Fastighetsbyrån Växjö

Storgatan 22A, 352 31 Växjö — Visa karta

Växjö är en av Sveriges mest expansiva städer! Här finner du en impnerande natur, massor av sjöar, ett populärt universitet och en hel del nybyggnationer. Om du ska göra en bostadsaffär här är det oss på Fastighetsbyrån du ska kontakta. Vi är Växjö-områdets mest framgångsrika mäklare och har koll även på Alvesta, Lessebo och Uppvidinge.

Med personligt engagemang och en otrolig affärsmässighet hjälper vi dig genom hela bostadsaffären. Vi har koll på branschen och hjälper dig hitta rätt. Kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 471 kunder tycker om Fastighetsbyrån Växjö

• 2019-10-14

Samuel H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt bostadsrätt. Jättenöjd med min mäklare på fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2019-10-11

Christoffer B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpte en lägenhet på 74 kvadrat.
    Jag blev utmärkt bemött av mäklaren, fick alltid svar på alla frågor och allt funkade som det skulle. Läs mer
  • 2019-10-07

Frida S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Gullig mäklare som kändes genuint hjälpsam och omtänksam, och gjorde vad hon kunde i en ganska annorlunda försäljningssituation. Läs mer
  • 2019-10-03

Malin Elisabet K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Allt sköttes utmärkt på alla sätt, men jag har inte riktigt tid och kraft att formulera ett bra fritextsvar. Hade varit enklare med kryssfrågor. Läs mer
  • 2019-10-02

Christoffer J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Han hjälpte mig att sälja min bostadsrätt och vi kommer definitivt använda honom vid nästa försäljning. Mycket profisionel och kunnig. Läs mer
  • 2019-10-01

Bertil B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Tycker att Erik Melkersson på Fastighetsbyrån i Växjö gjorde ett bra jobb när han hjälpte oss att sälja vårt hus på Teleborg. Han höll under hela processen ständig kontakt med oss och uppdaterade oss så fort som det hände något .
    Vi är nöjda med resultatet av våran försäljning.
    / Bertil. Läs mer
  • 2019-09-30

Asllan L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Trevligt bemötande, korrekt information om allt, snabb svar på frågor......vad ska man förvänta mer. Utmärkt ! Läs mer
  • 2019-09-30

Ingela S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har sålt min bostadsrätt. Min mäklare har varit mycket proffesionell i sitt yrke! Han har bemött mig mycket ödmjuk och proffsig! Daniel rekommenderas varmt till andra säljare/köpare Läs mer
  • 2019-09-29

Matilda S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Fungerade mycket bra vid försäljning av min lägenhet. Fick bra information vid första mötet och det har varit god kommunikation under hela försäljningsprocessen. Fått svar snabbt vid frågor och funderingar. Läs mer
  • 2019-09-28

Jonas N skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi sålde vår bostadsrätt och är väldigt nöjda. Allt har sköts exemplariskt av Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2019-09-28

Therese N skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi har både köpt och sålt lägenhet via vår mäklare. Bemötandet är väldigt trevligt och proffsigt! Vi känner att vi fått hjälp med allt som vi behöver och känner oss väldigt trygga med honom.
    Finns bara positivt att säga om allt :) Läs mer

Jan Ingvar F skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har sålt fritidshus

Bra

Hade önskat komma upp till utgångspriset, men gick ej.

Var ej nöjd med bilderna på husets fasad. För starkt solsken gjorde att husfärgen såg orange ut istället för faluröd.
    Anmärkte på det innan bilderna lades ut på Hemnet.

MGV Ingvar Läs mer

Tanja S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har sålt lägenhet.

Bästa mäklaren Daniel Bohn hjälpte oss då vi har erfarenhet av hans försäljningar tidigare. professionell, påläst kring vår lägenhet, alltid förbered, alltid tillgänglig, ärlig, insatt och kunnig kring marknaden. Det märks verkligen att han brinner för att sälja då han åtar sig ett objekt.

Kommer vända oss till honom i framtiden igen! Rekommenderas starkt! Läs mer

Fatima Z skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt bostadsrätt , bemötande var professionell och trevligt. Läs mer
  • 2019-09-21

Ricardo Nereo S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt en villa
    Professionell
    Jag är mycket nöjd med mäklaren Läs mer
  • 2019-09-18

Robert M skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålde min bostadsrätt via Daniel.
    Daniel har haft ett professionellt bemötande från vårt första samtal till det sista.
    Han svarar när man söker honom, och tar sig tid att prata med mig som kund.
    Daniel har hela tiden varit i kontakt med mig under hela försäljningen för att informera mig om vart vi befinner oss i arbetet och vad som kommer att ske framöver.

Mina förväntningar och önskemål var att ha en mäklare som jobbade för mig, inte tvärt om. Daniel har i alla aspekter jobbat stenhårt för att leverera mig den bästa upplevelsen av att sälja mitt första boende, och gett mig tips och råd som hjälpt mig genom processen.

Daniel är en utmärkt mäklare som jag rekommenderar start att anlita vid försäljning av sin bostad. Läs mer
  • 2019-09-17

Lennart Anton Bo P skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Radhus på 94 m2 med källare.

Vi har blivit bra bemötta av mäklaren.

Mäklaren levde upp till våra förväntningar.

Affären gick snabbt.

Vi är nöjda med vår husförsäljning. Läs mer
  • 2019-09-17

Kasper K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Professionellt bemötande, bra återkoppling och uppföljning. Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2019-09-16

Marianna K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    💕
    Har såld bostadsrätt. Mycket kunnig mäklare tog han om affären. Tack Läs mer
  • 2019-09-16

Malin Ö skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt ett hus. Upplevde att det va dålig kommunikation och information. Nästan enbart sms kontakt vilket va frustrerande mer kontakt via samtal hade uppskattats. Jag som låg på kom med förslag om nästa steg mm. Annars va mäklaren trevlig när man väl talades vid. Upplevelsen jag hade va inte den bästa , kändes inte som han gick in i en känsla av att sälja mitt hus på bästa sätt utan mer som ”ännu” ett hus att sälja. Läs mer
  • 2019-09-14

Sara B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Mäklaren var alltid omtänksam, snabb på att svara på frågor och väldigt noggrann! Läs mer
  • 2019-09-10

Ellinor R skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Trevlig och lätt att ha och göra med. Förklarade avtal och processen på ett pedagogiskt sätt. Läs mer
  • 2019-09-09

Stephanie Denise S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi har sålt en villa utanför Växjö.
    Mäklaren bemötte oss med värme och energi. Hon var proffsig samtidigt som det kändes att det var en gammal vän till oss som skulle hjälpa oss att sälja huset. Tryggheten hon utstrålade gjorde henne till ett givet val av mäklare för oss.
    Vi var nervösa och tyckte det kändes lite jobbigt att ta in främmande människor i vårt hem. Men all nervositet och oro försvann när hon tog över rodret. Vi trodde nog också att det skulle vara krångliga beslut och mycket annat men vi guidades igenom allt och det har gått så smidigt. Vi kommer varmt rekommendera Emmy till alla vi känner! Läs mer
  • 2019-09-09

Elin S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi har både köpt och sålt bostad (köpt ett torp och sålt ett bostadshus). Mäklaren har varit väldigt professionella i bägge processerna, jag har väldigt högt förtroende för henne. Hon har dessutom väldigt peppande i de situationer som uppstod som inte alltid gick enligt vår plan. Läs mer
  • 2019-09-08

Jakob B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Förutom att det skickades den här recoundersökningen efter vårt köp var det mycket angenämt. Läs mer

Felicia W skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag sålde en lägenhet på Emil lindellsväg.
    Jätte bra och proffessionalitet bemötande. Har absolut inget att klaga på. Försäljningen gick bättre en vad jag hade förväntat och jag rekommenderar verkligen Daniel. Läs mer

Jan-Erik J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Enkel kommunikation utan prestige.

Bra rekommendationer i en tid med svår marknadsbedömning. Läs mer

Ulrika K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har köpt lägenhet i Växjö och är mycket nöjd med bemötandet från mäklare Daniel Bohn. Han levde upp till alla de förväntningar dom jag hade. Läs mer
  • 2019-09-03

Hanna F skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålde vår bostadsrätt! Det gick så snabbt, lätt att nå, lyhörd och proffsig! Tack Lina-Maria! Läs mer
  • 2019-09-03

David D skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    - Jag har sålt en bostadsrätt i Växjö.
    - Min mäklare var mycket professionell, engagerad och effektiv. Allting sköttes perfekt, både vad det gäller planering, information, visningar, budgivning och kontrakt.
    - Rekommenderar mer än gärna Fastighetsbyrån Växjö och mäklare Mikaela Nilsson till alla jag träffar, som frågar/undrar! Läs mer
  • 2019-09-02

Charlotte O skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har sålt en 2a med balkong. Trevligt bemötande, snabb och ärlig återkoppling. Inga konstigheter. Läs mer
  • 2019-09-02

Jessica D skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt en lägenhet, en etta i Växjö. Mäklaren ställde upp med extravisning. Bra med information. Bra dokumentation.
    Trevligt bemötande. Mäklaren levde definitivt upp till mina förväntningar. Klockrent samarbete mellan min bank och mäklaren. Läs mer
  • Charlotte M

2019-08-27

Charlotte M skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har sålt en villa i en mellanstor stad, och blev bra och trevligt bemött av inte bara vår mäklare utan hela mäklarbyråns personal. Läs mer
  • 2019-08-26

Petra B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Bra bemötande och lätt att nå! Läs mer
  • 2019-08-22

Madlene L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Trevligt bemötande. Gav mig bra råd och stöd vid försäljning. Bra länk mellan oss parter då min exman och jag kommunicerar dåligt. Har känt mig trygg i försäljningen Läs mer
  • 2019-08-21

Milad H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi är jättenöjda.
    Sålde vår bostadsrätt och allt gick smidigt och snabbt!
    Mycket professionella! Läs mer
  • 2019-08-18

Eva-Christin E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt en bostadsrätt.
    Vi känner oss mycket väl bemötta och trygga av mäklaren.
    Förväntningar som vi hade är toppen på alla sätt.
    Vi har en bra dialog och fått svar på alla våra frågor och funderingar.
    Mycket saklig, nogrann och mycket trevlig mäklare. Läs mer
  • 2019-08-15

Sandra A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    vi har nyligen köpt en villa på landsbygden utanför växjö. detta var vårt första villa-köp och vi fick goda råd genom processen av vår mäklare. på visningen som rådde var det väldigt mycket besökare och då upplevde vi inte riktigt att mäklaren hann ta sig tid att prata med just oss men huset i sig gjorde ju det och vi valde att gå vidare. från det att vi kontaktade mäklaren för att lägga bud så har hon varit oerhört hjälpsam. mikaela har varit lätt att nå och hon har svarat på alla frågor vi haft. under budprocessen var hon professionell och agerade som en representant och mellanhand mellan oss och säljaren. vi har haft tidigare erfarenheter vid lägenhetsköp där vi upplevt att mäklaren enbart representerar säljaren och vill driva in mer pengar vilket vi inte uppskattat. på våra möten på fastighetsbyrån har hon varit tydlig, tillmötesgående och väldigt trevlig. vi kan varmt rekommendera fastighetsbyrån i växjö och mikaela nilsson! Läs mer
  • 2019-08-14

Anton L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har köpt en bostadsrätt. Mäklaren var trevlig, informativ, lugn och metodisk. Jag förväntade mig att få hjälp och frågor besvarade, vilket vi fick och det var ofta så att mäklaren kunde även sådant som kanske inte berörde själva lägenheten. Läs mer
  • 2019-08-14

Liselott N skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi köpte en bostadsrätt för första gången och vi upplevde vår mäklare som trevlig, tydlig och lugn. Väldigt tillmötesgående och gav snabb återkoppling vid frågor eller när vi upplevde något som oklart. Läs mer
  • 2019-08-12

Hanna H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt bostadsrätt.
    Trevlig och proffsig mäklare. Läs mer
  • Camilla T

2019-08-09

Camilla T skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Bostadsrätt. Fint och professionellt bemötande. Förväntningar: serviceminded, kunnig och på hugget. Levde upp till förväntningarna. Läs mer
  • 2019-08-03

Daniel S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Mäklaren svarade snabbt och bra förklarat på frågor. Köpte villa. Läs mer
  • Göthe Torvald A

2019-08-01

Göthe Torvald A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Bra bemötande. Ej så kunnig på min typ av bostad Läs mer
  • 2019-07-22

Malik M skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Trevligt och kunnig mäklare Eric S. har gjort sitt jobb fantastiskt bra. Rekommenderar honom. Läs mer
  • 2019-07-21

Rita J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt en bostadsrätt i Växjö och då vi inte kommer från denna ort så fick vi även hjälp med vilka områden som fanns här.
    Vi beskrev vad vi ville ha och vår mäklare Toni lyssnade och gav oss bra objekt att se över. Läs mer
  • 2019-07-19

Mattina Emma Kristina H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag sålde en gård och mäklaren Emmy var fantastisk. Hon är supersocial och kunnig. Försäljningen gick fort (6 dagar) och allt gick smidigt. Hon kunde svara på alla frågor och jag kände mig väl bemött. Läs mer
  • 2019-07-17

Armin H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt bostadsrätt och blev väl bemött av mäklaren. Han var tillgänglig för frågor och kunde svara på dem. Hade inga särskilda förväntningar.
    Sammanfattningsvis fick jag ett bra intryck av mäklaren! Läs mer
  • 2019-07-17

Leif Erik E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Väldigt bra bemötande . Tog sig tid. Läs mer
  • 2019-07-14

Henrik K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Fastighetsbyrån har skött min försäljning på ett mycket proffsigt sett. Bra mäklare. Bra kontakt. Läs mer

Storgatan 22A, 352 31 Växjö