Fastighetsbyrån Vimmerby

Sevedegatan 37, 598 37 Vimmerby — Visa karta

Här i Vimmerby har vi på Fastighetsbyrån varit verksamma ända sedan år 1975. Vi är en av områdets ledande aktörer och vi kan hela bostadsmarknaden, allt från villor till bostadsrätter eller gårdar mitt ute på landet. Vi erbjuder en professionell och trygg mäklartjänst och genomför alla de uppdrag vi åtar oss mycket noggrant.

Vi är miljöcertifierade och vill minska miljöpåverkan så mycket som möjligt inom fastighetsbranschen. Detta är något vi även förmedlar till våra kunder. Varmt välkommen till oss!
Öppet just nu
Mån-Ons: 08:00-16:00
Tor: 08:00-17:30
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 146 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vimmerby

• 2020-09-16

Tom R skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Magnus Eek var mycket bra.. hjälpsam och saklig det uppskattar jag Läs mer
    2020-09-16 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Tom R
    Tack för det positiva betyget Tom! Du är välkommen åter :)
  • Cotobas M

2020-09-09

Cotobas M skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Jag är mycket nöjd med mäklaren det Läs mer
    2020-09-14 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Cotobas M
    Tack för det fina betyget Marian, välkommen åter!
  • 2020-08-26

Niclas J skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Blev kontaktad av Magnus då han sett att vår bostad legat ute på hemnet under en längre tid "ca 7 månader."
    Han tyckte det var märkligt att bostaden inte blivit såld och erbjöd sig att hjälpa oss sälja den.
    Vilan har lite renoveringsbehov men det såg inte Magnus som något hinder utan menade mer att det handlade om att hitta rätt köpare.
    Sagt och gjort så valde vi Magnus och efter 1 1/2 vecka på hemnet så hade han sålt bostaden med en uppsida på 20.000kr gentemot vad vi ville ha.

KUNDE inte vara mer nöjd med mäklaren en vad jag är med Magnus. Han är en riktig stjärnmäklare!!

Mycket nöjd!! Läs mer
    2020-08-27 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Niclas J
    Tack då mycket för omdömet Nicklas, vi är glada över att du är nöjd! Välkommen åter :)
  • 2020-08-26

Jörgen L skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi är mycket positiva till vår mäklare Magnus Eek på Fastighetsbyrån i Vimmerby med försäljning av vår villa. Allt gick snabbt och kommunikationen har varit suverän. Vi har fått svar på våra frågor vilken dag eller tidpunkt på dygnet.Vi kommer rekommendera honom till vänner och bekanta Läs mer
    2020-08-27 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Jörgen L
    Tack så mycket för det fina omdömet Jörgen, kul att du är nöjd och kommer rekommendera oss! Välkommen åter :)
  • 2020-08-03

Inge H skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Bra mäklare inte byråkratisk utan vänlig och praktisk, trots mycket papper. Har köpt två hus i Hultsfred.
    Fastighetsbyrån i Vimmerby är helt suverän,
    Jag tror att det är fastighetsbyrån i Hultsfred som har en anställd som heter Edyta någonting. Där skulle jag aldrig handla. Läs mer
    2020-08-03 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Inge H
    Vi tackar vänligt för det positiva omdömet, kul att du är nöjd med dina affärer :) Välkommen åter!
  • 2020-07-20

Pär C skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Hej Vi har sålt en sommarstuga med mycket bra resultat.
    Vi hade ovanligt många besökare på visning samt budgivning.
    Mäklaren har genomfört sitt uppdrag med bravur. Läs mer
    2020-07-22 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Pär C
    Tack för ditt fina omdöme Per! Vi tyckte det var kul att så många kunde komma på visningen av er fina stuga, den kommer köparna njuta mycket av.

Tack för förtroendet, ni är alltid välkomna åter :)
  • 2020-07-20

Fredrick A skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Har sålt ett hus gick väldigt snabbt .Bra kontakt med Mäklare, Magnus Eek mycket nöjd med allt. Läs mer
    2020-07-22 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Fredrick A
    Tack för ditt omdöme Fredrick, vad kul att du är nöjd med helheten! :)
  • 2020-07-07

Annica E skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Har sålt en villa på landet. Mäklaren var väldigt trevlig och tillmötesgående. Hans angagemang var mycket positivt och trots att han hade semester var han aktiv hela tiden och hörde av sej. Mäklaren levde väldigt väl upp till våra förväntningar som var att vi ville sälja vår villa så fort som möjligt då vi redan flyttat till annat boende. Läs mer
    2020-07-08 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Annica E
    Vi tackar vänligt för det fina omdömet. Kul att höra att du vi levde upp till dina förväntningar! Ha en fortsatt fin sommar :)
  • 2020-06-20

Britt-inger K skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Mycket nöjd
    Sålde en villa
    Fick den hjälp jag förväntade mig Läs mer
    2020-06-22 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Britt-inger K
    Tack för att vi fick hjälpa till med försäljningen! Vi är glada över att du är nöjd :)
  • 2020-05-08

Mariette F skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Min mäklare Magnus Eek var mycket trevlig och hjälpsam. Försäljningen gick mycket bra. Jag är mycket nöjd med allt. Läs mer
    2020-05-18 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Mariette F
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, vi är mycket glada över att du är nöjd med helheten!
  • 2020-04-27

Anne-maj Linnéa Maria Z skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi har fått hjälp av mäklare Magnus Boberg med att sälja vårt hus som vi ägt i 42 år. Vid första besöket möttes vi av en trevlig och mycket personlig man med stora kunskaper, ett proffs helt enkelt. Genom resan fram till försäljningen har vi guidats tryggt och mött mycket kunskap, aldrig problem utan bara lösningar hela tiden även nu i coronatid när ingen vet hur morgondagen blir.
    Det är vår första husförsäljning och vi har känt fantastiskt och tryggt bemötande hela tiden. Mycket bättre än våra förväntningar.
    Rätt man på rätt plats. Läs mer
    2020-04-28 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Anne-maj Linnéa Maria Z
    Tack så himla mycket för att du tog dig tid till att lämna ett så fint omdöme, vi är otroligt glada över att du känner dig nöjd!
  • 2020-04-22

Magnus F skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Jag har sålt en villa i Silverdalen . Mäklaren var effektiv och med ett gott bemötande .
    Sammantaget var hela affären en positiv upplevelse , flexibiliteten hos mäklaren Magnus Ek är mycket uppskattad.

mvh Magnus Folkesson Läs mer
    2020-04-28 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Magnus F
    Tack för det fina omdömet Magnus! Så himla kul att du är nöjd med helheten :)

Ulla J skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi har sålt ett hus ute på landet. Vi är mycket nöjda med mäklaren så här långt. Försäljningen är ännu inte slutförd. Läs mer
    2020-04-27 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Ulla J
    Hoppas ni blir lika nöjda med utförandet av tillträdet! Vi ses snart igen :)

Synnøve K skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    mycket nöjd med den service vi har fått från mäklaren vid mitt husköp via dig. värdtjänst från första dagen. Läs mer
    2020-03-02 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Synnøve K
    Vi tackar vänligt för det fina omdömet! Kul att höra att du är nöjd :)

Linda H skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi köpte en villa utanför Vimmerby. Vi blev väl bemötta redan från att vi kom på visningen till att vi fick nycklarna. Ingenting att klaga på! Vi fick vårt drömhus!

Vi hade inte några specifika förväntningar, då vi varken sålt eller köpt hus innan så visste vi inte riktigt vad som väntade rent "mäklar-mässigt". Men vi är mer än nöjda. Läs mer
    2020-03-02 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Linda H
    Tack för ditt fina omdöme Linda. Härligt att höra att du är nöjd med din köpupplevelse!
    Hoppas ni kommer trivas i drömhuset :)
  • 2020-03-01

Anders P skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Hus. Bra. Han var bra. Den var bra. Läs mer
    2020-03-02 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Anders P
    Tack för omdömet Anders!
    Vi är glada över att du är nöjd :)
  • 2020-02-10

Jonas L skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Jag har köpt en fastighet som skall användas som sommarhus nere i Vimmerby. Mäklaren har varit väldigt hjälpsam och proffsig. Läs mer
    2020-03-02 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Jonas L
    Tack för det fina omdömet Jonas!
    Hoppas ni kommer trivas i sommarhuset :)
  • 2020-02-08

Hans S skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Köpt hus i Mariannelund Hembygdsgatan 13.
    Bemötandet av Magnus Eek var utmärkt.
    Hade inte tänkt köpa hus men det var svårt att avstå när objektet på Hembygdsgatan 13 dök upp.
    Magnus gav oss en chans till att höja budet.
    Det blev ett lyckat köp.
    Överlåtelsen med Magnus Boberg var också perfekt.
    Tack för blomman. Läs mer
    2020-03-02 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Hans S
    Tack Hans för det fina omdömet!
    Vi är glada över att du är nöjd med helheten :)

Välkommen åter!
  • 2020-02-06

Berith S skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Köpt hus i Mariannelund.
    Trevlig mäklare.
    Fick veta vad vi ville ha reda på.
    Vi var ganska nollställda, skulle egentligen inte köpa hus, men vi är väldigt nöjda. Läs mer
    2020-03-02 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Berith S
    Tack Berith för det fina omdömet!
    Vi är glada över att du är nöjd :)
  • 2020-01-31

Maria S skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Väldigt proffsig och duktig mäklare. Lätt att få kontakt med och svarar alltid. Otroligt nöjda! Läs mer
  • 2020-01-29

Claes R skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Mycket proffsigt hanterat från start till mål. Läs mer
  • 2020-01-02

Tobias B skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Har sålt en mindre villa på cirka 90 kvm utanför Vimmerby. Supernöjd med mäklare Magnus Eek. Han har gjort en kanon jobb och allt har varit enkelt och smidigt! Läs mer
  • 2019-12-14

Christian B skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Köpte villa, sålde bostadsrätt. Blev positivt bemött. Hade förväntningar på fler spekulanter på visningarna och därmed högre försäljningspris. Läs mer
  • 2019-12-10

Birgitta N skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Köpt en bostadsrätt i Vimmerby och allt har fungerat bra! Läs mer
  • 2019-11-17

Pernilla E skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Magnus Eek hjälpte oss att sälja vårt hus när vi lite hastigt köpt ett annat hus.
    Han svarade alltid snabbt på alla våra frågor och sålde vår bostad på ca 1 vecka. Allting över förväntan. Läs mer
  • Linus S

2019-10-28

Linus S skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Kanon service. Sålde huset å de fixade allt 5/5 Läs mer
  • 2019-10-27

Emelie B skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    sålde min bostad: Mäklaren va trevlig och lättsam. Informerade tydligt och va tillgänglig under hela tiden. Budgivningen var uppriktig för alla parter. Vi gick igenom kontraktet noga och han tog tid att svara på frågor. Magnus Boberg kan jag rekommendera! Läs mer
  • 2019-10-21

Carl U skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi har köpt en bostadsrätt. Vi har ingen tidigare erfarenhet av mäklare, det blev en positiv erfarenhet.
    Mycket väl bemötta av mäklaren, bra information om affären. Läs mer
  • 2019-10-10

Anna-Karin L skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Magnus Boberg var underbar! Servicevänlig , lätt att nå och trevlig. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-10-03

Eva-Lena K skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    En mycket duktig mäklare som bemötte oss på ett väldigt bra sätt och som gav oss den hjälp vi behövde. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-09-26

Barbro H skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Mycket nöjd med mäklaren, snabb och effektiv samt trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-09-09

Jim L skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Suger! Väldigt dålig på att ge information så man förstår! Läs mer
  • Beatrice L M L

2019-08-12

Beatrice L M L skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi ger våra varma rekommendationer till Magnus Boberg. Skötte försäljningen av vårt hus exemplariskt. Vi hade problem med våra första köpare, men Magnus löste det hela utan problem och hade nya köpare klara direkt. Helt klart den bästa mäklaren i Vimmerby! Läs mer
  • 2019-08-11

Inge V skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi har sålt en bostadsrätt i Vimmerby
    Vi blev bemötta på ett professionellt
    och bra sätt
    Han var trevlig och lätt att ha att göra med så han får dom bästa rekommendationer från oss Läs mer
  • Henrik L

2019-08-03

Henrik L skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi är jätte nöjda med vårat husköp, och stort tack till Magnus Boberg med bra kontakt och ett fint bemötande hela vägen. Läs mer

Eva A skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Mycket proffsigt bemötande .Ärligt och ett bra samarbete.Mycket bra kontakt via sms .Alltid blivit uppdaterad både via sms och vi prsonlig kontakt via telefon.Mycket bra . Läs mer

Claes A skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    jag har sålt ett hus byggt 1968 i Vimmerby jag har blivit mycket bra bemött av mäklaren våra förväntningar har verkligen mäklaren levt upp till har ingen större erfarenhet av hus försäljning men är riktigt nöjd med allting . Läs mer

Anna H skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi både köpte och sålde bostad via Fastighetsbyrån i Vimmerby och vi kunde inte blivit bemötta bättre.
    Alltid tillgänglig, bemötte oss väl oavsett tid vi hörde av oss och med vi kände att vi fick en nära kontakt med vår mäklare.
    Vi kan varmt rekommendera fastighetsbyrån i Vimmerby. Läs mer
  • 2019-07-11

Anders A skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Trevligt bemötande. Hade kanske inte helt koll på själva objektet. Läs mer
  • Eivor K

2019-07-03

Eivor K skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Fastighetsmäklare Magnus Boberg har varit helt fantastisk, proffsig inom sitt område och visat ett mycket trevligt bemötande.
    Jag kan varmt rekommendera M Boberg och Fastighetsbyrån i Vimmerby. Läs mer
  • Roger J

2019-05-13

Roger J skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Oroffetionellt och korrekt hanterat. Läs mer
  • 2019-05-06

Torgny Anders B skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Ser att Magnus "Mr 100%" får många positiva omdömen. De som skriver dem är säljare och det är inte så konstigt då hans objekt många gånger har fördubblats i pris vid budgivningen.
    Att möta honom som presumtiv köpare är en helt annan upplevelse. Svår att få tag på, svarar inte på frågor ang objektet. Vi som har långt att åka fick vid ett tillfälle ingen möjlighet till extra visning då han svarade att han hade 50 intressenter anmälda till ordinarie visning. Läs mer
  • 2019-04-29

Annette F skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Udemærket oplevelse, det største problem var at finde tid til at mødes, pga DK/S.

Mægleren kom ud til underskrift I fritidshuset på en lørdag, hvor han havde fri, men vi var I Sverige Läs mer
  • 2019-02-19

Dzenan H skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Mäklaren Magnus gjorde ett mycket bra jobb när han sålde vårat hus. Kontaktbar hela tiden när man undrar något osv. Allt gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2018-11-24

Eva F skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi fick bra hjälp med försäljningen av vårat hus.
    Mycket trevliga mäklare.
    Rekommenderas varmt Läs mer
  • 2018-11-08

Christer J skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    sålt bostadsfastighet Mäklaren löste de praktiska frågorna på ett mycket förtroendeingivande sätt. Läs mer
  • 2018-10-30

Lars K skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Trevligt och proffsigt bemötande! Läs mer
  • 2018-10-23

Lejla H skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Jag och min sambo är förstagångsköpare och har köpt en nyproducerad lägenhet av Magnus Boberg! Vi är otroligt nöjda med bemötandet, genomförandet och inte minst köpet. Vi rekomenderar Fastighetsbyrån och framförallt Magnus Boberg till alla som skall köpa/sälja sin bostad i framtiden! Läs mer
  • 2018-09-24

Anna Maria S skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Rätt stressad vid vårt köp, ganska kortfattad muntlig info, ingeb mäklarvisning alls, saknar tillägg ang lösöresförteckning Läs mer
  • 2018-09-20

Elisabeth B skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Gjorde försäljningen av min bostadsrätt väldigt enkel för mig. Läs mer

Sevedegatan 37, 598 37 Vimmerby