Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Fastighetsbyrån är Vimmerby & Hultsfreds största mäklare. Vi är marknadsledande i båda våra kära kommuner & dessutom den mest rekommenderade fastighetsmäklaren lokalt.
Vi har ett nära samarbete med samtliga sparbanker på våra orter, Vimmerby Sparbank, Lönneberga-Tuna-Vena Sparbank, Virserums Sparbank & givetvis med Swedbank.

Du hittar oss på Sevedegatan 37 i Vimmerby, Bryggerigatan 1 i Hultsfred eller efter önskemål hemma hos dig eller på något av sparbankernas kontor ute i våra kommuner.

Fastighetsbyrån har varit verksamma lokalt sedan 1975 & är experter på marknaden i Vimmerby & Hultsfred. Vi erbjuder en professionell & trygg mäklartjänst som alltid ligger i utvecklingens framkant. Det innebär att vi utöver traditionellt fastighetsmäkleri kan erbjuda digitala alternativ för värderingar, visningar & möten genom den senaste tekniken.

Tveka inte, lita på andra kunders rekommendationer & hör av Dig till oss Du också!

Läs vad 230 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred 2

• 122.0 m²
    • Hultsfred
    2021-04-06
    Vi har sålt en villa på en mindre ort. Vår mäklare guidade oss genom hela processen och kunde svara på alla våra frågor i tid och otid.
    Himla kul att ni är nöjda med ert val av mäklare! Stort tack för förtroendet :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 189.0 m²
    2021-04-06
    Det gick snabbt och smidigt att få vår villa såld. Mäklaren trevlig och professionell.
    Tack för förtroendet & för det fina omdömet Tomas! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 130.0 m²
    • Vimmerby
    2021-02-28
    Husköp. Trevligt bemötande, snabb och smidig affär, snabbt svar på frågor.
    Härligt att höra Jenny, hoppas du kommer trivas i ditt nya hus :) ta hand om dig! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 158.0 m²
    • Centralt (hultsfred)
    2021-02-04
    Vi uppskattar att han tog sig tid och lyssna och ge råd vad vi behövde tänka på och göra. Han hade också en positiv inställning som smittade av sig till oss och gjorde att vi kände förtroende i hela processen.
    Tack för dem fina orden Jenni, så himla kul att höra! Ta hand om er :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 76.0 m²
    • Centralt (Vimmerby)
    2021-01-06
    Sålt enfamiljshus, bra kontakt med mäklaren under hela processen.
    Tack för fullpotten Torbjörn, vilken bra start på det nya året! Kul att hör att allt har gått enligt förväntningarna :) God fortsättning! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 192.0 m²
    • Centralt (Vimmerby)
    2021-01-03
    Härligt bemötande och bra dialog under hela försäljningsprocessen av vårt hus.
    Fastighetsbyrån i Vimmerby är överlägset bästa fastighetsförmedlingen i stan alla kategorier.
    Vilket fantastiskt betyg! Stort tack för det Peter & tack för förtroendet! God fortsättning :D Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 96.0 m²
    2020-12-17
    Har sålt kedjehis/villa i Gullringen! Blev mycket väl bemött. I Corona tider "fick" jag inte gå ut och mäklaren kom hem till mig vid flera tillfällen. Allt fungerade perfekt! Mycket bra service!
    Kul att du är nöjd och att allt kändes tryggt, vi ses snart igen! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 231.0 m²
    • Järnforsen
    2020-12-02
    Mäklaren var mycket tillmötesgående och vänlig. När det dök upp oförutsedda problem kom han med kreativa lösningar.
    Vilket fint omdöme, stort tack för det Åsa! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 130.0 m²
    • Vimmerby
    2020-11-30
    Jag har sålt huset vi bor i och den trevlige mäklaren har skött detta på ett mycket bra sätt.Det blev efter förväntan.
    Tack Birgitta! Vi är otroligt glada över att du är nöjd med oss :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 110.0 m²
    • Pelarne
    2020-11-18
    Har sålt ett hus ute på landet.
    Mäklaren har på ett trovärdigt och seriöst sätt bemött mina önskemål och gett råd och förslag som varit relevanta och jag blivit mycket nöjd med min husförsäljning.
    Tack för att ditt omdöme, kul att höra att du är nöjd Annika! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 119.0 m²
    2020-11-09
    Bra och pålästa! Lite fegs i utgångspriset
    Tack för betyget Håkan, vi ses på tillträdet! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 119.0 m²
    2020-10-26
    The services by the broker were very professional, correct and transparent.
    Thank you so much for your kind words! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 90.0 m²
    2020-10-21
    Jag rekommenderar starkt tjänsterna från mäklaren och Fastighetsbyrån Vimmerby.
    Stort tack för rekommendationen! Kul att höra att ni är nöjda med oss :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 195.0 m²
    2020-10-07
    Mycket trevlig och kunnig mäklare,
    MAGNUS är rätt person på rätt plats.
    Jag är mycket nöjd med Er
    Tack själv Henryka för det otroligt positiva omdömet! Hoppas ni kommer att trivas i Virserum :) Lycka till med allt och välkomna åter! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 122.0 m²
    • Mörlunda
    2020-10-06
    Bostadshus i Mörlunda.
    Smidig att ha och göra med.
    Tack för att du tog dig tid att ge oss ett omdöme! Hoppas vi ses igen :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 30.0 m²
    2020-09-16
    Magnus Eek var mycket bra.. hjälpsam och saklig det uppskattar jag
    Tack för det positiva betyget Tom! Du är välkommen åter :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
  • Cotobas M
    köpte sitt hus med hjälp av
    • 73.0 m²
    2020-09-09
    Jag är mycket nöjd med mäklaren det
    Tack för det fina betyget Marian, välkommen åter! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 107.0 m²
    2020-08-26
    Blev kontaktad av Magnus då han sett att vår bostad legat ute på hemnet under en längre tid "ca 7 månader."
    Han tyckte det var märkligt att bostaden inte blivit såld och erbjöd sig att hjälpa oss sälja den.
    Vilan har lite renoveringsbehov men det såg inte Magnus som något hinder utan menade mer att det handlade om att hitta rätt köpare.
    Sagt och gjort så valde vi Magnus och efter 1 1/2 vecka på hemnet så hade han sålt bostaden med en uppsida på 20.000kr gentemot vad vi ville ha.

KUNDE inte vara mer nöjd med mäklaren en vad jag är med Magnus. Han är en riktig stjärnmäklare!!

Mycket nöjd!!
    Tack då mycket för omdömet Nicklas, vi är glada över att du är nöjd! Välkommen åter :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 94.0 m²
    2020-08-26
    Vi är mycket positiva till vår mäklare Magnus Eek på Fastighetsbyrån i Vimmerby med försäljning av vår villa. Allt gick snabbt och kommunikationen har varit suverän. Vi har fått svar på våra frågor vilken dag eller tidpunkt på dygnet.Vi kommer rekommendera honom till vänner och bekanta
    Tack så mycket för det fina omdömet Jörgen, kul att du är nöjd och kommer rekommendera oss! Välkommen åter :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 174.0 m²
    • Centralt (Hultsfred)
    2020-08-03
    Bra mäklare inte byråkratisk utan vänlig och praktisk, trots mycket papper. Har köpt två hus i Hultsfred.
    Fastighetsbyrån i Vimmerby är helt suverän,
    Jag tror att det är fastighetsbyrån i Hultsfred som har en anställd som heter Edyta någonting. Där skulle jag aldrig handla.
    Vi tackar vänligt för det positiva omdömet, kul att du är nöjd med dina affärer :) Välkommen åter! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 70.0 m²
    • Hultsfred
    2020-07-20
    Hej Vi har sålt en sommarstuga med mycket bra resultat.
    Vi hade ovanligt många besökare på visning samt budgivning.
    Mäklaren har genomfört sitt uppdrag med bravur.
    Tack för ditt fina omdöme Per! Vi tyckte det var kul att så många kunde komma på visningen av er fina stuga, den kommer köparna njuta mycket av. Tack för förtroendet, ni är alltid välkomna åter :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-07-20
    Har sålt ett hus gick väldigt snabbt .Bra kontakt med Mäklare, Magnus Eek mycket nöjd med allt.
    Tack för ditt omdöme Fredrick, vad kul att du är nöjd med helheten! :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 86.0 m²
    • Vena
    2020-07-07
    Har sålt en villa på landet. Mäklaren var väldigt trevlig och tillmötesgående. Hans angagemang var mycket positivt och trots att han hade semester var han aktiv hela tiden och hörde av sej. Mäklaren levde väldigt väl upp till våra förväntningar som var att vi ville sälja vår villa så fort som möjligt då vi redan flyttat till annat boende.
    Vi tackar vänligt för det fina omdömet. Kul att höra att vi levde upp till dina förväntningar! Ha en fortsatt fin sommar :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 112.0 m²
    • Centralt (vimmerby)
    2020-06-20
    Mycket nöjd
    Sålde en villa
    Fick den hjälp jag förväntade mig
    Tack för att vi fick hjälpa till med försäljningen! Vi är glada över att du är nöjd :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 120.0 m²
    2020-05-08
    Min mäklare Magnus Eek var mycket trevlig och hjälpsam. Försäljningen gick mycket bra. Jag är mycket nöjd med allt.
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, vi är mycket glada över att du är nöjd med helheten! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-04-27
    Vi har fått hjälp av mäklare Magnus Boberg med att sälja vårt hus som vi ägt i 42 år. Vid första besöket möttes vi av en trevlig och mycket personlig man med stora kunskaper, ett proffs helt enkelt. Genom resan fram till försäljningen har vi guidats tryggt och mött mycket kunskap, aldrig problem utan bara lösningar hela tiden även nu i coronatid när ingen vet hur morgondagen blir.
    Det är vår första husförsäljning och vi har känt fantastiskt och tryggt bemötande hela tiden. Mycket bättre än våra förväntningar.
    Rätt man på rätt plats.
    Tack så himla mycket för att du tog dig tid till att lämna ett så fint omdöme, vi är otroligt glada över att du känner dig nöjd! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-04-22
    Jag har sålt en villa i Silverdalen . Mäklaren var effektiv och med ett gott bemötande .
    Sammantaget var hela affären en positiv upplevelse , flexibiliteten hos mäklaren Magnus Ek är mycket uppskattad.

mvh Magnus Folkesson
    Tack för det fina omdömet Magnus! Så himla kul att du är nöjd med helheten :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    2020-03-02
    Vi har sålt ett hus ute på landet. Vi är mycket nöjda med mäklaren så här långt. Försäljningen är ännu inte slutförd.
    Hoppas ni blir lika nöjda med utförandet av tillträdet! Vi ses snart igen :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 296.0 m²
    • Målilla
    2020-03-02
    mycket nöjd med den service vi har fått från mäklaren vid mitt husköp via dig. värdtjänst från första dagen.
    Vi tackar vänligt för det fina omdömet! Kul att höra att du är nöjd :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 103.0 m²
    2020-03-02
    Vi köpte en villa utanför Vimmerby. Vi blev väl bemötta redan från att vi kom på visningen till att vi fick nycklarna. Ingenting att klaga på! Vi fick vårt drömhus!

Vi hade inte några specifika förväntningar, då vi varken sålt eller köpt hus innan så visste vi inte riktigt vad som väntade rent "mäklar-mässigt". Men vi är mer än nöjda.
    Tack för ditt fina omdöme Linda. Härligt att höra att du är nöjd med din köpupplevelse! Hoppas ni kommer trivas i drömhuset :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 128.0 m²
    • Frödinge
    2020-03-01
    Hus. Bra. Han var bra. Den var bra.
    Tack för omdömet Anders! Vi är glada över att du är nöjd :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 92.0 m²
    2020-02-10
    Jag har köpt en fastighet som skall användas som sommarhus nere i Vimmerby. Mäklaren har varit väldigt hjälpsam och proffsig.
    Tack för det fina omdömet Jonas! Hoppas ni kommer trivas i sommarhuset :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 88.0 m²
    2020-02-08
    Köpt hus i Mariannelund Hembygdsgatan 13.
    Bemötandet av Magnus Eek var utmärkt.
    Hade inte tänkt köpa hus men det var svårt att avstå när objektet på Hembygdsgatan 13 dök upp.
    Magnus gav oss en chans till att höja budet.
    Det blev ett lyckat köp.
    Överlåtelsen med Magnus Boberg var också perfekt.
    Tack för blomman.
    Tack Hans för det fina omdömet! Vi är glada över att du är nöjd med helheten :) Välkommen åter! Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • 88.0 m²
    2020-02-06
    Köpt hus i Mariannelund.
    Trevlig mäklare.
    Fick veta vad vi ville ha reda på.
    Vi var ganska nollställda, skulle egentligen inte köpa hus, men vi är väldigt nöjda.
    Tack Berith för det fina omdömet! Vi är glada över att du är nöjd :) Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
    • Mörlunda
    2020-01-31
    Väldigt proffsig och duktig mäklare. Lätt att få kontakt med och svarar alltid. Otroligt nöjda!
    • 79.0 m²
    • Locknevi
    2020-01-29
    Mycket proffsigt hanterat från start till mål.
    • 92.0 m²
    2020-01-02
    Har sålt en mindre villa på cirka 90 kvm utanför Vimmerby. Supernöjd med mäklare Magnus Eek. Han har gjort en kanon jobb och allt har varit enkelt och smidigt!
    • Hultet (Vimmerby)
    2019-12-14
    Köpte villa, sålde bostadsrätt. Blev positivt bemött. Hade förväntningar på fler spekulanter på visningarna och därmed högre försäljningspris.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av
    • 2:a
    • 60.0 m²
    • Näs (Vimmerby)
    2019-12-10
    Köpt en bostadsrätt i Vimmerby och allt har fungerat bra!
    • Hultet (Vimmerby)
    2019-11-17
    Magnus Eek hjälpte oss att sälja vårt hus när vi lite hastigt köpt ett annat hus.
    Han svarade alltid snabbt på alla våra frågor och sålde vår bostad på ca 1 vecka. Allting över förväntan.
  • 2019-10-28
    Kanon service. Sålde huset i Hultsfred å allt var kanon 5/5
  • 2019-10-28
    Kanon service. Sålde huset å de fixade allt 5/5
    • 155.0 m²
    • Målilla
    2019-10-27
    sålde min bostad: Mäklaren va trevlig och lättsam. Informerade tydligt och va tillgänglig under hela tiden. Budgivningen var uppriktig för alla parter. Vi gick igenom kontraktet noga och han tog tid att svara på frågor. Magnus Boberg kan jag rekommendera!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av
    • 4:a
    • 81.0 m²
    • Centralt
    2019-10-21
    Vi har köpt en bostadsrätt. Vi har ingen tidigare erfarenhet av mäklare, det blev en positiv erfarenhet.
    Mycket väl bemötta av mäklaren, bra information om affären.
    • 120.0 m²
    2019-10-10
    Magnus Boberg var underbar! Servicevänlig , lätt att nå och trevlig. Rekommenderas varmt!
    • 94.0 m²
    2019-10-03
    En mycket duktig mäklare som bemötte oss på ett väldigt bra sätt och som gav oss den hjälp vi behövde. Vi är väldigt nöjda.
    • 150.0 m²
    2019-09-26
    Mycket nöjd med mäklaren, snabb och effektiv samt trevligt bemötande
    • 111.0 m²
    2019-09-09
    Suger! Väldigt dålig på att ge information så man förstår!
    • 145.0 m²
    2019-09-09
    Jag har sålt Rådjuret 21 i Virserum (suterängvilla). Har blivit bra bemött och haft bra kontakt med mäklaren. Jag träffade honom på en visning i Vimmerby för ett par år sedan och fick ett gott intryck av honom. Han har motsvarat mina förväntningar.
  • 2019-08-12
    Vi ger våra varma rekommendationer till Magnus Boberg. Skötte försäljningen av vårt hus exemplariskt. Vi hade problem med våra första köpare, men Magnus löste det hela utan problem och hade nya köpare klara direkt. Helt klart den bästa mäklaren i Vimmerby!