Högdalens Klippotek
2.3 i betyg av av
3 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag3 omdömen om Högdalens Klippotek
-
skrev om Högdalens Klippotek
Har klippt mig där många gånger det senaste året. Alltid nöjd, bra priser och trevligt bemötande varje gång.
-
skrev om Högdalens Klippotek
Mycket besviken och arg på personal (=det var "chefen", tror jag).
När jag frågade om priset för färgning viskade "chefen" ganska tyst priset för färgning och jag hörde 195kr.
Jag blev förvånad över det låga priset, men tyckte att de kanske hade pensionärsrabatt eller helgkampanj.
Efter färgning fick jag veta att det kostade 795 kr och jag blev mycket negativt överraskad.
Priserna fanns gömda bakom kassabänken, de var totalt osynliga för kunder!
Prisinformationen ska vara väl synlig och den måste vara läsbar!
Prisinformationen skall vara korrekt och tydlig.
Ett svenskt Lag om att lämna prisinformation till konsumenter enligt 3 och 6 §§ prisinformationslagen (2004:347), PIL. (Prisinformationslag (2004:347) måste användas rätt.
På Högdalens Klippotek följer man INTE den regeln! Det är dåligt för kunder!Jag är frisören på Högdalens klippotek som hjälpte denna kära kund, med färgningen. Först och främst så sa vi priset ganska tydligt och att det skulle kosta henne 795 inklusive klippning. Vi tar emot henne och jag börjar färga hennes botten. Sedan vill hon inte bli klippt, då jag redan nämnt att det skulle ingå i priset. Vi blev klara och kunden var jätte nöjd med färgen, sedan var det dags att betala då säger jag i kassan det blir 645, eftersom vi inte klippte, så börjar hon skrika på personalen, då kmr chefen och då säger hon till honom du har lurat mig, han nämner tydligt att han sa 795, men då vill kunden försöka påstå att han ljugit och sagt 195 till henne, vilket är helt ofattbart. Vi har dessutom våra behandlings priser helt öppet på en tv skärm som man faktiskt kan hitta utanför butiken på tv skärmen. Vi är hemskt ledsna för att denne kund missuppfattade oss. Tack
Högdalens Klippotek -
skrev om Högdalens Klippotek
Bokade en akut-tid då jag skulle iväg på kvällen och behövde se presentabel ut. Vi hade kommit överens om att besöket fick ta den tid det behövde, bara det blev bra.
Jag blev visad till en stol, tog av mig sjalen jag hade på huvudet och tack vare två frisörers högljudda reaktioner så vändes alla ögon snabbt åt mitt håll. Dom vägrade klippa och dom vägrade blondera.
Efter fantastiskt mycket tjat lyckades jag få en frisör att klippa av mitt slitna hår så att det blev kort. Men att blondera mitt obehandlade hår gick ABSOLUT INTE! Det fick jag göra själv! Dom hade ju inte heller tid, sa dom. Det här med att jag var en betalande kund som bett om lite tid var som bortblåst...
Jag betalade (motvilligt) mitt besök och gick raka vägen för att handla blonderingsmedel.
En frisör ska kunna bedöma kundens hår och ge förslag på vad man KAN göra, inte stå och säga att "-Nej, det gååår inte!". Håret är dessutom fruktansvärt ojämnt.
Det är så illa klippt att jag måste gå till frisören igen, dock tänker jag ALDRIG mer sätta min fot på det här stället. Sämre service får man leta efter.