Fastighetsbyrån Växjö

Storgatan 22A, 352 31 Växjö — Visa karta

Växjö är en av Sveriges mest expansiva städer! Här finner du en impnerande natur, massor av sjöar, ett populärt universitet och en hel del nybyggnationer. Om du ska göra en bostadsaffär här är det oss på Fastighetsbyrån du ska kontakta. Vi är Växjö-områdets mest framgångsrika mäklare och har koll även på Alvesta, Lessebo och Uppvidinge.

Med personligt engagemang och en otrolig affärsmässighet hjälper vi dig genom hela bostadsaffären. Vi har koll på branschen och hjälper dig hitta rätt. Kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 512 kunder tycker om Fastighetsbyrån Växjö

• 2020-01-07

Ellen H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Mycket bra erfarenhet av vår mäklare, finns ingenting att klaga på. Lättillgänglig och tillmötesgående! Läs mer
  • 2020-01-03

Rickard E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Bostadrätt. Bra och seriöst första intryck. Hade önskat större engagemang under processen. Läs mer
  • 2019-12-30

Kjell S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt en fastighet via mäklare. Allt gick smidigt och snabbt. Läs mer
  • 2019-12-28

Elina R skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt lägenhet i Växjö, 3rok. Jättebra bemötande från säljande mäklare så det första intrycket av fastighetsbyrån var jättebra. Vi fick information om allt som hände och påminnelser när vi skulle på inbokat möte m.m. Tyvärr blev det mycket sämre då säljande mäklare slutade innan vi fått tillträde. Vi fick ingen information om detta utan hörde via ryktesvägar. När tillträdesdagen kom var den mäklare som ersatte den första väldigt dåligt insatt i affären, hade inte koll på vem som var säljare respektive köpare, även dåligt insatt i vilken bostadsrätt affären gällde. Inte heller lika noggrann som den säljande mäklaren. Fick ingen påminnelse inför tillträdesdagen med tid som vi fått tidigare. Läs mer
  • 2019-12-27

Hannes K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sköttes bra när Daniel tog hand om allt. Sköttes mindre bra när vi skulle skriva på de sista avtalen för inflyttningsdag. Dåligt med information. Läs mer
  • 2019-12-24

Johan A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt ett hus. Vi blev jättetrevligt och bra bemötta. Allt har gått jättebra genom hela köpprocessen. Läs mer
  • 2019-12-23

Hannele V skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt hus, blev bra mött mäklaren var bra och lätt att förstå. Läs mer
  • 2019-12-22

Jimmy B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt fastighet. Mycket bra mäklare rekomderas värkligen Läs mer
  • 2019-12-22

Lena F skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi köpte en bostadsrätt. Vi blev bra bemötta av mäklaren, va trevliga och berättade för oss vad som skulle hända. Vi är nöjda! Läs mer
  • 2019-12-14

Elisabeth E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    sålt villa

mäklaren bemödade sig om våra krav på ett mycket bra sätt Läs mer
  • 2019-12-12

Elin Johanna L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har både köpt en villa och sålt en villa genom fastighetsbyrån.

Mäklaren bemötte mig och min sambo mkt väl, han kände in läget och läste av oss som personer.

Mina förväntningar var att bli bemött med respekt, tycker ibland att man i ung ålder när man ska köpa/sälja bostad inte blir taget på allvar. Men det gjorde verkligen vår mäklare. Han hörde också av sig ofta och anpassade tider till oss. Han var lugnt och informativ och allt har gått mkt smidigt. Han körde inte på med massa säljprat som många andra mäklare gör och försökte inte hellet pusha oss till sånt vi inte ville. Mäklaren levde upp till alla våra förväntningar.

Vi är mkt nöjda med vår upplevelse av att sälja och köpa bostad. Rekommenderar varm Eric Svensson. Läs mer
  • 2019-12-11

Kristina A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Min mäklare förstod mig om vad JAG ville ha ut av mitt hus och han lyssnade och följde mina önskemål och därför blev det en bra affär för mig och även för köparen !
    Sen att min mäklare läste av mitt tänk hur jag vill bo så erbjöd han mig en visning som han hade !
    Tyckte det stod mitt namn på det , sa han ... och han hade rätt för jag köpte den !!
    Det kallar jag av att känna av sin kund och ge full engagemang och verklig service !
    Inte bara tänk på provision utan även att kunden är supernöjd !
    Det heter win win i min värld !
    🙏😃🙏 Läs mer
  • 2019-12-09

Ola F skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Överlag proffsig i bemötandet några detaljkunskaper kring försäkringar om bostadsrättsförsäkring behövdes eller ej Frågor kring medlemskap i HSB eller ej, förrådsutrymmen vilket var det vid visning? Små detaljer kring affären som löste sig smidigt ändå. Läs mer
  • 2019-12-08

Bente D skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har köpt ett litet fritidshus. Mäklaren var vänlig og försökte svara på alla fråor och undersökte även vissa saker efter visningen. Han var mycket noga med at informera om läget när jag havde gett bud och sedan om hur jag skulla ordna betalning och dylika saker. Läs mer
  • 2019-12-06

Katarina H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vår mäklare Michaela Nilsson har varit professionell genom hela försäljningen av vår fastighet (en mindre hästgård) och alltid varit lyhörd för våra önskemål. Kan vart rekommendera både henne och Fastighetsbyrån. Läs mer
  • Roland H

2019-12-05

Roland H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Liten hästgård. Väldigt ambitiös och positiv mäklare. Jobbade hårt och var mycket informativ. Mycket gott bemötande. Läs mer
  • 2019-12-05

Julia I skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Fått superbra hjälp av Emelie i samband med försäljningen av min bostad. Trevligt och personligt bemötande. Snabbt och smidigt förfarande med fotografering, marknadsföring och visning. Regelbunden information och återkoppling, vilket uppskattas.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-12-02

Robert A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Väldigt kunnig och saklig, förklarat tydligt för mig hur processen kommer till att gå samt svarat på eventuella frågor. Läs mer
  • 2019-11-26

Jesper K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpte en fristående villa. Fick all information jag frågade efter. Om mäklaren inte hade svaret tog mäklaren reda på det. Läs mer
  • 2019-11-25

Dödsboet Efter Karin Felle 1 skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Försäljning av bostadsrätt (4 rum) i Växjö.
    Bra respons och bra bemötande. Läs mer
  • 2019-11-22

Leif E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt insatslägenhet för dödsbo.

Helt enastående vänlig, hjälpsam och tillmötesgående mäklare.

Jag fick snabb hantering av alla mina frågor och alla praktiska problem p.g.a. att jag bor långt bort hanterades föredömligt.

Bästa betyg till mäklaren Emilie Pile och Fastighetsbyrån i Växjö Läs mer
  • 2019-11-19

Li R skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt en bostadsrätt.
    Proffsigt bemötande, trevlig, kunnig.
    Mäklaren levde helt klart upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-11-18

Ellen K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi har sålt vår bostadsrätt i ett populärt område i ytterkanten av stan. Mäklaren hade sedan tidigare sålt en lägenhet i området och var väldigt angelägen om att sälja och gav intrycket av att han hade flera intressenter kvar. När vi väl skrivit kontrakt förändrades bemötandet och han kändes inte alls intresserad. Allt från bostadsbeskrivning, planritningar och gps-koordinater kopierades från tidigare objekt som inte stämde överens. Vi som säljare fick rätta stora delar av annonsen samtidigt som mäklaren undvek frågor vi ställde.
    Den dåliga kommunikationen fortsatte även efter visning och vi fick jaga honom för att få veta någonting om försäljningen. Budgivning uteblev och när ett bud inkom gjorde mäklaren inte ens ett försök att förhandla priset utan att vi själva påpekade möjligheten.
    Efter försäljning skulle mäklaren återkoppla på frågor vi hade men även det verkar för mycket begärt. För 60.000kr är det ärligt talat rätt pinsamt.. Läs mer
  • 2019-11-18

Jerry T skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Mäklaren var mycket trevlig.
    Förväntningarna var högre än vad slutpriset blev , men detta var inte mäklarens fel , det var marknaden som inte var bra just för tillfället när försäljningen skedde. Läs mer
  • 2019-11-17

Nedzad D skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag blev bemött på korrekt sätt från mäklaren. Jag fick all hjälp jag ville och behövde.
    Sålde min lägenhet, samma mäklare kommer att hjälpa mig med tillträde till det nya huset också. Läs mer
  • 2019-11-17

Anders R skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt lägenhet till min dotter. Blev väl mött av mäklaren som visade intresse för att svara på dotterns frågor. Inte så stor erfarenhet av fastighetsaffärer men nöjd med hur allt har gått. Läs mer
  • 2019-11-16

Alexandra B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har sålt en bostadsrätt. Har haft bra möten med mäklaren och det har gått bra att gå tag på henne. Hon har besvarat frågor jag haft. Är nöjd med hennes arbete. Läs mer
  • Birgit H

2019-11-15

Birgit H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt bostadsrätt. Trevlig mäklare men det var många fel vid annonseringen som var svåra att korrigera. Nu är jag nöjd med resultatet av försäljningen! Läs mer
  • Lone W

2019-11-12

Lone W skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt och köpt bostad av Fastighetsbyrån och varit otroligt nöjd med bemötande, proffsighet, pålitlighet och kunskap. Skulle utan tvekan anlita Fastighetsbyrån igen. Läs mer
  • 2019-11-11

Stefan J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Bra bemötande och smidig affär
    Med vänlig hälsning stefan Läs mer
  • 2019-11-10

Arnim P skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Very good Service and nice people, Tack Emmy! Läs mer
  • 2019-11-10

Christer H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Mäklaren var korret beträffande information och höll utlovade tider. Kunde kanske varit tydligare beträffande att byggprojektet var försenat. Läs mer
  • 2019-11-06

Kristin E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag köpte en bostadsrätt. Mäklaren byttes ut till en sämre under budgivningen. Jag fick inte svar på de frågor jag hade, och information inför tillträdet fick jag först när affären var klar och det var för sent att göra något åt den dåliga städningen. Läs mer
  • 2019-11-06

Eva C skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Trevlig mäklare med snabba svar och hög kompetens. Mycket smidigt husköp. Läs mer
  • 2019-11-04

Susanne H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpte en bostadsrätt, fick bra tips från mäklaren och även en kontakt på banken. Bra bemötande, proffsig! Läs mer
  • 2019-10-31

Alf Stefan A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålde en villa och köpte en bostadsrätt, mäklare som jag anlitade tyckte jag skötte sig bra.
    Fullt godkänt.👍 Läs mer
  • 2019-10-27

Emma L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt ett parhus.
    Supernöjda, trevlig snabb på att svara. Hjälpt till vid frågor från förhandsvisning till inflytt. Varit lätt att få tag i, även hjälpt oss att sälja lägenheten vilket gick smidigt och snabbt. Skulle absolut tipsa om Erik på fastighetsbyrån! Läs mer
  • 2019-10-24

Magnus F skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    jag har sålt en bostadsrätt
    jag började med en mäklare som hastigt slutade men det löste sig smidigt då en kollega tog över ärendet.
    jag hade ganska höga förväntningar och tyckte att dom infriades.
    snabb och smidig försäljning. Läs mer
  • 2019-10-19

Caroline G skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi köpte ett 50-tals hus. Tyvärr körde säljaren med fulspel så det blev stressande.
    Mäklaren bar trevlig och tillmötesgående. Önskar dock mer svar och tydlighet. Det är vårt första husköp. Läs mer
  • 2019-10-18

Monica Charlotte S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt hus.
    Bra bemötande.
    Viste inte vad jag skulle ha för förväntningar, ställde mycket frågor och tålmodigt fick jag det förklarat för mig.
    Hoppades att det gått lite fortare, men kanske inte mycket att göra något åt? Läs mer
  • 2019-10-18

Mikael J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålde min villa, allt sköttes utmärkt! Läs mer
  • 2019-10-14

Samuel H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt bostadsrätt. Jättenöjd med min mäklare på fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2019-10-11

Christoffer B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpte en lägenhet på 74 kvadrat.
    Jag blev utmärkt bemött av mäklaren, fick alltid svar på alla frågor och allt funkade som det skulle. Läs mer
  • 2019-10-07

Frida S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Gullig mäklare som kändes genuint hjälpsam och omtänksam, och gjorde vad hon kunde i en ganska annorlunda försäljningssituation. Läs mer
  • 2019-10-03

Malin Elisabet K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Allt sköttes utmärkt på alla sätt, men jag har inte riktigt tid och kraft att formulera ett bra fritextsvar. Hade varit enklare med kryssfrågor. Läs mer
  • 2019-10-02

Christoffer J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Han hjälpte mig att sälja min bostadsrätt och vi kommer definitivt använda honom vid nästa försäljning. Mycket profisionel och kunnig. Läs mer
  • 2019-10-01

Bertil B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Tycker att Erik Melkersson på Fastighetsbyrån i Växjö gjorde ett bra jobb när han hjälpte oss att sälja vårt hus på Teleborg. Han höll under hela processen ständig kontakt med oss och uppdaterade oss så fort som det hände något .
    Vi är nöjda med resultatet av våran försäljning.
    / Bertil. Läs mer
  • 2019-09-30

Asllan L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Trevligt bemötande, korrekt information om allt, snabb svar på frågor......vad ska man förvänta mer. Utmärkt ! Läs mer
  • 2019-09-30

Ingela S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har sålt min bostadsrätt. Min mäklare har varit mycket proffesionell i sitt yrke! Han har bemött mig mycket ödmjuk och proffsig! Daniel rekommenderas varmt till andra säljare/köpare Läs mer
  • 2019-09-29

Matilda S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Fungerade mycket bra vid försäljning av min lägenhet. Fick bra information vid första mötet och det har varit god kommunikation under hela försäljningsprocessen. Fått svar snabbt vid frågor och funderingar. Läs mer

Storgatan 22A, 352 31 Växjö