Göteborgs Flyttstäd

Järnringen 56, 433 30 Göteborg — Visa karta

En städfirma som är specialister på flyttstäd!

Att flyttstäda är mycket mer omfattande än en vanlig städning. Vi gör detta varje dag och vet vilka skrymslen och vrår som behöver lite extra uppmärksamhet inför att en ny person eller familj ska flytta in. Vi finns på flera orter i sydvästra Sverige och är riktigt bra på flyttstädning. Vi samarbetar med olika mäklarfirmor för att underlätta bostadsaffären för dig som ska köpa eller sälja. Du slipper tänka på städning och kan koncentrera dig på annat.

Kontakta oss på Göteborgs Flyttstäd när det är dags att flytta!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 264 kunder tycker om Göteborgs Flyttstäd

• 2019-11-20

Malin W skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädningen var riktigt dåligt utförd. Trots att de fått komma tillbaka var köket ändå smutsigt med fettfläckar och ostädad ugn mm. Element var dammiga både på utsidan och baksidan, lister smutsiga och fönstren smutsiga. Fönstren hade dessutom fått repor som gick helt i linje med smutsränderna men trots det har Göteborgs Flyttstäd inte ens bemödat sig om att bemöta våra krav som köpare trots att det står på deras hemsida att de alltid tar direktkontakt med köparen. Riktigt uselt, oavsett inställning i sak. Hoppas inte någon annan behöver ha en dialog med dem. Läs mer
  • 2019-11-06

Jessica N skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag köpte flyttstäd och var mycket nöjda med tjänsten. Fick en checklista som jag använde mig av när jag kontrollerade städet. Läs mer
  • 2019-11-04

Sara A skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag köpte flyttstäd för en lägenhet på 52 kvadratmeter.
    Jag blev bemött på ett bra sätt och är nöjd med resultatet! Läs mer
  • Ale M

2019-11-02

Ale M skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstäd av min lägenhet, 71 kvm med fönsterputs. Va klara på två timmar, gick hur bra som helst! Trevlig personal och professionella. Läs mer
  • 2019-11-02

Utförde ett bra jobb. Bra bemötande! Läs mer
  • Thomas F

2019-11-02

Thomas F skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Göteborgs Flyttstäd är bland det mest serviceinriktade företaget jag har köpt tjänster av. Ett företag som verkligen ger allt för att man som kund ska känna sig nöjd. Det totala engagemanget för kunden blir från första sekunden uppenbart! Just engagemanget för att göra sitt yttersta för kunden är så tydligt. När man förklarat vilket mål man har för städningen märker man att det målet strax även har blivit målet för personalen från Göteborgs Flyttstäd.

För att ni bättre ska förstå anledningen till mitt omdöme så tänker jag gärna berätta min historia som Göteborgs Flyttstäd delar med Nordiska Flyttkompaniet.

Det här hände våren 2019.
    Det var kris!! Klockan var 8.00 och en person (han får heta herr X här) som jag hjälper med lite stöd, behövde ha flyttat och städat sin lägenhet innan Kronfogden kl 9.30 SAMMA DAG skulle komma för att vräka honom. Om herr X flyttar "frivilligt" och lämnar över lägenheten (tömd och städad) så kan vräkningen avblåsas och en 5-årig betalningsanmärkning undvikas. Jag hade under kvällen innan lyckats få tag på en flyttfirma med jour-nummer - Nordiska Flyttkompaniet, och de hade påbörjat flytten direkt på morgonen med att börja packa. Det var även flyttfirman som kontaktade Göteborgs Flyttstäd för att höra om de kunde utföra städningen med denna obefintliga framförhållning, d.v.s. så fort som möjligt, men efter att saker flyttats ut.

Man ska betänka hur saker tedde sig för Göteborgs Flyttstäd när de kommer till lägenheten som de ska städa. Det är ett virrvarr av människor med olika ärenden som ränner omkring och saker som packas i alla rum. Det ser ut som ett totalt kaos och det måste ha känts som ett riktigt "Mission Impossible", och städpersonalen ser bekymrade ut, men bara lite. De tar hand om städningen med samlat lugn. Och vilken fart de håller. De vet att det gäller minuter och uppgiften är, ja vad ska man säga, monumental. Det är så skitigt att rätt verktyg ibland vore skyffel, för lägenheten hade knappt blivit städad på minst 5 år. Uppgiften såg mer ut som en undsättningsaktion.

Hur det gick? Jodå, herr X slapp att få en betalningsanmärkning för vräkning! Nej, jag ljuger inte! Nordiska Flyttkompaniet och Göteborgs Flyttstäd fixade det! Med lite hjälp av Kronofogden och hyresvärden iofs. När Kronofogden kom för att vräka herr X kryllade det av aktivitet och utflyttning hade tydligt påbörjats (men var långt ifrån klar) . Värden och Kronfogden gick med på att ge herr X anstånd med att ha flyttat ut och städat till nästa dag kl 11.00. Med en försening på ENDAST 15 min överlämnades lägenheten acceptabelt städad till värden.

Utan hjälpen från Nordiska Flyttkompaniet och Göteborgs Flyttstäd hade det ALDRIG GÅTT!
    Utan deras hjälp hade "Mission Impossible" blivit "Mission Totally Impossible" (https://www.youtube.com/watch?v=dQDU57xJ2ho) Läs mer
  • 2019-11-01

Niklas A skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Ordnade flytten med kort varsel, vilket uppskattas! Läs mer

Linda Å skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädet var katastrof, dom kom inte den dagen vi hade bokat flyttstäd. Vi var tvungna att boka om till dagen därpå och då kom dom 30 min för sent, själva städning var bra men kan ej rekommendera. Läs mer

Elna A skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Ni bör kolla vem ni adresserar mail till. I detta fallet så städades ett dödsbo så Elna är avliden..
    “Elnas Andilas dödsbo” köpte tjänsten.
    Städningen utfördes till belåtenhet men det har varit struligt med fakturorna.. har fått flera påminnelser om obetald faktura trots att den är betald.. trevligt bemötande då jag ringt men personen har hänvisat till någon annan som inte ringt tillbaka trots flera påstötningar.. fortfarande inget svar efter 4 månader men heller ingen mer påminnelse.. Läs mer

Inger L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädning
    Bra bemötande
    Inte riktigt glömde att städa på några ställen och fick göra om Läs mer

Elizabeth B skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Perfekt utfört
    Fin service.
    Toppen! Läs mer

Jan S skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Bra grabbar som fixadd flytten.
    Dålig information beträffande kostnad.
    Måste var tydligare vad gäller RUT avdrag.
    Helt plötsligt dubbla kostnaden mot vad som angavs vid beställningen. Läs mer

Jakob D skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Väldigt nöjd, den som flyttade in var jättenöjd med städningen. Gick fort. Ganska flexibel, kunde prata med kundtjänst när jag behövde hjälp Läs mer

Sandra M skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Kommunikationen oss emellan var ibland bristfällig vid planering och bokning, men resultatet på själva städningen mycket bra. Läs mer

Johanna L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Dåligt städat, fläckar kvar som jag enkelt kunde ta bort med fingrarna Läs mer
  • 2019-10-30

Ingrid H skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Okey, höll vad de ”lovade” finns ju alltid ”fläckar” som glöms (inga stora områden/platser) men vi hann ta det innan besiktningen Läs mer
  • 2019-10-30

Yvonne R skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag var mycket nöjd med flyttstädningen Läs mer

Tobias O skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Snabbt enkelt å bra vänligt å proffsiga Läs mer

Albert B skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Fick hjälp med flyttstäd, jättebra telefonkontakt och lätta att komma överens om med omfattningen av städningen. Jobbet utfört utan anmärkning. Läs mer

Emma A skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Bra jobb av tjejerna som kom och städade :)
    Rekommenderas! Läs mer

Karin L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädningen var minst sagt undermålig. Det enda som var synligt av städning är att spis och köksbänkar var avtorkade. Möjligtvis var det också dammsuget.
    Ett axplock av anmärkningar:
    -Golven hade fläckar och hade uppenbarligen inte torkats av. Eftersom lägenheten hade skurgolv som ska behandlas med vitsåpa hade vi både över mailen och med städpersonalen som vi tog emot (bara en person som ensam skulle flyttstäd en trerummare, redan där ringde en varningsklocka) kommit överens om att jg skulle lämna kvar en flaska med rätt sorts såpa som skulle användas. Flaskan stod oanvänd och golven otorkade.
    -golvlister och dörrfoder var inte avtorkade,
    -Fönster inte putsade
    -Inredningen i kylen inte rengjord, -Hyllor inte avtorkade,
    -Rör och ledningar inte avtorkade, utan täcktes av ett tjockt lager damm.
    -Toalett och golvbrunn i badrum inte rengjorda.
    -golvlister och dörrfoder var inte avtorkade, Fönster inte putsade
    Inredningen i kylen inte rengjord, Hyllor inte avtorkade, Rör och ledningar inte avtorkade, utan täcktes av ett tjockt lager
    Då jag fick faktura på hela beloppet bestred jag den med bildbevis förstås. De drog då av hälften men eftersom långt ifrån halva städningen var gjord och det dåligt utförda jobbet orsakade mer besvär än nytta bestred jag den med. Då hotade firman med att gå till tingsrätten.
    Eftersom firman säger sig ha en garanti frågade vi om de kunde inom några dgr komma tillbaka och kompletteringsstäda. Då fick vi ett nej med motiveringen att de hade haft problem med sjuk personal (!). Kontakten med gbg flyttstäd var en katastrof från början till slut. Läs mer

Marcus H skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd som utfördes snabbt och effektivt av trevlig personal. Läs mer

Carl A skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Kanon, rent och fint. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • Alexandra B

2019-10-29

Alexandra B skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Behövde en akut flyttstädning och dom kunde lösa de redan dagen efter så tacksam! Läs mer

Brf S skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Lätt och smidigt att beställa! Fint resultat 😊 Läs mer

Örjen A skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Detta var en flyttstädning beställd av Örjens syskon efter hans bortgång.
    Vi blev väldigt väl bemötta.
    Eftersom det var på ett servicehus visste vi inte riktigt vad som gällde men allt var till belåtenhet.
    Snabbt rent och smidigt.
    Mvh Ulrika Tammo Läs mer

Patrik J skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Bra bemötande och smidig kommunikation. Inga klagomål på städningen från nya hyresgästen. Läs mer

Dick A skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Beställde en flyttstäd flera veckor i förväg, skrev tydligt datum och tid.
    Dom dök inte upp på den avtalade tiden som var på morgonen utan kom istället kl 8 på kvällen.
    Detta ställde till det rejält för mig då flyttstädningen och tillträdesdagen för den nya lägenhetsinnehavaren var kl 16:00 samma dag. Fick ge ekonomisk kompensation till den nya lägenhetsinnehavaren för allt strul.
    Göteborg Läs mer

Pia C skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Super nöjd med städningen, riktigt proffsigt gjort! Läs mer

Anna W skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstäd. Extremt röriga med vad jag hade beställt och betalat för. Ringde mig mitt i och det visade sig att de hade glömt källaren som jag hade beskrivit i detalj när jag beställde. Det var sedan katastrof dåligt städat i källaren men även dåligt i övriga delar av huset. Läs mer

Amanda L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Överlag bra städat. Trevliga tjejer som mötte upp för nycklar. Servicen på telefon kunde varit något bättre. Skulle rekommendera Göteborgs flyttstäd till andra i behov av flyttstäd! Läs mer

Micaela W skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Bra service initialt, lätta att få tag på, svarade snabbt på mejl och bra pris. Dock var städningen bedrövlig, det var inte ens dammsuget. Nya hyresgästen klagade så jag hoppas det löste sig men det skall man inte behöva göra. Köper man flyttstäd skall det vara städat. Läs mer

Monica K skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd av en 2:a. Jättenöjd med resultatet av städningen. Trodde aldrig ugnen kunde bli så fin igen. Två väldigt trevliga tjejer som kom hem till mig. Läs mer

Therese H skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Beställde tjänsten på nätet. Bra återkoppling. Oerfekt städat. Billigt och väldigt smidigt. Väldigt bra komunikation! Läs mer

Olle M skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd. Det var helt okej men flyttstäd ska väl vara totalt rent. Exv smutsigt på väggarna på vissa ställen. Läs mer
    2019-10-30 Göteborgs Flyttstäd svarar Olle M
    Hej Olle! Väggar och tak brukar vi vanligtvis endast ta bort damm på. Fläckar på väggar kan vara vanskligt att få bort eftersom vi inte vill skada underlaget. Hoppas att den övriga städningen ändå var till belåtenhet. Mvh Diana Säther

Jacob I skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Funkade bra, inget ett påpeka. Lämnade nyckeln hos dem och fick inga klagomål på personen som tog över lägenheten. Läs mer

Erik O skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädning. Fantastiskt bemötande. Lättillgängliga och hörsamma. Nyckelfrågan löstes smidigt. Mina förväntningar var en välstädad lägenhet atr lämna över. Uppfylldes perfekt. En skylt stod på diskbänken om vem som städat. Uppskattas. Bra garanti. Rekommenderar gärna Göteborgs flyttstäd till andra. Läs mer

Ingalill K skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag kräver att Ni ej skickar några som helst uppgifter i anslutning i vilket syfte det än så må gälla och i enlighet med GDPR. Maladress osv Läs mer

Ulrika W skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Tyckte inte städningen var bra men de nya hyresgästerna godkände den eftersom de skulle måla om.
    Kommer inte rekommendera någon annan att använda flyttstäd härifrån. Läs mer
  • Jana D

2019-10-29

Jana D skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd av funkisvilla i Skår Örgryte. Det blev missförstånd som företaget löste med ett trevligt bemötande. Resultatet blev toppen. Läs mer

Moa C skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Vi anlitade flyttstäd. Ändrade dag i sista sekund då vi missförstått när köparna skulle få tillgång till huset, det var inga problem och de löste allt superbra! Läs mer

Fredrik A skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Enkelt att köpa tjänsten, bra service vid nyckellämnning och extremt bra jobb! Läs mer
  • 2019-05-29

Patrik L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag anlitade Göteborgs Flyttstäd då de verkade ha bra omdöme och enligt hemsidan ansågs va professionella. Efter att mottagit en offert så bokade jag tid över en månad innan städningen skulle ske för att slippa problem. Medan tiden gick så mejlade jag dom ett par gånger för att planera tid m.m, och fick veta att dom inte planerar nånting sånt förrän dagen innan städning. Jag väntade på att dom skulle höra av sig dagen innan, vilket dom inte gjorde förrän jag mejlade dom. Och vi planerade då hur och när städningen skulle ske dagen efter.

Städningen var planerad på förmiddagen. Och senare på eftermiddagen så meddelade min hyresvärld mig att städfirman inte hade varit där. Jag ringde dom och fick veta att dom inte kunde komma den dagen pga av att 3 av 4 anställda va sjuka, och kunde inte utföra städningen förrän dagen efter. Dom sa även att dom hade försökt nå mig för att förvarna om problemet. Jag hade inte fått nåt samtal eller nåt form meddelande om det hela under den dagen, vilket inte gör förvarningen trovärdig. Och sa att städningen behövde göras på den bokade dagen då nästa hyresgäst ska flytta in då. Men efter diskussioner med min hyresvärld och nästa hyresgäst så kom vi överens om att städningen kunde ske dagen efter.

När flyttstädarna va färdiga så märktes det att dom inte va några proffs. Och efter att jag och hyresvärlden hade påpekat missar som städarna fick åtgärda så började vi tröttna då det va missar som dom borde ha upptäckt. Och valde att tacka för hjälpen så vi kunde bättringsstäda själva.

Jag mejlade städfirman angående den dåliga kommunikationen och städningen som gjorts samt att de hade gjort märke i en bänkskiva, och bad om kompensering av kostnaden för tjänsten. Jag fick veta att dom hade anlitat andra städare samt att dom skulle kolla med ekonomiavdelningen angående kompensation. Jag avvaktade i 2 veckor på svar innan jag mejlade dom igen för att fråga hur det hade gått med kompensationen. Men fick inget svar från dom.

Ingen städfirma som jag kommer rekommendera eller anlita igen. Läs mer
    2019-10-30 Göteborgs Flyttstäd svarar Patrik L
    Hej Patrik! Tyvärr händer det ibland saker som är utom vår kontroll. Vi försöker alltid lösa det på ett bra sätt. Vissa tider har vi väldigt mycket att göra och då blir vårt svar kanske lite sent. Vi beklagar detta men gör vårt bästa för att lösa situationen. Mvh Diana Säther
  • 2019-05-14

Beatrice E skrev om Göteborgs Flyttstäd
    De hade missat mycket i städningen. När vi kontaktade kontoret och bad dem komma tillbaka och färdigställa samma dag, eftersom den nya hyresgästen flyttade in då, fick vi kommentaren att "det var dålig framförhållning". Positivt dock att de tillslut kom och färdigställde städet samma dag. Läs mer
  • 2019-03-06

Anne-marie M skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädning,Bangatan 29, Majorna!
    Mycket nöjd med städningen. Men hade lämnat kvar 3 saker till de nya hyresgästerna som ni plockade bort!
    Toarulle! Hyresgäerna hade rest långt och länge....och hade kanske behov av ett toabesök!
    Spisskrapa! Denna skrapa tillhör spisen
    Papper och penna
    Detta var inte så bra att dessa saker togs bort av er! Läs mer
    2019-03-13 Göteborgs Flyttstäd svarar Anne-marie M
    Hej. Ber om ursäkt att saker blivit slängda. Tyvärr är det så att det lämnas kvar saker i en del objekt och detta kastas om inte kunden särskilt sagt att det ska sparas.
    Roligt att ni var nöjda med städningen i alla fall. Mvh Diana
  • 2019-03-04

Susanne H skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag köpte flyttstäd och bemötandet vid förfrågan var mkt bra. Och själva städet var oxå bra. Jag är nöjd 👍 Läs mer
  • 2019-03-03

Ronja G skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd. Bra städat men uselt bemötande av både städpersonal och de man kunde ringa på kontoret. Läs mer
    2019-03-13 Göteborgs Flyttstäd svarar Ronja G
    Hej. Tråkigt att din upplevelse av vårt bemötande inte varit bra. Vi tar åt oss av kritiken. Roligt att du var nöjd med städningen trots allt. Mvh Diana
  • 2019-03-03

Pernilla L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Håller vad de lovar. Supernöjd hela vägen med flyttstädningen. Läs mer
    2019-03-13 Göteborgs Flyttstäd svarar Pernilla L
    Tack för dina fina ord. Alltid roligt med nöjda kunder. Mvh Diana
  • 2019-03-02

Lennart G skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Uteblev från jobbet i sista stund Läs mer
    2019-03-13 Göteborgs Flyttstäd svarar Lennart G
    Hej. Vi uteblir aldrig från något bokat objekt. Däremot kan det ibland uppstå orsaker som t.ex. att det är mycket smutsigare än normalt och att då kostnaden blir högre p.g.a. att det tar längre tid att städa än vad som är brukligt. Det kan också vara att det är mycket prylar och skräp kvarlämnat, vilket inte ingår i vårt åtagande. Detta gör att vi inte kan fullfölja städningen fullt ut vilket också hände i ditt fall. Alltid tråkigt när det blir så men ibland är det orsaker utanför vår förmåga att kunna göra ett bra jobb. Mvh Diana

Järnringen 56, 433 30 Göteborg