Fastighetsbyrån Växjö

Storgatan 22A, 352 31 Växjö — Visa karta

Växjö är en av Sveriges mest expansiva städer! Här finner du en impnerande natur, massor av sjöar, ett populärt universitet och en hel del nybyggnationer. Om du ska göra en bostadsaffär här är det oss på Fastighetsbyrån du ska kontakta. Vi är Växjö-områdets mest framgångsrika mäklare och har koll även på Alvesta, Lessebo och Uppvidinge.

Med personligt engagemang och en otrolig affärsmässighet hjälper vi dig genom hela bostadsaffären. Vi har koll på branschen och hjälper dig hitta rätt. Kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 523 kunder tycker om Fastighetsbyrån Växjö

• 2020-03-22

Karl Egon L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Mäklaren gjorde oss trygga genom sin tydlighet. Mäklaren var mycket trevlig. Läs mer
  • 2020-03-21

Erik J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Proffsigt bemötande i alla aspekter Läs mer
  • 2020-03-16

Emma Cecilia S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Trevligt bemötande och tillgänglighet för mig som köpare. Dock uppfattade jag honom som ung och oerfaren, med en begränsad kunskap om byggnadsteknik och andra sakkunskaper en mäklare borde ha. Han verkar satsa mer på att låta säker än att vara det. Men som sagt, trevlig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-02-24

Cristin S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    En trygg resa till eget boende. Allt flöt på bra och det fanns alltid tid för frågor. Fick komma på fler visningar med barnen så de blev inkluderade i val av bostad på ett fint sätt. Läs mer
  • 2020-02-15

Annika U skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har köpt en bostadsrätt.
    Mycket bra kontakt med mäklaren, snabb återkoppling och svar på frågor.
    Borde ingå en snabb kontroll av bostadens skick innan överlämning mellan säljare och köpare i mäklararvodet. Dåligt städad bostad och mer åverkan o slitage än förväntan på en 2 år gammal bostad. Läs mer
  • 2020-02-14

Annelie P skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Ett trevligt, tryggt och bra sammarbete.
    Tack Läs mer
  • 2020-02-12

Thomas N skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har köpt en bostadsrätt (3 rok) i centrama Växjö. Jag tycker att mäklaren uppträdde på ett profisionellt sätt och var tydlig och snabb i all konversation som vi haft.
    Jag/vi har inget att klaga på utan vill ge våra bästa rekommendationerna till mäklare mm. Läs mer
  • 2020-02-10

Lennart P skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Försäljning Teleborg, Växjö.
    Mycket trevligt bemötande.
    Professionellt i alla avseenden. Läs mer
  • 2020-02-10

Therése N skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    1,5 plans villa som sålts, Bra proffisionellt bemötande från mäklaren. Jag hade inga förväntningar mer än att få huset sålt. Gick relativt smärtfritt och vi fick bra hjälp av mäklaren på vägen. Läs mer
  • 2020-02-02

Lars-åke L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    En mycket förtroende ingivande mäklare.
    Gick bra med alla formella steg i köpet. Läs mer
  • 2020-02-02

Veronica V skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi har köpt en sutterängvilla. Mäklaren har varit mycket bra. Han har känts trovärdig, haft ett bra bemötande och gjort att vi känt oss trygga med vårt husköp. Läs mer
  • 2020-01-31

Antonija S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt en lägenhet. Nöjda med hela upplevelsen, blev en snabb affär och det var det vi ville. Tack Läs mer
  • 2020-01-25

Cheema U skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Han är jätte trevlig...
    Och hälper mycket Läs mer
  • 2020-01-07

Ellen H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Mycket bra erfarenhet av vår mäklare, finns ingenting att klaga på. Lättillgänglig och tillmötesgående! Läs mer
  • 2020-01-03

Rickard E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Bostadrätt. Bra och seriöst första intryck. Hade önskat större engagemang under processen. Läs mer
  • 2019-12-30

Kjell S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt en fastighet via mäklare. Allt gick smidigt och snabbt. Läs mer
  • 2019-12-28

Elina R skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt lägenhet i Växjö, 3rok. Jättebra bemötande från säljande mäklare så det första intrycket av fastighetsbyrån var jättebra. Vi fick information om allt som hände och påminnelser när vi skulle på inbokat möte m.m. Tyvärr blev det mycket sämre då säljande mäklare slutade innan vi fått tillträde. Vi fick ingen information om detta utan hörde via ryktesvägar. När tillträdesdagen kom var den mäklare som ersatte den första väldigt dåligt insatt i affären, hade inte koll på vem som var säljare respektive köpare, även dåligt insatt i vilken bostadsrätt affären gällde. Inte heller lika noggrann som den säljande mäklaren. Fick ingen påminnelse inför tillträdesdagen med tid som vi fått tidigare. Läs mer
  • 2019-12-27

Hannes K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sköttes bra när Daniel tog hand om allt. Sköttes mindre bra när vi skulle skriva på de sista avtalen för inflyttningsdag. Dåligt med information. Läs mer
  • 2019-12-24

Johan A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt ett hus. Vi blev jättetrevligt och bra bemötta. Allt har gått jättebra genom hela köpprocessen. Läs mer
  • 2019-12-23

Hannele V skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt hus, blev bra mött mäklaren var bra och lätt att förstå. Läs mer
  • 2019-12-22

Jimmy B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt fastighet. Mycket bra mäklare rekomderas värkligen Läs mer
  • 2019-12-22

Lena F skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi köpte en bostadsrätt. Vi blev bra bemötta av mäklaren, va trevliga och berättade för oss vad som skulle hända. Vi är nöjda! Läs mer
  • 2019-12-14

Elisabeth E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    sålt villa

mäklaren bemödade sig om våra krav på ett mycket bra sätt Läs mer
  • 2019-12-12

Elin Johanna L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har både köpt en villa och sålt en villa genom fastighetsbyrån.

Mäklaren bemötte mig och min sambo mkt väl, han kände in läget och läste av oss som personer.

Mina förväntningar var att bli bemött med respekt, tycker ibland att man i ung ålder när man ska köpa/sälja bostad inte blir taget på allvar. Men det gjorde verkligen vår mäklare. Han hörde också av sig ofta och anpassade tider till oss. Han var lugnt och informativ och allt har gått mkt smidigt. Han körde inte på med massa säljprat som många andra mäklare gör och försökte inte hellet pusha oss till sånt vi inte ville. Mäklaren levde upp till alla våra förväntningar.

Vi är mkt nöjda med vår upplevelse av att sälja och köpa bostad. Rekommenderar varm Eric Svensson. Läs mer
  • 2019-12-11

Kristina A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Min mäklare förstod mig om vad JAG ville ha ut av mitt hus och han lyssnade och följde mina önskemål och därför blev det en bra affär för mig och även för köparen !
    Sen att min mäklare läste av mitt tänk hur jag vill bo så erbjöd han mig en visning som han hade !
    Tyckte det stod mitt namn på det , sa han ... och han hade rätt för jag köpte den !!
    Det kallar jag av att känna av sin kund och ge full engagemang och verklig service !
    Inte bara tänk på provision utan även att kunden är supernöjd !
    Det heter win win i min värld !
    🙏😃🙏 Läs mer
  • 2019-12-09

Ola F skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Överlag proffsig i bemötandet några detaljkunskaper kring försäkringar om bostadsrättsförsäkring behövdes eller ej Frågor kring medlemskap i HSB eller ej, förrådsutrymmen vilket var det vid visning? Små detaljer kring affären som löste sig smidigt ändå. Läs mer
  • 2019-12-08

Bente D skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har köpt ett litet fritidshus. Mäklaren var vänlig og försökte svara på alla fråor och undersökte även vissa saker efter visningen. Han var mycket noga med at informera om läget när jag havde gett bud och sedan om hur jag skulla ordna betalning och dylika saker. Läs mer
  • 2019-12-06

Katarina H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vår mäklare Michaela Nilsson har varit professionell genom hela försäljningen av vår fastighet (en mindre hästgård) och alltid varit lyhörd för våra önskemål. Kan vart rekommendera både henne och Fastighetsbyrån. Läs mer
  • Roland H

2019-12-05

Roland H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Liten hästgård. Väldigt ambitiös och positiv mäklare. Jobbade hårt och var mycket informativ. Mycket gott bemötande. Läs mer
  • 2019-12-05

Julia I skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Fått superbra hjälp av Emelie i samband med försäljningen av min bostad. Trevligt och personligt bemötande. Snabbt och smidigt förfarande med fotografering, marknadsföring och visning. Regelbunden information och återkoppling, vilket uppskattas.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-12-02

Robert A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Väldigt kunnig och saklig, förklarat tydligt för mig hur processen kommer till att gå samt svarat på eventuella frågor. Läs mer
  • 2019-11-26

Jesper K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpte en fristående villa. Fick all information jag frågade efter. Om mäklaren inte hade svaret tog mäklaren reda på det. Läs mer
  • 2019-11-25

Dödsboet Efter Karin Felle 1 skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Försäljning av bostadsrätt (4 rum) i Växjö.
    Bra respons och bra bemötande. Läs mer
  • 2019-11-22

Leif E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt insatslägenhet för dödsbo.

Helt enastående vänlig, hjälpsam och tillmötesgående mäklare.

Jag fick snabb hantering av alla mina frågor och alla praktiska problem p.g.a. att jag bor långt bort hanterades föredömligt.

Bästa betyg till mäklaren Emilie Pile och Fastighetsbyrån i Växjö Läs mer
  • 2019-11-19

Li R skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt en bostadsrätt.
    Proffsigt bemötande, trevlig, kunnig.
    Mäklaren levde helt klart upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-11-18

Ellen K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi har sålt vår bostadsrätt i ett populärt område i ytterkanten av stan. Mäklaren hade sedan tidigare sålt en lägenhet i området och var väldigt angelägen om att sälja och gav intrycket av att han hade flera intressenter kvar. När vi väl skrivit kontrakt förändrades bemötandet och han kändes inte alls intresserad. Allt från bostadsbeskrivning, planritningar och gps-koordinater kopierades från tidigare objekt som inte stämde överens. Vi som säljare fick rätta stora delar av annonsen samtidigt som mäklaren undvek frågor vi ställde.
    Den dåliga kommunikationen fortsatte även efter visning och vi fick jaga honom för att få veta någonting om försäljningen. Budgivning uteblev och när ett bud inkom gjorde mäklaren inte ens ett försök att förhandla priset utan att vi själva påpekade möjligheten.
    Efter försäljning skulle mäklaren återkoppla på frågor vi hade men även det verkar för mycket begärt. För 60.000kr är det ärligt talat rätt pinsamt.. Läs mer
  • 2019-11-18

Jerry T skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Mäklaren var mycket trevlig.
    Förväntningarna var högre än vad slutpriset blev , men detta var inte mäklarens fel , det var marknaden som inte var bra just för tillfället när försäljningen skedde. Läs mer
  • 2019-11-17

Nedzad D skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag blev bemött på korrekt sätt från mäklaren. Jag fick all hjälp jag ville och behövde.
    Sålde min lägenhet, samma mäklare kommer att hjälpa mig med tillträde till det nya huset också. Läs mer
  • 2019-11-17

Anders R skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt lägenhet till min dotter. Blev väl mött av mäklaren som visade intresse för att svara på dotterns frågor. Inte så stor erfarenhet av fastighetsaffärer men nöjd med hur allt har gått. Läs mer
  • 2019-11-16

Alexandra B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har sålt en bostadsrätt. Har haft bra möten med mäklaren och det har gått bra att gå tag på henne. Hon har besvarat frågor jag haft. Är nöjd med hennes arbete. Läs mer
  • Birgit H

2019-11-15

Birgit H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt bostadsrätt. Trevlig mäklare men det var många fel vid annonseringen som var svåra att korrigera. Nu är jag nöjd med resultatet av försäljningen! Läs mer
  • Lone W

2019-11-12

Lone W skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt och köpt bostad av Fastighetsbyrån och varit otroligt nöjd med bemötande, proffsighet, pålitlighet och kunskap. Skulle utan tvekan anlita Fastighetsbyrån igen. Läs mer
  • 2019-11-11

Stefan J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Bra bemötande och smidig affär
    Med vänlig hälsning stefan Läs mer
  • 2019-11-10

Arnim P skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Very good Service and nice people, Tack Emmy! Läs mer
  • 2019-11-10

Christer H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Mäklaren var korret beträffande information och höll utlovade tider. Kunde kanske varit tydligare beträffande att byggprojektet var försenat. Läs mer
  • 2019-11-06

Kristin E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag köpte en bostadsrätt. Mäklaren byttes ut till en sämre under budgivningen. Jag fick inte svar på de frågor jag hade, och information inför tillträdet fick jag först när affären var klar och det var för sent att göra något åt den dåliga städningen. Läs mer
  • 2019-11-06

Eva C skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Trevlig mäklare med snabba svar och hög kompetens. Mycket smidigt husköp. Läs mer
  • 2019-11-04

Susanne H skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpte en bostadsrätt, fick bra tips från mäklaren och även en kontakt på banken. Bra bemötande, proffsig! Läs mer
  • 2019-10-31

Alf Stefan A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålde en villa och köpte en bostadsrätt, mäklare som jag anlitade tyckte jag skötte sig bra.
    Fullt godkänt.👍 Läs mer
  • 2019-10-27

Emma L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt ett parhus.
    Supernöjda, trevlig snabb på att svara. Hjälpt till vid frågor från förhandsvisning till inflytt. Varit lätt att få tag i, även hjälpt oss att sälja lägenheten vilket gick smidigt och snabbt. Skulle absolut tipsa om Erik på fastighetsbyrån! Läs mer

Storgatan 22A, 352 31 Växjö