Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Fastighetsbyrån är Vimmerby & Hultsfreds största mäklare. Vi är marknadsledande i båda våra kära kommuner & dessutom den mest rekommenderade fastighetsmäklaren lokalt.
Vi har ett nära samarbete med samtliga sparbanker på våra orter, Vimmerby Sparbank, Lönneberga-Tuna-Vena Sparbank, Virserums Sparbank & givetvis med Swedbank.

Du hittar oss på Sevedegatan 37 i Vimmerby, Bryggerigatan 1 i Hultsfred eller efter önskemål hemma hos dig eller på något av sparbankernas kontor ute i våra kommuner.

Fastighetsbyrån har varit verksamma lokalt sedan 1975 & är experter på marknaden i Vimmerby & Hultsfred. Vi erbjuder en professionell & trygg mäklartjänst som alltid ligger i utvecklingens framkant. Det innebär att vi utöver traditionellt fastighetsmäkleri kan erbjuda digitala alternativ för värderingar, visningar & möten genom den senaste tekniken.

Tveka inte, lita på andra kunders rekommendationer & hör av Dig till oss Du också!

Läs vad 274 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred 2

2022-11-04 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Visade intresse och tog sig an säljuppdraget på största allvar. Svarade snabbt på mina frågor.
    Kommer att rekommendera mäklaren om någon i min närhet frågar. Är tacksam för relativt snabb försäljning av bostaden.
    • Frödinge
    2022-11-02 Verifierad kund
    Proffsig, blev ständig uppdaterad och fick goda och tydliga råd.
    • Silverdalen
    2022-10-31 Verifierad kund
    Jag är nöjd med mäklaren, han kan sitt jobb.
    2022-10-24 Verifierad kund
    Efter första mötet blev vi förflyttade till en annan mäklare på grund av sommarlovet.
    Flera av uppgifterna om utgifter för försäljningen vid vårt första möte visade sig senare vara felaktiga.
    Vidare upplevde vi ofta att vi blev missförstådda trots att vi försökte kommunicera på både svenska, danska och engelska. Det enda positiva med denna försäljning är att huset såldes inom en månad, vilket mäklaren uppskattade vid första mötet.
    Jag skulle rekommendera Fastighetsbyrån att använda vissa mäklare för försäljning för internationella kunder för att undvika missförstånd.
    2022-09-28 Verifierad kund
    Bemötandet var bra, Jag hade inga speciella förväntningar. Han är bra på sitt arbete.
    Härligt att höra att vi levererade en positiv upplevelse! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2022-09-28 Verifierad kund
    Bra mottagande och proffsigt skött.
    Tack Jan, för rekommendationen och förtroendet! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2022-09-27 Verifierad kund
    Jag tycker att vår mäklare hade ett stort tålamod med, från vår sida, en lite utdragen igångsättning av vår försäljning. Sedan gick allt mycket fort med försäljning medans gården fortfarande låg som "kommande försäljning". Vår mäklare var trots det mycket tydlig med andra intressenter och stressade inte oss i vårt beslut utan nästan manade till lite eftertanke. Ser ut att bli en väldigt bra försäljning ur allas synpunkt, vad gäller nuvarande hyresgäster, överlåtelsedatum och inte minst köparna som verkar vara supertrevliga vilket gör allt lättare för oss.
    MVH Susanne
    Stort tack för ert fina omdömet Susanne! Det blev verkligen en lyckad försäljning :-) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Mörlunda
    2022-08-12 Verifierad kund
    Vi hoppades på att få snabb hjälp med att sälja vårt hus. Mäklaren gav oss tydlig information och redde ut ett mindre missförstånd gällande samfälligheten vi tillhör. Allt fungerade bra, och vi hade nyligen en lyckad kontraktskrivning med nöjda köpare.
    Kul att höra att alla är nöjda och tack för din rekommendation! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2022-07-23 Verifierad kund
    Jättetrevlig kontakt och ärlig bra information på visning.
    Noggrann uppföljning och slutade med ett köp.
    Kan varmt rekommenderas.
    Det är vår målsättning. Vi bugar och bockar för din fina rekommendation! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
  • skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2022-07-18 Spontant omdöme
    Jag vill bara tacka för ett mycket trevligt och vänligt bemötande av er mycket proffsiga fastighetsmäklare Sören Andersson. Sören Andersson besökte mig och värderade min bostad. Ha en fortsatt trevlig dag och kväll!
    Det var kul att höra. Tack för att du tog dig tid att rekommendera oss Helen. Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2022-07-12 Verifierad kund
    Första anlitade mäklaren hos er slutade på företaget utan att lämna över uppdraget till kollega. Inte ok. Den nya mäklaren som tog vid var jättetrevlig men ganska osäker. Missade information initialt om att dolda bud var något som förekom och vad det i så fall innebar. Utdragen försäljning. Köparna kom inte till tillträdesdagen utan hade skickat ombud som saknade fullmakt. Mäklaren borde ha dubbelkollat det. Men som sagt väldigt trevlig.
    Hej Karin. Tack för att du lämnar ärlig kritik, det uppskattar vi. Det fanns en anledning till att er första mäklare fick sluta och det är väldigt beklagligt att ni hamnade i kläm. Vi gjorde vårt bästa för att rädda upp situationen och hoppas ni nu med facit i hand är nöjda och belåtna med oss på Fastighetsbyrån. Vi tackar för ert tålamod och förtroende! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2022-06-16 Verifierad kund
    Mkt lyssnande och hjälpsam var Mikael.
    Var verkligen nöjd med honom.
    Mvh Ulf Frilund
    Tack Ulf för rekommendationen och de fina orden. Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Näs (Vimmerby)
    2022-06-13 Verifierad kund
    Bemötandet var så som jag föreställt mig. Jag hade inga förväntningar. Upplevelsen var utmärkt.
    Tack Ann-Britt för den recensionen :-) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Mariannelund
    2022-05-12 Verifierad kund
    Hej
    jag tycker att ni kan väntar på mitt svar tills efter jag har avslutat affären med fastighets byrån.
    mvh
    David Butler
    Hej David. Givetvis. Ibland går dessa förfrågningar ut lite för fort. Vi hoppas dock att du kommer vara lika nöjd efter tillträdesdagen som du förhoppningsvis är hittills. Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2022-03-30 Verifierad kund
    Jag är väldigt nöjd med mäklaren som skötte om min försäljning. Jag blev trevligt bemött.
    Tack för betyget Christina och för att du valde oss! :-) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Hultet (Vimmerby)
    2022-03-20 Verifierad kund
    Superbra bemötande, kändes tryggt och bra! De vet vad de gör. Snabbt gick de också! 10/10 / nöjd kund
    Tack Clara för att du tog dig tid att svara och för att du valde oss. Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Hultet (Vimmerby)
    2022-03-18 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och hög service nivå
    Stort tack för det Stig, himla kul att läsa! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2022-03-10 Verifierad kund
    Bra och vänligt bemötande av mäklaren, kändes att han ville väl med denna försäljning.
    Tack Anna för feedbacken :-) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2022-03-10 Verifierad kund
    Glad och kunnig, hade inga större förväntningar innan.
    Bra återkoppling,blev/ blir informerade hela tiden om försäljningens gång
    Tack Josephine för det fina omdömet! :-) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Vena
    2022-02-07 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande!
    Allt har fungerat jättebra och smidigt.
    Tack Britta för ditt omdöme. Det uppskattar vi. :-) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Centralt
    2022-02-02 Verifierad kund
    Bra upplevelse och bemötande från mäklaren
    Tack för det fina betyget! Det uppskattar vi! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Storebro
    2022-01-31 Verifierad kund
    Tack så mycket...
    vi fick mycket stöd vid köpet.
    Full pott! Tack Ingela för det fina omdömet. :-) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Centralt (hultsfred)
    2021-12-03 Verifierad kund
    Enkelt, bra kommunikation, tillgänglig
    Tack Marcus för förtroendet. Det uppskattar vi! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-12-01 Verifierad kund
    På bästa sätt. Seriöst mäklare byrån.
    Tack Zagross för det fina omdömet! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Näs (Vimmerby)
    2021-11-29 Verifierad kund
    allt fungerade ;motsvarade förväntningarna
    Tack Agneta för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Centralt (Hultsfred)
    2021-11-22 Verifierad kund
    Bra bemötande och väldigt behjälplig vid både visning och genomförande av kontraktsskrivningen.
    Tack Dan för din feedback! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Frödinge
    2021-11-18 Verifierad kund
    Mycket bra bemött.
    Noggrann och bra mäklare.
    Stort tack Tobias för att du valde oss! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Slätten (Hultsfred)
    2021-11-11 Verifierad kund
    Snabbt och smidigt och fruktansvärt bra att ha att göra med! Rekommenderar starkt
    Tack för förtroendet! Kul att du är nöjd! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Hultet (vimmerby)
    2021-09-23 Verifierad kund
    Bra bemötande! Kunniga mäklare och bra service!
    Kul att höra Mathilda & vad roligt att det gick så bra med er försäljning! Tack för förtroendet! & trevlig helg :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-09-06 Verifierad kund
    Bra service och trevligt bemötande
    Stort tack för omdömet Stig! Riktigt roligt att läsa :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-08-23 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Snabb kontakt. Snabbt avslut på affären.
    Kul att höra Stefan! Stort tack för de fina orden :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    Mycket bra

Hade inga men mäklaren var proffsig

Super
    Stort tack Heimo för ditt omdöme, mycket kul att höra att du är nöjd! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    Bra

De jag hade levde mäklaren upp till

Kanon
    Mycket kul att höra! Tack frö att du tog dig tiden att lämna ett omdöme :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-08-09 Verifierad kund
    Hade inte så mycket kontakt med mäklaren då vi kontaktade säljaren direkt. Men i övrigt var vi nöjda.
    Tack för att du tog dig tiden att ge oss ett omdöme Gunilla! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-08-01 Verifierad kund
    Jag anlitade Magnus Eek och jag är mycket nöjd! Allt gick snabbt och smidigt. Flexibel och snabba svar. Proffsig mäklare som kan sin sak!
    Stort tack för det Fredrik, himla kul att läsa! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-07-08 Verifierad kund
    Vi är mkt nöjda med vår kontakt Annie
    Full pott! Tack för det Johanna! Kul att höra att du är nöjd :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Slätten (Hultsfred)
    2021-06-22 Verifierad kund
    Smidigt och tillmötesgående.
    Bra kommunikation och trevligt bemötande.
    Hej Peter! Skönt att höra att du tyckte affären var smidig & att vi hade en bra kommunikation. Tack för att du tog dig tiden att berätta det för oss & hoppas ni kommer trivas i huset :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-06-19 Verifierad kund
    Bra bemötande. Går fort, kanske lite lugnare.
    Bra visning, svar på frågor, teknisk kunskap, kunde vara mer utförlig.
    Mycket proffsigt bemötande.
    Mvh. Jan
    Tack Jan för att du tog dig tiden att ge oss ett omdöme, vi är glada att du är nöjd med helheten och hoppas att du kommer trivas i Målilla! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-06-07 Verifierad kund
    Husköp. Våra kontakter med Fastighetsbyrån i Vimmerby var mycket professionella och trevliga att ha att göra med. Lätt att få kontakt och alla klurigheter och funderingar fick man snabbt utrett.
    Mäklaren som förmedlare försäljningen/köpet var en fröjd att ha att göra med, allt fungerade smidigt.
    Tack för att du tog dig tiden att skriva ett så fint omdöme! Vi blir så himla glada av att höra hur nöjda ni varit med oss inför ert husköp. Hoppas ni kommer trivas i Virserum :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-06-06 Verifierad kund
    Vi köpte ett hus via Fastighetsbyrån Vimmerby och Hultsfred och kan verkligen rekommendera dem. Vår mäklare Annie Ivarsson var mycket hjälpsam, förtroendeingivande och noggrann och gjorde vårt husköp enkelt och roligt.
    Tack Annika för du tog dig tiden att lämna ett omdöme! Vi är otroligt glada över att ni är nöjda med ert husköp och att vår mäklare gjorde affären enkel & roligt :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-06-04 Verifierad kund
    Jag köpte en lägenhet i Vimmerby och blev hela tiden bemött på ett synnerligen trevligt sätt. Mäklaren och andra på Fastighetsbyrån var mycket kunniga och effektiva. Jag är väldigt nöjd.
    Tack för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme Torbjörn, vi är mycket glada över att du är nöjd med vår service och din nya lägenhet! Hoppas du kommer trivas :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-06-04 Verifierad kund
    Köpt och sålt villa och har blivit mycket bra bemött av Magnus Eek. Servicen har varit över förväntan och har skötts ytterst proffesionellt.
    Vad roligt att höra att du är nöjd Kjell! Tack för att du tog dig tiden att berätta det för oss :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
  • skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-05-29 Spontant omdöme
    Anlitade Magnus Boberg för försäljning av mitt hus.
    Allt gick jätte smidigt från fotografering, visning samt pappersarbete.
    Blev god informerad under försäljningens process.
    Magnus är en engagerad Mäklare som jag varmt kan rekommendera
    Stort tack för dem fina orden Per! Vad kul att du är nöjd men vår mäklare Magnus B :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Centralt (Hultsfred)
    2021-05-13 Verifierad kund
    Vi anlitade Magnus Eek för försäljning av en av våra fastigheter.

Vi blev mycket bra bemötta, bra upplägg, fotografering, och planering från start till slut.

Affären gick snabbt, vi fick mer än vad vi väntat.
    Alla pappersarbeten kom löpande i rätt ordning och fanns de frågor eller funderingar fick man snabba svar dag som kväll.
    Mycket bra service!
    Tack för omdömet Oliver! Alltid lika kul att höra att ni är nöjda med oss & vår service :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-05-13 Verifierad kund
    Vi är supernöjda med Annie och rekommenderar henne varmt, påläst och väldigt trevlig!!
    Tack för att ni tog er tid att lämna ett omdöme! Vad kul att höra att ni är nöjda! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-04-06 Verifierad kund
    Vi har sålt en villa på en mindre ort. Vår mäklare guidade oss genom hela processen och kunde svara på alla våra frågor i tid och otid.
    Himla kul att ni är nöjda med ert val av mäklare! Stort tack för förtroendet :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Gullringen
    2021-04-06 Verifierad kund
    Det gick snabbt och smidigt att få vår villa såld. Mäklaren trevlig och professionell.
    Tack för förtroendet & för det fina omdömet Tomas! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Vimmerby
    2021-02-28 Verifierad kund
    Husköp. Trevligt bemötande, snabb och smidig affär, snabbt svar på frågor.
    Härligt att höra Jenny, hoppas du kommer trivas i ditt nya hus :) ta hand om dig! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Centralt (hultsfred)
    2021-02-04 Verifierad kund
    Vi uppskattar att han tog sig tid och lyssna och ge råd vad vi behövde tänka på och göra. Han hade också en positiv inställning som smittade av sig till oss och gjorde att vi kände förtroende i hela processen.
    Tack för dem fina orden Jenni, så himla kul att höra! Ta hand om er :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2021-01-06 Verifierad kund
    Sålt enfamiljshus, bra kontakt med mäklaren under hela processen.
    Tack för fullpotten Torbjörn, vilken bra start på det nya året!
    Kul att hör att allt har gått enligt förväntningarna :) God fortsättning!