Hedin Stockholm Bil AB
2.3 i betyg av av
6 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag6 omdömen om Hedin Stockholm Bil AB
-
skrev om Hedin Stockholm Bil AB
Har fått faktura från Hedinbil verkstad uppger att förra året bytte olja, filter när jag sökte hos de att göra service då de sade att jag har motorfel men ingen ord att har bytt någonting. sökte en annan verkstad som gjorde bytte av olja och filter etc. Nu efter ett år kommer faktura, när fråga sätter detta hotar inkasso och de skickade inkasso som heter ps inkasso. Väldigt dåligt och aldrig bli kund igen hos Hedin bil ab.
-
-
skrev om Hedin Stockholm Bil AB
Köpte en Hyundai ix35 idag från Hedin bil Spånga av Salim Hanna och vilket underbart bemötande med en smidig och bra affär, jätte nöjd!
-
skrev om Hedin Stockholm Bil AB
Hade problem med att lampan till krockkudden lyste och man blev informerad att man skulle kontakta en auktoriserad verkstad. Jag hade fått för mig att Hedin Bil var auktoriserad för Fiat bilar men så verkar det inte ha varit, och de informerade mig aldrig om att de inte var det heller vilket jag tycker är dåligt och om de nu är auktoriserade så borde de inte vara det längre då en lekman med google klarar av mer än vad Hedin Bil gör.
Då jag redan hade kollat felkoder i bilen så visste jag att det bara fanns en felkod så tänkte att det skulle vara snabbt fixat, men Hedin Bil hade bilen inne i två dagar innan de gav upp, jag fick betala några tusen för tjänsten och de påstod att felet orsakats av kabelbrand och det var ett under att bilen startade och mitt enda alternativ var att skrota bilen.
Väl hemma googlade jag problemet, beställde en ny kontrollenhet och bytte själv ut den, tog ett par minuter och kostade 700kr.
De har inte svarat när jag kontaktat dem nu efteråt så de är inte så pigga på att vilja förbättra sig själv, så om andra funderar på att besöka Hedin Bil i Spånga borde kanske tänka om och välja en annan firma. -
-
skrev om Hedin Stockholm Bil AB
Vi skulle köra en vanlig service på vår lilla Opel Corsa. De sa inte vad det skulle kosta utan bakade ihop en avgift ihop med lånebilen vi hyrde under tiden. Där stod det att servicen skulle kunna kosta upp till 7000kr beroende på va som skulle behöva fixas🤔
Kanske klantigt av oss att inte läsa det finstilta, men sen utöver det försökte de sen med att hela serviceavgiften skulle kosta 11900kr?????
Utan att meddela oss alls byta de (påstår dem) ut olika delar som va nödvändiga sa de. Och att det dem gjorde kostar så mycket.
Må så va, MEN de måste ju meddela oss innan de gör sånt.
Efter OM och MEN och en del telefontjafs så gav de sig, men vi var fortfarande tvungna att betala 7000kr, för en service på en relativt ny bil.
Och med det ska de sägas att de va otrevliga igenom hela processen, från servicekillen ändå upp till platschefen fick vi NOLL service eller bemötande.
Akta er, detta är den värsta typen av service du kan få. Kommer aldrig använde dem igen.. -
skrev om Hedin Stockholm Bil AB
Köpte en begnad bil i november 2019 som säljaren garanterade var i toppskick och totalt genomgången. Det tog bara ett par veckor så började bilen rasa ihop! Vet inte allt som var fel men mycket var det. Verkstaden upptäckte även att det var fel på bromsarna och ville inte att jag skulle köra bilen förrän det blev fixat. Jag har haft kontakt med ansvarig på Hedin för att reklamera köpet och det var inga problem, huvudsaken jag blir nöjd! Hedin Bil tog kostnaderna för reparationerna så det är bra i det hela.
Tänkte att jag skulle ta ut en privat leasing istället och Hedin Bil tar tillbaka min begangnade bil. Men när det var dags så hade dom inköpsstoppI Nu handlar det ju inte om inköpsstopp utan om en reklamation av ett köp.
Förstår faktiskt inte hur dom tänkte.
Min bil är inte värd så mycket och inte Hedin Bils varumärke heller tydligen!
Så tänk två och tre gånger innan du gör ett köp där... -
-
skrev om Hedin Stockholm Bil AB
Underbar service både vid försäljningstillfälle och även efteråt när ett litet problem uppstått med bilen. Köpte en lättbegagnad mellanklass bil på Hedin Bil i Spånga. En trevlig och omtänksam säljare Pooyan hjälpte med samtliga moment. Några veckor efter har ett tekninskt fel uppstått. Mejlade säljare och fick ett svar inom några timmar både av honom och även platschefen Safin att jag är välkommen att lämna in bilen för felsökning, därefter åtgärd utan extra kostnad. Ett seriöst företag som tar sina kunder på allvar, bemöter på ett trevligt sätt och tar ansvar för sin produkt. Mycket bra jobbat. Hoppas att ni ska behålla servicegraden framöver.
Med vänlig hälsning, Dmitry