Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Södermalm Hårgänget Södra

Götgatan 31, 116 21 Stockholm — Visa karta

Läs vad 14 kunder tycker om Hårgänget Södra

• Johanna
    Johanna skrev om Hårgänget Södra
    Jag har gått till hårgänget ett flertal gånger och för det mesta varit nöjd. Har därför aldrig behövt klaga och därmed inte fått problem med otrevligt bemötande av frisörer.

Denna gång gick jag till Patrik och bad om att få bort de gula tonerna i mitt hår. Han la i en toning som resulterade i att mitt hår då blev mörkbrunt med röda inslag (Det jag verkligen ville få bort). Jag hade då sagt innan att jag ville ha min naturliga hårfärg och inte för mörkt.
    Jag gick hem och mådde dåligt över färgen då jag inte passar i alltför mörkt hår. Ringde upp hårgänget några dagar senare och bad om att få komma och göra om hårfärgen. Får då veta av både Patrik och av hårgängets chef att mitt hår inte kan göras ljusare eftersom risken finns att mitt hårs kvalitet kommer bli dåligt och att det vore synd eftersom kvaliteten i dagsläget är så bra.
    Jag ville ändå boka en ny tid för att åtgärda mitt hår. Patrik tar då emot mig och han är märkbart irriterad. Antagligen tycker han att det är jobbigt att han har misslyckats och att en kund inte är nöjd. Han tar i mitt hår på ett så otroligt otrevlig sätt och undrar var det är rött och varför jag inte är nöjd. Jag försöker behålla lugnet i denna obegagliga situation och visar var jag upplever det vara rött. Han säger att han absolut inte håller med. Jag säger att det är tydligare i solljus, varpå han seriöst ber mig följa med upp i solen. Sedan hämtar han en kollega som ska övertyga mig om att han inte gjort fel och att mitt hår inte är rött.
    Tillslut var jag tvungen att säga att jag inte är intresserad av hans åsikt eller hans kollegas åsikt rörande resultatet. Det som är intressant är MIN åsikt och att jag absolut inte är nöjd!!!
    Jag fick gå därifrån med mitt röd/bruna hår och boka en tid på Björn Axén. Tack gode gud för det. Är nu svinnöjd med mitt hår.

Så summan av denna recension är: Extremt dålig bemötande av återkommande kund som EN gång inte är nöjd. Arrogant och otrevligt bemötande av frisör Patrik. Läs mer
  • Martin N
    Martin N skrev om Hårgänget Södra
    Bästa salongen i stan! Alltid blivit mer än nöjd då jag klippt mig där! Läs mer
  • Ellinor M
    Ellinor M skrev om Hårgänget Södra
    Klippte och slingade hos Simon men blev inte alls nöjd. Slingorna såg fläckiga och ojämna ut. Jag fick komma tillbaka och göra om det dagen efter utan extra kostnad och det blev visserligen bättre men det kändes fortfarande oproffsigt och resultat blev inte alls som vi hade pratat om innan behandlingen. Läs mer
  • Åsa W
    Åsa W skrev om Hårgänget Södra
    Klipper mig hos Pelle som är grym både som frisör och människa. Salongen behöver dock en liten uppfräschning snart. Men gillar att deras fokus INTE ligger på merförsäljning av produkter jag inte har råd med. Service helt enkelt. Läs mer
  • Malin
    Malin skrev om Hårgänget Södra
    Har klippt mig ett antal gånger hos olika frisörer på Hårgänget och är mycket nöjd.

Någolunda användarvänligt bokningssystem på hemsidan (hade gärna sett fler sökalternativ på tid), trevligt bemötande i receptionen och härlig massage vid hårtvätten. Läs mer
    Lisa S gillar detta
  • Märta B
    Märta B skrev om Hårgänget Södra
    Nu går jag alltid till samma person men jag har provat på flera av deras frisörer och aldrig blivit missnöjd. Tvärtom! Man får en riktig snygg frisyr som klipps utefter att man skall kunna kliva upp på morgonen och se bra ut utan att måsta styla håret i timmar först... Och ni som gillar färg bör absolut be om att få Sassoons hårfärg (ist för Wellas som är vanligast på salongerna i stan). Har aldrig fått så många kommentarer för vilken snygg färgning (och frisyr) jag har som efter jag började gå till Hårgänget!
    Frisörerna är kreativa och även om jag ibland kommer dit utan idéer för vad jag vill göra är jag säker på att jag alltid kommer ut med någonting som är snyggt. ABSOLUT värt varje krona! Läs mer
  • Maria J
    Maria J skrev om Hårgänget Södra
    Väldigt trevligt bemötande. Man känner sig ompysslad. Riktigt duktiga frisörer och jag har aldrig blivit missnöjd. Trevliga lokaler och god stämning allmänt. Det är lite dyrt, men för vad man får så är det helt klart värt det. Rekommenderas varmt till alla. Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Hårgänget Södra
    Blev ombokad flera gånger... Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Hårgänget Södra
  • Narin J
    Narin J skrev om Hårgänget Södra
    Jag blev klippt där för typ ett år sen, av Anna Ranman, det blev jättebra! och rakt och fint och proffsigt, det kändes som om folk kollade in mitt hår när jag var på väg till tunnelbanan! ;D :P
    Måste dit igen... Synd att de e så dyrt, men vill man ha kvalité så ska det väl kosta antar jag... Läs mer
  • Kristin K
    Kristin K skrev om Hårgänget Södra
    Alla gånger jag har blivit missnöjd har varit på andra ställen än hårgänget. De är helt enkelt bäst, men det gäller att hitta sin favvo för det finns de som inte är så bra. Jag går i alla fall alltid dit och jag tänker aldrig byta. Läs mer
  • K
    K skrev om Hårgänget Södra
    Bra frisörer, bra lokaler trots att de ligger nere i en källare, skön shiatsumassage av huvudet vid hårtvätten, mycket tid avsatt till varje kund (en timme som standard). Sen spelar de som föregående talare nämnde oftast riktigt bra musik. Har blivit nöjd alla gånger jag har klippt mig här (=många), och ofta när jag frågar folk som är ovanligt snygga i håret var de klippt sig så är det här. Både män och kvinnor. Kan alltså rekommenderas. Läs mer
  • Sofia W
    Sofia W skrev om Hårgänget Södra
    Inte så bra..min frisör klippte en riktigt tråkig frisyr som t. o. m var sned; det såg ännu sämre ut än innan jag gick dit plus att föningen var otroligt oproffsig och gjorde så att mitt hår och frisyr såg helt livlös ut; jag kan t.o.m göra bättre! Läs mer
    Emma K gillar detta
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Hårgänget Södra
    Här klipper jag mig som oftast. Då jag väl klipper mig dvs. Jag har alltid varit nöjd. Jag gillar även att de har frisörerna uppdelade i olika prisklasser så man liksom kan bestämma på förhand hur snygg man ska bli. Ett plus för att de för det mesta brukar spela skön musik. Även bra bokningssystem på internet som alltid funkat för mig. Läs mer
    Maria J, Annika T, Ida J gillar detta

Bästa frisörerna i Stockholm: