Alla kategorier Mäklare Kronoberg Växjö Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Växjö

Fastighetsbyrån Växjö

Storgatan 22A, 352 31 Växjö — Visa karta

Växjö är en av Sveriges mest expansiva städer! Här finner du en impnerande natur, massor av sjöar, ett populärt universitet och en hel del nybyggnationer. Om du ska göra en bostadsaffär här är det oss på Fastighetsbyrån du ska kontakta. Vi är Växjö-områdets mest framgångsrika mäklare och har koll även på Alvesta, Lessebo och Uppvidinge.

Med personligt engagemang och en otrolig affärsmässighet hjälper vi dig genom hela bostadsaffären. Vi har koll på branschen och hjälper dig hitta rätt. Kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 343 kunder tycker om Fastighetsbyrån Växjö

• Leif L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Mycket bra bemötande från både mäklare och mäklarassistent. Bra tillgänglighet och smidighet i kontakterna. Läs mer
  • Jenny S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi sålde ett radhus i bostadsrättsförening. Mäklaren var kunnig och alltid påläst. Informativ och lätt att ha att göra med. Vi kände oss totalt trygga i att vår affär sköttes rätt. Läs mer
  • Leif A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Förtroendeingivande, transparent och professionell Läs mer
  • Sofie G skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi har köpt en villa och vi har blivit väldigt bra bemötta av vår mäklare.
    Han har hela tiden varit lyhörd och väldigt tillmötesgående till de behov och önskningar av bostad vi haft.
    Jag kan inte säga att jag hade några särskilda förväntningar men kan säga att oavsett så har mäklaren levt upp till mina förväntningar och mer där till. Läs mer
  • Simon R skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt villa. Gott bemötande av mäklaren. Var väldigt mån om att affären skulle bli bra både för oss och säljaren. Plockade fram villor som passade oss.
    Mycket bra mäklare! Läs mer
  • Mikael P skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi købte fritidshus i Sverige og oplevede forløbet roligt og mægleren grundig og kompetent. Läs mer
  • Irfan O skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålde ett ovanligt objekt, men allt gick bra och affären gick smidigt. Läs mer
  • Eva Maria Therese G skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt villa.
    Gjort allt han kan.
    Förstående.
    Väldigt nöjda. Läs mer
  • Christin S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag blev på ett bra sätt bemött av mäklaren. Läs mer
  • Emmy P skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Efter ett år av visningar och budgivningar hittade vi äntligen vårt hem. Tack vare Mikaela kunde vi snabbt få en visning, då bostaden legat ute på hemnet ett bra tag utan att bli såld. Den snabba visningen ledde sedan till ett snabbt avslut. Mikaela var också väldigt bra och noggrann och tog hänsyn till att det här var första gången vi köpte bostad. Känns tryggt att ha henne som vår kontakt inför det avslutande arbetet också.
    Jag skulle påstå att Mikaela är bättre än andra mäklare på Fastighetsbyrån Växjö som vi haft kontakt med under vår jakt på rätt bostad. Ingen kan mäta sig med hennes professionalitet och bemötande! Läs mer
  • Antonius Nicolaas V skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Kopt en villa som permanent bostad.
    We like the bureau, though sometimes info/progress status might be given more pro-active.
    There is room to have contact with selling party direct too Läs mer
  • E
    E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Trevliga lokaler, trevliga receptionister, mäklaren Daniel rekommenderas! Läs mer
  • Jill W skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Professionell på ett mkt bra sätt. Läs mer
  • Henrik T skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Engagerad, påläst, proffsig , lätt att få tagi och få återkoppling Läs mer
  • Marie K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt en bostadsrätt. Påläst duktig mäklare. Väldigt hjälpsam då vi inte bor på orten. Läs mer
  • Jan-Erik Gustav S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Utifrån mina kunskaper om att sälja fastigheter har det fungerat bra. Läs mer
  • Britta L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt bostadsrätt i Växjö och blev trevligt och proffsigt bemött. Fått snabb återkoppling på frågor och funderingar.
    Allt har gått väldigt smudigt Läs mer
  • Henric E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt och sålt bostadsrätt genom Fastighetsbyrån. Proffesionellt bemötande hela vägen, som förväntat. Läs mer
  • Marianne T skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har köpt ett fritidsboende. Jag och min man upplevde att mäklaren bemötte oss proffsigt, trevligt, förklarande och personligt. Mäklaren framförde till säljaren våra tankar, önskemål och vår anknytning till bygden. Vi upplevde att detta avgjorde att säljaren valde oss som köpare.
    Nu är vi ägare till ett bedårande torp i Torsås by. Läs mer
  • Stefan R skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålde huset, bra bemötande, snabbt Läs mer
  • Jon J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Både köpt bostadsrätt och sålt befintlig villa.
    Bra bemötande i alla skeden.
    Personalen gjorde ett proffsigt jobb. Läs mer
  • Jan Kennert K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har sålt min villa i Braås. Blev mycket bra bemött av mäklaren. Mina förväntningar blev bättre än jag trodde. Det blev faktiskt en trevlig och rolig upplevelse. Vilket jag gärna rekommenderar till både köpare och säljare. Läs mer
  • Anders D skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Bra och trevligt bemötande. Höll alltid löftet att återkoppla när han hade lovat.
    Jag har sålt en bostadsrätt. Jag hade förväntningarna att intresset för min bostad hade varit lite större och priset hade blivit lite högre. Läs mer
  • Jasna K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt bostadsrätt! Bra information och kontakt vid behov med mäklaren. Bra tillgänglighet och dialog. Läs mer
  • Mattias K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi sålde en etta lägenhet på bra läge. Det var stiltje på marknaden men mäklare ingav förtroende och lugn. Tycker att den mäklare vi hade visade god känsla för marknadsläget (lämplig prisbild etc) och agerade proffsigt. Läs mer
  • Emma T skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålde ett radhus i Växjö.
    Trevligt bemötande, men ibland fick vi lite ofullständig information, så bi fick återkomma och fråga samma sak igen.
    I stort tyckte vi att han levde upp till förväntningarna. Lite brist i informationen ibland. I övrigt oftast snabb på att återkoppla på frågor och ringa upp när vi sökt honom. Läs mer
  • Lena J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Lyhörd o serviceminded mäklare. Har inget att klaga på. Hittat snabbt enkla lösningar på alla problem som uppkommit. Trots jag befunnits i Uppsala eller utomlands så har det känts som vi varit i samma Stad. Högsta betyg från mig. Läs mer
  • Henrik L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi sålde en 3:a och blev nöjda med bra service under hela processen Läs mer
  • Magnus L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi fick bra hjälp av Fastighetsbyrån när vi sålde vår bostadsrätt. Läs mer
  • Kenneth W skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi købte en gård i Mäxarp. Rundvisning og information var i top. Efter købet ville vi gerne have besiktningsmans forbehold, men mægleren frarådede det da det kunne få sælger til at sælge til en anden budgiver. Det syntes vi var ærgerligt og at mægleren skulle have hjulpet begge parter til at finde en løsning hvor dette var muligt. Läs mer
  • kennert E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Bra bemötande,kunnig och trevlig Läs mer
  • Gunnar L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Bra och sakkunnigt bemötande. Snabba svar vid förfrågningar.
    Jag är något tveksam till mäklarens sättet att marknadsföra objektet; enbart via Hemnet, trots möjlighet till annons i dagspress.
    Utfallet blev efter omständigheterna helt OK.
    Mina förväntningar på professionell hjälp och en snabb försäljning till rätt pris uppfylldes till stor del. Att marknaden gått ned och efterfrågan på objektet därför var relativt låg, kan knppast skyllas mäklaren. I ett sådant läge hade jag dock förväntad mig en lite mer aktiv marknadsföring för att nå ut till fler presumtiva spekulanter. Enbart Hemnet kändes lite "snålt".

Sammanfattande bedömning: Resultatet räknas alltid främst och det uppnåddes, möjligen med lite tur, men mäklarens arbete har självklart bidragit till ett bra totalomdöme; 4 av 5 poäng. Läs mer
  • Jonas O
    Jonas O skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Trevlig kompetent problemlösare ... bara superllativ 😊 Läs mer
  • Merle L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    vi betalade enligt kontraktet, allt skedde under semestertid, det var obekvämt att störa mäklaren och assistenten med frågor. Hade vi kunnat få veta det innan vi skrev under kontraktet då hade vi kunnat vänta till semestern är över. Läs mer
  • Per Magnus Gunnar E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi har sålt en fastighet på landet med hjälp av kunnig och engagerad mäklare som levde upp med råge våra förväntningar. Vi kan inget annat än rekommendera Fastighetsbyrån till andra som vill sälja eller köpa en fastighet. Läs mer
  • Ingemar S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Proffsigt från början till slut.Mäklaren löste en relativt svårsåld bostadsrätt på ett ypperligt sätt. Läs mer
  • Johan U
    Johan U skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köp av Bostadsrätt. Det har fungerat alldeles utmärkt med mäklaren.
    Vi hade förväntningarna om en snabb affär vilket löste på bra sätt och vi är mycket nöjda med mäklaren. Läs mer
  • Johan S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Växjös bästa mäklarbyrå. Personligt och inbjudande. Läs mer
  • Karin K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Bra bemötande. Lätt att nå och komma i kontakt med. Snabba återkopplingar. Läs mer
  • Pär Otto Roland C skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Korrekt, kunnigt, professionellt bemötande med en ärlig personlighet hos mäklaren. Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har köpt en marklägenhet i Växjö.
    Jag blev bemött på ett positivt och professionellt sätt av mäklaren. Hon svarade på alla möjliga frågor jag hade och det var en hel del eftersom det var mitt första bostadsköp genom en mäklare. Hon var även väldigt tillmötesgående med svar på frågor om min egen lägenhetsförsäljning trots att jag anlitat en annan mäklare.

Hade väl egentligen inte hunnit bygga upp några förväntningar men jag var positiv ändå. Vi har haft en kontinuerlig kontakt efter köpet också och det har varit skönt att kunna få svar på en del saker.

I det stora hela är jag nöjd och hade jag inte redan anlitat en annan firma till min egen försäljning så hade jag frågat henne. Läs mer
  • Sara M
    Sara M skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi köpte av en mäklare från Fastighetsbyrån & sålde av en annan, på samma byrå. (Daniel B & Peder A) Vi köpte en lgh i Växjö & sålde ett hus i Lessebo. Vi blev bemötta med kunskap, förtroende & engagemang.
    Vi är supernöjda med bägge mäklarna. Läs mer
  • Torsten H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Mycket bra. Mycket kunnig och tillmötesgående övrig personal. Det vi betalade var helt ok. Läs mer
  • Lisbeth P skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har sålt mitt hus, han gjorde ett bra jobb, det gick lite trögt i början men han fixade till det och affären gick bra. Läs mer
  • Agneta J
    Agneta J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Trevligt och hjälpsamt bemötande. Noggrann och ordentlig försäljning av lägenhet.
    Mycket sympatisk mäklare. Läs mer
  • Ronnie L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Ett proffsigt bemötande och mina förväntningar och förhoppningar infriades. Läs mer
  • Sarah M skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    vi har köpt en villa. vi fick bra tips och god kommunikation av mäklaren. Läs mer
  • Hans L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi har på kort tid sålt sålt två bostäder (en lättsåld och en mera svårsåld) i Växjö genom Fastighetsbyrån med mycket gott resultat. Mycket lugn, förtroendeingivande och metodisk mäklare som skapade realistiska förväntningar. Kontoret gav bra backup. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Gun D skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Allt var till belåtenhet för våran från första kontakt med Daniel till på skrivning av försäljningen. Läs mer
  • Bengt Olof Johannes J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Mycket bra upplägg och avslut på affären. Läs mer

Storgatan 22A, 352 31 Växjö