Fastighetsbyrån Tjörn

Hamngatan 15, 471 32 Skärhamn — Visa karta

Här på Tjörn, Sveriges sjunde största ö, möts du av en varierande skärgårdsnatur, härliga små samhällen och självklart oss på Fastighetsbyrån.

Vi är ett glatt gäng som verkligen älskar vårt yrke: att förmedla bostäder på Tjörn. Ingen dag är den andra lik. Möten med människor är något som var och en av oss brinner för och vi tycker det är ett privilegie att få följa er i den stora process som en bostadsaffär ändå är.

Oavsett om du vill köpa eller sälja en fastighet här på Tjörn, kom och prata med oss! VI delar gärna med oss av vår erfarenhet och kunskap om bostadsmarknaden och människorna här på ön. Välkommen!

Läs vad 344 kunder tycker om Fastighetsbyrån Tjörn

• 2020-06-01

Gunilla L skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpte en fantastiskt villa/sommarhus. Vi har blivit mycket väl och proffesionellt bemötta men ändå känts väldigt personlig. Mäklare har varit kunnig och de hon har kunnat svara på har hon tagit reda på.
    Vi är mycket nöjda med Madeleine Zetterström och skulle varmt rekordets henne. Läs mer
  • 2020-05-25

Sophie E skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har tillsammans med min sambo köpt ett fritidshus av mäklaren Erik Hansson. Vi har fått ett jättefint bemötande och snabb återkoppling på alla våra frågor. Erik tog sig tiden att visa ytterligare fritidshus för oss trots att det inte var inbokat vilket var mycket uppskattat och ledde till en affär. Erik var uppriktig och ärlig mot oss och vi fick inte uppfattningen av att han bara ville sälja utan att han var mån om både säljare och köpare. Vi anlitar gärna Erik när vi själva vill sälja och rekommenderar honom till både kommande säljare och spekulanter! Läs mer
  • 2020-05-24

Magnus S skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    En fantastisk duktig och proffsig mäklare Läs mer
  • 2020-05-19

Jonas S skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Toppklass rakt igenom!
    Gjorde husköpet enkelt, trevlig och kunnig. Alltid tillgänglig och hjälpsam med frågor och funderingar. Läs mer
  • 2020-05-12

Jessica K skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har köpt mark och sålt ett större åretrunthus där Erik varit till god hjälp.

För mig och min man var det viktigt att de nya köparna kändes rätt, att de skulle se vårt hus genom liknande glasögon likt vad vi själva gjort genom året. När vi träffade köparna så hade vi upplevelsen av att både köpare och säljare, och förhoppningsvis Erik själv kände sig nöjd.

Erik har bemött oss ärligt och med respekt. Han har bemött oss på ett bra sätt.

Vi hade nog ganska höga förväntningar på Erik eftersom vi själva tycker så mycket om det hus som vi nu sålt. För oss var det viktigt att vår mäklare också uppriktigt tyckte att vi hade ett fint och bra hus. Det upplever vi att Erik gjorde och förmedlade ut till kund. Läs mer
  • 2020-05-08

Helen E skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Erfaren trygg mäklare som lotsar både säljare och köpare i hamn. Läs mer
    Dan B gillar detta
  • 2020-04-21

Dick Benny E skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har sålt vårt hus och tycker att Jessica var professionell och trevlig.

Våra förväntningar på mäklare har uppfyllts.

Corona-tider är en speciell period att sälja hus i. Läs mer
  • 2020-04-20

Ingrid Katarina E skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jessica har ansvarat för att sälja vår villa i Bleket på Tjörn. Hon gjorde allt mycket proffsigt och korrekt. Var dessutom bra på att informera oss om hur hon tänkte sig att säljprocessen skulle genomföras. sedan följde hon det hon hade sagt och planerat, hon höll oss hela tiden informerade om läget.
    Vi hade höga förväntningar och dessa infriades.
    Positiv, glad och inte överkäck utan professionell på alla sätt. Läs mer
  • 2020-04-11

Tommy B skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    God lokalkännedom, påläst , trevlig,
    Allt gick jättesmidigt vid övertagandet
    Kan verkligen rekommenderas Läs mer
  • 2020-04-11

Jan-erik J skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Ett korrektbemötande ansvars tagande go och trevlig mäklare mvh janne Läs mer
  • 2020-04-09

Christoffer R skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi köpte Veberga 45, vi är nöjda med mäklaren och vårt köp av bostad. Läs mer
  • JULIA J

2020-04-09

JULIA J skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Proffsig, kunnig och en stjärna med kunderna! Läs mer
  • 2020-04-09

Patrik P skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi är supernöjda med vårt köp! Läs mer
  • 2020-04-08

Caroline P skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi är mycket nöjda med Dan. Kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • 2020-04-07

Patrik Ingemar J skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Försäljning av äldre villa. Väldigt bemötande, lyssnande.trevlig, mkt snabba svar vid frågor och mkt proffsig hantering av denna försäljning. Läs mer
  • 2020-04-04

Lena Christina Elisabeth J skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Sålt en äldre villa med stort renoveringsbehov. Lugn , trygg ,saklig , ärlig ,förutseende , höll ordning o reda på olika moment.Ett mkt bra bemötande. Trevlig.Mkt professionell.Upprättade en väl fungerande säljplanering. Lätt att nå om frågor uppstod. Läs mer
  • Nicola Sara Y

2020-04-04

Nicola Sara Y skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har sålt ett sommarhus, och valde Madeleine Zetterström utifrån energin hon utstrålade. Denna energin stämde mycket väl, och hon höll oss ständigt uppdaterade i vad som hände med försäljningen. Vi kände oss mycket trygga med Madeleine under hela processen! Läs mer
  • 2020-04-02

George Christopher S skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Sålde sommarhus på Tjörn.
    Madde har varit mycket proffsig och har haft en öppen och bra dialog från dag ett.
    Och tack vare hennes stora ambition till att göra ett bra jobb så lyckades hon hitta en köpare med rätt bud snabbt och effektivt.
    Vi är mycket nöjda med henne, rekommenderas starkt.
    Christopher. Läs mer
  • 2020-03-29

Benny H skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jessica gav ett bra stöd genom hela processen. Snabba svar när vi hade frågor och bra energi hela vägen. Läs mer
  • 2020-03-23

Paul Ingvar A skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Trevlig, saklig o kunnig i processen hur
    byta bostad
    Rekommenderas till vår vänkrets Läs mer
  • 2020-03-22

Benjamin F skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpte en lägenhet med good hjälp från mäklaren. Jessica var väldigt trevligt och hjälpsam på alla sätt. Hon levde up till alla förväntningar och jag är mycket tacksam för samarbete. När det är tid för att sälja lägenheten vet jag redan vem jag ska vända mig till. Läs mer
  • 2020-03-20

Siv Katrine J skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vänligt bemötande
    Noggrann
    Lyhörd för våra synpunkter
    Professionell Läs mer
  • 2020-03-17

Björn G skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Supertrevlig och duktig vilket ledde till ett jättesnabbt och enkelt husköp Läs mer
  • Åza K

2020-03-14

Åza K skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Med Erik som säljare för vårt 2 plans hus kände jag mig i trygga händer redan från dag ett. Ett trevligt och bra bemötande både mot mig men även mot övriga familjemedlemmar. Kunde inte bli mer än nöjd.
    Försäljningen gick enligt plan.
    Kan varmt rekommendera både Erik som säljare men även hans byrå. Läs mer
  • 2020-03-14

Johan A skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi sålde vår lägenhet och köpte ett hus via Erik och de var mycket bra kommunikation och Erik var tydlig med upplägget. Vi är mycket nöjda med Erik Hansson. Läs mer
  • 2020-03-14

Robert K skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Han va kanon trevlig och hjälpsam Läs mer
  • 2020-03-13

Bertil Åke H skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Första mötet med Madeleine som visade oss en villa var mycket positivt och hon gick starkt in i rollen och lyssnade på våra önskningar vilket blev affär och en försäljning av vår tomt. Läs mer
  • 2020-03-12

Leif A skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Dan skötte försäljningen av min villa på ett utmärkt och proffsigt sätt. Jag hat ett fullt förtroende för honom som mäklare.
    Leif Läs mer
  • SOFIA J

2020-03-10

SOFIA J skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt en lägenhet av Jessica, glad och positiv och grym på sitt jobb! Rekommenderat varmt henne😊 /Sofia Läs mer
  • 2020-03-10

Jonas E skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi sålde en bostadsrätt.
    Förväntningarna infriades från mäklarens sida Läs mer
  • 2020-03-09

Gunita Z skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har köpt en tomt. Och ska sälja hus.
    Erik är kunnig, professionell. Mycket trevlig och lätt att prata med. Vi har fått bästa intrycket och service hittills. Läs mer
  • 2020-03-03

ANNELI K skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jessica skötte försäljningen av min villa i Höviksnäs. Hon gav från första stund ett proffsigt och bra bemötande, är alltid glad och positiv och vill att alla parter ska känna sig nöjda. Försäljningen gick enkelt snabbt och smidigt. Jessica är en energisk trevlig och okomplicerad mäklare som jag gärna rekommenderar.👍😊 Läs mer
  • 2020-03-03

Mattias R skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Allt va perfekt enkelt lätt och informellt.... Läs mer
  • 2020-03-01

Frida B skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har både köpt och sålt med hjälpt av Jessica och varit väldigt nöjd alla tre gånger. Hon är väldigt flexibel och en bra rådgivare både för säljare och köpare. Våra förväntningar och önskningar har blivit uppfyllda med god marginal alla gånger. Läs mer
  • 2020-02-26

Katrin S skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Sålt åretruntbostad/fritidshus genom en positiv och inkännande mäklare. Läs mer
  • 2020-02-19

Elin S skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vi har köpt hus på Lilla Askerön och har under hela processen blivit mycket väl omhändertagna av Madeleine. Från första samtal till sista. Allt har flutit på och vi har känt ett stort förtroende för henne!
    Vi kommer definitivt både rekommendera henne och kontakta henne om det i framtiden blir aktuellt att sälja vårt hus.

Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2020-02-18

Lena A skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har köpt en villa i Skärhamn. Vi har blivit bra bemötta och allt har funkat perfekt. Läs mer
  • 2020-02-13

Anna-karin E skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Dan Brännehed var en engagerad, kunnig och empatisk mäklare när jag sålde min fastighet på Tjörn och motsvarade med råge mina förväntningar. Läs mer
    Dan B gillar detta
  • 2020-02-12

Christine S skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har just sålt mitt hus då min make helt plötsligt avlidit. Fastighetsbyrån Tjörn var det klart enda alternativet. Erik Hansson hjälpte mig igenom allt som berörde både fastigheten och dödsbohanteringen. Han har varit en ovärderlig hjälp och har alltid varit positiv och engagerad. Jag kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-02-10

Karl Erik K skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Bra och kunnigt bemötande, återkopplade hela tiden under försäljningen. Lätt att få tag i via telefon. Mycket trevlig och okomplicerad. Supernöjda👍 Läs mer
  • 2020-02-08

Thomas H skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Köpt ett stort fritidshus på Tjörn. Mäklaren har uppträtt mycket professionellt och trevligt. Mycket påläst och har hjälpt till med mycket av det som vi trodde att vi själva skulle behöva hantera. Allt gick mycket smidigt pga hans gedigna förarbete inför varje möta, allt ifrån visning och kontraktskrivande till övertagande. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • ERIC S

2020-02-07

ERIC S skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Tjacka kåk av Jessica helt smärtfritt kan liknas vid att börja matchen med o leda med 2-0 !
    Empatisk och ett glatt humör whats not to like lixom?

/Sandman Läs mer
  • 2020-02-05

Svea P skrev om Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Vårt första hus köp som Madeleine hjälpte oss med.
    Allt gick smidigt och vi kände oss väl bemötta. Kändes som vi som köpare och de som sålde var överens och tillfreds.
    God stämning och proffsigt. Läs mer
  • 2020-01-23

Lena P skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Bra trevligt och kompetent bemötande. Läs mer
  • 2020-01-22

Laszlo P skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Erik förmedlade en försäljning av en tomt. Vi fick ett genuint intresserat bemötande, kryddat med bred kompetens kring dokument / lagar / värdering och fokus på det som var relevant för just denna försäljning. Tid avsattes för att förklara för oss hur allting hängde ihop. Han är dessutom en väldigt trevlig kille, okomplicerad, och en ypperlig kommunikatör. Just de precis lagom frekventa uppdateringarna uppskattade vi mycket, och det som planerades hände också mycket riktig även i verkligheten med träffsäker timing. Detta är en mäklare som jag gärna skulle anlita igen utan förbehåll, baserat på hur denna affär genomfördes. Toppen! Läs mer
  • 2020-01-21

Karl Kristoffer S skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jessica gav från första stund ett väldigt professionellt intryck, något som visade sig stämma bra. Träffade ett par olika mäklare men Jessica gav bäst vibbar, varav vi valde henne vid försäljningen av vår villa. Något vi inte behövde ångra.

Enkelt och smidigt, från första möte till kontrakt va påskrivet. Tack för hjälpen! Läs mer
  • 2020-01-12

Andreas K skrev om Dan Brännehed en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    En bra, kunnig och seriös mäklare!
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-12-31

CATRIN J skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jessica skötte försäljningen av vårt hus. Hon är glad, positiv och jobbar hårt för att göra alla parter nöjda! En grym mäklare som vi gärna anlitar igen!
    /Catrin Läs mer
  • Maggie L

2019-12-11

Maggie L skrev om Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jessica har varit en mycket duktig mäklare. Hon gjorde ett mycket gott jobb med att sälja vårt hus på Tjörn. Vi hade en bra kommunikation under hela processen. Allt sköttes mycket proffsigt. Jessica har varit tillmötesgående i våra önskningar. Läs mer
  • 2019-12-10

Ann L skrev om Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    Jag har köpt en lägenhet på Rönnängs Brygga 8B
    Erik Hansson har som mäklare på ett utmärkt sätt guidat mig genom hela processen. Erik är oerhört engagerad och kunnig. Kompetent.
    Jag hade förväntningar av köpet att det skulle rutinmässigt löpa på. Jag blev väldigt positivt överraskad av Eriks personliga engagemang som avspeglade sig genom budgivning fram till dess att överlåtelsen av lägenheten var klar.

MVH, Ann Larsson Läs mer

Hamngatan 15, 471 32 Skärhamn