Fastighetsbyrån Torsby

Mitt i Värmland ligger Torsby. En aktiv ort där allt du kan önska av svensk natur och friluftsliv finns tillgängligt. På vintern finns stora möjligheter till skidåkning, både utför och på längden, och på gymnasiet finns flera nationellt godkända idrottsutbildningar samt riksidrottsgymnasium för längdskidåkning. På sommaren kan du cykla, vandra eller uppleva den vackra naturen på andra sätt.

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar gårdar, villor, fritidshus och bostadsrätter här i Torsby och vi har både erfarenhet och engagemang så det räcker och blir över. Att få vara en del i din kanske största och viktigaste affär i livet är något vi drivs av och tycker är fantastiskt roligt!

Välkommen in till oss på Fastighetsbyrån med dina frågor om fastigheter och boende i Torsby!

Läs vad 338 kunder tycker om Fastighetsbyrån Torsby 2

2021-09-15
    Trevligt bemötande och personal som gjort sitt yttersta för en mycket lyckad försäljning. Finns inget att klaga på.
    Tack Jeanette för de fina orden! Vi sträcker på oss lite extra när vi läser att ni känt att vi gjort vårt yttersta vid försäljningen av er fina villa. När ni som säljare och vi på Fastighetsbyrån samarbetar på detta fina sätt brukar det bli en lyckad försäljning med bra resultat. Hoppas att flytten till ert nya boende går bra och att ni blir klara med renoveringen där. Trevlig höst! Fastighetsbyrån Torsby
    • Utterbyn
    2021-09-10
    Blivit bra bemött. Mycket hjälpsamma. Vi är supernöjda.
    Tack Eva för din fina RECO! Så roligt att läsa att ni känt er bra bemötta och fått bra stöttning genom försäljningsprocessen. Hoppas att flytten går bra och att ni kommer att trivas i ert nya fina boende! Fastighetsbyrån Torsby
    2021-09-08
    Min upplevelse av Fastighetsbyrån i Torsby har varit bra.
    Trevliga, hjälpsamma och jordnära mäklare, som gjorde att
    vårat köp flöt på bra.
    Hej Tommy! Det gläder oss att du haft en bra upplevelse när du köpt stuga i Branäs. Att köpa ett fritidshus i en skidanläggning skiljer sig en hel del från ett mer traditionellt bostadsköp. Så vi sträcker lite extra på oss när du känner att vi varit trevliga och hjälpsamma i denna process. Extra glada blir vi av att läsa att vi varit jordnära och sett till att ert köp av stuga i Branäs flutit på bra. Hoppas att ni får en fin höst och första vintersäsong! Fastighetsbyrån Torsby
    • Höljes
    2021-09-02
    Alltid tillmötesgående, trevlig och nårbar mäklare som alltid hjälpte till så mycket hon kunde! Smidigt och enkelt!
    Tusen tack Nejra för dina fina ord. Jätteroligt att höra att ni är nöjda! Tack för att jag fått hjälpa till igen och för all hjälp från er sida också!
    Med vänlig hälsning, Maria
    2021-08-31
    För mycket personal involverad. Ingen direktkontakt med mäklare. Olika svar från personer på företaget. För mycket information via mejl, dålig uppföljning och direktkontakt av behörig mäklare.
    Fastighetsbyrån borde inte godta skjult budgivning!
    Vad gör ansvarig mäklare på företaget? Hade knappt kontakt .
    Hej Frode! Er stuga lades ut som på gång med en tidsplan att den skulle läggas ut till försäljning längre fram i höst. Direkt när den lades ut som på gång så kontaktades vi av en intressent som ville köpa stugan innan den kom ut på öppna marknaden. Intressenten lade ett så kallat dolt bud. En spekulants syfte med ett dolt bud är att ”köra förbi” övriga intressenter och avsluta affären omgående. Som mäklare är man enligt lag förpliktigad att framföra alla bud skyndsamt till säljaren, även dolda. Vi på Fastighetsbyrån ogillar verkligen dolda bud, eftersom det inte ger alla intressenter möjlighet att agera. Men vi har inget annat val än att framföra det till säljaren, som får ta ställning till om man vill anta det dolda budet eller tacka nej och låta samtliga intressenter få chansen. Det är med andra ord säljaren som avgör om de vill anta ett dolt bud eller ej. Detta har vi varit tydliga med. I ert fall valde ni att anta det dolda budet. Eftersom dolda bud innebär snabba ryck med att avsluta affären (en bostadsaffär är inte klar förrän köpekontraktet är undertecknat av såväl köparen som säljaren) blev det en väldigt pressad och forcerad process. Även detta är en anledning till att vi verkligen ogillar dolda bud. Att dessutom göra det på distans med köpare och säljare på helt olika platser i Sverige ställer ytterligare krav på lösningsorientering. Att ”sy ihop” denna affär, utan hjälp av vårt säljteam hade förlängt processen avsevärt, vilket hade inneburit att det dolda budets syfte hade spolierats. Det är tack vare att vi varit flera i vårt säljteam som dragit loket framåt som affären kunde genomföras enligt era önskemål. Fastighetsbyrån Torsby
    • Bada
    2021-08-26
    Proffsigt och bra bemötande. Väl påläst.
    Hej Carl,
    Tack för din fina RECO. Efter lite krokar längs vägen blev detta jättebra!
    Vi syns snart igen. MVH Maria
    2021-08-25
    Ett trevligt bemötande vi visningen. Vi hade inga förväntningar när vi anlände men fick en bra och informativ beskrivning om huset innan vi gick på husesyn. Har efter kontraktskrivningen haft några frågor och det har inte varit några problem att nå mäklaren och få svar på frågorna. Vi är mycket nöjda hitintills.
    Hej Ulf! Tack för de fina orden! Så roligt att läsa att ni känt er väl bemötta och fått bra information under processen. Passar även på att hälsa er varmt välkomna "tillbaka" till Torsby! Är övertygad om att ni kommer att trivas i ert nya fina "fritidshus" som på sikt blir ert permanenta boende i Värmland. Hoppas att ni får en fin höst! Fastighetsbyrån Torsby
    2021-08-25
    Det var mycket bra. Allt flöt på enligt plan. Tack👍
    Tack Mats för de fina orden! Vi på Fastighetsbyrån är noga med att göra tidsplaner, som förankras med er som säljare. Då brukar processen flyta på och ett visst driv uppstår som gör att alla jobbar i samma riktning. När vi på Fastighetsbyrån och ni som säljare på detta sätt "spelar i samma lag" , så rullar processen på framåt. Tack för förtroendet att få förmedla er fina villa! Fastighetsbyrån Torsby
    2021-08-24
    mycket proffsigt
    bra upplagt med klara instruktioner och rätt info
    Hej Susanne och tack för din fina RECO! Det har varit ett nöje att få hjälpa till med försäljningen av er fina villa. Extra glada blir vi att läsa att ni uppfattat oss som proffsiga och känt att ni fått klara instruktioner och ett bra upplägg på er försäljningsprocess. Hoppas att ni får en fin höst och att ni finner ett nytt drömboende! Fastighetsbyrån Torsby
    2021-08-16
    Informativt, proffsigt och lyhört. Kan verkligen rekommendera FB Torsby med Åsa samt medarbetare. Har verkligen känt mig trygg från första stund.
    Tack Joakim för din fina RECO! Det är så roligt att läsa att ni känt er trygga, fått bra information och professionell stöttning vid ert köp av fritidsboende i Branäs. Hoppas att ni får en fin första höst och vintersäsong i er nya fina lägenhet! Fastighetsbyrån Torsby
    2021-08-10
    Sökte ansvarig mäklare Åsa flera gånger. Både till kontoret samt via mail o huvudväxel.
    Hon ringde aldrig åter.
    Detta ger minuspoäng till byrån.
    Bara assistenterna hörde av sig.
    Hej Åsa! Ditt intresse för fastigheten inföll i semestertider, vilket gjorde att du fick prata med någon av våra duktiga kollegor. Eftersom vi på Fastighetsbyrån i Torsby jobbar med både innesäljare och säljstöd som hjälper till med affärerna gör det att det att det är flera som är insatta i affären och kan hjälpa såväl köpare som säljare vidare i sina affärer. Detta sätt är relativt nytt i mäklarbranschen, men ett arbetssätt som vi i Torsby har mångårig erfarenhet av. Eftersom Torsby kommun är en geografiskt stor kommun gör det att våra kunder inte ska behöva vänta på att mäklaren ”blir ledig” från sitt kundmöte innan exempelvis en visning eller värdering kan bokas. Våra kollegor kan svara på frågor och hjälpa våra kunder vidare under tiden som mäklaren är ute på kundmöten. Detta brukar att vara mycket uppskattat. Det gör även att affärerna aldrig står still. Även i semestertider. Fastighetsbyrån Torsby
    • Västanvik
    2021-08-09
    Mycket Bra! Blev bemött med glädje och vi kunde gå och titta i lugn och ro.
    Hej Lars! Tack för din fina RECO! Det värmer att läsa att ni känt er väl bemötta och kunnat vara avslappnade när ni genomfört en av livets största affärer. Jag är övertygad om att ni kommer att stortrivas i er fina nya bostad! Fastighetsbyrån Torsby
    2021-08-06
    Jag kan varmt rekommendera Åsa Trollåker på Fastighetsbyrån Torsby. Åsa är en proffsig mäklare som återkom snabbt på våra frågor. Tydlig kommunikation. Man känner sig trygg som köpare!
    Tack Louise för de värmande orden och din fina RECO! Så roligt att ni känt er trygga i processen som köpare av ert första fritidsboende i Branäs. Är säker på att det inte är ert sista - så jag hoppas få hjälpa er fler gånger! Extra glad blir jag av att läsa att ni fått tydlig information och bra återkoppling. Önskar er en fortsatt härlig sommar och en fin första vintersäsong i er nya lägenhet! Fastighetsbyrån Torsby
    2021-08-02
    Jag blev bemött som förväntat.i första skedet. Jag har ingen erfarenhet av försäljning av sommarhus och hur en sådan försäljning kan tänkas vara. Då vi är 7 st ägare så utsågs en av oss till kontakt person gentemot mäklaren. Där hade jag förväntat mig att infon till den person under försäljningstiden varit mer informativ ang gängse former vid försäljning hur hur det kan gå till ev hur lång tid det kan ta . Hur en budgivning kan vara kring sommarhus etc då skulle hon kunnat haft mer info och bollat med oss andra i sakfrågor. Jag tyckte det trog ut på tiden budgivningen stod stilla inget hände och var rädd att det skulle sluta med att alla skulle dra sig ur den. Senare blev det utländska intressenter och det trodde inte jag var då vanligt i Corona tider. Upplevde att satts ett högt utgångspris som skulle kunna bli svårt att nå. Upplevde även att det vara många personer inblandade från er i försäljning och det kändes rörigt. Jag ger både ris och ros.
    Katarina
    Hej Katarina! Som du skriver har ni varit hela 7 delägare, vilket gör det svårt att veta hur den information som vi lämnat till er fullmaktstagare nått er övriga. Eftersom vi har planerat för hela 11 visningar och verkligen aktivt jobbat med att hålla affären igång och fånga upp så mycket intresse som möjligt har vi frekvent varit i kontakt med er fullmaktstagare. Det har med andra ord inte varit tyst från vår sida. Vad gäller utgångspriset, så kändes det relevant att justera uppåt i förhållande till det värde som sattes året innan. Detta eftersom priserna på marknaden ökat, men även för att undvika eventuella diskussioner om lockpriser. Att intresset inte kom igång direkt, utan att budgivningen kom i gång i semestertider gjorde att många från vår sida var engagerade i er affär. Er affär har med andra ord inte stått stilla i semestertider, utan rullat på under sommaren. Vi har från vår sida verkligen kämpat för att fånga in så många intressenter som möjligt. Tyvärr valde ni att avbryta budgivningen, trots att vi väntade in besked från utländska spekulanter som varit på visning och som ville fundera. Så vart budgivningen hade slutat är svårt att säga något om. Vi hade framfört till er att vi väntade in besked. Fastighetsbyrån Torsby
    2021-08-02
    Väl bemött.

I och med att intresset på hemnet varit stort och utgångspriset sattes till 595tkr så var förväntningarna ganska höga. Det bokades in 11st visningar så då borde det kunna fångats upp fler intressenter. Sedan att man lägger upp ett bud som var en tredjedel av utgångspriset så har man en enorm uppförsbacke för att ens nå upp till utgångspriset, där skall mäklaren vara rådgivande och inte anta ett sådant lågt bud. Att hamna 160tkr under utgångspriset är långt under förväntningarna.

Känns som inte det styrts upp ordentligt då 4 personer från fastighetsbyrån vart involverade och liten kontakt med mäklaren under visning/budgivningstiden.
    Hej Anders! Som jag svarat en tidigare delägare, så var ni 6 delägare som lämnade fullmakt till en 7e delägare. Det var med den delägaren som vi kommunicerade och som vi uppdaterat kring visningar, budgivning etc. Eftersom intresset för er fritidsfastighet inte var lika stort som förväntat har vi efter varje ”passerad” visning sett till att det funnits en ny visningstid, detta för att fånga upp nya intressenter och visa att vi aktivt jobbar med er fastighet. Vi har även varit i kontakt med en tysk mäklare för att fånga upp utländska spekulanter den vägen. Drygt en månad efter första visningstillfället fick vi slutligen in ett bud. Det var ett lågt bud, men vi visste med säkerhet att det skulle göra att intresset skulle ta fart och fler intressenter skulle komma till. När det gäller fritidshus är det inte helt ovanligt att bud på lägre nivåer kommer in. Men detta brukar justeras av övriga intressenter och locka till sig nya intressenter. Särskilt med tanke på att vi hade kontakt med den tyska mäklaren, vars intressenter ofta kommer i slutet av sommaren och början på hösten. Alla bud som lämnas till mäklaren måste registreras oavsett nivå. Så vi har ingen möjlighet att avvisa bud. Det man däremot kan göra är att avvakta med att publicera det till dess att högre bud kommer in. Då visas både det första och det andra budet. I ert fall stämde vi av med er fullmaktstagare innan budet publicerades. Efter att budet publicerades tog intresset fart och budgivningen med nya intressenter som tillkommit drog igång. I ert fall valde ni att avbryta budgivningen innan alla intressenter fick möjlighet att lägga bud, så vart budgivningen hade slutat är svårt att säga något om. Att ni haft kontakt med flera medarbetare på kontoret har mycket att göra med att det varit semestertider och affärerna har rullat på även under mäklarnas ledigheter. Affärerna har inte stått stilla, utan vi har både fått in nya intressenter och haft visningar i semestertider. Detta brukar uppskattas av både våra säljare och våra intressenter. Fastighetsbyrån Torsby
    2021-07-31
    Trevligt bemötande, trotts semestertider var ni tillmötesgående och det mesta gick att lösa. Jag upplevde att samtliga parter var nöjda med affären.
    Hej Helen! Tack för din fina RECO! Det värmer att läsa att ni känt er väl omhändertagna och fått bästa service även i semestertider. Hoppas att ni kommer att trivas i er fina stuga i Branäs! Fastighetsbyrån Torsby
    Oengagerad mäklare
    Man lägger inte ut skambud på försäljningen på Hemnet. Hela budgivning styrdes av det alltför låga ingångsbud som låg alltför långt ifrån det rekommenderade utgångspriset som mäklaren ifråga gett.
    Hej Lisbeth! Att lägga ut bud under utgångspriset ”öppet” kommuniceras alltid med säljaren innan vi publicerar dem på webben. I ert fall hade 6 delägare lämnat fullmakt till en delägare som vi kommunicerade med. Innan budet lades ut hade vi meddelat detta till er fullmaktstagare. För vår del är vi aldrig oroliga för att vara transparenta och publicera alla bud, oavsett nivå. Det justeras av de övriga intressenterna under processens gång. Men för att inte ”trampa” en säljare på tårna stämmer vi alltid av publiceringen av lägre bud med säljaren innan detta görs. Detta gjordes även med er fullmaktstagare. I ert fall hade försäljningen pågått under en relativt lång tid, utan att några bud kommit in. Efter att det första budet kom in och publicerandes kom flera nya intressenter in och budgivningen tog fart. Tyvärr valde ni att avbryta budgivningen innan alla som önskade hade fått chansen att lägga bud. Detta var ert beslut och som gör att det är svårt att säga vart budgivningen hade slutat. Fastighetsbyrån Torsby
    2021-07-29
    Fikk inntrykk av et profesjonelt, hjelpsomt og dyktig firma.
    Raske svar på mine sp,ørsmå.
    Hej Trond Arne! Det är extra roligt att läsa att du som norrman känt dig professionellt bemött av oss, eftersom fastighetsförmedling i Norge och Sverige skiljer sig så mycket åt. En styrka som vi har, är att vi är många som jobbar på Fastighetsbyrån i Torsby. Så det finns alltid någon till hands - även i semestertider. Det har varit ett nöje att få hjälpa till med försäljningen av din fina stuga i Branäs! Önskar dig en fortsatt fin sommar! Fastighetsbyrån Torsby
    2021-07-29
    Har haft Ida Juhlin som mäklare då Åsa haft semester.Funkat kanon.Lyhörd o snabb respons o återkoppling på jobbiga önskemål.
    Likaså Matilda Rådström !!
    Hej Patrik! Tack för din fina RECO! Så roligt att läsa att du blivit väl omhändertagen av mina duktiga kollegor under min ledighet. Hoppas att ni kommer att trivas i fina stuga i Branäs! Fastighetsbyrån Torsby
    • Lekvattnet
    2021-07-21
    engagerade och professionella !!
    Tusen tack Staffan.
    Det har varit ett nöje att få hjälpa dig med dina försäljningar.
    Ha en fortsatt fin sommar. MVH Maria
    2021-07-07
    PÅ alla sätt toppen. från start till mål, inget att klaga på.
    Tusen tack Martin för de fina omdömet! Så glad att du är nöjd. Tack för att jag fick hjälpa er. MVH Maria Fastighetsbyrån Torsby
    • Lekvattnet
    2021-06-30
    Upplevde mäklaren som mycket korrekt och proffessionell i sin roll.
    Tack Staffan för dina dina ord. Det har varit ett nöje att få hjälpa till med försäljningen. Extra roligt att köparna kommer att bo där permanent!
    Allt gott! MVH Maria
    • Kollsberg
    2021-06-21
    Proffsig och hjälpsam säljare som i tid och otid tar sig tid att svara på frågor och pep vid försäljning Även övriga anställda på byrån i Torsby har varit mycket trevliga och hjälpsamma.
    Tack Cenita för din fina RECO! Det är nervöst att vara inne i en försäljningsprocess av sin bostad och då finns vi på Fastighetsbyrån som ett stöd - både för att svara på funderingar, men även för att stötta er som säljare. Att sälja sin bostad är ofta livets största affär, vilket vi ser som ett hedersuppdrag att få hjälpa till med. Jag är säker på att köparna kommer att stortrivas i er fina bostad! Hoppas att ni får en fin sommar "i solstolen" och njuter av ert nya fina läge! Fastighetsbyrån Torsby
    • Kollsberg
    2021-06-15
    Bra bemött av kunnig mäklare.
    fick till en mycket bra budgivning.
    Hej Thomas! Så roligt att läsa att ni känner er väl bemötta vid försäljningen av er fina villa! Vi har lång erfarenhet av försäljningar av bostäder, vilket vi gärna delar med oss av vid försäljningar. Tack för förtroendet att få hjälpa till med försäljningen. Hoppas att ni kommer att trivas i ert nya boende! Fastighetsbyrån Torsby
    • Kajsheden
    2021-06-14
    Bra mäklare, som berättade på ett bra sätt hur hela husköpet kommer gå till.
    Hej Sabina! Tack för din fina RECO! Att köpa hus är ett av livets största affärer. Vi på Fastighetsbyrån har mångårig erfarenhet av att hjälpa till i denna process och vet vikten av att man som köpare ska känna sig trygg på denna "resa". Därför är det extra roligt att läsa att ni känt er välinformerade. Hoppas att ni kommer att trivas i ert nya fina boende! Fastighetsbyrån Torsby
  • Kamilla M
    • Oleby
    2021-06-12
    Väldigt bra bemötande .Det blev en snabb och smidig affär 👍👍👍👍👍
    Tack Kamilla för din fina RECO och för förtroendet att få hjälpa till att sälja er lantliga idyll! Ni hade gjort ert yttersta för att göra i ordning bostaden inför försäljning och vi gjorde vårt yttersta för att få till en bra försäljning. När säljare och mäklare på detta sätt "spelar i samma lag" och jobbar framåt i processen, ja då flyter allt på smidigt och snabbt 😊 Tack för en trevlig affär! Fastighetsbyrån Torsby
    • Klarälvdalen
    2021-06-10
    Trevlig och tillmötesgående. Kunnig och hjälpsam.
    Tack Birgitta för fina ord, va roligt att du är nöjd. Så roligt att du blev köpare, jag tror och hoppas att du kommer trivas som fisken i vattnet! Ha det fint! Med vänlig hälsning, Maria Fastighetsbyrån Torsby
    • Östmark
    2021-06-08
    Villa/mindre gård i Torsby. Kom in sent i budgivning men Maria fixade så jag fick träffa ägaren för en egen visning 👍 . Bra bemötande och allt har fungerat över förväntan.
    Hej Stefan!
    Tack för dina ord, va roligt att du är nöjd med både bemötande och visning.
    Kul att du blev köpare. MVH Maria
    Köpt fritidshus.
    Låg tillgänglighet och långa svarstider via tel genom hela köpprocessen.
    Låg kunskap kring olika alternativa tillträden.
    Mäklare som inte förmedlade all info från början vad det gällde intresserade samt bud.
    Jag fick ringa och kolla med banken vad som behövdes när ärendet stod still. Hade jag fått info om kontanttillträde från början att det är andra sätt att tillträda på hade allt gått mycket smidigare.
    Tack för RECO.
    Tråkigt att du inte är nöjd med köpprocessen.
    Tyvärr ändrade sig säljarna under försäljningens gång hurvida de ville sälja innan visning eller inte och det är ju såklart svårt att förutse.
    Vad gäller banken och tillträdet är det viktigt från alla parters sida att man lämnar in de uppgifter de behöver och att alla är "på tå" för att kunna boka in tillträdet.
    Hoppas ni ska trivas i Branäs! MVH Maria
    2021-06-07
    Bra bemötande under visningen. Bra återkoppling på frågor angående köpet. Nöjd med mötet.
    Hej Jonas och tack för din RECO! Som mäklare i Branäs blir man extra glad när kunder köper fritidsboende "på distans" och känner sig väl bemötta. Vi har mångårig erfarenhet av försäljningar i Branäs och kan området på våra fem fingrar - vilket vi gärna delar med oss av till såväl köpare som säljare. Som köpare kanske man inte bara har frågor kring köpet, utan även om området och vad som finns i omgivningarna. Hoppas att ni kommer att trivas i er fina stuga! Fastighetsbyrån Torsby
    2021-06-07
    Smidig snabb och ett proffsigt bemötande.
    Tack Lars-Olof för din fina RECO! Extra roligt är det att få detta fina omdöme från någon som gjort många bostadsaffärer på andra ställen och som denna försäljning kan jämföras med. Det gör att vi på Fastighetsbyrån sträcker på oss lite extra! Önskar dig och Gunnel en riktigt fin sommar! Fastighetsbyrån Torsby
  • Karin S
    2021-06-07
    Vi har både köpt och sålt vårt fritidshus i Sysslebäck genom mäklare-Maria. Med Proffsigt bemötande, stor kännedom om orten, och med respekt för vår önskan att sälja till permanent boende lyckades hon leva upp till våra förväntningar med råge.
    En snabb och trevlig upplevelse som vi verkligen kan rekommendera.
    Karin och Nils
    Men tack så mycket för era fina ord Karin & Nils!
    Jag är så glad att jag fick hjälpa er att både köpa och sälja och att önskan om att huset skulle bli permanentbebott blev sann!
    Har ni vägarna förbi Sysslebäck och Torsby hoppas jag att ni kommer förbi på en kopp kaffe! Allt gott! Tack än en gång. MVH Maria
    Kunggårdsvögen 2.
    Utmärkt service och mottagande av Maria under hela köpeprocessen
    Tack Petter, va glad jag blir! Så roligt att ni hittat ert drömhus och att ni kommer bo där permanent. Jag tror och hoppas att ni kommer stortrivas!
    Allt gott, tack igen. MVH Maria
    • Torsby
    2021-06-04
    Trevligt bemötande och snabb handläggning. Hela tiden fick jag uppdaterat vad som skett i processen.
    Tusen tack Anette för fina ord! Extra roligt är det att ni flyttar hit till Torsby. Hoppas ni ska trivas. MVH Maria Fastighetsbyrån Torsby
    2021-06-04
    Solgte fritidsbolig. Helt ok opplevelse, men hvis jeg sammenligner norske og svenske meglere så er det en tydelig forskjell på fremgangsmåte hvor den Norske metoden er foroverlent, og den svenske er mer bakoverlent. Jeg har kjøpt og solgt flere boliger i både Sverige og Norge. Føler meg best ivaretatt av Norske meglere.
    Hej Cato,
    Tack för din RECO. Jag är beredd att hålla med om att det är stora skillnader på hur en försäljning, både juridiskt och praktiskt, går till i Norge VS Sverige. Vi har mycket att lära av varandra och vi har många delar som med fördel skulle kunna ändras till det bättre.
    Tack i alla fall för att vi fick förtroendet. MVH Maria
    • Långberget
    2021-05-22
    Vi är nöjda med all hjälp vi fått. Gott bemötande av alla inblandade.
    Tack Maria, va roligt att höra att ni är nöjda med oss!
    Blev en jättefin försäljning med trevliga köpare också.
    Tack för att vi fick förtroendet. MVH Maria
    Har solgt leiligheten våres i branes
    Har opplevd eiendomsmegleren som positiv , saklig, ærlig og flink!
    Ble behandlet svært godt, der alt har gått problemfritt.

Forventningene var små, men ble positivt overrasket. Er veldig godt fornøyd med salget.
    Tack för alla fina ord Mariann, va glad jag blir!

Så roligt att vi fick chansen att hjälpa er och att det blev en smidig och problemfri resa!
    Har solgt leiligheten våres i branes
    Har opplevd eiendomsmegleren som positiv , saklig, ærlig og flink!
    Ble behandlet svært godt, der alt har gått problemfritt.

Forventningene var små, men ble positivt overrasket.
    Vi er veldig fornøyde med salget!
    Tack för alla fina ord Arve, va glad jag blir!

2021-05-21
    Mycket bra bemötande. Saklig information från mäklaren ger trovärdighet och seriositet.
    Toppen att ni alltid ser till att bostaden är besiktad.
    Svårt att nå fram på telefon ibland.
    Tack Maria för bra betyg, kul att ni är nöjda.
    Vi ser flera "nyttor" med besiktigade paketet och här ser man verkligen att både en köpare och säljare har fördelar med den!
    På Fastighetsbyrån i Torsby jobbar vi i team, så att man som köpare eller säljare snabbt ska få hjälp med sitt ärende. Så allt sköts inte av mäklaren "från ax till limpa", utan det är vi tillsammans som driver affären vidare. Så till mäklarens hjälp finns flera kompetenta och serviceinriktade medarbetare; både innesäljare och kontorsstöd. Allt för att köpare och säljare ska få så snabb och smidig service som möjlig. Detta är fortfarande ett relativt nytt sätt att jobba, men något som vi Torsby har mångårig erfarenhet av. Mycket på grund av att Torsby utgör 25% av Värmlands yta, så det är ett stort geografiskt område vi täcker upp. Att alltid vara tillgänglig på telefon är därför svårt, men då vet vi att man hamnar i goda händer hos mina kollegor på kontoret.
    2021-05-21
    Köpte bostadsrätt genom Fastighetsbyrån Torsby. Blev bra bemött med tydlig information även om vi inte kunde ses pga pandemin.
    Tack Annika för din RECO!
    Va roligt att höra att ni upplevt tydlighet och bra bemötande från vår sida - speciellt i en oviss tid pga Covid19 som gör att man kanske inte kan/vill vara på plats.
    Ett gott betyg på att vårt sätt att hantera situationen funkar, kul!
    Lycka till med ert nya boende i Branäs!
    • Långberget
    2021-05-21
    Köpt fritidsfastighet med ett gott resultat som följd
    Hej Erling,
    Tack för fin RECO och återigen grattis till ett fint fritidshus på Långberget. Där kommer ni stortrivas. Vi ses säkert i skidspåren eller på de fina vandringslederna! Allt gott! MVH Maria
    2021-05-07
    Köp av villa. Proffsigt bemötande vid kontraktsskrivning.
    Hej Erik och tack för din RECO! Så fint att ni känt er proffsigt bemötta av oss. Hoppas att ni kommer att trivas i er nya fina villa! Fastighetsbyrån Torsby
    • Kilåsen
    2021-05-04
    Vi fick hjälp med att sälja vårt hus.
    Vi blev bemötta på ett alldeles utmärkt sätt, finns inget att klaga på. Företaget levde upp till mina förväntningar. På det hela taget var det en bra upplevelse, hittils.
    Tack för att vi fått hjälpa till att sälja er fina villa! Känslan när man "spelar i samma lag" som säljaren är fantastisk! När vi gör vårt bästa och ni som säljare ert bästa - då flyter processen på och och resultatet blir bra! Vi blir så glada av att läsa att vi levt upp till era förväntningar och att ni haft en bra upplevelse av försäljningsprocessen. Hoppas att flytten kommer att gå lika smidigt! Trevlig vår! Fastighetsbyrån Torsby
    • Kilåsen
    2021-05-04
    Försäljning av hus

Fick ett bra bemötande men hade förväntat mig mer kontakt under säljprocessen för att få veta vad som skulle hända härnäst och hur planen såg ut.
    Hej Mikael och tack för din RECO! Så roligt att läsa att du känt dig väl bemött. I ert fall hade vi kanske mer kontakt med din fru än med dig och så kan det bli i vissa affärer. Som tur är finns vår digitala tjänst Säljcoachen till er hjälp, där ni smidigt och enkelt ser vart i processen ni befinner er och vad som är nästa steg. Önskar dig en fin vår! Fastighetsbyrån Torsby
  • Charlotta Å
    2021-05-03
    Hjälp med att sälja fastighet, jättetrevligt bemötande av personalen. Lätt att komma i kontakt med och snabba svar vid frågor och funderingar. Rekommenderar varmt denna Fastighetsbyrå.
    Tack Charlotta för din fina RECO! Det har varit jättetrevligt att hjälpa till med försäljningen av din mammas villa, så det har verkligen varit ömsesidigt! Eftersom vi jobbar i ett team blir vi extra glada av att läsa att vi varit snabba i återkopplingen. Önskar dig en fin vår! Fastighetsbyrån Torsby
    2021-03-30
    Tryggt köp. Bra service av mäklare med kännedom om området! :)
    Hej Katarina! Tack för RECO! Att ha lokal kännedom om området jag säljer i känns viktigt för mig och tryggt och bra för en köpare. Att få delge mina köpare om mina guldkorn i området är extra roligt. Tack för att jag fick hjälpa er med allt. Jag hoppas och tror att vi kanske ses vid de fina badstränderna jag tipsat er om! Ha det fint! MVH Maria Fastighetsbyrån Torsby
    2021-03-30
    Köpte fritidsboende. Bra bemött. Andreas var tillmötesgående, flexibel och lösningsorienterad. Svarade på alla frågor mycket snabbt och försökte reda ut alla frågetecken utan dröjsmål. Lite problem i samband med ett missförstånd löstes även det mycket smidigt.
    Tack Martin för din fina reco! Att köpa en ägarlägenhet är relativt nytt, men vi märker att bankerna börjar bli mer och mer vana att hantera denna typ av bostad. Att du upplevt oss som lösningsorienterade och tillmötesgående känns extra roligt när man gör affärer på distans. Hoppas att du kommer att trivas i ditt nya fina fjällboende! Fastighetsbyrån Torsby
    • Kristinefors
    2021-03-24
    Köpte fritidshus på många timmars avstånd hemifrån och därför jättebra med digital visning, vilket ger en bättre bild än att bara titta på foton. Proffsigt skött affär, där mäklaren gick igenom alla steg i lugnt tempo.
    Tack Ann-Sofie för att du tog dig tid att svara och för dina fina ord!
    Vi har lärt oss mycket i vår tid med Covid-19 och att använda digitala live-visningar är en av dom. Dessa kommer vi faktiskt fortsätta att använda oss av då vi får fina feedbacks på dem och att de passar vår marknad med långväga köpare och spekulanter riktigt bra!
    Lycka till med sin mysiga gård! Allt gott! MVH Maria
    2021-03-17
    Vi har köpt ett fritidshus. Mäklaren Maria andersson, Fastighetsbyrån i Torsby, var trevlig, hjälpsam och professionell. Svarade på frågor omgående oavsett dag och tid. Löste allt på ett mycket proffesionellt och trevligt sätt.
    Hej Lisa! Va glad jag blir att läsa era fina ord, tusen tack.
    Hoppas att ni kommer trivas i er fina stuga i Branäs, kanske vi ses!
    Allt gott. MVH Maria
    2021-03-14
    • Fjällstuga
    • Proffsigt bemötande
    • Att få hjälp i processen med köpet. Mäklaren gjorde sitt jobb
    • Vi är nöjda med mäklaren
    Hej Jane och tack för din reco! Så roligt att läsa att ni känt er proffsigt bemötta vid köpet av stuga i Branäs. Hoppas att ni kommer att trivas i er fina stuga! Fastighetsbyrån Torsby