Fastighetsbyrån Vimmerby

Sevedegatan 37, 598 37 Vimmerby — Visa karta

Här i Vimmerby har vi på Fastighetsbyrån varit verksamma ända sedan år 1975. Vi är en av områdets ledande aktörer och vi kan hela bostadsmarknaden, allt från villor till bostadsrätter eller gårdar mitt ute på landet. Vi erbjuder en professionell och trygg mäklartjänst och genomför alla de uppdrag vi åtar oss mycket noggrant.

Vi är miljöcertifierade och vill minska miljöpåverkan så mycket som möjligt inom fastighetsbranschen. Detta är något vi även förmedlar till våra kunder. Varmt välkommen till oss!
Mån-Ons: 08:00-16:00
Tor: 08:00-17:30
Fre: 08:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 137 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vimmerby

• 2020-05-08

Mariette F skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Min mäklare Magnus Eek var mycket trevlig och hjälpsam. Försäljningen gick mycket bra. Jag är mycket nöjd med allt. Läs mer
    2020-05-18 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Mariette F
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme, vi är mycket glada över att du är nöjd med helheten!
  • 2020-04-27

Anne-maj Linnéa Maria Z skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi har fått hjälp av mäklare Magnus Boberg med att sälja vårt hus som vi ägt i 42 år. Vid första besöket möttes vi av en trevlig och mycket personlig man med stora kunskaper, ett proffs helt enkelt. Genom resan fram till försäljningen har vi guidats tryggt och mött mycket kunskap, aldrig problem utan bara lösningar hela tiden även nu i coronatid när ingen vet hur morgondagen blir.
    Det är vår första husförsäljning och vi har känt fantastiskt och tryggt bemötande hela tiden. Mycket bättre än våra förväntningar.
    Rätt man på rätt plats. Läs mer
    2020-04-28 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Anne-maj Linnéa Maria Z
    Tack så himla mycket för att du tog dig tid till att lämna ett så fint omdöme, vi är otroligt glada över att du känner dig nöjd!
  • 2020-04-22

Magnus F skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Jag har sålt en villa i Silverdalen . Mäklaren var effektiv och med ett gott bemötande .
    Sammantaget var hela affären en positiv upplevelse , flexibiliteten hos mäklaren Magnus Ek är mycket uppskattad.

mvh Magnus Folkesson Läs mer
    2020-04-28 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Magnus F
    Tack för det fina omdömet Magnus! Så himla kul att du är nöjd med helheten :)

Ulla J skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi har sålt ett hus ute på landet. Vi är mycket nöjda med mäklaren så här långt. Försäljningen är ännu inte slutförd. Läs mer
    2020-04-27 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Ulla J
    Hoppas ni blir lika nöjda med utförandet av tillträdet! Vi ses snart igen :)

Synnøve K skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    mycket nöjd med den service vi har fått från mäklaren vid mitt husköp via dig. värdtjänst från första dagen. Läs mer
    2020-03-02 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Synnøve K
    Vi tackar vänligt för det fina omdömet! Kul att höra att du är nöjd :)

Linda H skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi köpte en villa utanför Vimmerby. Vi blev väl bemötta redan från att vi kom på visningen till att vi fick nycklarna. Ingenting att klaga på! Vi fick vårt drömhus!

Vi hade inte några specifika förväntningar, då vi varken sålt eller köpt hus innan så visste vi inte riktigt vad som väntade rent "mäklar-mässigt". Men vi är mer än nöjda. Läs mer
    2020-03-02 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Linda H
    Tack för ditt fina omdöme Linda. Härligt att höra att du är nöjd med din köpupplevelse!
    Hoppas ni kommer trivas i drömhuset :)
  • 2020-03-01

Anders P skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Hus. Bra. Han var bra. Den var bra. Läs mer
    2020-03-02 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Anders P
    Tack för omdömet Anders!
    Vi är glada över att du är nöjd :)
  • 2020-02-10

Jonas L skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Jag har köpt en fastighet som skall användas som sommarhus nere i Vimmerby. Mäklaren har varit väldigt hjälpsam och proffsig. Läs mer
    2020-03-02 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Jonas L
    Tack för det fina omdömet Jonas!
    Hoppas ni kommer trivas i sommarhuset :)
  • 2020-02-08

Hans S skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Köpt hus i Mariannelund Hembygdsgatan 13.
    Bemötandet av Magnus Eek var utmärkt.
    Hade inte tänkt köpa hus men det var svårt att avstå när objektet på Hembygdsgatan 13 dök upp.
    Magnus gav oss en chans till att höja budet.
    Det blev ett lyckat köp.
    Överlåtelsen med Magnus Boberg var också perfekt.
    Tack för blomman. Läs mer
    2020-03-02 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Hans S
    Tack Hans för det fina omdömet!
    Vi är glada över att du är nöjd med helheten :)

Välkommen åter!
  • 2020-02-06

Berith S skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Köpt hus i Mariannelund.
    Trevlig mäklare.
    Fick veta vad vi ville ha reda på.
    Vi var ganska nollställda, skulle egentligen inte köpa hus, men vi är väldigt nöjda. Läs mer
    2020-03-02 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Berith S
    Tack Berith för det fina omdömet!
    Vi är glada över att du är nöjd :)
  • 2020-01-31

Maria S skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Väldigt proffsig och duktig mäklare. Lätt att få kontakt med och svarar alltid. Otroligt nöjda! Läs mer
  • 2020-01-29

Claes R skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Mycket proffsigt hanterat från start till mål. Läs mer
  • 2020-01-02

Tobias B skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Har sålt en mindre villa på cirka 90 kvm utanför Vimmerby. Supernöjd med mäklare Magnus Eek. Han har gjort en kanon jobb och allt har varit enkelt och smidigt! Läs mer
  • 2019-12-14

Christian B skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Köpte villa, sålde bostadsrätt. Blev positivt bemött. Hade förväntningar på fler spekulanter på visningarna och därmed högre försäljningspris. Läs mer
  • 2019-12-10

Birgitta N skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Köpt en bostadsrätt i Vimmerby och allt har fungerat bra! Läs mer
  • 2019-11-17

Pernilla E skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Magnus Eek hjälpte oss att sälja vårt hus när vi lite hastigt köpt ett annat hus.
    Han svarade alltid snabbt på alla våra frågor och sålde vår bostad på ca 1 vecka. Allting över förväntan. Läs mer
  • Linus S

2019-10-28

Linus S skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Kanon service. Sålde huset å de fixade allt 5/5 Läs mer
  • 2019-10-27

Emelie B skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    sålde min bostad: Mäklaren va trevlig och lättsam. Informerade tydligt och va tillgänglig under hela tiden. Budgivningen var uppriktig för alla parter. Vi gick igenom kontraktet noga och han tog tid att svara på frågor. Magnus Boberg kan jag rekommendera! Läs mer
  • 2019-10-21

Carl U skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi har köpt en bostadsrätt. Vi har ingen tidigare erfarenhet av mäklare, det blev en positiv erfarenhet.
    Mycket väl bemötta av mäklaren, bra information om affären. Läs mer
  • 2019-10-10

Anna-Karin L skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Magnus Boberg var underbar! Servicevänlig , lätt att nå och trevlig. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-10-03

Eva-Lena K skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    En mycket duktig mäklare som bemötte oss på ett väldigt bra sätt och som gav oss den hjälp vi behövde. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-09-26

Barbro H skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Mycket nöjd med mäklaren, snabb och effektiv samt trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-09-09

Jim L skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Suger! Väldigt dålig på att ge information så man förstår! Läs mer
  • Beatrice L M L

2019-08-12

Beatrice L M L skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi ger våra varma rekommendationer till Magnus Boberg. Skötte försäljningen av vårt hus exemplariskt. Vi hade problem med våra första köpare, men Magnus löste det hela utan problem och hade nya köpare klara direkt. Helt klart den bästa mäklaren i Vimmerby! Läs mer
  • 2019-08-11

Inge V skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi har sålt en bostadsrätt i Vimmerby
    Vi blev bemötta på ett professionellt
    och bra sätt
    Han var trevlig och lätt att ha att göra med så han får dom bästa rekommendationer från oss Läs mer
  • Henrik L

2019-08-03

Henrik L skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi är jätte nöjda med vårat husköp, och stort tack till Magnus Boberg med bra kontakt och ett fint bemötande hela vägen. Läs mer

Eva A skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Mycket proffsigt bemötande .Ärligt och ett bra samarbete.Mycket bra kontakt via sms .Alltid blivit uppdaterad både via sms och vi prsonlig kontakt via telefon.Mycket bra . Läs mer

Claes A skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    jag har sålt ett hus byggt 1968 i Vimmerby jag har blivit mycket bra bemött av mäklaren våra förväntningar har verkligen mäklaren levt upp till har ingen större erfarenhet av hus försäljning men är riktigt nöjd med allting . Läs mer

Anna H skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi både köpte och sålde bostad via Fastighetsbyrån i Vimmerby och vi kunde inte blivit bemötta bättre.
    Alltid tillgänglig, bemötte oss väl oavsett tid vi hörde av oss och med vi kände att vi fick en nära kontakt med vår mäklare.
    Vi kan varmt rekommendera fastighetsbyrån i Vimmerby. Läs mer
  • 2019-07-11

Anders A skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Trevligt bemötande. Hade kanske inte helt koll på själva objektet. Läs mer
  • Eivor K

2019-07-03

Eivor K skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Fastighetsmäklare Magnus Boberg har varit helt fantastisk, proffsig inom sitt område och visat ett mycket trevligt bemötande.
    Jag kan varmt rekommendera M Boberg och Fastighetsbyrån i Vimmerby. Läs mer
  • Roger J

2019-05-13

Roger J skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Oroffetionellt och korrekt hanterat. Läs mer
  • 2019-05-06

Torgny Anders B skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Ser att Magnus "Mr 100%" får många positiva omdömen. De som skriver dem är säljare och det är inte så konstigt då hans objekt många gånger har fördubblats i pris vid budgivningen.
    Att möta honom som presumtiv köpare är en helt annan upplevelse. Svår att få tag på, svarar inte på frågor ang objektet. Vi som har långt att åka fick vid ett tillfälle ingen möjlighet till extra visning då han svarade att han hade 50 intressenter anmälda till ordinarie visning. Läs mer
  • 2019-04-29

Annette F skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Udemærket oplevelse, det største problem var at finde tid til at mødes, pga DK/S.

Mægleren kom ud til underskrift I fritidshuset på en lørdag, hvor han havde fri, men vi var I Sverige Läs mer
  • 2019-02-19

Dzenan H skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Mäklaren Magnus gjorde ett mycket bra jobb när han sålde vårat hus. Kontaktbar hela tiden när man undrar något osv. Allt gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2018-11-24

Eva F skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi fick bra hjälp med försäljningen av vårat hus.
    Mycket trevliga mäklare.
    Rekommenderas varmt Läs mer
  • 2018-11-08

Christer J skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    sålt bostadsfastighet Mäklaren löste de praktiska frågorna på ett mycket förtroendeingivande sätt. Läs mer
  • 2018-10-30

Lars K skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Trevligt och proffsigt bemötande! Läs mer
  • 2018-10-23

Lejla H skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Jag och min sambo är förstagångsköpare och har köpt en nyproducerad lägenhet av Magnus Boberg! Vi är otroligt nöjda med bemötandet, genomförandet och inte minst köpet. Vi rekomenderar Fastighetsbyrån och framförallt Magnus Boberg till alla som skall köpa/sälja sin bostad i framtiden! Läs mer
  • 2018-09-24

Anna Maria S skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Rätt stressad vid vårt köp, ganska kortfattad muntlig info, ingeb mäklarvisning alls, saknar tillägg ang lösöresförteckning Läs mer
  • 2018-09-20

Elisabeth B skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Gjorde försäljningen av min bostadsrätt väldigt enkel för mig. Läs mer
  • 2018-09-18

Bror Evert H skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Sålt hus. Mäklaren Magnus helt fantastisk i kunskap, engagemang och bemötande. Bättre kan det inte bli. Läs mer
  • 2018-09-16

Hans skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Klanderfritt. Rätt val av strategi och marknadsföring. Ett plus för tillgänglighet och effektiv organisation med kunnig administrativ personal. Läs mer
  • 2018-06-29

Annelie E skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Nonchalant bemötande. Forcerat vid försäljning.Vad har jag betalat för??? Läs mer
    2018-06-29 Fastighetsbyrån Vimmerby svarar Annelie E
    Hej Annelie. Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Vi jobbar ständigt på att förbättra oss och din åsikt är väldigt viktig. Dock tråkigt att höra att du haft en negativ upplevelse. Du är mer än välkommen att ringa mig så vi kan ta reda på vad du specifikt upplevt och hur vi kan bättra oss. Ha en bra dag. Mvh Magnus Boberg, franchisetagare 070-172 30 30
    2018-09-19 Annelie E svarar Fastighetsbyrån Vimmerby
    Tack! Magnus har bemött oss på ett mycket positivt sätt och försökt åtgärda bristerna!
    Jag är nu betydligt mer positivt inställd!
    Jag vill ändra betyget till en 3:a!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-05-28

Lisbeth N skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Bra bemötande, vi fick ut mer än vi hade förväntat. Läs mer
  • 2018-05-13

Magnus S skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Upplevde honom som profsig, lyssnade bra och hade vettiga åsikter. Läs mer

Maj-Lis P skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Mycket professionellt genomfört arbete. Extra plus för att han även tipsade om huset på instagram innan huset kom ut på marknaden. Vi kanske inte hade fått det i konkurrens med flera andra spekulanter. Läs mer

Ann-marie J skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Har sålt vår enplansvilla och blev mycket bra bemött av Magnus ett proffs ut i fingerspetsarna tycker vi Läs mer
  • Karl Erik P

2018-05-11

Karl Erik P skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Sålt villa i Hultsfred vi fick ett bra bemötande av Magnus vi hade fått rekommendation att ta fastighetsbyrån
    Jag hade vissa förväntningar och efter en del strul med köpare så hanterade han det väldigt bra i och med det lyckades han att uppfylla våra krav Jag rekommenderar gärna Magnus till andra säljare. Läs mer

Eva K skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby
    Vi har sålt en villa. Magnus har på alla sätt och vis hjälpt oss genom försäljningen på ett tryggt och proffsigt sätt. Han har också visat stor medmänsklighet då detta var pga separation ett tufft beslut. Läs mer

Sevedegatan 37, 598 37 Vimmerby