Göteborgs Flyttstäd

Järnringen 56, 433 30 Göteborg — Visa karta

En städfirma som är specialister på flyttstäd!

Att flyttstäda är mycket mer omfattande än en vanlig städning. Vi gör detta varje dag och vet vilka skrymslen och vrår som behöver lite extra uppmärksamhet inför att en ny person eller familj ska flytta in. Vi finns på flera orter i sydvästra Sverige och är riktigt bra på flyttstädning. Vi samarbetar med olika mäklarfirmor för att underlätta bostadsaffären för dig som ska köpa eller sälja. Du slipper tänka på städning och kan koncentrera dig på annat.

Kontakta oss på Göteborgs Flyttstäd när det är dags att flytta!

Läs vad 221 kunder tycker om Göteborgs Flyttstäd

• 2019-05-29

PATRIK L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag anlitade Göteborgs Flyttstäd då de verkade ha bra omdöme och enligt hemsidan ansågs va professionella. Efter att mottagit en offert så bokade jag tid över en månad innan städningen skulle ske för att slippa problem. Medan tiden gick så mejlade jag dom ett par gånger för att planera tid m.m, och fick veta att dom inte planerar nånting sånt förrän dagen innan städning. Jag väntade på att dom skulle höra av sig dagen innan, vilket dom inte gjorde förrän jag mejlade dom. Och vi planerade då hur och när städningen skulle ske dagen efter.

Städningen var planerad på förmiddagen. Och senare på eftermiddagen så meddelade min hyresvärld mig att städfirman inte hade varit där. Jag ringde dom och fick veta att dom inte kunde komma den dagen pga av att 3 av 4 anställda va sjuka, och kunde inte utföra städningen förrän dagen efter. Dom sa även att dom hade försökt nå mig för att förvarna om problemet. Jag hade inte fått nåt samtal eller nåt form meddelande om det hela under den dagen, vilket inte gör förvarningen trovärdig. Och sa att städningen behövde göras på den bokade dagen då nästa hyresgäst ska flytta in då. Men efter diskussioner med min hyresvärld och nästa hyresgäst så kom vi överens om att städningen kunde ske dagen efter.

När flyttstädarna va färdiga så märktes det att dom inte va några proffs. Och efter att jag och hyresvärlden hade påpekat missar som städarna fick åtgärda så började vi tröttna då det va missar som dom borde ha upptäckt. Och valde att tacka för hjälpen så vi kunde bättringsstäda själva.

Jag mejlade städfirman angående den dåliga kommunikationen och städningen som gjorts samt att de hade gjort märke i en bänkskiva, och bad om kompensering av kostnaden för tjänsten. Jag fick veta att dom hade anlitat andra städare samt att dom skulle kolla med ekonomiavdelningen angående kompensation. Jag avvaktade i 2 veckor på svar innan jag mejlade dom igen för att fråga hur det hade gått med kompensationen. Men fick inget svar från dom.

Ingen städfirma som jag kommer rekommendera eller anlita igen. Läs mer
  • 2019-05-14

BEATRICE E skrev om Göteborgs Flyttstäd
    De hade missat mycket i städningen. När vi kontaktade kontoret och bad dem komma tillbaka och färdigställa samma dag, eftersom den nya hyresgästen flyttade in då, fick vi kommentaren att "det var dålig framförhållning". Positivt dock att de tillslut kom och färdigställde städet samma dag. Läs mer
  • 2019-03-06

Anne-marie M skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädning,Bangatan 29, Majorna!
    Mycket nöjd med städningen. Men hade lämnat kvar 3 saker till de nya hyresgästerna som ni plockade bort!
    Toarulle! Hyresgäerna hade rest långt och länge....och hade kanske behov av ett toabesök!
    Spisskrapa! Denna skrapa tillhör spisen
    Papper och penna
    Detta var inte så bra att dessa saker togs bort av er! Läs mer
    2019-03-13 Göteborgs Flyttstäd svarar Anne-marie M
    Hej. Ber om ursäkt att saker blivit slängda. Tyvärr är det så att det lämnas kvar saker i en del objekt och detta kastas om inte kunden särskilt sagt att det ska sparas.
    Roligt att ni var nöjda med städningen i alla fall. Mvh Diana
  • 2019-03-04

Susanne H skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag köpte flyttstäd och bemötandet vid förfrågan var mkt bra. Och själva städet var oxå bra. Jag är nöjd 👍 Läs mer
  • 2019-03-03

Ronja G skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd. Bra städat men uselt bemötande av både städpersonal och de man kunde ringa på kontoret. Läs mer
    2019-03-13 Göteborgs Flyttstäd svarar Ronja G
    Hej. Tråkigt att din upplevelse av vårt bemötande inte varit bra. Vi tar åt oss av kritiken. Roligt att du var nöjd med städningen trots allt. Mvh Diana
  • 2019-03-03

Pernilla L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Håller vad de lovar. Supernöjd hela vägen med flyttstädningen. Läs mer
    2019-03-13 Göteborgs Flyttstäd svarar Pernilla L
    Tack för dina fina ord. Alltid roligt med nöjda kunder. Mvh Diana

Lennart G skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Uteblev från jobbet i sista stund Läs mer
    2019-03-13 Göteborgs Flyttstäd svarar Lennart G
    Hej. Vi uteblir aldrig från något bokat objekt. Däremot kan det ibland uppstå orsaker som t.ex. att det är mycket smutsigare än normalt och att då kostnaden blir högre p.g.a. att det tar längre tid att städa än vad som är brukligt. Det kan också vara att det är mycket prylar och skräp kvarlämnat, vilket inte ingår i vårt åtagande. Detta gör att vi inte kan fullfölja städningen fullt ut vilket också hände i ditt fall. Alltid tråkigt när det blir så men ibland är det orsaker utanför vår förmåga att kunna göra ett bra jobb. Mvh Diana

Berit C skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Slarvigt städat, ej bakom element, ej ovanpå dörrar, tvättstuga bortglömd.
    Städade själva. Blev bra bemötta när vi klagade. Hade bildbevis och fick avdrag på faktura. Läs mer

Emilia L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Städade inte alls noggrannt, var fortfarande smutsigt. Läs mer

Claes B skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Trevlig bemötande, snabbt och bra utfört arbete trots att det skedde under pågående direkt flytt mellan 2 lägenheter
    Väldigt rörigt och mkt spring av flytthjälp. Läs mer

Charlotte D skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Mycket bra bemötande och städningen var bättre än perfekt i de flesta rummen. Enda minustecken var att badrummet inte var städat, vilket är rätt så viktigt vid en flyttstädning. Läs mer

Arne A skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädning
    Bra bemötande
    Bra utförande
    Nöjd Läs mer
  • Eva K

2019-03-01

Eva K skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Vi köpte flytt och städ, var jättenöjda. Läs mer

Davide M skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag var mycket besviken. Min lägenhet var inte bra städat. Jag och en annan person pratade med dem, men de inte gjorde något för att förbättra vad hände. Jag var mycket ledsen eftersom den nya hyresgästen behövde städa lägenheten en gång till eftersom han var mycket onöjd om städning. Läs mer
    2019-03-01 Göteborgs Flyttstäd svarar Davide M
    Hej! Tråkigt att det blev ett missförstånd angående detta objekt. Tyvärr hade vi inte fått rätt uppgifter vid bokningen. Lägenheten var möblerad och saker kvar i skåpen. Vi flyttar inte på möbler eller saker i skåpen. Vi städade så gott det gick utifrån de förutsättningar som var. Vi strävar alltid efter att kunden ska bli nöjd men tyvärr är kundens förväntningar ibland större än vad vi kan uppnå.

Roberta M skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädning pch dom var bra och mycket tillmötesgående Läs mer

Emmelie H skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd
    Väldigt bra bemötande
    Vi hade en väldigt gammal lägenhet med svå ingrodd smuts på vissa ställen så våra förväntningar var ganska låga men oj va rent det blev!
    Vi är jättenöjda!
    Tack! Läs mer
    2019-03-01 Göteborgs Flyttstäd svarar Emmelie H
    Hej! Det var roligt att höra att du är nöjd. Tack för dina fina ord.

Lovisa L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstädning, gick smidigt. De plockade upp mina nycklar så jag behövde inte resa någonstans. Fick inga anmärkningar från hyresvärden heller! 👍 Läs mer
    2019-03-01 Göteborgs Flyttstäd svarar Lovisa L
    Hej. Roligt att du är nöjd. Vi strävar alltid efter att vara så hjälpsamma som möjligt med nycklar och annat.

• 2019-02-28

Daniel K skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Allt var kanon, lätta att ha och göra med, väldigt trevlig personal på plats som utförde städningen fläckfritt, både vi och den nya hyresgästen var väldigt nöjda med städningen. Läs mer
  • Irene Å

2019-02-28

Irene Å skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädning, som blev fantastisk utförd. Mycket bra bemötande av trevlig personal.Har och kommer att rekommendera företaget. Läs mer

Maja L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Allt gick smidigt enkelt och snabbt. Precis så man vill att det ska vara. Läs mer

Anne-marie R skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Mycket trevligt bemötande. Flyttstädningen utfördes på ett snabbt men ändå noggrant sätt. Rekommenderas absolut! Läs mer
    2019-02-27 Göteborgs Flyttstäd svarar Anne-marie R
    Hej! Tack för dina fina ord! Alltid roligt med nöjda kunder. Mvh Diana

Martin T skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Det va smidigt o beställa. Tillmötesgående personal. Läs mer

Beatrice F skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd. Trevliga, effektiva ich vi var jättenöjda. Kan rekommenderas Läs mer

Jack W skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Hej, jag beställde flyttstädning av erat företag i Stenungsund.

Jag möttes först och främst av en otroligt otrevlig och ointresserad telefonist, hon betedde sig nonchalant och illa alla de gånger jag behövde prata med henne ang min beställning. Först misstänkte jag att hon bara hade en dålig dag men trots att jag försökte vara så trevlig som möjligt betedde hon sig såpass dåligt att min sambo som satt bredvid reagerade och tyckte att vi skulle ta ett annat bolag.

Själva städpersonalen var mycket trevligare men de glömde att städa flera ytor trots specifik överenskommelse (två väggytor som blivit skitiga i flytten och som den otrevliga telefonisten lovade att de skulle fixa).

Besiktningen gick som tur var igenom trots att väggarna var smutsiga eftersom att hyresvärden förstod att det inte var vårat fel, därför har jag inte orkat höra av mig ang reklamation.

Jag kommer dock tyvärr aldrig kunna rekommendera era tjänster eller använda er igen för framtida flyttar. Det är en hård marknad med många konkurrenter och därför är det så fruktansvärt viktigt (och enkelt) att se till att man har serviceinriktad personal. Läs mer
    2019-02-27 Göteborgs Flyttstäd svarar Jack W
    Hej! Tyvärr är vi ibland stressade på kontoret men det ska självklart inte märkas i vårt samtal med kunder. Ber om ursäkt om du upplevt oss som otrevliga och stressade. Vi tar åt oss av kritiken. Vad gäller städningen var det ju skönt att den blev godkänd. Med vänliga hälsningar Diana.

Louise Ö skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Beställde flyttstäd av lägenhet. Allt funkade bra och jag är nöjd med levererad tjänst. Läs mer

Birgit L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Köpt tjänst flyttstädning och fönstertvätt. Vårt hus är 155 km stort många fönster plus ett uterum som skulle ingå i tjänsten.
    Det kom en liten flicka som var förkyld kl 800 hon gick hem kl 16 00.
    Eftersom jag inte bor i huset kollade jag inte städningen förän efter en vecka. Det var inte ok. Jag trodde det skulle komma åtminstone två personer och städa, eftersom jag vet hur lång tid det tar att bara tvätta föntren.
    Fönstren var inte ok. Golvet i köket har jag tvättat själv efter. Stenplattor vid utgången var inte rörda. Sparkbrädor i köket inte torkat. Dålig dammsugit i hörn
    Hon hade satsat på badrum och tvättstuga. Klagade försent och det blev ingen åtgärd. Kunde lika gärna gjort det själv. Det blev en dyr upplevelse. Kvinnan på kontoret sa att man aldrig skickade en ensam städare på ett så stort uppdrag. Kommer inte att rekommendera ert företag i framtiden. Läs mer

Maria S skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jättefint städat! Företaget lämnat garanti, men den behövdes inte användas då köparen var nöjd. Trevlig tillmötesgående personal. Läs mer

Linda R skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Det var över min förväntan!! Fantastiskt duktiga tjejer. Läs mer

Ulrika D skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag köpte flyttstäd av vår lägenhet när bi flyttade.
    Trevligt bemötande utav personal som kom och städade.
    Är jättenöjd av tjänsten vi köpte.
    Är nöjd med allt. Läs mer

Petra B skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädning
    Trevlig personal Läs mer

Johnny K skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Dom gjorde en flyttstädning till mig och jag är grymt nöjd med resultatet Läs mer
  • Christian L

2019-02-27

Christian L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd samt storstäd

Utmärkt

Absolut

Kände mig väldigt nöjd, trevligt bemötande och proffsigt utfört arbete. Läs mer

Teresia F skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Bra bemötande men fick mindre klagomål från den nya hyresgästen om att de inte hade städat köket tillräckligt bra. Läs mer

Yvonne N skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Då positivt bemötande av personal
    Inga problem Läs mer

Johanna H skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd. Bra städat. Lite slarv med fönstren men ok. Läs mer

Karin E skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd
    Fick ett bra bemötande både när jag beställde och dem som kom hem till mig.
    En bra uppfattning och dem gjorde ett bra jobb. Tror att dem som flyttade in var nöjda Läs mer

Lucia F skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag beställde flyttstädning. Snabbt svar från företaget, bra priser och mycket ansvarig personal. Jätta nöjd med resultatet! Läs mer

Johanna S skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstäd av lgh. Mycket nöjd med både bemötande och städningen i sig. Läs mer

Martina M skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Positiv till städfirman. Kändes proffsigt i bemötande och hur det såg ut i lägenheten. Läs mer

Christina W skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Vi köpte flyttstäd och dom var otroligt serviceinriktade. Trevliga och smidiga att ha att göra med. Läs mer

Liselott P skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Väldigt bra bemötande Snabb o effektiv städning Hade missat ett skåp som jag fick ta själv Gjorde också om spegelputsen Läs mer

Axel E skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Bra bemötande och städade bra. Läs mer

Patrica H skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Vi blev ihopkopplade med ett värdelöst städbolag som inte ens dök upp, de meddelade vid 17:00 att de kunde komma först dagen därpå. När vi då avbokade skickade de en ”sen avbokning”-faktura.
    Fönsterputzarna 👎🏼 Läs mer
    2019-02-27 Göteborgs Flyttstäd svarar Patrica H
    Hej! Kan du ha blandat ihop oss med ett annat bolag?
    Vi heter Göteborgs Flyttstäd och vi kommer alltid den dagen som bokats och vi skickar aldrig avbokningsfakturor till våra kunder. Förmodligen har det varit ett annat bolag du bokat med, kanske Fönsterputzarna som du nämner i ditt omdöme? Vill gärna påpeka i så fall att vi har inget att göra med detta bolag.
    Tack ändå för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme.

MVH Diana

Helena T skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädning av hus.
    Mycket trevligt bemötande.
    Väldigt smidiga att ha att göra med och de gjorde ett väldigt bra jobb 👌🏻 Läs mer

Helena C skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Väl utfört flyttstäd. Inget krångel. Läs mer

Josefine H skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädning. Helt ok och trevliga städare. Läs mer

Cara G skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Man fick ingen tid när dem skulle komma, så var tvungen ringa dem själva och fråga. Sedan blev dem sena med 45min så en fick sitta och vänta.
    Men själva städningen var super bra! Läs mer

Carloline M skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Beställde flyttstäd av lägenhet. Trevligt bemötande av personal, men tyvärr så var städningen usel, märktes knapppt att dom varit där! Damm på lister, fönsterbrädor och väggar. Stora märken på fönsterna. Kommer ej att rekommendera företaget till någon. Läs mer

Yasmyn A skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd lgh
    Bra bemötande
    Allt som allt gick fort och bra. Läs mer

Maria L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Lovar ett pris men kommer sista dagen, deadline för oss och meddelar att de inte kan hålla priset. Dessutom mycket dåligt städat! Läs mer

Järnringen 56, 433 30 Göteborg