Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Riddarholmen Gamla Riksarkivet
Rekommenderat företag 2016 - Gamla Riksarkivet

Gamla Riksarkivet

Birger Jarls Torg 2A, 111 28 Stockholm — Visa karta

Gamla Riksarkivet erbjuder, förutom catering och ett av Stockholms populäraste julbord, även fest- och eventlokal i storslagen miljö, skräddarsydda upplevelser från idé till genomförande och har serveringstillstånd till 03 alla dagar i veckan. Strålande läge mitt i stan med lång erfarenhet i branschen och förstklassig, personlig service rakt igenom. Med egen biosalong, imponerande innergård på 500 kvm och väl tilltagna lokaler med unika interiörer för alla tänkbara arrangemang är Gamla Riksarkivet på Riddarholmen i centrala Stockholm det självklara valet vid fest och event. Varmt välkomna!

Fotografer:
0.0/5

Läs vad 742 kunder tycker om Gamla Riksarkivet

• Anneli G
    Anneli G skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Trevlig personal och miljö. Maten var god och servicen bra. Levde helt klart upp till våra förväntningar.
  • Per S
    Per S skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Vi hade ett fantastiskt fint julbord där såväl miljö som mat och service mer än väl levde upp till våra högt ställda förväntningar - tack för det, vi kommer gärna tillbaka igen!
  • Rehan B
    Rehan B skrev om Gamla Riksarkivet
    nice goooooooooooooooooooooooooooooooooooooood
    Rehan B gillar detta
  • Anna B
    Anna B skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Julbordet var jättefint med fina smaker. Kommer gärna igen i år.
  • Jan J
    Jan J skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Tack för en trevlig kväll,allt var toppen.
  • Katarina W
    Katarina W skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Trevligt arrangemang med info om byggnadens historia. Mycket god mat förutom köttbullarna som var lite tråkiga. Det som drar ner poängen är att två timmars sittning är alldeles för kort tid. Det vore bättre att förlänga tiden och/eller servera kaffet i ett annat rum - det blev stressigt med kaffe och godis och det brukar vara trevligt att sitta en stund efter maten.
  • Nora M
    Nora M skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Väldigt fint och härlig atmosfär. Maten var tyvärr inte riktigt i min smak eftersom nästan allt innehöll alldeles för mycket socker. Andra smaker försvann kändes det som... men dessertrumnet var en dröm, där var det riktigt bra med massa socker :) fantastiskt goda desserter! Tyvärr kändes inte julbordet värt det höga priset.
  • Claes B
    Claes B skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Julbordet var bra. God mat och trevligt upplagt. Miljön är också bra.
  • Anders I
    Anders I skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Det är tredje gången jag äter julbord i Gamla Riksarkivets anrika miljö. Altid lika trevlig bemötande, även om fjolårets tilltugg till välkomstchampagnen var bättre.:-). Fantastiskt uppmärksam, trevlig men ändå diskret servering och ett riktigt klassiskt julbord. Allt bra från sill till Jansson, patéer till köttbullar och så naturligtvis blodpuddingen!
  • Anna-Karin J
    Anna-Karin J skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Fantastiskt gott och plus för snygg inredning.
  • Ed P
    Ed P skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    We did like the diner very much. Lots of fish and a very good taste!
  • Anders K
    Anders K skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Mycket bra julbord i jättefina lokaler. All mat var vällagad och servicen var bra. Vi kommer tillbaks.
  • Elisabeth M
    Elisabeth M skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Fantastisk miljö och ett mycket trevligt mottagande och bra service. Tyvärr uppfyllde inte julbordet/maten våra högt ställda förväntningar.
  • Eva-lena K
    Eva-lena K skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Julbordet en jättebra upplevelse. Var där med min man och våra vuxna barn danföredan. Bemötandet var trevligt. Jag kände mig välkommen. Bra med mindre grupper som kom samtidigt. Slapp köer.
    Glöggen och guidningen var en mysig start på middagen..
    Skönt att inte så många satt i samma rum då blev inte ljudnivån så hög och vi kunde prata med varandra utan problem.
    Maten var helt fantastisk. Det fanns även så den kräsna blev mätt.
    Vi kan varm rekommendera detta julbord.
  • Anna-Karin K
    Anna-Karin K skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    God mat & dryck samt serviceinriktad personal i julfina, historiska lokaler bidrar till att vi varmt kan rekommendera Gamla Riksarkivets julbord.
  • Annalena L
    Annalena L skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Hej,
    Jag har varit på flera julbord i Stockholm under mina år och även arbetat julbord på Ulrikdals Wärdshus några år. Måste dock säga att Gamla Riksarkivets Julbord är det bästa jag har varit på. Fantastiskt bra och trevligt mottagande och roligt att få en historia om huset vid glögg stoppet. Maten var toppen god (saknade Skagen) och min son uppskattade att ni hade goda Veg alternativ. Jätte bra och trevlig service vid borden och ingen trängsel.
    Tack
    Ses nästa år igen.
    /Annalena
  • Sirle S
    Sirle S skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Väldigt fina lokaler, god mat, trevlig personal. Det blev dock lite fel med lutfisk. Istället av 20 minuter tog det mer än en timme. Fakturering borde vara självklarhet för statliga myndigheter.
  • Anna S
    Anna S skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Vi tyckte att det var jättebra från det att vi steg in och till vi lämnade. Trevlig personal, bra service, inga köer och riktigt god mat. Möjligen var sittningstiden lite kort och vi blev näst intill utslängda.
  • Anki M
    Anki M skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Detta var mitt tredje år med julbord på E Riksarkivet. Jag har varit med olika personer/grupper vid de olika tillfällena och vi alla tycker detta superbra.

Trevlig stämning, trevligt koncept och mycket god mat!!!!
  • Carin K
    Carin K skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Bra urval av vällagade rätter. Trevligt bemötande. Intressant historia i lokalerna.
  • Roger S
    Roger S skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Grymt julbord bästa i stan.hoppas att det blir fler gånger.
  • Susann H
    Susann H skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Trevlig miljö. maten var fräsch, snyggt upplagt. Trevlig personal.
  • Anette L
    Anette L skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Vi fick ett utmärkt bemötande och julbordet levde upp till våra förväntningar.
    Det var ett smakfullt julbord för både öga och smak. Allt var väldigt gott och fräscht och smakfullt upplagt. Vi är supernöjda .
  • Peter E
    Peter E skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Besviken..................................................................................................
  • Tomas C
    Tomas C skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Fantastisk miljö och service! God mat. Nackdel med något kort sittning, då vi dessutom hade första sittningen fick vi vänta på att en del varmarätter skulle komma ut.
  • Helene D
    Helene D skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Det var gott och trevligt men det blev lite kort om tid. När vi kom var det lång kö utanför, sedan fick vi vänta en stund innan vi fick gå upp och blev bjudna på lite glögg och fick lite info om fastigheten vilket var jättetrevligt. Detta gjorde dock att vi inte kom till vårt bord förrän ca 45 minuter efter utsatt tid. Eftersom vi bara fick sitta en viss tid så blev det lite abrupt slut. Påfyllning av kaffe gjordes men med viss tvekan eftersom nästa sittning snart skulle komma. Ett tips till nästa år kan vara att gästerna kan ta sitt kaffe och godis i något annat rum och kunna sitta i lugn och ro.
  • Vanessa H
    Vanessa H skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    För kort sittningstid som först drogs ut med glögg och prat. Vi hann inte äta dessert och dricka kaffe.
  • Susanne G
    Susanne G skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Jag var själv inte med, fast mina medarbetare var mer än nöjda. Trevligt med historien de fick om Gamla Riksarkivet. Mycket bra mat och det vegetariska/ veganska var mycket uppskattat.
  • Marika S
    Marika S skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    jätte trevligt bemötande, jätte fint och mysigt inrett, julbordet i sig var bra.
  • Lena S
    Lena S skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Mycket god mat och underbara anrika lokaler. Kommer gärna tillbaka.
  • Maria-therese S
    Maria-therese S skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Det var magiskt bra från bokning till betalning.
    Magisk mat som andades och smakade jul en perfekt mx av rätter och matupplevelser, tack !
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Kvällen blev en helhetsupplevelse från start med fantastiskt fin entré till byggnaden. Inne blev vi väl omhändertagna, innslussningen i smågrupper kändes speciell och lyxig. Glöggen och genomgången av husets historia blev en härlig början på kvällen. Underbar mat, fint upplagt och med kocken som fyllde på uppläggningsfaten bra idé. Underbart vackra lokaler. God mat. Återkommer gärna!
  • Anica I
    Anica I skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Topp poäng på allt från start i garderob till avslut i garderob. Bra bemötande, toptrevlig service, bra logistik från början till slut och självklart fantastiskt julbord med allt därtill.
  • Marie H
    Marie H skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Hade höga förväntningar på Julbordet Julafton 2016, och de infriades helt!! Fantastisk mat, atmosfär. Som att komma in i en vacker Julkalender. Suveränt med de tre stegen upp mot maten, bubbel sen Glögg och trevlig info om G:la Riksarkivet. Inga jobbiga köer!! Återkommer gärna nästa år!!
  • Jonas M
    Jonas M skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Bra. Maten mycket bra. Servisen något slapp, många i personalen var mer intresserad av att prata med sina kollegor än att plocka disk eller ta hand om gästerna.
  • Gunnel J
    Gunnel J skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Julafton på Riksarkivet var inte särskilt upplyftande. Sista dagen med julmat? Vissna blommor på det dukade bordet, bruna amaryllisar i fönstret bredvid oss. Janssons frestelse var god men slafsigt upplagt, revbenen var det ingen som åt upp, uppvärmda mkt länge el flera ggr. Varmrätterna var inte varma. En del efterrätter var bra dock inte saffranspannkakan eller den rinniga ris a la maltan. Vi var 6 vuxna och alla var vi mkt besvikna, kommer inte tillbaks nästa jul. Tråkigt. Vi känner ett gäng som åt julen 2014 som aldrig varit med om bättre, men tyvärr var det inte fint i år. mvh G Johansson
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Ett bra julbord! Dock några missar med dubbelt av en rätt och avsaknad av en annan. Gärna lappat på rätterna med innehåll till nästa år. Samt desserterna kändes lite i minsta laget med tanke på att ni har ett helt dessertrum. Med det sagt så är vi ändå väldigt nöjda med allt. Sillarna fantastiska. Allt gick väldigt smidigt oxå när vi hämtade ut allt. Gärna en allergilista till nästa år.

Med vänlig hälsning,
    stefan superti
  • Carina P
    Carina P skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Jättebra julbord i fantastisk miljö. Något högre prisklass som maten kanske inte helt motsvarar men i och med att det är mycket proffsigt utfört, bra service i fantastisk miljö utan köer till maten, så är det prisvärt, åtminstone en gång.
  • Frida H
    Frida H skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    En helt underbar upplevelse som jag varmt rekommenderar! Miljön, personalen, atmosfären samt maten slår allt annat jag upplevt. Vi ses nästa år!
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Mycket trevligt att få en "egen" presentation av platsen. Bra uppmärksamhet mot medföljande barn och bra service när vi önskade något särskilt, t.ex. att kunna få upp barnvagnen då den minsta skulle sova. Snabbt utbyte av tallrikar. Kanske lite snålt om tid (17.00 - 19.30). Vi fick skynda oss att bli klara. fick
  • Bo F
    Bo F skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Mycket bra! Trevlig personal och lokal!
  • Björn N
    Björn N skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Mycket vill ha mer, detta gör vi om nästa år- verkligen trevligt och imponerande!
  • Sonia D
    Sonia D skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Exquisite setting, lavish and delicious food buffet and most friendly reception and throughout the dinner waiters care.
    I strongly recommend this historical venue to spend a real, traditional swedish Julbord celebration!
  • Johan D
    Johan D skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Bra bemötande. Spännande miljö och historia. Klassiskt bra julbord med allt du kan önska dig av ett julbord. Och det lilla extra som hemgjord blodpudding, hemgjord snaps, lutfisk och godisrum.
  • Tant K
    Tant K skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Det bästa julbordet jag har ätit! Så många och goda sillar! Skapligt vegoutbud. Underbar miljö. Barnen älskade godisrummet. Vi återkommer nästa jul!
  • Elin F
    Elin F skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Fantastisk miljö, roligt med kort historia om huset och trevligt att få prata med en av kockarna som presenterade julbordet. Mycket god mat, varierat, rikligt och trevlig, professionell betjening.
  • Ann-charlotte H
    Ann-charlotte H skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Det var ett otroligt trevligt bemötande av alla som arbetade där. Julbordet levde verkligen upp till mina förväntningar, lugn och rofylld stämning rådde, ingen stress, inga köer för att hämta mat. Min dotter är vegetarian och det fanns en hel del att välja på även för henne. Vi är otroligt nöjda med upplevelsen.
  • Marina S
    Marina S skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Oerhört proffsigt bemötande. Trevligt och man kände sig så välkommen!
    Liten rundvandring riktigt intressant och kul! Maten världsklass. Så mycket gott att äta! Alla som arbeta med detta ska ha en stor eloge!
  • Stefan T
    Stefan T skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Hej
    Det var en jättetrevlig miljö
    Våran kypare verkade inte vara närvarande vi glömdes bort rätt ofta
    maten var bra men skinkan,laxar kunde vara upplagda lite trevligare inte som nu i en hög
  • Anna G
    Anna G skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet