Gamla Riksarkivet

Gamla Riksarkivet

Ring 08-519 421 52 gamlariksarkivet.com
4.4

Gamla Riksarkivet erbjuder, förutom catering och ett av Stockholms populäraste julbord, även fest- och eventlokal i storslagen miljö, skräddarsydda upplevelser från idé till genomförande och har serveringstillstånd till 03 alla dagar i veckan. Strålande läge mitt i stan med lång erfarenhet i branschen och förstklassig, personlig...

751 omdömen om Gamla Riksarkivet

Linnea I
Skrev om Gamla Riksarkivet

WOW vilken fantastisk upplevelse, bokade in vår julfest med företaget redan i februari i år för 21 personer och som jag längtat. Julbordet blev en dundersuccé, maten är verkligen helt fantastisk! 🥰 Även all personal vi haft kontakt med och vår servitris var hur bra som helst. Rekommenderar varmt alla som letar efter Stockholms kanske bästa julbord att gå till gamla riksarkivet

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Göran B
Skrev om Gamla Riksarkivet

Vi var där med ett större sällskap från jobbet (38) och fick vänta ca 30 min på att någon skulle dyka upp vid våra bord för att ta upp dryckesbeställningar, efter det att vi blivit anvisade våra plaster. Urdåligt samtidigt som det serverades vatten till andra bord. För lite personal och dåligt utbildad. Maten var ok/bra i synnerhet sillen men minus för smaklös gravad lax och köttbullar (utan kryddpeppar). Trångt runt borden. Vi kommer inte att komma tillbaka.

CARL-HENRIK S
Skrev om Gamla Riksarkivet

Sämsta avbokningsregler och usel kundservice. Till följd av att min vän blev hastigt allvarligt sjuk kunde vi inte använda vår bokning och jag försökte avboka men företaget vägrar ta bort avbokningsavgiften eftersom "vi har planerat mat för er". Personligen har jag svårt att tänka mig att den mängd mat som inte äts upp av vår frånvaro motsvarar det belopp man tar, men tydligen balanserar Gamla Riksarkivet på ruinens brant och behöver varje liten slant de kan få in. Rekommenderar kraftfullt att välja andra ställen än detta.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Sebastian H
Skrev om Gamla Riksarkivet

Avbokningsavgift på 500 kronor per person inom 10 dagar tycker jag är både ansvarslöst och farligt under en pandemi. Mycket kan hända på 10 dagar med denna sjukdom och litar inte på att alla stannar hemma vid milda symptom när det kostar 500. Fick mail med en avbokningslänk samt information om att våran tid hade tidigarelagts något, i och med de nya lagarna kring alkoholservering. Vi var inte längre så sugna på att gå med nuvarande smittläge, de nya rekommendationerna från myndigheterna samt med den informationen vi fick...

George B
Skrev om Gamla Riksarkivet

Sämst! Mitt i en pandemi har man 2 veckors avbokningstid, och hotar med att debitera 500 per person som inte kommer. Julbord eller inte. Mycket dåligt. Vi kommer inte men man kan ju räkna med att någon som är sjuk dyker upp. Mer än 50% av vad julbordet kostar debiteras man, så tror nog att många chansar. I en tid där alla gör allt för att hjälpa varandra och förhindra smittspridning, så ser man tydligt var ni står. Katastrofalt ur ett samhälls- och smittoperspektiv. Uruselt ur serviceperspektiv.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7918 omdömen 4.3 av 7918 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Sabina S

Vilken upplevelse! Tack! Vilket sillbord och lax! Det varma var för kallt men resten var super! Vilket oroligt GOTTERUM! Dock tråkigt att ingen av kockarna Christian o Niklas var på plats. Vi fick en härlig historialektion av kvinnan som serverade välkomstglöggen!👍🏻 Tack tack men kommer nog inte tillbaka pga av att inte någon av kockarna var på plats... Det var ju sagt att någon av dem skulle vara på plats. plats. Gillar ju dem och deras mat! Men julbordet var så värt priset! PS! Vi hade underbar servitris oxå! 👍🏻❤️

Anneli G

Trevlig personal och miljö. Maten var god och servicen bra. Levde helt klart upp till våra förväntningar.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8060 omdömen 4.3 av 8060 omdömen

Per S

Vi hade ett fantastiskt fint julbord där såväl miljö som mat och service mer än väl levde upp till våra högt ställda förväntningar - tack för det, vi kommer gärna tillbaka igen!

Rehan B

nice goooooooooooooooooooooooooooooooooooooood

Rehan B gillar detta
Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4130 omdömen 4.0 av 4130 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Bibbi H

Underbar miljö och fantastiskt god mat och bra service. Vi åt 2015 & 2016 och hela familjen längtar efter julbord 2017🎄

Anna B

Julbordet var jättefint med fina smaker. Kommer gärna igen i år.

Jan J

Tack för en trevlig kväll,allt var toppen.

Katarina W

Trevligt arrangemang med info om byggnadens historia. Mycket god mat förutom köttbullarna som var lite tråkiga. Det som drar ner poängen är att två timmars sittning är alldeles för kort tid. Det vore bättre att förlänga tiden och/eller servera kaffet i ett annat rum - det blev stressigt med kaffe och godis och det brukar vara trevligt att sitta en stund efter maten.

Nora M

Väldigt fint och härlig atmosfär. Maten var tyvärr inte riktigt i min smak eftersom nästan allt innehöll alldeles för mycket socker. Andra smaker försvann kändes det som... men dessertrumnet var en dröm, där var det riktigt bra med massa socker :) fantastiskt goda desserter! Tyvärr kändes inte julbordet värt det höga priset.

Claes B

Julbordet var bra. God mat och trevligt upplagt. Miljön är också bra.

Anders I

Det är tredje gången jag äter julbord i Gamla Riksarkivets anrika miljö. Altid lika trevlig bemötande, även om fjolårets tilltugg till välkomstchampagnen var bättre.:-). Fantastiskt uppmärksam, trevlig men ändå diskret servering och ett riktigt klassiskt julbord. Allt bra från sill till Jansson, patéer till köttbullar och så naturligtvis blodpuddingen!

Anna-Karin J

Fantastiskt gott och plus för snygg inredning.

Ed P

We did like the diner very much. Lots of fish and a very good taste!

Anders K

Mycket bra julbord i jättefina lokaler. All mat var vällagad och servicen var bra. Vi kommer tillbaks.

Elisabeth M

Fantastisk miljö och ett mycket trevligt mottagande och bra service. Tyvärr uppfyllde inte julbordet/maten våra högt ställda förväntningar.

Eva-lena K

Julbordet en jättebra upplevelse. Var där med min man och våra vuxna barn danföredan. Bemötandet var trevligt. Jag kände mig välkommen. Bra med mindre grupper som kom samtidigt. Slapp köer. Glöggen och guidningen var en mysig start på middagen.. Skönt att inte så många satt i samma rum då blev inte ljudnivån så hög och vi kunde prata med varandra utan problem. Maten var helt fantastisk. Det fanns även så den kräsna blev mätt. Vi kan varm rekommendera detta julbord.

ANNA-KARIN K

God mat & dryck samt serviceinriktad personal i julfina, historiska lokaler bidrar till att vi varmt kan rekommendera Gamla Riksarkivets julbord.

Annalena L

Hej, Jag har varit på flera julbord i Stockholm under mina år och även arbetat julbord på Ulrikdals Wärdshus några år. Måste dock säga att Gamla Riksarkivets Julbord är det bästa jag har varit på. Fantastiskt bra och trevligt mottagande och roligt att få en historia om huset vid glögg stoppet. Maten var toppen god (saknade Skagen) och min son uppskattade att ni hade goda Veg alternativ. Jätte bra och trevlig service vid borden och ingen trängsel. Tack Ses nästa år igen. /Annalena

Sirle S

Väldigt fina lokaler, god mat, trevlig personal. Det blev dock lite fel med lutfisk. Istället av 20 minuter tog det mer än en timme. Fakturering borde vara självklarhet för statliga myndigheter.

Anna S

Vi tyckte att det var jättebra från det att vi steg in och till vi lämnade. Trevlig personal, bra service, inga köer och riktigt god mat. Möjligen var sittningstiden lite kort och vi blev näst intill utslängda.

Anki M

Detta var mitt tredje år med julbord på E Riksarkivet. Jag har varit med olika personer/grupper vid de olika tillfällena och vi alla tycker detta superbra. Trevlig stämning, trevligt koncept och mycket god mat!!!!

Carin K

Bra urval av vällagade rätter. Trevligt bemötande. Intressant historia i lokalerna.

Roger S

Grymt julbord bästa i stan.hoppas att det blir fler gånger.

Susann H

Trevlig miljö. maten var fräsch, snyggt upplagt. Trevlig personal.

Anette L

Vi fick ett utmärkt bemötande och julbordet levde upp till våra förväntningar. Det var ett smakfullt julbord för både öga och smak. Allt var väldigt gott och fräscht och smakfullt upplagt. Vi är supernöjda .

Peter E

Besviken..................................................................................................

Tomas C

Fantastisk miljö och service! God mat. Nackdel med något kort sittning, då vi dessutom hade första sittningen fick vi vänta på att en del varmarätter skulle komma ut.

Helene D

Det var gott och trevligt men det blev lite kort om tid. När vi kom var det lång kö utanför, sedan fick vi vänta en stund innan vi fick gå upp och blev bjudna på lite glögg och fick lite info om fastigheten vilket var jättetrevligt. Detta gjorde dock att vi inte kom till vårt bord förrän ca 45 minuter efter utsatt tid. Eftersom vi bara fick sitta en viss tid så blev det lite abrupt slut. Påfyllning av kaffe gjordes men med viss tvekan eftersom nästa sittning snart skulle komma. Ett tips till nästa år kan vara att gästerna...

Vanessa H

För kort sittningstid som först drogs ut med glögg och prat. Vi hann inte äta dessert och dricka kaffe.

Susanne G

Jag var själv inte med, fast mina medarbetare var mer än nöjda. Trevligt med historien de fick om Gamla Riksarkivet. Mycket bra mat och det vegetariska/ veganska var mycket uppskattat.

Marika S

jätte trevligt bemötande, jätte fint och mysigt inrett, julbordet i sig var bra.

Lena S

Mycket god mat och underbara anrika lokaler. Kommer gärna tillbaka.

Maria-therese S

Det var magiskt bra från bokning till betalning. Magisk mat som andades och smakade jul en perfekt mx av rätter och matupplevelser, tack !

Birgitta S

Kvällen blev en helhetsupplevelse från start med fantastiskt fin entré till byggnaden. Inne blev vi väl omhändertagna, innslussningen i smågrupper kändes speciell och lyxig. Glöggen och genomgången av husets historia blev en härlig början på kvällen. Underbar mat, fint upplagt och med kocken som fyllde på uppläggningsfaten bra idé. Underbart vackra lokaler. God mat. Återkommer gärna!

Anica I

Topp poäng på allt från start i garderob till avslut i garderob. Bra bemötande, toptrevlig service, bra logistik från början till slut och självklart fantastiskt julbord med allt därtill.

Marie H

Hade höga förväntningar på Julbordet Julafton 2016, och de infriades helt!! Fantastisk mat, atmosfär. Som att komma in i en vacker Julkalender. Suveränt med de tre stegen upp mot maten, bubbel sen Glögg och trevlig info om G:la Riksarkivet. Inga jobbiga köer!! Återkommer gärna nästa år!!

Jonas M

Bra. Maten mycket bra. Servisen något slapp, många i personalen var mer intresserad av att prata med sina kollegor än att plocka disk eller ta hand om gästerna.

Gunnel J

Julafton på Riksarkivet var inte särskilt upplyftande. Sista dagen med julmat? Vissna blommor på det dukade bordet, bruna amaryllisar i fönstret bredvid oss. Janssons frestelse var god men slafsigt upplagt, revbenen var det ingen som åt upp, uppvärmda mkt länge el flera ggr. Varmrätterna var inte varma. En del efterrätter var bra dock inte saffranspannkakan eller den rinniga ris a la maltan. Vi var 6 vuxna och alla var vi mkt besvikna, kommer inte tillbaks nästa jul. Tråkigt. Vi känner ett gäng som åt julen 2014 som aldrig varit med om bättre, men tyvärr var det inte fint i år. mvh G Johansson

Stefan S

Ett bra julbord! Dock några missar med dubbelt av en rätt och avsaknad av en annan. Gärna lappat på rätterna med innehåll till nästa år. Samt desserterna kändes lite i minsta laget med tanke på att ni har ett helt dessertrum. Med det sagt så är vi ändå väldigt nöjda med allt. Sillarna fantastiska. Allt gick väldigt smidigt oxå när vi hämtade ut allt. Gärna en allergilista till nästa år. Med vänlig hälsning, stefan superti

Carina P

Jättebra julbord i fantastisk miljö. Något högre prisklass som maten kanske inte helt motsvarar men i och med att det är mycket proffsigt utfört, bra service i fantastisk miljö utan köer till maten, så är det prisvärt, åtminstone en gång.

Frida H

En helt underbar upplevelse som jag varmt rekommenderar! Miljön, personalen, atmosfären samt maten slår allt annat jag upplevt. Vi ses nästa år!

Elisabeth S

Mycket trevligt att få en "egen" presentation av platsen. Bra uppmärksamhet mot medföljande barn och bra service när vi önskade något särskilt, t.ex. att kunna få upp barnvagnen då den minsta skulle sova. Snabbt utbyte av tallrikar. Kanske lite snålt om tid (17.00 - 19.30). Vi fick skynda oss att bli klara. fick

Bo F

Mycket bra! Trevlig personal och lokal!

Björn N

Mycket vill ha mer, detta gör vi om nästa år- verkligen trevligt och imponerande!

Sonia D

Exquisite setting, lavish and delicious food buffet and most friendly reception and throughout the dinner waiters care. I strongly recommend this historical venue to spend a real, traditional swedish Julbord celebration!