Gloss & Floss Dental Care

Gloss & Floss Dental Care lägger stor vikt vid att förbättra din orala hälsa och därigenom livskvaliteten. Här blir du väl omhändertagen av professionella och erfarna tandläkare som är inriktade på avancerad ansiktsestetik och protetik. Allt från blekning till proteser eller akuttandvård kan du få hjälp med här hos oss.

Självklart lägger vi stor vikt vid din säkerhet och trygghet. Att du känner dig nöjd och tillfredsställd med resultatet av din behandling är det allra viktigaste. Välkommen att kontakta oss för att boka tid eller få rådgivning!

Läs vad 117 kunder tycker om Gloss & Floss Dental Care 2

2021-11-24
    Väldigt bra bemötande och utmärkt behandling
  • FATEMEH N
    2021-11-24
    Jag har varit här på Gloss&Floss Dental Care för första gången. Så fräsch och harmonisk miljö, fin inredning med nya utrustningar. Tandläkare Alaleh tog hand om mig på ett perfekt och professionell sätt. Hon är så duktig , trevlig med många års erfarenhet som tandläkare.Man känner sig välkomnande och tryggt så fort man kliver in i kliniken. Jag kan värmt rekommendera Gloss&Floss Dental Care samt tandläkare Alaleh.
    2021-11-13
    Kunnig tandläkare som ger utmärkt vård
    Hej Joakim!
    Tack för ditt fina omdöme :)
    2021-10-21
    Trevligt bemötande jag hade en tandläkare behandling.
    Hej Thomas!
    Tack för ditt omdöme :)
    2021-10-19
    Underbart bättre tandläkare än Alaleh har jag inte träffat på 70 år
    Hej Lena!
    Tack för dina fina ord. Du är varmt välkommen åter :)
    2021-10-18
    Alaleh, är en duktig och kunnig tandläkare.
    Jag hade tid hos henne för årskontroll för mina fina porslin tänder som hon hade fixat
    för ett par år sedan. Alaleh är väldigt trevlig och jag kommer till henne med glädje varje gång.Jag är mycket nöjd med henne. 🤗👍
    Hej Lili!
    Vad kul att vi kunde göra dig nöjd! Du är varmt välkommen åter. :)
    2021-10-15
    Jag blev bemött på ett utmärkt och välkomnande sätt.
    Ville få ordning på min tandstatus som jag slarvat med i alltför många år. Hade även förlorat en framtand som gjorde tandläkarbesök nödvändigt. Hade då turen att få Alaleh som jag bedömer som ytterst duktig och kompetent.
    Är så här långt mycket nöjd.
    Hej Magnus!
    Superkul att höra att du blev nöjd hos oss. Tack för ditt fina omdöme!
    2021-10-15
    Tandläkaren är mycket skicklig, noggrann, erfaren och förtoendeingivande.
    Tack Britt för ditt fina omdöme, du är varmt välkommen åter! :)
    2021-10-12
    Trevligt bemötande.
    Förväntade mig att få en bättre tandhälsa och det fick jag.
    Jag fick tänderna rengjorda och en visdomstand utdragen utan smärta.
    Tack Gudron för ditt fint omdöme! Välkommen åter! Gloss & Floss Dental Care
    2021-10-11
    Gloss & Floss Dental Care är definitivt "min tandläkare på Söder"

Jag började att gå hos Alaleh när jag bodde på Söder. Nu har jag flyttat till Vällingby och här finns tandläkare som visserligen ligger bättre till än Gloss & Floss, men jag gillar Glos & Floss Dental Care, deras personal, bemötande och kunskap.
    Jag känner mig trygg i deras händer. Jag fortsätter därför att gå till Alaleh Tarahomi och hennes personal.
    Hej Linda!
    Tack för att du väljer att komma till just oss och tack för dem härliga orden! :)
    2021-10-08
    Alaleh är en konstnär!

Jag kunde inte vara nöjdare med mitt nya vackra leende och kundservice från både Alaleh och hennes team på Gloss & Floss Dental Care !

Mina nya fasader är helt fantastiska! Hennes tandläkarmottagning är inte bara professionellt och välskött men jag hade också faktiskt en fantastisk tid på hennes tandklinik.
    Rekommenderas varmt!
    Hej Miranda!
    De gläder oss att höra att du är nöjd med din behandling från vår fantastiska tandläkare Alaleh men även vår service här på kliniken!
    Tack för dina varma & fina ord! :)
    2021-06-23
    Toppen bemötande och lugnande från en
    man som har tandläkare skräck.
    Hej Richard!
    Vad kul att höra att vi kunde minska på din tandläkarskräck!
    Du är supervälkommen åter! :)
    2021-01-05
    Har varit hos Alaleh i flera år och är alltid lika nöjd .
    Tack Ali! Du är alltid välkommen.
    MVH
    Tandläkare Alaleh
    2020-12-23
    Utmärkt service, behandling och rådgivning. Trevlig personal med :)
    Tack för ett fint omdöme! God jul till dig!
    Hälsningar / tandläkare Alaleh
    2020-12-23
    Hygienist Helena. Alltid proffsig, glad o gör ett perfekt jobb med mjuka händer.
    2020-12-21
    Akut tandläkartid. Utmärkt bemött och behandlad av Alale Tarahomi. Den bästa tandläkaren jag träffat.
    Tusen tack för ett fint omdöme Magnus!
    Vänliga hälsningar Alaleh
    2020-12-21
    Var vid tandhygienist och det var lika trevligt som vanligt
    Tusen tack Bjerne .Du är en av de bästa patient vi har på kliniken .
    Mvh Helena
    2020-12-17
    Att gå till tandläkaren är ju normalt sett inget nöje, men mottagandet gjorde det ändå till ett trevligt besök.
    Att bli välkomnad med ett uppmärksamt leende och den avslappnande musiken och attityden gjorde tandläkarbesöket till ett trevligt möte.
    Professionellt och kommunikativt.
    Tack Anne för det fina omdöme!
    Vänliga hälsningar
    Alaleh
    2020-12-17
    Fantastisk klinik! Jag blev bra bemött och informerad om varje steg i processen och mina val som patient. Hygienen är på toppnivå, jag gick därifrån med en bra känsla i kroppen och känner mig inte lika orolig inför nästa besök. Tack för hjälpen!
    Tack så hjärtligt för ditt fina omdöme Saghi!
    Vänliga hälsningar / Alaleh
    2020-12-17
    motsvarande mina förväntnibgar, whitening behandling för först gaangen
    Krona. Bra bemötande. Förväntningarna uppfylldes. Inget att klaga på
    2020-12-17
    Gjorde 1 akutlagning, 1 rotfyllning och 2 kronor samt 1 besök hos tandhygienist. Både tandläkaren och tandhygienisten gav mig ett trevligt och omtänksamt bemötande och en professionell vård.
  • Lili M
    2020-11-04
    Jag har behandlat mina tänder hos Dr: Alaleh och är väldigt nöjd. 😊👌
    2020-10-29
    En riktig, fresh och proffsig tandläkare klinik.
    Jag rekommenderar Alaleh. Hon har bra kunskap och erfarenhet
    Tack för ditt besök och återkoppling om din upplevelse 🙏🌹 Gloss & Floss Dental Care
    2020-10-28
    Här blir man väl mottagen och fint omhändertagen! Gloss & Floss Dental Care är en harmoniskt, hjärtligt och professionellt mottagning. Kan rekommendera dem till 100%. Alaleh Tarahomi är en mkt professionell och service inriktat tandläkare som kan sin sak. Jag rekommenderar kliniken det varmaste till alla som behöver hjälp med sina tänder in i en SPA-liknande miljö.
    Hej Ali! Tack för dina fina kommentarer! Gloss & Floss Dental Care
  • JESSICA C
    2020-05-06
    Rekommenderar söderkliniken. Mycket bra och förståndiga tandläkare. Känner mig trygg när jag går till Helena.
  • Mia S
    2019-01-28
    Kan varmt rekomendera Söderklinikens tandläkarpraktik. De har en underbar personal och man känner sig alltid varmt välkommen. Innan mitt första besök där var jag väldigt tandläkarerädd. Detta tog de hänsyn till. De förklarade alltid vad de skulle göra i förväg. De är noga med att man inte känner smärta under behandlingen och efter. Har aldrig haft problem med lagning el annat efter behandling hos dem.
    Tack för att ni finns!! / En nöjd patient.
  • Roberto B
    2019-01-24
    Mitt andra besök hos Söderkliniken och denna gång för att dra ut en tand. Said tog det mycket lugnt och skötte det mycket bra. Han bedövade ordentligt och var väldigt lyhörd. Rekommenderas starkt, en enligt mig utmärkt tandläkare som jag tänker fortsätta gå till.
    2019-01-24
    Världens bästa ställe!! Jag vet helt ärligt inte hur jag skulle leva utan Helena och hennes noggranna arbete och fina bemötande varje gång! Jag rekommenderar alla att besöka Söderkliniken för underbart bemötande, sympatiska tandläkare och mycket fina resultat! Ni kan känna er trygga på Söderkliniken! Mina tänder är friska och fina tack vare Helena och Söderkliniken, år efter år. TACK!
  • Wiktor B
    2019-01-23
    Said och Helena är awesome!
    Mycket kompetenta och väldigt trevliga!
    Rekommenderas!
  • Christiane R
    2019-01-17
    Trevligt, proffsig bemötande samt behandlingen som jag fick.
    Helena samt Said är väldigt duktiga speciellt jag som är rädd.
    Jag har dragit mig förut för att boka tid nu har min rädsla släppt tack vare dom.
    Stort tack på återseende.....
  • Koray S
    2019-01-16
    Toppen ! Var hos Helena förra veckan och putsade upp tänderna. Verkligen duktig och supertrevlig. Jag kan varmt rekommendera ett besök om du vill bli fin i munnen :-)
    2019-01-10
    REKOMMENDERAR INTE! Vart ska man ens börja. Jag kan kort säga att jag INTE kan rekommendera denna klinik för tandhygienstbehandlingar med tandhygienisten Helena.

Jag är säker på att alla som har lämnat goda omdömen för denna klinik har fått en bra behandling.
    Men det har inte jag. Viktigt att komma ihåg att en klinik med majoriteten av goda omdömen inte solklart garanterar goda behandlingar. Mitt fall är ett bra exempel.

Jag hade bokat grundundersökning och tandläkaren var försenad med 45 minuter. Vilket inte gjorde mig så mycket eftersom att jag läste min bok under tiden. Men det hade nog stört andra patienter.
    Under min grundundersökning var tandläkaren stressad, pga en sponsor hade kommit för sin bokade tid samtidigt som kliniken låg efter med mitt bokade besök. Därför påskyndades min grunundersökning rejält och jag fick uttalandet "vi kan kolla på dina tänder igen efter att du genomgått två tandhygienistbehandlingar" OK sa jag.

Väl till tandhygienistbehandlingen. Vi hade bokat två stycken och jag gick bara till den första med god anledning...
    I telefon var tandhygienisten Helena supertrevlig men i verkligheten är hon någon annan.
    Tandhygienisten Helena var otrevligt oförskämd och otrevlig under mitt besök som var kl 18 en fredagskväll.
    "Slutar du verkligen såhär sent som student...?" frågar hon med ifrågasättande ton. Ja sa jag det gör jag. Hon svarar "Ja eftersom att jag brukar egentligen sluta kl 15 och inte såhär sent" säger hon med missnöjd tonläge och missnöjd min på ansiktet. Jag svarar inte. Vad ska jag säga? Säg det till receptionisten som gjorde bokningen, varför säga så till mig det får mig att känna mig ovälkommen.

Väl till behandlingen. Säger hon ungefär 3 gånger på olika sätt men alla lika dåliga sätt med väldigt nedlåtande ton "Hur kan du ha så dålig munhygien du är bara xxx antal år gammal". Flera månader innan skulle jag ha besökt denna klinik men avbokade pga en bilolycka som jag hade. Hon frågar då mig ifrågasättande "Hade du verkligen en bilolycka den dagen du avbokade?". Och fortsätter "Eftersom att det skulle vara obehagligt att hitta på en sådan sak". Hur kan man säga något sånt, allvarligt talat slänga upp en väldigt jobbig upplevelse i ansiktet på mig? Jag kommer ihåg varje mening så väl eftersom att det var allvarligt talat det hemskaste besöket jag någonsin haft hos en tandklinik överhuvudtaget. Pratade med min familj och vänner om detta, och smälte allt så småningom.

Detta besök var för några månader sen och jag har inte vågat gå till en tandläkare efter denna otroligt dåliga behandling. Men jag bestämde mig för att ge ett nytt försök hos en annan tandläkarklinik och bemötandet var SÅ mycket bättre där. Jag berättade om mitt besök hos denna tandläkarklinik och de beklagar över att det kan finnas denna typ av tandhygienister. På mitt besök hos nya kliniken hittar de sedan flera saker som min tandläkare verkar ha missat. Att min metalltråd efter tidigare tandställning hade gått av till exempel. Samt att det växer två nya tänder som inte borde växa där osv. Detta kan nog ha missats pga den påskyndade grundundersökningen av tandläkaren.

Jag har inte hört av mig till kliniken efter detta - eftersom att besöket med tandhygienisten fick mig att må så dåligt. Om kliniken vill höra av sig till mig får de göra det till min e-post. De vet mycket väl vem jag är, i alla fall Helena. Av denna sammanlagda bedömning kan jag inte rekommendera kliniken till andra, allra minst studenter. Mvh Veronica
  • Mia H
    2018-10-25
    Kan varmt rekommendera denna klinik.Said är proffesionell varmt och kunnigt bemötande.Mycket nogrann med kunden i fokus.Mycket bra resultat jag kommer tillbaka!
    2018-04-14
    det är under bar med allt , jag reckomndera för alla.
    2018-03-29
    Mottagandet och
    Behandling samt efter koll var
    Mycket bra tackar och bugar
    2018-03-27
    Efter en längre tid med dåligt underhåll , så tog jag tag i tänderna. Lagning, rotfyllning, satte dit en krona och även ett besök hos tandhygenisten.
    Bemötandet jag fick när jag kom var trevligt, rena och snygga lokaler och kunnig personal.

Kan varmt rekommendera dom.
  • björn a
    2018-03-26
    Mycke bra bemötande och ett bra jobb,genomgick en stor tandbehandling efter felaktig tandvård från min gamla tandläkare.
    Tand hygienisten har också varit bra,om jag skulle önska nåt,så skulle jag vilja ha ett påminnelse-sms när man ska komma.
    Kanske lite oklart vad hygienisten kostar o har haft en gång lite struligt med tider som jag inte var nöjd med,annars jättenöjd
    2018-03-26
    Så trevliga o duktiga. Skaffat en tandbrygga o är jättenöjd
    2017-11-20
    Väldigt bra bemötande, rekommendera verkligen denna! Bästa på Södermalm 👌🏻
    2017-10-23
    Mycket bra bemötande, vänligt och professionellt! Väldigt bra utförs behandling (undersökning och lagning av tand) - smärtfritt och smidigt!
  • Natasha K
    2017-09-29
    Said och Helena är superduktiga, trevliga och professionella!
    Rekommenderas varmt!
    2017-02-04
    Väldigt trevlig tandsköterska Helena och tandläkare också. Helena är noggrann och väldigt kunnig person som bemöter kunder på bästa sätt man skulle förvänta sig tycker jag. Jag har tagit bort tandsten och hon var mycket nogrann och försiktig. Brydde sig mycket om mig att det inte gör ont och såg till att jag mår bra under behandlingen. Varmt rekommenderar henne. Snällhet och trevlighet samt kunskap gör att man är väldigt nöjd efter besöket.
    2017-02-04
    Jag kan helt rekommendera tandläkare och hyginist vid tandläkarmottagningen söderkliniken när mottagande och behandlingar är mycket kompetenta. Alltid trevligt mottagande och hög kvalitet på undersökningar och behandlingar, kan särskilt rekommendera kliniken för de som kan ha obehag inför tandläkarbesök.
  • Ann-Mari Ö
    2017-02-02
    Proffesionellt och empatiskt bemötande
    2016-12-01
    Tack så mycket!! Jag som brukar hata tandläkaren, fick nu äntligen lagat mina problem i munnen. Lugnt och proffisionellt bemötande, rekommenderas varmt!! På återseende ;)
  • Sarab H
    2016-06-08
    du är besta läkare och jag tack Sam att du är min tandläkare
    2016-05-09
    har varit väldigt nöjd med mina besök hos Said, då han är lugn och väldigt bra på att förklara vad som ska göras. Said är verkligen en tandläkare jag rekommenderar
    2016-05-02
    Jag är fullt belåten med den hjälp och behandling som jag fått.
    2016-05-01
    Bara ok upplevelser jag är nöid.