Göteborgs Flyttstäd

Göteborgs Flyttstäd

En städfirma som är specialister på flyttstäd!

Att flyttstäda är mycket mer omfattande än en vanlig städning. Vi gör detta varje dag och vet vilka skrymslen och vrår som behöver lite extra uppmärksamhet inför att en ny person eller familj ska flytta in. Vi finns på flera orter i sydvästra Sverige och är riktigt bra på flyttstädning. Vi samarbetar med olika mäklarfirmor för att underlätta bostadsaffären för dig som ska köpa eller sälja. Du slipper tänka på städning och kan koncentrera dig på annat.

Kontakta oss på Göteborgs Flyttstäd när det är dags att flytta!

Läs vad 312 kunder tycker om Göteborgs Flyttstäd

Maria L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd och flyttning. Städningen gjordes av lägenheten jag lämnade. Jag fick gå dit själv och rensa avlopp för det klarade inte städerskan.
    Flytten gick ok. En repa på ny byrå som jag påpekade men nonchalerades.
    Något mer hände som jag inte minns....
    Annars bra.
    Hälsning ML Läs mer

Veronica K skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag fick en räkning från hyresvärden på 4000kr för en ny flyttstädning efter att ni varit där och städat Läs mer

Louise L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Vi använde Göteborgs Flyttstäd i samband med vår flytt och vi är supernöjda! Enkla att ha att göra med och bra städat! Läs mer

Elin I skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Proffsiga i bemötandet, och superbra städat. Trevlig personal. Rekommenderar dem varmt. Läs mer

Stina G skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstäd och det var tyvärr väldigt svårt att kontakta er om hur överlämning av nyckel skulle ske. Enligt er skulle de finnas en brevlåda på adressen jag fick på sms men det fanns det inte.. Riktigt irriterande när man står i flyttkaos på alla håll. Enligt min granne ska de ha kommit märkliga kommentarer ut min lägenhet
    Som inte var så trevliga. Jag kommer inte anlita er igen och det har jag skrivit på mejl till er också utan att få respons. Läs mer
  • 2020-11-26

Victoria L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag blev lite ledsen när ni sa att det var för smutsigt i mitt hus så ni inte hann städa klart innan de nya husägarna skulle flytta in. Att det gällde kök och badrum. Det är väl där man brukar få lägga mest tid? Om jag vetat att jag skulle städa innan ni kom så hade jag gjort flyttstädningen själv. Jag kände mig fruktansvärt smutsig när ni ringde och sa detta. Fick panik för att ni inte hann göra klart innan köparna fick nycklarna till huset. Visst ni kom och tvättade alla fönster i efterhand men det fick jag betala extra för. Detta blev inte som jag hade tänkt mig alls och jag är ledsen om jag inte kommer att rekommendera er till andra. Läs mer

Ludvig B skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Tyvärr en undermålig städinsats. Fick komma tillbaka och åtgärda men trots det fick jag lägga tid på att städa själv. Dock trevlig och hjälpsam kundtjänst. Läs mer

Birgit H skrev om Göteborgs Flyttstäd
    BOTTEN 🤮 DEN HÄR ENKÄTEN, GJORDE MIG VÄLDIGT LEDSEN 😥 FÖR DET FÖRSTA, SÅ ÄR DET VÄL RIMLIGT ATT NI SKICKAR DEN TILL BESTÄLLAREN.
    MIN MAMMA, BIRGIT, GICK BORT 9 AUG O BODDE PÅ SOLÄNGENS ÄLDREBOENDE. ALLTSÅ, SÅ HAR HON LITE SVÅRT ATT SVARA PÅ DEN HÄR OCH HON LEVDE INTE ENS, DÅ STÄDNINGEN UTFÖRDES.
    URDÅLIGT OCH SKAMLÖST ATT SKICKA UT EN ENKÄT TILL HENNE
    Hälsar en uppriven dotter Siv-Britt Läs mer
    2020-11-25 Göteborgs Flyttstäd svarar Birgit H
    Hej Siv-Britt,

Förstår självklart er syn på att det kan kännas tråkigt att få svara på en enkät i detta läget, dock är det till vår kund som är angiven på vår projektordern, arbetsorder, fakturan och således på denna enkät.

Jag hoppas ändå trotts det dåliga omdömet att städningen gått bra.

Med Vänliga Hälsningar
    Sofia

Louise W skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Hej,

Jag anlitade firman för en flyttstädning.
    Arbetet de utförde var utmärkt, och jag rekommenderar gärna firman till ngn annan.

Med vänlig hälsning,
    Louise Läs mer

Madeleine G skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Kom i tid, trevligt bemötande och bra utfört uppdrag! Läs mer

Johan E skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Beställes flyttstädning när jag flyttade från min lägenhet. Bra kommunikation med personerna som utförde arbetet. Det gick snabbare än väntat och resultatet var kanonbra. Läs mer

Håkan S skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstäd som sköttes perfekt och utan anmärkning från oss eller nya ägaren.
    Allt flöt på enligt plan och kontakten med företaget var som jag förväntade mig.
    Städpersonalen väldigt vänliga och noggranna. Läs mer

Monica A skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Ringde upp företaget . Talade om att jag önskade en flytt städning . Vi kom överens om dag , tid , avgift . Allt flöt på som vi kom överens om . Resultatet blev ett skinande rent hem . Det var två personer som städade och det blev klart på ca 6 timmar . Sköttes med nycklar av min väninna som också rekommendera mig erat städbolag . Resultatet är helt utan anmärkning och jag är helt supernöjd . UTMÄRKT ❣ M.V.H. Monica Andersson . Läs mer

Linda G skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Glömde städa vissa delar av lägenheten tillexempel frysen.
    Slängde en ugnsform för de inte orkade göra rent den ordentligt.
    Usel kundservice och riktigt dåligt bemötande när man ringer.
    Skulle inte rekommendera till någon! Läs mer

Katrin H skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Smidigt och enkelt, lätt att boka, enkel kontakt och inga anmärkningar på städningen. Toppen! Läs mer

Anna N skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Väldigt bra bemötande, allt har varit väldigt lätt och smidigt.
    Resultatet av städningen har varit fantastiskt! Läs mer

Margareta S skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Hej,
    Flyttstädning.
    Den kontakt jag hade med firman var bra. Jag träffade aldrig personalen och hade inte heller möjlighet att se slutresultatet av arbetet. Men jag utgår ifrån att personen som flyttade in var nöjd med arbetet.

Margareta Sjöberg Läs mer

Nadav M skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Snabbt och bra jobb, trevligt bemötande Läs mer
  • Sandra B

2020-11-20

Sandra B skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Snabbt städat och helt perfekt resultat Läs mer

Elaine A skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstäd och blev bemött på ett proffsigt och trevligt sätt. Lätt att få kontakt på telefon och snabba med att återkoppla frågor via mejl! Läs mer
  • Stefan B

2020-11-20

Stefan B skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Dom ger ett fast pris. Sen ändrar dom och vill ha betydligt mera. Kommer aldrig använda dom igen. Och dåligt jobb gjorde dom med. Läs mer

Niklas E skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstädning. Allt gick smidigt och inga klagomål från värden. Läs mer

Åsa N skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag köpte en flyttstäd till min trea på 80 kvadrat, tjejerna som jag träffade var jätte trevliga och jag blev supernöjd med resultatet, kan verkligen rekommendera deras flyttstäd. Läs mer
  • 2020-11-19

Peter S skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädning. Bra bemötande och punktligt. Fick först synpunkter på städningen men blev aldrig klok på vad som kunden inte var nöjd med. Såg inte resultatet själv. Nya köparen svarade inte när jag försökte kontakta, så det var väl inget större att anmärka på.
    Mvh, Denduan Läs mer

Miriam E skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Höll tiden. Jobbade snabbt. Trevliga. Flyttstädade min lgh jättefint! Läs mer

Monica L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädning är nöjd dom kom i tid och gjorde ett bra jobb. Läs mer

Andreas N skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd, bra bemötande och trevlig personal. Fint resultat utan anmärkning. Läs mer

Alice H skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Rimligt pris och bra utförd städning Läs mer
  • 2020-11-17

Inga-lill H skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstäd. Har inget att klaga på, mycket rent till ett bra pris! Läs mer

Idah S skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Vår upplevelse av göteborgs flyttstäd var fruktansvärt. Kommer aldrig rekommendera dem till någon. Dom fick städa om 2 gånger men fortfarande inte godkänt. Slutade med att jag fick betala den + betala en annan städfirma som fick göra jobbet dom inte klarade av. Jag fick dessutom betala fullpris!! Värsta jag vart med om! Läs mer

Melinda G skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Bra städning. Enkelt att komma igång.

Det inträffade dock ett missöde, ett fel som kan hända och vi var bara trevliga när vi berättade om det. Personalen ljög då om problemet och hänvisade till saker i avtalet som inte alls stämde.

Går något fel, äg misstaget. Försök inte kräla runt det. Läs mer

William A skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Enkelt och smidigt. Lite kort med info inför själva nyckelöverlämning men annars bra. Läs mer
  • TOBIAS HANS JESPER F

2020-05-12

TOBIAS HANS JESPER F skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädet var inte bra. Lister var dammiga, ris låg kvar i ugnen, kylskåpet luktade illa, lådor i köket och över kyl och frys var inte städat alls.

Städarna återkom efter helgen och gjorde inte ett bättre jobb då heller.

Tråkigt att flytta in i ett hus som inte alls är rent. Läs mer
  • 2020-02-10

Marie E skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd
    Inte utfört enligt förväntningar. Läs mer

Eva N skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Kunde leverera städningen snabbt (min mors dödsbo på Björkekärrs hus). Trevligt bemötande. Inget krångel. Läs mer

Yasmin M skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstäd.
    Bra i bemötandet, däremot förstår jag inte hur de kan ge en fast offert utan att själva se lägenheten först?🤔
    Hade låga förväntningar på grund av tidigare recensioner och omdömen, men det visade sig att det inte blev några problem med varken städning eller faktura. Läs mer

Anders M skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Allt var bra. Okomplicerat med beställning. Hög kvalitet på genomförandet Läs mer

Per K skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd av villa 150 kvm
    Trevligt bemötande
    Bra städning Läs mer

Jennie S skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädning, blev hyfsat rent men inte så rent som det borde varit vid en flytt. Hade inte städat ur uterummet fastän jag bett om det. Läs mer
    2020-02-07 Göteborgs Flyttstäd svarar Jennie S
    Vi tar till oss av kritiken och vidarebefordrar det. Tyvärr händer det ibland att balkong/uterum glöms bort när det är stressigt. Ber om ursäkt för detta men hoppas övriga städningen var till belåtenhet.

Lennart S skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd. Bra bemötande över telefon. Inga synpunkter från köpare, vilket tyder på att de var nöjda. Läs mer

Emma H skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstäd av lägenhet, fungerade bra. Har inte fått några klagomål från inflytande hyresgäst så det måste vara ett bra betyg! Läs mer

Margaretha R skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Fint bemötande. Använde för flyttstäd. Dock blev det inte så rent, så skulle inte använda igen. Läs mer

Thomas A skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag anlitade Göteborgs Flyttstäd i samband med att jag skulle byta boende. De var väldigt trevliga och tillmötesgående redan vid första kontakten. Även personalen som utförde arbetet var trevliga och jag har inte fått några synpunkter på städet från de som flyttade in vilket sammanfattningsvis gör att jag är mycket nöjd. Läs mer
    2020-02-05 Göteborgs Flyttstäd svarar Thomas A
    Tack vad roligt att du är nöjd!

Dennis E skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Väldigt nöjd

Flyttstädet blev godkänt direkt
    Bra pris Läs mer
    2020-02-05 Göteborgs Flyttstäd svarar Dennis E
    Roligt att du är nöjd!

Elin A skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstäd. Bra bemötande, lätta att får tag i och proffsiga. Läs mer
    2020-02-05 Göteborgs Flyttstäd svarar Elin A
    Tack för dina fina ord!

Lina R skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Köpte flyttstädning. De var punktliga och pålitliga. Gjorde ett bra jobb. Jag är mycket nöjd. Läs mer

Sofia C skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Trevligt bemötande. Lätt tillgängliga. Läs mer
  • 2019-12-25

Patrik L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag anlitade Göteborgs Flyttstäd då de verkade ha bra omdöme och enligt hemsidan ansågs va professionella. Efter att mottagit en offert så bokade jag tid över en månad innan städningen skulle ske för att slippa problem. Medan tiden gick så mejlade jag dom ett par gånger för att planera tid m.m, och fick veta att dom inte planerar nånting sånt förrän dagen innan städning. Jag väntade på att dom skulle höra av sig dagen innan, vilket dom inte gjorde förrän jag mejlade dom. Och vi planerade då hur och när städningen skulle ske dagen efter.

Städningen var planerad på förmiddagen. Och senare på eftermiddagen så meddelade min hyresvärld mig att städfirman inte hade varit där. Jag ringde dom och fick veta att dom inte kunde komma den dagen pga av att 3 av 4 anställda va sjuka, och kunde inte utföra städningen förrän dagen efter. Dom sa även att dom hade försökt nå mig för att förvarna om problemet. Jag hade inte fått nåt samtal eller nåt form meddelande om det hela under den dagen, vilket inte gör förvarningen trovärdig. Och sa att städningen behövde göras på den bokade dagen då nästa hyresgäst ska flytta in då. Men efter diskussioner med min hyresvärld och nästa hyresgäst så kom vi överens om att städningen kunde ske dagen efter.

När flyttstädarna va färdiga så märktes det att dom inte va några proffs. Och efter att jag och hyresvärlden hade påpekat missar som städarna fick åtgärda så började vi tröttna då det va missar som dom borde ha upptäckt. Och valde att tacka för hjälpen så vi kunde bättringsstäda själva.

Jag mejlade städfirman angående den dåliga kommunikationen och städningen som gjorts samt att de hade gjort märke i en bänkskiva, och bad om kompensering av kostnaden för tjänsten. Jag fick veta att dom hade anlitat andra städare samt att dom skulle kolla med ekonomiavdelningen angående kompensation. Jag avvaktade i 2 veckor på svar innan jag mejlade dom igen för att fråga hur det hade gått med kompensationen. Men fick inget svar från dom.

Ingen städfirma som jag kommer rekommendera eller anlita igen. Läs mer
  • 2019-11-20

Malin W skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Flyttstädningen var riktigt dåligt utförd. Trots att de fått komma tillbaka var köket ändå smutsigt med fettfläckar och ostädad ugn mm. Element var dammiga både på utsidan och baksidan, lister smutsiga och fönstren smutsiga. Fönstren hade dessutom fått repor som gick helt i linje med smutsränderna men trots det har Göteborgs Flyttstäd inte ens bemödat sig om att bemöta våra krav som köpare trots att det står på deras hemsida att de alltid tar direktkontakt med köparen. Riktigt uselt, oavsett inställning i sak. Hoppas inte någon annan behöver ha en dialog med dem. Läs mer
  • 2019-11-06

Jessica N skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag köpte flyttstäd och var mycket nöjda med tjänsten. Fick en checklista som jag använde mig av när jag kontrollerade städet. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte