Fastighetsbyrån Tjörn

Fastighetsbyrån Tjörn

Här på Tjörn, Sveriges sjunde största ö, möts du av en varierande skärgårdsnatur, härliga små samhällen och självklart oss på Fastighetsbyrån.

Vi är ett glatt gäng som verkligen älskar vårt yrke: att förmedla bostäder på Tjörn. Ingen dag är den andra lik. Möten med människor är något som var och en av oss brinner för och vi tycker det är ett privilegie att få följa er i den stora process som en bostadsaffär ändå är.

Oavsett om du vill köpa eller sälja en fastighet här på Tjörn, kom och prata med oss! VI delar gärna med oss av vår erfarenhet och kunskap om bostadsmarknaden och människorna här på ön. Välkommen!

Läs vad 553 kunder tycker om Fastighetsbyrån Tjörn 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Håkan Thisell en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2022-07-01 Verifierad kund
    En engagerad och rak person som gör ett gott intryck.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Vi blev mycket väl bemötta av Håkan som ingav trygghet genom att vara mycket tydlig och noggrann.
  • köpte sitt hus med hjälp av Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2022-06-29 Verifierad kund
    Positiv, energisk och mån om att få affären i hamn.
  • GILL S
    sålde sin lägenhet med hjälp av Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2022-06-29 Verifierad kund
    Erik är vänlig, tillmötesgående och driven .
    Erik är väldigt trevlig och lätt att samarbeta med då han är mån om både säljare och köpare .
    Jag är glad att jag bytte mäklare och tog kontakt med Erik då han var väldigt hjälpsam hela vägen.
    Jag skulle rekommendera honom som mäklare direkt till alla som behöver en bra och driven mäklare
    Hälsningar Gill
  • sålde sitt hus med hjälp av Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    • Hjälteby
    2022-06-29 Verifierad kund
    Jessicas bemötande ingav förtroende då hennes trevliga och positiva sätt fick mig att känna ett gott förtroende vid försäljningen av mitt hus.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2022-06-28 Verifierad kund
    Hon ger ett proffsigt och kunnigt intryck och hon är snabb att svara och återkoppla på frågor etc. Blivit mycket väl bemött av Madeleine.
    2022-06-27 Verifierad kund
    Trevligt bemötande med ett proffsigt agerande och så klart en bra försäljning. Applåder och visslingar. Vi är jättenöjda.
    Stort Tack till Jessica.
  • köpte sitt hus med hjälp av Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2022-06-24 Verifierad kund
    Engagerad och väldigt bra kommunikation!
    • Hjälteby
    2022-06-21 Verifierad kund
    En väldigt bra, förtroende-givande och noggrann mäklare som ger personlig service från första stund till att allt är klappat och klart. Vi hade inte kunnat vara mer nöjda med vårt val av mäklare!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2022-06-12 Verifierad kund
    Väl bemöt av en superbra mäklare . Lätt tillgängligt, bra med att uppdatera gällande vår bostads försäljning. Trevlig åh roligt. Lättsam i allt vi gjort, känt väldig trygghet med Erik, samt att han visar bra förståelse och var lyhörd på oss som säljare. Ger Erik det bästa betyg man kan ge som mäklare åh person ❤️
    2022-06-11 Verifierad kund
    Eftersom vi gärna vill lämna ett omdöme och är helt nöjda men inte orkar formulera mer blir resten av texten xxxxxxxxxx
  • sålde sitt hus med hjälp av Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2022-06-09 Verifierad kund
    Madeleine är tillmötesgående och energisk. Det går att få kontakt med henne utan dröjsmål. Det pris jag fick för huset levde väl upp till mina förväntningar. Hon har skött sitt uppdrag väl vilket gör att jag tveklöst kan rekommendera henne.
    2022-06-06 Verifierad kund
    Vi blev bemötts på ett trevlig och proffsigt sätt av Erik.
    2022-06-04 Verifierad kund
    Erik förstod vår situation och jobba stenhårt för att lösa den. Med stort engagemang nådde vi i mål, vi ä köpare som känt oss utnyttjade av säljarna//H + K
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2022-06-03 Verifierad kund
    Jessica är så duktig, proffsig å har alltid ett leende på läpparna.. Känner mig trygg i att ha köpt mitt nya boende av henne .
    2022-06-01 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande! Lyhörd och tillmötesgående både innan och efter köpet genomfördes.
    Rekommenderar absolut Jessica.
    2022-05-29 Verifierad kund
    Jessica har varit kunnig och engagerad genom hela säljprocessen. Jag kan verkligen rekommendera henne som mäklare.
    2022-05-28 Verifierad kund
    Personlig, proffsig och påläst.
    2022-05-27 Verifierad kund
    Madeleine var lättsam att kommunicera med och tog kontakt och meddelade status vilket kändes bra.
    Svarade även snabbt på frågor om hur ägarna tänkte sig om möbler mm.
    2022-05-27 Verifierad kund
    Vi träffade mäklare från tre olika firmor inför försäljningen av vårt hus och fastnade omedelbart för Madeleine. Kontakten kändes personlig, hon verkade gilla vårt hus och hon var alltigenom proffsig. Vi diskuterade oss fram till när det kunde tänkas vara rätt tid att sälja och om prisläget, där vi hamnade ganska precis där vi hade hoppats, trots orosmoln på marknaden när processen väl var igång. Madeleine har varit tryggheten genom försäljningen av vårt älskade hus och hon var fenomenal på att plocka upp vad som var viktigt för oss, såväl känslomässigt som rent formellt. Vi gillar Madeleine skarpt!
    2022-05-14 Verifierad kund
    Med Jessica Mårtensson fick vi den bästa bemötelsen någonsin. Hon är en riktigt drivande mäklare som ställer upp vid ens varje behov, stora som små.

Till en början hade jag ej några förväntningar då jag aldrig varit med om att göra en bostadsförsäljning, men efteråt är jag inte mer än nöjd med hur Jessica har hanterat vår bostadsförsäljning!
    • Myggenäs
    2022-05-13 Verifierad kund
    Blev bemött på mycket positivt och kunnigt sätt.
    Affären gick snabbt.
    2022-05-10 Verifierad kund
    Kunnig och förtroendeingivande mäklare som kunde svara på alla frågor om både fritidshus och området. Mycket gott bemötande vid visning, budgivning och vid köpet.
    2022-05-10 Verifierad kund
    Håkan känns lugn och trovärdig. INTE en "glassig försäljartyp" utan lyssnar på frågor och svarar, med ett stort tålamod.
    Vi träffade Håkan på flera visningar och mötte oss på samma varma (igenkännande) sätt.
  • sålde sitt hus med hjälp av Håkan Thisell en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2022-05-10 Verifierad kund
    På förtroendeingivande, tydligt och kunnigt sätt presenterade uppdraget och försäljningsprocessen.
    Hej Jan
    Tack, det har varit lika från din sida - tydligt med vad du förväntar dig samt en ärlig och rak dialog som uppskattas av alla och då blir det bra - kul att du är nöjd med försäljningen av din pärla till hus.
    Håkan Thisell
    2022-05-03 Verifierad kund
    Lugn, kunnig, trevlig och rutinerad!
    Våra förväntningar överträffades på alla plan!
    Vi är supernöjda med allt från första kontakt till skrivet kontrakt!
    2022-05-02 Verifierad kund
    Snabb återkoppling. Förtroendeingivande.
    • Fagerfjäll
    2022-05-02 Verifierad kund
    Trevligt och engagerat bemötande vid förberedelserna och genomförandet av försäljningsuppdraget.
    kunnig som mäklare och god erfarenhet av marknaden på Tjörn.
    2022-04-30 Verifierad kund
    Erik Hansson var mycket hjälpsam och vänlig.
    Han var kunnig som fastighetsmäklare.
    Jag rekommenderar honom gärna.
    2022-04-25 Verifierad kund
    Jessica har gjort ett oerhört fint arbete kring försäljningen av mitt hus. Det här var första gången som jag anlitade en mäklare och jag kände ett omedelbart förtroende för Jessica. Det har varit lätt att få kontakt med Jessica. Hon har varit snabb på att återkoppla när jag kontaktat henne, hon har lyssnat in och svarat på både små och stora frågor och i några fall gett råd som har hjälpt mig att fatta beslut. Jag har upplevt Jessica som kunnig inom sitt område, engagerad och förtroendeingivande. Jag har känt mig trygg under hela processen, fått den information som jag har behövt och blivit lotsad igenom processen på ett mycket fint sätt.
    2022-04-24 Verifierad kund
    Väldigt trevlig och bemötesgående.
    2022-04-22 Verifierad kund
    Seriös, service inriktad och ärlig.
    2022-04-22 Verifierad kund
    Jag har inte hittat en bättre mäklare. Hon hjälpte oss att både köpa och sälja. Rekommenderar starkt.
    2022-04-20 Verifierad kund
    Ärlig gentemot både säljare och köpare. Skaffat bra underlag för påskriften. Fanns från början en del oklarheter om gamla samfälligheter och servitut. Håkan letade och fann en del äv värde.
    Tack Dan, blir glad att du och ni uppskattade det - ni har varit lika ärliga och transparanta och det uppskattar jag. Håkan Thisell
    2022-04-20 Verifierad kund
    Erik var vänlig, kunnig och lyhörd.
    2022-04-13 Verifierad kund
    Jessica har ett bra bemötande och var intresserad och lyhörd av våra önskemål.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Mårtensson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2022-04-13 Verifierad kund
    Proffsigt bemött

Snabb och smidig försäljning
  • sålde sitt hus med hjälp av Håkan Thisell en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2022-04-11 Verifierad kund
    Var väldigt nöjd med bemötandet och förklaring hur det hela skulle gå till.
    Han levde upp till mina förväntningar.
    Kontakten mellan mäklaren och mig under försäljningen var väldigt bra.
    Tack Lennart, fina ord och ni har hela vägen varit öppen och tydlig med vad ni velat också - gör allt så mycket enklare, tack för gott samarbete. Håkan Thisell
    2022-04-10 Verifierad kund
    Mycket trevlig, kunnig och ärlig mäklare!
    Oj - tackar ödmjukast, fina ord och uppskattar det otroligt mycket. Håkan Thisell
    • Dyrön
    2022-04-03 Verifierad kund
    Mina förväntningar var:
    - Att få tydlig information om de frågor vi hade som inte fanns med i prospektet.
    - Att de svar vi fick överensstämde med verkligheten.
    - Att de dokument som vi fick skulle vara tydliga och professionellt skrivna.

Tyvärr överensstämde inte förväntningarna överhuvudtaget. Vi hade en del frågor och fick snabba svar, men tyvärr stämde ju inte dessa alls. Och vissa svar vi fick som ritningar etc stämde inte med prospektet, vilket bara skapade förvirring. Dokumenten som vi fick ang hyresintäkter, inventarier osv var oproffsigt skrivna i word-dokument utan rubrik. Pdf ser ju lite proffsigare ut. Mäklaren kan ju inte ens ha läst igenom dem eftersom man nästan direkt kunde se att kalkylen var felräknad...

Jämfört med andra nybyggen jag köpt var detta sjukt oproffisgt. Tror vi fick tre olika ritningar och utseende på husen under tiden innan påskrift. Och man kan ju inte svara på vissa av frågorna ena veckan för att sedan ta tillbaka dem 2 h innan vi ska skriva på köpekontrakt. Ett tag undrade vi till och med vad vi skulle köpa eftersom avtal, ritningar och dokument ändrades över tid.

Bemötandet var jättebra, men det är ju enkelt när man killgissar på typ alla frågor, lite damsugarförsäljnings-vibbar.
    Brukar inte vara kritiskt, men detta var inte bra. Innan man lägger ut objekt till försäljning bör väl allt vara tydligt och klart? Hade tyvärr aldrig anlitat er som säljare av mitt eget hus som det var nu.

Alla kan göra fel och jag hoppas detta var någorlunda konstruktiv kritik.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2022-04-03 Verifierad kund
    Undertecknad är Säljare på Mossholmen gm Fastighetsmäklare/ Franchisetagare Erik Hansson, Fastighetsbyrån - Tjörn.
    Erik Hansson utför uppdrag gm proffsig yrkeskunskap, Erik är Bästa! Fastighetsmäklare, överträffar största förväntan. Önskelistan nedan infriades till fullo.
    Ambitiös, Bäst! Driven, Enkel att samarbeta med, Förväntan överträffades - Fokuserad, Goda råd, Håller vad som utlovas, Intresserad - Inspiration, Jordnära, Kommunikation, Lyhörd, Målmedveten, Nyanserad, Orienterad, Personlighet - Professionell, Rekommenderas, Seriös - Styrka - Samverkar med Bästa Stylist och Fotograf, Tydlig - Trevlig, Uppmärksam, Verksamhet Bäst, Yrkeskunskap, Återkoppling, Ärlig, Ödmjuk.
    Stort Tack! Med vänlig hälsning! KF
    • Dyrön
    2022-03-29 Verifierad kund
    Erik har visat att han besitter kompetens vad
    Gäller mitt köp på Hamnvägen
    Dessutom är han behaglig att att samtala med.
    Rekommenderas
    2022-03-27 Verifierad kund
    Jessica Mårtensson väldigt professionella mäklaren så snäll och underbar person. Hon svarar på alla frågor. Jag rekommenderar Jessica vis varje köp eller försäljning av bostad.
    Tack snälla ni. Så glad för er skull, det här passar ju er perfekt! Ta hand om er så ses vi igen när det blir dags att flytta in! Jessica Mårtensson
  • köpte en tomt med hjälp av Erik Hansson en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    • Kållekärr
    2022-03-18 Verifierad kund
    Erik Hansson levde upp till våra förväntningar. Vi blev bemötta på ett positivt och trevligt sätt.
  • Peter J
    2022-02-28 Verifierad kund
    Madeleine har varit kunnig, närvarande och engagerad under hela affären, och har verkligen tagit hänsyn till att det är vår första husaffär. Det har känts både tryggt och roligt hela vägen (förutom budgivningen, men vem tycker den delen är rolig liksom)! Madeleine hade beskrivit objektet och området på ett sätt som stämde väl in med verkligheten, och det var nästan redan vid annonsen vi kände - Här vill vi bo!
    2022-02-27 Verifierad kund
    Madeleine var mycket tillmötesgående, tydlig och snabb på att få kontakt med. Lätt till skratt och klok.
    Vi är mycket nöjda med henne, hon fick slita lite denna gången.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Madeleine Zetterström en del av Fastighetsbyrån Tjörn
    2022-02-24 Verifierad kund
    Engagerad och alltid positiv, lätt att få kontakt med. Madeleine var lyhörd för våra önskemål och hjälpte oss till en bra affär.
    2022-02-16 Verifierad kund
    Trevlig, kunnig och trygg.
    Återkopplar alltid snabbt.
    2022-02-09 Verifierad kund
    Bra bemötande.Höga förväntningar som mäklaren levde upp till.
    • Mjörn
    2022-01-31 Verifierad kund
    Det här var andra huset vi sålde på ett år med Madeleines hjälp och vi är precis lika nöjda den här gången. Madeleine är engagerad, påläst, kunnig, grym på att återkoppla och ligger två steg före i processen. Vi kan verkligen rekommendera henne som mäklare.