Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Fastighetsbyrån är Vimmerby & Hultsfreds största mäklare. Vi är marknadsledande i båda våra kära kommuner & dessutom den mest rekommenderade fastighetsmäklaren lokalt.
Vi har ett nära samarbete med samtliga sparbanker på våra orter, Vimmerby Sparbank, Lönneberga-Tuna-Vena Sparbank, Virserums Sparbank & givetvis med Swedbank.

Du hittar oss på Sevedegatan 37 i Vimmerby, Bryggerigatan 1 i Hultsfred eller efter önskemål hemma hos dig eller på något av sparbankernas kontor ute i våra kommuner.

Fastighetsbyrån har varit verksamma lokalt sedan 1975 & är experter på marknaden i Vimmerby & Hultsfred. Vi erbjuder en professionell & trygg mäklartjänst som alltid ligger i utvecklingens framkant. Det innebär att vi utöver traditionellt fastighetsmäkleri kan erbjuda digitala alternativ för värderingar, visningar & möten genom den senaste tekniken.

Tveka inte, lita på andra kunders rekommendationer & hör av Dig till oss Du också!

Läs vad 246 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred 2

• Hultet (vimmerby)
    2021-09-23
    Bra bemötande! Kunniga mäklare och bra service!
    Kul att höra Mathilda & vad roligt att det gick så bra med er försäljning! Tack för förtroendet! & trevlig helg :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-09-06
    Bra service och trevligt bemötande
    Stort tack för omdömet Stig! Riktigt roligt att läsa :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-08-23
    Trevligt bemötande. Snabb kontakt. Snabbt avslut på affären.
    Kul att höra Stefan! Stort tack för de fina orden :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    Mycket bra

Hade inga men mäklaren var proffsig

Super
    Stort tack Heimo för ditt omdöme, mycket kul att höra att du är nöjd! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    Bra

De jag hade levde mäklaren upp till

Kanon
    Mycket kul att höra! Tack frö att du tog dig tiden att lämna ett omdöme :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-08-09
    Hade inte så mycket kontakt med mäklaren då vi kontaktade säljaren direkt. Men i övrigt var vi nöjda.
    Tack för att du tog dig tiden att ge oss ett omdöme Gunilla! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-08-01
    Jag anlitade Magnus Eek och jag är mycket nöjd! Allt gick snabbt och smidigt. Flexibel och snabba svar. Proffsig mäklare som kan sin sak!
    Stort tack för det Fredrik, himla kul att läsa! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-07-08
    Vi är mkt nöjda med vår kontakt Annie
    Full pott! Tack för det Johanna! Kul att höra att du är nöjd :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Slätten (Hultsfred)
    2021-06-22
    Smidigt och tillmötesgående.
    Bra kommunikation och trevligt bemötande.
    Hej Peter! Skönt att höra att du tyckte affären var smidig & att vi hade en bra kommunikation. Tack för att du tog dig tiden att berätta det för oss & hoppas ni kommer trivas i huset :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-06-19
    Bra bemötande. Går fort, kanske lite lugnare.
    Bra visning, svar på frågor, teknisk kunskap, kunde vara mer utförlig.
    Mycket proffsigt bemötande.
    Mvh. Jan
    Tack Jan för att du tog dig tiden att ge oss ett omdöme, vi är glada att du är nöjd med helheten och hoppas att du kommer trivas i Målilla! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-06-07
    Husköp. Våra kontakter med Fastighetsbyrån i Vimmerby var mycket professionella och trevliga att ha att göra med. Lätt att få kontakt och alla klurigheter och funderingar fick man snabbt utrett.
    Mäklaren som förmedlare försäljningen/köpet var en fröjd att ha att göra med, allt fungerade smidigt.
    Tack för att du tog dig tiden att skriva ett så fint omdöme! Vi blir så himla glada av att höra hur nöjda ni varit med oss inför ert husköp. Hoppas ni kommer trivas i Virserum :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-06-06
    Vi köpte ett hus via Fastighetsbyrån Vimmerby och Hultsfred och kan verkligen rekommendera dem. Vår mäklare Annie Ivarsson var mycket hjälpsam, förtroendeingivande och noggrann och gjorde vårt husköp enkelt och roligt.
    Tack Annika för du tog dig tiden att lämna ett omdöme! Vi är otroligt glada över att ni är nöjda med ert husköp och att vår mäklare gjorde affären enkel & roligt :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
  • köpte sin lägenhet med hjälp av
    2021-06-04
    Jag köpte en lägenhet i Vimmerby och blev hela tiden bemött på ett synnerligen trevligt sätt. Mäklaren och andra på Fastighetsbyrån var mycket kunniga och effektiva. Jag är väldigt nöjd.
    Tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme Torbjörn, vi är mycket glada över att du är nöjd med vår service och din nya lägenhet! Hoppas du kommer trivas :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-06-04
    Köpt och sålt villa och har blivit mycket bra bemött av Magnus Eek. Servicen har varit över förväntan och har skötts ytterst proffesionellt.
    Vad roligt att höra att du är nöjd Kjell! Tack för att du tog dig tiden att berätta det för oss :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
  • 2021-05-29
    Anlitade Magnus Boberg för försäljning av mitt hus.
    Allt gick jätte smidigt från fotografering, visning samt pappersarbete.
    Blev god informerad under försäljningens process.
    Magnus är en engagerad Mäklare som jag varmt kan rekommendera
    Stort tack för dem fina orden Per! Vad kul att du är nöjd men vår mäklare Magnus B :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Centralt (Hultsfred)
    2021-05-13
    Vi anlitade Magnus Eek för försäljning av en av våra fastigheter.

Vi blev mycket bra bemötta, bra upplägg, fotografering, och planering från start till slut.

Affären gick snabbt, vi fick mer än vad vi väntat.
    Alla pappersarbeten kom löpande i rätt ordning och fanns de frågor eller funderingar fick man snabba svar dag som kväll.
    Mycket bra service!
    Tack för omdömet Oliver! Alltid lika kul att höra att ni är nöjda med oss & vår service :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-05-13
    Vi är supernöjda med Annie och rekommenderar henne varmt, påläst och väldigt trevlig!!
    Tack för att ni tog er tid att lämna ett omdöme! Vad kul att höra att ni är nöjda! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-04-06
    Vi har sålt en villa på en mindre ort. Vår mäklare guidade oss genom hela processen och kunde svara på alla våra frågor i tid och otid.
    Himla kul att ni är nöjda med ert val av mäklare! Stort tack för förtroendet :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-04-06
    Det gick snabbt och smidigt att få vår villa såld. Mäklaren trevlig och professionell.
    Tack för förtroendet & för det fina omdömet Tomas! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Vimmerby
    2021-02-28
    Husköp. Trevligt bemötande, snabb och smidig affär, snabbt svar på frågor.
    Härligt att höra Jenny, hoppas du kommer trivas i ditt nya hus :) ta hand om dig! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Centralt (hultsfred)
    2021-02-04
    Vi uppskattar att han tog sig tid och lyssna och ge råd vad vi behövde tänka på och göra. Han hade också en positiv inställning som smittade av sig till oss och gjorde att vi kände förtroende i hela processen.
    Tack för dem fina orden Jenni, så himla kul att höra! Ta hand om er :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-01-06
    Sålt enfamiljshus, bra kontakt med mäklaren under hela processen.
    Tack för fullpotten Torbjörn, vilken bra start på det nya året!
    Kul att hör att allt har gått enligt förväntningarna :) God fortsättning!
    2021-01-03
    Härligt bemötande och bra dialog under hela försäljningsprocessen av vårt hus.
    Fastighetsbyrån i Vimmerby är överlägset bästa fastighetsförmedlingen i stan alla kategorier.
    Vilket fantastiskt betyg! Stort tack för det Peter & tack för förtroendet! God fortsättning :D Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-12-17
    Har sålt kedjehis/villa i Gullringen! Blev mycket väl bemött. I Corona tider "fick" jag inte gå ut och mäklaren kom hem till mig vid flera tillfällen. Allt fungerade perfekt! Mycket bra service!
    Kul att du är nöjd och att allt kändes tryggt, vi ses snart igen! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-12-02
    Mäklaren var mycket tillmötesgående och vänlig. När det dök upp oförutsedda problem kom han med kreativa lösningar.
    Vilket fint omdöme, stort tack för det Åsa! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Vimmerby
    2020-11-30
    Jag har sålt huset vi bor i och den trevlige mäklaren har skött detta på ett mycket bra sätt.Det blev efter förväntan.
    Tack Birgitta! Vi är otroligt glada över att du är nöjd med oss :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Pelarne
    2020-11-18
    Har sålt ett hus ute på landet.
    Mäklaren har på ett trovärdigt och seriöst sätt bemött mina önskemål och gett råd och förslag som varit relevanta och jag blivit mycket nöjd med min husförsäljning.
    Tack för att ditt omdöme, kul att höra att du är nöjd Annika! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-11-09
    Bra och pålästa! Lite fegs i utgångspriset
    Tack för betyget Håkan, vi ses på tillträdet! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-10-26
    The services by the broker were very professional, correct and transparent.
    Thank you so much for your kind words! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-10-21
    Jag rekommenderar starkt tjänsterna från mäklaren och Fastighetsbyrån Vimmerby.
    Stort tack för rekommendationen! Kul att höra att ni är nöjda med oss :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-10-07
    Mycket trevlig och kunnig mäklare,
    MAGNUS är rätt person på rätt plats.
    Jag är mycket nöjd med Er
    Tack själv Henryka för det otroligt positiva omdömet! Hoppas ni kommer att trivas i Virserum :)
    Lycka till med allt och välkomna åter!
    • Mörlunda
    2020-10-06
    Bostadshus i Mörlunda.
    Smidig att ha och göra med.
    Tack för att du tog dig tid att ge oss ett omdöme! Hoppas vi ses igen :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-09-16
    Magnus Eek var mycket bra.. hjälpsam och saklig det uppskattar jag
    Tack för det positiva betyget Tom! Du är välkommen åter :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
  • Cotobas M
    köpte sitt hus med hjälp av
    2020-09-09
    Jag är mycket nöjd med mäklaren det
    Tack för det fina betyget Marian, välkommen åter! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-08-26
    Blev kontaktad av Magnus då han sett att vår bostad legat ute på hemnet under en längre tid "ca 7 månader."
    Han tyckte det var märkligt att bostaden inte blivit såld och erbjöd sig att hjälpa oss sälja den.
    Vilan har lite renoveringsbehov men det såg inte Magnus som något hinder utan menade mer att det handlade om att hitta rätt köpare.
    Sagt och gjort så valde vi Magnus och efter 1 1/2 vecka på hemnet så hade han sålt bostaden med en uppsida på 20.000kr gentemot vad vi ville ha.

KUNDE inte vara mer nöjd med mäklaren en vad jag är med Magnus. Han är en riktig stjärnmäklare!!

Mycket nöjd!!
    Tack då mycket för omdömet Nicklas, vi är glada över att du är nöjd! Välkommen åter :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-08-26
    Vi är mycket positiva till vår mäklare Magnus Eek på Fastighetsbyrån i Vimmerby med försäljning av vår villa. Allt gick snabbt och kommunikationen har varit suverän. Vi har fått svar på våra frågor vilken dag eller tidpunkt på dygnet.Vi kommer rekommendera honom till vänner och bekanta
    Tack så mycket för det fina omdömet Jörgen, kul att du är nöjd och kommer rekommendera oss! Välkommen åter :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Centralt (Hultsfred)
    2020-08-03
    Bra mäklare inte byråkratisk utan vänlig och praktisk, trots mycket papper. Har köpt två hus i Hultsfred.
    Fastighetsbyrån i Vimmerby är helt suverän,
    Jag tror att det är fastighetsbyrån i Hultsfred som har en anställd som heter Edyta någonting. Där skulle jag aldrig handla.
    Vi tackar vänligt för det positiva omdömet, kul att du är nöjd med dina affärer :) Välkommen åter! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-07-20
    Hej Vi har sålt en sommarstuga med mycket bra resultat.
    Vi hade ovanligt många besökare på visning samt budgivning.
    Mäklaren har genomfört sitt uppdrag med bravur.
    Tack för ditt fina omdöme Per! Vi tyckte det var kul att så många kunde komma på visningen av er fina stuga, den kommer köparna njuta mycket av.

Tack för förtroendet, ni är alltid välkomna åter :)
    2020-07-20
    Har sålt ett hus gick väldigt snabbt .Bra kontakt med Mäklare, Magnus Eek mycket nöjd med allt.
    Tack för ditt omdöme Fredrick, vad kul att du är nöjd med helheten! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Vena
    2020-07-07
    Har sålt en villa på landet. Mäklaren var väldigt trevlig och tillmötesgående. Hans angagemang var mycket positivt och trots att han hade semester var han aktiv hela tiden och hörde av sej. Mäklaren levde väldigt väl upp till våra förväntningar som var att vi ville sälja vår villa så fort som möjligt då vi redan flyttat till annat boende.
    Vi tackar vänligt för det fina omdömet. Kul att höra att vi levde upp till dina förväntningar! Ha en fortsatt fin sommar :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Centralt (vimmerby)
    2020-06-20
    Mycket nöjd
    Sålde en villa
    Fick den hjälp jag förväntade mig
    Tack för att vi fick hjälpa till med försäljningen! Vi är glada över att du är nöjd :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-04-27
    Vi har fått hjälp av mäklare Magnus Boberg med att sälja vårt hus som vi ägt i 42 år. Vid första besöket möttes vi av en trevlig och mycket personlig man med stora kunskaper, ett proffs helt enkelt. Genom resan fram till försäljningen har vi guidats tryggt och mött mycket kunskap, aldrig problem utan bara lösningar hela tiden även nu i coronatid när ingen vet hur morgondagen blir.
    Det är vår första husförsäljning och vi har känt fantastiskt och tryggt bemötande hela tiden. Mycket bättre än våra förväntningar.
    Rätt man på rätt plats.
    Tack så himla mycket för att du tog dig tid till att lämna ett så fint omdöme, vi är otroligt glada över att du känner dig nöjd! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-04-22
    Jag har sålt en villa i Silverdalen . Mäklaren var effektiv och med ett gott bemötande .
    Sammantaget var hela affären en positiv upplevelse , flexibiliteten hos mäklaren Magnus Ek är mycket uppskattad.

mvh Magnus Folkesson
    Tack för det fina omdömet Magnus! Så himla kul att du är nöjd med helheten :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-03-02
    Vi har sålt ett hus ute på landet. Vi är mycket nöjda med mäklaren så här långt. Försäljningen är ännu inte slutförd.
    Hoppas ni blir lika nöjda med utförandet av tillträdet! Vi ses snart igen :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-03-02
    mycket nöjd med den service vi har fått från mäklaren vid mitt husköp via dig. värdtjänst från första dagen.
    Vi tackar vänligt för det fina omdömet! Kul att höra att du är nöjd :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-03-02
    Vi köpte en villa utanför Vimmerby. Vi blev väl bemötta redan från att vi kom på visningen till att vi fick nycklarna. Ingenting att klaga på! Vi fick vårt drömhus!

Vi hade inte några specifika förväntningar, då vi varken sålt eller köpt hus innan så visste vi inte riktigt vad som väntade rent "mäklar-mässigt". Men vi är mer än nöjda.
    Tack för ditt fina omdöme Linda. Härligt att höra att du är nöjd med din köpupplevelse!
    Hoppas ni kommer trivas i drömhuset :)
    • Frödinge
    2020-03-01
    Hus. Bra. Han var bra. Den var bra.
    Tack för omdömet Anders!
    Vi är glada över att du är nöjd :)
    2020-02-10
    Jag har köpt en fastighet som skall användas som sommarhus nere i Vimmerby. Mäklaren har varit väldigt hjälpsam och proffsig.
    Tack för det fina omdömet Jonas!
    Hoppas ni kommer trivas i sommarhuset :)
    2020-02-08
    Köpt hus i Mariannelund Hembygdsgatan 13.
    Bemötandet av Magnus Eek var utmärkt.
    Hade inte tänkt köpa hus men det var svårt att avstå när objektet på Hembygdsgatan 13 dök upp.
    Magnus gav oss en chans till att höja budet.
    Det blev ett lyckat köp.
    Överlåtelsen med Magnus Boberg var också perfekt.
    Tack för blomman.
    Tack Hans för det fina omdömet!
    Vi är glada över att du är nöjd med helheten :)

Välkommen åter!
    2020-02-06
    Köpt hus i Mariannelund.
    Trevlig mäklare.
    Fick veta vad vi ville ha reda på.
    Vi var ganska nollställda, skulle egentligen inte köpa hus, men vi är väldigt nöjda.
    Tack Berith för det fina omdömet!
    Vi är glada över att du är nöjd :)