Fastighetsbyrån Torsby

Fastighetsbyrån Torsby

Mitt i Värmland ligger Torsby. En aktiv ort där allt du kan önska av svensk natur och friluftsliv finns tillgängligt. På vintern finns stora möjligheter till skidåkning, både utför och på längden, och på gymnasiet finns flera nationellt godkända idrottsutbildningar samt riksidrottsgymnasium för längdskidåkning. På sommaren kan du cykla, vandra eller uppleva den vackra naturen på andra sätt.

Vi på Fastighetsbyrån förmedlar gårdar, villor, fritidshus och bostadsrätter här i Torsby och vi har både erfarenhet och engagemang så det räcker och blir över. Att få vara en del i din kanske största och viktigaste affär i livet är något vi drivs av och tycker är fantastiskt roligt!

Välkommen in till oss på Fastighetsbyrån med dina frågor om fastigheter och boende i Torsby!

Läs vad 431 kunder tycker om Fastighetsbyrån Torsby 2

2022-09-21 Verifierad kund
    Väldigt professionell och lätt att göra med. Helt perfekt. Varmt rekommenderas
    Tusen tack för topp-betyget Indra! Så roligt att ni är nöjda med hjälpen. Jag är jätteglad att ni äntligen fått köpa en villa i Torsby! Lycka till! MVH Maria Maria Andersson
    2022-09-21 Verifierad kund
    Ytterst professionell i sin roll som mäklare
    2022-09-20 Verifierad kund
    Vi upplever oss väldigt nöjda och bra med hjälp! Väl bemött och bra med hjälp!
    Va roligt att höra Elin att ni är nöjda och att ni fått bra med hjälp från oss.
    Tack för att jag fick hjälpa till! MVH Maria
    2022-09-20 Verifierad kund
    Enkelt, smidigt, lättsamt ,hjälpsam Maria drottning av Torsby vet allt känner många och har bra koll på det mesta. Starkt rekommenderas.
    Tusen tack Gatis för dina fina ord! Drottning av Torsby, vilken titel ;)
    Jag tror och hoppas att mina många års erfarenhet och lokal kännedom hjälper både mig själv och mina köpare och säljare på traven i en fastighetsaffär. Återigen, tack och lycka till med ert fina hus! MVH Maria
    • Rinn
    2022-09-19 Verifierad kund
    Very good! Perfect support, straight info, good Backoffice very polite!
    Thanks Michael!
    Nice to hear that you liked our support and information!
    BR Maria
    • Rinn
    2022-09-09 Verifierad kund
    Trevlig och hjälpsam bemötande.
    Tack Ahto!
    Så roligt att du är nöjd och att det blev du som köpte👍🏽☺️ Med vänlig hälsning, Maria
    2022-09-02 Verifierad kund
    Jättebra mäklaren, hjälper med allt som vi behöver. Bara positivt att säga om henne.
    Hej Anete! Tusen tack för dina fina ord, de värmer verkligen. Hoppas ni kommer trivas bra i ert nya hem i centrala Torsby. Önskar er en fin höst! Ida Juhlin
    2022-09-01 Verifierad kund
    Vänligt och korrekt mött. Ingen tveksamhet hur försäljningen skulle hanteras.

Lyhörd över vad som berättades om fastigheten och lyhörd över önskemål om köpare.

Ida har varit lyhörd och hjälpsam över våra funderingar och önskemål under hela försäljningsprocessen.
    Hej Bengt, tack för din fina Reco det värmer extra att läsa en ruggig dag som denna. Kul att läsa att ni upplevt en bra försäljning under hela resans gång. Tack för ett fint samarbete och återigen vill jag tacka för förtroendet att ta hand om förmedlingen av er mysiga stuga i Höljes. Önskar er en fin höst! Ida Juhlin
    • Bada
    2022-08-31 Verifierad kund
    Jag fick ett mycket personligt bemötande som präglades av en lugn och avkopplad stämning. Jag själv oroade mig för att inte få någon köpare till mitt hus. Maria gick igenom allt jag behövde få veta på ett mycket lugnt och informativt sätt, vilket gjorde att jag kände mig trygg i att ha henne som min mäklare. Jag kan verkligen rekommendera henne till andra kommande säljare.
    Tusen tusen tack Ingrid för dina fina ord. Jag blir jätteglad!
    Det var så trevligt att se den fina kemi du fick med köparna också.
    Tack så långt! MVH Maria
    • Likenäs
    2022-08-25 Verifierad kund
    Tack Maria för ett mycket kunnigt, trevligt och framför allt smidigt bemötande och handläggande av köpet!
    Tack själva Olle! Va roligt att höra att ni upplevt köpprocessen som en smidig och trevlig resa.
    Jag tror och hoppas att ni kommer trivas bra i Likenäs! Kanske vi ses i backen! MVH Maria
    2022-08-15 Verifierad kund
    Maria and her team were extremely helpful at all times.
    Thanks Christopher. It is important for us, specially since you are from abroad, that you know the rules and laws during the process to buy a property here in Sweden.
    I wish you good luck with the property and wlecome to Sweden! BR Maria
    • Utterbyn
    2022-08-08 Verifierad kund
    Väldigt trevlig mäklare.
    Men hade gärna haft mer återkoppling snabbare när spekulanter dragit sig ur m.m så man har lite koll på hur många som vill gå vidare
    Hej Johanna, tack för din Reco! Tar med mig dina tips för att förbättra försäljningsprocessen ytterligare. Tack för förtroendet att hjälpa er med försäljningen. Hoppas ni får en fin höst! Ida Juhlin
    2022-07-29 Verifierad kund
    Godt samarbeid. Fikk rask info og lett å komme i kontakt med.
    Tack det samma Janne! Det är viktigt att vi på Fastighetsbyrån och säljaren "spelar i samma lag" och har likadana förväntningar på varandra! Tack för en smidig och rolig affär! MVH Maria Maria Andersson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Maria Andersson en del av Fastighetsbyrån Torsby
    2022-07-29 Verifierad kund
    Maria är trevlig, engagerad och väldigt lätt att ha att göra med. Väldigt mån om både säljare och köpare under processen. Maria tog sig även tid under sin semester för att hjälpa till med försäljningen. Jag rekommenderar henne starkt.
    Tusen tack Andreas, va glad jag blir! Tack för rekommendation och en smidig affär! MVH Maria Maria Andersson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Maria Andersson en del av Fastighetsbyrån Torsby
    2022-07-28 Verifierad kund
    Lugn och proffsig. Kände oss väl omhändertagna.
    Tack Karin! Jag hoppas ni ska trivas här "tillbaka" i Torsby. MVH Maria Maria Andersson
    2022-07-28 Verifierad kund
    bra kommunikation och smidig process. Jag är mycket nöjd med vägledningen av Maria Andersson
    Hej Johannes! Va roligt att höra att du upplevt affären som smidig och att vår kommunikation varit bra! Vi hoppas att du kommer ett trivas i Klarälvdalen! MVH Maria Maria Andersson
  • Christina Johanna Judith V
    köpte sitt hus med hjälp av Maria Andersson en del av Fastighetsbyrån Torsby
    • Ransby
    2022-07-28 Verifierad kund
    Vårt köp är ännu inte genomfört men hittills har vi fått enorm hjälp av Maria Andersson. Tydlig och vänlig förklaring och nödvändig hjälp med de procedurer som ska följas. Mycket nöjd med denna kunniga mäklare.
    Tack va roligt att höra! Av många års erfarenhet och många försäljningar i bagaget har vi lärt oss vad som är viktigt att förmedla till våra kunder. När vi dessutom har många utländska köpare med andra juridiska erfarenheter vid ett köp hemifrån är det viktigt att man får vägledning och rätt info från oss. Hoppas ni ska trivas! MVH Maria Maria Andersson
    2022-07-20 Verifierad kund
    Ida va jättetrevligt och hjälpte mig mycket med husköpet.
    Hej Ahmad, tack för din fina Reco! Hoppas ni kommer trivas bra i ert nya boende i centrala Torsby. Önskar er en fin höst! Ida Juhlin
    • Ambjörby
    2022-07-18 Verifierad kund
    Mycket bra
    Att det skulle gå smidigt och det gjorde det
    Bra bemötande och bra information
    Hej Per Inge, tack för dina fina ord! Kul att läsa att du upplevt en smidig försäljning. Tusen tack för förtroendet att sälja er fina fastighet. Önskar er en fin höst! Ida Juhlin
    2022-07-15 Verifierad kund
    Trevligt och kunnigt bemötande. Tydlig och kontinuerlig information under hela försäljningsprocessen. Mäklaren levde mer än väl upp till våra förväntningar.
    Hej Alexandra, tack för din fina Reco! Kul att läsa att du upplevt bra kommunikation under försäljningsprocessen då det är oerhört viktigt för att processen ska bli så bra som möjligt. Återigen vill jag tacka för förtroendet. Önskar er en fin höst! Ida Juhlin
  • sålde sitt hus med hjälp av Åsa Trollåker en del av Fastighetsbyrån Torsby
    2022-07-05 Verifierad kund
    Alltid korrekt, proffsigt och trevligt bemötande.
    Hon är väldigt engagerad och lägger ner tid på att det ska bli en så bra affär som möjligt.
    Vi är jättenöjda.
    Tack Maria för din fina RECO! Efter att ha jobbat som mäklare sedan 2006 och fortfarande känna drivet i att varje affär ska bli så bra som möjligt för både säljare och köpare är ett bra tecken på att man gillar sitt jobb. När man dessutom jobbar med kunder (både köpare och säljare) som "spelar i samma lag" som mig som mäklare brukar det även bli ett flyt och driv i processen. Ni gjorde det bästa ni kunde för att förbereda er bostad inför försäljning och jag gjorde mitt bästa för att hjälpa intressenterna framåt i processen för att så så vis komma till ett avslut. Hoppas att ni får en fin sommar på Kollsberg innan det är dags att lämna över ert mysiga hus till nya ägare! Åsa Trollåker
    2022-07-02 Verifierad kund
    Blev väldigt bra och professionellt bemött och hade inga större förväntningar... Möjligen upplevdes hela processen som något hetsig och stressat.
    Tack Håkan för de fina orden! Blir extra glad av att läsa att du känt dig väldigt bra bemött och att du känt att vi har hanterat ditt bostadsköp professionellt. Att köpa en bostad är en annorlunda situation. Dels den nervösa processen från visning till kontrakt, men även kontakten med bank, mäklare etc som ska "trängas in" i det vanliga livspusslet. Önskar dig en fin sommar och en bra höst i er nya mysiga villa! Åsa Trollåker
    2022-06-30 Verifierad kund
    Snabbt och smidigt när det skulle skrivas avtal men lite väl uppstressat fram tills dess.
    Hej Maria! Så fint att ni känner att det var snabbt och smidigt att skriva kontrakt. Att vara med i en budgivning kan kännas stressande. I ert fall höll budgivningen igång i över en veckas tid, vilket för vissa känns som en lång tid och för andra en kort. För de flesta budgivare är det många känslor inblandade. För mig som mäklare gäller det då att hålla ihop gruppen av intressenter, som har olika önskemål om tempo i en budgivning. Det blir därför en del telefonsamtal, dels för att stämma av läget - men även för att försöka ”knyta ihop säcken”. Hoppas att ni kommer att trivas i ert nya fina boende! Åsa Trollåker
    2022-06-27 Verifierad kund
    Mycket bra och trevligt bemötande.
    Tack Ola för RECO! Roligt att höra att ni är nöjda med affären och bemötandet.
    Det har varit ett nöje att få hjälpa er med försäljningen. Ha en fortsatt fin sommar. MVH Maria
    2022-06-22 Verifierad kund
    Blev bemött mycket väl av Maria och jag tycker hon är en mycket duktig och snäll person. Fick bra hjälp utav henne när vi hade frågor och hon fanns alltid där och kunde svara på frågor.
    Va glad jag blir Ludvig, TACK för din fina RECO! Det är viktigt för mig att en köpare känner sig trygg och får vägledning och hjälp i sin stora bostadsaffär. Jag tycker det var extra roligt att det var ni som fick köpa just Berggårdsvägen 13! Ha en fin sommar! MVH Maria Maria Andersson
    2022-06-22 Verifierad kund
    Ryddig, effektiv og oppnådde et godt resultat. God serviceinnstilling
    Hej Geir, tack för din fina Reco! Kul att du som norrman känner dig nöjd med vårat arbetssätt, trots att det finns stora skillnader mellan Sverige och Norge när det kommer till fastighetsaffärer. Återigen vill jag tacka för förtroendet att sälja ert fina fritidshus. Önskar er en fin sommar! Ida Juhlin
    • Lekvattnet
    2022-06-06 Verifierad kund
    Bra glad och ett trevligt bemötande
    Hade inga förväntningar men fick svar på frågor som vi hade
    Vi har letat hus i lekvattnet under en längre tid och träffat Maria många gånger och hon är alltid trevlig och hjälpsam och bra bemötande
    Tack Stefan, jag blir så glad av att läsa ditt fina betyg!
    Det har varit ett nöje att få träffa er på visningarna också men extra roligt är det såklart att ni till slut fick tag på drömobjektet! Jag tror och hoppas att ni kommer stortrivas där! Ha det fint och lycka till! MVH Maria
    • Kristinefors
    2022-06-01 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med vår agent Ida. Hon följde med oss ​​mycket väl från anbudsprocessen till den digitala och besiktningen på plats. Våra frågor besvarades alltid trots språkbarriärer (tyska) och vi fick viktig information. Vi fick tillräckligt med tid för översättning under köpprocessen. Våra frågor besvarades kompetent och till vår belåtenhet. Vi ser nu fram emot att lämna över nycklarna. Tack!
    Hej Fred, det glädjer mig att läsa din fina Reco! Extra roligt att ni upplevt en bra köpprocess trots att det precis som du skriver finns omständigheter som kan försvåra processen, som exempelvis språkskillnader. Hoppas ni kommer trivas bra i ert nya hem. Önskar er en fin sommar! Ida Juhlin
    • Kristinefors
    2022-05-30 Verifierad kund
    Kompetent vänlig kontakt via e-post.Medling genomfördes med hjälp av en tysk medlare.Vi kände oss förstådda och våra frågor besvarades alltid snabbt. Tack för att du förmedlade vårt hem.
    Hej Sabine! Tack för din fina Reco, det värmer att läsa. Extra kul att ni upplevde en snabb och smidig affär med tanke på att den mesta kontakten skett på distans över e-post. Hoppas ni kommer trivas bra i ert nya hem. Önskar er en fin sommar! Ida Juhlin
    2022-05-20 Verifierad kund
    Maria har varit till stor hjälp i processen med försäljningen av vårt fritidshus i Sverige. Hon har svarat snabbt på alla våra frågor.
    Vi rekommenderar starkt henne och teamet till andra köpare/säljare.
    Hej Charlotte!
    Tack för ert fina betyg och samarbetet "på distans". Roligt att höra att ni är nöjda med mig och vårt team på kontoret där vi tillsammans hjälps åt för att ni och köparna ska få en sån smidig process som möjligt. MVH Maria
    2022-05-15 Verifierad kund
    Vi fick ett mycket bra bemötande av Maria och hon uppfyllde alla våra förväntningar, toppbetyg!
    Tack va roligt att höra Martin! Grattis till ett fint köp i Branäs, jag tror och hoppas att ni kommer stortrivas! MVH Maria Maria Andersson
    2022-05-06 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med Maria som mäklare när vi sålde vår stuga i Branäs.
    Snabbt och smidigt gick affären och vi kände stort förtroende under processen.
    Kan varmt rekommendera Maria.
    Anette och Patric Conrad
    Tusen tack Anette och Patric! Det är roligt att göra snabba och smidiga affärer när man har nöjda kunder, både köpare och säljare. Tack för rekommendationen! MVH Maria Maria Andersson
  • sålde en tomt med hjälp av Maria Andersson en del av Fastighetsbyrån Torsby
    • Långberget
    2022-05-06 Verifierad kund
    Bra, forventninger at tomten ble solt til riktig pris.
    Tack Terje, va roligt att höra att du är nöjd med både förväntningar och priset!
    Hela försäljningsprocessen har ju skett på distans så då är det fint att få ett kvitto på att rutiner funkar och att affären går smidigt. MVH Maria
  • köpte en tomt med hjälp av Maria Andersson en del av Fastighetsbyrån Torsby
    • Långberget
    2022-05-04 Verifierad kund
    1, Bra
    2, Trevlig och det var hon
    3, Smärtfritt
    Tack Ulf för RECO. Med tanke på att affären gjorts på distans är det toppen att höra att allt gått smärtfritt och att jag upplevts som trevlig ;) Ser fram emot att få komma och kika på fastigheten när du är klar med bygget! MVH Maria Maria Andersson
    • Oleby
    2022-05-04 Verifierad kund
    Trevlig kunnig om huset och visste det man ville veta. Var alltid behjälplig när man undrade något.
    Kändes tryggt under hela affären.
    Tack Isac för din fina RECO! Det är mycket att tänka på när man köper sin första bostad, så jag blir extra glad när jag läser att du känner dig väl omhändertagen och trygg i din bostadsaffär. Hoppas att du kommer att trivas i ditt nya fina hus! Åsa Trollåker
    2022-04-23 Verifierad kund
    We are very satisfied. Good communication, correct and thoughtful. A very good person and she helped us trough the whole proces on a distance. We live in the Netherlands.
    Thanks a lot Hans, it is nice to hear that you are satisfied even if the process has been on distance. So nice that you are moving here, you are so welcome! BR Maria Maria Andersson
    2022-04-22 Verifierad kund
    En snabb, proffsig och trygg försäljning av min fastighet. Allt över min förväntan var likadant när jag köpte huset av samma mäklare ❤️
    Tack så mycket Monica, va roligt att höra att du är nöjd! Tack för att jag fick hjälpa dig två gånger dessutom! MVH Maria Maria Andersson
    2022-04-22 Verifierad kund
    Jeg er meget fornøyd med Ida Juhlin som megler.
    Hun fremstår som en dyktig og ryddig person som passer godt til sin stilling som megler.
    Jeg har hatt tett kontakt med Ida i hele prosessen med salget av Transportvegen 10 og vil anbefale henne på det sterkeste!
    Hej Liv! Tusen tack för dina fina ord, de värmer verkligen. Extra kul att du som norrman känner dig nöjd med vårt arbete, eftersom det skiljer sig en hel del mellan Sverige och Norge vad det gäller förmedling av fastigheter. Återigen vill jag tacka för förtroendet att sälja ert fina fritidshus i Höljes! Ida Juhlin
    2022-04-21 Verifierad kund
    Ida Juhlin har varit en jätte trevlig mäklare och alltid svarat tillbaka och gett god information när vi har haft frågor. Proffsig visning och dialog hela vägen.
    Hej Madeleine, tack för din fina Reco! Kul att läsa att du upplevt god kommunikation eftersom det är oerhört viktigt i vårt arbete för att allt ska kännas tryggt hela vägen. Hoppas ni kommer trivas i ert nya hem! MVH Ida Ida Juhlin
    2022-04-21 Verifierad kund
    Marias bemötande är alltid med ett leende på läpparna. Trevlig, glad och hon vet hur man säljer hus, ”proffsigt”.
    Ger goda råd och tips för att lyckas till 100 % och du som säljare är verkligen satt i centrum av det hela.
    Enkel att diskutera och bolla med.
    Mycket nöjd med mitt val av mäklare.
    Ett stort tack Emil, ett bättre omdöme kunde jag inte få! Nu blev leendet ännu större ;)
    Tusen tack för att jag fick hjälpa dig med denna trevliga försäljning - en mer samarbetsvillig säljare är svår att hitta! MVH Maria
    2022-04-15 Verifierad kund
    Ida var mycket professionell både under visningen och på kontraktsmötet. Bara + från oss.
    Heja Ida ;)
    Hej Lars Erik, tusen tack för dina fina ord! Hoppas hela familjen kommer trivas bra i ert nya boende. MVH Ida Ida Juhlin
    2022-04-13 Verifierad kund
    Allt var och blev perfekt 👍 bra service proffsigt och snyggt skött.
    Hej Erik! Tack för din fina Reco, det glädjer mig att läsa. Återigen vill jag tacka för förtroendet att sälja ert fina hus! MVH Ida Ida Juhlin
    2022-04-05 Verifierad kund
    Proffsigt och trevligt bemötande mot både säljaren och köparen samt en synnerligen snabb och smidig affär till ett bra slutpris.
    Tack för ditt fina omdöme Martin! Roligt att läsa att du upplevt affären som smidig och bra genomförd för er båda parter! Tack för att jag fick chansen att hjälpa er. Ha en fin påsk! MVH Maria Maria Andersson
    2022-03-27 Verifierad kund
    Bra bemötande, trevligt och tydligt.
    Hej Janneke, tack för de fina orden. Hoppas ni kommer trivas bra i ert nya hus! MVH Ida Ida Juhlin
    2022-03-25 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande! Snabb på att återkoppla! Försäljningen av vårt fritidshus gick mycket smidigt med Maria!
    Hej Alexandra! Tack så mycket för ditt RECO, va roligt att höra att du är nöjd med både bemötande och återkoppling. Tack för möjligheten att få hjälpa till. Allt gott! MVH Maria Maria Andersson
    2022-03-25 Verifierad kund
    Ett proffsigt bemötande, som ledde till en snabb och bra försäljning 👍
    Tack Jenny! Tack även till er för ett smidigt samarbete! MVH Maria Maria Andersson
    2022-03-23 Verifierad kund
    Jag upplevde ett mycket trevligt bemötande. Och de förväntningar jag hade var mycket bra. Jag Kunde följa utvecklingen bra tack vare den feedback som Ida hela tiden uppdaterade och meddelade mig.
    Hej Lars-Olov! Tack för de fina orden. Kul att läsa att du upplevt att du kunde följa processen, kommunikationen är oerhört viktig och något vi jobbar aktivt med för att ni som säljare ska känna er delaktiga och trygga genom hela försäljningsprocessen. Återigen vill jag tacka för förtroendet, det har varit ett nöje att sälja er fastighet i Sysslebäck. Ida Juhlin
    2022-03-22 Verifierad kund
    Tillgänglig, proffsig och tillmötesgående.
    Vid första kontakt på telefon fick jag känslan direkt att Maria var på läst om området Branäs, om både områdets historik och framtidsplaner vilken man som köpare uppskattar. Flera andra mäklare jag varit i kontakt med i andra tänkta affärer i området har inte haft nån info alls att ge.

Har inget negativt att säga om hur affären skötts eller hur bemötandet varit de gånger jag och Maria varit i kontakt, är supernöjd.

Kommer definitivt kontakta Maria den dagen det blir dags för oss att byta boende i Branäs.
    //Daniel
    Tusen tack Daniel! Så roligt att läsa ditt fina omdöme med toppbetyg! Med Branäs/Sysslebäck som min hembygd och med 13 års jobberfarenhet där kan jag områdena, känner till de flesta som bor och verkar där och delger gärna mina köpare och säljare med all info, tips och smultronställen jag har! Jag hjälper er gärna att byta boende i Branäs. Men först, se till att njuta både sommar och vinter i er fina lägenhet! Grattis än en gång! MVH Maria Maria Andersson
    • Östmark
    2022-03-14 Verifierad kund
    blev bemött på ett bra sätt, profsig på det hon gjorde vilket gjorde mej trygg
    Hej Christina! Tack för din fina Reco, det värmer att läsa. Återigen vill jag tack för förtroendet och önska dig lycka till i ditt nya boende. Ida Juhlin
    2022-03-14 Verifierad kund
    Vi ble godt ivaretatt fra første stund etter vi tok kontakt. Meget dyktig megler som gjorde at vi følte oss trygge gjennom hele salgsprosessen, og vi er glade for at vi valgte Fasitghetsbyrån.

Takk for hjelpen!
    Tack Steve! Va kul att höra att det kändes bra redan från första stund och att det fortsatte så affären igenom! Jag är så glad att ni valde oss och att det blev en fin och snabb affär redan som "på gång". Tack än en gång för förtroendet och för er hjälp! MVH Maria Maria Andersson