Fastighetsbyrån Växjö

Storgatan 22A, 352 31 Växjö — Visa karta

Växjö är en av Sveriges mest expansiva städer! Här finner du en impnerande natur, massor av sjöar, ett populärt universitet och en hel del nybyggnationer. Om du ska göra en bostadsaffär här är det oss på Fastighetsbyrån du ska kontakta. Vi är Växjö-områdets mest framgångsrika mäklare och har koll även på Alvesta, Lessebo och Uppvidinge.

Med personligt engagemang och en otrolig affärsmässighet hjälper vi dig genom hela bostadsaffären. Vi har koll på branschen och hjälper dig hitta rätt. Kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 542 kunder tycker om Fastighetsbyrån Växjö

• 2020-08-05

Stig S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt hus, sålt bostadsrätt ( samma mäklare Emelie Phil)

Kan bara ge bästa omdöme uppföljning,information, hört av sig ofta på mail telefon 100% rekommendationer. Läs mer
  • 2020-08-03

Charlotte G skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har sålt en villa. Jag har fått ett proffsigt och mycket trevligt bemötande av mäklaren genom hela processen. Hon har varit snabb med att återkoppla så fort det varit frågor. Hållit kontakten och informerat så fort det har hänt något under försäljningen. Jag har inget att klaga på och jag anlitar gärna Fastighetsbyrån igen om det skulle bli aktuellt med försäljning. Läs mer
  • 2020-07-27

Marcus J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Proffsigt bemötande och alltid tillgänglig. Väldigt trevlig! Läs mer
  • 2020-07-22

Stefan Börje M skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Var bra och höll oss uppdaterade under processen. Läs mer
  • 2020-07-15

Christer L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Engagerad
    Kunnig
    Ordningsam Läs mer
  • 2020-07-14

Emilie K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Hade hjälp av mäklaren för att sälja vår lägenhet. Upplevde att mäklaren var mycket professionell och vi kände oss trygga, sedda och hörda u hela processen. Läs mer
  • 2020-07-11

Lars L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt en bostadsrätt.
    Ett bra bemötande såväl mäklare.
    Det har gjort affären till en "bra känsla vad gäller lägenhetsköp.
    Vi är nöjda. Läs mer
  • 2020-07-10

Annika S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt en bostadsrätt och har haft en utmärkt mäklare. Bra kommunikation, har lyssnat och har gjort ett bra jobb. Kan verkligen rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-07-02

Niklas G skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt villa och sålt bostadsrätt genom fastighetsbyrån.

Allt har gått väldigt smidigt. Bra kommunikation, alltid ställt upp på frågor med snabba svar.

Kan varmt rekommendera Eric Svensson till alla som ska göra en ny bostadsaffär. Läs mer
  • 2020-06-20

Marja Kyllikki A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålde en villa. Mäklaren OK! Förväntade mig mer kontakt men dom har ju flera ärenden.
    Försäljningen gick över förväntan tack vare två olika par som var intresserade och bjöd över varann!
    Det hela gick väldigt smidigt! Läs mer
  • 2020-06-18

Anders Åke E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Fritidshus sålt efter stor och envis insats av Moa. Hon är kunnig och duktig på att ta emot och förmedla information på ett trevligt sätt.
    Jag är mycket nöjd och har en känsla av att även köparna är det. Läs mer
  • 2020-06-18

Månz B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt ett hus och sålt en lägenhet med samma mäklare.
    Seriös, ärlig och positiv upplevelse av båda affärerna. Läs mer
  • 2020-06-12

Anna B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi köpte ett hus i Lammhult, utmärkt bemötande och snabb och smidig affär!
    Toppen!😊 Läs mer
  • 2020-06-11

Christina L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt villan och fått den hjälp jag önskat och behövt. Återkopplat snabbt och tagit sig tid. Inte utlovat något stort utan rimlig i bedömning. Läs mer
  • 2020-05-29

Jon Bo J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har använt Fastighetsbyrån både vid villaförsäljning och ett köp och en försäljning av lägenhet. Trevligt bemötande, professionellt och noggrant arbete. Har inget extra att önska. Läs mer
  • 2020-04-20

Hanna G skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt fristående radhus. Upplevde ej att mäklaren hade rätta engagemangen. Upplevde ej att hon företräde oss utan att hon företräde endast säljaren. Uppgifter som vi bett henne kolla upp har hon inte gjort, trotts påminnelsen har vi själva fått driva vissa fel som uppkommit med bostaden innan tillträde skedde. Blev lovade städning av bostaden av mäklaren, detta var ej gjort och har medfört merarbete och försenad inflytt (pga påskhelg fick vi göra städningen själva). Jag har mailat fastighetsbyrån men ej fått svar. Vi hade högre förväntningar på mäklare från Fastighetsbyrån i Växjö. Läs mer
  • 2020-04-15

Viktor S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Jag blev bemött av mäklaren på ett mycket bra sätt och dom förväntningarna
    jag hade levde dom upp till.
    Sammanfattnings vist så hade jag en väldigt bra upplevelse. Läs mer
  • 2020-04-12

Zijanida B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har sålt en fastighet. Alting gick väldigt enkelt, snabbt och smidigt.
    Blev väldigt positivt överraskad att allting gick så bra. Läs mer
  • 2020-04-12

Marcus S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi sålde vår bostadsrätt. Väldigt bra bemötande från mäklare och hela försäljningen flöt på smidigt precis som vi hoppats på. Totalt sett var vi supernöjda! Läs mer
  • 2020-03-22

Karl Egon L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Mäklaren gjorde oss trygga genom sin tydlighet. Mäklaren var mycket trevlig. Läs mer
  • 2020-03-21

Erik J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Proffsigt bemötande i alla aspekter Läs mer
  • 2020-03-16

Emma Cecilia S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Trevligt bemötande och tillgänglighet för mig som köpare. Dock uppfattade jag honom som ung och oerfaren, med en begränsad kunskap om byggnadsteknik och andra sakkunskaper en mäklare borde ha. Han verkar satsa mer på att låta säker än att vara det. Men som sagt, trevlig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-02-24

Cristin S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    En trygg resa till eget boende. Allt flöt på bra och det fanns alltid tid för frågor. Fick komma på fler visningar med barnen så de blev inkluderade i val av bostad på ett fint sätt. Läs mer
  • 2020-02-15

Annika U skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har köpt en bostadsrätt.
    Mycket bra kontakt med mäklaren, snabb återkoppling och svar på frågor.
    Borde ingå en snabb kontroll av bostadens skick innan överlämning mellan säljare och köpare i mäklararvodet. Dåligt städad bostad och mer åverkan o slitage än förväntan på en 2 år gammal bostad. Läs mer
  • 2020-02-14

Annelie P skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Ett trevligt, tryggt och bra sammarbete.
    Tack Läs mer
  • 2020-02-12

Thomas N skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har köpt en bostadsrätt (3 rok) i centrama Växjö. Jag tycker att mäklaren uppträdde på ett profisionellt sätt och var tydlig och snabb i all konversation som vi haft.
    Jag/vi har inget att klaga på utan vill ge våra bästa rekommendationerna till mäklare mm. Läs mer
  • 2020-02-10

Lennart P skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Försäljning Teleborg, Växjö.
    Mycket trevligt bemötande.
    Professionellt i alla avseenden. Läs mer
  • 2020-02-10

Therése N skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    1,5 plans villa som sålts, Bra proffisionellt bemötande från mäklaren. Jag hade inga förväntningar mer än att få huset sålt. Gick relativt smärtfritt och vi fick bra hjälp av mäklaren på vägen. Läs mer
  • 2020-02-02

Lars-åke L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    En mycket förtroende ingivande mäklare.
    Gick bra med alla formella steg i köpet. Läs mer
  • 2020-02-02

Veronica V skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi har köpt en sutterängvilla. Mäklaren har varit mycket bra. Han har känts trovärdig, haft ett bra bemötande och gjort att vi känt oss trygga med vårt husköp. Läs mer
  • 2020-01-31

Antonija S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt en lägenhet. Nöjda med hela upplevelsen, blev en snabb affär och det var det vi ville. Tack Läs mer
  • 2020-01-25

Cheema U skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Han är jätte trevlig...
    Och hälper mycket Läs mer
  • 2020-01-07

Ellen H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Mycket bra erfarenhet av vår mäklare, finns ingenting att klaga på. Lättillgänglig och tillmötesgående! Läs mer
  • 2020-01-03

Rickard E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Bostadrätt. Bra och seriöst första intryck. Hade önskat större engagemang under processen. Läs mer
  • 2019-12-30

Kjell S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt en fastighet via mäklare. Allt gick smidigt och snabbt. Läs mer
  • 2019-12-28

Elina R skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt lägenhet i Växjö, 3rok. Jättebra bemötande från säljande mäklare så det första intrycket av fastighetsbyrån var jättebra. Vi fick information om allt som hände och påminnelser när vi skulle på inbokat möte m.m. Tyvärr blev det mycket sämre då säljande mäklare slutade innan vi fått tillträde. Vi fick ingen information om detta utan hörde via ryktesvägar. När tillträdesdagen kom var den mäklare som ersatte den första väldigt dåligt insatt i affären, hade inte koll på vem som var säljare respektive köpare, även dåligt insatt i vilken bostadsrätt affären gällde. Inte heller lika noggrann som den säljande mäklaren. Fick ingen påminnelse inför tillträdesdagen med tid som vi fått tidigare. Läs mer
  • 2019-12-27

Hannes K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sköttes bra när Daniel tog hand om allt. Sköttes mindre bra när vi skulle skriva på de sista avtalen för inflyttningsdag. Dåligt med information. Läs mer
  • 2019-12-24

Johan A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt ett hus. Vi blev jättetrevligt och bra bemötta. Allt har gått jättebra genom hela köpprocessen. Läs mer
  • 2019-12-23

Hannele V skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt hus, blev bra mött mäklaren var bra och lätt att förstå. Läs mer
  • 2019-12-22

Jimmy B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt fastighet. Mycket bra mäklare rekomderas värkligen Läs mer
  • 2019-12-22

Lena F skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi köpte en bostadsrätt. Vi blev bra bemötta av mäklaren, va trevliga och berättade för oss vad som skulle hända. Vi är nöjda! Läs mer
  • 2019-12-14

Elisabeth E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    sålt villa

mäklaren bemödade sig om våra krav på ett mycket bra sätt Läs mer
  • 2019-12-12

Elin Johanna L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har både köpt en villa och sålt en villa genom fastighetsbyrån.

Mäklaren bemötte mig och min sambo mkt väl, han kände in läget och läste av oss som personer.

Mina förväntningar var att bli bemött med respekt, tycker ibland att man i ung ålder när man ska köpa/sälja bostad inte blir taget på allvar. Men det gjorde verkligen vår mäklare. Han hörde också av sig ofta och anpassade tider till oss. Han var lugnt och informativ och allt har gått mkt smidigt. Han körde inte på med massa säljprat som många andra mäklare gör och försökte inte hellet pusha oss till sånt vi inte ville. Mäklaren levde upp till alla våra förväntningar.

Vi är mkt nöjda med vår upplevelse av att sälja och köpa bostad. Rekommenderar varm Eric Svensson. Läs mer
  • 2019-12-11

Kristina A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Min mäklare förstod mig om vad JAG ville ha ut av mitt hus och han lyssnade och följde mina önskemål och därför blev det en bra affär för mig och även för köparen !
    Sen att min mäklare läste av mitt tänk hur jag vill bo så erbjöd han mig en visning som han hade !
    Tyckte det stod mitt namn på det , sa han ... och han hade rätt för jag köpte den !!
    Det kallar jag av att känna av sin kund och ge full engagemang och verklig service !
    Inte bara tänk på provision utan även att kunden är supernöjd !
    Det heter win win i min värld !
    🙏😃🙏 Läs mer
  • 2019-12-09

Ola F skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Överlag proffsig i bemötandet några detaljkunskaper kring försäkringar om bostadsrättsförsäkring behövdes eller ej Frågor kring medlemskap i HSB eller ej, förrådsutrymmen vilket var det vid visning? Små detaljer kring affären som löste sig smidigt ändå. Läs mer
  • 2019-12-08

Bente D skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har köpt ett litet fritidshus. Mäklaren var vänlig og försökte svara på alla fråor och undersökte även vissa saker efter visningen. Han var mycket noga med at informera om läget när jag havde gett bud och sedan om hur jag skulla ordna betalning och dylika saker. Läs mer
  • 2019-12-06

Katarina H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vår mäklare Michaela Nilsson har varit professionell genom hela försäljningen av vår fastighet (en mindre hästgård) och alltid varit lyhörd för våra önskemål. Kan vart rekommendera både henne och Fastighetsbyrån. Läs mer
  • Roland H

2019-12-05

Roland H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Liten hästgård. Väldigt ambitiös och positiv mäklare. Jobbade hårt och var mycket informativ. Mycket gott bemötande. Läs mer
  • 2019-12-05

Julia I skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Fått superbra hjälp av Emelie i samband med försäljningen av min bostad. Trevligt och personligt bemötande. Snabbt och smidigt förfarande med fotografering, marknadsföring och visning. Regelbunden information och återkoppling, vilket uppskattas.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-12-02

Robert A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Väldigt kunnig och saklig, förklarat tydligt för mig hur processen kommer till att gå samt svarat på eventuella frågor. Läs mer

Storgatan 22A, 352 31 Växjö