Fastighetsbyrån Växjö

Fastighetsbyrån Växjö

Växjö är en av Sveriges mest expansiva städer! Här finner du en impnerande natur, massor av sjöar, ett populärt universitet och en hel del nybyggnationer. Om du ska göra en bostadsaffär här är det oss på Fastighetsbyrån du ska kontakta. Vi är Växjö-områdets mest framgångsrika mäklare och har koll även på Alvesta, Lessebo och Uppvidinge.

Med personligt engagemang och en otrolig affärsmässighet hjälper vi dig genom hela bostadsaffären. Vi har koll på branschen och hjälper dig hitta rätt. Kontakta oss så berättar vi mer!

718 omdömen om Fastighetsbyrån Växjö

Sedan starten hos Reco 2013
    2023-02-03 Verifierad kund
    Tyvärr är vi inte nöjda, mäklaren som höll i försäljningen meddelade inte oss att hon skulle sluta och då hade vi en köpare som vi hade för avsikt att försöka sälja till och de hade lagt ett bud och vi hade svarat med ett motbud och sedan blev de helt tyst från mäklare. Mäklaren lovade att återkomma efter att hon framfört motbudet men vi fick ingen återkoppling. Varken vi eller köparen fick någon info eller kontakt med mäklaren eller varandra. Först långt senare får vi ett samtal från en ny mäklaren Emil som info att Lina-Mari slutat. Emil var då i kontakt med köparen som då köpt ett annat hus.
    Vi har fått info från vår granne som jobbar med köparen och som också var med på visningen med köparen att köparen inte fått någon återkoppling eller kontakt med mäklaren.
    Vi räknar med att vi förlorat ca 375- 400 000 kr på att vi inte fått någon info om att mäklaren slutat och att ingen tog över försäljningen under pågående budgivning. 350 000 kr lägre bud plus längre driftskostnader i 6 månader.

Jag ser fram emot hur Fastighetsbyrån hanterar ärendet då anställd inte utfört sitt uppdrag emot oss.

När väl Emil tog över försäljningen hade marknaden dalat ännu lägre och Emil har ändå försökt och gjort sitt bästa på en dålig marknad.
    2023-02-01 Verifierad kund
    Jag är inte alls nöjd. Jag förväntade mig att mäklaren skulle sköta kommunikationen. Och det gjorde hon inte. Vi fick inte återkoppling vi ville ha. Efter ett tag blev vi kontaktade av en ny mäklare. Då hade
    Vår första mäklare bara slutat. Det tog för lång tid att få en ny mäklare. Vi hade ett bud som varken vi eller den som lagt budet fick någon återkoppling till. När sedan vi fick en ny mäklare som kontaktade dem så hade de köpt ett annat hus. Pga av tiderna var det väldigt trögt. Nu till slut sålt för ca 350000kr lägre pris. Den andra mäklaren var ok.
    Tack snälla för feedback! Så skönt att vår mäklare Emil gjorde ett gott jobb. Då mäklaren ni hade initialt nu slutat så ber vi så hemskt mkt om ursäkt för att du inte blev kontaktad och uppdaterad av henne så som sig bör. Allt gott och fin kväll önskar vi dig! Fastighetsbyrån Växjö
    • Växjö Landsort
    2023-01-28 Verifierad kund
    Mycket bra.
    Mäklaren var påläst, och var tillgänglig. Svarade snabbt på alla frågor, och var en bra "medlare" mellan säljare och köpare.
    • Skruv
    2022-12-27 Verifierad kund
    Det bästa bemötandet och servicen. Kunde inte fått en bättre mäklare. 5 stjärnor till Alexander ⭐️
    2022-12-23 Verifierad kund
    Omsorgsfullt och noggrant,

Mäklaren levde helt upp till våra förväntningar.
    • Älghult
    2022-12-16 Verifierad kund
    Vi har været utrolig glade for Anton Nylander, der fra start har været meget imødekommende og har sørget for salget af vores dejlige lille røde hus, at det oven i købet er endt hos lokale der kender til den vidunderlige natur og beliggenhed er et meget stort plus for os!
    Det er aldrig nemt at skille sig af med et sted man har været virkelig glad for i 16 år, men Anton har hjulpet til at det har føltes som OK at give stedet videre til nogen der har kræfterne til at vedligeholde og passe på stedet.
    Vi vil til hver en tid anbefale Anton som mægler til alle :-)
    Med venlig hilsen
    Mie Ross
    2022-12-14 Verifierad kund
    Jag har blivit bra bemöt med en positiv och glad inställning vid första ögonblicket.
    Mäklaren var väldigt noggrann och gav svar på det han visste och det han inte visste letade han upp svar på och återkopplade.
    Det slutade med ett husköp och kan start rekommendera Johan på Fastighetsbyrån.
    2022-12-14 Verifierad kund
    2 olika mäklare som var för sig agerade proffsigt
    • Växjö Landsort
    2022-11-25 Verifierad kund
    en trevlig och säker upplevelse genomgående. Mäklaren återkommer snabbt och det skapar förtroende. Det fungerade bra trots att vi bor i Danmark. kan varmt rekommendera mäklarbyrån.
    • Välludden
    2022-11-23 Verifierad kund
    Fick ett mycket bra bemötande av min mäklare. Sen gick min lägenhet för mindre än vad jag hade lagt ut den för, så det är väll minuset i affären. Men det är inget jag lastar min mäklare för i dessa tider.
    2022-11-07 Verifierad kund
    Bra, trevlig och professionell kontakt.
    • Välludden
    2022-10-24 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande från visning till affär. Mäklare Emil är lyhörd och har god förmåga att balansera säljare och köpares olika perspektiv och mycket mån om att båda parter ska känna att det blir en bra affär. Som köpare kan jag varmt rekommendera Emil.
    • Värends Nöbbele
    2022-10-24 Verifierad kund
    Jag blev jättebra bemött av mäklaren, det var först ett varmt välkomnande sen så började hon berätta och visa saker i huset.
    Presis som en mäklare ska vara.
    Mäklaren levde absolut upp till mina förväntningar. Jag har fått kanon bra hjälp med frågor man har haft.
    • Ingelstad
    2022-10-24 Verifierad kund
    Mycket duktig. Bra bemötande och fick svar på alla mina frågor!
    • Vallen
    2022-10-21 Verifierad kund
    Jättetrevlig mäklare, väldigt proffesionellt arbete och alltid tillgänglig. Enkel att prata med och över förväntningar av resultatet av försäljning
    2022-10-17 Verifierad kund
    Allt har gått smidigt! Fastighetsbyråns jobb har varit mycket bra!
    2022-10-10 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Alltid tillgänglig och nåbar. Bra kommunikation och bra samarbete.
    • Öjaby
    2022-10-07 Verifierad kund
    Ett fantastiskt bemötande från första stund. Kunnig och engagerad mäklare som hjälpte mig på det allra bästa sättet!
    2022-10-05 Verifierad kund
    Vi anlitade Emil Petersson på Fastighetsbyrån.
    Är väldigt nöjda med bemötande, tillgänglighet, flexibilitet och ett 110 procentigt engagemang.
    Kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån och Emil.
    • Lessebo
    2022-10-01 Verifierad kund
    Det var jättebra visning o bra o hjälpsam mäklare.
    Basel
    • Söder/lilla Vallen
    2022-09-25 Verifierad kund
    Trevlig och ödmjuk mäklare. God tillgänglighet och ett pedagogiskt sätt att bemöta frågor och funderingar. I det stora hela kände vi oss väldigt väl bemötta.
    2022-09-23 Verifierad kund
    Allt var nästan 100 %. Nöjda😀
    2022-09-21 Verifierad kund
    Trevlig, proffsig vi är jättenöjda
    2022-09-19 Verifierad kund
    Mäklaren har varit lätt att nå mestadels, lite för mycket att vi får avgöra vad vi tycker på tex. utgångspriser - sådant vi inte alls har koll på som vi har hjälp till. Samt att vi fick ha för mycket input på vår "plan" eftersom marknaden sa att intresset inte fanns. Detta vill man gärna att mäklaren ska säga till en vad de tycker eftersom man inte alls har koll.

Men lägenheten blev såld trots situationen, och vi fick utgångspriset så vi är glada och lättade!
    2022-09-18 Verifierad kund
    Allt var så lätt och allt gick väldigt smidigt. Det var väldigt lätt att ta kontakt med mäklaren och han fanns alltid tillgänglig att svara på våra frågor och allt som behövdes. Mäklaren överträffade våra förväntningar. Sammanfattat gick allt otroligt smidigt och bra. Väldigt nöjd.
    • Teleborg
    2022-09-17 Verifierad kund
    Mäklaren var mycket kunnig.
    Vi ville ha goda råd och upplysningar och det fick vi
    Mäklaren gjorde ett utmärkt arbete
    med upplysningar hela tiden under
    försäljningen.
    2022-08-29 Verifierad kund
    En mäklare som genom sitt sätt skapade förtroende!
    • Välle Broar/sjöbågen
    2022-08-27 Verifierad kund
    Korrekt och sakligt.
    Är väldigt nöjd med genomförandet
    av köpet
    • Söder
    2022-08-23 Verifierad kund
    En väldigt trevlig mäklare tog sig an objektet och han var väldigt tydlig.
    Han var lyhörde och lyssnade till vad vi som säljare önskade.
    Han var tillmötesgående och löste alla "knutar" som uppstod och allt flöt på precis som vi som säljare önskade.
    Tack!
    • Alvesta
    2022-08-12 Verifierad kund
    Förväntningarna uppfylldes, de gjorde det jobbet man vill att en mäklare ska göra när man köper en fastighet
    • Braås
    2022-08-04 Verifierad kund
    Tack för hjälpen vid vår bostadsförsäljning. Jag kan varmt rekommendera Anton Nylander som mäklare med högsta betyg.
    Han har varit tillgänglig , tillmötesgående , och funnits som verklig hjälp då det uppkommit frågetecken.
    Så mina varmaste rekommendationer och tack till Anton . Vi är så nöjda. 🌸☺️

Hjälpsam vb.

Mycket nöjd kund!
    • Lönashult
    2022-08-01 Verifierad kund
    Meine Maklerin war exzellent und ich bin froh, Sie kennengelernt zu haben. Sie hat sich um alles gekümmert, dabei aber auch liebevoll zu mir. Guter Kontakt per Email, Telefon, SMS. Einfach großartig!
    • Torpsbruk
    2022-07-24 Verifierad kund
    Proffs,tillmötesgående,stort tack
    2022-07-20 Verifierad kund
    Mycket nöjd med Mattias som mäklare. Ett riktigt proffs. Gav sig inte utan sålde verkligen. Säljcoachen var jättesmidig att använda. Supernöjd.
    • Öjaby
    2022-07-17 Verifierad kund
    Lagom alert säljare som helt förstod oss och våra viljor. Han hade bra tips och rimlig strategi. Vi välde honom pga ålder och gott rykte - ung mäklare eftersom vår fastighet passar unga köpare.
    • Sandsbro
    2022-07-06 Verifierad kund
    Mycket nöjda med service, tillgänglighet och bemötande! Skulle rekommendera Fastighetsbyrån till andra!
    2022-06-26 Verifierad kund
    Vår mäklare var toppen på alla sätt o vis kommer verkligen rekommendera honom. Vi blev bemötta på ett otroligt proffsigt sätt
    Vi hade förväntningar på att sälja huset och vår proffsiga mäklare var så bra på allt vi kunde luta oss tillbaka o han fixade allt så vi är supernöjda.
    Vid försäljningen skötte han med jättebra återkopplingar till oss.
    2022-06-25 Verifierad kund
    Mäklaren var jättebra på alla sätt. Höll tät kontakt och var väldigt trevlig och lätt att prata med. Toppen helt enkelt, kommer rekommendera honom till vänner och bekanta.
    • Araby
    2022-06-22 Verifierad kund
    Mäklaren var fantastiskt hjälpsam. Lyssnade verkligen på mig hela tiden. Var mycket mån att det skulle kännas rätt inför försäljningen. När det blev klart med köpare kändes det så bra. Både jag och köparen så nöjda.
    Ett stort TACK till Mattias Stenby.
    • Norr/fagrabäck
    2022-06-16 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande. Fick känslan av att han var väl informerad och engagerad.
    Förväntningar var inte så höga tänkte mest att man skulle se lgh med rätt lite information, vilket varit fallet vid tidigare visningar med andra mäklare.
    2022-06-14 Verifierad kund
    Mycket nöjd med Jonas Magnusson och Fastighetsbyrån!
    Rekommenderas varmt.
    2022-06-14 Verifierad kund
    Jonas Magnusson uppfyllde våra förväntningarna. Vi fick ett bra bemötande och blev guidade på ett bra sätt. Rekommenderas.
    • Vikaholm
    2022-06-14 Verifierad kund
    Väldigt smidig mäklare. Snabb och effektiv.
    • Teleborg
    2022-06-13 Verifierad kund
    Mäklaren var påläst och engagerad och svarade på alla frågor med tålamod och noggrannhet
    2022-05-30 Verifierad kund
    Kan varmt rekommendera Emil om ni ska sälja er bostad. Han har hjälpt oss att fatta rätt beslut för att vi ska känna oss trygga genom hela affären.
    • Toftahöjden
    2022-05-29 Verifierad kund
    Otrolig omtänksam och vänlig var mäklaren Mattias, han var mycket tillmötesgående och ödmjuk som person. Vi kände att vi var i goda händer, det var tryggt och professionellt. Vi upplevde honom som en god medlare och hjälpare, vi har bara gott att säga om honom.
    Stort tack för att Fastighetsbyrån i Växjö har valt sin personal med omsorg.
    Tack och han fortsatt fin dag
    Charbel
    2022-05-27 Verifierad kund
    Mäklaren var väldigt proffsig och hade en bred kunskap om fastigheten.
    2022-05-25 Verifierad kund
    Blev bemött på ett trevligt och proffessionellt sätt. Bra information hela vägen. Snabb återkoppling! Kommer anlita Fastighetsbyrån i framtiden!
    • Vislanda
    2022-05-09 Verifierad kund
    Vi fick informationer som behövs varje gång ganska snabbt. För oss som tyskar vi hade föredra att prata på engelska som gick inte med mäklaren som förväntat. Också avtalet kunde var på engelska och svenska.
    Överallt, mäklaren var jättesnällt.