Fastighetsbyrån Växjö

Storgatan 22A, 352 31 Växjö — Visa karta

Växjö är en av Sveriges mest expansiva städer! Här finner du en impnerande natur, massor av sjöar, ett populärt universitet och en hel del nybyggnationer. Om du ska göra en bostadsaffär här är det oss på Fastighetsbyrån du ska kontakta. Vi är Växjö-områdets mest framgångsrika mäklare och har koll även på Alvesta, Lessebo och Uppvidinge.

Med personligt engagemang och en otrolig affärsmässighet hjälper vi dig genom hela bostadsaffären. Vi har koll på branschen och hjälper dig hitta rätt. Kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 563 kunder tycker om Fastighetsbyrån Växjö

• 2020-11-22

Joakim S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vår fina bostadsrätt har nu sålts. Mäklarens tog fram ett proffsigt säljmaterial som spekulanterna uppskattade mycket då klickandet på Hemnet blev en succé. Våra förväntningar har infriats. Slutpriset blev högre än vi kunde förvänta oss. Fastighetsbyrån Växjö kan jag med glädje rekommendera mina vänner och bekanta. Läs mer
  • 2020-11-17

Henrik S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Toppen trevlig och professionell Läs mer
  • Clemens Udo S

2020-11-15

Clemens Udo S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi är väldigt glad å träffas detta Byron.
    Allt var bra och oss Mäklar var mycket kompetent.
    Tack så mycket Läs mer
  • 2020-11-12

Murad K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Dålig sämste mäklaren är fastighetbyrån Läs mer
  • 2020-11-01

Skurte F skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag hade som mål att få såld min bostadsrätt inom 3 månader och det gick snabbare än så, den blev såld innan visning. Jag upplevde mäklaren som väldig professionell och kunnig. Dessutom var hon ödmjuk inför
    mina tankar och funderingar och det är något som jag anser är viktig då det är ett stort steg när man väljer att sälja sin bostad. Läs mer
  • 2020-11-01

Karin Doris Lucia K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    En vänlig och duktig mäklare som engagerat sig stort i säljarbetet. Har varit till stor hjälp i beslut i vissa frågor som vi säljare behöver ta. Sammanfattningsvis och hittills är vi nöjda och anser att det varit ett gott mäklararbete. Läs mer
  • 2020-10-31

LENA B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Rekommenderar varmt mäklare Jonas Magnusson. Sålt vår villa och allt sköttes på bästa sätt. Inlyssnande, professionell och trevlig Lätt att komma i kontakt med. Mycket fina foton av Lazlo👍.
    Mycket nöjda!
    Lena och Uffe B Läs mer
  • 2020-10-26

Mats Anders J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi har sålt en Villa i Växjö. Blev rekommenderade Jonas av en vän. Proffsigt bemötande, trevlig och alltid tillgänglig!!
    Vi kan verkligen rekommendera Jonas och fastighetsbyrån.
    +++++. Läs mer
    2020-10-26 Representant för Fastighetsbyrån svarar Mats Anders J
    Tack Mats, det värmer! Så bra teamwork ;-)
    Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • 2020-10-24

Ulrika J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Villa på Idungatan. Mycket bra mäklare. Super nöjd Läs mer
    2020-10-26 Representant för Fastighetsbyrån svarar Ulrika J
    Tack Ulrika för dina fina ord! Hälsa Pelle så hörs vi ;-)
    Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • 2020-10-16

Anne B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi har sålt vårt hus i Torsåsby, Alvesta kommun. Mycket positivt intryck av mäklaren. Snabb, kunnig och med trevligt bemötande. Rekommenderar gärna Martin Holmquist, Alvesta. Läs mer
  • Marianne J

2020-10-15

Marianne J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Mycket trevlig och hjälpsam. Fick svar på mina frågor eftersom jag var lite orolig! Mycket påläst och trovärdig. Fick all info jag behövde! Jag känner väldig mig mycket säker med hans arbete! Läs mer
  • 2020-10-14

Tony Paul R skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi är otroligt nöjda med Emelie Pile. Hon har gjort hela försäljningen av vårt hur så enkelt och har varit en otrolig stötte-pelare under en period som ganska stressig som säljare. Läs mer
  • 2020-10-10

Claes Göran E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har sålt ett fritidshus med hjälp av Emmy, en toppenmäklare hos er på Fastighetsbyrån i Växjö. Emmy var väldigt kompetent, hjälpsam, tillgänglig och trevlig. Guidade mig steg för steg igenom försäljningen och återkopplade så fort det var nya spekulanter på gång. Jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • 2020-10-06

Jättebra, proffsig. Sålde snabbt. Läs mer
  • 2020-10-05

Rosa D skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålde min villa.
    Jag valde Fastighetsbyrån då jag använt mig av de flera gånger tidigare och varit väldigt nöjd.
    Men Tyvärr var det dålig återkoppling och dålig kontakt med mäklarna då det kändes som de var underbemannade. Så missförstånd med fel tid för visning och lång svarstid blev det som följd på detta.
    Var nästan en vecka sen utebliven handpenning vid försäljningen av mitt hus- där jag själv fick ligga på mäklaren flera gånger om vad det var som hänt. Läs mer
  • 2020-10-04

Hussam Ali M skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Han är en bra person som delar, vet hur man hanterar kunden och har förmågan att hantera mycket bra. Läs mer
  • 2020-10-04

Sebastian G skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Snabbt och proffsigt bemötande, mycket nöjd! Läs mer

Kajsa J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Proffsigt, välskött och mycket trevliga! Allt var kanon! Läs mer

Vanda B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi köpte en bostadsrätt i Växjö och fick i samband med detta ett mycket proffsigt bemötande från vår mäklare som stödde oss under hela processen. Faktum att hon också var så trevlig var ett uppskattat plus. Läs mer

Birgitta Poluha S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har köpt ett litet hus. Det finns inga fel på själva formaliteterna, men har mycket att anföra vad gäller mäklarens sätt. Redan vid första tillfället uppfattade både min man o jag honom som nonchalant och snobbig. Den formella delen fungerade i stort bra.
    Har en stor anmärkning dock. Vid förfrågan hur mycket pengar vi skulle sätta in svarar fastighetsmäklaren ett betydligt högre belopp än de 10% man normalt betalar som kontantinsats. När jag ifrågasätter detta säger han snabbt ” glöm det, du behöver bara betala 10% ”. Vår upplevelse av mäklaren är att han inte tyckte det var intressant att sälja ett litet hus, där förtjänsten inte är så stor. Hur fastighetsbyrån i övrigt fungerar har vi inget att anmärka på. Läs mer
  • 2020-08-05

Stig S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt hus, sålt bostadsrätt ( samma mäklare Emelie Phil)

Kan bara ge bästa omdöme uppföljning,information, hört av sig ofta på mail telefon 100% rekommendationer. Läs mer
  • 2020-08-03

Charlotte G skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har sålt en villa. Jag har fått ett proffsigt och mycket trevligt bemötande av mäklaren genom hela processen. Hon har varit snabb med att återkoppla så fort det varit frågor. Hållit kontakten och informerat så fort det har hänt något under försäljningen. Jag har inget att klaga på och jag anlitar gärna Fastighetsbyrån igen om det skulle bli aktuellt med försäljning. Läs mer
  • 2020-07-27

Marcus J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Proffsigt bemötande och alltid tillgänglig. Väldigt trevlig! Läs mer
  • 2020-07-22

Stefan Börje M skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Var bra och höll oss uppdaterade under processen. Läs mer
  • 2020-07-15

Christer L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Engagerad
    Kunnig
    Ordningsam Läs mer
  • 2020-07-14

Emilie K skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Hade hjälp av mäklaren för att sälja vår lägenhet. Upplevde att mäklaren var mycket professionell och vi kände oss trygga, sedda och hörda u hela processen. Läs mer
  • 2020-07-11

Lars L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt en bostadsrätt.
    Ett bra bemötande såväl mäklare.
    Det har gjort affären till en "bra känsla vad gäller lägenhetsköp.
    Vi är nöjda. Läs mer
  • 2020-07-10

Annika S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt en bostadsrätt och har haft en utmärkt mäklare. Bra kommunikation, har lyssnat och har gjort ett bra jobb. Kan verkligen rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-07-02

Niklas G skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt villa och sålt bostadsrätt genom fastighetsbyrån.

Allt har gått väldigt smidigt. Bra kommunikation, alltid ställt upp på frågor med snabba svar.

Kan varmt rekommendera Eric Svensson till alla som ska göra en ny bostadsaffär. Läs mer
  • 2020-06-20

Marja Kyllikki A skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålde en villa. Mäklaren OK! Förväntade mig mer kontakt men dom har ju flera ärenden.
    Försäljningen gick över förväntan tack vare två olika par som var intresserade och bjöd över varann!
    Det hela gick väldigt smidigt! Läs mer
  • 2020-06-18

Anders Åke E skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Fritidshus sålt efter stor och envis insats av Moa. Hon är kunnig och duktig på att ta emot och förmedla information på ett trevligt sätt.
    Jag är mycket nöjd och har en känsla av att även köparna är det. Läs mer
  • 2020-06-18

Månz B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt ett hus och sålt en lägenhet med samma mäklare.
    Seriös, ärlig och positiv upplevelse av båda affärerna. Läs mer
  • 2020-06-12

Anna B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi köpte ett hus i Lammhult, utmärkt bemötande och snabb och smidig affär!
    Toppen!😊 Läs mer
  • 2020-06-11

Christina L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Sålt villan och fått den hjälp jag önskat och behövt. Återkopplat snabbt och tagit sig tid. Inte utlovat något stort utan rimlig i bedömning. Läs mer
  • 2020-05-29

Jon Bo J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har använt Fastighetsbyrån både vid villaförsäljning och ett köp och en försäljning av lägenhet. Trevligt bemötande, professionellt och noggrant arbete. Har inget extra att önska. Läs mer
  • 2020-04-20

Hanna G skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Köpt fristående radhus. Upplevde ej att mäklaren hade rätta engagemangen. Upplevde ej att hon företräde oss utan att hon företräde endast säljaren. Uppgifter som vi bett henne kolla upp har hon inte gjort, trotts påminnelsen har vi själva fått driva vissa fel som uppkommit med bostaden innan tillträde skedde. Blev lovade städning av bostaden av mäklaren, detta var ej gjort och har medfört merarbete och försenad inflytt (pga påskhelg fick vi göra städningen själva). Jag har mailat fastighetsbyrån men ej fått svar. Vi hade högre förväntningar på mäklare från Fastighetsbyrån i Växjö. Läs mer
  • 2020-04-15

Viktor S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Jag blev bemött av mäklaren på ett mycket bra sätt och dom förväntningarna
    jag hade levde dom upp till.
    Sammanfattnings vist så hade jag en väldigt bra upplevelse. Läs mer
  • 2020-04-12

Zijanida B skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har sålt en fastighet. Alting gick väldigt enkelt, snabbt och smidigt.
    Blev väldigt positivt överraskad att allting gick så bra. Läs mer
  • 2020-04-12

Marcus S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Vi sålde vår bostadsrätt. Väldigt bra bemötande från mäklare och hela försäljningen flöt på smidigt precis som vi hoppats på. Totalt sett var vi supernöjda! Läs mer
  • 2020-03-22

Karl Egon L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Mäklaren gjorde oss trygga genom sin tydlighet. Mäklaren var mycket trevlig. Läs mer
  • 2020-03-21

Erik J skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Proffsigt bemötande i alla aspekter Läs mer
  • 2020-03-16

Emma Cecilia S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Trevligt bemötande och tillgänglighet för mig som köpare. Dock uppfattade jag honom som ung och oerfaren, med en begränsad kunskap om byggnadsteknik och andra sakkunskaper en mäklare borde ha. Han verkar satsa mer på att låta säker än att vara det. Men som sagt, trevlig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-02-24

Cristin S skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    En trygg resa till eget boende. Allt flöt på bra och det fanns alltid tid för frågor. Fick komma på fler visningar med barnen så de blev inkluderade i val av bostad på ett fint sätt. Läs mer
  • 2020-02-15

Annika U skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Har köpt en bostadsrätt.
    Mycket bra kontakt med mäklaren, snabb återkoppling och svar på frågor.
    Borde ingå en snabb kontroll av bostadens skick innan överlämning mellan säljare och köpare i mäklararvodet. Dåligt städad bostad och mer åverkan o slitage än förväntan på en 2 år gammal bostad. Läs mer
  • 2020-02-14

Annelie P skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Ett trevligt, tryggt och bra sammarbete.
    Tack Läs mer
  • 2020-02-12

Thomas N skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Jag har köpt en bostadsrätt (3 rok) i centrama Växjö. Jag tycker att mäklaren uppträdde på ett profisionellt sätt och var tydlig och snabb i all konversation som vi haft.
    Jag/vi har inget att klaga på utan vill ge våra bästa rekommendationerna till mäklare mm. Läs mer
  • 2020-02-10

Lennart P skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    Försäljning Teleborg, Växjö.
    Mycket trevligt bemötande.
    Professionellt i alla avseenden. Läs mer
  • 2020-02-10

Therése N skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    1,5 plans villa som sålts, Bra proffisionellt bemötande från mäklaren. Jag hade inga förväntningar mer än att få huset sålt. Gick relativt smärtfritt och vi fick bra hjälp av mäklaren på vägen. Läs mer
  • 2020-02-02

Lars-åke L skrev om Fastighetsbyrån Växjö
    En mycket förtroende ingivande mäklare.
    Gick bra med alla formella steg i köpet. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte