har passion och inlevelse i sin beskrivning och hur hon presenterar både fastighet och området runt omkring. Det finns bara gott att säga om Jessica och återigen vill jag verkligen rekommendera henne till alla som funderar på att sälja på Tjörn. Fredrik Läs mer
  • 2019-08-19

Andrea G skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Erik har hjälpt oss att sälja vårt hus på Åstol. Vi blev mycket trevligt bemötta. Hade kontakt med andra mäklare innan Erik,
    som inte var särskilt positivt inställda att sälja huset då vårt hus låg på ofri grund. För Erik var detta inget bekymmer, såg inga problem i detta.
    Vi kan varmt rekommendera Erik. Läs mer
  • 2019-08-10

Inger B skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Har köpt en bostadsrätt. Jag blev bemött bra av mäklaren, hon var korrekt och tydlig med informationen runt köpet. I telefon upplevde jag henne som tuff ibland men jag tror att det är bra i längden. Hon har bistått mig på bästa sätt i min affär. Läs mer
  • 2019-08-08

Eva B skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Ambitiös, proffsig, vänlig ...... Vad mer kan man begära! Rekommenderar Madeleine till alla som ska eller vill sälja/ köpa nytt boende. 👍😁 Läs mer
  • 2019-08-08

Agnes J skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi blev väldigt bra bemött utav mäklaren Madeleine. Vi va o kolla på huset första gången utan henne eftersom Bosse har handlat utav oss på XL. Där jag och min mamma jobbar. Så vi är lite bekanta, men redan dagen efter så ringde Madeleine mig och prata. Hon gav mig all information som hon hade samt fixade så vi fick en till visning utan ägarna. Plus att hon va ledig egentligen! Väldig trevlig och tillmötesgående va hon! Stort tack för all den hjälp vi fick! Läs mer
  • 2019-08-07

Emil C skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Bra o trevlig säljare! Kontaktbar hela tiden. Jätte nöjd med huset. Läs mer
  • 2019-08-07

Kent K skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Brännehed har värderat visat ochsålt våran fastighet,på ett mycket proffisionellt och trevligt sätt.varit saklig anträffbar och upplysande både till köpare och säljare. Läs mer
  • 2019-07-31

Petra A skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi köpte vår första villa av Dan. Han har hjälpt till med kontakt med säljare och svarat på många extra frågor om försäljning (trots att han inte sålde vårt).
    Då det är vårt första hus har han fått många frågor och varit väldigt tillmötesgående och hjälpsam!
    Skulle absolut rekommendera honom som mäklare. Läs mer
  • 2019-07-22

Mikael J skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har köpt Tångeröd1:72 av Madeleine och hon var/är helt fantastisk trots jag att jag avbröt budgivning för att hoppa på igen efter 10tim, hoppas hon inte fått skit för det.

Hennes bemötande mot mig går nog inte att bli bättre, gjorde alla rätt utifrån mina förhoppningar och förväntningar om bland annat snabba besked och tydlig information och ett väldigt mjukt och fint bemötande.

Jag kan med varmaste hjärta rekommendera henne till andra objekt och jag kommer att rekommendera henne till vänner och bekanta om dom funderar på försäljning. Jag kommer själv att ta hjälp av henne den dagen det dyker upp något inom hennes profession.

Super mäklare! :-)
    MVH
    Mikael Läs mer
  • 2019-07-13

Johnny F skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Erik Hansson var kanon. Engagerad och trevlig. Läs mer
  • 2019-07-12

Eva Böhn F skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi fick all hjälp vi behövde när vi köpte en fritidsfastighet genom
    Erik Hansson, Fastighetsbyrån Tjörn. Erik överträffade vida våra förväntningar på en mäklare. Han var snabb,hjälpsam,ärlig och genomtrevlig!

Eva och Johnny Friberg Läs mer
  • 2019-07-11

Mona N skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har sålt vårat älskade hus på Tjörn.
    Bemötandet från Erik Hansson har varit det bästa tänkbara.
    Våra förväntningar på mäklaren var att vi skulle få en snabb
    försäljning efter att vi hittat en lägenhet som passade oss.
    Precis så blev det och vi kände oss trygga med Erik Hansson.
    Med vänlig hälsning
    Mona o Kenneth Nilsson Läs mer
  • 2019-07-10

Lisa S skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt en bostadsrätt i Stenungsund. Supernöjd med bemötande. Snabb på återkoppling. Tydlig och lojal mot både köpare och säljare. Läs mer
  • 2019-07-08

Yamilet L skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har fått hjälp av Madeleine att sälja vår sommarstuga för att kunna flytta in i vårt nya drömhus. Madeleine har varit helt fantastisk och trots att det varit en stor tidspress pga det snabba tillträdet på vårt nya hus så har allt gått galant - och detta är till största del Madeleines förtjänst.
    Hon har under hela resans gång inte bara varit tillgänglig utan även kommit med tips och kloka råd så snart det funnits ett behov. Hon är en väldigt varm och förtroendeingivande person som man snabbt känner att man kan förlita sig på. Våra förväntningar var främst inriktade på tidsaspeketen men kan ändå sammanfatta det med att samtliga förväntningar infriades och det med råge.
    Om vi skall sälja igen eller om det är någon i vår bekantskapskrets som behöver mäklarassistans så kommer vi absolut rekommendera Madeleine - för att dom skall känna samma trygghet som vi gjorde. Stort tack!! Läs mer

Hamngatan 15, 471 32 Skärhamn