Fastighetsbyrån Uddevalla

Fastighetsbyrån Uddevalla

Välkommen till Uddevalla - Hjärtat i Bohuslän!

Här kan du uppleva den västsvenska skärgården via till exempel vandringsleder och kajakturer. Kulturlivet i Uddevalla är starkt och för den intresserade finns det alltid något roligt att se och höra. För den sportintresserade finns det elitgymnasium i flera idrotter på orten samt flera idrottslag.

Vi på Fastighetsbyrån tror starkt på att leverera affärsmässiga, trovärdiga och engagerade mäklartjänster och det är ledord för oss i vårt arbete. Vi har tillsammans mycket kunskap och många års erfarenhet i mäklaryrket och vi kan Uddevalla.

Oavsett om det gäller villa, bostadsrätt, gård eller fritidshus kan vi hjälpa både dig som vill sälja och dig som är intresserad av att köpa fastighet i Uddevalla kommun. Vårt nära samarbete med Swedbank kan också ge dig fördelar i din bostadsaffär.

Så tveka inte att kontakta oss med alla dina frågor och boende och bostad i Uddevalla!

Läs vad 285 kunder tycker om Fastighetsbyrån Uddevalla

• 2020-11-14

Joakim H skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Vi köpte ett fritidshus. Mäklaren gjorde sitt jobb på ett bra vis, så båda säljare och köpare var nöjda med affären. Läs mer
  • 2020-11-11

Britta B skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Köpt bostad, snabb återkoppling och tillgänglighet av mäklaren. Läs mer
  • 2020-11-06

Anders B skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Carina är proffsig och trevlig! Mycket nöjd!

Enda minuset var att överföring av pengar tog så lång tid men det är nog främst bankens fel. Borde kunna gå på minuter och inte ta timmar. Läs mer
  • 2020-11-03

Lars Erik J skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    sålt bostadsrätt. bemötande proffsigt. mäklaren levde upp till förväntningarna helt perfekt. Läs mer
  • 2020-10-25

Birgitta R skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Bra bemötande vid visningen när vi tittade på vår bostadsrätt. Tryggt med professionell hjälp vid ett så stort köp. Läs mer
  • 2020-10-22

Alberto R skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Mycket bra bemöt av mäklaren. Vi köpte en bostadsrätt för att ha som sommarstuga. Läs mer
  • 2020-10-19

Robert Tony Mattias S skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Har tidigare haft kontakt med Marlene vid annan försäljning så därav var valet självklart att jag skulle anlita henne vid nästa försäljning. Marlene är rak och pratar inte en massa strunt vilket jag gillar i en så stor affär. Pålitlig och håller det hon lovar. Nu har hon uppdraget med att sälja 2st tomter och ett små hus för mig. Läs mer
  • 2020-10-12

Eva Birgitta B skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Sålt en tomt. Mäklaren alltid glad positiv o hjälpsam.
    Och är kompetent. Läs mer
  • 2020-10-09

Eva Britt W skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Villa
    Mycket bra
    Snabbt och bra trevligt bemötande Läs mer
  • 2020-10-08

Clas C skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Bra bemötande hela vägen
    Allt löpte utan problem Läs mer
  • 2020-10-04

Ann S skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Affären gick snabbt och lätt, affärerna. Marlene är väldigt proffsig och oerhört empatisk och trevlig att ha och göra med. Kunnig, trovärdig, "vanlig", tillmötesgående - ja listan kan göras lång. Kan verkligen rekommendera Marlene. Läs mer
  • 2020-10-03

Ulrika Magdalena D skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Har både köpt lägenhet och sålt vårt hus på en vecka genom Svensk fastighetsbyrå. Har fått utmärkt service genom båda affärerna. Känner stort förtroende för vår mäklare och kan starkt rekommendera henne vidare.
    Har använt mig av dem tidigare och kommer så att fortsätta. Läs mer
  • 2020-10-03

Dan Göran August A skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Sålt villa. På ett mycket trevligt och bra sätt. Våra förväntningar införlivades. Vi är helt nöjda med affären. Läs mer

Bo R skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Sålt ett radhus och har blivit mycket bra av mäklaren.Förväntningarna jag hade är tillfullo utförda.Så sammantaget är jag helnöjd. Läs mer

Adam K skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Vi har köpt ett hus.
    Mäklaren var ej i tid till visningen.
    Han hotade om att sålde vi inte vår nuvarande bostad med honom skulle han avråda säljaren av huset att inte sälja till oss.
    Att köpa hus skall vara en dröm som går i uppfyllelse, för oss blev det en mycket jobbig upplevelse! Läs mer

Anita K skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Köpt lägenhet. Professionellt och vänligt bemötande. Läs mer

Amanda W skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Köpte villa i Ljungskile med hjälp av Carina Persson. Hon bemötte oss vänligt från första mötet utan att vara för ”på” eller affärsmässig som jag kan uppleva att vissa av hennes kollegor varit. Det var rak kommunikation och vi kände att vi fick all information som fanns att få, inga ”spel” eller undanhållande av information. Hon var tillgänglig sent på kvällen och även på sin lediga dag vilket vi uppskattade även om det såklart inte förutsätts. Jag har rekommenderat Carina till vänner som letar hus. Läs mer

Eva Katarina D skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Försäljning av fritidshus
    Blev väldigt väl bemött av mäklaren
    Positivt Läs mer

Kent P skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Bostadsrätt såld
    Väldigt bra bemötande
    Uppfyllda förväntningar Läs mer
  • 2020-08-03

Lars H skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Sålt villa
    Mäklaren upplevdes som proffsig och kunnig.
    Vi kände oss trygga genom hela affären Läs mer
  • 2020-07-25

Carina B skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Vi sålde vårt hus ute vid kusten.
    Engagerad och bra mäklare.
    Lade ner mycket tid på att kolla med potentiella köpare.
    Snabb affär. Läs mer
  • 2020-07-22

Mervi K skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Jag har sålt lägenhet
    Bra bemötande av mäklaren
    Mäklaren var saklig kunnig och svarade på frågor snabbt. Positivt vi hade anlitat honom tidigare. Läs mer
  • 2020-07-15

Roger C skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Sålt hus. Mäklarn har varit lätt att samarbeta med. Bra bemött av mäklarn. Läs mer
  • 2020-07-11

Rolf U skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    En mäklare som på intet sätt skött sitt uppdrag! Säljaren fick beskriva objektet och ta foto. Visade inga intressenter. Skrev om orginalköphandlingen osv osv. Man kan nog skriva ett långt kapitel om allt som strulat!! Till slut kom en sk mäklarassistent in och fixade allt snabbt och effektivt! All heder och beröm till henne! Så betygssättningen ovan baseras på ursprunglig mäklainsats. Efter mäklarassistentens inträde på arenan högsta betyg! Att inte hon är mäklare är något av en gåta! Läs mer
  • Josefine E

2020-07-10

Josefine E skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Vi köpte en bostadsrätt. Mäklaren var proffsig och kunnig. Läs mer
  • 2020-07-09

Petra J skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Bra omhändertagande, jag sålde lite i fel läge med många liknande objekt till salu på samma område. Inte mäklarens fel men då mäklaren hade fler objekt på samma område visades de för samma köpare vid samma tillfälle. Kändes inte positivt men så jobbar man. Läs mer
  • 2020-07-05

Per H skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Uppdraget är att sälja en bosradsrätt, vi fick en bra dialog från start, väldigt lätt att konversera med. Kom med bra förslag angående tidpunkt för annonsering, och har återrapporterat löpande hela tiden. Glad och utstrålar en positiv attityd, inget som förefaller besvärande. Sen har det kanske inte varit helt lätt eftersom mäklaren har varit tvungen att söka accept från oss båda säljare, och bolla tillbaka till intressent. Kan klart rekommendera er som mäklare. Läs mer
  • 2020-07-02

Monika C skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Sålt semesterboende
    Bra bemötande och ett aktivt arbete av mäklaren Läs mer
  • 2020-07-01

Christer E skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Trevlig omtänksam proffs på sitt jobb
    Lyssnar på kunden Läs mer
  • 2020-06-29

Linus Ö skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    köpte en hus i Uddevalla, Rävgiljan och hela processen från budgivning till att vi skrev på kontrakt var utmärkt och mäklare som förklarade och var med hela vägen. Läs mer
  • 2020-06-28

Frank Erland S skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Vi har köpt en lägenhet och sålt en villa. Vi har blivit väldigt bra bemötta av våra mäklare alltid till hands när det behövs och tydliga med allt som behövs. Vi kanske inte hade så stora förväntningar men tackvare mäklarnas insatser blev det otroligt bra. Det går nästan inte att sammanfatta i ord eller skrift vad vi upplevt tackvare dessa mäklare. Tusen tack för allt arbete och tålamod ni haft med oss. Läs mer
  • 2020-06-28

Christer J skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Allt flöt på, inga problem. Bara bra saker att säga om Janne! 10 poäng av 10.! Läs mer
  • 2020-06-27

Peter P skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Ett mycket bra bemötande av en kunnig mäklare som skötte försäljningen på ett snabbt och smidigt sätt. Läs mer
  • 2020-06-26

Fredrik E skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Vi har köpt en friliggande villa. Vi hade en kanonupplevelse av vår mäklare från början till slut 😃. Läs mer
  • 2020-06-26

Marita Ann Christina J skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Försäljning av hus. Mycket trevligt bemötande! Alltid tillgänglig för svar på frågor. Jobbade hårt för få ett bra resultat.
    Vi är mycket nöjda med vår mäklare!! Läs mer
  • 2020-06-25

Joel T skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Vi köpte en tvårummare mäklad av Marlene, som bemötte oss väldigt gott. Vi skötte nästintill all kontakt på distans eftersom vi bodde på annan ort och inte kunde infinna oss i Uddevalla mer än på visning och vid kontraktsskrivning.

Hon skötte allt klanderfritt, enkelt och proffesionellt som gjorde det hela mycket smidigt. Tydliga instruktioner och riktlinjer som bland annat hjälpte till med förberedelser för att flytta in (försäkringar, el, et cetera) och svarade snabbt på alla frågor vi ställde. Läs mer
  • 2020-06-24

Marianne K skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Bemötandet var jättebra. Vi sålde vår bostadsrätt Läs mer
  • 2020-06-15

Lars Thomas Peter A skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Tomt-försäljning, har dock inte sålts ännu. Läs mer
  • 2020-06-10

Dan Olof S skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Köp hus i Ljungskile 126 kvm lantligt 2400 kvm tomt ca
    Atelje på övervåning.

Snabb dialog. Focus. Tillmötesgående med extravisning då vi inte hade möjl att närvara på ordinarie.
    Trevligt bemötande.

Mäklaren levde upp till alla förväntningar.

Vår helhetsupplevelse är mkt positiv. Läs mer
  • 2020-06-08

Emil N skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Proffsigt bemötande och bra och kontinuerlig uppdatering. Läs mer
  • 2020-06-05

Bengt-olof F skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Sålt fritidsboende. Väl bemött av mäklaren. Myckrt nöjd med mäklarens agerande med bra återkoppling. Läs mer
  • 2020-05-25

Margaretha H skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Lägenheten är inte såld ännu. Köparna måste få sålt sitt hus först
    Först då kan jag sammanfatta min helhetsupplevelse.
    Än så länge har allt fungerat utmärkt med vår mäklare. Läs mer
  • 2020-05-19

Eva S skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Min upplevelse är att det var smidigt, enkelt och tryggt när jag köpte en bostadsrätt. Läs mer
  • 2020-05-15

Jan E skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Köpt en bostadsrätt.

Jag blev alldeles utmärkt bemött av mäklaren.

Jag hade inga särskilda förväntningar.

Jag uppfattade mäklaren som professinell, tillmötesgående och vänlig. Läs mer
  • 2020-05-13

Adam P skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Oprofessionellt av mäklaren. Styvergränd 4 Läs mer
  • 2020-05-13

Maja R skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Köpte en äganderättslägenhet i Ljungskile.
    En mäklare som är bra genom att hon är tillgänglig och har koll på vad som gäller. Annars inte nöjd då min upplevelse är att hon står på säljarens sida och spelar ganska fult för att få igenom tex högre bud. Har sålt och köpt många lgh under åren och inte varit med om något sådant här förut. Finns en stor risk att man som köpare känner sig lurad efteråt. Litar inte på att hon ser till båda parters bästa. Obs att detta inte är några åsikter om mäklaren som person utan i sin roll som just mäklare. Läs mer
  • 2020-05-11

Basma A skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Köpt ett hus på Helenedal. Bemöttandet var helt OK.
    Blev så besviken på hur fastighetsbyrån har tagit emot vår missnöje. Det var inte alls städat i det huset vi har köpt och det var kvarglömda saker lite hit och dit och mycket som inte stämde i huset.
    Det var också röddag dagen efter vi har skrivit kontrakten, fick inte tag på en städfirma heller.
    Kontaktade mäklaren via mejl, skickade också bilder, fick ett kort svar att han skulle kontakta säljaren och sedan inget mer.
    Ringde honom efter 4 dagar då han hade som svar att säljaren inte svarar och att det var vi som skulle kontakta juristen.
    Vi har kontaktat juristen, man skulle lämna sitt nummer och blir uppringd. Tror ni att han har hört av sig? NEJJJJJ!!!
    /Besviken kund :( Läs mer
  • 2020-05-04

Sylvester S skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Köpt ett hus utanför stan. fick ett fantastiskt bemötande. att det skulle skötas proffsigt. Allt gick som en dans Läs mer
  • Monica S

2020-04-23

Monica S skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Fick förtroende för mäklaren vid första besöket. Hade tre att välja på. Och vårt fritidshus sålde på bara 10 dagar! Och dessutom är vi väldigt nöjda med allt som rekommenderades.
    Vi hade inga förväntningar egentligen - utan är nu också mycket nöjda med köparen, som mäklaren hanterade på en föredömligt sätt.
    Det här var ett verkligen "win/win"-objekt för alla parter! Läs mer
  • 2020-04-18

Mohamad A skrev om Fastighetsbyrån Uddevalla
    Mycket bra och fint bemötande och var väldigt trevligt Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte