Alla kategorier Akupunktur Stockholms län Solna Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong

Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong

Johan Enbergsväg 20, 171 61 Solna — Visa karta

Med många års utbildning och erfarenhet från både Sverige, Kina och USA i ryggen håller Göran Jakobsson kurser i medicinsk QiGong enligt Biyun-metoden, en hälsobevarande metod som främjar ditt välbefinnande både fysiskt och själsligt. Du får göra övningar, lära dig teori kring dem och QiGong i allmänhet och gärna ställa frågor under kursens gång.

Du kan även få medicinska behandlingar enligt kinesisk metod. Exempel är traditionell akupunktur och öronakupunktur, båda är behandlingar för att återställa ett normalt och friskt flöde av qi genom kroppen. Du kan även få kinesisk massage eller få tips och råd om annan egenvård som kan främja din generella hälsa.

Boka en tid eller konsultation genom att ringa eller skicka ett mejl till: goran.jakobsson@qi-gong.se

Läs vad 19 kunder tycker om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong

• Christina R
    Christina R skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Göran är en jätteduktig akupunktör. Och har ett fantastiskt bemötande. Han ger också goda råd, som jag har tagit till mig.
    Kort sagt, är Göran en människa som behövs. Honom ska man vara rädd om!
  • Erna B
    Erna B skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Jag har från början fått ett mycket gott bemötande. Göran är en mycket skicklig terapeut. Han är seriös, lyhörd, flexibel, hjälpsam, trevlig och vänlig. Han använder inga standardprogram utan anpassar behandlingsmetoderna efter behov. Han vidareutvecklar sig hela tiden. Jag har gått på behandlingar hos Göran i flera år och alltid varit nöjd med hans olika behandlingar som gett goda varaktiga resultat.
  • Latifa L
    Latifa L skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Jag är glad och tacksam för all behandling jag har fått av Göran. Han är ödmjuk och lyhörd för de behov i behandlingen som jag haft och på ett professionellt sätt behandlat mig till ett jättefint resultat.
  • Sophie R
    Sophie R skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Göran är en trevlig, nyfiken, mycket kunnig och serious Qigong lärare, akupunktör och örtexperkter.
  • Lilly Rosa L
    Lilly Rosa L skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Jag har gått för Göran i Jichu gong och Don gong och det har varit mycket positivt
    gett mig inspiration att gå vidare. Jag har också kunnat komma till honom och fått hjälp med krämpor och råd.Han är en lyssnande person och har mycket tålamod. Han är också snabb att svara på frågor när man skickar email.
    Nästa termin ska jag med Görans hjälp gå igenom viktiga Akupressurpunkter. vilket jag ser fram emot.
  • Ann W
    Ann W skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Göran är otroligt kunnig och duktig, jag rekommenderar honom å det varmaste!
    Ann
  • Monica R
    Monica R skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Göran är skicklig på sitt område Han lyssnar in och kan sin sak. Jag fick hjälp med värk i ben som kom från ryggslutet.
  • Bosse B
    Bosse B skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Har man ett problem med onda muskler och leder är Göran rätt person
    jag va supernöjd med den hjälp jag fick ,
  • Caroline B
    Caroline B skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Jag har främst fått akupunktur på Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong. Hjälpen jag har fått av Göran är helt fantastisk och jag rekommenderar honom till andra när tillfälle ges. Göran kan tack vare sina breda kunskaper kombinera olika behandlingsmetoder.
  • Carl S
    Carl S skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Göran har en bred och djup kompetens inom sitt yrkesområde. Hans bemötande är exceptionellt professionellt och engagerat. Mina förväntningar på hans manuella behandlingar av smärta och stress har alltid infriats - och mer därtill. Jag kan varmt rekommendera honom till en bred kundkrets som förväntar sig det bästa.
  • Minna A
    Minna A skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Göran ser alltid människan i sin helhet. Han lyssnar utan att döma, hans vänlighet gör att man kan lätt lita på honom. Görans medicinska bedömning är korrekt utifrån en helhets syn. Han är alltid ärlig med människor och ger sin tid och yrkeskunskap till 100% för att hjälpa dem. Jag har känt mig förvånad över att han kunnat trolla bort smärtan med sina händer. Han har lärt mig förstå den inre källan till fysisk hälsa och hur jag kan göra hemma för att hålla mig frisk. Stort tack, Göran!
  • Elisabeth A
    Elisabeth A skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Behagligt och professionellt bemötande.
    Goda resultat efter noggrann bedömning och problemfokuserat inriktad behandling.
  • Siv W
    Siv W skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Jag har haft problem med min mage. Den tömmer sej, med ca 1 minuts fördröjning UTAN att säga till. Jag har försökt med VC, utan resultat i ca 15 - 20 år utan resultat. Jag har fått "blöjor" att använda.
    Med Görans hjälp, har jag för första gången fått hjälp. En som förstår mitt problem och hjälpt mej. Jag har via LCHF fått hjälp med potatismjöl, varje morgon, sen gör jag Qi Gong enligt Göran, och så har Göran gett mej akupunktur, ca varannan vecka. Detta har hjälpt mej. Jag ser fram mot att resa, utan akuta toa. problem, där det kunde rinna ännu i mina skor
    En fantastik känsla
    Tack Göran
    Siv Wetterberg
  • Margareta R
    Margareta R skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Jag har fått den allra bästa hjälp och behandlingar jag kan önska av Göran. Vid kontakt är Göran snabb med att svara och ger klara och tydliga besked. Jag har fått mycket stöd och hjälp i min egen utbildning av Göran. Jag kan varmt rekommendera Göran som terapeut i traditionell kinesisk medicin.
  • Lionel L
    Lionel L skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    I have received treatments from Göran several times in the past years, and he has always been able to improve my condition significantly. He is a very talented acupuncturer, regularly traveling to China and UK among other countries to perfect his knowledge. He his also a very skilled massage therapist using various techniques depending on the symptoms you have. Moreover Göran is a very friendly person, always glad to help and in a slefless manner.
  • Peter L
    Peter L skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Jag har haft förmånen att lära känna Göran Jakobsson och fått ta del av hans stora kunskaper och insikter i Traditionell Kinesisk Medicin. Det är en mycket serös och empatisk person om kan bota, lindra och trösta många trötta och sjuka med bl a akupunktur, Qi Gong.

De allra bästa rekommendationer ges till denne ovanlige och skickliga yrkesutövare.

Peter Lindblom
    Leg. läkare
  • Ingrid B
    Ingrid B skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Vänlig och kunnig. Väl utförd behandling. Ska återkomma till Göran för vidare behandling nästa år.
  • Laila F
    Laila F skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Jag har fått hjälp med massage mot hallux valgus. Göran har varit mycket engagerad och letat fram olika typer av egenvård som en kombination till massagen. Allt för att operation ska undvikas. De flesta behandlingarna har utförts inkans bostad för att jag ska slippa resorna till Västra skogen. Han har också tagit hem olika varor som jag annars skulle ha fått åka till V skogen för att handla. Men upplevelse är mycket positiv. Det inkluderar även det allmänna bemötandet.
  • Gino G
    Gino G skrev om Göran Jakobsson kinesisk medicin & medicinsk Qi Gong
    Fantastisk duktig och löser problemen och smärtan på bästa sätt. Rekommenderas starkt

Johan Enbergsväg 20, 171 61 Solna