Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Tjörn Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Tjörn

Fastighetsbyrån Tjörn

Hamngatan 15, 471 32 Skärhamn — Visa karta

Här på Tjörn, Sveriges sjunde största ö, möts du av en varierande skärgårdsnatur, härliga små samhällen och självklart oss på Fastighetsbyrån.

Vi är ett glatt gäng som verkligen älskar vårt yrke: att förmedla bostäder på Tjörn. Ingen dag är den andra lik. Möten med människor är något som var och en av oss brinner för och vi tycker det är ett privilegie att få följa er i den stora process som en bostadsaffär ändå är.

Oavsett om du vill köpa eller sälja en fastighet här på Tjörn, kom och prata med oss! VI delar gärna med oss av vår erfarenhet och kunskap om bostadsmarknaden och människorna här på ön. Välkommen!

Läs vad 229 kunder tycker om Fastighetsbyrån Tjörn

• 2019-03-20

Fredrik B skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt br på Tjörn. Erik var snabb, vänlig, lösningsfokuserad, flexibel med tider och praktiska arr med visning och annat, och hade en lagom självdistans till sin profession och därtill en skön dialekt. Kommer anlita honom vid en ev framtida försäljning. Läs mer
  • 2019-03-11

Ingvar T skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt ett fritidshus via Dan.
    Dan är oerhört professionell i yrket och uppfattade vårt behov perfekt.
    Ledde oss bra i köpet och vi har bara positiva erfarenheter.
    Oerhört trevlig och bra att ha att göra med.
    Inga konstigheter utan bra och raka svar i allt.
    Kommer nog att kännas som en god vän också framöver. Läs mer
  • 2019-03-08

Peter Oskar W skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi sålde vårt hus, mäklaren lyssande och gjorde en helt perfekt behovsanalys. Hon fick med alla detaljer och gav oss insyn i hennes jobb.

Allt blev perfekt! Läs mer
  • 2019-03-07

Jennifer K skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har köpt ett hus av Jessica och vi är väldigt nöjda. Hon va enkel att nå och svarade bra på de frågor vi hade. Hon löste visning och möte för att skriva kontrakt snabbt och enkelt. Kändes väldigt tryggt. Läs mer
  • 2019-03-06

Christine Emelie May Louise S skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi är mycket nöjda och glada över att vi valde Madeleine som mäklare! Med ett trevligt, kunnigt och glatt sett gick hela processen snabbt och lätt och vi fick sålt vårt hus för mer än vi kunnat hoppas på. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2019-03-02

Pia Marita H skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Hej!
    Jag vill tacka Madeleine för ett gott samarbete en helt otrolig ödmjuk människa . Som
    Också har varit ett stort stöd i detta uppbrott .
    Tack Madeleine för allt du gjort
    Kram Pia Läs mer
  • 2019-03-01

Tonny Oluf H skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Våran mäklare alldeles utmärkt sakkunnig och lungn.! Läs mer
  • 2019-03-01

Peter L skrev om Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har precis köpt en fastighet i Skärhamn där Madeleine varit mäklare, hon har svarat snabbt på frågor och varit mycket hjälpsam vid köpet. Läs mer
  • Anders T

2019-02-22

Anders T skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Mycket duktig och hjälpsam. Guidade oss genom hela processen och var hela tiden behjälplig med pappersarbete och tips. Läs mer
  • Kajsa-Stina P

2019-02-21

Kajsa-Stina P skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Som köpare uppskattade vi att Jessica var lyhörd, snabb i kommunikationen och ärlig. Skulle absolut rekommendera henne till både köpare och säljare vid fastighetsaffärer. Läs mer
    Jessica M, Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • Louise S

2019-02-20

Louise S skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Dan hjälpte oss sälja vårt sommarställe.
    Han är verkligen toppen.
    Trygg, rolig och go! Läs mer
  • Helena B

2019-02-16

Helena B skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt en bostadsrätt
    Bra bemötande med känsla för mitt behov
    Effektiv och snabb respons under budgivningen Läs mer
  • 2019-02-14

Annika P skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Väldigt fint och bra bemötande.
    Snabb återkoppling.
    Jättenöjd! Läs mer
    Jessica M, Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • 2019-02-12

Bodil Elisabeth Ö skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Sålt en sommarstuga på Tjörn.
    Mycket bra bemötande. Lyssnade och drev på framåt på ett mjukt sätt. Kändes som ett stöd under hela tiden. Läs mer

Carina K skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Sålt en villa i Ucklum, som vi byggt själva från grunden med hjälp av hantverkare. Madeleine fångade och förmedlade vårat hus på pricken. Hon är lovande mäklare som har framtiden för sig. Om hon fortsätter att vara lyhörd vad kunden önskan. Läs mer

Jeanette E skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jättebra, väldigt tillgänglig och alltid väldigt hjälpsam. vi är väldigt väldigt nöjda Läs mer
  • 2019-02-06

Daniel L skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt bostad.
    Madeleine var engagerad, trevlig och svarade snabbt på frågor. Läs mer
  • Helena B

2019-01-31

Helena B skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Har sålt min bostadsrätt i Skärhamn
    Erik är positiv och inlyssnande
    Erik var lite väl optimistisk när det gäller försäljningsvärdet på bostaden. Läs mer
  • 2019-01-30

Urban C skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Sålt fritidshus.
    Entusiastisk, förtroendeingivande, professionell.
    Uppfyllde helt förväntningarna som gavs vid första mötet.
    Utförde ett utmärkt jobb i en vikande marknad. Läs mer
  • Niklas D

2019-01-27

Niklas D skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har sålt ett hus med Christine som mäklare.
    Hon har varit toppen från början till slut.
    Engagerad, tydlig och har väldigt god kommunikation under hela processen.
    Vi kan inte göra annat än att starkt rekommendera henne! Läs mer
  • 2019-01-16

Åsa M skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Bra info vid visningen. Engagerad, bra kommunikation, höll mej underrättad under budgivningen, men stressade inte på jag fick tid att tänka. Ingav förtroende. Läs mer
  • 2018-12-20

David M skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpte ett gammalt hus från 1771 på Tjörn.
    Hon var dundertrevlig och hjälpsam hela vägen - från bokning av visning till pengarna var överflyttade.
    Hon hade svar på alla frågor som ställdes och upplevdes av oss som mycket kunnig.
    Både jag och min sambo är dundernöjda! Läs mer
  • 2018-12-19

Pia Elisabet L skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Lugnt och klart besked , urtrevlig tjej. Läs mer
  • 2018-12-16

Ulf Wilhelm Ö skrev om Fastighetsbyrån Tjörn
    Toppenmäklare Madeleine med team! Proffsigt och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-12-14

Benny A skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Kunnig o framför allt väldigt trevlig
    Hoppas att många får henne som mäklare 😁 Läs mer
  • Linda O

2018-12-07

Linda O skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Har sålt en villa i Kållekärr och hade Erik som mäklare.
    Erik gör ett fantastisk jobb då han verkligen bryr sig om sina kunder. Lika mycket som han lyssnar på vad vi har för förväntningar på försäljningen kommer han också ödmjukt in med egna tips och idéer.
    För mig är Erik ett solklart val om jag någon gång igen ska köpa eller sälja någon bostad. Läs mer
  • Patrick L

2018-12-07

Patrick L skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Har köpt ett radhus i Stenungsund med Madeleine som mäklare. Madeleine ger ett bra intryck som mäklare och har enligt min mening skött det hela mycket bra på alla sätt. Skulle varmt rekommendera henne till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2018-12-05

Gunnar Ingemar J skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi sålde ett hus i Höviksnäs på Tjörn med Fastighetsbyråns mäklare Madeleine Zetterström som huvudansvarig. Madeleine visade engagemang, kunskap och noggrannhet i detaljer genom hela processen. Resultatet blev fantastiskt bra Läs mer
  • 2018-12-03

Hasse M skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Försäljning av sommarstuga.
    Mycket trevligt bemötande från start.
    Erik mottog våra önskemål om förväntat försäljningspris men argumenterade för lämpligt utgångspris för att uppnå målet. Även försäljningstidpunkt rekommenderades av mäklaren.
    Helheten blev slutligen en succé. Läs mer
  • 2018-11-29

Görel M skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag sålde en sommarstuga.
    Erik var mycket kompetent, lyhörd och tillmötesgående. Uppnå rätt försäljningspris och där satte Erik både rätt utgångspris samt det slutliga priset närapå exakt. Läs mer
  • 2018-11-29

Daniel K skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Villa på landet.
    Vi har blivit bra bemötta, vi visste att Christine var relativt ny i yrket men genom hela processen var hon mkt strukturerad och noga med att kolla upp frågetecken med en snabb respons tillbaka till oss. Bra tempo i hela processen utan att kännas forcerad. Läs mer
  • 2018-11-24

Robert G skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har köpt en sommarstuga genom Christine i Knöde i Klövedal på Tjörn som ska göras om och delvis hunnit göras om till ett året runt boende.

Christine har varit helt överlägsen bland alla mäklare jag träffat som har haft visning jag har varit på i positiva sidor.

Det går inte att sätta högre än högsta betyg och inte vad jag vet ändra i efterhand redigare genom att skriva till text till en tidigare skriven kortare text med högsta betyg vilket jag aldrig haft dem minsta fundering på att sätta något lägre, därför har jag tyvärr med mycket i huvudet med flytt m.m. dröjt drygt en månad längre än vad mitt samvete säger att jag borde tagit tag i och gjort det med både att både skriva omdöme och sätta betyg på den här sidan om Christine.

En äldre vän till mig som följde med på första visningen, som har en mycket negativ syn på mäklare generellt, nämnde att hon verkar väldigt ärlig vilket var intrycket jag fick innan han hade hunnit nämna det.

Christine gjorde visningen och allt annat väldigt utförligt, kompetent, ärligt, tryggt och bra. Det var en "brist" angående att även taket och inte bara golvet hade en liten lätt lutning, som det var en bekant väldigt kunnig om sådant som innan han själv hade kollat på det varnade för att det kan bli väldigt dyrt, men behöver ej vara något nämnvärt problem alls.

En del av uttalandet han gjorde när han inte långt efter första visningen själv kollade på det ungefär att om det stått sig så länge så lär det fortsätta stå sig väldigt länge var ungefär vad Christine också uttalade sig angående den lilla lutningen på taket.

Alltså var inte den lilla lutningen av taket som det lätt blir efter sättning på plintgrund som det stått på så länge något nämnvärt problem egentligen.

Christine var väldigt tillmötesgående att hålla en god bra kontakt från innan visningen, efter visningen, under prisförhandlingen, som inte var någon hetsig 2 dygns internetbudgivning utan kunde skötas med god tid över telefon med utrymme för extra visning där min morbror kunde vara med och det blev tid att gå igenom viktiga saker så att både jag och min morbror kunde komma fram till att det kunde vara ett väldigt lämpligt köp om inte slutpriset blev för högt vilket det ej blev och kunde förhandlas fram på ett mycket bra sett.

Kontakten hölls även mycket bra för det övriga när köpet var bestämt, även när det skulle slutföras, när det var helt slutfört och efter det. Det slutfördes även på ett mycket bra sätt och Christine har haft ett otroligt stort tålamod för mina långa sms under telefonkontakten som förmodligen nästan alla andra mäklare ej skulle i närheten av att ha. Även otroligt stort tålamod med väldigt mycket annat.

Jag är otroligt nöjd med köpet och hade extrem tur med bland mycket annat viktigt kring det att jag fick Christine Rydell Ivarsson som mäklare, som jag ej personligen kunde fått någon bättre mäklare.

Jag vill henne ett stort tack och önskar henne stort lycka till i framtida fortsatt karriär och annat.

/Robert Gustavsson Läs mer
  • 2018-11-23

Britt-Marie Irene T skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag sålde min sommarstuga efter 27 år. Det var ett proffsigt bemötande och kändes tryggt. Fick ett stort förtroende med en gång.

Mina förväntningar var att jag skulle få sålt det nu i höst. Christine gjorde ett fantastiskt arbete så jag litade på henne.

Christine Rydell Ivarsson var ett jättebra stöd för mig. Var lugn och förklarade mycket bra! Upplägget var bra. Jag kan varmt rekommendera henne, en mycket bra mäklare.

Britt-Marie Thörn Läs mer
  • 2018-11-13

Rikard Bengt O skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Dan är lyssnande och tar till sig åsikter från köpare. Har goda kunskaper om objektet och tillför mycket av det som inte går att skriva enkelt i broschyrer. Har rätt avvägning mellan intresse för sin klient och för köpare. Ger tid för alla parter. Läs mer
  • Ola W

2018-11-07

Ola W skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Proffsig kommunikation och utmärkta kunskaper om objektet och platsen- ett hus på Härön. Alla förväntningar infriade och mer därtill- bästa mäklaren någonsin-och då har jag träffat ett stort antal! Mkt trevligt bemötande och insiktsfull hantering av en sannolikt mkt utmanande säljprocess med flera säljare av huset. Rekommenderar Fastighetsbyrån och särskilt Christine alla gånger alla dagar! Läs mer
  • 2018-11-07

Mathias A skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpte ett fritidshus och Dan hade från första till sista interaktionen en stor förmåga att förstå mina önskemål och behov, och gjorde précis vad han behövde för att tillgodose detta! Läs mer
  • 2018-11-01

Sandra J skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag kan mycket varmt rekommendera Madeleine Zetterström som har sålt ett hus åt oss på Tjörn. Hon har redan från första mötet i säljprocessen gett oss ett proffessionellt och förtroende ingivande intryck. Hon har i sitt möte med oss alltid var mycket vänlig, seriös, målinriktad och följt upp varje ny händelse exemplariskt! Läs mer
  • 2018-10-30

Gunnar J skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi sålde ett hus i Höviksnäs, Tjörn med Fastighetsbyråns mäklare Madeleine Zetterström som huvudansvarig. Madeleine visade engagemang, kunskap och noggrannhet i detaljer genom hela processen. Resultatet blev fantastiskt bra. Läs mer
  • 2018-10-29

Marie N skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Trevligt och utmärkt bemötande, proffisionell och kunnig. Erik Hansson mötte mer än väl upp till våra förväntningar. Läs mer
  • Vk K

2018-10-26

Vk K skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Mäklaren var jättebra dock så saknas han på Mäklarkoll.se grym annars! Läs mer
  • 2018-10-26

Anna S skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har köpt ett fritidshus genom Christine Rydell Ivarsson.

Jag uppfattade Christin som transparent, ärlig, vänlig och kompetent på det hon gör.
    Transparent - hon förmedlade informationen mellan mig som köpare och säljaren på ett bra och tydligt sätt.
    Ärlig - Jag kände inte att Christin vid något tillfälle försökte sko sig på affären eller använda oärliga metoder för att driva igenom affären. Jag uppfattade att hon hela tiden hade båda parters (köpare och säljare) intressen i åtanke.
    Vänlig - Alltid vänlig och trevlig att prata med. Jag kände aldrig att jag ringde och störde utan hon tog sig alltid tid för mina frågor.
    Kompetent - Mycket duktig och tydlig avseende de kontraktuella delarna i affären.

Totalt var min upplevelse av köpet mycket bra. Läs mer
  • Alexander T

2018-10-26

Alexander T skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt ett fritidshus På Risö Tjörns kommun genom Christine.
    Har efter ganska mycket erfarenheter vad det gäller mäklare inte speciellt stora förväntningar av dessa.
    Känns ofta "nästan" jämt som om Mäklaren endast ser efter säljarens intressen och ej lyssnar speciellt mycket på köparen.
    Och visst alltid jätte trevliga men som känns väldigt påklistrad.
    Christine däremot har vi och familjen vi köpte huset med haft stort förtroende för sedan första gången vi sågs.
    Inte bara säger något man vill höra eller som låter bra, så trött på alla snickar Mäklare som står och förklarar och lovar guld och gröna skogar får en dränering att låta som att byta en glödlampa tex (jobbar själv som snickare).
    Nä om Christine inte visste tog hon reda på det följde även upp om man var nöjd med svaret mm.
    Känns väldigt genuin och jordnära och lätt att prata och skötte affär samt allt runt omkring väldigt proffsigt och rutinerat.
    Kan gladeligen rekommendera Christine som mäklare.
    Slutligen ett stort tack från oss Alexander Kristina Anna och Stefan Läs mer
  • 2018-10-26

Kristina L skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Christine var ett fint stöd under hela försäljningen verkade ärlig och en go tjej . Passade mig perfekt ! // Stina Läs mer
  • 2018-10-22

Anne-Jeanette K skrev om Christine Rydell Ivarsson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Ett utomordentligt proffsigt jobb, tydlig information,förståeliga förklaringar, snabba återkopplingar. Läs mer
  • 2018-10-21

Karin E skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Trovärdig, flexibel och trevlig.
    Påläst och snabb återkoppling på de fakta hon inte hade. Tog sig verkligen tid vid de två visningar vi var på. Bra kommunikation genom hela köpprocessen. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-10-16

Hanna B skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Trevlig och kunnig mäklare som svarar snabbt på frågor. Proffsig. Läs mer
  • Mikael R

2018-10-10

Mikael R skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har sålt mitt fritidshus på Tjörn och upplevelsen som jag fick av Madeleine som min mäklare var att hon är väldigt seriös och ärlig.
    Mina förväntningar på försäljningen var väldigt höga och allt blev mycket bättre än jag hade hoppats på, smidigt och snabbt avslut dessutom högre pris än förväntat. Läs mer
  • 2018-10-10

Laila A skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Trevlig och proffsig i sitt jobb som mäklare! Läs mer
  • 2018-10-09

Inger H skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har sålt vårt hus och är mycket nöjda med hur Erik skött allting! Han är alltid lika glad och trevlig. Läs mer
  • Daniel N

2018-09-28

Daniel N skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Genuin och trevlig mäklare, rekommenderas! Läs mer

Hamngatan 15, 471 32 Skärhamn