Gloss & Floss Dental Care®

Varmt välkommen till Gloss & Floss® på Södermalm!

Gloss & Floss® anses nu vara ett varumärke inom kosmetisk tandvård. På Ölandsgatan 42 erbjuder vi skönhetsbehandlingar och estetisktandvård på ett och samma ställe.

Vår toppmoderna klinik är nu fullutrustad med senaste tekniken för att kunna erbjuda dig ett proffsigt resultat (se kortfilm bit.ly/GlossnFloss_Video).

Vi är anslutna till Försäkringskassan och vi fokuserar på din tandvård och komfort!
På Gloss & Floss har vi skapat en fin, otroligt behaglig och hemtrevlig miljö där du utan tvekan kan slappna av och känna dig lugn.

Vår spa-liknande omgivning erbjuder lugnande musik och aromaterapi under behandlingarna. Dessutom använder vi oss av den senaste utrustningen, bl.a.
• 3D scanner
• OPG röntgen
• Osynliga tandställning
• Digital röntgen
• Icon-behandling
• Smile Design
och mera!
Vår mottagning erbjuder högkvalitativ tandvård med fokus på frisk munhälsa och estetik. Som patient hos oss får du uppleva modern tandvård i en lugn och harmonisk miljö.

Botox, Trådlyft och Fillers

Utöver tandvård erbjuder Gloss & Floss även rynkbehandlingar med hjälp av (Botulinum toxin) Botox , trådlyft och fillers, liksom icke kirurgiskt ansiktslyft. Vår behandlare är REBS certifierad (Rådet för Estetiska Behandlingar i Sverige) och kliniken är registrerad hos IVO (Inspektion för Vård och Omsorg) samt har försäkring för estetiska behandlingar.

Vi använder bara marknadens kvalificerad materialet. Vi erbjuder kostnadsfri uppföljning efter botoxbehandlingen och sätter alltid din trygghet först.

Kliniken ligger på 50 meters avstånd från Skanstulls tunnelbanestation och har goda kommunikationsmöjligheter. Välkommen att boka tid hos Gloss & Floss® redan idag!

Se kortfilm bit.ly/GlossnFloss_Video

Läs vad 167 kunder tycker om Gloss & Floss Dental Care® 2

2022-11-27 Insamlad av företaget
    Jag är mycket nöjd med Gloss och Floss Dental Care!
    2022-11-25 Insamlad av företaget
    Jag upplevde bemötandet som Proffesionellt och trevligt. Åtgärden professionellt utförd.
    2022-11-23 Insamlad av företaget
    Väldigt bra o kunnig personal.
    Supernöjd :)
    2022-11-23 Insamlad av företaget
    BÄSTA TANDLÄKARKLINIKEN ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    KUNNIGA & TREVLIGA
    REKOMMENDERAR STARKT
    2022-11-03 Insamlad av företaget
    Proffsig och trevlig personal. Duktiga.
    2022-11-03 Insamlad av företaget
    Noggrann, trevlig o tydlig
    Dock är det för tidigt att kunna betygsätta innan genomförandet av samtliga behandlingar
    2022-10-27 Insamlad av företaget
    Vänlig bemötande.Kom in tid som var bokad.Ren,fin mott.Duktig och kunnig tandläkare.
    Akut tandläkar besök.
    2022-10-22 Insamlad av företaget
    Upplevde ett större intresse av att utreda mig och anledningar till min problematik, ex. Hur spränga mina käkmuskler var och hur det påverkar tänder etc.
    Mycket proffsiga och förtroendeingivande!
    2022-10-21 Insamlad av företaget
    Jag bemötes med hjärtlig och varm välkomnande. Jag bokade för en måndag istället av fredag. Men trots mitt misstag fick jag en undebar och professionnel behandling som inte gjorde alls ont.
    2022-10-21 Insamlad av företaget
    Det var bra bemötande. Trevliga personal och kunninga.
    2022-10-09 Insamlad av företaget
    Vi är så glada och tacksamma att vi hittade en så bra tandläkare som är så skicklig och trevlig som använder det bästa materialet Toppbetyg Hasse och Ingrid
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Professionellt och trevligt bemötande. Den bästa tänkbara utrustningen. Men framför allt: Alaleh är den bästa tandläkaren jag någonsin haft. Kunnig, kreativ och långsiktig. Och övertygande nog att få till och med mig att använda bettskena, tack för det.

Jag har rotfyllt, blekt, lagat hål under brygga, och har aldrig varit så nöjd med både mitt leende och tandhälsa som jag ät nu.
    2022-10-04 Insamlad av företaget
    Trevlig och god bemötande, fick hjälp med mina tandbesvär och är glad över resultatet på så kort tid! Rekommenderar till de som letar efter en bra tandläkarmottagning!
    2022-09-27 Insamlad av företaget
    Patienten stod i centrum hos Gloss & Floss! Den trevligaste och bästa tandläkarupplevelsen jag haft på länge. Rekommenderar varmt!
    2022-09-21 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött med vänlighet och behandlingen utfördes av kunnig tandläkare.
    Bokade tandhygenist behandling.
    Rekommenderar denna klinik!
    2022-09-16 Insamlad av företaget
    1-genuint omtänksam tandvård väldigt hög och modern kvalité.
    2-Smidig och utmärk service.
    3- Prisvärt, du får det du betalar för!

Rekommenderas starkt Gloss & Floss i Södermalm.
    2022-09-16 Spontant omdöme
    Jag har haft en underbar upplevelse på Gloss and Floss! Alaleh är väldig duktig och professionell, men också jättetrevlig. Alla mina behandlingar hos henne har varit smidiga och allt har funkat perfekt! Nelia är också jättetrevlig och duktig, så det är verkligen en superbra team som jobbar där. 100% rekommenderat!
  • TOMMY H
    2022-09-14 Spontant omdöme
    Mycket snabb och bra service. Fick tid samma dag mitt akuta problem uppstod och blev mycket trevligt och professionellt bemött. Rekommenderar Gloss & Floss för dig som söker en bra tandläkare i Stockholm.
    2022-09-08 Insamlad av företaget
    Varmt bemötande varje gång! Rekommenderar dom!
    2022-09-07 Insamlad av företaget
    Rädsla när jag kom!
    Glädje efter gott bemötande och effektiv behandling
    Christer Israelsson
    2022-08-25 Insamlad av företaget
    Jag trycker att de hade jätte bra bemötande och jag är super nöjd med min bästa tandläkare Alaleh Tarahomi .
    2022-08-25 Insamlad av företaget
    Har alltid varit lite orolig för att gå till tandläkaren men det var som bortblåst när jag träffade Alaleh och gänget på Gloss & Floss Dental Care.
    Det var det absolut bästa och varmaste bemötandet jag kunnat få. Otroligt duktig, noggrann och informativ och jag är så tacksam för det ❤️
    2022-08-23 Spontant omdöme
    Betyg minus minus minus!

Fick ett trevligt och fint bemötande MEN fick också veta att jag behövde laga 8-10 hål, att jag behövde bettskena, besöka tandhygienist. Allt för 14-15 000kr plus att jag behövde köpa en elektrisk tandborste av dem för 3000kr.

Tyckte det lät galet dyrt då jag aldrig haft så många hål. Gick till en annan tandläkare för en andra bedömning. Det visade sig att jag inte hade ett enda hål och jag behöver inte bettskena, bara ett besök hos tandhygienisten.
    Något som Alaleh sa att vi skulle avsluta med, enligt de andra tandläkarna börjar man alltid med att rengöra hos tandhygienisten innan man börjar laga.

Vill ni använda era pengar till andra saker skulle jag rekommendera att ni går till en annan tandläkare än Gloss and Floss på Ölandsgatan på Södermalm i Stockholm.
    Hej Stina!
    Vi kommer inte att diskutera offentligt om din munhälsa här men du är välkommen att kontakta oss direkt.
    Din terapiplanering utfördes i samråd med dig utifrån undersökningsfynd. Under 45 min besök hade vi använt röntgenbilder samt intra oral camera för att ställa rätt diagnos. Vi rekommenderade dig att skaffa elektrisk tandborste men aldrig tvingade dig att köpa från oss ( Ingen tandborste hos oss kostar 3000 kr ).
    Vi önskar dig lycka till med din tandvård!
    2022-08-13 Insamlad av företaget
    Super bra bemötande! Men ja tandläkare är väl inte alltid jättekul men allt gick hur bra som hellst
    2022-08-09 Insamlad av företaget
    Jag fick den hjälp den jag behövde och det var proffsigt utfört. Väldigt trevlig personal. Jag kommer gärna igen.
    2022-08-09 Insamlad av företaget
    Fick tid samma dag och de hade mycket trevligt bemötande på kliniken. Rekommenderas!
    2022-08-09 Insamlad av företaget
    Tandläkaren har det perfekta handlaget! Lite otydligt kring kostnader, dock.
    2022-08-03 Insamlad av företaget
    Tandläkaren Alaleh och övrig personal gör så att man alltid känner sig välkommen och väl omhändertagen.
    Väldigt avslappnande miljö och superkunnig tandläkare.
    Tandläkaren vet vad som behöver göras och rekommenderar alltid det bästa för varje patient.
    Tack för all hjälp.
    Mats
    2022-07-23 Insamlad av företaget
    Jag är mycket nöjd med bemötandet.
    Jag har inte varit till en tandläkare på mycket länge. Proffessionelt.
    Har inte känt mig nervös inför besöken.Tandläkaren förklarar bra vad som måste göras.
    Jag kan rekomnendera tandläkarkliniken.
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Fantastik servis och mycket trevligt bemötande!
  • Joobin K
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Rekommenderas! Bra bemötande och professionellt!
    2022-07-07 Insamlad av företaget
    Professionella och trevliga!
    Kan varmt rekommendera denna mottagning
    2022-06-07 Insamlad av företaget
    Allt var bra hos Alale . Hon är jätte noggrann.
    2022-06-02 Insamlad av företaget
    Jag har haft en fantastisk möte med er tandläkare och hennes tandsköterska😊
    Jag skulle göra en rutinkoll och fick ta ut en mjölktand som var sprucken.
    Mycket fint bemötande och utmärkt arbete
    hela vägen. Kan verkligen rekommendera de till alla som har behov.
    Stort tack 🙏🏻 Ilona
    2022-06-02 Insamlad av företaget
    Otroligt bra service . Grym tandläkare som förklarar allt i detalj. 💫
    2022-05-23 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande,och bra behandling.

Jag köpte G U M munnsklj
    2022-03-10 Insamlad av företaget
    Min upplevelse av Gloss & Floss Dental Care samt Tandläkare Alaleh, är sedan min första kontakt högsta betyg! Alaleh levererar utöver mina förväntningar! Känner mig tacksam att jag funnit denna kontakt. Vid mitt senaste besök genomfördes bl a röntgen med Intra Oral Camera och vid nästa inbokade besök väntar tandimplantat.
    /B. Andersson
    Tack Brita för dina fina ord! Du är alltid välkommen hos oss. Gloss & Floss Dental Care®
  • Hadis H
    2022-03-10 Insamlad av företaget
    Kunnig och noggrann tandläkare, rent och fräscht lokal. Trevliga personal.
    2022-03-04 Insamlad av företaget
    Jag fick min genomskinliga tandställning (ClearCorrect) här på Gloss & Floss Dental Care. Hela processen rullade på utan problem eller konstigheter. Är jättenöjd med resultatet!
    2022-03-03 Insamlad av företaget
    Mycket bra tandläkare trevlig och proffsig.
    2022-01-31 Insamlad av företaget
    Mycket kunniga, avspända och trevligt bemötande!
    Känner någon ångest över tandläkarbesök rekommenderas Gloss & Floss på Södermalm, egen erfarenhet!
    2022-01-28 Insamlad av företaget
    Blev bemött bra, vänligt, inga förväntningar alls, min upplevelse var bra, beskrev all var o hur hon gjorde, köpte gurgellvätska o tandkräm
    2022-01-28 Insamlad av företaget
    Vänligt och trevligt bemötande. Rotfyllning av en tand som utfördes noggrant och utan smärta.
    2022-01-05 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bra tandläkare som alltid gör ett utmärkt jobb!
    All personal är trevlig och gör sitt bästa för att besöket skall bli en så bra upplevelse som möjligt på Gloss & Floss tandläkarmottagning!
    2022-01-04 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött av företaget på ett jätte bra sätt. Jag tänkte att jag skulle få ont men allt gick jätte bra
    Hej Eteri!
    Tack för ditt omdöme, det gläder oss att höra att vi kunde hjälpa dig/göra dig nöjd! :)
    / Claudia Receptionist
    2021-12-22 Insamlad av företaget
    Jag har haft en bra upplevelse av er. Dessvärre var mina tänder mycket mer skadade än jag kunde tro. Men ni har hjälpt mig att få de reparerade. Ni har gjort det på det bästa sätt. Nu är det inte färdigt, men jag hoppas att vi kan fortsätta i vår.
    Hej Helge! Vad kul att du upplevde bra med dina behandlingar! Vi är glada över att kunna hjälpa dig . Njut av julen med dina nära och kära och vi ses någon i våren 2022!
    MVH
    Tandläkare Alaleh
    2021-12-17 Insamlad av företaget
    Alaleh är en utmärkt yrkesskicklig tandläkare. Har alltid bemötts med värme o proffessionalitet.
    Hej Margaretha!
    Tack för dina varma ord gällande vår fantastiska tandläkare! :) / Claudia Receptionst
    2021-12-15 Insamlad av företaget
    Trevlig miljö o duktigt och informativ tandläkare.
    Hej Caroline, tack för dina fina ord! :) / Claudia Receptionst Gloss & Floss Dental Care®
    2021-12-14 Insamlad av företaget
    Både trevligt bemötande och kunnig hantering av mina tänder! Det är viktigt att känna att man kan lita på att tandläkaren vet vad hen gör, och det kan jag på Gloss & Floss.
    Hej Britt-marie!
    Åh, vilka fina ord! Vi på Gloss & Floss tackar och bockar! /Claudia Receptionst! :)
    2021-12-13 Spontant omdöme
    Alale är en väldigt duktig tandläkare. Man känner sig trygg i hennes händer. Jag är 100% nöjd med min behandling. Rekommenderar starkt Gloss & Floss Dental care. Tack alaleh❤️
    Hej Hengameh! Tack för dina varma ord gällande vår fantastiska tandläkare, visst är hon grym!?
    Alaleh tackar dig jättemycket & vi är nöjda över att ha dig som patient! :) / Claudia Receptionst