Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Riddarholmen Gamla Riksarkivet
Rekommenderat företag 2016 - Gamla Riksarkivet

Gamla Riksarkivet

Birger Jarls Torg 2A, 111 28 Stockholm — Visa karta

Gamla Riksarkivet erbjuder, förutom catering och ett av Stockholms populäraste julbord, även fest- och eventlokal i storslagen miljö, skräddarsydda upplevelser från idé till genomförande och har serveringstillstånd till 03 alla dagar i veckan. Strålande läge mitt i stan med lång erfarenhet i branschen och förstklassig, personlig service rakt igenom. Med egen biosalong, imponerande innergård på 500 kvm och väl tilltagna lokaler med unika interiörer för alla tänkbara arrangemang är Gamla Riksarkivet på Riddarholmen i centrala Stockholm det självklara valet vid fest och event. Varmt välkomna!

Fotografer:
0.0/5

Läs vad 520 kunder tycker om Gamla Riksarkivet

• Sophia T
    Sophia T skrev om Event en del av Gamla Riksarkivet
    Ordnade en stor internationell konferens med middag och fest på GR. Samarbetet och planeringen tillsammans med platsansvarig var extremt tungrott. Gick inte komma fram på telefon. Inget svar på email. Dålig återkoppling.
  • Ella-karin Ö
    Ella-karin Ö skrev om Gamla Riksarkivet
    Jag är mycket mycket nöjd med arrangemanget av min 80-Årsträff. Lovorden har strömmat in med gästernas tack. Prisat är kvalite, utseende och mängd av de olika tilltuggen. Serveringen med snabb, glad profsig personal utmärkt och bidragande till god, generös stämning. Utskänkning och påfyllning av drycker sköttes med elegant uppmärksamhet. Det viktiga undanplocket skedde snabbt och smidigt. Avställningsplatserna hann aldrig se solkiga ut.
    Hjälp i garderob och "vägvisning" inom festutrymmena skedde otadligt. Bemötandet från första kontakt till och inkl. avslut alltid mkt tillmötesgående. Excellent förmåga sätta sig in i Kundens "syn på saken" och önskemål.
    Jag hade uttalat att jag önskade vara gäst på min egen fest. Det hade personalen verkligen förstått. De levde verkligen upp till mina förväntningar +.
    Mitt betyg jag ger blir helklart 5
  • Pontus F
    Pontus F skrev om Gamla Riksarkivet
    Mycket fint bemötande. Behjälpliga, flexibla och kunniga. Väldigt fint slutresultat i de tacksamma lokaler.
  • Alexandra R
    Alexandra R skrev om Bröllop en del av Gamla Riksarkivet
    Magiskt ställe att arrangera bröllop på! Superproffsig personal, galet god mat och väldigt vackra lokaler. Angelica, Daniel med Crew ni var fantastiska!!!
    Angelica W gillar detta
  • Sanet M
    Sanet M skrev om Event en del av Gamla Riksarkivet
    Magiskt lokal, den bästa och mest lyckade sommarfesten vi någonsin haft.
  • Owe E
    Owe E skrev om Event en del av Gamla Riksarkivet
    Mycket bra. Utmärkt bemötande, utmärkt mat och fantastiska lokaler.
    Bara positiva omdömen.
  • Karin H
    Karin H skrev om Event en del av Gamla Riksarkivet
    Hej,
    Jättetrevligt på alla sätt. Mycket gott bemötande, perfekt service, och god mat.
  • Birgitta A
    Birgitta A skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Gott, trevligt, fin stämning, toppenbra !
  • Madeleine O
    Madeleine O skrev om Event en del av Gamla Riksarkivet
    Jättebra, bra service och god mat.
  • Sarah E
    Sarah E skrev om Gamla Riksarkivet
    Middag för internationella parlamentariker
  • Carina S
    Carina S skrev om Event en del av Gamla Riksarkivet
    Vi hade en fantastisk fest i fantastiska lokaler med fantastisk personal och fantastiskt god mat som våra gäster pratar om än idag! Stort TACK !
  • Karolina J
    Karolina J skrev om Event en del av Gamla Riksarkivet
    Fantastiska lokaler som, till skillnad från de flesta andra konferensanläggningar, stimulerar kreativiteten. Hög nivå på maten och på bemötandet generellt. Hoppas och tror att vi får anledning att återkomma :)
  • Sara E
    Sara E skrev om Event en del av Gamla Riksarkivet
    Toppen. Vi hade vårt företagsevent där och blev mycket nöjda. Proffsigt bemötande och allt funkade fint. Perfekta lokaler och god mat. Rekommenderar verkligen vidare.
  • Sara B
    Sara B skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Maten var fantastisk, men personalen bedrövlig. Det kändes som om de varit på julfest kvällen innan. Garderoben var slö och slapphänt, välkomstbaren tappade glas och var ouppmärksam på att vi stod framför henne och ville beställa, den som visade till bordet "glömde" bort oss i baren trots att vi fått mail att det var SÅ viktigt att vi kom i tid, de som dukade/dukade av tog bort alla våra glas och koppar samt bordsduken när vi var och hämtade dessert, alla var helt förvirrade.
    Det var kvinnan som berättade om husets historia och serverade glögg som levererade! Samt kockarna förstås.
  • Ylva N
    Ylva N skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Jag och min familj var nöjda men absolut inte mer än så! Maten var god men jag hade förväntat mig mycket mer. Inget överraskade utan det "smakade som förväntat". Det så kallade godisrummet kändes mer som ett barnkalas. Jag tycker att det var på tok för dyrt för det som serverades. Miljön var fantastisk men själva julbordet uppvägde absolut inte våra förväntningar tyvärr.
  • Anna G
    Anna G skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Fantastisk service, oslagbar miljö och det bästa julbordet jag ätit! Dessertrummet och den hemgjorda kolan var en perfekt avslutning på det hela.
  • Louise A
    Louise A skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Jättebra mat, fruktansvärd service och nonchalant hovmästare. Mysigt ställe men orutinerad personal...
  • Yvonne S
    Yvonne S skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Vi fick vänta ute en bra stund innan vi blev insläppta i kapprummet, det kunde ha gått lite smidigare, där tappades en hel del tid. Tydligen ett sällskap som precis ätit lämnade. Sedan var bemötandet bra och trevligt. Julbordet var fin och väldigt gott. Sedan när ytterkläderna skulle hämtas var det något förvirrat bland personalen, men alla fick sina kläder tillslut!
  • Sara W
    Sara W skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Toppen, bra service och fantastisk miljö!
  • Rickard O
    Rickard O skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Hej, Dagen efter beskrev vi hur dåligt vi blev bemötta samt att ni tog fel betalt vid tre tillfällen av oss. Inget svar!
  • My F
    My F skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Väldigt julig och mysig miljö, toppenservice och riktigt god mat... Kommer att bli en tradition att gå på varje år innan jul!
  • Maria C
    Maria C skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Vi hade en fantastisk upplevelse i en underbar miljö. Otroligt varmt och mysig känsla och servicen och bemötandet var jättebra. Vissa sillsorter var inte riktigt av samma kvalitet som resten av maten, men då det var ett dignande julbord gick det bra ändå. Vi kommer gärna tillbaka nästa år!
  • Renate H
    Renate H skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Hela upplevelsen var som en dålig fars - vi hade bokat bord för 9 personer och placerades vid ett litet bord för 6 personer - hovmästaren var oerfaren och oförmögen att hantera situationen. Tack och lov var det en familjetillställning och vi kunde skratta åt eländet, men hade det varit med affärsbekanta hade det varit pinsamt och mycket obehagligt.
  • Pernilla E
    Pernilla E skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Fantastiska lokaler, supertrevlig personal och mycket god mat.
  • Sofi R
    Sofi R skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Toppen upplevelse från början till slut.
  • Trude L
    Trude L skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Jättemysigt ställe och mycket god mat!
    Tyckte dock att det var för få i personalen, de verkade stressade, det tog 25 minuter att få in te och kaffe. Då var vi klara med efterätten sedan länge...
    Förutom det var det jättebra!
  • Rolf L
    Rolf L skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Vackert juldekorerad lokal, suveränt gott och välsmakande julbord, ett helt rum med fantastiska desserter och julgodis!
  • Monica R
    Monica R skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Den här förfrågan kommer alldelse för sent i förhållande till besöket. Jag minns att vi var väldigt nöjda med maten och personalen som tog emot och serverade. Jätte härlig miljö med fina blomsterarrangemang. Jätte härligt rum med godis och efterrätter. Väldigt nöjd.
    Skulle gärna komma åter.
  • Susan V
    Susan V skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Härligt ställe! En fin upplevelse med mycket trevlig personal.
  • Ulf K
    Ulf K skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Väldigt god mat och stort utbud i en fantastiskt miljö.
    Trevlig personal och smidig hantering.
  • Tobias E
    Tobias E skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Just den kvällen vi var där hade dom en dryg timmes försening på alla bokningar men tyvärr var informationen om detta bristfällig vid ankomst vilket ledde till en hel del onödig irritation och förvirring. Väl vid bordet blev vi dock väldigt väl omhändertagna, maten var bra och lokalen fantastisk.
  • Susanne J
    Susanne J skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Vimsig start och onödig väntan innan vi fick gå upp och slänga i oss en glögg.
    Vackra lokaler och jättegod mat men alldeles för kort tid kvar för att hinna njuta av den. Kaffe hann vi knappt få i oss innan tiden var ute.
    Så synd att hela intrycket drogs ner av att tiden var så knappt tilltagen. Vi hade gärna kommit igen om ni hade varit generösare i den frågan.
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Dålig start med rörigt välkomnande och förvirring i var man skulle gå - baren, glöggen, när skulle man in i maten???Ingen som guidade elle förklarade

Därefter blev vi placerade vid ett bord med trevlig personal och bra snabb service.

Maten var bra, även om den inte var exceptionell. Tyckte till exempel att vissa silinläggningar var mindre lyckade och faktiskt just de som var namngivna med Christians. 4 av 5 men inte 5
  • Prisilla K
    Prisilla K skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Det var jätte bra, god mat mysigt plats vi hade jätte roligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Veronica Ö
    Veronica Ö skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Glatt överraskad. Bästa julbordet hittills och då har vi varit på en hel del. Trevlig personal, vacker lokal och maten var utöver det vanliga. Allt var fräscht och fylldes på löpande så kvaliteten på maten var på topp. Känslan var något mer än bara ett julbord.
  • Paul K
    Paul K skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Mycket god mat och trevliga lokaler! Extra plus för dessertrummet.
  • Therese F
    Therese F skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Bra bemötande. God mat. Trodde en skulle vara mer unik/sticka ut.
  • Sofie K
    Sofie K skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Mycket nöjd med service, mat och bemötande.
  • Wiola A
    Wiola A skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Trevligt och gott!
    Man kunde ge betyg på instagram och få någon present men jag använder inte instagram, vet inte hur man gör.
    Låt oss ge betyg genom mail i stället när vi är där. Jag var inte där genom företag, bara helt privat.
  • Susanne E
    Susanne E skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Man bokade enkelt på nätet, blev trevligt bemött när man kom dit, och maten var fantastisk! Serveringen var lite svajig.
  • Petter F
    Petter F skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Fin atmosfär, bra mat och ingen trängsel runt bordet (som det kan vara runt ett julbord på vissa ställen.)
  • Rikard H
    Rikard H skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Mycket bra upplevelse, men en snäsig värd vid nedre baren. Och en ganska otrevlig bartender som sålde på min vän ett halvt glas champagen för i stort sett fullpris. Men det negativa vägdes upp av den inspirerande guidningen en våning upp innan maten.
    Mat och service var utmärkt under middagen, och jag har rekommenderat er till andra. Posivt att kocken var på plats och berättade om maten om vi hade några frågor.
    Slutligen kan jag säga att det hade varit ännu bättre om ni skickade ut denna undersökningen i exempelvis januari.
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Vi hade en jättefin lunch i tre generationer. God mat med klssiker och spännande nya kombinationer.
  • Ronja S
    Ronja S skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Utmärkt service, utmärkt mat. Bästa julbordet vi varit på. Härlig miljö och fina lokaler, kan inte bli en bättre typisk stockholmsk upplevelse. Vi har varit mer än nöjda och kommer gärna tillbaka nästa gång! Tack!
  • Sara K
    Sara K skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Extremt trevlig miljö och bemötande! Mycket bra mat men jag önskar lite mer fräsch grönsallad för att bryta av mot den tunga maten.
  • Nina E
    Nina E skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Vi är nöjda med hanteringen, bokade långt i förväg. Det som var mindre bra var introduktionen där delar av vår personal inte fick plats och glögg innan föredraget hölls och det var lite rörigt vid sittningen
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Allt var helt perfekt, supergott och otroligt vackra lokaler. Drömmigt!
  • Monica P
    Monica P skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Mycket bra. Var väldigt mysigt och god mat.
  • Maria W
    Maria W skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Mysigt lugnt och väldigt god mat
  • Stella L
    Stella L skrev om Julbord en del av Gamla Riksarkivet
    Gick lätt att boka via nätet-bra information innan-och mkt trevligt bemötande på plats. Kul med liten rundvandring innan-fin &spännande miljö-och mkt god julmat. Kommer gärna åter!

Birger Jarls Torg 2A, 111 28 Stockholm